In het echte leven wordt er vrij weinig tot in de puntjes uitgewerkt, The Wire is het echte leven dat je in je gezicht bijt zonder ooit de waarom-vraag te beantwoorden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:56 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Maar, wat gaf jou de doorslag dan?
Ik snap dat iets moet groeien, in een goede serie, dan wordt alles tot in de puntjes uitgewerkt, maar wat was het dan?
https://www.nu.nl/film/63(...)rie-rond-dieren.htmlquote:Tiger King-regisseur vond bij toeval opnieuw bizar verhaal in serie rond dieren
Door onze nieuwsredactie
18 aug 2024 om 07:45
De Amerikaanse regisseur Eric Goode dook voor de nieuwe serie Chimp Crazy in de wereld van mensen die chimpansees als huisdier houden. Dat is geen goed idee, maar Goode begrijpt de aantrekkingskracht van de apen, vertelt hij aan persbureau ANP.
In 2020 had de regisseur met de docuserie Tiger King een grote hit te pakken. Na dit succes overwogen Goode en zijn team verschillende andere dierenverhalen voor een opvolger.
Na ideeën over vrouwelijke jagers en een serie rond haaien kozen ze voor Amerikaanse 'monkey moms'. Dat is een grote groep vrouwen die hun chimpansees, die ze als huisdier houden, als hun kinderen zien en zichzelf deze bijnaam hebben gegeven.
Goode was meteen gefascineerd door de monkey moms. "Laat ik vooropstellen dat ik geloof dat de liefde van deze vrouwen voor hun apen oprecht is. Het komt alleen in de regel van één kant: we kunnen het de apen niet vragen, maar hun kant van het verhaal is in ieder geval dat ze in een kooi zitten en niet in hun natuurlijke leefomgeving", zegt de regisseur. De apenbezitters botsen dan ook geregeld met organisatie van dierenrechten.
In de serie Tiger King ontvouwde zich een moordcomplot tijdens het filmen. Ook Chimp Crazy kreeg een bizarre wending rond excentrieke 'apenmoeder' Tonia en een vermiste chimpansee.
Volgens Goode is het een cliché om te zeggen dat de werkelijkheid vaak vreemder is dan fictie, maar "wij maakten dat nu voor de tweede keer mee. Ik had niet verwacht dat iemand na Tiger King zou geloven dat we nu weer spontaan op een verhaal zijn gestuit dat net zo absurd is als in die serie."
Chimpansees gevaarlijker dan tijgers
Chimp Crazy is vanaf maandag te zien op HBO Max. Goode laat in de serie meerdere voorbeelden zien van babychimpansees die, als ze ouder worden, ineens agressief gedrag vertonen. Volgens de regisseur zijn de apen die hij voor deze docureeks filmde dan ook veel gevaarlijker dan de tijgers die hij voor Tiger King vastlegde.
Tijdens het filmen van de tijgers ging Goode vaak mee de kooi in. "Zeker tot ze een jaar of vier zijn, zijn die nog best beheersbaar. Chimpansees niet. Ze zijn zo slim en zo sterk. En hun instinct is om hun plek in de groep te verdedigen en soms betekent dat buitenstaanders aanvallen."
Bij de apen die vrij rondliepen in huis is daarom van buitenaf gefilmd, door de raamkozijnen. "Dat zegt denk ik wel genoeg over hoe veilig chimpansees zijn als huisdieren", zegt Goode.
Dat is idd een vrij slecht idee. Ken je dat verhaal van die vrouw die dacht dat het een goed idee was?quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:12 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/film/63(...)rie-rond-dieren.html
Tering...quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is idd een vrij slecht idee. Ken je dat verhaal van die vrouw die dacht dat het een goed idee was?
https://allthatsinteresting.com/charla-nash![]()
Is dat die vrouw die bij Oprah was?quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is idd een vrij slecht idee. Ken je dat verhaal van die vrouw die dacht dat het een goed idee was?
Ik kan niet zeggen dat ik Oprah kijk. Dus geen ideequote:Op zondag 18 augustus 2024 10:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Is dat die vrouw die bij Oprah was?
Dat staat in het artikelquote:Op zondag 18 augustus 2024 10:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Is dat die vrouw die bij Oprah was?
Ben benieuwd.quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:12 schreef Felixa het volgende:
https://www.nu.nl/film/63(...)rie-rond-dieren.html
Iedereen kent dit verhaal wel toch?quote:Op zondag 18 augustus 2024 10:18 schreef over_hedge het volgende:
Iedereen die wel eens op 9gag komt of kwamquote:Op zondag 18 augustus 2024 12:22 schreef Ama het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
[..]
Iedereen kent dit verhaal wel toch?
Ik kende dit verhaal nietquote:Op zondag 18 augustus 2024 12:22 schreef Ama het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
[..]
Iedereen kent dit verhaal wel toch?
Wtf hoe kende je dit verhaal niet?quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik kende dit verhaal niet
Tering jantje hoe kan je dat overleven
Wat betreft dit soort shit beetje wereldvreemd I guessquote:
Nou idd wat een malloten weer.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:41 schreef Ama het volgende:
Er staat nu 1 aflevering online maar tot nu toe zeker een aanrader.
Ik zit erin.quote:Op zondag 18 augustus 2024 01:42 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je dat niet pakt: je kijkt mee met het politieteam dat ook totaal niet weet waarmee ze te maken hebben en de slang van de dealers ook niet begrijpen. De eerste afleveringen zijn bewust tamelijk verwarrend
Ik raad de serie om die reden niet meer aan: de meesten komen gewoon niet door het begin heen. Zelf keek ik the Wire inmiddels vijf of zes keer en ben er van overtuigd dat het een van de beste series ooit is: the jewel in the crown voor HBO.
We hebben hier nu 3 afleveringen gekeken en ik vind het tenenkrommend. Totaal niet grappig en vreselijke figuren allemaal.... Heeft het zin om door te zetten (als in: wordt het beter/grappiger)?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 20:57 schreef Elvi het volgende:
Ik ben gisteren begonnen aan The Righteous Gemstones en vandaag seizoen 1 al uitgekekenTopserie! Straks meteen door met seizoen 2.
Hier meerdere malen opnieuw begonnen, omdat ik de eerste afleveringen niks vond. Uiteindelijk toch een keer doorgezet en toen wist het mij alsnog te pakken! Vond het uiteindelijk een hele goede/boeiende/hoogstaande serie!quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 19:45 schreef Nielojram75 het volgende:
Serieloos momenteel..
Heb een aflevering van The Wire gekeken, pakte mij niet enorm..
Doorkijken?
Wat is er zo geweldig aan?
( Ik had zoiets ook bij Ozark, uiteindelijk 3x alle seizoenen gekeken..)
Ik ook niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik kende dit verhaal niet
Tering jantje hoe kan je dat overleven
Ik denk dat het dan gewoon jouw ding niet is. Het blijft een beetje van dat niveau, wat ik dus geweldig vind.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:24 schreef Forbry het volgende:
[..]
We hebben hier nu 3 afleveringen gekeken en ik vind het tenenkrommend. Totaal niet grappig en vreselijke figuren allemaal.... Heeft het zin om door te zetten (als in: wordt het beter/grappiger)?
Ok, kijk ik niet verder, bedanktquote:Op maandag 26 augustus 2024 18:57 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan gewoon jouw ding niet is. Het blijft een beetje van dat niveau, wat ik dus geweldig vind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:29 schreef summer2bird het volgende:
Die nieuwe aflevering van chimp crazyIk dacht eerst nog nee toch maar ja hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Oeh die moet ik zienquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 22:00 schreef Felixa het volgende:
Nou heb ik al heel wat true crime docu's gezien, maar deze was wel echt heel aangrijpend.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |