Dat filmpje van die IED is van 2020. Dus een al wat ouder filmpje helaas.quote:Op maandag 13 mei 2024 08:21 schreef oheng het volgende:
Drone valt troepen aan bij een Rosneft tankstation in Belgorod.
En in Syrië is een r#ssische majoor generaal omgekomen bij een IED aanval.
Dat had inderdaad al veel beter beveiligd moeten zijn. Al is het wel de frontline natuurlijk. En ging het om de grijze zone. Dus rustig aan wat loopgraven graven was er vast niet bij. Maar mijnen velden hadden er zeker al moeten liggen.quote:Op maandag 13 mei 2024 08:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat verbaast mij dan wel weer. Hoezo geen mijnenvelden overal aan de grens? Het is niet dat Ukraine een offensief in Rusland aan het voorbereiden was.
Tot nu toe zijn de Oekraïense cijfers heel betrouwbaar gebleken. In elk geval kwa soldaten die gedood/gewond zijn. De cijfers van Amerika, Frankrijk en de UK zitten er dicht in de buurt kwa schattingen. (totaal aantal. Niet dag cijfers).quote:Op maandag 13 mei 2024 10:03 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
"reported by Ukraïnian staff"
zullen vast weer veel Russen zijn omgekomen maar de aantallen die hier worden geschetst kan je wel door 2 delen.
De aantal Russische soldaten die ik al zelfmoord heb zien plegen is gewoon ongelofelijk. De meeste doen met door zichzelf door de kop te schieten. Maar tegenwoordig zie je ze ook steeds vaker een granaat gebruiken.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:34 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Mee eens. Al zou het in de kazerne nog beter zijn.
Je leven is gewoon over als je bijvoorbeeld je been kwijt raakt in het Russische leger. Heb niet het idee dat de Russen enige waardering tonen voor hun kreupele veteranen...quote:Op maandag 13 mei 2024 19:42 schreef Delenlill het volgende:
[..]
De aantal Russische soldaten die ik al zelfmoord heb zien plegen is gewoon ongelofelijk. De meeste doen met door zichzelf door de kop te schieten. Maar tegenwoordig zie je ze ook steeds vaker een granaat gebruiken.
Al gebeurd dit vaak wel pas wanneer zij al gewond zijn door bijvoorbeeld een drone.
quote:Op maandag 13 mei 2024 19:00 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Alleen de britten toch? En waar het voornamelijk om gaat, niet met Amerikaanse wapens?
Als dat inmiddels anders is hoor ik het graag
Het zou best kunnen dat de toestemming vanuit Amerika er ook al is. Ik heb nog niks gehoord dat dit weer tegengesproken is.quote:Op zondag 28 april 2024 23:30 schreef Delenlill het volgende:
https://www.defense.gov/N(...)l-charles-q-brown-j/In deze persconferentie geeft minster van defensie Austin aan dat het aan Oekraïne is hoe en wanneer zij de lange afstand ATACMS gaan gebruiken. Hij ontkent dus niet dat Oekraïne ze op Russisch grondgebied mag gebruiken. Tevens zegt zijn gezichtsuitdrukking wanneer hij antwoord geeft op deze vraag ook erg veel.quote:Q: If I may follow, officials had expressed before concerns that Russia — that the Ukraine may try to fire ATACMS at Russia or that there weren't enough in U.S. stockpiles. Did either of those affect your decision to provide the long-range ATACMS?
SEC. AUSTIN: Well, first of all, as you know, my — I always have a concern about the United States having the capability to defend itself and to also support our operational plans. And I can tell you that we — are comfortable that we are in a good place and we will remain in a good place.
You know, over — in two years' time, things change, you know? More munitions are created and that sort of business. So we are in a good place, we'll remain in a good place, and I think the capability that Ukraine will have is a good capability.
So it up to them on how and when to use it, and our hopes are that they'll create some pretty good effects with that and other things.
Natuurlijk wil dit niet daadwerkelijk zeggen dat Oekraïne toestemming heeft om met deze raketten Rusland aan te vallen. Maar hij spreekt het ook niet tegen.
Het zou best kunnen dat de toestemming vanuit Amerika er ook al is. Ik heb nog niks gehoord dat dit weer tegengesproken is.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:57 schreef Delenlill het volgende:
[..]
[..]
In deze persconferentie geeft minster van defensie Austin aan dat het aan Oekraïne is hoe en wanneer zij de lange afstand ATACMS gaan gebruiken. Hij ontkent dus niet dat Oekraïne ze op Russisch grondgebied mag gebruiken. Tevens zegt zijn gezichtsuitdrukking wanneer hij antwoord geeft op deze vraag ook erg veel.
Natuurlijk wil dit niet daadwerkelijk zeggen dat Oekraïne toestemming heeft om met deze raketten Rusland aan te vallen. Maar hij spreekt het ook niet tegen.
Dat is zo, Na WW2 werden zij volgens mij massaal het verdomhoekje in gedrukt. En hadden ze speciale kampen voor al hun gewonde veteranen, ver van de bewoonde wereld af.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Je leven is gewoon over als je bijvoorbeeld je been kwijt raakt in het Russische leger. Heb niet het idee dat de Russen enige waardering tonen voor hun kreupele veteranen...
Het gaat ook niet om het innemen van Kharkiv an sich, het gaat om het binnen artillerie bereik brengen van Charkiv en daarmee de druk op Belgorod te verlichten.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat ze de stad zullen innemen, zoals al eerder gezegd: De enige manier is door middel van een omsingeling. Daar zaten ze in 2022 eigenlijk best wel in de buurt alleen dan moet je dus niet je troepen zo versnipperen dat er aan elk front maar 10,000 man troepen staat. Als ze al hun mankracht in plaats van op Kiev en Sumy op Charkov hadden gericht dan was die stad nu gewoon in Russische handen geweest.
[ afbeelding ]
'Niet zo gepast'? Zo'n beetje iedereen juicht als de vijand kapot wordt gemaakt. Soldaten die komen moorden, martelen, verkrachten, stelen. Zie het probleem niet zo. Is dat een soort zogenaamd verheven zijn in beschaafdheid?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:12 schreef Zwoerd het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de filmpjes van brandende Russen, tanks of andere voertuigen inmiddels wel ken. Ik vind het interessanter te volgen wat er nu aan het front gebeurt. Tuurlijk is elke dode Rus er 1 minder, maar zoals de situatie nu is, lijkt me dat juichen of grappige meme plaatjes niet zo gepast.
Is het ook net zo waardevol en betekenisvol in de oorlog? Niet elk stuk weiland of dorp is even belangrijk om te blijven verdedigen als je er veel doden aan eigen zijde mee voorkomt.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:35 schreef Idisrom het volgende:
Het gebied ten noorden van de stad Charkiv dat de Russen de afgelopen dagen hebben ingenomen is qua oppervlakte al groter dan de terreinwinst van de Oekraïners vorig jaar met het zomeroffensief bij Robotyne.
En Nederland ging dan nog eens tot einde van het jaar wachten? Dacht dat het afhing van of de Oekrainers het op de grond daar voor elkaar hadden. Als ze klaar zijn voor Deense F-16's kunnen er ook wel Nederlandse komen of nietquote:
Rusland heeft volgens mij inderdaad geen interesse in het ruilen van alle gevangenen. Vooral om de Russische gevangenen die Oekraïne heeft voor meer dan 75 procent bestaat uit een zooitje bijeengeraapte soldaten. Als je ze al soldaten kunt noemen natuurlijk. En Rusland houdt liever geheim wat zij met hun Oekraïense krijgsgevangenen doen.quote:Pope again calls on Ukraine and Russia to exchange "all prisoners for all"
For the first time, the pontiff proposed to do this on March 31. Ukraine then declared that Russia was not interested in returning its own people
Pope Francis again called on Ukraine and Russia to exchange all prisoners, promising to facilitate the process, reported Vatican News.
"At the time when we celebrate the Ascension of the Risen Lord, who wants us to be free, and who sets us free, I again appeal for a general exchange of all prisoners between Russia and Ukraine, assuring that the Holy See remains ready to facilitate every effort in this regard, especially for those who are seriously wounded and sick," he said.
Francis also emphasized that he is praying for peace in Ukraine, Israel, Palestine, and Myanmar.
This is not the first time that the Pope has called on Moscow and Kyiv to exchange prisoners on "all for all" model. This happened for the first time on March 31, the Catholic Easter Sunday. At that time, the Coordination Staff for the Treatment of Prisoners of War stated that the Ukrainian side has repeatedly declared its readiness, but the Russian Federation does not want to return its own people.
On January 10, 2024, the representative of the Council on Human Rights stated that, as of today, the exchange of prisoners of war between Ukraine and the Russian Federation in the "all for all" format is impossible, because the aggressor state is not interested in this.
On February 8, Ukraine returned home another 100 defenders from Russian captivity, marking the 51st exchange of prisoners of war.
Laatste bericht die ik gelezen had over de Nederlandse F-16 was dat zij in het najaar geleverd zullen worden. Natuurlijk zou het ook kunnen dat zij Rusland zo veel mogelijk in het ongewisse willen laten.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
En Nederland ging dan nog eens tot einde van het jaar wachten? Dacht dat het afhing van of de Oekrainers het op de grond daar voor elkaar hadden. Als ze klaar zijn voor Deense F-16's kunnen er ook wel Nederlandse komen of niet
Zodra de eerste in de lucht is daar zullen de Russen er snel genoeg weet van hebben denk ik maar je hoeft ze niet onnodig zelf wijzer te maken inderdaad. Echter roept men wel steeds die levermomenten in de media, kennelijk vindt men dat belangrijk. Opzich is het als burger zoals wij natuurlijk wel 'leuk' om te weten wanneer bepaalde dingen ongeveer geleverd gaan worden, voor zover hun beweringen uberhaupt kloppen. Er is zo vaak vertraging in door het een of het ander dat het zijn nieuwswaarde wat is verloren.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:00 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Laatste bericht die ik gelezen had van de Nederlandse F-16 was dat zij in het najaar geleverd zullen worden. Natuurlijk zou het ook kunnen dat zij Rusland zo veel mogelijk in het ongewisse willen laten.
Incompetentie.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:30 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat had inderdaad al veel beter beveiligd moeten zijn. Al is het wel de frontline natuurlijk. En ging het om de grijze zone. Dus rustig aan wat loopgraven graven was er vast niet bij. Maar mijnen velden hadden er zeker al moeten liggen.
Wat eerder voorbij kwam in een dagblad, maar dat is ondertussen een half jaar geleden. Is dat de Russen simpelweg veel meer Oekraïnse krijgsgevangenen hadden en dat er daarom minder uitwisselingen waren. Toen ging het om ongeveer 4600 krijgsgevangenen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:57 schreef Delenlill het volgende:
https://news.liga.net/en/(...)plennyh-vseh-na-vseh
[..]
Rusland heeft volgens mij inderdaad geen interesse in het ruilen van alle gevangenen. Vooral om de Russische gevangenen die Oekraïne heeft voor meer dan 75 procent bestaat uit een zooitje bijeengeraapte soldaten. Als je ze al soldaten kunt noemen natuurlijk. En Rusland houdt liever geheim wat zij met hun Oekraïense krijgsgevangenen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |