abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:36:28 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_210956375
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 17:04 schreef mart_83 het volgende:
Transavia gaat weer vliegen vanaf april!

edit/ vanaf 3 april op woensdag en zaterdag
Ik zat t net te lezen ja, vanaf ¤39 enkele reis Schiphol - Tirana, maar nu al veel dagen dat het enkele reis > ¤100 zit.

Wizzair gaat vanaf april al 7 vluchten per week aanbieden op Eindhoven - Tirana. Ook bij Wizz lopen de prijzen al aardig op.

De losse tickets van TUI op Schiphol - Tirana kon ik nu niet opzoeken, website niet beschikbaar ivm onderhoud.

Is het grote toerisme wat er op gang komt nu toch echt te merken qua prijzen.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:29:53 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_211340103
Er komen geen vluchten van TUI vanuit Amsterdam naar Tirana vv. Voor de vlucht wordt je met Transavia vanaf Schiphol op reis gestuurd. Losse tickets zijn (itt eerdere berichten) ook niet via TUI te boeken, maar moeten via Transavia.
  One tough cookie zondag 19 november 2023 @ 01:32:19 #278
169210 liesje1979
pi_211342931
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 23:36 schreef greavy het volgende:

[..]
Ik zat t net te lezen ja, vanaf ¤39 enkele reis Schiphol - Tirana, maar nu al veel dagen dat het enkele reis > ¤100 zit.

Wizzair gaat vanaf april al 7 vluchten per week aanbieden op Eindhoven - Tirana. Ook bij Wizz lopen de prijzen al aardig op.

De losse tickets van TUI op Schiphol - Tirana kon ik nu niet opzoeken, website niet beschikbaar ivm onderhoud.

Is het grote toerisme wat er op gang komt nu toch echt te merken qua prijzen.
Wanneer Transavia daadwerkelijk een tijdje tickets aanbied en Wizz 7 dagen per week, zullen zowel de prijzen van Wizz en Transavia wel weer wat zakken denk ik.

Het doet gewoon een beetje pijn. Ons mooie landje helemaal platgelopen straks. Wel goed voor de bevolking. Ik merk zelf dat ik niet zo goed meer durf te gaan ofzo, bang voor hoe druk het zal zijn. :@
  donderdag 23 november 2023 @ 17:02:23 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_211400871
quote:
11s.gif Op zondag 19 november 2023 01:32 schreef liesje1979 het volgende:

[..] Het doet gewoon een beetje pijn. Ons mooie landje helemaal platgelopen straks. Wel goed voor de bevolking. Ik merk zelf dat ik niet zo goed meer durf te gaan ofzo, bang voor hoe druk het zal zijn. :@
Afgelopen zomer heb ik beelden gezien, niet normaal hoe druk sommige plekken nu zijn.. En helaas zit er veel volk bij die nergens naar kijkt en de boel maar vertrappen/mollen/op stelten zetten enzo..
pi_212044575
Tripje in mei geboekt naar durres, een all in hotel..

Ik ben benieuwd naar het "massa tourisme"
🤞
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
pi_213721365
Ik was vorige week een weekje met tui naar het op een na meest zuidelijke hotel in Qerret (gloria). Het was een goed hotel aan het strand. Maar als je ook nog een beetje wil rondlopen is er niks (3 supermarktjes en een souvenirwinkel)
"Taxi" naar Durrës 25 euro enkele reis (wel prima te regelen via whatsapp)
All-in viel een beetje tegen want net buiten het seizoen nog (op het randje, laatste 2 dagen was prima)

Ik zag ook dat ze bij Durrës en onderweg richting het vliegveld druk bezig zijn met het vernieuwen van het spoor! Dus hopelijk over een paar jaar weer treinen tussen Durrës en Tirana (en vliegveld)
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
  woensdag 12 juni 2024 @ 00:15:08 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_213876297
Als alles goed is, moet het spoor volgend jaar klaar zijn tussen Tirana Centrum en Dürres, met een aftakking naar Tirana Airport.
Het stuk tussen voorstad Kashar bij Tirana en Tirana Centrum leggen ze weer opnieuw aan met Europees geld, nadat het (ik dacht) in 2003 opgebroken was vanwege bouw winkelcentrum.
  maandag 24 juni 2024 @ 00:30:32 #283
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_214029699
Ik zit momenteel in Albanië voor drie weken (individuele rondreis + wat stranddagen). Ik bezoek alle bekende hotspots zeg maar.
Momenteel rond de 35-40 graden, echt bloody hot 🥵!

Als ik de oudere posts teruglees in deze topic kan ik concluderen dat Albanië in rap tempo aan het ontwikkelen is.

Wat me tot nu toe is opgevallen:
- Wegen zijn best goed te doen, niet anders dan andere Westelijke Balkanlanden. Neem bijv. de weg van Shkoder naar Theth, volledig geasfalteerd 3 jaar geleden, echt top.
- Verkeer is ook prima, als je er last van hebt rij rechts en rustig, maar je kan prima met de ‘flow’ meerijden. Af en toe een gek die je voorbij raast of iemand die spontaan langs de snelweg stopt, maar niet echt gekke dingen. Soms lopen er mensen langs de weg of steken ze over, op kleinere wegen kom je ook soms dieren tegen zoals geiten of koeien, daar moet je wel echt op letten. Veel politie gezien, ook met laserguns, maar ze lijken niet speciaal aandacht te geven aan mij of andere toeristen. Wel veel aanhoudingen gezien, ik hoop locals die te snel reden 😜.
- Veel groente en fruitkramen langs de weg, volgens mij is men gek op watermeloenen. Ik heb ook al regelmatig mensen cd’s zien verkopen langs de weg. Ik ben echt benieuwd wat er op staat, en blijkbaar zijn cd’s hier nog een ding!?
- Cash is nog zeker koning, maar ook hier kan je al in een hoop winkels en restaurants met je kaart betalen, ook b&b’s accepteren best vaak een kaart.
- Euro’s zijn ook best een ding, nadat ik in Shkoder dure leks uit de automaat had getrokken (7 euro per geldopname transactie!) en ik ergens betaalde met een briefje van 5000 lek kreeg ik euro’s terug! Daar zat ik niet op te wachten 😤 Probeer dus je grote geld zo snel mogelijk klein te maken bij supermarkten enzo, dan kan je makkelijker betalen met kleine coupures in restaurants etc. Hier reken ze nu een wisselkoers van 1 euro = 100 lek, dus dat rekent voor de locals lekker makkelijk en kunnen ze dus ook euro’s met leks mixen.
Sue Me
  maandag 24 juni 2024 @ 16:38:51 #284
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_214033824
Ja die aanhoudingen zag ik (2 jaar geleden) ook vaak, maar idd wel altijd met locals.

Toen ik destijds van het Koman-meer naar Shköder reed dacht ik eerst dat m'n routeplanner kapot was, 2 uur rijden op 25 km? :') Maar bleek toch zo te zijn, langs afgronden, kuilen ontwijken, geiten.. mijn god ik heb wat doodsangsten uitgestaan met toen ook 40 graden.

Maar nu ik je toch spreek, ik ga volgende week ook maar heb nog niets geboekt. Ben je ook in het zuiden geweest? Want dat wil ik nu gaan doen. Ik kom vanuit Noord-Griekenland het land binnen en ga via Ohrid weer Macedonië in, Tirana hoeft niet.

Ksamil, Sarande, Himare, Vlore. Welke mag ik niet missen en welke is leuk maar één dag is ook genoeg?
Ik verheug me sowieso op het rijden van die kustweg, dat ziet er prachtig uit op de foto's.
Gourmetten of steengrillen?
  One tough cookie maandag 24 juni 2024 @ 21:47:28 #285
169210 liesje1979
pi_214037166
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:38 schreef Silenus het volgende:
Ja die aanhoudingen zag ik (2 jaar geleden) ook vaak, maar idd wel altijd met locals.

Toen ik destijds van het Koman-meer naar Shköder reed dacht ik eerst dat m'n routeplanner kapot was, 2 uur rijden op 25 km? :') Maar bleek toch zo te zijn, langs afgronden, kuilen ontwijken, geiten.. mijn god ik heb wat doodsangsten uitgestaan met toen ook 40 graden.

Maar nu ik je toch spreek, ik ga volgende week ook maar heb nog niets geboekt. Ben je ook in het zuiden geweest? Want dat wil ik nu gaan doen. Ik kom vanuit Noord-Griekenland het land binnen en ga via Ohrid weer Macedonië in, Tirana hoeft niet.

Ksamil, Sarande, Himare, Vlore. Welke mag ik niet missen en welke is leuk maar één dag is ook genoeg?
Ik verheug me sowieso op het rijden van die kustweg, dat ziet er prachtig uit op de foto's.
Wanneer ga je? Ik vlieg zaterdag voor een weekje.
  One tough cookie maandag 24 juni 2024 @ 21:48:22 #286
169210 liesje1979
pi_214037174
Ksamil kom ik graag maar zou ik nu echt niet doen, het is ultra hoogseizoen. :D
  dinsdag 25 juni 2024 @ 15:57:38 #287
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_214043983
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 16:38 schreef Silenus het volgende:

Koman-Shkoder is nog steeds een verschrikkelijke onverharde weg met grind en kuilen. Vorige week nog gereden, gelukkig laten rijden met een busje 😅

Zit nu in Himare, echt druk is het nog niet. Van de week Llogara pass gereden van Vlore naar Himare. Echt zeer mooie uitzichten. Vlore centrum heeft een paar leuke straatjes met gekleurde huizen in het centrum. Verder niks bekeken daar. Strand nu Himare, is ook top. Wel kiezels, maar mooi. Blauw water. Himare heeft ook nog wel een leuk kasteel wat wel de moeite is, ook vooral de uitzichten.
vorige week strand gedaan in Golem (Durres). Mooi zandstrand alleen water troebel.
Morgen ga ik naar Sarande en Ksamil. Ben benieuwd of het daar al druk is.
Zat van de week in Tirana met 39 graden, er was zelfs ‘s middags een grote stroomstoring vanwege de hitte. Rustig aan doen is mijn advies 😄

[ Bericht 3% gewijzigd door Staaf op 25-06-2024 16:02:51 ]
Sue Me
  woensdag 26 juni 2024 @ 17:05:30 #288
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_214060383
quote:
14s.gif Op maandag 24 juni 2024 21:47 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Wanneer ga je? Ik vlieg zaterdag voor een weekje.
Ik morgen, maar naar Skopje en ik ga eerst via Thessaloniki en Ioannina (denk ik) het zuiden van Albanië binnen.

Ik beslis alles op de dag zelf dus ik zie wel aan de prijzen of het druk is of niet, vind het niet zo'n ramp. Twee jaar geleden kwam ik zo in Budva (Montenegro) terecht, toen ik over de promenade wandelde kwam ik pas tot de ontdekking dat dit een soort Salou op de Balkan was.

Staaf, ik hoor graag nog of het een beetje geinig is daar in Ksamil en Sarande! En wat voor figuren er allemaal rondlopen, ik verwacht een beetje fout balkan-proleterig? :+ Oostblok-hoofden, veel te grote vierkante zonnebrillen, altijd geinig. 8-)
  zaterdag 29 juni 2024 @ 15:15:15 #289
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_214090171
Die foute Oostblok figuren lopen hier zeker rond, vooral in Sarande, waar ik nu ben. Opgeschoren koppen, gouden kettingen, tattoos, (nep?) merk nektasjes, plastic badslippers, veel roken (van die dunne sigaretjes) en vierkante zonnebrillen ja, haha. Ook genoeg andere types hoor, maar deze vallen wel op. Nederlanders hoor ik ook bijna iedere dag wel.
Ook rijden er heel veel (oude) Mercedessen, bmw’s, Audi’s. Pauperstijl is hier blijkbaar populair.

Of het hier nu al echt hoogseizoen is weet ik niet. De straten zijn wel echt packed met auto’s, maar da’s bijna overal in Albanië. ‘s Avonds op straat vind ik het vrij rustig, restaurants zitten bij lange na niet vol. Sarande is wel echt een grote stad met alleen maar flats. Beetje Benidorm denk ik). Ksamil is meer een dorpje, minder hoogbouw, maar net zo goed druk met auto’s hoor.

Sarande vind ik qua strand in ieder geval het duurste van heel Albanië (had hier wel over gelezen al). Maar echt bizar vergeleken met Durres. Daar waren twee strandbedjes 5 euro, in Sarande 25 euro.

Ik vind wel dat ze hier best aso rijden. Er zijn veel éénrichtingsverkeerstraten in Sarande, maar soms komt er toch een tegenligger, die dwingt je dan gewoon om naar achter te rijden en vervolgens passeren ze je via de stoep. Is wel mee te leven, maar beetje raar is het wel voor onze maatstaven.

Op de stranden is ook nog voldoende plek. Ik zie ze wel overal steeds meer parasols en bedjes plaatsen, dus ik denk dat men wel rekent op meer drukte in juli en augustus.

Twee jaar geleden was ik ook in augustus in Budva, dat was ook echt een gekkenhuis, ontstonden gewoon hele files in en rondom de stad. Tevens heb ik daar mijn ergste grensovergang ooit gehad, van Montenegro naar Kroatië, bij Dubrovnik de grens over. 9 uur over gedaan.

[ Bericht 19% gewijzigd door Staaf op 29-06-2024 15:27:52 ]
Sue Me
  zondag 30 juni 2024 @ 19:18:36 #290
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_214107003
Klopt over die auto’s, in Albanië rijdt men ook pas 30 jaar auto. Na de val van het communisme had niemand geld en mocht men ineens wel autorijden dus is er alleen maar tweedehands geïmporteerd uit Duitsland. En ondanks de drukte in het verkeer heeft Albanië nog steeds het minst aantal auto’s per hoofd van de bevolking.

Kan trouwens de podcast over Albanië van de podcastlas wel aanraden, daar wordt er nog iets meer over verteld.

Net aangekomen in Ksamil en vind het reuze meevallen met de drukte. Ben nog niet overdag op het strand geweest maar restaurants zijn idd nog lang niet vol. Genoeg plek om lekker voetbal te kijken met een biertje. :)
pi_214107060
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 19:18 schreef Silenus het volgende:
Klopt over die auto’s, in Albanië rijdt men ook pas 30 jaar auto. Na de val van het communisme had niemand geld en mocht men ineens wel autorijden dus is er alleen maar tweedehands geïmporteerd uit Duitsland. En ondanks de drukte in het verkeer heeft Albanië nog steeds het minst aantal auto’s per hoofd van de bevolking.

Kan trouwens de podcast over Albanië van de podcastlas wel aanraden, daar wordt er nog iets meer over verteld.

Net aangekomen in Ksamil en vind het reuze meevallen met de drukte. Ben nog niet overdag op het strand geweest maar restaurants zijn idd nog lang niet vol. Genoeg plek om lekker voetbal te kijken met een biertje. :)
ksamil heeft idd genoeg restautants en barretjes :Y
  One tough cookie dinsdag 2 juli 2024 @ 11:35:16 #292
169210 liesje1979
pi_214127058
@greavy ik zit nu in de bus op de nieuwe tolweg richting shkoder, super netjes. 😄
  dinsdag 2 juli 2024 @ 12:18:36 #293
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_214127425
Ik probeerde net even te lunchen in Sarandë maar mijn God, wat een verkeerschaos. Alsof ik met een Chinese ming-vaas een mosh pit in liep. Alle parkeerplekken die Google aangaf kon ik niet vinden en na een uur aan bijna dood-ervaringen (qua schade dan) ben ik maar doorgereden richting Himarë. Nu even genieten van de rust in een rustiek dorpje op de route, haha.
  One tough cookie dinsdag 2 juli 2024 @ 20:38:05 #294
169210 liesje1979
pi_214135042
Net een mooie wedstrijd gezien in Shkoder. Op een terras en oranje trekt oranje aan dus denk dat we uiteindelijk met een groepje van 10 Nederlanders gekeken hebben ofzo. En dus..... vrijdag in Tirana kijken!! O+ O+
Tirana heeft, gewoon omdat leuk en omdat voetbal heilig is een mega fanzone gemaakt op Skandebegplein. Kunstgras, tribune, alles. Gewoon gratis, voor het volk.
Denk dat ik misschien daar de eerste helft ga kijken maar ze verkopen er geen wijn. Dus denk dat ik sowieso de tweede maar misschien ook wel de eerste helft ga kijken in mijn favo Zgare. Gister daar ook een wedstrijd gekeken en eergister daar gegeten. Gister kwam de raki op tafel omdat de ober me de dag daarvoor niet gezien had. (De andere obers hadden me dag daarvoor al wel gezien en kreeg dikke knuffels maar deze ober werkte niet toen)

Morgen vroeg op, de bus naar Koman, daar word ik opgehaald door een vriend met zijn boot. Hij heeft namelijk een restaurant geopend aan de Shala river en daar ben ik nog nooit geweest. Wil hij me graag laten zien. Kon ook blijven slapen maar neem liever in de middag de bus weer terug naar Shkoder, ook prima. Zin in! Ik denk dat ik ook wel een stukje mag varen. :D

Lekker ook dat het nu iets koeler is dan de 37 graden van de afgelopen dagen.
  One tough cookie dinsdag 2 juli 2024 @ 20:40:16 #295
169210 liesje1979
pi_214135078
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 12:18 schreef Silenus het volgende:
Ik probeerde net even te lunchen in Sarandë maar mijn God, wat een verkeerschaos. Alsof ik met een Chinese ming-vaas een mosh pit in liep. Alle parkeerplekken die Google aangaf kon ik niet vinden en na een uur aan bijna dood-ervaringen (qua schade dan) ben ik maar doorgereden richting Himarë. Nu even genieten van de rust in een rustiek dorpje op de route, haha.
Ik vind Dhermi veel leuker dan Himare, Himare vind ik een beetje euhm, decadent ofzo. Urikum is ook een klein relaxed surfdorpje wat noordelijker, Daar sliep ik in hotel Gert speciaal omdat @Gert, :D
  One tough cookie dinsdag 2 juli 2024 @ 20:43:46 #296
169210 liesje1979
pi_214135138
Ik hoor net dat we pas zaterdag moeten. Zaterdag voetbal kijken in Nederland. w/ -O-
pi_214135380
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 20:38 schreef liesje1979 het volgende:
Net een mooie wedstrijd gezien in Shkoder. Op een terras en oranje trekt oranje aan dus denk dat we uiteindelijk met een groepje van 10 Nederlanders gekeken hebben ofzo. En dus..... vrijdag in Tirana kijken!! O+ O+
Tirana heeft, gewoon omdat leuk en omdat voetbal heilig is een mega fanzone gemaakt op Skandebegplein. Kunstgras, tribune, alles. Gewoon gratis, voor het volk.
Denk dat ik misschien daar de eerste helft ga kijken maar ze verkopen er geen wijn. Dus denk dat ik sowieso de tweede maar misschien ook wel de eerste helft ga kijken in mijn favo Zgare. Gister daar ook een wedstrijd gekeken en eergister daar gegeten. Gister kwam de raki op tafel omdat de ober me de dag daarvoor niet gezien had. (De andere obers hadden me dag daarvoor al wel gezien en kreeg dikke knuffels maar deze ober werkte niet toen)

Morgen vroeg op, de bus naar Koman, daar word ik opgehaald door een vriend met zijn boot. Hij heeft namelijk een restaurant geopend aan de Shala river en daar ben ik nog nooit geweest. Wil hij me graag laten zien. Kon ook blijven slapen maar neem liever in de middag de bus weer terug naar Shkoder, ook prima. Zin in! Ik denk dat ik ook wel een stukje mag varen. :D

Lekker ook dat het nu iets koeler is dan de 37 graden van de afgelopen dagen.
mooi verslag ^O^
  woensdag 3 juli 2024 @ 08:55:09 #298
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_214139637
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 20:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ik vind Dhermi veel leuker dan Himare, Himare vind ik een beetje euhm, decadent ofzo. Urikum is ook een klein relaxed surfdorpje wat noordelijker, Daar sliep ik in hotel Gert speciaal omdat @:Gert, :D
Goed dat je het zegt want dan ga ik zometeen ontbijten in Dhermi en lunchen in Urikum. Heb ik ze toch allebei even gezien. Ik overnacht in Berat, sta nu (voor de verandering) op een camping, wel heerlijk wakker worden met dit uitzicht.
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 11:04:45 #299
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_214140728
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 20:40 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ik vind Dhermi veel leuker dan Himare, Himare vind ik een beetje euhm, decadent ofzo. Urikum is ook een klein relaxed surfdorpje wat noordelijker, Daar sliep ik in hotel Gert speciaal omdat @:Gert, :D
Bedoel je dat daar een hotel is met de naam Gert? :D
Apart! Klinkt best Noord-Europees, en niet heel erg adriatisch idyllisch. :P
Of... ik heb zelf aan die baai in hotel Nimfa geslapen. Maar da's alweer een paar jaar geleden en dat weet/wist je vast niet, dus dat zal je wel niet bedoelen met 'hotel Gert'.

Klinkt weer heel tof Lies, je trip! Ook de plannen voor komende dagen. Veel plezier nog! :*
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  One tough cookie woensdag 3 juli 2024 @ 11:28:11 #300
169210 liesje1979
pi_214140976
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 11:04 schreef Gert het volgende:

[..]
Of... ik heb zelf aan die baai in hotel Nimfa geslapen. Maar da's alweer een paar jaar geleden en dat weet/wist je vast niet, dus dat zal je wel niet bedoelen met 'hotel Gert'.

Klinkt weer heel tof Lies, je trip! Ook de plannen voor komende dagen. Veel plezier nog! :*
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 11:04 schreef Gert het volgende:

[..]

Jawel, wist ik wel! Daarom vond ik het zo grappig dat er een hotel naar je vernoemd was. En dus dat geboekt, uiteindelijk wel maar een nacht van de twee geslapen, ksamil lonkte te hard toen.

Ben nu bij shala river in het echt net gebouwde restaurant van die vriend, hij kwam me halen bij de haven en onderweg hebben we een fles wijn open getrokken om ons weerzien te vieren. Om 9 uur in de ochtend dus. :') maar leuk om hem bezig te zien, en ook wat tips gegeven, ik heb net eigenhandig "free internet" op het menu bord buiten geschreven. 😄 Wil zo een paar fotos maken maar ik heb zijn staigiere nodig om even wat bouwmateriaal weg te zetten voor de foto maar die kan ik nergens vinden.

Zaterdag nl elftal en zeehelden, ik denk dat ze daar vast iets gaan combineren. Kom je dan ook even langs?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')