Dat is de facto failliet, allen nog niet de iure.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja een Nexit betekent faillissement?
En het VK?
quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is de facto failliet, allen nog niet de iure.
Het VK heeft een enorme klap gehad van Brexit en het VK was vooral afhankelijk van de EU voor zijn import, niet zozeer zijn export.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En het VK?
Geen land profiteert zoveel van de EU als Nederland.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En het VK?
Je kan prima handel bedrijven zonder een lidmaatschap zoals de rest van de wereld doet.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het VK heeft een enorme klap gehad van Brexit en het VK was vooral afhankelijk van de EU voor zijn import, niet zozeer zijn export.
Nederland drijft economisch vrijwel volledig op ons EU lidmaatschap, 70% van onze export (grotendeels doorvoer) gaat naar andere EU landen, de reden dat we die doorvoer hebben is ons lidmaatschap van de EU.
Het is echt allemaal niet zo moeilijk.
Dezelfde onzin hoorden we in de aanloop naar Brexit en dat blijkt dus gewoon een lulverhaal te zijn in de echte wereld.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je kan prima handel bedrijven zonder een lidmaatschap zoals de rest van de wereld doet.
Zeker maar als je dat tegen een beetje gunstige voorwaarden wilt doen dan is lid zijn van een groot blok, zoals de EU, wel erg prettig. We kunnen allicht prima zonder maar dan leveren we fors in op onze welvaart. Die keuze kan je maken maar doe dat dan wel bewust (en bewuster dan de Britten…).quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je kan prima handel bedrijven zonder een lidmaatschap zoals de rest van de wereld doet.
De rest van de wereld is nooit lid van de EU geweest en heeft dus op natuurlijke wijze een economie ontwikkeld die daar geen banden mee heeft. Als je lid bent heb je wortels in de EU en die voeden en handhaven je economische processen. Als je die ineens losscheurt gebeurt er hetzelfde als wanneer je een struik ineens uit de grond rukt. Hij gaat dood.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En de rest moet daar dan ook maar onder lijden?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:48 schreef -XOR- het volgende:
Overigens ben ik op zich wel voor een Nexit. Het wordt echt tijd dat het 'Wij zijn het volk"-volk eens wordt geconfronteerd met de eigen domheid.
Nederland verliest veel meer dan het VK dat deed, wij hebben geen opt-outs om te beginnen dus mogen we dan ook de kosten nemen van het verlies van de Euro en Nexit zonder Schengen exit zie ik ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker maar als je dat tegen een beetje gunstige voorwaarden wilt doen dan is lid zijn van een groot blok, zoals de EU, wel erg prettig. We kunnen allicht prima zonder maar dan leveren we fors in op onze welvaart. Die keuze kan je maken maar doe dat dan wel bewust (en bewuster dan de Britten…).
Dat is wel een beetje jammer inderdaad.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En de rest moet daar dan ook maar onder lijden?
Ja, het is een bar slecht idee.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland verliest veel meer dan het VK dat deed, wij hebben geen opt-outs om te beginnen dus mogen we dan ook de kosten nemen van het verlies van de Euro en Nexit zonder Schengen exit zie ik ook niet gebeuren.
Je lijkt aan een bias. Het gaat goed met de VK. De FTSE 100 is het afgelopen jaar met 9% gegroeid.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dezelfde onzin hoorden we in de aanloop naar Brexit en dat blijkt dus gewoon een lulverhaal te zijn in de echte wereld.
En nee, DAT KAN NIET want INVOERRECHTEN. Gesloten grenzen. Eindeloos papierwerk. Veel extra kosten en klap op de vuurpijl, je doorvoer klanten gaan elders hun producten de EU inbrengen.
Ok, je snapt er dus gewoon geen fuck van. Prima. Dan besteed ik hier verder geen moeite aan.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je lijkt aan een bias. Het gaat goed met de VK. De FTSE 100 is het afgelopen jaar met 9% gegroeid.
De economie in het VK laat na Brexit jaar op jaar goede groei zien. Maar ik lees het graag waar ik verkeerd zit.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, je snapt er dus gewoon geen fuck van. Prima. Dan besteed ik hier verder geen moeite aan.
Verdiep je eerst maar eens.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:24 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De economie in het VK laat na Brexit jaar op jaar goede groei zien. Maar ik lees het graag waar ik verkeerd zit.
https://www.london.gov.uk(...)answer/cost-brexit-0quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:24 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De economie in het VK laat na Brexit jaar op jaar goede groei zien. Maar ik lees het graag waar ik verkeerd zit.
Als je dit leest wil je toch als de sodemieter een Nexit? Verbranden dat geld!quote:Last month, the National Institute of Economic and Social Research published a report that suggested that after the end of the transition period, the UK’s real GDP is 2%-3% lower than it would have been without Brexit, with that impact increasing to 6% by 2035.
Leuk feitje. Michael Bloomberg de eigenaar van Bloomberg LP tevens miljardair en ex burgemeester van New York is een donor van de DNC en ging voor het presidentschap van de VS voor de democraten.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
https://www.london.gov.uk(...)answer/cost-brexit-0
Briljant. Een combinatie van wapisme en het aanvallen van de boodschapper.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuk feitje. Michael Bloomberg de eigenaar van Bloomberg LP tevens miljardair en ex burgemeester van New York is een donor van de DNC en ging voor het presidentschap van de VS voor de democraten.
En laat de DNC nou net zijn voor het globalisme, open grenzen en zoveel mogelijk handel en minder soevereiniteit.
Een artikel van Bloomberg over Brexit is net zo serieus te nemen als een artikel over asielzoekers van de Telegraaf of van Derksen
En als het nou niet Bloomberg is maar Cambirdge Econometrics?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuk feitje. Michael Bloomberg de eigenaar van Bloomberg LP tevens miljardair en ex burgemeester van New York is een donor van de DNC en ging voor het presidentschap van de VS voor de democraten.
En laat de DNC nou net zijn voor het globalisme, open grenzen en zoveel mogelijk handel en minder soevereiniteit.
Een artikel van Bloomberg over Brexit is net zo serieus te nemen als een artikel over asielzoekers van de Telegraaf of van Derksen
https://www.london.gov.uk(...)dependent%20analysis.quote:The Mayor of London, Sadiq Khan, will use a speech at Mansion House in the City of London tonight to reveal that the cost of Brexit to the UK’s economy is £140billion, according to new independent analysis.
The new report, by Cambridge Econometrics commissioned by City Hall (1), also shows that London’s economy has shrunk by more than £30billion.
Leuk, al met al laten de beurzen groei zien en laat dat nou belangrijker zijn dan een onderzoek naar de economie van een stadquote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En als het nou niet Bloomberg is maar Cambirdge Econometrics?
[..]
https://www.london.gov.uk(...)dependent%20analysis.
Je hebt het niet gelezen he?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuk, al met al laten de beurzen groei zien en laat dat nou belangrijker zijn dan een onderzoek naar de economie van een stad
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |