ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
Op woensdag 8 mei 2024 13:49 schreef James1988 het volgende: Koploper 4011, die al 2 afscheidsritten heeft gehad, is vandaag weer onderweg tussen Rotterdam en Groningen
Helaas door een spoorloper niet weer teruggekomen naar Rotterdam.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ivm spoorlopers tussen Bremen en Bremerhaven het uiteindelijke reisschema niet gehaald. Het kleine café in de haven in Brexten bleek gesloten, ipv daarvan op aanraden van @dennistd een uitkijkplatform bovenop een hotel bezocht. Eindelijk een trein later genomen vanaf Nordenham en daardoor een uur later weer naar huis.
Lekker weer, verder geen gekkigheid op het spoor. Prima dagje zo.
nu moet ik de 25ste om 08:00 sochtens in rotterdam zijn, en dat is de enigste keer dat er @$! onderhoud is tussen zowel traject alphen a/d rijn > gouda, gouda >rotterdam.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Op zaterdag 11 mei 2024 22:25 schreef derLudolf het volgende: Ivm spoorlopers tussen Bremen en Bremerhaven het uiteindelijke reisschema niet gehaald. Het kleine café in de haven in Brexten bleek gesloten, ipv daarvan op aanraden van @:dennistd een uitkijkplatform bovenop een hotel bezocht. Eindelijk een trein later genomen vanaf Nordenham en daardoor een uur later weer naar huis.
Lekker weer, verder geen gekkigheid op het spoor. Prima dagje zo.
Kreeg nog wel gratis +10 extra door een seinstoring tussen Gouda en Utrecht. Wel netjes dat de sprinter Zwolle in Putten aan de kant werd gezet en de IC Leeuwarden in Zwolle wachtte voor overstappers
Op zondag 12 mei 2024 21:32 schreef cherrycoke het volgende: Hoe ga ik de 25'ste om 10:00 in hoogstraten staan? (net over de grens) vanaf Waddinxveen centraal?
Met de auto?
Zo te zien zijn er die dag werkzaamheden tussen Alphen en Gouda, dus dat wordt al busellende. Maar buiten dat zou ik zeggen Gouda-Rotterdam-IC Brussel tot Noorderkempen en dan hopen dat er een bus de goede kant op rijdt?
-edit- Oh, Gouda-Rotterdam kan ook al niet. Tja, ik weet niet wat je die dag in Hoogstraten te zoeken hebt, maar misschien is een andere weekend een beter plan
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op zondag 12 mei 2024 21:32 schreef cherrycoke het volgende: Hoe ga ik de 25'ste om 10:00 in hoogstraten staan? (net over de grens) vanaf Waddinxveen centraal?
Op zondag 12 mei 2024 21:32 schreef cherrycoke het volgende: Hoe ga ik de 25'ste om 10:00 in hoogstraten staan? (net over de grens) vanaf Waddinxveen centraal?
Op zondag 12 mei 2024 21:32 schreef cherrycoke het volgende: Hoe ga ik de 25'ste om 10:00 in hoogstraten staan? (net over de grens) vanaf Waddinxveen centraal?
Zorgen dat je om 08:30 in Breda bent en daar de bus naar Meerseldreef en dan overstappen op de bus richting Hoogstraten
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Op woensdag 15 mei 2024 20:21 schreef gijsman het volgende: Vraagje.. is de nightjet naar Wenen een beetje punctueel? Dit vanwege het halen van de regiojet naar Boedapest en verder.
Hoe zo'n overstap heb je gepland? Op onderstaande pagina zie je de maximale vertraging en de uiteindelijke vertraging van de NJ Amsterdam-Wien https://www.zugfinder.net/nl/trein-NJ_40421
De trein loopt wel eens flinke vertraging op zoals je ziet, maar nachttreinen zitten behoorlijk ruim in de dienstregeling met soms lange planmatige stops. Als je die overslaat kun je veel tijd terugwinnen.
Qua snelheid heb ik eigenlijk geen idee hoe ze zijn ingelegd. Sommige rijtuigen kunnen 200km/u, andere 160. Maar op welke snelheid ze gepland zijn weet ik niet. Als dat met 120km/u is, is daar ook nog winst te halen.
Op woensdag 15 mei 2024 20:21 schreef gijsman het volgende: Vraagje.. is de nightjet naar Wenen een beetje punctueel? Dit vanwege het halen van de regiojet naar Boedapest en verder.
Ga er maar vanuit dat alles wat door Duitsland moet rijden niet punctueel is
[..] Hoe zo'n overstap heb je gepland? Op onderstaande pagina zie je de maximale vertraging en de uiteindelijke vertraging van de NJ Amsterdam-Wien https://www.zugfinder.net/nl/trein-NJ_40421
De trein loopt wel eens flinke vertraging op zoals je ziet, maar nachttreinen zitten behoorlijk ruim in de dienstregeling met soms lange planmatige stops. Als je die overslaat kun je veel tijd terugwinnen.
Qua snelheid heb ik eigenlijk geen idee hoe ze zijn ingelegd. Sommige rijtuigen kunnen 200km/u, andere 160. Maar op welke snelheid ze gepland zijn weet ik niet. Als dat met 120km/u is, is daar ook nog winst te halen.
Zo te zien is de aankomst vaak op tijd overstap tijd is met 20 minuten (met kans op vertraging) wat aan de korte kant. Maar gelukkig gaat er elk uur een trein naar Boedapest. Doel is om rond 15:00 in Boedapest te zijn.
[..] Zo te zien is de aankomst vaak op tijd overstap tijd is met 20 minuten (met kans op vertraging) wat aan de korte kant. Maar gelukkig gaat er elk uur een trein naar Boedapest. Doel is om rond 15:00 in Boedapest te zijn.
Ga je één ticket boeken? De trein naar Budapest heeft Zugbindung, heb je twee losse tickets ben je de lul als je te laat bent. Heb je één ticket dan mag je gewoon een trein later nemen.
Ik zou extra overstaptijd in Wenen nemen en om 10:42 EC143 naar Budapest nemen, dan ben je er om 13:19. Bij het boeken kun je aangeven dat je minimaal 30 minuten overstap wilt dan pakt de planner automatisch EC143
[ Bericht 8% gewijzigd door derLudolf op 16-05-2024 18:51:57 ]
[..] Ga je één ticket boeken? De trein naar Budapest heeft Zugbindung, heb je twee losse tickets ben je de lul als je te laat bent. Heb je één ticket dan mag je gewoon een trein later nemen.
Ik zou extra overstaptijd in Wenen nemen en om 10:42 EC143 naar Budapest nemen, dan ben je er om 13:19. Bij het boeken kun je aangeven dat je minimaal 30 minuten overstap wilt dan pakt de planner automatisch EC143
Bedankt voor de tip de extra overstaptijd vond ik zelf ook het beste. Eindbestemming in Europa is Turkije, Ik ben al in Wenen Boedapest en Boekarest geweest dus hoef daar niet lang te zijn. Alleen is het een beetje idioot om tot en met Sofia 44 uur onderweg te zijn
[..] Bedankt voor de tip de extra overstaptijd vond ik zelf ook het beste. Eindbestemming in Europa is Turkije, Ik ben al in Wenen Boedapest en Boekarest geweest dus hoef daar niet lang te zijn. Alleen is het een beetje idioot om tot en met Sofia 44 uur onderweg te zijn
Oh gaaf, wat een onderneming! Vanaf Sofia kun je rechtstreeks naar Turkije?
44 uur tot aan Sofia. Dat moet je ook willen. Dan zou ik toch wel een poosje ergens een tijdje willen blijven. Zou gewoon het in Budapest eerst voor gezien houden en de volgende ochtend weer verder
[..] Oh gaaf, wat een onderneming! Vanaf Sofia kun je rechtstreeks naar Turkije?
44 uur tot aan Sofia. Dat moet je ook willen. Dan zou ik toch wel een poosje ergens een tijdje willen blijven. Zou gewoon het in Budapest eerst voor gezien houden en de volgende ochtend weer verder
Nacht in Budapest kan maar in Boekarest kan ook en vanaf die plek naar Sofia En ja er is de Sofia/Istanbul express wederom een nachttrein. https://www.seat61.com/index.html voor verdere informatie.
Als ik vandaag een Duitslandticket koop voor de maand mei, zit ik er dan voor mei en juni aan vast of alleen mei? Bij de meeste aanbieders moet je voor de 10e van de maand opzeggen anders zit je de volgende maand er ook nog aan vast maar het is inmiddels 17 mei.
Forse boetes voor NS en ProRail wegens ondermaatse prestaties NS krijgt een boete van 500.000 euro, spoorbeheerder ProRail moet 2,75 miljoen euro betalen. Het ministerie belooft dat de boetes ten goede komen aan de klanten van NS en ProRail, dat wil zeggen de treinreizigers en de vrachtvervoerders.
Op vrijdag 17 mei 2024 09:28 schreef Jeroboam het volgende: Als ik vandaag een Duitslandticket koop voor de maand mei, zit ik er dan voor mei en juni aan vast of alleen mei? Bij de meeste aanbieders moet je voor de 10e van de maand opzeggen anders zit je de volgende maand er ook nog aan vast maar het is inmiddels 17 mei.
Laat gelijk even weten waar je dit ticket boekt en hoe je betaalt, want dat was vorig jaar voor mij een drama tot ik uiteindelijk bij Mainzer uitkwam die wel een credit card accepteerde, maar ik voorzie weer hetzelfde probleem daar ik inmiddels een andere credit card heb.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
[..] Laat gelijk even weten waar je dit ticket boekt en hoe je betaalt, want dat was vorig jaar voor mij een drama tot ik uiteindelijk bij Mainzer uitkwam die wel een credit card accepteerde, maar ik voorzie weer hetzelfde probleem daar ik inmiddels een andere credit card heb.
Via de "HVV switch" app (Hamburger Verkehrsverbund) kan je ook met CC betalen maar ook met PayPal
Ik las iets over een ICMm stel waarbij het koppelen met een DDZ mis ging op Rotterdam, waarna de koppeling op half 5 zou hangen. Gebeurde deze week. Weet iemand meer?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Laat gelijk even weten waar je dit ticket boekt en hoe je betaalt, want dat was vorig jaar voor mij een drama tot ik uiteindelijk bij Mainzer uitkwam die wel een credit card accepteerde, maar ik voorzie weer hetzelfde probleem daar ik inmiddels een andere credit card heb.
Je kunt het Deutschlandticket ook kopen in Arriva's app glimble.
Daarbij geldt hetzelfde als bij alle andere aanbieders: uiterlijk de 10e opzeggen, anders zit je er een maand langer aan vast.
Op zaterdag 18 mei 2024 11:44 schreef marcb1974 het volgende: Weet iemand of het Deutschland ticket ook via ideal/bankrekening te kopen is. Of moet je een creditcard hebben?
Een onbeschaafd Tiktok-grietje zit in de SNG met een elektrische pan. De stopcontacten in deze trein slaan vermoedelijk niet af als je een dergelijke electrische HotPot op de laagste stand zet (150 watt). In de trein kip gaan bereiden..... toch wel het toppunt van asociaal gedrag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 23 mei 2024 13:25 schreef dennistd het volgende: Kennen jullie die mop van die Friesenbrücke die in december weer in gebruik genomen zou worden? Dat wordt 'midden 2025'
Op donderdag 23 mei 2024 13:25 schreef dennistd het volgende: Kennen jullie die mop van die Friesenbrücke die in december weer in gebruik genomen zou worden? Dat wordt 'midden 2025'
half jaar op 9,5 jaar is ook weer niet het einde van de wereld
Op zaterdag 18 mei 2024 11:44 schreef marcb1974 het volgende: Weet iemand of het Deutschland ticket ook via ideal/bankrekening te kopen is. Of moet je een creditcard hebben?
Beetje mosterd na de maaltijd, een week later: Je kan via de website van Deutsche Bahn ook via machtiging betalen (Lastschriftverfahren). Werkte prima, met mijn ABN AMRO-rekening. Je hebt wel de BIC van je bank nodig, maar die is zo op te zoeken.
Op dinsdag 21 mei 2024 18:01 schreef spectrumanalyser het volgende: Een onbeschaafd Tiktok-grietje zit in de SNG met een elektrische pan. De stopcontacten in deze trein slaan vermoedelijk niet af als je een dergelijke electrische HotPot op de laagste stand zet (150 watt). In de trein kip gaan bereiden..... toch wel het toppunt van asociaal gedrag.
Ik had het er toevallig een paar dagen geleden over met een paar Britten, die waren verbijsterd om te horen dat hun treinen punctueler zijn dan de Duitse
Ik weet niet of ik dit weleens gezegd heb maar de ICE die Spider-man ramt in Far from Home heeft het NS logo zichtbaar. Dat maakt het ontbreken van bovenleiding en een trein die 250km/u rijdt op een enkelsporige HSL in het midden ban Berlijn weer een beetje goed.
Fijne internet Bromance altijd met jou, mijn eerwaarde Flessemans Volgende week dinsdag moet ik vergaderen in Deventer; borreltje doen bij jou daarna? Ben denk ik tussen 17:30 en 18:00 klaar.
Op zondag 26 mei 2024 19:33 schreef DeaDLocK2K het volgende: Fijne internet Bromance altijd met jou, mijn eerwaarde Flessemans Volgende week dinsdag moet ik vergaderen in Deventer; borreltje doen bij jou daarna? Ben denk ik tussen 17:30 en 18:00 klaar.
die trein van amsterdam naar brussel is wel een oudje waarmee ze rijden, groene 2802 trok het hele gedeelte met ICM? treinstellen erachter, alles piept en kraakt tot aan de deuren toe
zaterdag eruit in noorderkempen, aansluiting bus was prima, er stonden er 4 te wachten, ik moest die naar hoogstraten nemen, wel me tas laten liggen in de bus waar ook batterypack in zat en mijn lunch
Terug breda--hertogenbosch- utrecht- gouda-waddinxveen, op s'hertogenbosch allemaal mensen tegengekomen die naar de toppers gingen, ik ging er maar in utrecht uit want die trein was vol vol vol en heet in dat ding joh er gingen er een paar bezweken die zaten met flesjes water zichzelf nat te maken om af te koelen., iedereen liep te zweten als een otter in dat ding niet normaal kon ook geen raam open in dat ding.
leuke omreis gemaakt, en de aansluiting in breda > belgie was prima er stonden daar ook apparaten om uit te checken,
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Lekker, eindelijk weer gewoon rechtstreeks! Op zich is het overstappen niet zo'n probleem (in Frankfurt/Bonn/Düsseldorf) maar met al die vertragingen van DB haal ik die overstap steeds vaker niet dan wel. In één keer door naar Arnhem/Utrecht is dan wel fijn!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op woensdag 29 mei 2024 11:54 schreef mart_83 het volgende: Ik zag ook dat ze bij Durrës en onderweg richting het vliegveld druk bezig zijn met het vernieuwen van het spoor! Dus hopelijk over een paar jaar weer treinen tussen Durrës en Tirana (en vliegveld)
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Heeft er iemand gisteren nog Railaway gekeken? Ze waren op Sardinië, veel overwegen zijn daar nog bemand en bestaan uit niet meer dan een rood/witte ketting die over de weg/ het karrenspoor wordt getrokken
Lekker, eindelijk weer gewoon rechtstreeks! Op zich is het overstappen niet zo'n probleem (in Frankfurt/Bonn/Düsseldorf) maar met al die vertragingen van DB haal ik die overstap steeds vaker niet dan wel. In één keer door naar Arnhem/Utrecht is dan wel fijn!
Maar dat gaat ten koste van de ICE van Amsterdam naar Basel, die rijdt vanaf half juli niet meer.
[..] Kip ei, je krijgt er een verbinding voor terug die je hiervoor niet had..
De verbinding met Basel is een verbinding met een ander land dan Duitsland. München is leuk, maar is uiteindelijk gewoon Duitsland, waarmee objectief weer een internationale verbinding sneuvelt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Er is een seinstoring tussen Beverwijk en Haarlem, waardoor nu al het treinverkeer over hetzelfde spoor gaat. Dat gaat nog zeker tot morgen duren. De Sprinter gaat hierdoor maar 1 keer per uur van Amsterdam/Haarlem naar Hoorn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] De verbinding met Basel is een verbinding met een ander land dan Duitsland. München is leuk, maar is uiteindelijk gewoon Duitsland, waarmee objectief weer een internationale verbinding sneuvelt.
Komt doordat Baureihe 408 niet toegelaten is in Zwitserland
[..] De verbinding met Basel is een verbinding met een ander land dan Duitsland. München is leuk, maar is uiteindelijk gewoon Duitsland, waarmee objectief weer een internationale verbinding sneuvelt.
Nederland-Duitsland is toch een internationale verbinding? Historisch gezien wel jammer natuurlijk, Nederland heeft al sinds jaar en dag een dagtrein naar Zwitserland.
[..] De verbinding met Basel is een verbinding met een ander land dan Duitsland. München is leuk, maar is uiteindelijk gewoon Duitsland, waarmee objectief weer een internationale verbinding sneuvelt.
Er gaat toch gewoon een nachttrein naar Zwitserland?
Basel Bad Bf is in alle opzichten een Duits station (al liggen er geloof ik wel balises voor het Zwitserse treinbeveiligingssysteem?), de systeemgrens ligt tussen Basel Bad en Basel SBB.
Maar als je verder Zwitserland in wil, heb je niet zo veel aan Basel Bad. SBB-treinen vertrekken vanuit Basel SBB, dus moet je een half uur rekenen voor een overstap van Bad naar SBB.
Op woensdag 29 mei 2024 21:55 schreef James1988 het volgende: Maar als je verder Zwitserland in wil, heb je niet zo veel aan Basel Bad. SBB-treinen vertrekken vanuit Basel SBB, dus moet je een half uur rekenen voor een overstap van Bad naar SBB.
Nou ja, in de praktijk heb je ook niet zoveel aan de ICE 105 of EC 9 als trein ‘verder Zwitserland in’. Je mag in je handjes knijpen als je al Basel Bad haalt. Laat staan Zürich met de EC9.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Binnen Zwitserland rijdt er tussen de steden toch ieder uur wel een IC met op veel assen verdichting van meerdere treinseries zodat er twee keer per uur een trein rijdt via een route?
Ik wil het falen van de Duitsers in op tijd rijden niet goedpraten, maar met max een uurtje of half uurtje overstaptijd op een klokvaste trein zou ik me verder in ieder geval niet zo druk maken dat ik het einddoel niet zou halen.
[..] Nou ja, in de praktijk heb je ook niet zoveel aan de ICE 105 of EC 9 als trein ‘verder Zwitserland in’. Je mag in je handjes knijpen als je al Basel Bad haalt. Laat staan Zürich met de EC9.
De EC9 rijdt meestal wel tot Basel SBB, omdat deze trein niet gekoppeld is aan een andere rit, maar na aankomst in Zürich gaat overnachten. Hetzelfde geldt voor de EC7 die twee uur eerder rijdt.
De ICE105 is een ander verhaal. Deze moet vanwege het beperkt aantal BR406-stellen in Basel SBB keren op de ICE104. Is de ICE105 te laat, wordt er gekeerd op Basel Bad of anders in Freiburg.
Hoe het met de andere ICE's zit, weet ik niet, want het ligt aan op welke trein ze keren en waar ze keren.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op woensdag 29 mei 2024 21:55 schreef James1988 het volgende: Basel Bad Bf is in alle opzichten een Duits station (al liggen er geloof ik wel balises voor het Zwitserse treinbeveiligingssysteem?), de systeemgrens ligt tussen Basel Bad en Basel SBB.
Maar als je verder Zwitserland in wil, heb je niet zo veel aan Basel Bad. SBB-treinen vertrekken vanuit Basel SBB, dus moet je een half uur rekenen voor een overstap van Bad naar SBB.
Volgens mij mag Zwitsers materieel, anders dat de S-Bahn Basel Flirt en wat rijtuigen wat een goedkeuring heeft voor Duitsland niet in Basel Bad komen en sowieso niet ten noorden van Basel SBB komen. Ik geloof dat voor Duits materieel er geen aparte toelating nodig is voor Basel Bad en dat wel ieder Duits treintype in Basel Bad mag komen.
De RE Karlsruhe-Konstanz rijdt in Konstanz vaak door naar het opstelterrein wat op Zwitsers grondgebied ligt. Dus de spoorinfragrenzen en de fysieke landsgrenzen komen niet helemaal overeen.
Schaffhausen is ook zo'n bijzonder station. Ik weet niet of er een aparte toelating voor Schaffhausen vereist is voor Duits materieel, maar het is wel een echt Zwitsers station waarbij ieder Zwitsers treintype in Schaffhausen mag komen.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Zoals ik het van de materieelmanager heb begrepen mag de BR408 gewoon in Basel SBB komen. Ik weet niet wat de reden is van de omklap naar München (wellicht reizigersaantallen, met als mooi excuus om dat nu te gaan doen die werkzaamheden richting Basel?), maar het is in ieder geval dus niet dat de trein niet toegelaten is op Basel SBB.
Op vrijdag 31 mei 2024 01:56 schreef MTL het volgende: Zoals ik het van de materieelmanager heb begrepen mag de BR408 gewoon in Basel SBB komen. Ik weet niet wat de reden is van de omklap naar München (wellicht reizigersaantallen, met als mooi excuus om dat nu te gaan doen die werkzaamheden richting Basel?), maar het is in ieder geval dus niet dat de trein niet toegelaten is op Basel SBB.
De huidige ICE105/ICE104 is extreem onbetrouwbaar en doordat de treinritten op elkaar moeten keren wordt de treindienst te vaak ingekort tot Basel Bad of Freiburg. Door de afwijkende ritten eruit te halen kan de betrouwbaarheid vergroot worden.
Overigens heeft de directe verbinding naar München ook genoeg nadelen. De treindienst vertrekt twee uur te laat uit Amsterdam en dit betekent dat de terugreis uit München pas na 23 uur aankomt in Amsterdam.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Voor zover ik weet was er juist besloten dat er niet met hetzelfde treinstel in München zou worden gekeerd. Dat is natuurlijk ook een stuk beter voor de betrouwbaarheid.
Ja, grote stad, ja drommen toeristen, maar het is groot genoeg om ook mooie stukken te vinden waar het rustiger is. En het voordeel is dat ik niet meer per se het Colosseum in hoef, en die Trevi fontein is ook overschat.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ja, grote stad, ja drommen toeristen, maar het is groot genoeg om ook mooie stukken te vinden waar het rustiger is. En het voordeel is dat ik niet meer per se het Colosseum in hoef, en die Trevi fontein is ook overschat.
Klopt hoor. Heb destijds heel veel van de stad gezien aan de hand gidsen die ons de hele stad doorsleepten in een dag of 5.
1st world struggles aan het begin van een fiets - trein vakantie, a.s. vrijdag geen trein tussen Tiel en Arnhem, en zaterdag geen trein tussen Wesel en Oberhausen. Dat is op twee dagen toch 80 km meer fietsen dan gepland. Vooral die zaterdag komt niet lekker uit want waar in gepland had om in de middag nog 100 km van Koblenz te fietsen wordt dat een beetje laat gezien de aankomsttijd in Koblenz. Nog maar eens bedenken hoe dat op te lossen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Nee, want voor vrijdagnacht reeds in Xanten gereserveerd, met het plan om naar Wesel te fietsen en daar de trein te nemen.
Oplossing is om van Xanten nu naar Oberhausen te fietsen en in Koblenz dan maar over te stappen op de trein richting Limburg a/d Lahn en dan afhankelijk van het tijdstip ergens onderweg uit te stappen om nog wat kilometers tot vijf uur, half zes weg te trappen. Al met al wel te doen zo alleen jammer want fietsen langs de Lahn is wat mooier dan in de trein zitten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Ding reed oorspronkelijk NJ421 (19:00 Amsterdam > Wenen/Innsbruck) maar vanwege wateroverlast in Duitsland is die trein uiteindelijk in Utrecht opgeheven.
Ze zullen de loc hebben omgelopen om het materieel af te voeren naar de Watergraafsmeer. Ik was gisteren rond die tijd in Utrecht en zag het materieel wegrijden richting Amsterdam, er hing geen loc achterop. Dus ik denk dat ze de loc hebben omgelopen.
Had toch minstens nog wat mensen naar Koblenz kunnen rijden? Nou ja, iedereen zal wel zonder moeite te doen zijn geld terugkrijgen
Ik weet niet hoeveel mensen de Nightjet nemen om vanuit Nederland tot max Koblenz te komen eigenlijk. Voor het liggedeelte kun je die sowieso niet boeken, ergens wel benieuwd hoe veel mensen de zitwagons van de NJ zouden nemen als 'normale trein' tot pakweg Keulen.
[..] Ik weet niet hoeveel mensen de Nightjet nemen om vanuit Nederland tot max Koblenz te komen eigenlijk. Voor het liggedeelte kun je die sowieso niet boeken, ergens wel benieuwd hoe veel mensen de zitwagons van de NJ zouden nemen als 'normale trein' tot pakweg Keulen.
Veel logischer was geweest om vanuit Amsterdam helemaal niet te gaan rijden. Dat hoogwater is niet net binnen dat ene half uurtje opgekomen natuurlijk
Als ik de logs op treinposities.nl goed interpreteer is de trein opgeheven pas nadat deze al uit Amsterdam was vertrokken.
Het zou me niet verbazen als de beslissing om de trein op te heffen pas kort daarvoor is genomen, omdat de weersomstandigheden in Duitsland snel verslechterden bijvoorbeeld.
Het zou me niet verbazen als de beslissing om de trein op te heffen pas kort daarvoor is genomen, omdat de weersomstandigheden in Duitsland snel verslechterden bijvoorbeeld.
Er was gisterochtend al een dode brandweerman en een ontspoorde ICE. Maar goed. Het zal ook allemaal wel ook.
Ik ga de 15e mee met deze rit, bestaande uit een dikke diesel (5519) en M4-rijtuigen:
quote:
Vertrek rond 08.50 uur vanuit Schaarbeek. Mogelijkheid tot instappen in Antwerpen Berchem rond 10.00 uur. Daarna vertrekken we voor een unieke rondrit door Antwerpen Noord. Normaal gezien ontvangt dit enorme rangeerterrein voor goederentreinen geen passagierstreinen, dus dit is je kans om exclusieve foto’s te nemen! Terug naar Antwerpen Berchem rond 10u45, met nog een mogelijkheid om aan boord te gaan van onze trein. We rijden verder naar Lier, Herentals, Mol en Hasselt. We rijden naar Tongeren om in te stappen op de enkelsporige lijn naar Liers en Luik. Na Luik en zijn staalindustrie volgen we de Maas naar Namen. Van Namen volgen we de Samber naar Auvelais, waar we de steile klim naar Fleurus aanpakken. Deze enkelsporige lijn vervoert normaal geen passagiersverkeer, dus dit is een uitgelezen kans om exclusieve foto’s te maken! Onze trein rijdt dan langs de geklasseerde site van Villers la ville naar Ottignies en dan verder naar Leuven, door het platteland en langs de Dijle. Vanuit Leuven rijden we via Etterbeek en de Europese wijk naar Brussel. Onze laatste stop is in Schaarbeek, naast het Trainworld museum.
Opmerkingen :
De hele dag door zijn er verschillende stopplaatsen om even de benen te strekken en exclusieve foto’s te nemen! Je kunt bij bepaalde haltes in- en uitstappen (volle prijs).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 4 juni 2024 20:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: Weet iemand hier wanneer de laatste armseinen in Nederland van het reguliere spoorwegnet gehaald zijn?
Op dinsdag 4 juni 2024 20:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: Weet iemand hier wanneer de laatste armseinen in Nederland van het reguliere spoorwegnet gehaald zijn?
Op dinsdag 4 juni 2024 21:06 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het heeft denk ik niet de info die ik zoek. Misschien moet ik Nico gewoon een mailtje sturen.
Ik was rond twee uur op Gouda goverwelle en daar kon ik pas tegen tien voor vijf weer weg. Was pas om half zes op Rotterdam Alexander waar de geplande aankomsttijd plm 14:00 uur geweest zou zijn
Op dinsdag 4 juni 2024 20:14 schreef DeaDLocK2K het volgende: Weet iemand hier wanneer de laatste armseinen in Nederland van het reguliere spoorwegnet gehaald zijn?
Denk ergens half jaren '90 of zo? Al was de laatste officieel het heuvelsein in Amersfoort denk ik, maar die werd al jaren niet meer gebruikt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik lees daar dat er in 2005 nog een armsein stond op Utrecht GE, en dat dat "binnenkort" verleden tijd zou zijn, dus 2005, 2006 lijkt me een goeie schatting.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
DB is ook weer handig bezig: in Münster 3 minuten voor vertrektijd de IC naar Dagebüll en Sylt spoorwijzigen van 12 naar 3. Helemaal geen mensen met koffers en fietsen en zo...
Oh, en nu wordt de ICE naar Hamburg (die in tegenstelling tot die IC wel stopt in Osnabrück) er ook vooruit gestuurd
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
We gaan het nog wel meemaken dat museumstoomlocs verplicht elektrisch moeten gaan rijden. Dat er een speaker de hele dag TSJOEKETSJOEK.mp3 afspeelt. Rook? Nee geen rook
Op vrijdag 7 juni 2024 19:46 schreef Dr_Flash het volgende: We gaan het nog wel meemaken dat museumstoomlocs verplicht elektrisch moeten gaan rijden. Dat er een speaker de hele dag TSJOEKETSJOEK.mp3 afspeelt. Rook? Nee geen rook
Naar het schijnt zijn er kabels gestolen in de buurt van de Grote Kreek, de stoptreinen Roosendaal - Antwerpen keren de hele dag te Antwerpen Noord Bundel A1. Ik ga er maar vanuit dat Infrabel het niet serieus genoeg vond om het zondagtarief te betalen voor een monteur.
Alsnog een paar zeldzame stukjes spoor meegepakt (zoals het Antwerps ringspoor inclusief het boogje Dam>Centraal) maar geen rondje haven dus. Helaas.
Het spoor in Antwerpen is dus even dramatisch als de wegen? Woensdag om 14:45 (ik zou zeggen ruim voor de spits) een uur vertraging opgelopen en gisteren ging het ook niet heel soepel.
Ik hoop dat de IRE uit Aulendorf nog een jaartje blijft doorrijden naar Stuttgart en niet dat die trein op voorhand gesplitst wordt in Tübingen. De niet-lichte (als in Lint/Desiro/Talent-meuk) dieseltreinen zijn echt geweldig. In Polen rijdt de BR614 nog rond, gaaf ding.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Naar het schijnt zijn er kabels gestolen in de buurt van de Grote Kreek, de stoptreinen Roosendaal - Antwerpen keren de hele dag te Antwerpen Noord Bundel A1. Ik ga er maar vanuit dat Infrabel het niet serieus genoeg vond om het zondagtarief te betalen voor een monteur.
Alsnog een paar zeldzame stukjes spoor meegepakt (zoals het Antwerps ringspoor inclusief het boogje Dam>Centraal) maar geen rondje haven dus. Helaas.
Jammer zeg dat het rondje haven niet door ging.
Het ringspoor is wel leuk, vroeger al eens gedaan toen geklust werd aan Antwerpen Centraal. De Thalys reed rechtstreeks naar Berchem
[..] Jammer zeg dat het rondje haven niet door ging.
Ik zag op Bluesky een paar berichten van iemand die helemaal uit Basel was gekomen voor het rondje haven van Antwerpen. Die zal behoorlijk hebben gebaald...
Opnieuw vertraging voor Stuttgart 21, het megaproject voor de complete ombouw van Stuttgart Hbf van een kopstation naar een ondergronds doorstroomstation. Het had in 2019 moeten openen, maar dat wordt nu op z'n vroegst eind 2026.
De oorzaak is een ontzettende vertraging in de levering van digitale systemen zoals ETCS. Productie, installatie en certificering loopt 2,5 jaar achter op schema. De kosten rijzen ook de pan uit en er is gesteggel over wie ervoor moet betalen.
Pas op; heet. Links groentenragout, midden kaas, rechts rundvleesbitterballen die ze ook bij kwalitaria hebben
Kwalitaria is misschien wel naast temu de meest pauper winkel die er is. In other news, zag net bij het hardlooprondje een aller vaalste DDZ rijden, kan ook wel weer een vers folietje gebruiken man man man
Op vrijdag 14 juni 2024 21:24 schreef James1988 het volgende: Klopt, vandaag is alles dat uit Duitsland is gekomen met 408 gereden. De treinen die in Amsterdam begonnen reden nog wel met 406.
Idem van/naar Brussel.
De 254 komt vanavond nog aan met een 406. Die gaat morgenochtend terug als 121 en is daarmee de allerlaatste 406 in Nederland
Ben ook eens met een rit in België (met loc 5519) mee: vertraging door mensen langs het spoor waardoor de eerste fotostop al vervalt, en de voeding vanuit de loc naar de rijtuigen is uitgevallen waardoor we geen verlichting hebben en de toiletten niet meer doorspoelen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 15 juni 2024 09:58 schreef dennistd het volgende: Ben ook eens met een rit in België (met loc 5519) mee: vertraging door mensen langs het spoor waardoor de eerste fotostop al vervalt, en de voeding vanuit de loc naar de rijtuigen is uitgevallen waardoor we geen verlichting hebben en de toiletten niet meer doorspoelen
Op zaterdag 15 juni 2024 18:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hey ik ben aan het klooien met een zelf gehoste fotoalbumoplossing, en ik test ff of ik uit een publiek album een foto kan posten in deze topic: [ afbeelding ]
Op dinsdag 9 april 2024 18:42 schreef Zomaarevenkijken het volgende: Hoe groot achten jullie de kans dat ik zonder veel vertraging van noord Nederland naar Hirtshals (DK) kan reizen?
We zijn weer thuis. Alle treinen in Duitsland reden met vertraging maar zoals hier correct voorspeld was de ICE van Bremen naar Hamburg het ergst met een aankomst van +40 minuten. Gelukkig dat de EC naar Denemarken op ons wachtte (en daarom ook met iets van 20 minuten vertraging vertrok). Dit had nog goed kunnen komen als de Deense douane niet had besloten de trein aan een grondig onderzoek te onderwerpen waardoor we iets van een half uur stilstonden in Padborg. Uiteindelijk een uur later dan gepland in Hirtshals. Die Deense IC's met die dikke lippen zien er van buiten niet uit maar zijn wel erg comfortabel. Boemel van Hjoerring naar Hirtshals is meer een bus op rails, veel haltes en op stopknop drukken om uit (en in) te stappen. Terugweg gooide de DSB bijna roet in het eten. Door materiaalgebrek werd de rechtstreekse IC van Aalborg naar Kolding opgeheven, extra overstap in Aarhus en later nog een keer hetzelfde geintje in Fredericia. EC naar Hamburg was vol, ICE naar Bremen nog voller en IC naar Leer tot aan Oldenburg echt stampvol. Daarna geen problemen meer. Als ik moet reizen ga ik het liefst met de trein, maar 14 uur (terug 12) is te lang.
Vraagje: ik had een zitplek gereserveerd voor de hele terugrit (waar mogelijk, sowieso verplicht in de EC), maar dit verscheen als geannuleerd in DB Navigator omdat het busnummer van Leer naar Groningen veranderd was. Nieuwe reservering gedaan en gebruikt voor de EC. Was dit nodig of was mijn originele reservering tot aan Leer nog geldig?
Op zaterdag 15 juni 2024 09:58 schreef dennistd het volgende: Ben ook eens met een rit in België (met loc 5519) mee: vertraging door mensen langs het spoor waardoor de eerste fotostop al vervalt, en de voeding vanuit de loc naar de rijtuigen is uitgevallen waardoor we geen verlichting hebben en de toiletten niet meer doorspoelen
Ik wilde ook graag mee, maar het paste niet de in de agenda. Dit klinkt wel grandioos.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
In dat opzicht is de ICE inderdaad beter, maar zodra ik zit merk ik er eigenlijk niks meer van.
Het rijgedrag merk ik wel, daarin vind ik een TGV-achtige gewoon veel aangenamer. Dat ligt als een blok op het spoor, terwijl een ICE/Velaro voor mijn gevoel veel beweeglijker is.
Geluid idem: bij een TGV zit alles in de motrices en zijn de rijtuigen heel stil, bij een ICE hoor je meer geluid van o.a. tractie en dat vind ik bij een lange zit ook niet heel fijn.
[ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 17-06-2024 11:35:53 ]
Het jaarlijks terugkerend ritueel: NS sluit station Goffert als er wat te doen is op de Goffert.
Twee fanatieke concertgangers hier op de afdeling gevraagd "wisten jullie dat er een station Nijmegen Goffert" is. Wisten ze niet. Zal het echt gemist worden?
[..] Naar Nijmegen en dan over Den Bosch naar Utrecht?
Ik wacht heel even af. Volgens de planner vertrekt er om 14:21 een extra trein naar Utrecht (hoewel diezelfde planner nog steeds stug volhoudt dat er geen ic tussen Utrecht en Arnhem rijden) - edit - inmiddels aangepast naar zeer beperkt treinverkeer en inzet alternatief vervoer
[ Bericht 5% gewijzigd door DJMO op 17-06-2024 14:13:12 ]
[..] Ik wacht heel even af. Volgens de planner vertrekt er om 14:21 een extra trein naar Utrecht (hoewel diezelfde planner nog steeds stug volhoudt dat er geen ic tussen Utrecht en Arnhem rijden) - edit - inmiddels aangepast naar zeer beperkt treinverkeer en inzet alternatief vervoer
Als je wel naar Ede-Wageningen kunt komen vanaf Arnhem, kun je daar het kippenlijntje naar Amersfoort nemen en dan de trein naar Amsterdam. Of een trein naar Zwolle pakken, daar kun je ook weer of via Amersfoort of via de polder in Amsterdam komen.
Wullie bin KOEL Š Soneal Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
[..] Als je wel naar Ede-Wageningen kunt komen vanaf Arnhem, kun je daar het kippenlijntje naar Amersfoort nemen en dan de trein naar Amsterdam. Of een trein naar Zwolle pakken, daar kun je ook weer of via Amersfoort of via de polder in Amsterdam komen.
Ben inmiddels bijna in Utrecht af en toe even afwachten in plaats van paniekerig om te gaan reizen kan ook lonen. Was twee weken geleden wel anders. Toen heb ik 4 uur vast gestaan op goverwelle zonder een kant op te kunnen.
[..] Ben inmiddels bijna in Utrecht af en toe even afwachten in plaats van paniekerig om te gaan reizen kan ook lonen. Was twee weken geleden wel anders. Toen heb ik 4 uur vast gestaan op goverwelle zonder een kant op te kunnen.
Mijn god, Goverwelle Zo stond ik gisteren op Vathorst en niet alleen reed het kippenlijntje niet (dat wist ik) maar reden er ook geen treinen tussen Amersfoort Centraal en Amersfoort Schothorst, en ik ga niet met de bus, dus toen heb ik de trein naar Zwolle genomen en daar de trein naar Amsterdam....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL Š Soneal Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
[..] Niet zo gek toch? Je kan niet 65.000 bezoekers veilig vervoeren van/naar een station wat op 1500 reizigers per dag is gebouwd.
Mwah. Sowieso zijn het geen 65k bezoekers die met OV gaan, die krijg je met een pendelbus ook niet zomaar weg. Mij lijkt dat er best wel wat mogelijkheden zijn: - Een paar jaar geleden heb ik na afloop van een concert nog de trein gepakt vanuit station Goffert. En dat was prima te doen. Hoewel er toen parallel ook pendelbussen reden (tegen betaling , inmiddels gratis ). - Doordeweeks in de hyperspits zie ik geregeld een combinatie van drie gekoppelde flirts rijden, dus qua lengte past er ook wel het nodige langs dat perron. - Als je bedenkt wat er met de Formule 1 in Zandvoort allemaal mogelijk is of bijvoorbeeld bij Pinkpop in Landgraaf dan is het m.i. ook een kwestie van hoe graag je het wilt. - Door een deel van de reizigersstromen om te buigen naar Goffert kun je de druk op de pendelbussen ook verminderen.
Tegelijkertijd kan ik me ook wel voorstellen dat NS het liever niet doet: - Men is vast al veel extra personeel kwijt aan de inzet van langere treinen. - Een eventuele treinpendel tussen Wijchen en Nijmegen creëert weer allerhande overstap-stromen op het CS. Allicht dat je dit makkelijker in de hand kan houden als het druppelsgewijs vanuit een bus binnenkomt. En kun je rustig per deur een VIRM ‘afvullen’. - Een extra stop van de IC treinen op Goffert lijkt me ook vrij lastig. Want die rijden al vertraagd vanwege de Dassenburcht bij Ravenstein. En dan heb je nog stukken enkelspoor. Combineer dat met extra pendeltreinen en het wordt wel erg gevoelig voor vertraging. En als iets mis gaat kun je niet makkelijk uitwijken naar een ander spoor.
Dus in conclusie snap ik de keuze wel qua crowd- en risicocontrol. Alleen zo’n verhaal van ‘het perron is tekort‘ vind ik dan weer zo’n simplistische halve waarheid.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op maandag 17 juni 2024 17:45 schreef marcb1974 het volgende: Waar ben je met je domme kop om dit gedaan te krijgen (kijk het filmpje in de link even, krijg die hier niet zomaar geplakt).
Herinnert u zich die scheepswerf aan de Ems nog, waarvoor een spoorbrug steeds onttakeld moest worden? En die daarna een brugopening van 40 minuten per uur eiste i.v.m. hun zaken?
Op maandag 17 juni 2024 19:35 schreef James1988 het volgende: Herinnert u zich die scheepswerf aan de Ems nog, waarvoor een spoorbrug steeds onttakeld moest worden? En die daarna een brugopening van 40 minuten per uur eiste i.v.m. hun zaken?
Wordt gewoon tijd dat het Deutschlandticket enkel in Duitsland geldig is en niet over de grens en de premium-RE-treinen als Erfurt-Coburg mogen ze ook uitsluiten van het Deutschlandticket. Die trein rijdt slechts een week en is al gelijk bomvol door het Deutschlandticket.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Vlak na vertrek uit Londen kom je langs 2 werkplaatsen (Hornsey voor Thameslink, Bounds Green voor LNER), verder is er heel veel lokaal/kort-regionaal verkeer, gemengd met intercity en vracht.
En waar heb je HS2 voor nodig als je 250 kan gaan rijden op die kaarsrechte sporen. De tering.
Op de viersporige delen zijn de binnensporen grotendeels ontworpen voor 140 mph (225 km/u), al wordt dat niet gereden. De maximumsnelheid is 125 mph (200 km/u).
Sneller rijden is geprobeerd, maar de feedback van machinisten was dat het met zulke snelheden niet meer mogelijk was om de lichtseinen goed waar te nemen. De uitrol van ETCS is gaande, wanneer dat in dienst is wordt de snelheid wellicht opgevoerd naar 140 mph.
Waarom het niet sneller kan heeft te maken met overwegen (die liggen er behoorlijk wat op die route), bochten en stations.
Op dinsdag 18 juni 2024 13:23 schreef Erno-BE het volgende: Wordt gewoon tijd dat het Deutschlandticket enkel in Duitsland geldig is en niet over de grens en de premium-RE-treinen als Erfurt-Coburg mogen ze ook uitsluiten van het Deutschlandticket. Die trein rijdt slechts een week en is al gelijk bomvol door het Deutschlandticket.
RE 29 is een mooie verbinding in dat gebied en verkort de reistijd enorm
Nieuwe aanwinst. 75 pf Notgeld van Dermbach. Niet heel spannend, toch leuk Let wel, dit is een biljetje uit 1922.
vertaling:
quote:
In het jaar 2000 Op het station staat een oude grijze man Zijn baard en hoofdhaar zilverwit
Hij staat hier al zo'n honderd jaar En schoot wortel diep in de grond
Deze goede man wacht geduldig Op de ombouw van de Feldabahn.
Sinds vóór de Eerste Wereldoorlog waren er plannen om de Feldabahn (een lokaal smalspoorlijntje in de Duitse deelstaat Thüringen) om te bouwen van meterspoor naar 1435 mm normaalspoor. In 1922 waren de bewoners van het gebied het al behoorlijk zat blijkbaar. De ombouw zou uiteindelijk in 1928 beginnen en pas in 1934 voltooid worden. In 1997 reed de laatste personentrein over de lijn, in 2003 werd ze gesloten. Tegenwoordig loopt er een toeristisch fietspad.
Dat volk van Treinreiziger.nl loopt er compleet mee weg met de Talgo Avril en dat volk denkt dat er een vervoersmaatschappij een Talgo Avril laat rijden tussen Amsterdam en Barcelona waarbij de tickets tussen de ¤ 50 en ¤ 100 per persoon enkele reis liggen. Ten eerste is een directe trein Amsterdam-Barcelona compleet onrealistisch gezien de afstand van 1.500 kilometer en ten tweede kun je met tickets van ¤ 200 per persoon enkele reis (realistische prijs) totaal niet concurreren met RyanAir en Vlueing.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Gisteren een daagje treinen van Frankfurt a/d Oder naar Amersfoort. Om 09:55 in de trein en met 4 keer overstappen en ZONDER enige vertraging om 21:08 PUNKTUEEL op Amersfoort CS er weer uit. Fiets mee was geen enkel probleem behalve dan dat er op het traject Berlin-Magdeburg een licht getinte soort van Duitse BOA het nodig vond om op z'n strepen te gaan staan en vorderde dat de bagage echt van de fiets af moest terwijl er op de 6 fietsplekken maar twee fietsen stonden en er bijna geen mens in dat treinstel zat. Klein minpuntje was een niet werkende lift in Braunschweig waar het dus wat zwaar tillen werd de trappen af en op. Voorlopig wel weer ff genezen van treinen door Duitsland, Misschien volgende week nog een tripje want dat Deutschland Ticket is tenslotte tot 30 juni geldig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
[..] Dat volk van Treinreiziger.nl loopt er compleet mee weg met de Talgo Avril en dat volk denkt dat er een vervoersmaatschappij een Talgo Avril laat rijden tussen Amsterdam en Barcelona waarbij de tickets tussen de ¤ 50 en ¤ 100 per persoon enkele reis liggen. Ten eerste is een directe trein Amsterdam-Barcelona compleet onrealistisch gezien de afstand van 1.500 kilometer en ten tweede kun je met tickets van ¤ 200 per persoon enkele reis (realistische prijs) totaal niet concurreren met RyanAir en Vlueing.
Het is niet onmogelijk om dergelijke treinen te laten rijden, maar dan zie ik het Trenitalia eerder doen dan Renfe. De prijzen die jij noemt zijn realistisch, maar je hebt ook nog concurrentie van Flixbus of de touroperators die bussen laten rijden.
Als je al een rechtstreekse trein laat rijden dan moet je erg vroeg uit Amsterdam weg wil je überhaupt een beetje op tijd in Barcelona aan kunnen komen.
[..] Het is niet onmogelijk om dergelijke treinen te laten rijden, maar dan zie ik het Trenitalia eerder doen dan Renfe. De prijzen die jij noemt zijn realistisch, maar je hebt ook nog concurrentie van Flixbus of de touroperators die bussen laten rijden.
Als je al een rechtstreekse trein laat rijden dan moet je erg vroeg uit Amsterdam weg wil je überhaupt een beetje op tijd in Barcelona aan kunnen komen.
Of juist een ideaal traject voor een slaaptrein?
stupidity has become as common as common sense was before
Eentje voor de Fahrgastrechte-guru's hier: Ik heb een (enkel) ticket bij DB met vandaag een reis A-B en morgen dan B-C. Dit zo geknutseld met een overstap van 24hr in B. Nu is de reis A-B >1 uur vertraagd, is er dan recht op compensatie? Of geldt dit alleen als B-C >1 uur vertraagd is?
Vraagje, weet iemand of er ergens een kaart is met trajecten met toekomstige werkzaamheden? Bijvoorbeeld per weekend.
In de NS app is er namelijk bij ‘Storingen en werkzaamheden’ wel in het tabblad ‘Actueel’ een kaart. Maar bij de geplande werkzaamheden is er enkel een hele lange lijst.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden/komend kun je ook een lijst vinden van alle komende werkzaamheden, en je kunt filteren op datum en routes. 't is niet precies wat je zoekt maar het geeft al iets meer opties dan ns.nl.
In Kopenhagen was er ook een opening: de verlenging van metrolijn 4 van Nordhavn naar Sydhavn. Dankzij de 5 nieuwe stations heeft nu 75% van de inwoners van Kopenhagen en Frederiksberg een trein- danwel metrostation op minder dan 600 meter afstand.
De DB gaat saneren. Diverse IC trajecten gaan verdwijnen, vooral in het oosten. Daarnaast lijken er forse prijsverhogingen voor de tickets aan te komen
Een groot deel van deze IC-lijnen vervangt op een deel van het traject een regionale trein, dus de deelstaten moeten dan extra regionale treinen bestellen.
Bij Düsseldorf-Gera zou dat het volgende betekenen:
-RE11 gaat ieder uur (zonder gaten) tussen Düsseldorf en Kassel rijden. -RE1 Göttingen-Glauchau zou in Heilbad Heiligenstadt gesplitst en gecombineerd moeten worden met een deel naar Kassel om zo de RE2 Kassel-Erfurt te ontlasten. -RE3 Erfurt-Gera-Altenburg/Greiz moet ieder uur gaan rijden (zonder gaten)
Bij Karlsruhe-Stuttgart-Nürnberg betekent dat:
-IRE1 Karlsruhe-Stuttgart moet ieder half uur rijden (zonder gaten) -RE90 Stuttgart-Nürnberg moet ieder uur rijden (vervangt tussen Stuttgart en Schwäbisch Hall de RE19)
Bij Dortmund-Siegen-Frankfurt betekent dat:
-RE98 rijdt ieder uur tussen Dortmund en Siegen (vervangt de RE34 om dubbelnummering te voorkomen). -RE99 Siegen-Gießen krijgt een dienstregelingsoptimalisatie om de aansluiting in Siegen te verbeteren.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
De drielandentrein is eindelijk vertrokken. Jaren later dan gepland, maar een kaartje voor het hele traject is er nog steeds niet. Arriva "werkt hard" aan een oplossing. Vast wel. Totaal geen tijd voor gehad nog.
Tevens geleerd vandaag: De Break heeft vanwege zijn ouderdom een cultstatus.
Mogelijk is men in de war met de klassiekskes. Typisch gevalletje klokje-klepetje-"journalistiek" weer #werkenbijdenos.
Op zondag 30 juni 2024 09:28 schreef Dr_Flash het volgende: Jaren later dan gepland, maar een kaartje voor het hele traject is er nog steeds niet.
Niet om deze faal goed te praten hč, maar maakt het iets uit? Als je van Luik een dagje naar Aachen wil dan ga je toch altijd rechtstreeks via Verviers en niet via Heerlen? Dat duurt bijna twee keer zo lang.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
De drielandentrein is niet bedoeld voor reizigers die van Luik naar Aken willen. Als je van Luik een dagje naar Valkenburg wil maakt het wel iets uit.
Maar ja zolang de dienstregelingen niet goed op elkaar zijn afgestemd heb je in Maastricht toch een kwartier de tijd om een kaartje voor het tweede deel te regelen.
[ Bericht 14% gewijzigd door ReisT op 30-06-2024 12:39:38 ]
De drielandentrein is eindelijk vertrokken. Jaren later dan gepland, maar een kaartje voor het hele traject is er nog steeds niet. Arriva "werkt hard" aan een oplossing. Vast wel. Totaal geen tijd voor gehad nog.
Tevens geleerd vandaag: De Break heeft vanwege zijn ouderdom een cultstatus.
Mogelijk is men in de war met de klassiekskes. Typisch gevalletje klokje-klepetje-"journalistiek" weer #werkenbijdenos.
Eindelijk ja
Vrijdag maar eens doen dan
stupidity has become as common as common sense was before
Op zondag 30 juni 2024 20:49 schreef James1988 het volgende: Ja ach, ze hebben ook pas 9 jaar de tijd gehad om dingen zoals tarieven uit te vogelen he. Dan kun je niet verwachten dat er nu al een akkoord is
Wat ik begreep willen de Belgen niet meewerken. Naar Aken kan gewoon met de OV-shitkaart (ook met bus 350). En Vaals kan weer met Duitse vervoerbewijzen.
stupidity has become as common as common sense was before
[..] Wat ik begreep willen de Belgen niet meewerken. Naar Aken kan gewoon met de OV-shitkaart (ook met bus 350). En Vaals kan weer met Duitse vervoerbewijzen.
Op zondag 30 juni 2024 20:49 schreef James1988 het volgende: Ja ach, ze hebben ook pas 9 jaar de tijd gehad om dingen zoals tarieven uit te vogelen he. Dan kun je niet verwachten dat er nu al een akkoord is
Of dat het ding logischerwijs een rondje rechtsom en een rondje linksom rijdt. Het moet allemaal via Maastricht.
Misschien dat jij een of andere kampioen tussen de regels doorlezen bent maar in het artikel staat niet dat de Belgen niet meewerken of dat en wat voor problemen er precies rond de kaartverkoop zijn.
Op maandag 1 juli 2024 21:29 schreef derLudolf het volgende: Sloveense rijtuigen kwamen tot afgelopen december dagelijks nog in Frankfurt a/M. Vandaag waren er weer een aantal.
Dat deze trein zou rijden (lees: dat ze zo ver zouden komen) hadden ze zelf ook niet verwacht denk ik, knap dat dat zou snel nog geregeld is.
Het is sowieso een raar land. De dienstregeling is in Slovenië heel erg mager, vanwege de grote stukken enkelspoor en de lage bevolkingsdichtheid. Maar SZ laat wel allerlei evenemententreinen rijden en ook hun materieel inzetten voor allerlei tv-programma's (Het Onbekende, Bestemming X).
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Misschien dat jij een of andere kampioen tussen de regels doorlezen bent maar in het artikel staat niet dat de Belgen niet meewerken of dat en wat voor problemen er precies rond de kaartverkoop zijn.
Er staat in het artikel dat het tussen Maas en Aachen wel kan, ergo er op de lijn naar Luik ruis is tussen de partijen.