Rarara wie benne ik?quote:
Ik denk het, ik ken het niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:21 schreef Schakeltopia het volgende:
is dit een versje uit de tijd van de vieraderige kabeltjes?
geen idee hoe oud die isquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:21 schreef Schakeltopia het volgende:
Jij bent van de kabeltjes.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:21 schreef Schakeltopia het volgende:
Gezegden en uitdrukkingen weet ik ook veel van.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:23 schreef greysbones het volgende:
mijn moeder is van oude versjes
en gezegden
en uitdrukkingen
Geniaal,dat was mijn moeder ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:23 schreef greysbones het volgende:
mijn moeder is van oude versjes
en gezegden
en uitdrukkingen
hoe oud zou jouw moeder nu zijn geweest?quote:
Oorsprong ook vaak.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:24 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Gezegden en uitdrukkingen weet ik ook veel van.
486 denk ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
hoe oud zou jouw moeder nu zijn geweest?
dat ken ik nietquote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:25 schreef MizzezAmy het volgende:
Mijn moeder zei wel vaak "potje met inkt, wie stinkt?"
En zong liedjes.
Kleine blonde Mariandel was een favoriet
74quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
hoe oud zou jouw moeder nu zijn geweest?
niet zoveel ouder dan mijn moederquote:
Dat was een stoelenspel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 20:25 schreef MizzezAmy het volgende:
Mijn moeder zei wel vaak "potje met inkt, wie stinkt?"
En zong liedjes.
Kleine blonde Mariandel was een favoriet
quote:Iemand genade laten vragen met stoeien: De formule die de arme verliezer daarbij moest opzeggen begon met: ‘Genade gerecht’, gevolgd door een variant op ‘ik ben slecht’. Ook werd wel gezegd: ‘Genade gerecht, potje met inkt’, dan je naam, en dan ‘stinkt’.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |