quote:AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beëindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.
In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Israël. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.
Israëlische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Israëlische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Israëlische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid
Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.
Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.
Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Israëlietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.
Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Israëlische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten én docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.
Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.
Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.
Israël hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
quote:
Totale kansloze debielen. Echt, elk woord voor dit tuig is er 1 teveel...quote:Op maandag 6 mei 2024 22:51 schreef Tekaschi het volgende:
Politie roept op om weg te blijven van pro-Palestijns protest bij Universiteit van Amsterdam
[..]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[..]
[ x ]
Dat denkt 'Amsterdam' niet, wel een paar import studenten die menen hier hun gelijk te moeten halen…quote:Op maandag 6 mei 2024 22:55 schreef Sapstengel het volgende:
Natuurlijk denkt Amsterdam weer, oh wat woke Amerikaanse onzin. Dat moeten wij ook doen!
Deze mevrouw heeft haar prioriteiten niet op orde. Wat een dramaqueen.quote:
Opkomen voor een volk dat kotst op hun, echt wat een sneu zooitje bij elkaar...quote:Op maandag 6 mei 2024 23:09 schreef havanagila het volgende:
Hatelijke eikels die geen fuck om het leed van Palestijnen geven en willen rellen.
Allah akbar, houten planken onder de jas. Gekken.
Ben je voor gewelddadige (tegen-)demonstraties?quote:Op maandag 6 mei 2024 23:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, en jij bent er om het op te nemen voor de Hamas-groupies.
Ongelooflijk.
Is er nou niemand die de vraag stelt;quote:Op maandag 6 mei 2024 23:12 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Persvrijheid ook niet heilig bij dat volk.
[ x ]
theedoek jugend is uit op escalatie, dit is de tijd van hun lven.quote:
Hoeveel vliegtuigonderdelen levert Rutte aan de houthis en chinaquote:Op maandag 6 mei 2024 23:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Is er nou niemand die de vraag stelt;
Waar blijven de massale demonstraties tegen het geweld van minderheden in Jemen, Nigeria, Sudan, China etc...?
Oh wacht, geen Joden bij betrokken ofcourse....
No Jews, no news...
hoeveel is een chineesquote:Op maandag 6 mei 2024 23:19 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Hoeveel vliegtuigonderdelen levert Rutte aan de houthis en china
Niet alleen dat, de docenten van de Universiteit van Amsterdam hebben een haag gevormd met elkaar om de demonstranten te beschermen als de ME ingrijpt. Dat tuig is net zo erg en voor een belangrijk deel de reden dat die hele UvA zo enorm verrot is.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:13 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Opkomen voor een volk dat kotst op hun, echt wat een sneu zooitje bij elkaar...
En really? Dit zijn studenten van UvA? Daar worden toekomstige intellectuelen gekweekt?!!!!
Die leraren dan maar als eerste de gracht in…quote:Op maandag 6 mei 2024 23:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet alleen dat, de docenten van de Universiteit van Amsterdam hebben een haag gevormd met elkaar om de demonstranten te beschermen als de ME ingrijpt. Dat tuig is net zo erg en voor een belangrijk deel de reden dat die hele UvA zo enorm verrot is.
Oh, daarom demonstreren ze dus?quote:Op maandag 6 mei 2024 23:19 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Hoeveel vliegtuigonderdelen levert Rutte aan de houthis en china
Hoe kom je daar bij dan? Want ik volg dit al de hele dag, en jij bent de eerste die ik er over hoor. Bronnen graag.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet alleen dat, de docenten van de Universiteit van Amsterdam hebben een haag gevormd met elkaar om de demonstranten te beschermen als de ME ingrijpt. Dat tuig is net zo erg en voor een belangrijk deel de reden dat die hele UvA zo enorm verrot is.
quote:Op maandag 6 mei 2024 23:25 schreef oblo het volgende:
Wie zou deze rellen financieren.. Iran, Rusland of allebei?
Niemand die jou tegenhoudt om op de dam te gaan staan voor deze kwesties waar je duidelijk zeer om geeftquote:Op maandag 6 mei 2024 23:25 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Oh, daarom demonstreren ze dus?
Dus al die andere conflicten zijn pas interessant als NL erbij betrokken is? Nu mogen die minderheden in die landen in de stront zakken?
Dat bedoel je?
quote:Op maandag 6 mei 2024 23:13 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Opkomen voor een volk dat kotst op hun, echt wat een sneu zooitje bij elkaar...
En really? Dit zijn studenten van UvA? Daar worden toekomstige intellectuelen gekweekt?!!!!
quote:Op maandag 6 mei 2024 23:25 schreef FvanS het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij dan? Want ik volg dit al de hele dag, en jij bent de eerste die ik er over hoor. Bronnen graag.
https://www.parool.nl/ams(...)terseiland~b821327c/quote:Wie zijn er aanwezig bij de protesten op de UvA?
Behalve studenten, zijn er ook tientallen docenten aanwezig bij het protest. Zij steunen de demonstratie en zijn er om een eventueel schild te vormen voor als de politie ingrijpt, zegt hoofddocent en politiek antropoloog Martijn Dekker.
daar wonen alleen maar idiotenquote:
Ahh, gemistquote:Op maandag 6 mei 2024 23:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)terseiland~b821327c/
Dan doe je niet bepaald veel moeite om informatie daarover te vergaren:quote:Op maandag 6 mei 2024 23:25 schreef FvanS het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij dan? Want ik volg dit al de hele dag, en jij bent de eerste die ik er over hoor. Bronnen graag.
edit: wat die user boven mij dus al zegt.quote:Wie zijn er aanwezig bij de protesten op de UvA?
Behalve studenten, zijn er ook tientallen docenten aanwezig bij het protest. Zij steunen de demonstratie en zijn er om een eventueel schild te vormen voor als de politie ingrijpt, zegt hoofddocent en politiek antropoloog Martijn Dekker.
https://www.parool.nl/ams(...)terseiland~b821327c/
quote:Op maandag 6 mei 2024 23:30 schreef oblo het volgende:
[..]
verrassend. Een goede journalist kan vast wel een link ontdekken met een vreemde mogendheid
quote:"Het rapport - Networks of Hate - onthulde dat de Qatarese SWF-stichting fondsen heeft overgemaakt aan verschillende instellingen en organisaties in de VS en Europa, waaronder topuniversiteiten, in totaal tussen de $ 500 miljard en een biljoen US dollar."
en ongekende golf van antisemitisme is toegenomen in de Verenigde Staten, waaronder gewelddadige protesten, tentenkampen, intimidatie van Joodse en Israëlische studenten en agressieve anti-Israëlische en anti-Joodse boodschappen.
Degenen die de geheime activiteiten van Qatar in de VS en de enorme financiële instroom ervan in de gaten hielden, zagen het als een natuurlijke voortzetting van het promoten van extremistische agenda's onder het mom van het ondersteunen van wetenschap en studenten.
"Qatar had ideologische doelen, voornamelijk om de ideologie van de Moslimbroederschap te promoten", verklaarde Dr. Charles Asher Small, CEO van het Institute for the Study of Global Antisemitism (ISGAP), en vice-voorzitter van de organisatie David Harris, in een rapport van de New York Post."
https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-799186
En waar ik dus ook allang op had gereageerd.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan doe je niet bepaald veel moeite om informatie daarover te vergaren:
[..]
edit: wat die user boven mij dus al zegt.
Oh, ik moet dat wel doen?quote:Op maandag 6 mei 2024 23:28 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Niemand die jou tegenhoudt om op de dam te gaan staan voor deze kwesties waar je duidelijk zeer om geeft
Het is eerder hypocriet om mensen die op straat actie voeren voor X te betichten dat zij niet genoeg doen voor Y, Z terwijl je zelf 0,0 doet voor X, Y of Zquote:Op maandag 6 mei 2024 23:41 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Oh, ik moet dat wel doen?
Maar dat sneue hypocriete zooitje daar in A'dam niet? Die zo "begaan" is met de palestijnen?
Ze voeren alleen geen actie voor X.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:45 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Het is eerder hypocriet om mensen die op straat actie voeren voor X te betichten dat zij niet genoeg doen voor Y, Z terwijl je zelf 0,0 doet voor X, Y of Z
Ik doe niet aan sneue demonstraties , ik laat mijn stem wel horen als het moet.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:45 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Het is eerder hypocriet om mensen die op straat actie voeren voor X te betichten dat zij niet genoeg doen voor Y, Z terwijl je zelf 0,0 doet voor X, Y of Z
Viel mij ook al op, ach gaat toch weer helemaal ontploffen. Femke laat het toch gewoon etteren.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:46 schreef FvanS het volgende:
Wel veel te horen en lezen op het NOS journaal hier over he
Nee ze worden aangestuurd door de Elders of Zion Tehran om de geopolitiek van Saoedie-Arab- Ik bedoel Het Vrije Westen te ondermijnenquote:Op maandag 6 mei 2024 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze voeren alleen geen actie voor X.
quote:Op maandag 6 mei 2024 23:52 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Nee ze worden aangestuurd door de Elders of Zion Tehran om de geopolitiek van Saoedie-Arab- Ik bedoel Het Vrije Westen te ondermijnen
Nee.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:52 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Nee ze worden aangestuurd door de Elders of Zion Tehran om de geopolitiek van Saoedie-Arab- Ik bedoel Het Vrije Westen te ondermijnen
Ik had best mijn geld in willen zetten dat als deze trend op Amerikaanse universiteiten over zou waaien naar Nederland, dat die ellende zou beginnen op de Universiteit van Amsterdam.quote:
Waarna de progressieven de volgende slachtoffers van de theocraten zouden worden, maar dat zien deze "intellectuelen" niet.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En iedereen met een beetje inzicht in de materie en de werkwijze van de UvA (of een woke counterpart in de VS) ziet dat ook gewoon. 'Progressief' links marcheert samen met 'conservatief' geloof vanwege 'het Systeem'.
Iraniers zitten hier op te hitsen maar in hun eigen land willen ze er niks van weten.quote:
En als ze al komen krijgen die relschoppers de standaard zwakke behandeling, één voor één naar de bus dragen om ze 500 meter verder weer los te laten.quote:
Nouja, dan maar luchtaanvallenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alle toegangswegen voor de ME zijn nu gebarricadeerd:
[ x ]
Niet zo frappant als dat een vlag van een land in het Midden-Oosten al 15 jaar trots in het partijbureau van de grootste partij van Nederland wappertquote:Op maandag 6 mei 2024 23:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik doe niet aan sneue demonstraties , ik laat mijn stem wel horen als het moet.
Vind je het zelf niet heel frappant dat er juist nu wel demonstraties zijn en voor andere conflicten is het muisstil.
Zie jij nou echt niet het verband?
Nou dan laat je ze zitten maar zorg je dat er ook niemand meer in of uit kan voor proviand. Ook best, zodra het echt oncomfortabel wordt is het zo klaar.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alle toegangswegen voor de ME zijn nu gebarricadeerd:
[ x ]
Maagdenhuisbezetting was ook alleen maar een sterk staaltje afkijkwerk van wat de Franse studenten dedenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:09 schreef Nattekat het volgende:
Ach ja, was slechts een kwestie van tijd voor die onzin uit Amerika naar Amsterdam zou overwaaien.
Dus het gaat ze idd helemaal niet om die zielige palestijnen...quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:08 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Niet zo frappant als dat een vlag van een land in het Midden-Oosten al 15 jaar trots in het partijbureau van de grootste partij van Nederland wappert
Nederland heeft simpelweg meer belangen en deals met Israël dan met Boko Haram etc., maar als je het geruststelt denk ik dat al die demonstranten juist graag willen dat Israël ooit dezelfde behandeling krijgt van Nederland als Rusland of al die andere conflictgebieden.
Het is niet alsof er veel te kiezen valt als je wil demonstreren tegen een conflict met miljoenen staatlozen die een half eeuw onder militair bewind wonenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:12 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dus het gaat ze idd helemaal niet om die zielige palestijnen...
Nee, puur om Israël, meer niet..
Duidelijk.
Ik heb ze sneller en harder zien optreden tegen warrige maar toch tamelijk ongevaarlijke coronademonstranten die niet veel meer deden dan met een bordje in de buurt van het Mediapark rondlopen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:19 schreef Zoddie het volgende:
Ze hadden meteen dat tentenkamp moeten oprollen nu zijn het er honderden, bewapend, gebarricadeerd en vol met relschoppers.
Ze hebben er alle vertrouwen in dat hun 'demonstratie' nog heel lang zal duren. En als de ME in wil grijpen dan zullen ze geweld gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:19 schreef Zoddie het volgende:
Ze hadden meteen dat tentenkamp moeten oprollen nu zijn het er honderden, bewapend, gebarricadeerd en vol met relschoppers.
Wel beetje jammer dat het vooral moslims zijn die zich hiervoor hard maken. Kom op kaaskoppen, wakker worden!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:17 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Het is niet alsof er veel te kiezen valt als je wil demonstreren tegen een conflict met miljoenen staatlozen die een half eeuw onder militair bewind wonen
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:27 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Is de politie op verzoek van Halsema al begonnen met uitdelen van koffie en thee?
Ah, dat is diezelfde idioot. Lijkt me een staatsgevaar in de dop.quote:
Ah kijk nu kan het niet lang meer duren..quote:
Heeeey stukkie relmoslimtuig is er weer.quote:
Ik hoop echt dat het zo erg hard gaat regenen vannachtquote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou dan laat je ze zitten maar zorg je dat er ook niemand meer in of uit kan voor proviand. Ook best, zodra het echt oncomfortabel wordt is het zo klaar.
Yes. Die gaat zo een tram overhoop schieten voor zn 'zaak'. Dat weet jij, dat weet ik, dat weten een hele hoop. Alleen de politie niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, dat is diezelfde idioot. Lijkt me een staatsgevaar in de dop.
Net zo'n kwaadaardige kop als de tramschutter.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vergeet niet de zakdoekjes weg te gooien na gebruikquote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:34 schreef Red_85 het volgende:
Tijd om die zooi schoon te vegen. En hard. Heel hard.
[..]
Yes. Die gaat zo een tram overhoop schieten voor zn 'zaak'. Dat weet jij, dat weet ik, dat weten een hele hoop. Alleen de politie niet.
Want nu zijn het geen boeren of Ajax supporters en staan de demonstranten wel 'aan de goede kant' van halsema.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tijd om te slapen. Ik lees morgenochtend wel dat de demonstranten er nog steeds zitten en in aantal gegroeid zijn.
Zelfde blik in de ogen ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:34 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Net zo'n kwaadaardige kop als de tramschutter.
Wat leuk dat ik jou eens een duimpje kan gevenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wtf de politie staat erbij en kijkt ernaar hoe iemand gewoon mensen aan het slaan is met een plank.quote:
Jep.. ipv hem gewoon in zijn been te schieten...gemiste kansquote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:44 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Wtf de politie staat erbij en kijkt ernaar hoe iemand gewoon mensen aan het slaan is met een plank.
Dacht eerst nog dat het BOA'S waren maar toen zette ik mijn bril op en zag toch echt politie op de kleding staanquote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:44 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Wtf de politie staat erbij en kijkt ernaar hoe iemand gewoon mensen aan het slaan is met een plank.
Geen bevoegdheidquote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:28 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Waarom grijpt zo'n agent niet in? Totaal nutteloos
Ik snap er ook helemaal niks meer van.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:44 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Nou als ik iemand met een stok zou slaan en er zou politie bij zijn dan zou ik toch echt wel aangehouden en afgevoerd worden hoorquote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen bevoegdheid
Geen lef
dat is het wel zo'n beetje.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dacht eerst nog dat het BOA'S waren maar toen zette ik mijn bril op en zag toch echt politie op de kleding staan
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen bevoegdheid
Geen lef
dat is het wel zo'n beetje.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nou als ik iemand met een stok zou slaan en er zou politie bij zijn dan zou ik toch echt wel aangehouden en afgevoerd worden hoor
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jep.. ipv hem gewoon in zijn been te schieten...gemiste kans
Ja allemaal leuk gesproken van achter je toetsenbord, maar je staat daar met 2 agenten, dan kun je nou eenmaal niks. Die 2 agenten hadden daar niet moeten staan, maar al een heel peloton aan ME.. Je kan deze individuele agenten niks kwalijk nemen, wel de veiligheidsdriehoek.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:44 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Waarom wordt het leger dan niet ingezet? Als de politie dit niet aankan moet je het grootser aanpakken. En niet bang zijn voor escalatie, gewoon keihard schoonvegen die boel. Maar met een softe GL burgemeester zal dat helaas niet gebeuren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 01:00 schreef FvanS het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja allemaal leuk gesproken van achter je toetsenbord, maar je staat daar met 2 agenten, dan kun je nou eenmaal niks. Die 2 agenten hadden daar niet moeten staan, maar al een heel peloton aan ME.. Je kan deze individuele agenten niks kwalijk nemen, wel de veiligheidsdriehoek.
Het leger is misschien ietwat overdreven?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 01:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom wordt het leger dan niet ingezet? Als de politie dit niet aankan moet je het grootser aanpakken. En niet bang zijn voor escalatie, gewoon keihard schoonvegen die boel.
Als je daar staat als agent, en iemand wordt aangevallen met een plank, dan grijp je in. Dat is niet makkelijk gesproken, dat is zijn baan. Hij heeft genoeg middelen en training om dat tuig op afstand te houden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 01:00 schreef FvanS het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja allemaal leuk gesproken van achter je toetsenbord, maar je staat daar met 2 agenten, dan kun je nou eenmaal niks. Die 2 agenten hadden daar niet moeten staan, maar al een heel peloton aan ME.. Je kan deze individuele agenten niks kwalijk nemen, wel de veiligheidsdriehoek.
Sommige mensen vergeten wel eens dat de politie er is om de wet te handhaven. Niet in de eerste plaats om jou te beschermen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 01:41 schreef SillyWalks het volgende:
Als je daar staat als agent, en iemand wordt aangevallen met een plank, dan grijp je in. Dat is niet makkelijk gesproken, dat is zijn baan.
De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 01:46 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Sommige mensen vergeten wel eens dat de politie er is om de wet te handhaven. Niet in de eerste plaats om jou te beschermen.
En als iemand met een plank mensen mishandelt, dan breekt ie de wet, en dan moet de politie dus ingrijpen. Dit is echt niet ingewikkeld.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 01:46 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Sommige mensen vergeten wel eens dat de politie er is om de wet te handhaven. Niet in de eerste plaats om jou te beschermen.
Ik zie geen ME-busjes, dat zijn toch de gewone politiebusjes?quote:
Nee dat zijn al jaren de nieuwe ME voertuigen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 01:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zie geen ME-busjes, dat zijn toch de gewone politiebusjes?
Shovel wel handig voor de stenen die ze in een winkelwagentje hadden verzameld als antwoord op politiehonden
Ja maar die man met die baard is wss moslim. Je weet hoe gevoelig dat ligt. Heb je net goede wil getoond door te capituleren onderdanig koffie te schenken bij de moskee, als je nu ingrijpt moet je daarna weer vanaf nul beginnen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 01:50 schreef SillyWalks het volgende:
En als iemand met een plank mensen mishandelt, dan breekt ie de wet, en dan moet de politie dus ingrijpen. Dit is echt niet ingewikkeld.
Ja ik zie ze irl zelden. Af en toe wel die donkere gezien.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 01:58 schreef FvanS het volgende:
[..]
Nee dat zijn al jaren de nieuwe ME voertuigen.
[ afbeelding ]
Dan bevind je je tenminste in goede kringenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 02:00 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja ik zie ze irl zelden. Af en toe wel die donkere gezien.
Laatste keer bij een concert.
Volgens mij gewoon een vrij doorsnee leven. Net als bijna de rest van Nederlandquote:Op dinsdag 7 mei 2024 02:00 schreef FvanS het volgende:
[..]
Dan bevind je je tenminste in goede kringen
Oef, dacht even dat je het over asielzoekers hadquote:Op dinsdag 7 mei 2024 02:00 schreef mascara-klodder het volgende:
Ja ik zie ze irl zelden. Af en toe wel die donkere gezien
Niet als je een hoofddoekje op hebt.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nou als ik iemand met een stok zou slaan en er zou politie bij zijn dan zou ik toch echt wel aangehouden en afgevoerd worden hoor
Trek dan godverdomme je vuurwapen man, waarvoor sta je daar anders dan de veiligheid te waarborgen? Er lopen daar een paar theedoeken met stokken te meppen, dat zou je prioriteit moeten zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 01:00 schreef FvanS het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Daar zal je nooit een uitspraak over kunnen vinden door mij. Dat jij dat eruit haalt zegt meer over jou.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 02:10 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Oef, dacht even dat je het over asielzoekers had
Waar is RT als je ze nodig hebtquote:Op dinsdag 7 mei 2024 02:00 schreef Beaurealis het volgende:
Iemand nog een leuk livestreampje of is het allemaal te kleinschalig?
Nee, het is allemaal weer voorbij. De jongens met dreadlocks en de meisjes met neusring en groen-paars haar willen nu graag slapie-slapie doen. Straks weer een dag om te protesteren voor iets waar ze niets van afwetenquote:
BRON: AT5quote:Een deel van de ME heeft zich inmiddels in linie opgesteld. Ten opzicht van het tentenkamp staan ze aan de andere kant van de gracht, op de plek waar eerder op de avond een solidariteitsdemonstratie plaatsvond. Volgens een AT5-verslaggever is de sfeer op dit moment 'erg gespannen'.
Je bent ook weer/nog wakkerquote:Op dinsdag 7 mei 2024 02:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Walgelijk weer, petje af progressief links. Wat een uitschot weer, hele kudde's
Ik kies Cquote:Op dinsdag 7 mei 2024 02:52 schreef Beaurealis het volgende:
Hoe zal dit zich ontvouwen?
A. Protestanten gaan naar huis
B. Protestanten laten zich wegdragen, hernia's voor de ME
C. Mepperdemepmep (hoop ik stiekem wel een beetje op)
D. Iets anders?
Daar hebben we een poll functie voor hequote:Op dinsdag 7 mei 2024 02:52 schreef Beaurealis het volgende:
A. Protestanten gaan naar huis
B. Protestanten laten zich wegdragen, hernia's voor de ME
C. Mepperdemepmep (hoop ik stiekem wel een beetje op)
D. Iets anders?
Idioten zijn lafaards. Ze geven zich wel over.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 02:55 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ik ben echter nog steeds bang dat de politie dadelijk met een douwe egberts karretje aan komt rijden.
HEERLIJKquote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Zie ze beteuterd kijken. Ik ga stuk hoor.
Hoop dat ze allemaal splinters in hun tere handjes krijgen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:05 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh nieuwe barricade.
Ja dat deed het 5 minuten geleden zo goed.
Ze hadden hem moeten aanhouden en met spoed assistentie roepen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dacht eerst nog dat het BOA'S waren maar toen zette ik mijn bril op en zag toch echt politie op de kleding staan
Af en toe eens een ''free free Palestine'' roeper, en net iemand die vroeg of iemand zijn lul wou zien. Verder gaat het wel oke ja.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:09 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Die chat op youtube zelf stelt ook niet teleur.
Hij was volgens mij al bezig met assistentie roepen. Die assistentie had er allang moeten zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:10 schreef Iceage het volgende:
[..]
Ze hadden hem moeten aanhouden en met spoed assistentie roepen.
You are not alone , you are not alone!!!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:15 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Naar Gaza, ze willen die mensen tenslotte helpen
En ze konden net aardig omgaan met al dat puin weer terugleggen, dan kunnen ze daar ook helpen met de puin opruimen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:15 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Naar Gaza, ze willen die mensen tenslotte helpen
In ieder geval meer plekken voor mensen die wel willen studeren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:16 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
You are not alone , you are not alone!!!
Ik zag al ME met zo'n tankje op de rug, dus de mogelijkheden zijn erquote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:33 schreef FvanS het volgende:
Nou, even wat pepperspray/traangas tussen dat volk, en stuk voor stuk oppakken.
qua demonstratie mag ik hopen toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben al bijna 49 jaar maar dit is het met trieste in mijn leven wat ik hen gezien.
Haha, ze strompelt nog steeds rondquote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:39 schreef FvanS het volgende:
[ afbeelding ]
Arme hij/zij/hun/hen/daar/dat toch
Nee maarja, dat is bij voetbalwedstrijden ook niet zo.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:52 schreef 3rr0r het volgende:
Ze laten dat soort tuig nooit opdraaien voor de kosten, mag de belastingbetaler weer doen.
Slappe hap in Nederland inderdaad.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:53 schreef FvanS het volgende:
[..]
Nee maarja, dat is bij voetbalwedstrijden ook niet zo.
Everyone is eengeholden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Ze spreken geen Nederlands blijkbaar.
Dat is dan ook niet vereist voor een aanhouding. Hun probleem.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Ze spreken geen Nederlands blijkbaar.
Free free free the peequote:Op dinsdag 7 mei 2024 03:58 schreef mascara-klodder het volgende:
Im ga plassen hoorDuurt me te lang dit.
Is er geen stadion op Schiermonnikoog toevallig?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 04:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Mag hopen dat zij netals XR ook bij ADO-stadion worden uitgelaten en dan hun weg terug naar huis mogen vinden.
Dan zijn ze wel weer een keer in de douche geweest.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 04:07 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik zou ze de gracht inkankeren inmiddels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |