quote:Onderzoek naar incident rond Joost Klein, mag voorlopig niet repeteren voor finale songfestival
Joost Klein is vrijdagmiddag de grote afwezige bij de generale repetitie voor de finale van het Eurovisie Songfestival zaterdag. Volgens de EBU, de organisator van het festival, is de aanleiding ‘een incident’ rond de Europapa-zanger. AvroTros is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.
Joost Klein zou eigenlijk als vijfde act aantreden, maar na nummer 4 - Luxemburg - ging de repetitie gelijk door naar nummer 6, Israël. In de zaal werd daar verder niets over gezegd. Hij werd wel aangekondigd in de vlaggenparade, daar liep de zanger nog gewoon over het podium.
Onderzoek
De EBU liet vrijdag weten onderzoek te doen naar ‘een incident’ en dat Nederland voorlopig niet repeteert. Het gaat duidelijk om een lastminute-beslissing. Na de Luxemburgse act werden de decorstukken voor Europapa al naar het podium gereden, waarna de leider op het podium gebaarde dat ze moesten worden teruggebracht.
Op social media wordt inmiddels druk gespeculeerd over de aanleiding. De woordvoerster van AvroTros, verantwoordelijk voor de Nederlandse inzending, reageert vooralsnog niet op telefoontjes en vragen over de toedracht.
Na de generale repetitie volgt vrijdagavond ook de juryshow, waarin de vakjury’s hun punten uitdelen. Zowel de generale repetitie als de juryshow worden niet op tv uitgezonden.
quote:
Geruchten
Over wat er aan de hand is, wordt druk gespeculeerd. Achter de schermen gaat het gerucht dat de zanger een statement had willen maken op het podium, maar is teruggefloten door de EBU. Dit is nadrukkelijk nog niet bevestigd. De Songfestivalorganisatie geeft verder geen commentaar na de eerdere verklaring. Ook het Nederlandse kamp is niet bereikbaar.
Opvallend is dat Klein op Instagram sinds vrijdagmiddag is gestopt met het volgen van Eurovision. Ook heeft de zanger al zijn stories van donderdagavond over het Songfestival verwijderd.
quote:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:01 schreef Knipoogje het volgende: [..] Geen idee. Heb je zelf al onderzoek gedaan? wat waren je bevindingen? En zo nee, waarom niet?
Andersom precies hetzelfde gedrag.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maakt niet uit, Israël is de bron van alle ellende
Groetjes alle pro-Palestijnse demonstranten
En het ook nog eens niets met dit incident te maken heeft, zoals steeds meer gaat blijken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:08 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Andersom precies hetzelfde gedrag.
Terwijl er in werkelijkheid natuurlijk tuig en goede mensen aan beide kanten zijn.
2023 2022quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Ok, een ingelast journaal met de boodschap dat ze niets weten. Wat een circus
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:23 schreef tesssssssss het volgende:
Oh er komt alweer een journaal!!!!!!!!
Allemaal rustig blijven !!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daar lijkt het helaas wel op.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef RichardHammond het volgende:
Dat hele ESF is een totalitair, opressief en ondemocratisch instrument.
Is al gedquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:25 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben overtuigd dat hij gediskwalificeerd wordt, er is geen weg meer terug, zeker niet in Zweden. Daarna lekker relletje omdat iedereen zich aan het lijntje gehouden voelt. Daarna begint het festival en zodra Israel heeft opgetreden onder een fluitconcert is iedereen weer bezig met de andere waan van de dag.
Teleurstellend.
Is ie al.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:25 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben overtuigd dat hij gediskwalificeerd wordt, er is geen weg meer terug, zeker niet in Zweden. Daarna lekker relletje omdat iedereen zich aan het lijntje gehouden voelt. Daarna begint het festival en zodra Israel heeft opgetreden onder een fluitconcert is iedereen weer bezig met de andere waan van de dag.
Teleurstellend.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
{im
[..]
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/songfes(...)n-geschokt~adf7cc86/
Nou daar oordelen we zelf wel over zodra we weten wat er gebeurd/gezegd is.quote:AvroTros vindt de diskwalificatie disproportioneel en is geschokt door de beslissing.
Van de kleine fragmenten van wat ik gezien heb , klopt dat laatste wel , daar heb je Israël niet voor nodigquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zie van mijlenver al aankomend at israel dit gaat winnen. Dit is een politiek feestje. Heeft bijna niks met muziek te maken.²
Entartete songfestival?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Misschien is het dan leuk om een alternatief festival te organiseren met ongeschikte artiesten. Zangers die vechten, dreigen en uit hun plaat spacen.
Zou kijken.
Ik ben nu wel benieuwd wat er voorgevallen is dat het zo'n straf rechtvaardigt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Diskwalificatie is een feit, onvertoond![]()
wat een shitshow
In proportie tot alleen maar een beschuldiging? Haar woord tegen het zijne?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nou daar oordelen we zelf wel over zodra we weten wat er gebeurd/gezegd is.
Inderdaad, dit is niet zomaar zijn mensenrecht om op te treden dat geschonden wordt, er is hier sprake van een zionistische genocide op liedjeswedstrijden in het algemeen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef RichardHammond het volgende:
Dat hele ESF is een totalitair, opressief en ondemocratisch instrument.
Wat een ongelooflijke droplul is het ook. Met zijn boodschap dat iedereen lief is, ‘we zijn allemaal mensen’ etc. Ondertussen onbeschoft gedragen en mensen bedreigen. Zijn ouders zullen trots op hem zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:33 schreef Janneke141 het volgende:
Had ie maar normaal moeten doen. Geen medelijden mee.
Ik denk ook dat Israel nu gaat winnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zie van mijlenver al aankomen dat israel dit gaat winnen. Dit is een politiek feestje. Heeft bijna niks met muziek te maken.²
Avro tros vind het overdreven, dat kan ik nog niet zeggen want ik weer niet wat Joost misdaan heeft. Dit is een ongeziene maatregel, hier moet toch wat heftigs zijn gebeurd, en totdat ik dat weet wil/kan ik gewoon nog niet zeggen of het terecht of onterecht is. En haar woord tegen zijn woord zal het heus wel niet zijn, dat nemen teleurgestelde mensen nu vanzelf aan zoekende naar een zondebok omdat ze niet willen inzien dat Joost misschien een grens is overgegaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In proportie tot alleen maar een beschuldiging? Haar woord tegen het zijne?
[..]
Inderdaad, dit is niet zomaar zijn mensenrecht om op te treden dat geschonden wordt, er is hier sprake van een zionistische genocide op liedjeswedstrijden in het algemeen.
Yupquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Israel nu gaat winnen.
Ik denk dat er niet genoeg tijd is om uit te zoeken wat er nou precies is gebeurd en wie schuld heeft en dat ze daarom geen andere keuze hadden dan diskwalificeren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Avro tros vind het overdreven, dat kan ik nog niet zeggen want ik weer niet wat Joost misdaan heeft. Dit is een ongeziene maatregel, hier moet toch wat heftigs zijn gebeurd, en totdat ik dat weet wil/kan ik gewoon nog niet zeggen of het terecht of onterecht is.
Beetje laat, maar:quote:
En terecht, beste lied en dikke middelvinger naar alle haters. De combo is te mooi om te laten liggenquote:
Mwah, het blijft wel showbiz hè. Daar is ondertussen wel een cultuur ontstaan van eerst cancelen en dan eens rustig kijken wat er aan de hand is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:31 schreef opgebaarde het volgende:
Zo'n beslissing, diskwalificatie, wordt niet licht genomen
dat willen ze vooral niet publiekelijk hebben voor het einde van de shitshow..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben nu wel benieuwd wat er voorgevallen is dat het zo'n straf rechtvaardigt.
Onschuldige burgers doden: I sleepquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Beetje laat, maar:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Medewerkers hebben dus op eigen initiatief deze brief opgesteld en rondgestuurd, met logo en al. Moet jij maandag eens proberen op je werk, lachen!
Dat is niet de volgorde. Eerst duidelijkheid en dan handelen. Misschien is er wat ongeoorloofds gebeurd, maar misschien worden wij nu ook slechtoffer van een medewerkster dat wat hoog in haar emotie zit omdat ze de rode klats in de broek heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:41 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik denk dat er niet genoeg tijd is om uit te zoeken wat er nou precies is gebeurd en wie schuld heeft en dat ze daarom geen andere keuze hadden dan diskwalificeren.
Maar is uiteraard speculatie.
Omdat ‘wij’ ons misdragen en bedreigen ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:41 schreef VEM2012 het volgende:
Als Nederland nu ballen heeft, dan zeggen ze direct dat vanaf nu het ESF zonder Nederland is.
We weten dus niet of hij wat misdaan heeft. Ik heb veel moeite met het afscheid van de onschuldspresumptie zoals we die al een paar jaar in met name progressieve kringen zien. Straks wordt het geseponeerd en dan heeft hij en hele team het grootste moment van zijn leven gemist. Je kunt ook gewoon het Zweedse OM zijn werk laten doen, het is immers aan de rechter om mensen te bestraffen en niet aan clubjes TV-bonzen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Avro tros vind het overdreven, dat kan ik nog niet zeggen want ik weer niet wat Joost misdaan heeft. Dit is een ongeziene maatregel, hier moet toch wat heftigs zijn gebeurd, en totdat ik dat weet wil/kan ik gewoon nog niet zeggen of het terecht of onterecht is. En haar woord tegen zijn woord zal het heus wel niet zijn, dat nemen teleurgestelde mensen nu vanzelf aan zoekende naar een zondebok omdat ze niet willen inzien dat Joost misschien een grens is overgegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |