quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Wacht even? Ze zijn gedwongen een bedreigend gebaar te maken nadat ze al een berisping gehad hadden? Nogmaals, je moet de scheidsrechter ook geen reden geven om te fluiten. Dat hoort bij een professionele opstelling.quote:Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Eh ze zijn gedwongen hun land in de steek te laten he.
En wat kan deze stuntje hier nou aan doen?
Meest waarschijnlijke is dat er in de overeenkomst tussen de ebu en de AvroTros gewoon een forumkeuze is gemaakt. (En wellicht ook een arbitragebeding).quote:Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef Jane het volgende:
[..]
De EBU is gevestigd in Zwitserland, dus als je (als NPO) een rechtszaak tegen hen start, zal waarschijnlijk het Zwitserse recht van toepassing zijn. Neem ik aan.
Denk dat we onszelf toch wat meer hadden moeten aanpassen op het evenement als delegatie. Gewoon net wat serieuzer. Nu lijkt het een beetje alsof ze gewoon even de boel op stelten zijn komen zetten om vervolgens met lege handen weer terug te keren.quote:Op maandag 13 mei 2024 00:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Eh ze zijn gedwongen hun land in de steek te laten he.
En wat kan deze stuntje hier nou aan doen?
Mits het verhaal in de Telegraaf klopt..quote:Op maandag 13 mei 2024 01:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wacht even? Ze zijn gedwongen een bedreigend gebaar te maken nadat ze al een berisping gehad hadden? Nogmaals, je moet de scheidsrechter ook geen reden geven om te fluiten. Dat hoort bij een professionele opstelling.
[..]
Meest waarschijnlijke is dat er in de overeenkomst tussen de ebu en de AvroTros gewoon een forumkeuze is gemaakt. (En wellicht ook een arbitragebeding).
Hij nam het evenement echt heel serieus. Heeft alle interviews twee weken lang als een pro gedaan etc. En daarnaast plezier maken met je vogel is weinig mis mee imho.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denk dat we onszelf toch wat meer hadden moeten aanpassen op het evenement als delegatie. Gewoon net wat serieuzer. Nu lijkt het een beetje alsof ze gewoon even de boel op stelten zijn komen zetten om vervolgens met lege handen weer terug te keren.
Ongetwijfeld; maar als de EBU zomaar een fatale termijn inbouwt door te verwijzen naar het strafrechtelijk proces, dan schept dat nieuwe feiten. Als je voor het gemak aanneemt dat EBU de arbiter is, dan mag die zich nooit verschuilen achter de strafrechter in de toekomst. Je moet altijd zelf tot een zorgvuldige afweging komen. En omdat de aard van de zaak behandeling voor 21.00 een vereiste maakt...just saying.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wacht even? Ze zijn gedwongen een bedreigend gebaar te maken nadat ze al een berisping gehad hadden? Nogmaals, je moet de scheidsrechter ook geen reden geven om te fluiten. Dat hoort bij een professionele opstelling.
[..]
Meest waarschijnlijke is dat er in de overeenkomst tussen de ebu en de AvroTros gewoon een forumkeuze is gemaakt. (En wellicht ook een arbitragebeding).
Hij heeft er grotendeels ook gewoon aan meegewerkt. En degene die voorheen de socials deed met z'n team voor de EBU heeft verklaard op Twitter dat als er op een gegeven moment nee werd gezegd dat gewoon werd gerespecteerd en dat ook zo hoorde.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mits het verhaal in de Telegraaf klopt..
Wat Joost eerder gedaan zou hebben is ook onbekend, al is er wel bekend dat Joost al eerder had aangegeven dat hij niet gefilmd wilde worden.
Mogelijk dat de klacht van de cameravrouw daar ook over gaat, dat Joost niet mee wil werken.
Het gaat uitendelijk allemaal om de centen dus ook de EBU wil leuke filmpjes op sociale media kunnen zetten van de artiesten na hun optreden.. en de artiesten hebben daar blijkbaar maar aan mee te werken, of ze willen of niet.
We praten hier over de man die met een vlag op z’n kop de boel zat op te stoken richting de Israëlische inzending…quote:Op maandag 13 mei 2024 01:09 schreef Greys het volgende:
Heeft alle interviews twee weken lang als een pro gedaan etc
Wederom: die scheidsrechter hoort te weten dat nee is nee. Dat geldt niet alleen als vrouwen dat zeggen maar ook als dat is afgesproken met een man.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We praten hier over de man die op Lowlands al met een vlag over z'n kop zat en iedereen dat toen prachtig vond.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We praten hier over de man die met een vlag op z’n kop de boel zat op te stoken richting de Israëlische inzending…
En de Griekse zangeres deed alsof ze sliep tijdens de antwoorden van Israël. Ook niet berispt. Bovendien horen we nu van meerdere artiesten dat de aanwezigheid van de Israëlische delegatie voor een nare sfeer zorgde, dus de vraag van de Poolse interviewer was meer dan terecht. En de reactie van Joost ook: waarom hoeft zij daar geen antwoord op te geven terwijl de rest wel vragen krijgt over Israël/de sfeer etc.?quote:Op maandag 13 mei 2024 01:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We praten hier over de man die met een vlag op z’n kop de boel zat op te stoken richting de Israëlische inzending…
Hoe excentriek ook, de artiesten moeten gerespecteerd worden.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij heeft er grotendeels ook gewoon aan meegewerkt. En degene die voorheen de socials deed met z'n team voor de EBU heeft verklaard op Twitter dat als er op een gegeven moment nee werd gezegd dat gewoon werd gerespecteerd en dat ook zo hoorde.
Zelfs als dat zo is gegaan dan nog neemt dat niet weg dat je geen mensen die hun werk doen moet bedreigen, zeker niet als je al gewaarschuwd bent. Dat is gewoon professioneel gedrag. Laten gaan, melding maken en de mensen die daar voor zijn het laten oplossen. Het recht in eigen hand nemen is altijd fout, zeker als je het tegen ‘gewone’ medewerkers doet.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Wederom: die scheidsrechter hoort te weten dat nee is nee. Dat geldt niet alleen als vrouwen dat zeggen maar ook als dat is afgesproken met een man.
Hij is geen slaaf en ook geen robot. Hij is een mens dat wil dat men zich ook aan de afspraken houdt.
Het woordje ‘ze’ is key natuurlijk. Winnen doe je samen, verliezen doe je samen.quote:En daarbij ging het hier om het filmpje van Stuntje waarop werd gezegd dat ze hun land in de steek hebben gelaten. Geef dan op z'n minst toe dat de kans dat Stuntje daar ook maar iets aan kon doen waarschijnlijk gewoon nul is.
Ik zal maar niet meer om een bron vragen aan je he? Want je zuigt nu alles gewoon maar uit je duim.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:17 schreef Firuze60 het volgende:
Eerste repetitie vlak na afloop:
"Hello, what dit you find? Is the dead of your parents such an impact, tell me more?"
Joost: "I am sorry, no comment."
Volgende dag, toch weer proberen: "Hello Joost, how are you, can you tell me about your feelings for your late elders?"
Joost: " Sorry, not at this moment."
En dag drie gezeik, hoppa, een QF.
Niet veel erger dan Maneskin deed. Die mochten hun trofee afhalen ondanks de verdenking van cocaïne gebruik op TV (en ja ik weet de verklaring, maar dat is nooit onderzocht door de politie).quote:Op maandag 13 mei 2024 01:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij is van 700.000 naar 1,4 miljoen gegaan op insta in de laatste 4 dagen.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet veel erger dan Maneskin deed. Die mochten hun trofee afhalen ondanks de verdenking van cocaïne gebruik op TV (en ja ik weet de verklaring, maar dat is nooit onderzocht door de politie).
Verder denk ik dat Joost Klein een snoeiharde professional is als het gaat om zijn brand. Dat blijkt uit de aanloop naar het Songfestival, zijn deelname en zelfs zijn gedrag in de huidige shit storm. Hij heeft diverse dingen gedaan die hem de sympathie van het bredere publiek opleveren. Ik schat dat hij vandaag meer nieuwe volgers heeft gekregen op IG dan het hele verdere veld bijelkaar. Wat Joost Klein ook is, hij is geen on gericht projectiel.
Een persconferentie waarbij vragen beantwoord worden is een vorm van een interview. Dit is draaien.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:16 schreef Greys het volgende:
[..]
We praten hier over de man die op Lowlands al met een vlag over z'n kop zat en iedereen dat toen prachtig vond.
En daarbij zei ik INTERVIEWS in de post waarop je reageert. Wel de discussie fair houden ajb.Want dat met die vlag was een persco. Ik bedoelde de interviews met alle pers.
Deels eens (dat hij dat sowieso beter niet had kunnen doen) maar is er echt een bevestiging ergens dat HIJ al gewaarschuwd was want die heb ik nog steeds nergens gezien? Dat er eerder 'onenigheid' geweest was kan net zo goed zijn geweest dat ze het dus gewoon oneens waren. 'Film me nou niet joh, heb toch gezegd dat ik het niet wil'. Volgens AvroTros is het 'herhaaldelijk' aangegeven namelijk. En afgesproken. Dus nee, beter had ie niks gedaan idd. Maar ánderen braken de afspraken met hem. Dan kan je zeggen 'ga nogmaals klagen' maar dat was dus al gedaan. Vandaar de gemaakte afspraken. Dan zou EBU dat toch echt moeten meenemen in hun beslissing tot diskwalificatie. Dat er van hun kant ook dingen fout gingen. En we zijn allemaal mens, zoals hij zingt. Dus te emotioneel of boos reageren kan. Maar een finale afpakken?quote:Op maandag 13 mei 2024 01:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelfs als dat zo is gegaan dan nog neemt dat niet weg dat je geen mensen die hun werk doen moet bedreigen, zeker niet als je al gewaarschuwd bent. Dat is gewoon professioneel gedrag. Laten gaan, melding maken en de mensen die daar voor zijn het laten oplossen. Het recht in eigen hand nemen is altijd fout, zeker als je het tegen ‘gewone’ medewerkers doet.
Het komt niet in me op eerlijk gezegd om Appie of Stuntje hier iets kwalijk te nemen dus laat ze maar lekker filmpjes maken om hun teleurstelling te uiten.quote:Het woordje ‘ze’ is key natuurlijk. Winnen doe je samen, verliezen doe je samen.
Als ik wist dat je dit echt vindt had ik de moeite niet meer genomen om toch nog uitgebreid te reageren. Want ik ben het hier zó enorm mee oneens. Hij heeft het hele maandenlange voortraject meer dan perfect gedaan. Beter dan welke inzending ooit. Qua PR. Qua leuk gedrag. Zodanig dat heel NL achter hem ging staan. Daar in Malmö heeft hij het overgrote merendeel keurig in de pas gelopen. Aan de socials meegedaan. Vele vele superleuke interviews gegeven. Ik vind dit echt een enorm unfaire uitspraak van je.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:23 schreef trein2000 het volgende:
Die man is al de hele tijd een ongeleid projectiel.
Wow..quote:Op maandag 13 mei 2024 01:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een persconferentie waarbij vragen beantwoord worden is een vorm van een interview. Dit is draaien.
Die man is al de hele tijd een ongeleid projectiel. En zoals zovaak liggen gek en geniaal dicht bij elkaar. Gegokt en verloren wat dat betreft. Helaas, want ook ik had liever anders gezien.
Stel je aan zeg. Hij zegt niks raarsquote:Op maandag 13 mei 2024 01:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow..
Ik weet niet eens meer wat ik moet zeggen. Ik had je heel hoog zitten (en dat weet je). Maar dit en je posts vd afgelopen dagen slaan werkelijk alles.
Ik ben heel erg teleurgesteld in je. En dit is niet bedoeld als aanval. Dit is gewoon even open en eerlijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |