quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:17 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben deze week al avondvierdaagse. Ik vind het maar gedoe. Gehaast met werk en eten, en dan in de drukte lopen… ik ga proberen ze te overtuigen om donderdag de 10 te lopen, zodat we hopelijk volgend jaar daar naar over kunnen stappen, dat scheelt al veel
Ik heb me zondag wel ingesmeerd voor het hardlopen, volgens mij kon ik nog prima zweten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:15 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Toch maar wel gedaan inderdaad (wel de zonnebrand vergeten daardoor 😅) maar veel door de schaduw kunnen lopen. Lijkt me overigens ook vreselijk hardlopen met zonnebrandcrème op, ik kan al snel m’n zweet niet kwijt.
Nu eigenlijk zin om m’n zwembad in te springen. Maar zo nog werken, dan wordt het wel weer krap in tijd.
Is het nog voor niks ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:42 schreef exode het volgende:
Ik begeleid zaterdag een schoolkorfbal team, het gaat de hele dag regenen, gelukkig hebben ze allemaal geen korfbaltalent en zullen we de finale niet halen
Voor de lol en gezelligheid en sportief bezig zijn. Allemaal belangrijker dan winnen.quote:
Ah ja, ik had altijd een gloeiende hekel aan dat soort momenten. Met name omdat er op een paar scholen vaak niets van dat alles was terug te vinden en dat er dan gebeukt en getackeld en zo werd. En de gezelligheid is echt weg als je flink hard onderuit gehaald wordt als je op de basisschool zit en er niet ingegrepen wordt omdat er 16 jarige meisjes als scheidsrechter bij staan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Voor de lol en gezelligheid en sportief bezig zijn. Allemaal belangrijker dan winnen.
Grapje natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Voor de lol en gezelligheid en sportief bezig zijn. Allemaal belangrijker dan winnen.
Zou wel uniek zijn als ze bij korfbal gaan tackelen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah ja, ik had altijd een gloeiende hekel aan dat soort momenten. Met name omdat er op een paar scholen vaak niets van dat alles was terug te vinden en dat er dan gebeukt en getackeld en zo werd. En de gezelligheid is echt weg als je flink hard onderuit gehaald wordt als je op de basisschool zit en er niet ingegrepen wordt omdat er 16 jarige meisjes als scheidsrechter bij staan.
Wij hadden laatst schoolvoetbal en er waren echt teams bij die waren zo enorm gemeen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah ja, ik had altijd een gloeiende hekel aan dat soort momenten. Met name omdat er op een paar scholen vaak niets van dat alles was terug te vinden en dat er dan gebeukt en getackeld en zo werd. En de gezelligheid is echt weg als je flink hard onderuit gehaald wordt als je op de basisschool zit en er niet ingegrepen wordt omdat er 16 jarige meisjes als scheidsrechter bij staan.
True, bij korfbal is dat wat lastigerquote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:00 schreef exode het volgende:
[..]
Zou wel uniek zijn als ze bij korfbal gaan tackelen.
B wil ook het liefste op korfbal maar dat is niet te combineren met Scouting. Juul gaat een clinic doen met een groep kleuters en B dus wedstrijdjes.
Maar goed, ze gooien denk ik vaker tegen mijn hoofd dan in de korf. Maar ze hebben er veel zin in.
Zó intens treurigquote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:40 schreef SaskiaR het volgende:
Laatst bij het schoolvoetbaltoernooi waren er ook ouders die de scheidsrechters uitscholden, echt bizar.
Het was ook heel koud en nat, maar het duurde echt de hele middag. De dames hadden maar liefst nul goals gemaakt 🤪
Heerlijk! Die van ons staat nog niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:04 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben net voor de 2e keer in het zwembad gezwommen thuis![]()
Na een paar jaar een rond opzetzwembad hebben we nu een rechthoek van 4x2x1. Zo heerlijk!
Plan is om ergens in de toekomst een bad in te graven van 5x3. We zijn allemaal gek op het water, dus dat zou wel ultiem genieten zijn.
Verwarming dmv zwarte slangen op het platdak wel pas net aangesloten, dus het water was krap 24 graden. Beetje koud, maar eigenlijk viel het nog niet tegen
Dat lukte zo met slangen vorig jaar ook goed zonder warmtepomp. Nu ligt er bijna 60 meter op het platdak, dus hopen dat dat voldoende is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:25 schreef Vicky het volgende:
[..]
Heerlijk! Die van ons staat nog niet.
Moet eerst nog even matten halen voor eronder.
Wij hebben een warmtepomp. Laten het water opwarmen tot een graag of 28
Ik vind ons opzetzwembad eerlijk gezegd verrassend weinig werk gedurende het seizoen. Alleen stofzuigen, vuil scheppen, ‘s avonds even afdekken en op tijd chloortablet in de drijver.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:28 schreef exode het volgende:
Wij denken al heel lang aan een opblaashottub ding in de tuin. 2 jaar geleden 1 gehuurd en dat beviel erg goed. Echter bleef het water ondanks chloor en pomp niet wekenlang goed en het staat me enorm tegen om honderden liters water weg te spoelen.
Dus we denken nog even verder.
Voordat we dit huis kochten, hadden we bijna een ander huis gekocht die had een behoorlijk groot zwembad in de tuin, 1 van de redenen waarom we dat huis uiteindelijk niet kochten. Geen zin in de kosten en het werk. Die was iets van 8 bij 4.
Top! We hadden van die solar panelen op het schuurdakje liggen maar hadden elke keer ellende met lucht in de slangen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:44 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat lukte zo met slangen vorig jaar ook goed zonder warmtepomp. Nu ligt er bijna 60 meter op het platdak, dus hopen dat dat voldoende is.
Wij hebben een 305 rond zwembad en idd een goede pomp.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:47 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik vind ons opzetzwembad eerlijk gezegd verrassend weinig werk gedurende het seizoen. Alleen stofzuigen, vuil scheppen, ‘s avonds even afdekken en op tijd chloortablet in de drijver.
Na 2 weken vakantie is het een chloorshock erin en dan is het water zo weer goed.
Wij hebben het nog nooit tijdens het seizoen leeg laten lopen.
We hebben overigens wel een goede pomp en hele grote filter. Daar moet je inderdaad niet op bezuinigen, want met zo’n standaard filtertje dat bij het zwembad komt was het bij ons geen succes. Nu zo’n enorme zandfilterunit en dat gaat als een malle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |