Ik zat t net te lezen ja, vanaf ¤39 enkele reis Schiphol - Tirana, maar nu al veel dagen dat het enkele reis > ¤100 zit.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:04 schreef mart_83 het volgende:
Transavia gaat weer vliegen vanaf april!
edit/ vanaf 3 april op woensdag en zaterdag
Wanneer Transavia daadwerkelijk een tijdje tickets aanbied en Wizz 7 dagen per week, zullen zowel de prijzen van Wizz en Transavia wel weer wat zakken denk ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 23:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zat t net te lezen ja, vanaf ¤39 enkele reis Schiphol - Tirana, maar nu al veel dagen dat het enkele reis > ¤100 zit.
Wizzair gaat vanaf april al 7 vluchten per week aanbieden op Eindhoven - Tirana. Ook bij Wizz lopen de prijzen al aardig op.
De losse tickets van TUI op Schiphol - Tirana kon ik nu niet opzoeken, website niet beschikbaar ivm onderhoud.
Is het grote toerisme wat er op gang komt nu toch echt te merken qua prijzen.
Afgelopen zomer heb ik beelden gezien, niet normaal hoe druk sommige plekken nu zijn.. En helaas zit er veel volk bij die nergens naar kijkt en de boel maar vertrappen/mollen/op stelten zetten enzo..quote:Op zondag 19 november 2023 01:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..] Het doet gewoon een beetje pijn. Ons mooie landje helemaal platgelopen straks. Wel goed voor de bevolking. Ik merk zelf dat ik niet zo goed meer durf te gaan ofzo, bang voor hoe druk het zal zijn.
Wanneer ga je? Ik vlieg zaterdag voor een weekje.quote:Op maandag 24 juni 2024 16:38 schreef Silenus het volgende:
Ja die aanhoudingen zag ik (2 jaar geleden) ook vaak, maar idd wel altijd met locals.
Toen ik destijds van het Koman-meer naar Shköder reed dacht ik eerst dat m'n routeplanner kapot was, 2 uur rijden op 25 km?Maar bleek toch zo te zijn, langs afgronden, kuilen ontwijken, geiten.. mijn god ik heb wat doodsangsten uitgestaan met toen ook 40 graden.
Maar nu ik je toch spreek, ik ga volgende week ook maar heb nog niets geboekt. Ben je ook in het zuiden geweest? Want dat wil ik nu gaan doen. Ik kom vanuit Noord-Griekenland het land binnen en ga via Ohrid weer Macedonië in, Tirana hoeft niet.
Ksamil, Sarande, Himare, Vlore. Welke mag ik niet missen en welke is leuk maar één dag is ook genoeg?
Ik verheug me sowieso op het rijden van die kustweg, dat ziet er prachtig uit op de foto's.
Koman-Shkoder is nog steeds een verschrikkelijke onverharde weg met grind en kuilen. Vorige week nog gereden, gelukkig laten rijden met een busje 😅quote:Op maandag 24 juni 2024 16:38 schreef Silenus het volgende:
Ja die aanhoudingen zag ik (2 jaar geleden) ook vaak, maar idd wel altijd met locals.
Toen ik destijds van het Koman-meer naar Shköder reed dacht ik eerst dat m'n routeplanner kapot was, 2 uur rijden op 25 km?Maar bleek toch zo te zijn, langs afgronden, kuilen ontwijken, geiten.. mijn god ik heb wat doodsangsten uitgestaan met toen ook 40 graden.
Maar nu ik je toch spreek, ik ga volgende week ook maar heb nog niets geboekt. Ben je ook in het zuiden geweest? Want dat wil ik nu gaan doen. Ik kom vanuit Noord-Griekenland het land binnen en ga via Ohrid weer Macedonië in, Tirana hoeft niet.
Ksamil, Sarande, Himare, Vlore. Welke mag ik niet missen en welke is leuk maar één dag is ook genoeg?
Ik verheug me sowieso op het rijden van die kustweg, dat ziet er prachtig uit op de foto's.
Ik morgen, maar naar Skopje en ik ga eerst via Thessaloniki en Ioannina (denk ik) het zuiden van Albanië binnen.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:47 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wanneer ga je? Ik vlieg zaterdag voor een weekje.
ksamil heeft idd genoeg restautants en barretjesquote:Op zondag 30 juni 2024 19:18 schreef Silenus het volgende:
Klopt over die auto’s, in Albanië rijdt men ook pas 30 jaar auto. Na de val van het communisme had niemand geld en mocht men ineens wel autorijden dus is er alleen maar tweedehands geïmporteerd uit Duitsland. En ondanks de drukte in het verkeer heeft Albanië nog steeds het minst aantal auto’s per hoofd van de bevolking.
Kan trouwens de podcast over Albanië van de podcastlas wel aanraden, daar wordt er nog iets meer over verteld.
Net aangekomen in Ksamil en vind het reuze meevallen met de drukte. Ben nog niet overdag op het strand geweest maar restaurants zijn idd nog lang niet vol. Genoeg plek om lekker voetbal te kijken met een biertje.
Ik vind Dhermi veel leuker dan Himare, Himare vind ik een beetje euhm, decadent ofzo. Urikum is ook een klein relaxed surfdorpje wat noordelijker, Daar sliep ik in hotel Gert speciaal omdat @Gert,quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:18 schreef Silenus het volgende:
Ik probeerde net even te lunchen in Sarandë maar mijn God, wat een verkeerschaos. Alsof ik met een Chinese ming-vaas een mosh pit in liep. Alle parkeerplekken die Google aangaf kon ik niet vinden en na een uur aan bijna dood-ervaringen (qua schade dan) ben ik maar doorgereden richting Himarë. Nu even genieten van de rust in een rustiek dorpje op de route, haha.
mooi verslagquote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:38 schreef liesje1979 het volgende:
Net een mooie wedstrijd gezien in Shkoder. Op een terras en oranje trekt oranje aan dus denk dat we uiteindelijk met een groepje van 10 Nederlanders gekeken hebben ofzo. En dus..... vrijdag in Tirana kijken!!![]()
Tirana heeft, gewoon omdat leuk en omdat voetbal heilig is een mega fanzone gemaakt op Skandebegplein. Kunstgras, tribune, alles. Gewoon gratis, voor het volk.
Denk dat ik misschien daar de eerste helft ga kijken maar ze verkopen er geen wijn. Dus denk dat ik sowieso de tweede maar misschien ook wel de eerste helft ga kijken in mijn favo Zgare. Gister daar ook een wedstrijd gekeken en eergister daar gegeten. Gister kwam de raki op tafel omdat de ober me de dag daarvoor niet gezien had. (De andere obers hadden me dag daarvoor al wel gezien en kreeg dikke knuffels maar deze ober werkte niet toen)
Morgen vroeg op, de bus naar Koman, daar word ik opgehaald door een vriend met zijn boot. Hij heeft namelijk een restaurant geopend aan de Shala river en daar ben ik nog nooit geweest. Wil hij me graag laten zien. Kon ook blijven slapen maar neem liever in de middag de bus weer terug naar Shkoder, ook prima. Zin in! Ik denk dat ik ook wel een stukje mag varen.
Lekker ook dat het nu iets koeler is dan de 37 graden van de afgelopen dagen.
Goed dat je het zegt want dan ga ik zometeen ontbijten in Dhermi en lunchen in Urikum. Heb ik ze toch allebei even gezien. Ik overnacht in Berat, sta nu (voor de verandering) op een camping, wel heerlijk wakker worden met dit uitzicht.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vind Dhermi veel leuker dan Himare, Himare vind ik een beetje euhm, decadent ofzo. Urikum is ook een klein relaxed surfdorpje wat noordelijker, Daar sliep ik in hotel Gert speciaal omdat @:Gert,
Bedoel je dat daar een hotel is met de naam Gert?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 20:40 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vind Dhermi veel leuker dan Himare, Himare vind ik een beetje euhm, decadent ofzo. Urikum is ook een klein relaxed surfdorpje wat noordelijker, Daar sliep ik in hotel Gert speciaal omdat @:Gert,
quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Bedoel je dat daar een hotel is met de naam Gert?![]()
Apart! Klinkt best Noord-Europees, en niet heel erg adriatisch idyllisch.![]()
Of... ik heb zelf aan die baai in hotel Nimfa geslapen. Maar da's alweer een paar jaar geleden en dat weet/wist je vast niet, dus dat zal je wel niet bedoelen met 'hotel Gert'.
Klinkt weer heel tof Lies, je trip! Ook de plannen voor komende dagen. Veel plezier nog!
Jawel, wist ik wel! Daarom vond ik het zo grappig dat er een hotel naar je vernoemd was. En dus dat geboekt, uiteindelijk wel maar een nacht van de twee geslapen, ksamil lonkte te hard toen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Bedoel je dat daar een hotel is met de naam Gert?![]()
Apart! Klinkt best Noord-Europees, en niet heel erg adriatisch idyllisch.![]()
Of... ik heb zelf aan die baai in hotel Nimfa geslapen. Maar da's alweer een paar jaar geleden en dat weet/wist je vast niet, dus dat zal je wel niet bedoelen met 'hotel Gert'.
Klinkt weer heel tof Lies, je trip! Ook de plannen voor komende dagen. Veel plezier nog!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |