Dit. Precies dit. Erg moeilijk te accepteren voor sommigen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet momenteel. Antisemitisme is al eeuwen oud.
De huidige protesten zijn niet gericht tegen Joden in het algemeen maar tegen de staat Israel en hun beleid + de sterke banden met de Nederlandse regering en universiteiten in het land.
Omdat het gewoon volstrekte kolder is.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit. Precies dit. Erg moeilijk te accepteren voor sommigen.
Klein detail: voor geen enkel ander conflict zijn er zo veel 'demonstraties' en 'steunbetuigingen' als die ene oorlog waar Isral bij betrokken is. Hoe zou dat komen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:14 schreef Harvest89 het volgende:
De huidige protesten zijn niet gericht tegen Joden in het algemeen maar tegen de staat Israel en hun beleid + de sterke banden met de Nederlandse regering en universiteiten in het land.
Isral wordt gezien als onderdeel van het Westen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klein detail: voor geen enkel ander conflict zijn er zo veel 'demonstraties' en 'steunbetuigingen' als die ene oorlog waar Isral bij betrokken is. Hoe zou dat komen?
Ach, houd toch op met die insinuaties. Ik ben nu bijna 40 en word vanaf mijn vroege jeugd al doodgegooid met nieuws over het Isral-Palestina conflict. Menig Jeugdjournaal werd er aan besteed en nu ik zelf kinderen heb is dat niet anders. Het is ht conflict dat al decennia in het middelpunt van ieders belangstelling staat.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klein detail: voor geen enkel ander conflict zijn er zo veel 'demonstraties' en 'steunbetuigingen' als die ene oorlog waar Isral bij betrokken is. Hoe zou dat komen?
Dat heeft er niets mee te maken, eigenlijk.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ach, houd toch op met die insinuaties. Ik ben nu bijna 40 en word vanaf mijn vroege jeugd al doodgegooid met nieuws over het Isral-Palestina conflict. Menig Jeugdjournaal werd er aan besteed en nu ik zelf kinderen heb is dat niet anders. Het is ht conflict dat al decennia in het middelpunt van ieders belangstelling staat.
Dus ja, hoe zou het komen dat hier meer aandacht en steunbetuigingen zijn dan bij ieder ander conflict? Het is een groot mysterie
Dat is jouw frame.... ontkennen dat men boos is over Israelische terreur op Palestijnse burgers en demonstranten andere duistere foute motieven toeschrijvenquote:Op donderdag 9 mei 2024 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
feit blijft dat dit voor het gros van die pipo's van de UvA helemaal niet om Palestina gaat.
Daarvoor hoef je enkel de livestreams te bekijken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is jouw frame.... ontkennen dat men boos is over Israelische terreur op Palestijnse burgers en demonstranten andere duistere foute motieven toeschrijven
Omdat tegen israel aantrappen makkelijker is dan pak'm beet een china.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is geen conflict dat zoveel emoties oproept als deze. Dat was 20 jaar geleden ook al zo hoor, als je een gezellige verjaardag wilde kon je het onderwerp beter vermijden want het werd binnen de kortste keren ruzie.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken, eigenlijk.
Dit soort demonstraties zag je namelijk niet destijds.
Laat staan dat er aan Amerikaanse en Westerse universiteiten massaal Intifada-kreten geslaakt werden.
Nee, dat heb ik niet gensinueerd.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Er is geen conflict dat zoveel emoties oproept als deze. Dat was 20 jaar geleden ook al zo hoor, als je een gezellige verjaardag wilde kon je het onderwerp beter vermijden want het werd binnen de kortste keren ruzie.
Maar nu wordt dat aangegrepen om te insinueren dat het hier gaat om antisemitisme. Want ja, als je moordpartijen zo erg vind, waarom ging je dan niet de straat op voor Ethiopi of de Oeigoeren, of weet ik veel wat. Dat moet haast wel zijn omdat je stiekem een hekel aan Joden hebt toch?
Wat een verschil is: hier wonende Ethiopirs of Soedanezen wordt niet hun leven onmogelijk gemaakt, hier levende Joden wel. En dat is het grote verschil. We kunnen en mogen nooit, maar dan ook nooit, accepteren dat vanwege een conflict in een ander land mensen hier in Nederland worden lastiggevallen en bedreigd. En dat is wel wat er nu aan de lopende band gebeurt. Antisemitisme is nu op een niveau dat het in geen decennia is geweest, aldus de Joden zelf.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Er is geen conflict dat zoveel emoties oproept als deze. Dat was 20 jaar geleden ook al zo hoor, als je een gezellige verjaardag wilde kon je het onderwerp beter vermijden want het werd binnen de kortste keren ruzie.
Maar nu wordt dat aangegrepen om te insinueren dat het hier gaat om antisemitisme. Want ja, als je moordpartijen zo erg vind, waarom ging je dan niet de straat op voor Ethiopi of de Oeigoeren, of weet ik veel wat. Dat moet haast wel zijn omdat je stiekem een hekel aan Joden hebt toch?
Het was ook een reactie op Janneke41, die dat wel insinueerde.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet gensinueerd.
Dat betwijfel ik.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:24 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het was ook een reactie op Janneke41, die dat wel insinueerde.
Geen idee of dat zo is. Er waren ook demonstraties vanwege de oorlog in Syri en Oekrane kan ik me herinneren. Israel is een sterke bondgenoot van het Westen die herhaaldelijk bezig is geweest met onderdrukking en schending van mensenrechten. Doordat dit meerdere malen is gebeurd zullen er vast meerdere protesten zijn geweest bij dit conflict.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ben ik uiteraard met je eens. Ik denk dat er grofweg twee categorien zijn hier:quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een verschil is: hier wonende Ethiopirs of Soedanezen wordt niet hun leven onmogelijk gemaakt, hier levende Joden wel. En dat is het grote verschil. We kunnen en mogen nooit, maar dan ook nooit, accepteren dat vanwege een conflict in een ander land mensen hier in Nederland worden lastiggevallen en bedreigd. En dat is wel wat er nu aan de lopende band gebeurt. Antisemitisme is nu op een niveau dat het in geen decennia is geweest, aldus de Joden zelf.
Dat heb je zeker niet glashelder uitgelegd. Je hebt uberhaupt niks uitgelegd, alleen jouw denken geprojecteerd op een ander. Hij legt juist duidelijk zijn kant uit, dat negeer je volledig en zeg je nee lichtlopers idee van wat lichtloper vindt klopt niet. Etto weet wat lichtloper bedoelt, een mix van nikszeggende termen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb glashelder uitgelegd waar het m.i. vooral om gaat. Samengevat: een mixture van wokiaans intersectioneel divers anti-Westers denken en religie.
Ja verder dan dit type whataboutisme kom je niet inderdaad. Uiteraard heeft niemand het over een conflict in Darfur waar we geen enkele binding mee hebben waar 0 discussie of berichtgeving over is. Uiteraard hebben we het wel over een conflict waarmee je dagelijks je krant opent en het journaal begonnen wordt.quote:Daarom doet Darfur er bijvoorbeeld niet toe. Dat betreft een intra-Afrikaans en intra-islamitisch conflict. Daar gaan de 'sociaal betrokken' studenten en salafisten niet de straat voor op.
Waarom heb je geen binding met Darfur?quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat heb je zeker niet glashelder uitgelegd. Je hebt uberhaupt niks uitgelegd, alleen jouw denken geprojecteerd op een ander. Hij legt juist duidelijk zijn kant uit, dat negeer je volledig en zeg je nee lichtlopers idee van wat lichtloper vindt klopt niet. Etto weet wat lichtloper bedoelt, een mix van nikszeggende termen.
[..]
Ja verder dan dit type whataboutisme kom je niet inderdaad. Uiteraard heeft niemand het over een conflict in Darfur waar we geen enkele binding mee hebben waar 0 discussie of berichtgeving over is. Uiteraard hebben we het wel over een conflict waarmee je dagelijks je krant opent en het journaal begonnen wordt.
Tjaaaa... demoniseren is een favoriete bezigheid van je. En daarmee verbloemen van massamoorden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het gros heeft inderdaad nul interesse voor Palestina. Wel voor het, hoe zegt die andere hobbyclub, XR, het ook weer, 'kantelen van de Westerse samenleving' en religie...
Mocht je ooit nog iets inhoudelijks hebben als weerwoord hoor ik het wel.quote:Op donderdag 9 mei 2024 23:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tjaaaa... demoniseren is een favoriete bezigheid van je. En daarmee verbloemen van massamoorden.
Vroeg me al af wanneer je dat woord erbij zou gaan halen. Jij hebt een ernstig complex kerel. Misschien een andere baan gaan zoeken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb glashelder uitgelegd waar het m.i. vooral om gaat. Samengevat: een mixture van wokiaans intersectioneel divers anti-Westers denken en religie.
Daarom doet Darfur er bijvoorbeeld niet toe. Dat betreft een intra-Afrikaans en intra-islamitisch conflict. Daar gaan de 'sociaal betrokken' studenten en salafisten niet de straat voor op.
Allicht ook omdat dat toch niks uithaalt, alsof het die krijgsheren in Darfur ook maar het minste of geringste interesseert dat er in het westen geprotesteerd wordt. Ik val in herhaling, maar Isral wordt zowel politiek, militair als financieel door het westen gesteund. Daaruit volgt dat protesten westerse regeringen kunnen aanzetten tot ander beleid jegens Isral wat op zijn beurt weer kan leiden tot beindigen/verminderen van de gewelddadigheden. Kortom, die protesten hebben potentieel daadwerkelijk effect.quote:Op donderdag 9 mei 2024 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom doet Darfur er bijvoorbeeld niet toe. Dat betreft een intra-Afrikaans en intra-islamitisch conflict. Daar gaan de 'sociaal betrokken' studenten en salafisten niet de straat voor op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |