abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213494117
quote:
81s.gif Op donderdag 9 mei 2024 14:09 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Was ook te verwachten, zoals iedereen wel weet, maar domrechts niet wilt inzien is dat Israel openlijk in de politiek over genocide tegen de Palestijnen spreken, no phun intended.

Maar nee hoor, Israel is het slachtoffer hier. Sure.

Maar uiteraard wordt dit lid weggezet als een extreemrechtse gek. Wake up: heel het kabinet in Israel is extreem rechts en als ze de mogelijkheid zouden hebben zouden ze elke Palestijn van de grond wegvagen voor "lebensraum".
pi_213494150
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:46 schreef yup het volgende:

[..]
Was ook te verwachten, zoals iedereen wel weet, maar domrechts niet wilt inzien is dat Israel openlijk in de politiek over genocide tegen de Palestijnen spreken, no phun intended.

Maar uiteraard wordt dit lid weggezet als een extreemrechtse gek. Wake up: heel het kabinet in Israel is extreem rechts en als ze de mogelijkheid zouden hebben zouden ze elke Palestijn van de grond wegvagen voor "lebensraum".
Bedankt voor je bijdrage _O_

Doei! :W
Intolerant voor intolerantie
pi_213494234
quote:

[..]

Verschil is dat Israël het daadwerkelijk kan maar niet doet. Hamas kan het niet maar wil het wel.
pi_213494402
quote:
81s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:15 schreef Aether het volgende:
Brief leden GroenLinks aan Timmerfrans: Boycot vlag Israël en steun 'From the river to the sea'
https://www.geenstijl.nl/(...)the-river-to-the-sea
Dit is precies hoe ik bij de aankondiging dacht dat deze samenwerking zou uitlopen.
pi_213494411
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:36 schreef opgebaarde het volgende:
@:hannahvrede jij hebt wel vertrouwen in OCHA geloof ik. Als Martin Griffiths van OCHA meldt dat er in hele gaza al drie dagen niks naar binnen is gekomen, geen stroom., geen water, geen vrachtwagens, geen mensen. Gewoon niks. Moeten we zo'n bewering dan serieus nemen?
Niets - heel weinig.

Denk dat het grotendeels wel klopt.
pi_213494413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is precies hoe ik bij de aankondiging dacht dat deze samenwerking zou uitlopen.
Die zal zich ook wel afvragen waar hij aan is begonnen...
Intolerant voor intolerantie
pi_213494433
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Verschil is dat Israël het daadwerkelijk kan maar niet doet. Hamas kan het niet maar wil het wel.
Israël doet het niet in een dag, maar op de westbank zijn de afgelopen maanden wederom meerdere dorpen met mensen verjaagd van hun land. Ook in Gaza zijn ze al lange tijd bezig met een bufferzone maken.

Ik snap de endgame niet helemaal, want het merendeel van de mensen verjagen ze ipv te doden. Die verdwijnen niet en op een gegeven moment kun je ze niet verder concentreren. Eindeloos geweld gegarandeerd.
pi_213494435
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die partij zal gaan imploderen denk.
pi_213494440
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Israël doet het niet in een dag, maar op de westbank zijn de afgelopen maanden wederom meerdere dorpen met mensen verjaagd van hun land. Ook in Gaza zijn ze al lange tijd bezig met een bufferzone maken.

Ik snap de endgame niet helemaal, want het merendeel van de mensen verjagen ze ipv te doden. Die verdwijnen niet en op een gegeven moment kun je ze niet verder concentreren. Eindeloos geweld gegarandeerd.
Ja dus geen genocide. Overigens moet je die kolonisten gewoon terug schoppen met hun gewelddadige acties.
pi_213494490
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Die zal zich ook wel afvragen waar hij aan is begonnen...
Ik heb de laatste verkiezing op hem gestemd. Niet omdat ik nou zo wild enthousiast was, maar omdat ik dacht dat na 20 jaar rechtse kabinetten en ellende het roer een keertje om moest.

Met de kennis van nu was ik lekker thuisgebleven. GL gaat de dood zijn van links in de Nederlandse politiek. SP is leuk van de zijkant aan het schreeuwen, maar doet er ook alles aan om nooit echt de macht te krijgen.
pi_213494555
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja dus geen genocide. Overigens moet je die kolonisten gewoon terug schoppen met hun gewelddadige acties.
Als je alle vruchtbare grond afpakt, het normale leven onmogelijk maakt en staatsgesteunde terreurgroepen laat plunderen en moorden gaat het toch wel rap richting wel genocide plegen hoor. Nu is het nog geen genocide, maar alle alarmbellen zouden af moeten gaan.
pi_213494601
quote:
Voor het eerst gebruikt de IDF de onbemande D9-bulldozers in Gaza
Voor het eerst in operationele activiteiten zet de IDF onbemande D9-bulldozers in in de aanhoudende oorlog in Gaza, zo meldde het leger donderdag. Dit markeert 's werelds eerste significante betrokkenheid van dergelijke grondrobotinstrumenten in gevechten, meldt Ynet.

Deze robotbulldozers, door de IDF "Panda" genoemd, zijn standaard D9- bulldozers die zijn omgebouwd door Elta Systems, onderdeel van de Israel Aerospace Industries (IAI).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 09:54:41 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213494724
quote:

[..]
Hmm. En wat zeggen de Palestijnse leiders zoal over Israël?
quote:
'We will repeat October 7 again and again'

"Israel is a country that has no place on our land," Hamas official Ghazi Hamad told Lebanese news outlet LBCI news this week, according to a report and translation from the Middle East Media Research Institute (MEMRI) released on Wednesday.

"We must remove that country," he continued.

"We must teach Israel a lesson, and we will do this again and again. The Al-Aqsa Flood is just the first time, and there will be a second, a third, a fourth. Because we have the determination...to fight."
quote:
Inderdaad. Joden in de regio worden immers al meer dan een eeuw aangevallen door barbaren.
quote:
Dat klopt niet. Je projecteert de wensen van de Palestijnen nu op Israël.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 mei 2024 @ 09:56:41 #224
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213494745
quote:

[..]
Dat niet alleen, het overgrote merendeel van de Israëliërs die wonen op de Westelijke Jordaanoever doen niet mee aan zulke idiote praktijken. Het betreft een klein groepje, wat verschillende media vervolgens generaliseren omdat men op die manier weer een handig frame kan creëren om alle Palestijnen weg te zetten als slachtoffers en alle Israëliërs als daders.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:17:56 #225
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213494966
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat niet alleen, het overgrote merendeel van de Israëliërs die wonen op de Westelijke Jordaanoever doen niet mee aan zulke idiote praktijken. Het betreft een klein groepje, wat verschillende media vervolgens generaliseren omdat men op die manier weer een handig frame kan creëren om alle Palestijnen weg te zetten als slachtoffers en alle Israëliërs als daders.
Het merendeel is misschien niet betrokken bij dat tuig, maar ze wonen er wel met 450k op die Westoever ( plus > 200k in Oost-Jeruzalem). Een groot deel vooral om economische redenen omdat het daar betaalbaarder is, maar dat is een aantal waardoor je aanwezigheid Een Ding wordt, ook als je gewoon je leven wilt leiden.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:25:38 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213495060
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het merendeel is misschien niet betrokken bij dat tuig, maar ze wonen er wel met 450k op die Westoever ( plus > 200k in Oost-Jeruzalem). Een groot deel vooral om economische redenen omdat het daar betaalbaarder is, maar dat is een aantal waardoor je aanwezigheid Een Ding wordt, ook als je gewoon je leven wilt leiden.
Klopt, en daar is helemaal niets mis mee. Dit is het resultaat van het meermaals weigeren door de Palestijnen van dit gebied als hun land. Door dat herhaaldelijk te doen, blijft het namelijk een betwist gebied.

Bovendien, zoals bekend wonen er miljoenen Arabieren in Israël. Waarom zouden er dan geen Joden kunnen wonen in gebieden die door de international gemeenschap (let wel: pas na 1967) als vermeend 'Palestijns gebied' worden aangeduid?
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:32:29 #227
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213495148
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt, en daar is helemaal niets mis mee. Dit is het resultaat van het meermaals weigeren door de Palestijnen van dit gebied als hun land. Door dat herhaaldelijk te doen, blijft het namelijk een betwist gebied.
En in betwist en bezet gebied is het niet de bedoeling om te gaan bouwen en zeker niet op deze schaal. Dat stukje vergeet je even.
quote:
Bovendien, zoals bekend wonen er miljoenen Arabieren in Israël. Waarom zouden er dan geen Joden kunnen wonen in gebieden die door de international gemeenschap (let wel: pas na 1967) als vermeend 'Palestijns gebied' worden aangeduid?
Omdat er slechts een heel klein deel daar woonde voor 1967 en het niet heel gek is dat Arabische mensen uit de regio niet zo'n zin hebben in immigratie op deze schaal gezien waar dit in 1948 tot leidde?

Dat de andere kant verdraait, doet alsof en alles aangrijpt om het alleenrecht te claimen wil niet zeggen dat het okay is om het te doen vanuit Israëlische kant, hè?
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:39:15 #228
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213495246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En in betwist en bezet gebied is het niet de bedoeling om te gaan bouwen en zeker niet op deze schaal. Dat stukje vergeet je even.
Ik zou niet weten waarom niet? Het is een dunbevolkt en bergachtig gebied, plek zat.
quote:
[..]
Omdat er slechts een heel klein deel daar woonde voor 1967 en het niet heel gek is dat Arabische mensen uit de regio niet zo'n zin hebben in immigratie op deze schaal gezien waar dit in 1948 tot leidde?
Nee, wat ik bedoel is dat voor 1967, de Westelijke Jordaanoever onder de controle van Jordanië viel en er toen nergens een groot probleem van werd gemaakt dat de Jordaniërs hier de dienst uitmaakten. En eenzelfde argument valt te maken met de Gazastrook en Egypte. Dat is natuurlijk opmerkelijk. Waarom was dat geen probleem? Maar werd ineens een probleem toen het onder de controle van Israël kwam?
quote:
Dat de andere kant verdraait, doet alsof en alles aangrijpt om het alleenrecht te claimen wil niet zeggen dat het okay is om het te doen vanuit Israëlische kant, hè?
Nogmaals, ik vind dat er Joden moeten kunnen wonen. Zelfs al zou er ooit nog een Palestijnse staat komen, moet daar toch een Joodse populatie kunnen wonen? Zoals al aangegeven, bijna 30% van Israël is niet Joods. En die populatie (vooral onder Israëlische Arabieren) stijgt aanzienlijk.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:50:20 #230
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213495369
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zelfs al zou er ooit nog een Palestijnse staat komen, moet daar toch een Joodse populatie kunnen wonen? Zoals al aangegeven, bijna 30% van Israël is niet Joods. En die populatie (vooral onder Israëlische Arabieren) stijgt aanzienlijk.
Ondertussen in de rest van de Islamitische wereld..

Joodse inwoners per land. (bron)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213495389
https://twitter.com/WarWatchs/status/1788566272969449534

Ook een reden waarom er lastig hulp binnenkomt voor Gaza...
pi_213495496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Klopt. Maar feit is dat ze daar nu eenmaal wonen. Terug naar de grenzen van 67 houdt in praktijk een culturele zuivering van Joden in. Israel zal zelf die gewelddadige kolonisten moeten aanpakken, maar dat hadden ze al moeten doen na de moord op Rabin. Doen ze niet. Met alle gevolgen voor de Palestijnen, maar vooral ook voor Israel zelf.
pi_213495514
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Klopt. Maar feit is dat ze daar nu eenmaal wonen. Terug naar de grenzen van 67 1948 houdt in praktijk een culturele zuivering van Joden in. Israel zal zelf die gewelddadige kolonisten moeten aanpakken, maar dat hadden ze al moeten doen na de moord op Rabin. Doen ze niet. Met alle gevolgen voor de Palestijnen, maar vooral ook voor Israel zelf.
Wel lastig dat Palestijnen dat weigeren. Maar de grens van 1947 kunnen ze helemaal vergeten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2024 11:04:53 ]
pi_213495679
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wel lastig dat Palestijnen dat weigeren. Maar de grens van 1947 kunnen ze helemaal vergeten.
????
  vrijdag 10 mei 2024 @ 11:49:50 #235
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_213495979
quote:

[..]
Ik zou niet weten waarom niet? Het is een dunbevolkt en bergachtig gebied, plek zat.
[..]
Nee, wat ik bedoel is dat voor 1967, de Westelijke Jordaanoever onder de controle van Jordanië viel en er toen nergens een groot probleem van werd gemaakt dat de Jordaniërs hier de dienst uitmaakten. En eenzelfde argument valt te maken met de Gazastrook en Egypte. Dat is natuurlijk opmerkelijk. Waarom was dat geen probleem? Maar werd ineens een probleem toen het onder de controle van Israël kwam?
[..]
Nogmaals, ik vind dat er Joden moeten kunnen wonen. Zelfs al zou er ooit nog een Palestijnse staat komen, moet daar toch een Joodse populatie kunnen wonen? Zoals al aangegeven, bijna 30% van Israël is niet Joods. En die populatie (vooral onder Israëlische Arabieren) stijgt aanzienlijk.
TFR van de Joden is nu hoger dan van de Islamitische Arabieren:

Births by mother's religion January - February 2023: Jewish 21,877 (74.52%); Muslim 6,106 (20.80%); Christian 359 (1.22%); Druze 324 (1.10%); others 692 (2.36%); Total 29,359
Births by mother's religion January - February 2024: Jewish 22,465 (76.31%); Muslim 5,782 (19.64%); Christian 343 (1.17%); Druze 286 (0.97%); others 563 (1.91%); Total 29,440

The Jewish median age in Jerusalem district and the West Bank are 24.9 and 19.7, respectively, and both account for 16% of the Jewish population, but 24% of 0- to 4-year-olds. The lowest median age in Israel, and one of the lowest in the world, is found in two of the West Bank's biggest Jewish cities: Modi'in Illit (11), Beitar Illit (11)[40] followed by Bedouin towns in the Negev (15.2).[41]

Die Orthodoxe Joden krijgen enorm veel kinderen en aangezien die in aandeel toenemen stijgt het FTR van de Joden ook. Van de Islamitsiche Arabieren is het langzaam aan het zakken.

In June 2013, the Central Bureau of Statistics released a demographic report, projecting that Israel's population would grow to 11.4 million by 2035, with the Jewish population numbering 8.3 million, or 73% of the population, and the Arab population at 2.6 million, or 23%. This includes some 2.3 million Muslims (20% of the population), 185,000 Druze, and 152,000 Christians. The report predicts that the Israeli population growth rate will decline to 1.4% annually, with growth in the Muslim population remaining higher than the Jewish population until 2035, at which point the Jewish population will begin growing the fastest.[114]

In 2017, the Central Bureau of Statistics projected that Israel's population would rise to about 18 million by 2059, including 14.4 million Jews and 3.6 million Arabs. Of the Jewish population, about 5.25 million would be Haredi. Overall, the forecast projected that 49% of the population would be either Haredi Jews (29%) or Arabs (20%).[115] It also projected a population of 20 million in 2065.[116] Jews and other non-Arabs are expected to compose 81% of the population in 2065, and Arabs 19%. About 32% of the population is expected to be Haredi.[117]

Other forecasts project that Israel could have a population as high as 23 million, or even 36 million, by 2050.[118]

[ Bericht 19% gewijzigd door Ciclon op 10-05-2024 11:58:54 ]
  vrijdag 10 mei 2024 @ 12:01:22 #236
3542 Gia
User under construction
pi_213496065
quote:
Wake up: heel het kabinet in Israel is extreem rechts
Binnenkort ook in Nederland en in Europa. Kan niet wachten tot 6 juni. Ik ga zeker stemmen!!
En aangezien ik altijd op een vrouw stem, wordt het dit keer Marieke Ehlers.
pi_213496147
Wat me misschien nog wel het meest irriteert aan dit is de wat misplaatste slachtofferrol van alles rond deze inzending.

Ja je bent als natie slachtoffer geworden van een verschrikkelijke terroristische aanslag, maar de gebeurtenissen van daarna maken je ook niet helemaal vrij van enige verantwoordelijkheid en realiteitszin.

Dan probeer je tot twee keer toe een politiek geladen tekst erdoorheen te krijgen voor het scorende sentiment en dan zou je als beloning nu nog de overwinning in de schoot geworpen krijgen. :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 10 mei 2024 @ 12:59:59 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213496635
quote:

[..]
Dat is dan maar te zeggen..... met hoe en door wie (dan) en vooral op grond van waarvan; terugschoppen ?
Ook in Israël net als elders gelden wetten aangaande eigendomsrechten waarbij, ik geef toe, dat die heel wat sterker gelegitimeerd zijn dan niet hard te maken claims die 'palestijnen' zouden hebben (nadat ze zijn uitgekocht).

Land of gebied wordt sws niet zomaar ingepikt of bezet maar, ik geef toe eenvoudig, legaal opgekocht - van idd nooddruftig arabieren cq 'palestijnen' - om daarna door de rechthebbende "kolonist" in eigendom te worden bewoond.
Wanneer een Nederlander of Brit een Frans huis koopt om daar te gaan wonen, is die dan een 'kolonist' of een 'opportunist' die binnen wettelijke kaders, zelf de betere kansen schept. ? Mag die eigenaar zich tegen "dieven" die ze van hun land willen schoppen, verdedigen ?

Het is daarin best lastig om exact te bepalen op welk moment; of en in hoeverre er sprake gaat zijn van onrechtmatig toe-eigenen. Zeker wanneer er ter plaatse geen wetten zijn die voorkomen dat (veelal, vermogende) Israëliërs op het door hen - relatief eenvoudig - verworven gebied kunnen gaan bewonen.
Ergens zal een ooit een andere rechtmatige eigenaar het land hebben 'verkocht' aan een (veelal) Israëlisch ingezetenen die daar kansen voor zien/zagen .

Ook lastig is, en de pijnlijke angel, is dat in die Palestijnse leefgebieden vooral een achtergebleven tribale wet van de sterkste (stam/familie) geldt. Hierbij zijn "kolonisten" hen met betere wapens, organisatie en indirecte backing van hun regering; verdedigingstechnisch de baas.
De zg "democratie" of zelfbestuur in "ongeorganiseerde" leefgebieden beperkt zich veelal tot kiezen voor onderdrukkende krijgsheren die niet in staat blijken te zijn om universele geldende grondwetten aan te nemen (en laat staan, te willen handhaven) om o.a. voorkomen dat hun gebied kan worden opgekocht en door andere bevolkingsgroepen wordt bewoond en zelfs bestuurd.

tldr; het verhaal van kolonisten ligt ter plaatse wat complexer dan iemand met dat (woke) 'woord' voor ogen zou willen bedenken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 10 mei 2024 @ 13:02:38 #239
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213496671
quote:

[..]
[..]
...
Heb jij nog een kale plek in jouw tuin? Kom ik daar lekker kamperen. Je doet er toch niks mee!
  vrijdag 10 mei 2024 @ 13:25:22 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213496973
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 11:49 schreef Ciclon het volgende:

[..]
TFR van de Joden is nu hoger dan van de Islamitische Arabieren:

Births by mother's religion January - February 2023: Jewish 21,877 (74.52%); Muslim 6,106 (20.80%); Christian 359 (1.22%); Druze 324 (1.10%); others 692 (2.36%); Total 29,359
Births by mother's religion January - February 2024: Jewish 22,465 (76.31%); Muslim 5,782 (19.64%); Christian 343 (1.17%); Druze 286 (0.97%); others 563 (1.91%); Total 29,440

The Jewish median age in Jerusalem district and the West Bank are 24.9 and 19.7, respectively, and both account for 16% of the Jewish population, but 24% of 0- to 4-year-olds. The lowest median age in Israel, and one of the lowest in the world, is found in two of the West Bank's biggest Jewish cities: Modi'in Illit (11), Beitar Illit (11)[40] followed by Bedouin towns in the Negev (15.2).[41]

Die Orthodoxe Joden krijgen enorm veel kinderen en aangezien die in aandeel toenemen stijgt het FTR van de Joden ook. Van de Islamitsiche Arabieren is het langzaam aan het zakken.

In June 2013, the Central Bureau of Statistics released a demographic report, projecting that Israel's population would grow to 11.4 million by 2035, with the Jewish population numbering 8.3 million, or 73% of the population, and the Arab population at 2.6 million, or 23%. This includes some 2.3 million Muslims (20% of the population), 185,000 Druze, and 152,000 Christians. The report predicts that the Israeli population growth rate will decline to 1.4% annually, with growth in the Muslim population remaining higher than the Jewish population until 2035, at which point the Jewish population will begin growing the fastest.[114]

In 2017, the Central Bureau of Statistics projected that Israel's population would rise to about 18 million by 2059, including 14.4 million Jews and 3.6 million Arabs. Of the Jewish population, about 5.25 million would be Haredi. Overall, the forecast projected that 49% of the population would be either Haredi Jews (29%) or Arabs (20%).[115] It also projected a population of 20 million in 2065.[116] Jews and other non-Arabs are expected to compose 81% of the population in 2065, and Arabs 19%. About 32% of the population is expected to be Haredi.[117]

Other forecasts project that Israel could have a population as high as 23 million, or even 36 million, by 2050.[118]

Het lastige van dit soort ingedeelde "aantal" verhaaltjes dat het zichzelf als pseudo wetenschap tot "bewaarheid" maakt. Kern is wel dat in religieuze gemeenschappen die nageslacht verwekken tot heilig doel (van de bestegen fokzeug) vermaken, er dan meer kinderen worden geboren.

Geen idee verder wat de onderzoeker, hier met welk doel - buiten zijn 1+1=2 - hier aan het concluderen is.
Er zijn wmb flinke vraagtekens te plaatsen bij generalisatie van groepsindeling(en). Net of dat een Jood geen vice versa Arabier kan zijn.

Dat een bevolking in kansrijke gebieden als totaal zal toenemen, als elders in de wereld, is waarschijnlijk.
De dan geprognosticeerde wereldbevolking van wie weet 10 of mogelijk zelfs 12 miljard, zal ergens gecentraliseerd en bvk prettig willen wonen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')