En de man die altijd pizza komt brengen naar Joost zei op twitter dat Joost nog geen vlieg kwaad doet!quote:Op maandag 13 mei 2024 17:00 schreef Greys het volgende:
Nogmaals, de man die hiervoor tien jaar door de EBU de social media deed heeft op Twitter gezet dat de wens van de artiest voorop stond en een nee altijd gerespecteerd werd en hij vindt dat dat ook zo hoort.
Niemand heeft iemand een dreun verkocht in deze..quote:Op maandag 13 mei 2024 16:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Civiele afspraken zijn geen verzachtende omstandigheden.
Het feit dat iemand zijn afspraken niet nakomt is geen reden om hem een dreun te verkopen, dat blijft strafbaar.
goede vergelijking.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En de man die altijd pizza komt brengen naar Joost zei op twitter dat Joost nog geen vlieg kwaad doet!
Nee, ik ging af op wat ik hier lees. Gisteren las ik overigens op Reddit van een Zweed dat als de politie zo snel een zaak bij het OM aandraagt dat doorgaans betekent dat ze er niet zoveel heil in verder onderzoek zien en op die manier aansturen op seponeren.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
er heeft nog niemand gemeld dat hij vervolgd wordt. het is overgedragen aan het OM die gaat bepalen of er geseponeerd wordt of mogelijk vervolgd.
of heb ik gemist dat begin juni de beslissing naar voren is gehaald en er al een beslissing is nu?
Je zegt het heel mooi: dat de wens van de artiest voorop stond en een nee altijd gerespecteerd werd.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Nogmaals, de man die hiervoor tien jaar door de EBU de social media deed heeft op Twitter gezet dat de wens van de artiest voorop stond en een nee altijd gerespecteerd werd en hij vindt dat dat ook zo hoort. Dus dan zal dit een van de eerste esf-en zijn waar je elke seconde gefilmd mag worden kennelijk en je nergens nee mag zeggen. Ik weet niet of AvroTros en Joost dat zo specifiek wisten toen ze voor deelname tekenden hoor...
Tuurlijk doe je mee aan persmomenten. Deed Joost ook. Anouk niet trouwens. Maar dit was geen persmoment en achter de schermen.
Nou inderdaad. Ik mag van harte hopen dat de NOS aan fact checking heeft gedaan en niet klakkeloos speculatie van een roddelblad heeft overgenomen. Maar goed, de NOS heeft de laatste tijd al vaker laten blijken de geloofwaardigheid van bronnen niet zo belangrijk te vinden.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:52 schreef summer52 het volgende:
Waarom komt AvroTros nu niet eens met een verklaring. Dan kan eindelijk aan die lastercampagne van Aran en consorten een einde komen. Wat dit loopt de spuigaten uit. Ik word hier al zo boos en verdrietig van dus wat denk je wat het allemaal met Joost doet.
Bedoel je die ene officiële verklaring die ook onderaan de OP staat? Want daarin staat nergens dat ze er niet bij waren en het niet weten. Toch? Of is er inmiddels een andere waarin dat wel staat?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:53 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Omdat de verklaring van de Avrotros is: wij weten het niet want we waren er niet bij.
Dat hebben ze al rond gestuurd.
Zeg jij, daar denken ze in zweden anders over.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niemand heeft iemand een dreun verkocht in deze..
Even een grapje tussen alle serieuze posts.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
goede vergelijking.
ik zou idd denken dat je hier niet bent om gewoon een goede discussie te voeren
De directeur zei het bij Eenvandaagquote:Op maandag 13 mei 2024 17:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Bedoel je die ene officiële verklaring die ook onderaan de OP staat? Want daarin staat nergens dat ze er niet bij waren en het niet weten. Toch? Of is er inmiddels een andere waarin dat wel staat?
Dat klinkt ook enorm logisch hoor. Niet alleen in Zweden. Er valt niks meer aan te onderzoeken. Zelfs geen extra getuigenverhoren afnemen, kennelijk. En dat was al gelijk zo, aangezien iedereen het land gewoon mocht verlaten.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, ik ging af op wat ik hier lees. Gisteren las ik overigens op Reddit van een Zweed dat als de politie zo snel een zaak aan het OM doorgeeft dat doorgaans betekent dat ze er niet zoveel heil in verder onderzoek zien en op die manier aansturen op seponeren.
Neen, ze zie geen heil in verder onderzoeken omdat er overtuigend bewijs ligt en Klein een meewerkend verhoor heeft afgelegd.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, ik ging af op wat ik hier lees. Gisteren las ik overigens op Reddit van een Zweed dat als de politie zo snel een zaak bij het OM aandraagt dat doorgaans betekent dat ze er niet zoveel heil in verder onderzoek zien en op die manier aansturen op seponeren.
Dat is niet waar. Volgens de politie is eer GEEN fysiek contact geweest.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zeg jij, daar denken ze in zweden anders over.
Niet strafrechtelijk vervolgen betekent overigens niet per se dat de uitsluiting buitenproportioneel zou zijn geweest.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:04 schreef vencodark het volgende:
Al wordt heel die zaak geseponeerd of komt er geen straf, dat ESF is hij mooi kwijt.
Hij vindt het de verantwoordelijkheid van het camerateam en dus van de EBU om je aan die wensen te houden. En dat moet ook, want anders willen ze je volgend jaar op de plee filmen en mag je ook geen nee zeggen bij wijze van spreken.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je zegt het heel mooi: dat de wens van de artiest voorop stond en een nee altijd gerespecteerd werd.
Gerespecteerd werd is een gebaar, dat is iets anders dan het mag niet. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat dit juridisch allemaal dicht getimmerd is in het deelname contract.
En ze hebben hem niet beboet.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Neen, ze zie geen heil in verder onderzoeken omdat er overtuigend bewijs ligt en Klein een meewerkend verhoor heeft afgelegd.
Dat weet je helemaal niet. Dat is wat Aftonbladet beweert. En die zijn nogal onbetrouwbaar gebleken.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Neen, ze zie geen heil in verder onderzoeken omdat er overtuigend bewijs ligt en Klein een meewerkend verhoor heeft afgelegd.
Had de Zweedse politie niet ook gewoon bevestigd dat er geen fysiek contact was?quote:Op maandag 13 mei 2024 17:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zeg jij, daar denken ze in zweden anders over.
Waarom zou je iemand beboeten als je verwacht dat de officier tot vervolging wilt overgaan?quote:
Jazeker hebben ze dat.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Had de Zweedse politie niet ook gewoon bevestigd dat er geen fysiek contact was?
Of bedoel je een mentale dreun
Of lul je maar ongeïnformeerd uit je nek?
Ah dat is al weer anders dan dat is al rondgestuurd. En hij was er idd zelf niet bij nee. Maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er helemaal NIEMAND van de NLse delegatie bij was. En als er echt niemand bij was (waar waren stuntje en Appie en de beveiliger dan) dan mogen zij zich ook achter de oren krabben qua begeleiding vind ik. Ze liepen met twee mensen constant bij hem bij EIC en dan zouden ze hem daar alleen laten? Geloof het zelf niet echt. Maar ik geloof momenteel sowieso bijna niks en niemand meer door al dit vage gedoe.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De directeur zei het bij Eenvandaag
“Door zaken die standaard zijn”quote:Op maandag 13 mei 2024 17:06 schreef trein2000 het volgende:
https://www.parool.nl/son(...)ngfestival~ba569d97/
Mooi stuk in het Parool, grotendeels wat ik hier ook al betoogde aangevuld met nieuwe informatie. Het is premium, dus ik zal het wat moeten parafraseren. Maar er wordt vermeld dat meerdere bronnen bevestigen dat Klein al eerder is aangespoord door de EBU om mee te werken. Er wordt gestelds dat voor iedereen dezelfde regels gelden en dat die afspraak vaar de AT op wijst in dat licht ‘opmerkelijk’ is. Dat de cameravrouw gerechtigd was om op die plek haar werk te doen en dat Klein al vanaf het begin recalcitrant was.
Het beeld wordt steeds duidelijker…
quote:Op maandag 13 mei 2024 17:06 schreef trein2000 het volgende:
Mooi stuk in het Parool, grotendeels wat ik hier ook al betoogde aangevuld met nieuwe informatie. Het is premium, dus ik zal het wat moeten parafraseren. Maar er wordt vermeld dat meerdere bronnen bevestigen dat Klein al eerder is aangespoord door de EBU om mee te werken. Er wordt gestelds dat voor iedereen dezelfde regels gelden en dat die afspraak vaar de AT op wijst in dat licht ‘opmerkelijk’ is. Dat de cameravrouw gerechtigd was om op die plek haar werk te doen en dat Klein al vanaf het begin recalcitrant was.
Waar, maar dan mag de EBU gaan aantonen dat ze zorgvuldig zijn geweest en dat ze heel goede redenen hadden voor hun afwijkende oordeel. En dat hebben ze een beetje moeilijk gemaakt door zich achter het politie onderzoek te verstoppen.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet strafrechtelijk vervolgen betekent overigens niet per se dat de uitsluiting buitenproportioneel zou zijn geweest.
Chinees fluisterspel aan het spelenquote:Op maandag 13 mei 2024 17:06 schreef trein2000 het volgende:
Alhoewel dat in principe klopt, verschuilt de EBU zich wel enigszins achter 'er loopt een politieonderzoek'. Maar ik weet de exacte bewoordingen niet meer.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet strafrechtelijk vervolgen betekent overigens niet per se dat de uitsluiting buitenproportioneel zou zijn geweest.
Dátquote:Op maandag 13 mei 2024 17:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Illustratie van "meerdere bronnen".
Dus AvroTros liegt dat ze barsten over de afspraken? Kan me serieus niet voorstellen dat ze met openlijk liegen hun geloofwaardigheid hiermee willen verspelen nu de publieke omroep toch al onder vuur lag. Nope. Geloof ik echt niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:06 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb het stuk ook gelezen. Mijn samenvatting: geen enkele nieuwe informatie plus een selectieve presentatie van feiten en een hoop interpretatie en stemmingmakerij. Zie deze passage:quote:Op maandag 13 mei 2024 17:06 schreef trein2000 het volgende:
Yep! Een 'olie op het vuur' bladquote:Op maandag 13 mei 2024 17:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Domrechts gaat doorgaans niet heel prat op een pro-Europa nummer gezongen op een evenement met veel LGBTQ kenmerken/invloeden en ziet Joost Klein als een irritant en recalcitrant mannetje.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:03 schreef Nattekat het volgende:
Wel verrassend dat de Telegraaf de kant van de cancelculture ooit zou kiezen. Wat is er gebeurd met die krant
Als het mijn werk zou zijn om de artiesten op te vangen, te interviewen en ik weet dat ik in mijn recht sta dan zou ik het ook doen.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij vindt het de verantwoordelijkheid van het camerateam en dus van de EBU om je aan die wensen te houden. En dat moet ook, want anders willen ze je volgend jaar op de plee filmen en mag je ook geen nee zeggen bij wijze van spreken.
[ x ]
Hij werkte tien jaar backstage met videoteams, maar deed hij dat dan ook voor ESF?quote:Op maandag 13 mei 2024 17:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij vindt het de verantwoordelijkheid van het camerateam en dus van de EBU om je aan die wensen te houden. En dat moet ook, want anders willen ze je volgend jaar op de plee filmen en mag je ook geen nee zeggen bij wijze van spreken.
[ x ]
Dat is meteen het andere uiterste natuurlijk. Er kan net zo goed sprake zijn van een interpretatieverschil. Bijvoorbeeld een harde afspraak vs ‘best effort’.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus AvroTros liegt dat ze barsten over de afspraken? Kan me serieus niet voorstellen dat ze met openlijk liegen hun geloofwaardigheid hiermee willen verspelen nu de publieke omroep toch al onder vuur lag. Nope. Geloof ik echt niet.
Jij snapt hoe het werkt. Er was hier in België eens een krant die totale onzin publiceerde, gewoon om te zien hoeveel nieuwskanalen het klakkeloos overnamen. Antwoord: veel te veel. Volgens mij moesten ze zelf toen nog gaan zeggen dat het bericht onzin was.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ook niet. Alle "nieuwe info" tot nu toe is terug te leiden naar Aftonbladet die nogal onbetrouwbaar zijn gebleken. Ik denk dat @Nattekat hier gelijk in heeft:quote:Op maandag 13 mei 2024 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus AvroTros liegt dat ze barsten over de afspraken? Kan me serieus niet voorstellen dat ze met openlijk liegen hun geloofwaardigheid hiermee willen verspelen nu de publieke omroep toch al onder vuur lag. Nope. Geloof ik echt niet.
En dat Het Parool bovendien de onzin van meneer Aran Bade over "agressief" ook meetelt als bron.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ok, overtuig me ervan dat de Zweden altijd alle overtredingen waar een boete op staat in eerste instantie door de rechtbank laten behandelen.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand beboeten als je verwacht dat de officier tot vervolging wilt overgaan?
Zie ook deze website (vertaald naar Engels).quote:Een onwettige bedreiging omvat het bedreigen van iemand met een wapen en het dreigen met het plegen van een misdrijf tegen iemand, zolang de dreiging ernstig is. Ook als het dreigement niet rechtstreeks aan de bedreigde persoon wordt geuit, maar aan iemand in zijn kennissenkring, kan het strafbaar zijn als het slachtoffer deze informatie zou moeten ontvangen.
Maar - voor een leek die niet alles tot op de millimeter gevolgd heeft - begrijp ik het nou goed dat:quote:Any person who proves guilty to threatening another person about carrying out a criminal act in a way that provokes a serious fear in the other person for his or her, or someone else’s, personal security, property, freedom or peace, shall be sentenced to a fine or imprisonment for at most a year.
Alleen al hierom kan ik de rest van dat stuk dus ook niet meer serieus nemen inderdaad. Hoe kan er ruimte zijn voor het verhaal van de vrouw als zij alle pogingen afgewezen heeft?quote:Op maandag 13 mei 2024 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
"In Zimmermans tekst was geen ruimte voor het verhaal van de vrouw die de aanklacht indiende. Hij zei dat er met haar geen contact was geweest."
Ja, maar dat is niet omdat de AvroTros het niet wilde!
Waarschijnlijk is ook dat juridisch afgetimmerd, dat ze iedereen kunnen weigeren die schuldig maakt aan het negeren van de regels, bedreigingen, geweld of andere vorm van slecht gedrag.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waar, maar dan mag de EBU gaan aantonen dat ze zorgvuldig zijn geweest en dat ze heel goede redenen hadden voor hun afwijkende oordeel. En dat hebben ze een beetje moeilijk gemaakt door zich achter het politie onderzoek te verstoppen.
dit vind ik inderdaad wel de allermooiste bij het bericht in Het Paroolquote:Op maandag 13 mei 2024 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
Deze is ook fraai:
"In Zimmermans tekst was geen ruimte voor het verhaal van de vrouw die de aanklacht indiende. Hij zei dat er met haar geen contact was geweest."
Zolang er een politieonderzoek loopt of onder de rechter is, is het een goed gebruik om te zwijgen.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Alhoewel dat in principe klopt, verschuilt de EBU zich wel enigszins achter 'er loopt een politieonderzoek'. Maar ik weet de exacte bewoordingen niet meer.
Waarmee ik wil zeggen: als het om iets gaat dat niet strafbaar is volgens de wet, maar wel tegen hun eigen regels, dan is het helemaal onbegrijpelijk en onverteerbaar dat ze er geen duidelijke verklaring over afleggen, maar alleen met wat vage algemeenheden komen.
Fijn dat jij het wél kon lezen! Het is dus gewoon weer je reinste nonsensquote:Op maandag 13 mei 2024 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het stuk ook gelezen. Mijn samenvatting: geen enkele nieuwe informatie plus een selectieve presentatie van feiten en een hoop interpretatie en stemmingmakerij. Zie deze passage:
"Dan het fatale incident zelf. Tv-commentator Cornald Maas sprak zaterdagavond in een emotionele reactie over meerdere voorvallen tussen Klein en de cameradame. Dat haar is verzocht om Klein met meer afstand te benaderen is volstrekt voorstelbaar. Dat zij daaraan geen gehoor kon geven, om geen uitzonderingsposities te creëren, eveneens. Op de plek waar het voorval plaatsvond, was zij gerechtigd om haar werk uit te voeren."
Deze is ook fraai:
Hij werkte voor ESF.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij werkte tien jaar backstage met videoteams, maar deed hij dat dan ook voor ESF?
Als ik 10 jaar voor een bedrijf werk, kunnen de regels bij een ander bedrijf natuurlijk weer anders zijn.
En dan nog, het is een mooi streven om rekening met mensen te houden, maar het is niet zo dat een artiest er altijd voor kan kiezen om niet gefilmd te worden. Sterker nog, op een festival is het normaal gesproken onderdeel van het werk van een artiest om gefilmd te worden.
Ik dacht dat het allemaal slechte vooroordelen over Zwitserland waren. Dit kan toch niet serieus zijn?quote:Op maandag 13 mei 2024 17:14 schreef Salina het volgende:
Godsamme, ik zit gewoon in het (naar het Nederlands via Google vertaalde) Zweedse Wetboek van Strafrecht te lezen.![]()
KNOTSGEK dit hele gebeuren.
Er was toch ook een gerucht (paar dagen terug) dat Joost meerdere keren dezelfde persoon tegen kwam na afloop van een optreden, dat die persoon meerdere keren in de weg liep en Joost na enkele keren iets gezegd zou hebben als 'next time I'll hit you'?
Want dat zou wellicht in lijn zijn met de 'onrechtmatige bedreiging' waar nu over gesproken wordt, als ik het snel zo eens lees allemaal.
[..]
Zie ook deze website (vertaald naar Engels).
[..]
Maar - voor een leek die niet alles tot op de millimeter gevolgd heeft - begrijp ik het nou goed dat:
- de aanklacht wegens 'onrechtmatige bedreiging' dus niet zozeer gaat over de (vermeende) kapotte telefoon of camera, maar meer over de dreiging van het eventueel schade toebrengen daaraan bij een eventuele volgende keer?
En hoe zit het nu met dat gericht van 'volgende keer....'? Daar lees ik niets meer over, maar dat lijkt juist wel weer helemaal overeen te komen met de inhoud van de aanklacht zelf (dreiging van een vermeend misdrijf om angst in te boezemen voor zichzelf of bv de eigendommen).
Ow, wat spannend dit allemaal zeg. EUROPAPAGATE.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |