Welke stad want 250k inwoners is gewoon groot voor NL begrippen.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:14 schreef YDOKT75 het volgende:
Ik heb een winkelruimte van +/- 250 m2 in het centrum van een middelgrote stad (+/- 250.000 inwoners). Het is een A-locatie. Midden in de winkelstraat. In het verleden heb ik de volgende concepten geprobeerd: supermarkt en Action-achtige winkel. Deze liepen helaas niet. Er is geen parkeerplaats dichtbij.
Ik ben een tijdje op zoek naar een idee voor een nieuw concept maar het lukt niet. Wat zou goed kunnen lopen op een fysieke locatie in het centrum tegenwoordig? Alle ideeën zijn welkom. Ik ben zelfs bereid om samen te werken.
Een aantal ideeën waar ik zelf aan dacht:
- Drogisterij met Duitse (goedkopere) producten
- Winkel met Amerikaanse producten/snoepwaren
- Goedkope bulkproducten (maar geen parkeerplaats)
Verhuren van stellingen/rekken/manden is ook een mooi idee. Ik weet het niet meer.
En in het weekend shoarmaschotels en pizza's voor het uitgaanspubliek!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:17 schreef Fer het volgende:
Een deel een zaak die in de ochtend een heerlijke bak Italiaanse koffie neerzet. In de middag (Italiaanse) broodjes, een lunchroom en ‘s avonds schepijs, desserts en natuurlijk koffie.
Daarnaast een zaak met een buurthuis functie, waar je een werkplek kan huren en waar mensen nog een kopie of printje kunnen maken, eventueel door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit laatste kan bijna nergens meer en veel ouderen hebben er behoefte aan.
Er zijn 2 lunchrooms dichtbij. En horeca kan helaas niet.quote:
Als je moeder meedoet misschien.quote:
Leuk idee. Maar ik wil liever zelf een concept uitrollen.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Verhuren voor pop up winkel? Sommige bedrijven willen tijdelijk een pop up winkel. Misschien kan je dat als concept gebruiken.
Heb ik gedaan maar niemand kwam met een goed idee.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:31 schreef Captain_Ghost het volgende:
Misschien moet je eerst mensen even vragen wat voor behoefte ze hebben en wat zij willen kopen.. Een interviewtje op straat.. Alsof je een student bent.
Als je weet wat mensen willen, kan je hierop spelen.
Wij hebben een Aziatische supermarkt als buren. Kan dus nietquote:
Toen ik een supermarkt had, had ik een pickup point. Liep niet.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:53 schreef Erosjuhhh het volgende:
Als je aanloop wilt.
Moet je er een pick-up Point in zetten van PostNL/DHL/DPD. Maar dan moet je ook meteen een extra fte in dienst nemen.
Vervolgens moet je de winst op andere producten maken.
Computers. Maar daar is geen markt meer voor.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:18 schreef stavromulabeta het volgende:
Heb je een passie met een bepaald product? Dan moet je dat doen. Een winkel waar de eigenaar echt enthousiast is over zijn eigen spullen, loopt altijd wel.
Is een idee. Maar zoveel geld om te investeren heb ik niet.quote:
Mooi idee. Had ik al over nagedacht maar je kan hiermee de vaste lasten niet eens betalen.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:14 schreef britneycheers het volgende:
Indoor speeltuin voor kinderen. Wellicht met oppas service dat ouders rustig kunnen winkelen of op het terras kunnen zitten. Daar zou ik behoefte aan hebben
Ok, wat is je woonadres?quote:
Doe je toch een Afrikaanse supermarkt. Daar zie ik nog wel groei in.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:28 schreef YDOKT75 het volgende:
Wij hebben een Aziatische supermarkt als buren. Kan dus niet
Retail is inderdaad lastig. Zeker als je zelf geen steengoed idee of speciale connecties hebt. Ook omdat je tegenwoordig bij de meeste vormen van retail ook niet zonder e-commerce kunt, wat als zelfstandig ondernemer lastig te realiseren is. Gezien het formaat van je winkel zou je zelfs kunnen onderzoeken of het pand gesplitst kan worden zodat je er 2 concepten in kunt doen. (Zelf of verhuren.)quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:36 schreef Edensnator het volgende:
Gewoon verhuren? Retail is ontzettend moeilijk, laat andere mensen daar maar mee falen.
Conclusie: je wil/kan niet investeren, je wil niet verhuren, je wil zelf uitbaten maar dat lukt je niet, Dan rest er als optie: verkopen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:28 schreef YDOKT75 het volgende:
[..]
Er zijn 2 lunchrooms dichtbij. En horeca kan helaas niet.
[..]
Als je moeder meedoet misschien.
[..]
Leuk idee. Maar ik wil liever zelf een concept uitrollen.
[..]
Heb ik gedaan maar niemand kwam met een goed idee.
[..]
Wij hebben een Aziatische supermarkt als buren. Kan dus niet
[..]
Toen ik een supermarkt had, had ik een pickup point. Liep niet.
[..]
Computers. Maar daar is geen markt meer voor.
[..]
Is een idee. Maar zoveel geld om te investeren heb ik niet.
[..]
Mooi idee. Had ik al over nagedacht maar je kan hiermee de vaste lasten niet eens betalen.
[..]
Ok, wat is je woonadres?
Ik kan wel investeren maar niet de hele winkel met toiletten. Dat kost te veel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:41 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Conclusie: je wil/kan niet investeren, je wil niet verhuren, je wil zelf uitbaten maar dat lukt je niet, Dan rest er als optie: verkopen.
Eens. Zonder kennis van het publiek en de omringende winkels kun wij er weinig zinnigs over zeggen. Wat mij wel opvalt is dat ts alleen maar goedkope budgetconcepten oppert of heeft geprobeerd. Natuurlijk valt of staat alles met de omgeving, maar voor fysieke winkels kan het juist heel goed zijn om in het hogere segment te zitten. Goede kwaliteit, goed assortiment en expertise zijn de sleutelwoorden. Zoals iemand al opmerkte: je moet zelf achter de producten staan en er verstand van hebben, anders werkt het niet. Ik heb zelf een speciaalzaak en het werkt omdat mensen extra's krijgen en goed geholpen worden, ondanks dat er volop goedkopere alternatieven zijn. Je moet mensen verliefd laten worden op je winkel en ze moeten het jou gunnen. Dat kost tijd en investering en werkt alleen als je er 100% achter staat. Producten in een winkel zetten en hopen dat mensen bij jou een deo komen kopen omdat het 10cent goedkoper is, werkt dus blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:52 schreef Dragonslaughter het volgende:
[..]
Retail is inderdaad lastig. Zeker als je zelf geen steengoed idee of speciale connecties hebt. Ook omdat je tegenwoordig bij de meeste vormen van retail ook niet zonder e-commerce kunt, wat als zelfstandig ondernemer lastig te realiseren is. Gezien het formaat van je winkel zou je zelfs kunnen onderzoeken of het pand gesplitst kan worden zodat je er 2 concepten in kunt doen. (Zelf of verhuren.)
Het is voor Fokkers ook lastig om advies te geven, want wat succesvol kan zijn is ook erg afhankelijk van de winkels (collega's die publiek trekken, dan wel potentiële concurrentie) om je heen en het publiek wat er bij jou door de straat loopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |