abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 mei 2024 @ 12:19:34 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_213557192
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:17 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben deze week al avondvierdaagse. Ik vind het maar gedoe. Gehaast met werk en eten, en dan in de drukte lopen… ik ga proberen ze te overtuigen om donderdag de 10 te lopen, zodat we hopelijk volgend jaar daar naar over kunnen stappen, dat scheelt al veel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213557360
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:15 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Toch maar wel gedaan inderdaad (wel de zonnebrand vergeten daardoor 😅) maar veel door de schaduw kunnen lopen. Lijkt me overigens ook vreselijk hardlopen met zonnebrandcrème op, ik kan al snel m’n zweet niet kwijt.

Nu eigenlijk zin om m’n zwembad in te springen. Maar zo nog werken, dan wordt het wel weer krap in tijd.
Ik heb me zondag wel ingesmeerd voor het hardlopen, volgens mij kon ik nog prima zweten.
Maar insmeren als je al zweet, dat is echt smerig :r dan smeer je niet alleen zonnebrand maar ook zweet overal...
Fake it till you make it...
pi_213557875
Ik heb mijn zoon gelukkig nooit kunnen porren voor de avondvierdaagse. :')
pi_213557946
Ik begeleid zaterdag een schoolkorfbal team, het gaat de hele dag regenen, gelukkig hebben ze allemaal geen korfbaltalent en zullen we de finale niet halen :D
pi_213558537
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:42 schreef exode het volgende:
Ik begeleid zaterdag een schoolkorfbal team, het gaat de hele dag regenen, gelukkig hebben ze allemaal geen korfbaltalent en zullen we de finale niet halen :D
Is het nog voor niks ook. :P
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:19:25 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213558866
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:41 schreef vencodark het volgende:

[..]
Is het nog voor niks ook. :P
Voor de lol en gezelligheid en sportief bezig zijn. Allemaal belangrijker dan winnen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:22:28 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_213558890
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Voor de lol en gezelligheid en sportief bezig zijn. Allemaal belangrijker dan winnen.
Ah ja, ik had altijd een gloeiende hekel aan dat soort momenten. Met name omdat er op een paar scholen vaak niets van dat alles was terug te vinden en dat er dan gebeukt en getackeld en zo werd. En de gezelligheid is echt weg als je flink hard onderuit gehaald wordt als je op de basisschool zit en er niet ingegrepen wordt omdat er 16 jarige meisjes als scheidsrechter bij staan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213559078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Grapje natuurlijk. ;)
pi_213559188
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Ah ja, ik had altijd een gloeiende hekel aan dat soort momenten. Met name omdat er op een paar scholen vaak niets van dat alles was terug te vinden en dat er dan gebeukt en getackeld en zo werd. En de gezelligheid is echt weg als je flink hard onderuit gehaald wordt als je op de basisschool zit en er niet ingegrepen wordt omdat er 16 jarige meisjes als scheidsrechter bij staan.
Zou wel uniek zijn als ze bij korfbal gaan tackelen.

B wil ook het liefste op korfbal maar dat is niet te combineren met Scouting. Juul gaat een clinic doen met een groep kleuters en B dus wedstrijdjes.
Maar goed, ze gooien denk ik vaker tegen mijn hoofd dan in de korf. Maar ze hebben er veel zin in.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 16:02:10 #10
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_213559205
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij hadden laatst schoolvoetbal en er waren echt teams bij die waren zo enorm gemeen.
En de schijdsrechters waren echt niks waard het was zo verdrietig voor de kinderen,
  dinsdag 14 mei 2024 @ 16:02:42 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_213559210
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:00 schreef exode het volgende:

[..]
Zou wel uniek zijn als ze bij korfbal gaan tackelen.

B wil ook het liefste op korfbal maar dat is niet te combineren met Scouting. Juul gaat een clinic doen met een groep kleuters en B dus wedstrijdjes.
Maar goed, ze gooien denk ik vaker tegen mijn hoofd dan in de korf. Maar ze hebben er veel zin in.
True, bij korfbal is dat wat lastiger :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213559334
Onze school doet al tig jaar niet meer mee aan het schoolvoetbaltoernooi vanwege iets wat ooit gebeurd is (waarvan geen ouder weet wat, want er zaten geen kinderen op school die nu ook nog broertjes/zusjes op school hebben). Ik heb juist via de MR aangekaart dat school ook weer gewoon een keer mee moet doen, daar is animo genoeg voor van kinderen die al voetballen en dus ook al weten hoe dat er aan toe kan gaan.

Schoolkorfbal hebben we twee jaar terug ook gedaan, en dit jaar curling. Meestal plannen ze die toernooien echter tijdens vakanties, dus meestal kunnen we niet.
pi_213559392
Schoolvoetbal was hier eind maart volgens mij, in ieder geval op een dag dat B niet kon, tot zijn teleurstelling. Daar was ook veel animo voor, voor korfbal een stuk minder begreep ik.

Hier is het binnenkort weer inschrijven voor timmerdorp en vervolgens wachten of B zijn vriendjes en vriendinnetjes ingeloot worden. Vorig jaar waren ze allemaal ingeloot, hopelijk hebben ze dit jaar weer zoveel geluk. B mag sowieso meedoen omdat hij lid is van de Scouting.
pi_213559545
Laatst bij het schoolvoetbaltoernooi waren er ook ouders die de scheidsrechters uitscholden, echt bizar.
Het was ook heel koud en nat, maar het duurde echt de hele middag. De dames hadden maar liefst nul goals gemaakt 🤪
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_213559794
Teampje van jongste doet binnenkort weer mee aan een toernooi van een andere club uit het dorp. Zo’n fanatiek groepje is dat.

Ze spelen onder 8, terwijl ze qua leeftijd onder 7 moeten, maar daar wonnen ze met te veel steeds en dan is het voor niemand nog leuk. Gisteren wonnen ze de laatste wedstrijd en daarmee werden ze ‘kampioen’.
En dus stonden ze ‘shirt uit en zwaaien’ te zingen in het avondzonnetje en werd er luidkeels gezongen onder de douche :D O+

Fijn ook om te zien dat oudste zijn plek helemaal gevonden heeft in zijn gezellige team waar vooral pret bovenaan staat en jongste dus in zijn fanatieke team waar zijn eigen gedrevenheid goed uit komt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_213559807
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:40 schreef SaskiaR het volgende:
Laatst bij het schoolvoetbaltoernooi waren er ook ouders die de scheidsrechters uitscholden, echt bizar.
Het was ook heel koud en nat, maar het duurde echt de hele middag. De dames hadden maar liefst nul goals gemaakt 🤪
Zó intens treurig ;(
pi_213559845
Wij hebben net voor de 2e keer in het zwembad gezwommen thuis *O*
Na een paar jaar een rond opzetzwembad hebben we nu een rechthoek van 4x2x1. Zo heerlijk!
Plan is om ergens in de toekomst een bad in te graven van 5x3. We zijn allemaal gek op het water, dus dat zou wel ultiem genieten zijn.

Verwarming dmv zwarte slangen op het platdak wel pas net aangesloten, dus het water was krap 24 graden. Beetje koud, maar eigenlijk viel het nog niet tegen :D
pi_213560064
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:04 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben net voor de 2e keer in het zwembad gezwommen thuis *O*
Na een paar jaar een rond opzetzwembad hebben we nu een rechthoek van 4x2x1. Zo heerlijk!
Plan is om ergens in de toekomst een bad in te graven van 5x3. We zijn allemaal gek op het water, dus dat zou wel ultiem genieten zijn.

Verwarming dmv zwarte slangen op het platdak wel pas net aangesloten, dus het water was krap 24 graden. Beetje koud, maar eigenlijk viel het nog niet tegen :D
Heerlijk! Die van ons staat nog niet.
Moet eerst nog even matten halen voor eronder.
Wij hebben een warmtepomp. Laten het water opwarmen tot een graag of 28
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213560088
Wij denken al heel lang aan een opblaashottub ding in de tuin. 2 jaar geleden 1 gehuurd en dat beviel erg goed. Echter bleef het water ondanks chloor en pomp niet wekenlang goed en het staat me enorm tegen om honderden liters water weg te spoelen.

Dus we denken nog even verder.

Voordat we dit huis kochten, hadden we bijna een ander huis gekocht die had een behoorlijk groot zwembad in de tuin, 1 van de redenen waarom we dat huis uiteindelijk niet kochten. Geen zin in de kosten en het werk. Die was iets van 8 bij 4.
pi_213560272
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:25 schreef Vicky het volgende:

[..]
Heerlijk! Die van ons staat nog niet.
Moet eerst nog even matten halen voor eronder.
Wij hebben een warmtepomp. Laten het water opwarmen tot een graag of 28
Dat lukte zo met slangen vorig jaar ook goed zonder warmtepomp. Nu ligt er bijna 60 meter op het platdak, dus hopen dat dat voldoende is.
pi_213560303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:28 schreef exode het volgende:
Wij denken al heel lang aan een opblaashottub ding in de tuin. 2 jaar geleden 1 gehuurd en dat beviel erg goed. Echter bleef het water ondanks chloor en pomp niet wekenlang goed en het staat me enorm tegen om honderden liters water weg te spoelen.

Dus we denken nog even verder.

Voordat we dit huis kochten, hadden we bijna een ander huis gekocht die had een behoorlijk groot zwembad in de tuin, 1 van de redenen waarom we dat huis uiteindelijk niet kochten. Geen zin in de kosten en het werk. Die was iets van 8 bij 4.
Ik vind ons opzetzwembad eerlijk gezegd verrassend weinig werk gedurende het seizoen. Alleen stofzuigen, vuil scheppen, ‘s avonds even afdekken en op tijd chloortablet in de drijver.
Na 2 weken vakantie is het een chloorshock erin en dan is het water zo weer goed.
Wij hebben het nog nooit tijdens het seizoen leeg laten lopen.
We hebben overigens wel een goede pomp en hele grote filter. Daar moet je inderdaad niet op bezuinigen, want met zo’n standaard filtertje dat bij het zwembad komt was het bij ons geen succes. Nu zo’n enorme zandfilterunit en dat gaat als een malle.
pi_213560721
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:44 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat lukte zo met slangen vorig jaar ook goed zonder warmtepomp. Nu ligt er bijna 60 meter op het platdak, dus hopen dat dat voldoende is.
Top! We hadden van die solar panelen op het schuurdakje liggen maar hadden elke keer ellende met lucht in de slangen.
Och we hebben zonnepanelen, wordt het opgewekte stroom tenminste gebruikt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vicky op 14-05-2024 18:48:36 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213560738
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:47 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik vind ons opzetzwembad eerlijk gezegd verrassend weinig werk gedurende het seizoen. Alleen stofzuigen, vuil scheppen, ‘s avonds even afdekken en op tijd chloortablet in de drijver.
Na 2 weken vakantie is het een chloorshock erin en dan is het water zo weer goed.
Wij hebben het nog nooit tijdens het seizoen leeg laten lopen.
We hebben overigens wel een goede pomp en hele grote filter. Daar moet je inderdaad niet op bezuinigen, want met zo’n standaard filtertje dat bij het zwembad komt was het bij ons geen succes. Nu zo’n enorme zandfilterunit en dat gaat als een malle.
Wij hebben een 305 rond zwembad en idd een goede pomp.
Als we op vakantie gaan gooit mijn man een extra chloorblok erin. We hebben 1x lichtgroen water gehad maar dat was ook zo weer weg.

foto van 3jr geleden. We hebben er nu ook een sunny tent over. Scheelt enorme veel schoonmaken en het houdt de warmte enigszins vast.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vicky op 14-05-2024 18:43:13 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213561178
Onze tuin heeft nogal gekke afmetingen want rare kadastrale grenzen enzo. Daarnaast istie op het Noordwesten dus de ene helft van de tuin heeft veel zon de andere helft veel minder. Vinden wij erg prettig maar dat beperkt het plaatsen van zo'n ding wel enorm.

Bestaan er geen L vormen of zo? Dan pas het wel ;) De beste plek is achterin de tuin, dan hebben we 2,40 bij 3 meter, MAAR dat is ook onze favoriete hangplek. Ach al die luxe problemen. Als de verbouwing ooit start en is afgerond willen we de tuin volledig omgooien, wie weet komt er dan iets waterigs in.
pi_213561368
Wij laten onze Intex nooit staan als we op vakantie gaan. Zetten hem dus altijd óf vroeg, óf juist laat in het seizoen. Want ik ga hem geen twee keer zetten en vullen. Vorig jaar niet eens opgezet door het weer.
Ons betegelde stuk tuin is net niet groot genoeg om het zwembad daar te zetten en dan ook nog met de fiets de tuin uit te kunnen. Dus hij moet op het gras staan - altijd dood gras daarna dus :') Luxeproblemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')