abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 mei 2024 @ 18:55:14 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213539630
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:48 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ook echte diamanten stijgen in waarde als het aanbod kleiner word omdat men de mijnen sluit of alleen synthetische diamanten nog gaat leveren omdat ze gelijkwaardig zouden zijn aan de natuur variant. Dat is wat ik zei.
Ja dat zei men van kweek zoetwaterparels ook

maar ik vind diamanten nog wel iets moois hebben i.t.t. Zoete kweekParels en het creeren van Grow diamanten gaat echt niet gratis worden, dat kost heel veel energie

Daarnaast zijn de bijkomende kosten de grootste factor, iets van 90% voor die bij de consument is

Zoutwaterparels blijven ook duur omdat ze schaarser zijn en worden ook als "echt" gekwalificeerd
https://www.pureandtimeless.nl/Parels-Alles-over-parels
quote:
Hoe worden zoutwaterparels gekweekt?
Om parels te kweken worden de oesters eerst "geopereerd", waarbij een bolletje van parelmoer samen met een stukje mantel van een donoroester in het lichaam van de oester wordt gestopt. De oesters worden in speciale manden geplaatst en gaan terug de zee in. De oester reageert op de "indringer" door het vreemde object in te pakken in laagjes parelmoer.
Afhankelijk van de locatie en de soort oester begint de langzame groei (de afzetting van parelmoer) . Het kan wel 2-5 jaar duren voordat een volledige parel is gevormd in de oester. Daarbij zijn niet alle parels geschikt, van 60 geoogste parels zijn er zo'n 20 onverkoopbaar.
De rest van de kwaliteit varieert, 2 van de 60 parels zijn echt perfect. In de diverse oesters kunnen vaak maar 2-3 parels tegelijk worden gevormd.

Bij zoetwatermosselen is meer mogelijk.
De grotere soorten kunnen zo'n 20 parels tegelijk maken en de groei is sneller doordat er dikkere lagen parelmoer worden aangemaakt door de mossel, dit verklaart ook het prijsverschil tussen zoetwaterparels en bijvoorbeeld Zuidzeeparels.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2024 19:02:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213539730
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:33 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
In het laatste deel van dat BBC-item (van 4.00 min.) zeggen ze iets zeer interessants. Namelijk dat sinds het jaar 2000 de prijs van een karaat diamant elke 4 jaar is gehalveerd. Sinds 2000 is de prijs dus met een factor 64 omlaag gegaan!

Tegelijk las ik ergens in dit topic dat 1 karaat diamant nu 500 Dollar kost. In het jaar 2000 was dat dus 32000 Dollar. En dat komt ook overeen met het beeld dat ik bij een diamant had. Namelijk dat een diamant van een kubieke centimeter (1,4 karaat) minstens tienduizenden Euro's kost. Echter dat klopt dus niet meer. Een diamant van een centimeter diameter kost anno nu hooguit 500 Euro.

Ook leuk om te beseffen dat een diamant die nu 700 Euro kost, over 20 jaar waarschijnlijk 20 Euro kost. Letterlijk bijna niets. In ieder geval niet iets waar je geld/rijkdom mee kunt showen.
Echt waar. Als iemand mij een adres kan geven waar ik voor 500 dollar een 1 karaats diamant kan kopen hou ik mij aanbevolen.

Wat jij las zijn diamanten uit het lab. Logisch dat die geen fuck waard zijn. Maar die bedoel ik dus niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 12-05-2024 19:32:15 ]
pi_213540203
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 16:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zie het probleem niet van goedkope parels of diamanten. Electronica is ook spotgoedkoop geworden, mijn eerste CD Speler die ik in 1987 kocht betaalde ik meen ik 600 Gulden voor. Aan mijn stereo van Technics had ik al 2000 uitgegeven. Volgens inflatiecalulator is dat nu ¤ 2.663,31
Dat is ook geen probleem. Maar een lab diamant gelijkwaardig te zien als in een de natuur onstaan product klopt niet als die ook nog voor jou in een bepaalde vorm zoals bijvoorbeeld briljant geslepen is. Dat is mijn punt. Mensen vergeten het handwerk dat daarbij kijken komt.

Dat een met de hand gemaakte auto(Ferrari) veel duurder is dan een auto vanaf de band hoor je ook niemand over klagen. Gaat het over diamanten schijnt het plots patserig te zijn.
pi_213540350
Ook Ferrari's worden voor het grootste deel door machines gemaakt hoor.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 12 mei 2024 @ 19:56:27 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213540355
Eigenlijk zijn diamanten als sieraden helemaal niet interessant, de industriële toepassingen zijn veel belangrijker. Stel je kan diamantcoatings, of diamantglas maken, staal voorzien van een laag diamant, meer dan alleen boorkoppen of slijpschijven.
  zondag 12 mei 2024 @ 19:57:02 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213540359
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:55 schreef StateOfMind het volgende:
Ook Ferrari's worden voor het grootste deel door machines gemaakt hoor.
En uit zo goedkoop mogelijke materialen weet ik van een van de toeleveranciers
pi_213540384
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En uit zo goedkoop mogelijke materialen weet ik van een van de toeleveranciers
Het zijn in iedergeval geen massa producten.
  zondag 12 mei 2024 @ 20:47:42 #108
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_213540997
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:04 schreef Cherni het volgende:

[..]
Echt waar. Als iemand mij een adres kan geven waar ik voor 500 dollar een 1 karaats diamant kan kopen hou ik mij aanbevolen.

Wat jij las zijn diamanten uit het lab. Logisch dat die geen fuck waard zijn. Maar die bedoel ik dus niet.
Neen. Diamanten van De Beers. Het staat gewoon in de op.

Gisteren, 18:03in FINANCIEEL

AMSTERDAM - Diamantenproducent De Beers heeft zijn prijzen voor fonkelaars die uit laboratoria komen met 37% verlaagd tot $500 per karaat.

De marktleider, verwikkeld in felle concurrentie, zegt dat het om 'een permanente verlaging' gaat.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_213541045
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:59 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het zijn in iedergeval geen massa producten.
Ik vermoed dat er meer diamanten geproduceerd en verwerkt worden als treinen . :P
pi_213541188
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Eigenlijk zijn diamanten als sieraden helemaal niet interessant, de industriële toepassingen zijn veel belangrijker. Stel je kan diamantcoatings, of diamantglas maken, staal voorzien van een laag diamant, meer dan alleen boorkoppen of slijpschijven.
Diamant is ook een zeer goede halfgeleider maar het dopen om er N of P diamant van te maken wordt echter nog niet goed beheerst.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 12 mei 2024 @ 21:13:44 #111
323876 michaelmoore
pi_213541250
Maar als het om geld gaat dan staat China samen met India vooraan

Het omruilen van de dure diamanten in colliers en ringen in hotels door het hotelpersoneel was al een indicatie dat geen mens het door heeft , alleen doordat de ring niet meer paste kwam de fraude aan het licht
quote:
Maar nu het verschil tussen de twee alleen met speciale apparatuur te zien is, neemt de populariteit toe. Wereldwijd schieten grote laboratoria voor kunstdiamanten uit de grond.

Lagere groothandelsprijzen
De 40% daling van prijzen is mogelijk door de sterk gezakte groothandelsprijzen, aldus het in Londen gevestigde bedrijf.
Afgelopen tijd daalden tegelijkertijd de verkopen van natuurlijke diamanten.

Past De Beers zijn prijzen aan, dan volgt doorgaans de markt vrij snel. Dit keer is het anders, aldus concurrent Ritani tegen Bloomberg. „De Beers sluit zich aan bij de markt.”

Ritani zelf rekent ongeveer $500 per karaat voor zo’n kunstvariant, tegen ongeveer $15.000 per karaat voor een natuurlijke diamant.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2024 21:28:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213541393
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Niet meer dus, net als parels want kan nu op industriële schaal worden geproduceerd. En daar is verder niets mis mee.
Postzegels waren ook ooit gewild bezit, waar veel geld in om ging, dat is ook niet meer zo, de verzamelaars zijn weggestorven. Met Horloges gaat dat over een X aantal jaar ook gebeuren.
Paardevlees was ooit een goedkoop armoedevoer, inmiddels wordt het meer een delicatesse.
Dat moet maar blijken. Vooralsnog zijn er steeds meer mensen die veel geld willen betalen voor exclusieve spullekes. Je wil niet weten wat voor rijen er staan om bij LV naar binnen te mogen en hoe opgefokt mensen reageren als je gewoon die rij voorbij kan lopen omdat ze een focking uur al staan te wachten daar. Terwijl je online met het grootste gemak een knock off bestelt voor een fractie.

Je vraagt de liefde van je leven of ze haar leven met je wil delen. Is dat echt het moment om dan maar voor wen knock off te gaan? Meer dan wanneer je een tas gaat kopen, of een zonnebril als de tas wat te duur voor je is?

Ik betwijfel dat.
  zondag 12 mei 2024 @ 21:35:07 #113
323876 michaelmoore
pi_213541456
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 21:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat moet maar blijken. Vooralsnog zijn er steeds meer mensen die veel geld willen betalen voor exclusieve spullekes. Je wil niet weten wat voor rijen er staan om bij LV naar binnen te mogen en hoe opgefokt mensen reageren als je gewoon die rij voorbij kan lopen omdat ze een focking uur al staan te wachten daar. Terwijl je online met het grootste gemak een knock off bestelt voor een fractie.

Je vraagt de liefde van je leven of ze haar leven met je wil delen. Is dat echt het moment om dan maar voor wen knock off te gaan? Meer dan wanneer je een tas gaat kopen, of een zonnebril als de tas wat te duur voor je is?

Ik betwijfel dat.
voor mensen die hun rolls laten bedekken met swarovski is het geen vraag , die gaan voor echte diamanten, het is de vraag of ze het merken als de prijs iets lager is

voor mij zou een artificial diamant al veel geld zijn

pi_213541542
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:47 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Neen. Diamanten van De Beers. Het staat gewoon in de op.

Gisteren, 18:03in FINANCIEEL

AMSTERDAM - Diamantenproducent De Beers heeft zijn prijzen voor fonkelaars die uit laboratoria komen met 37% verlaagd tot $500 per karaat.

De marktleider, verwikkeld in felle concurrentie, zegt dat het om 'een permanente verlaging' gaat.

Uit laboratorium.
  zondag 12 mei 2024 @ 21:45:11 #115
323876 michaelmoore
pi_213541561
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 21:43 schreef Cherni het volgende:

[..]
Uit laboratorium.
Ja echte diamanten zijn 10 keer zo duur
pi_213541584
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 21:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja echte diamanten zijn 10 keer zo duur
Zijn bericht klopt niet dat je diamanten uit de natuur 1 karaats voor 500 euro koopt. Daar gaat het om. Kom nu niet met een smoesje js maar 10x zo duur.

https://antwerpdiamonds.d(...)ten/1-karaat-diamant
pi_213541586
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:33 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
In het laatste deel van dat BBC-item (van 4.00 min.) zeggen ze iets zeer interessants. Namelijk dat sinds het jaar 2000 de prijs van een karaat diamant elke 4 jaar is gehalveerd. Sinds 2000 is de prijs dus met een factor 64 omlaag gegaan!

Tegelijk las ik ergens in dit topic dat 1 karaat diamant nu 500 Dollar kost. In het jaar 2000 was dat dus 32000 Dollar. En dat komt ook overeen met het beeld dat ik bij een diamant had. Namelijk dat een diamant van een kubieke centimeter (1,4 karaat) minstens tienduizenden Euro's kost. Echter dat klopt dus niet meer. Een diamant van een centimeter diameter kost anno nu hooguit 500 Euro.

Ook leuk om te beseffen dat een diamant die nu 700 Euro kost, over 20 jaar waarschijnlijk 20 Euro kost. Letterlijk bijna niets. In ieder geval niet iets waar je geld/rijkdom mee kunt showen.
Dat zal om lab grown gaan. Net even gekeken bij een betrouwbare handelaar en voor een 2 karaat (daar weet ik tenminste van wat ze 4 jaar geleden kostten) ben je nog steeds tussen de 14k (G, SI1) en 95k (D, VVS1, VG) kwijt.

Dat is vergelijkbaar met 4 jaar terug.

Een beetje fatsoenlijke 2 karaat brilliant kost gewoon 30k of meer.
pi_213541812
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 21:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zal om lab grown gaan. Net even gekeken bij een betrouwbare handelaar en voor een 2 karaat (daar weet ik tenminste van wat ze 4 jaar geleden kostten) ben je nog steeds tussen de 14k (G, SI1) en 95k (D, VVS1, VG) kwijt.

Dat bedoel ik. Het is totaal niet erg dat ze bestaan prima. Maar daarmee kun je nog niet zeggen dat ze gelijkwaardig zijn en daarmee een prijs van 500 euro de handelsprijs is. En dan heb je het nog niet eens over kleur en slijp patronen waar uren werk in zitten. Echt vakwerk.
pi_213541813
Schaarste is wat uniek maakt en daarom interessant of populair. De populariteit van "natuurlijke" diamanten zal daarom niet afnemen onder de elite.
pi_213541890
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:03 schreef Cockwhale het volgende:
Schaarste is wat uniek maakt en daarom interessant of populair. De populariteit van "natuurlijke" diamanten zal daarom niet afnemen onder de elite.
Dat is ook een andere markt dan waar de synthetische diamantmarkt zich op richt. Er is blijkbaar echter ook een markt voor max bling for a buck.

quote:
Is a diamond truly 'forever?' How millennials who are 'less attached to traditions'
As far back as 2018, 70% of millennials surveyed by MVI Research said they'd consider a lab-grown diamond for an engagement ring stone.

Price is often a major factor for lovebirds. The average lab-grown diamond costs at least 50% less than its natural mined counterpart, according to The Diamond Pro. And with the evolution in technology, the quality is comparable to mined diamonds.

But there's also the matter of concerns for the ethical and environmental aspects of mined diamonds. Human rights groups have raised concerns over child labor, exploitation and unsafe conditions involved in mining diamonds, Addison Rice from the Gem Society writes. On top of that, certain mining practices can damage ecosystems without restoring them.

[ Bericht 22% gewijzigd door Digi2 op 12-05-2024 22:25:24 ]
pi_213541946
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 21:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De prijzen van natuurlijke diamant zijn gedaald afgelopen jaren.

zondag 12 mei 2024 @ 22:29:59 #122
323876 michaelmoore
pi_213542081
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat komt ook omdat bedrijven als Beers hun strategische voorraden hebben afgestoten, diamant voorraden vasthouden is niet verstandig
Beroemde en zeldzame diamanten blijven altijd duur , net als bijzondere parels
Ik heb het idee dat bedrijven , zich meer gaan richten op het fabriceren van diamant in allerlei kleuren en vormen
maar het slijpen, polijsten en colliers maken dat zal altijd blijven , handel blijft
In hoeverre dat geautmatiseerd gaat worden is maar de vraag
pi_213542096
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:15 schreef Digi2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
4 jaar geleden is 2020… Plus ik spreek over consumentenprijzen en dit gaat wellicht over groothandelsprijzen.

Ik vergelijk simpelweg de prijzen van 4 jaar terug (die kan ik gewoon terugzoeken adhv mails en factuur) met die van nu. Echt vergelijkbaar.
  zondag 12 mei 2024 @ 22:41:52 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213542204
Het grootste risico voor echte diamanten is denk ik dat die kunstmatig gemaakte diamanten het aanzien van de echte ook onderuit halen. Die kunstdiamanten worden dan namelijk financieel bereikbaar voor proleten met geld, die daar dan mee gaan lopen patsen. Dus dan krijg je van die Quincy Promes, Peter Gillis of Rapper boef achtige types die er mee te koop gaan lopen. Als dat gebeurt krijgt het dragen van diamanten vanzelf een bedenkelijk imago en kan dat ook negatieve invloed op echte diamanten hebben.
pi_213542226
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
4 jaar geleden is 2020… Plus ik spreek over consumentenprijzen en dit gaat wellicht over groothandelsprijzen.

Ik vergelijk simpelweg de prijzen van 4 jaar terug (die kan ik gewoon terugzoeken adhv mails en factuur) met die van nu. Echt vergelijkbaar.
Als je Google gebruikt kom je talloze grafieken tegen die inderdaad wel zo nu en dan een dip laten zien maar ook veel berichten dat het stijgt. Maar historisch gezien is het gestegen. Maar net als met goud kan er een tijdje de klad inkomen. Sowieso op korte termijn in goud, andere edelmetalen en stenen investeren zou ik ook niet doen.

https://www.businessinsid(...)ronacrisis-inflatie/

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 12-05-2024 22:54:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')