abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213476320
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 02:40 schreef thomas19844 het volgende:
Ik vraag me af of Joost zelf hier blij mee is. Zo te zien niet. Niets te maken met zijn act of wat hij doet. Welke regisseur kiest zoveel wide shots in een optreden. Een verhaal vertel je vanuit close, midden close en de wide stukken zijn voor het refrein/bridge. Deze song gaat het halen op populariteit en het publiek. Maar even los van de act. Qua regie: they fucked this up. Zijn kracht ligt in zijn expressie als performer. Zeker in de verses plaats je daar meer close op. Maar denk dat dit probleem bij Zweden ligt. Dit is enorm slecht in beeld gebracht. Ierland is een demonisch lied, niet mijn ding. Maar dat is hoe je een optreden in beeld brengt.
Nee dat is echt een keuze van Nederland, Zweden doet gewoon precies wat Nederland wil. En zij zijn geen Italië, ze laten bij andere optredens zien dat ze het gewoon goed kunnen.

Ierland is niet normaal goed in beeld gebracht ja. Die hebben dit jaar een Spanjaard gevraagd die nog nooit iets met het Songfestival had gedaan. Nou die zal nu wel door meer landen gevraagd gaan worden. Oekraïne vroeg dan weer iemand die ook videoclips van Dua Lipa regisseert. Maar ik denk oprecht dat er ook genoeg capabele mensen in Nederland zijn die dit kunnen, bij The Voice en Idols bijvoorbeeld zag je dat vroeger ook gewoon. Ik heb geen idee of het een budget ding is dat er nooit eens verder wordt gekeken.
  donderdag 9 mei 2024 @ 07:23:18 #127
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213476353
Ik snap de mening niet helemaal dat er te veel wide angle shots in dit optreden zitten.
Als ik bij een concert ben geweest en later de montage zie baal ik altijd van teveel medium / medium close shots.

Concert Stromae bijvoorbeeld (Racine Carrée 2013), was echt fantastisch. Het licht, het idee, geluid, alles top. Ik vond die Blu-Ray registratie daarna echt iets te slap. Net te veel medium close shots etc.
Prima als je niks gezien hebt maar juist die ervaring daar in de ziggo dome was zo gaaf, dat wil je dan terug zien.
Ik kijk juist graag naar het totaal plaatje omdat dan het overweldigende en onontkoombare van het hele beeld je overspoelt

Bij een nummer als van Joost teveel focussen op mediumshots lijkt mij zonde. Sowieso vind ik bij muziek de overdreven aandacht voor medium close irritant.
En juist oubollig.
Ik zie liever 4 mega vette totalen aan elkaar geschakeld -wat vroeger uit den boze was wegens klappen van de shots-, als het dan maar echt wide angle is. En dan low angle voor de lichtshow en top angle voor het podium beeld, reverse angle voor de stadion ervaring etc etc.

Anyhoe: Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken vanavond.
Misschien dat ze toch ‘te standaard’ hebben gedacht, dat kan.

Enige (kleine) nadeel van deze geautomatiseerde regie aanpak is dat alle optredens compleet identiek zijn.
Halve finale en finale is zodoende een copy cat avontuur. Jammer, maar ook begrijpelijk omdat je deze hoeveelheid shots en standpunten niet meer met 2 handen en voorque-en aankunt.

[ Bericht 3% gewijzigd door dolfg op 09-05-2024 08:26:23 (Nuancering ) ]
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_213476499
Jeeej het is zover! Zoveel zin in de halve finale met Joost vanavond! Dat hij bij de bookmakers wat lager is komen te staan snap ik wel, het is nu eenmaal geen jury-performance en ze kijken naar de winst. Bij voorbaat zou winst al een hele lastige worden. Laten we onszelf niet gek maken door over te analyseren, maar er vooral van te genieten. Hoe te gek is het dat we een hele leuke inzending hebben dit jaar voor Nederland. Wohooooo let's goo! w/ w/ w/
pi_213476511
Oh en bij de internationale spotify streams gaat hij als een trein! :B :B

twitter
pi_213476575
Ik blijf erbij dat als Joost redelijk goed kan scoren bij de jury (top 7 of zo) hij via de televoting alsnog kan winnen w/
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213476598
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 mei 2024 @ 08:37:39 #132
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213476716
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:23 schreef Em31 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WoW!!!!
Sorry hoor, maar wat hier niet aan zou kloppen snap ik niet.
Genoeg medium/tvu shots, en tyfus veel vette totalen om de hele ervaring volop te beleven. Veel closer dan ‘ten voeten uit’ (tvu) hoef je ook niet te gaan.
Joost die in een medium shot papapapapapa zegt heeft weinig meerwaarde tov een shot waarin je ook zijn weirde moves erbij ziet (ten voeten uit dus).
En een bak shots waar je u tegen zegt, met in ieder shot een nieuw beeld. Dus niet schakelen om het schakelen, wat snelheid suggereert maar vertragend en rommelig werkt.

Kortom: dit gaat een knaller worden!👌

[ Bericht 14% gewijzigd door dolfg op 09-05-2024 08:49:11 (Aanvulling ) ]
  donderdag 9 mei 2024 @ 08:39:13 #133
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213476729
Leuk om die verschillende meningen over het camerawerk / de regie te lezen! Ik ga er ook nog eens extra op letten :)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_213476731
quote:
SPOILER
Dit ziet er toch wel heel mooi uit. Het is echt een feestje.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_213476763
Vanuit mijn vakantie adres (buitenkant volgehangen met europese en NL vlaggen met #europapa erop, niet normaal hoeveel mensen beginnen te zingen als ze het zien!)
wens ik jullie allemaal een hele fijne dag vandaag! Eíndelijk is het zover! YEAH!
pi_213476847
Met een zakje kruidnoten van de vorige Sinterklaas <O) in de aanslag ben ik er helemaal klaar voor, ik heb er zin in vanavond *O* :B w/
  donderdag 9 mei 2024 @ 08:54:13 #137
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213476851
Dinsdag was ik te ziek om te kijken, hopelijk lukt vanavond beter.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_213476852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:52 schreef TLC het volgende:
Met een zakje kruidnoten van de vorige Sinterklaas <O) in de aanslag ben ik er helemaal klaar voor, ik heb er zin in vanavond *O* :B w/
Oh lekker! En voor de finale kerstkransjes? ;)
pi_213476858
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 07:23 schreef dolfg het volgende:
Ik snap de mening niet helemaal dat er te veel wide angle shots in dit optreden zitten.
Als ik bij een concert ben geweest en later de montage zie baal ik altijd van teveel medium / medium close shots.

Concert Stromae bijvoorbeeld (Racine Carrée 2013), was echt fantastisch. Het licht, het idee, geluid, alles top. Ik vond die Blu-Ray registratie daarna echt iets te slap. Net te veel medium close shots etc.
Prima als je niks gezien hebt maar juist die ervaring daar in de ziggo dome was zo gaaf, dat wil je dan terug zien.
Ik kijk juist graag naar het totaal plaatje omdat dan het overweldigende en onontkoombare van het hele beeld je overspoelt

Bij een nummer als van Joost teveel focussen op mediumshots lijkt mij zonde. Sowieso vind ik bij muziek de overdreven aandacht voor medium close irritant.
En juist oubollig.
Ik zie liever 4 mega vette totalen aan elkaar geschakeld -wat vroeger uit den boze was wegens klappen van de shots-, als het dan maar echt wide angle is. En dan low angle voor de lichtshow en top angle voor het podium beeld, reverse angle voor de stadion ervaring etc etc.

Anyhoe: Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken vanavond.
Misschien dat ze toch ‘te standaard’ hebben gedacht, dat kan.

Enige (kleine) nadeel van deze geautomatiseerde regie aanpak is dat alle optredens compleet identiek zijn.
Halve finale en finale is zodoende een copy cat avontuur. Jammer, maar ook begrijpelijk omdat je deze hoeveelheid shots en standpunten niet meer met 2 handen en voorque-en aankunt.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar in het geval van één artiest als Stromae, zit je het hele concert naar hetzelfde hoofd te kijken. Dat wordt na een tijdje eentonig. Bij een ESF doen er alleen 26 verschillende mee, en dan is het wel belangrijk dat je een bepaalde klik krijgt met de artiest. Daar is het eigenlijk andersom, en zijn steeds diezelfde publieksshots niet zo boeiend, omdat de personen op het podium steeds veranderen.

Bovendien, en dat is niet helemaal een probleem van alleen Nederland, maar hebben meer landen dat, doordat je steeds weer die zaal in beeld krijgt, kom je niet echt lekker in het optreden. Je wil eigenlijk tijdens de coupletten de volledige focus op Joost en de achtergrondschermen, en dan tijdens het refrein en het hakken het hele podium en het publiek in beeld.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213476859
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:54 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Oh lekker! En voor de finale kerstkransjes? ;)
Nee, die zijn al op ;(
  donderdag 9 mei 2024 @ 08:58:29 #141
22565 asco
Los in deze tent
pi_213476889
Hoe laat exact is tie aan de beurt?
Ik moet echt ff tijd vrij gaan maken op dat moment. :@ 8)7
  donderdag 9 mei 2024 @ 09:08:52 #142
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213476972
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar in het geval van één artiest als Stromae, zit je het hele concert naar hetzelfde hoofd te kijken. Dat wordt na een tijdje eentonig. Bij een ESF doen er alleen 26 verschillende mee, en dan is het wel belangrijk dat je een bepaalde klik krijgt met de artiest. Daar is het eigenlijk andersom, en zijn steeds diezelfde publieksshots niet zo boeiend, omdat de personen op het podium steeds veranderen.

Bovendien, en dat is niet helemaal een probleem van alleen Nederland, maar hebben meer landen dat, doordat je steeds weer die zaal in beeld krijgt, kom je niet echt lekker in het optreden. Je wil eigenlijk tijdens de coupletten de volledige focus op Joost en de achtergrondschermen, en dan tijdens het refrein en het hakken het hele podium en het publiek in beeld.
Ik snap ook wat jij bedoelt, maar nu lopen theorieën over totalen podium en publieksshots teveel door elkaar heen.

Totalen bedoel ik niet het publiek maar het podiumbeeld, de hele ervaring dus. Kortom: wat het publiek daar ook ziet.

De klik met het nummer van Joost is de experience, en die komt in die link hierboven donders goed over.

Om bij het hakken publiek te zien wat dat doet, alsjeblieft niet.
Ik weet echt wel hoe dat moet, en als ik het niet weet maakt een shot van een willekeurige toeschouwer dat verlangen niet groter. Het enige wat telt bij dit optreden is het gevoel: ik had erbij willen zijn. En dat komt helemaal over.

En ALS het persoonlijk wordt is alles om Joost heen zwart en zie je hem medium met een zoom naar close zijn boodschap van zijn vader vertellen. Aan ons, recht in de camera.
Intiem en ontroerend. Spot on. Vind ik dan hè.😊

Los daarvan: heel leuk om zo met elkaar te mijmeren over wat werkt en wat niet.
Fok blijft toch de norm wat dit betreft. Omdat letterlijk iedereen hier komt. 🫶
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 09:09:48 #143
163650 Greys
pi_213476982
quote:
SPOILER
Ik vind dit dus juist echt heerlijk in beeld gebracht. Het is echt een soort aanloop (ook met de camera :D ) en dan een ontploffing.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213477043
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 08:58 schreef asco het volgende:
Hoe laat exact is tie aan de beurt?
Ik moet echt ff tijd vrij gaan maken op dat moment. :@ 8)7
Hij sluit als zestiende act het feestje af, dus dat kan je slecht voorspellen.

Israel is veertiende en daar zou wel eens wat gedoe kunnen zijn.

Als de eerste halve finale een redelijke leidraad is, zou ik voor half elf gaan zitten (dinsdag waren ze iets na half elf toe aan het laatste liedje, vanavond is er één liedje meer)

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 09-05-2024 09:25:14 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_213477050
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:09 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vind dit dus juist echt heerlijk in beeld gebracht. Het is echt een soort aanloop (ook met de camera :D ) en dan een ontploffing.
Dit is gewoon hét moment voor de recap + gaat veel mensen naar het nummer brengen op Spotify/YouTube.
  donderdag 9 mei 2024 @ 09:26:29 #146
22565 asco
Los in deze tent
pi_213477136
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Hij sluit als zestiende act het feestje af, dus dat kan je slecht voorspellen.

Israel is veertiende en daar zou wel eens wat gedoe kunnen zijn.

Als de eerste halve finale een redelijke leidraad is, zou ik voor half elf gaan zitten (dinsdag waren ze iets na half elf toe aan het laatste liedje, vanavond is er één liedje meer)
Thx! ^O^
  donderdag 9 mei 2024 @ 09:31:37 #147
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213477174
Ik ga gewoon genieten vanavond van Joost (heb het uitgelekte optreden nog niet gekeken, ga ik ook niet doen)
Mijn 12 punten heeft ie sowieso (al kan ik niet stemmen op onze Joost)

Ik ga huilen voor Eden (zo sneu voor dit meiske)

Ik ga genieten ook van Zwitserland.

En waarschijnlijk huilen van emotie bij Frankrijk.

En de rest.... geen idee meer haha.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_213477186
Ik snap al dat overanalyseren ook niet zo goed. Europapa is qua song een enorme oorwurm en die presentatie lijkt me prima dat te ondersteunen. Het enige waar je je twijfels bij kunt hebben is dat gekozen recapmoment, maar als mensen thuis al meteen kunnen stemmen is dat ook veel minder van belang.

Denk nog steeds dat dit wel minimaal 200 punten televote pakt en die jury's zijn toch totaal niet te peilen als je sommige uitslagen in de laatste jaren ziet.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 09:34:34 #149
163650 Greys
pi_213477196
Zelfs als die recap zo blijft is er idd totaal niks verloren want hij is vlák daarvoor als laatste geweest (zelfs zo vlak dat ie de greenroom amper haalde voor die recap :D ) met z'n hele optreden dus dat weten ze echt nog wel hoor als ze daarop willen stemmen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213477199
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 09:33 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap al dat overanalyseren ook niet zo goed. Europapa is qua song een enorme oorwurm en die presentatie lijkt me prima dat te ondersteunen. Het enige waar je je twijfels bij kunt hebben is dat gekozen recapmoment, maar als mensen thuis al meteen kunnen stemmen is dat ook veel minder van belang.

Denk nog steeds dat dit wel minimaal 200 punten televote pakt en die jury's zijn toch totaal niet te peilen als je sommige uitslagen in de laatste jaren ziet.
PAKAAAAAAK :J
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')