O prima hoor. Maar schuif die stupiditeit niet naar mij aub.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, genoeg stupiditeit gehad nu, ga maar verder in het VK topic als je serieus over Brexit wil praten
De onderklasse in de UK zou een moord doen om als Nederlandse onderklasse te kunnen leven. De onderklasse in de UK is bitter, bitter-arm.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
Anyway. In nl is ook armoede.
Op lanzarote en gran canaria zie je de uk onderklasse feesten. Onderklasse uit nl zie je dat minder snel doen.ik wil alleen het beeld wegnemen dat nl een walhalla is in vergelijk met uk.
Snel even archiveren svpquote:Op maandag 13 mei 2024 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat een betere vraag is over wie Wilders geen reeks aan negatieve tweets heeft.
Al rokend en pub-gaand en 20 dagen all-in (insert country) zijn sommige alsnog best arm. Mimimumloon ligt er ook hoger als hier in nl zie ik.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De onderklasse in de UK zou een moord doen om als Nederlandse onderklasse te kunnen leven. De onderklasse in de UK is bitter, bitter-arm.
Ja ik had @Jojoke moet quoten. Bij deze: snel snel alles over Teeven archiveren. En over Plasterk, als je het tegenkomt.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben geen masochist en zit (dus) ook niet op Twitter of hoe het tegenwoordig ook heet.
Nee, dat ligt zo'n beetje 200 euro p/m lager. Verder is die 'feestende onderklasse' waar jij het over hebt niet de echte onderklasse maar de blue collar klasse. Nergens in West-Europa is er zoveel armoede als in het VK.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al rokend en pub-gaand en 20 dagen all-in (insert country) zijn sommige alsnog best arm. Mimimumloon ligt er ook hoger als hier in nl zie ik.
Er ligt een motie om de stemming uit te stellen, democratisch aangenomen.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je valt in herhaling. Heb je de toelichting vanuit het kabinet ondertussen al wel gelezen? Staat gewoon in het RTL-artikel.
Het kabinet maakt bewust een andere keuze en heeft daar, in hun ogen goede, argumenten voor waardoor ze die motie niet uitvoerbaar achten.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er ligt een motie om de stemming uit te stellen, democratisch aangenomen.
Dat klinkt als een scenario wat vooral genegeerd wordt door het kabinet.
Dat moet je geen vrijblijvende motie indienen, he? Het kabinet hoeft zich daar geen bal van aan te trekken.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er ligt een motie om de stemming uit te stellen, democratisch aangenomen.
Dat klinkt als een scenario wat vooral genegeerd wordt door het kabinet.
Ik weet eigenlijk niet wat ik hiervan moet vinden.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:04 schreef -XOR- het volgende:
Herstel toeslagenaffaire dreigt ongekende strop te worden: nog 5 miljard extra
Nice (ja, eenmalig even slikken)
Blijft het hier bestaan?quote:Op maandag 13 mei 2024 20:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja ik had @:Jojoke moet quoten. Bij deze: snel snel alles over Teeven archiveren. En over Plasterk, als je het tegenkomt.
Dat gaat nog een behoorlijke tijd duren.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat ik hiervan moet vinden.
Ja het is 100% terecht dat er compensatie is, maar het lijkt allemaal weer veels complex te worden gemaakt.
En na alle beloftes (afronding in 2021/22?), is er überhaupt nog zicht op afronding van deze kwestie?
Het lijkt mij juist prima om een stemming uit te stellen over een tekst die nog niet duidelijk is.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het kabinet maakt bewust een andere keuze en heeft daar, in hun ogen goede, argumenten voor waardoor ze die motie niet uitvoerbaar achten.
Dat is echt iets anders dan negeren…
https://www.rtl.nl/nieuws(...)de-kamer-ratificatie
Ja zeg, het is X niet hierquote:Op maandag 13 mei 2024 20:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Heel erg bedankt. Geen idee of het blijft staan maar ik prent ze vast in.
quote:Plasterk: 'Uitspraken Wilders dieptepunt recente politieke geschiedenis'
Auteur: Thijs Baas
De Marokkanenuitspraken die Geert Wilders op de dag van de gemeenteraadsverkiezingen deed in een Haags café waren een dieptepunt in de politieke geschiedenis van de afgelopen decennia. Dat zegt minister van Binnenlandse Zaken Ronald Plasterk voorafgaand aan de ministerraad tegen BNR's Paul van Liempt.
"Ik vond het walgelijk wat er in het café gebeurde. Maar of het strafbaar moet zijn, moeten we dan maar bekijken. Mensen moeten maar aangifte doen. Het is niet zozeer de taak van de burgemeester om aangifte te doen. Hij kan meer doen dan zijn wettelijke taken, maar dat dient hij dan wel voor te leggen aan zijn gemeenteraad. De Grondwet van 1814 regelt heel precies de taken van de verschillende machten, dat is niet iets waar de minister vervolgens zijn opvatting over geeft."
Premier Mark Rutte liet vanmiddag op zijn wekelijkse persconferentie weten dat het destijds door de PVV gedoogde kabinet nu nog hag gezeten, Wilders' Marokkanenuitingen reden waren geweest om het te laten vallen. "Het is allemaal heel theoretisch, maar de grond voor samenwerking zou dan zijn weggevallen'', aldus Rutte, naast premier ook VVD-leider. In werkelijkheid viel het kabinet van VVD, CDA en gedoogpartner PVV al in het voorjaar van 2012, na een conflict over bezuinigingen.
Dat premier Mark Rutte bij het Jeugdjournaal tekst en uitleg gaf, past wel degelijk binnen zijn bevoegdheden, vindt Plasterk. Ik vond het super dat hij dat deed. Het was een spontane ingeving van hem en dat vond ik heel erg goed. Rutte heeft ook niets gezegd over de strafbaarheid, maar wel over de inhoud. Hij benadrukte dat we pal staan voor de rechten van mensen. Wilders ging ervan uit dat hij reacties zou krijgen en als hij een kerel is, moet hij dat gewoon incasseren."
Beperking
Leuk en aardig, de vrijheid van meningsuiting, maar juist in artikel 1 van de Grondwet kent die zijn beperking, zegt Plasterk. "Je mag niet discrimineren, je mag je mening vrij uiten, maar er kan een situatie ontstaan waarin het strafbaar is. Je mag alles uiten, maar als je aanzet tot haat of geweld, kun je vervolgd worden. Omdat er verschillende grondrechten zijn, moet je precies kijken waar de grens ligt. De Grondwet is een soort basisstuk op basis waarvan gewone wetten worden gemaakt die precies vastleggen waar de grens ligt."
De 200 jaar oude grondwet mag dan bedoeld als een blauwdruk, het is wel steeds meer de Grondwet van nu geworden, vindt de minister. "Een aantal dingen is in de loop der jaren onveranderd gebleven, maar veel dingen zijn gelukkig veranderd. Het was de bedoeling om een set van basisregels op te stellen waaraan je je te houden hebt en die moet je alleen maar veranderen als dat echt nodig is. De bedoeling is om hem zoveel mogelijk zo te houden."
Geen respons op Hennis maar:quote:Op maandag 13 mei 2024 20:48 schreef Jojoke het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)jn-opvolging-regelen
Premier Hennis?
Nee, nee, dat is Kamerlid Yesilgoz, niet Minister Yesilgoz! Snap dat nou.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:54 schreef Cyan9 het volgende:
Was hier al voorbij gekomen dat onze minister van veiligheid en justitie het nodig vindt om zich hiermee te bemoeien?
[ x ]
Ach ja, hoe kon ik zo dom zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, nee, dat is Kamerlid Yesilgoz, niet Minister Yesilgoz! Snap dat nou.
Ik sprak toevallig (nou ja, toevallig, ik las het nos artikel naast de atletiekbaan en er zat een toeslagenaffaire-slachtoffer naast me) iemand die er nog middenin zit. Complete doos met papieren nog in huis, is nog niet eens volledig in bezit van de belastingdienst omdat ze nog niet aan hun dossier toe zijn. Hebben 30.000 euro gekregen (en kwijtschelding schulden), maar hebben alleen al 35.000 euro aan toeslagen misgelopen en hadden op een gegeven moment 120.000 euro schuld, mede omdat ze hun huis te goedkoop hebben moeten verkopen. Zijn inkomsten misgelopen omdat haar man een bedrijf had met een Amerikaan, maar ze kwamen door de affaire op een zwarte lijst waardoor er geen geld meer van de VS naar hun kon worden overgemaakt. Kunnen nog steeds geen auto leasen door de BKR registratie.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat ik hiervan moet vinden.
Ja het is 100% terecht dat er compensatie is, maar het lijkt allemaal weer veels complex te worden gemaakt.
En na alle beloftes (afronding in 2021/22?), is er überhaupt nog zicht op afronding van deze kwestie?
Beloofd veel goeds voor het nieuwe kabinet.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:54 schreef Cyan9 het volgende:
Was hier al voorbij gekomen dat onze minister van veiligheid en justitie het nodig vindt om zich hiermee te bemoeien?
[ x ]
Wat moet Tim Hofman met beelden van relschoppers die zich misdragen als.die.beelden.komen.van.het.ministerie? Is er nog een grens aan de achterlijkheid van Yesilgoz?quote:Op maandag 13 mei 2024 20:54 schreef Cyan9 het volgende:
[ x ]
Nee, want Hongarije heeft wel een anti-semiet als Grote Leider. Vreemd genoeg hoor ik daar dhr Wilders of rechts Nederland nooit over.quote:
Ze moet nog wel even leren dat ze nu veel te veel woorden gebruikt. Dat kan korter!quote:Op maandag 13 mei 2024 21:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel vertederend om te zien hoe ze probeert Wilders te kopieeren.
Hier nog even op voortbordurend: het is echt fascinerend hoe extreem volgzaam Wilma Borgman is als het gaat om de VVD:quote:Op maandag 13 mei 2024 20:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geen respons op Hennis maar:
Fijn dat Wilma Borgman na al die jaren als trouw doorgeefluik van VVD-verdraaiingen nu een boek heeft kunnen schrijven over de man wiens loopbaan ze zo vol overtuiging heeft mogen steunen.
In 2014 wilde hij niet weg, hij 'moest' alleen misschien naar de EU. Vanaf 2017 wilde hij wel weg en ik denk dat dat best klopt.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:10 schreef Jojoke het volgende:
Dit is eigenlijk ook een wonderlijke verhaal van de NOS? Rutte die in 2014 al plaats wilden maken voor Schippers. Vervolgens wilde hij plaats maken voor Hennis in 2017. Hennis werd afgezet en Dijkhoff werd fractievoorzitter, maar hij wilde geen premier worden. Vervolgens was Rutte gedwongen te blijven vanwege corona. En uiteindelijk in 2023 werd hij bevrijd toen Dilan zijn opvolger werd. Al zijn chosen ones waren dames overigens.
Wat is deze geschiedschrijving? Rutte moest premier blijven sinds 2014, hoewel hij graag weg wilde? Ik heb nooit die indruk gehad.
Het programma van de VVD was, noodgedwongen, natuurlijk wel iets socialer geworden. Voor een hoger minimumloon, bijvoorbeeld. Nog steeds geen links, maar ook minder hardrechts dan het ooit was op economisch gebied. Op asiel wel hardrechtser dan ooit.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hier nog even op voortbordurend: het is echt fascinerend hoe extreem volgzaam Wilma Borgman is als het gaat om de VVD:
[ x ]
Rutte zegt dat ze naar links zijn opgeschoven, dus het is waar.
Onze linkse NPO beste mensen. Je hoeft niet een sociaal beleid uit te voeren, het is genoeg om te zeggen dat je het wil!
In woorden zijn ze her en der wel opgeschoven, maar juist als journalist en VVD-volger (de ambiguïteit is expres) moet je niet de woorden van de VVD uitlichten maar de acties. Het is net als met Yesilgoz die praat over een centrumrechts kabinet. Dat zijn typeringen die je niet moet overnemen want die zijn niet neutraal gekozen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het programma van de VVD was, noodgedwongen, natuurlijk wel iets socialer geworden. Voor een hoger minimumloon, bijvoorbeeld. Nog steeds geen links, maar ook minder hardrechts dan het ooit was op economisch gebied. Op asiel wel hardrechtser dan ooit.
Echt? Was er niet 1 april waar hij op de afgrond stond en vervolgens het D66 programma doorvoerde om premier te blijven. Ik denk dat het record van langstzittende premier voor hem wel belangrijk was, hoewel hij dat publiekelijk nooit zou toegeven.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
In 2014 wilde hij niet weg, hij 'moest' alleen misschien naar de EU. Vanaf 2017 wilde hij wel weg en ik denk dat dat best klopt.
Yesilgoz is nooit zijn chosen one geweest, maar Kamp Dijhoff voerde hem noodgewongen wel een wat linksere economische koers te voeren, om dat vervolgens in extremis door te trekken naar grijzegehaktbal-centrum wat de VVD nu is.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:10 schreef Jojoke het volgende:
Dit is eigenlijk ook een wonderlijke verhaal van de NOS? Rutte die in 2014 al plaats wilden maken voor Schippers. Vervolgens wilde hij plaats maken voor Hennis in 2017. Hennis werd afgezet en Dijkhoff werd fractievoorzitter, maar hij wilde geen premier worden. Vervolgens was Rutte gedwongen te blijven vanwege corona. En uiteindelijk in 2023 werd hij bevrijd toen Dilan zijn opvolger werd. Al zijn chosen ones waren dames overigens.
Wat is deze geschiedschrijving? Rutte moest premier blijven sinds 2014, hoewel hij graag weg wilde? Ik heb nooit die indruk gehad.
Hij wilde per se blijven inderdaad. Hij had makkelijk opzij kunnen stappen en dat was ook beter geweest. Maar partijbelang en eigenbelang boven alles typeert wel 14 jaar Rutte.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Echt? Was er niet 1 april waar hij op de afgrond stond en vervolgens het D66 programma doorvoerde om premier te blijven. Ik denk dat het record van langstzittende premier voor hem wel belangrijk was, hoewel hij dat publiekelijk nooit zou toegeven.
4D schaak.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel odd dat Fleur Agema zo'n account retweet dat volgens Wilders geen PVV account is.
Hij wilde per sé een VVD premier en iemand die hij vertrouwde. Voor Hennis was hij wel opzij gegaan, dat denk ik echt wel. Maar na Hennis en Schippers waren er geen opties meer.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Echt? Was er niet 1 april waar hij op de afgrond stond en vervolgens het D66 programma doorvoerde om premier te blijven. Ik denk dat het record van langstzittende premier voor hem wel belangrijk was, hoewel hij dat publiekelijk nooit zou toegeven.
Ik heb altjjd de indruk gehad dat veel VVD kroonprins(ess)en zijn verdwenen omdat er geen toekomstperspectief was. Net als met het CDA. Zoveel zijn er verdwenen die best geschikt waren geweest. Overigens weet iedereen bij de PVV al helemaal dat ze geen kans maken tot ome Geert ooit met pensioen gaat. Ook niet een aantrekkelijke partij om je bij aan te sluiten als je echt iets wil bereiken. Ik ben een voorstander van groei want anders belandt je in Trumpiaanse/Bideense situaties.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij wilde per sé een VVD premier en iemand die hij vertrouwde. Voor Hennis was hij wel opzij gegaan, dat denk ik echt wel. Maar na Hennis en Schippers waren er geen opties meer.
Beetje zoals Milders terwijl uit geen enkele stemming is gebreken dat Greet Milder is geworden.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hier nog even op voortbordurend: het is echt fascinerend hoe extreem volgzaam Wilma Borgman is als het gaat om de VVD:
[ x ]
Rutte zegt dat ze naar links zijn opgeschoven, dus het is waar.
Onze linkse NPO beste mensen. Je hoeft niet een sociaal beleid uit te voeren, het is genoeg om te zeggen dat je het wil!
Als Rutte nog 20 jaar door had mogen gaan had hij het gedaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Rutte is jarenlang premier geweest terwijl hij eigenlijk niet meer wilde? Wie gelooft dat?
Dat PVVpers account is nep. Heeft al eens vaker fake-news verspreid.quote:
Dat is mij bekend. Maar dat Agema account is wel echt.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:02 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Dat PVVpers account is nep. Heeft al eens vaker fake-news verspreid.
https://twitter.com/PVVpers/status/1727832766014689772
Die heeft haar tweet inmiddels verwijderdquote:Op maandag 13 mei 2024 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is mij bekend. Maar dat Agema account is wel echt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |