Er is nog meer wat niet positief is. Volgens de pitch is het grootste deel van de werkzaamheden meerwerk waar een betalingstermijn van een half jaar op zit. Nu ben ik zelf ook ondernemer en ik zou dan toch zeggen dat ze daar een redelijke termijn tegenover mogen zetten. Het is namelijk onredelijk om een groot deel van het werk pas na een half jaar te betalen. Ik vertrouw het niet en sla daarom over. Ondanks dat ik wel op zoek ben naar investeringskansenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:37 schreef gerbennn het volgende:
[..]
Jammer dat er op dat tweede woonhuis dan slechts een negative hypotheek verklaring is. Doordat daar dan niet echt een harde zekerheid wordt gegeven (tweede hypotheek) is het verhaal dus nu eigenlijk (net) niet dekkend.
Hoe roep je efficiënt de huidige stand van de gereserveerde bedragen op?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 08:53 schreef quepos het volgende:
Ik zit net in mijn Collin account, en bij achterstanden is lening 40957 van H*rpt delic*tessen verdwenen.
Foutje in het IT systeem, of zullen we na het weekend blij gemaakt worden?
Ik zit in de eerste van Home Bake. De zekerheden zijn wel goed wat dat betreft denk ik wel dat het goed komt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:28 schreef Crowdmeister het volgende:
Bij mij is een termijn teruggeboekt van Hom* Bak*, daar is wel een en ander aan de hand ben ik bang, want op Google reviews zie ik ook twee onlangs geplaatste berichten van klanten dat de factuur niet wordt betaald. Zal wel snel een bericht komen van CCF. Ze hebben bij CCF behoorlijk wat geld uitstaan in twee tranches. Zal me benieuwen.
Edit: mail binnen van CCF, in juli volgt meer nieuws met hopelijk een oplossing. Ze hebben in februari nog een tweede tranche opgehaald van een miljoen, waar is dat aan opgegaan dan? Ik zit alleen in de eerste tranche maar dit is wel heel apart.
Via Rekening courant en dan voorzieningen zie de wijzigingen en de datum waarop die plaatsvonden.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hoe roep je efficiënt de huidige stand van de gereserveerde bedragen op?
Edit: ik heb al iets gevonden: investeringen en dan status. En dan klikken boven de kolom voor sorteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En al helemaal niet met infrabedrijven die een grote opdracht in Duitsland hebben gescoord!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Wij hebbben niet zo een goede ervaringen met infra bedrijven.
Betrouwbaarheid van mensen baseren op uiterlijk is wel een grote fout. De meest succesvolle charlatans en pedofielen zien er meestal goed uit en zijn charmant. Ik wantrouw per definitie iedereen die er goed en verzorgd uitziet!quote:Op zaterdag 18 mei 2024 00:43 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je mag mensen niet op hun uiterlijk beoordelen maar ik geloof niet dat ik ze mijn centjes moet toevertrouwen.
Mede omdat de dekking ook nog eens zwaar onvolledig is.
Die man ziet er uit alsof hij de avond daarvoor tot drie uur in de kroeg zat.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Strategische zet door 2 termijnen aan GvE/investeerders niet te betalen
quote:Ik wil graag met jullie delen hoe waardevol onze investeringen tot nu toe zijn geweest, met name in het bouwen van onze escaperoom en de recente opening op 15 april. Deze investeringen hebben een directe en meetbare waarde toegevoegd aan ons bedrijf, en we zien nu al positieve resultaten die dit ondersteunen.
Allereerst wil ik benadrukken dat we gebruik hebben gemaakt van het depot om de afbouw van de escaperoom, en een financiële tegenvaller inzake ons noodzakelijke vervoermiddel, te kunnen betalen. Dit was een strategische zet, aangezien de escaperoom een centraal onderdeel vormt van ons bedrijfsmodel en direct bijdraagt aan onze inkomsten.
En gewoon weer een termijn gemist. Het depot is al leeg.quote:Geen woord hoe ze de achterstand weer gaan inlopen.
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 15:51 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid van mensen baseren op uiterlijk is wel een grote fout. De meest succesvolle charlatans en pedofielen zien er meestal goed uit en zijn charmant. Ik wantrouw per definitie iedereen die er goed en verzorgd uitziet!
Een goedlopende onderneming kopen met veel goodwill vind ik ook een risico. Vaak zijn die ondernemingen succesvol door de mensen die de kar trokken. Daarom ben ik vaak wél positief als de bedrijfsleider, die de toko door en door kent en zelf mede het succes heeft gevormd, de zaak overneemt. Vaak krijgt die de zaak goedkoper door gunfactor verkoper.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 15:51 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat het een slecht project is. De taxatiewaarde van het huis is twijfelachtig en dus er zijn weinig zekerheden. Plus ze betalen 250k goodwill voor een webshop en zullen dat echt moeten terugverdienen met sokken sales, dat is wel echt jezelf uit een kuil moeten graven imho.
DutchInfraUnie, Belhamels en Amsterdams Proeflokaal, dat zijn dé klassieke en beruchte defaults die iedere crowdfunder geborduurd in een mooi lijstje boven de schoorsteenmantel moet hebben hangen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:09 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
En al helemaal niet met infrabedrijven die een grote opdracht in Duitsland hebben gescoord!
#AygoDutchInfraUnie
Onderhoudsbedrijf Hefbruggen van FNC is ook een mooie. Precies 0 euro aflossing en 0 euro rente betaald.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
DutchInfraUnie, Belhamels en Amsterdams Proeflokaal, dat zijn dé klassieke en beruchte defaults die iedere crowdfunder geborduurd in een mooi lijstje boven de schoorsteenmantel moet hebben hangen.
Voor mij zou een tweede hypotheek op zijn woonhuis (ipv de verklaring) icm meer aflossing wellicht de doorslag hebben kunnen geven. Maar zoals het nu staat zou het zomaar kunnen dat ze over 3 jaar niet kunnen herfinancieren als het slechter met ze zou gaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is nog meer wat niet positief is. Volgens de pitch is het grootste deel van de werkzaamheden meerwerk waar een betalingstermijn van een half jaar op zit. Nu ben ik zelf ook ondernemer en ik zou dan toch zeggen dat ze daar een redelijke termijn tegenover mogen zetten. Het is namelijk onredelijk om een groot deel van het werk pas na een half jaar te betalen. Ik vertrouw het niet en sla daarom over. Ondanks dat ik wel op zoek ben naar investeringskansen
Hier ook 2 van de bovenstaande 3 😬quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
DutchInfraUnie, Belhamels en Amsterdams Proeflokaal, dat zijn dé klassieke en beruchte defaults die iedere crowdfunder geborduurd in een mooi lijstje boven de schoorsteenmantel moet hebben hangen.
Han van Rijn heeft zich gewoon laten piepelen. Wat een aanfluiting was dat, denk mijn project met de grootste afschrijving.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:09 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
En al helemaal niet met infrabedrijven die een grote opdracht in Duitsland hebben gescoord!
#AygoDutchInfraUnie
Mijn eerste default was Railpromo bij Collin. Lening was sowieso al eerste 6 maanden aflossingsvrij. Toen de eerste maand aflossing betaald moest worden ging het failliet.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
540.000 netto huuropbrengst per jaar. Poe...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:08 schreef Horsemen het volgende:
Onze bekende Ilyas heeft weer een nieuw project via SiG:
Grote Visserijstraat 81 A1 en A2 in Rotterdam LIVE 19 mei 2024 om 15.00 uur
https://investeren.sameni(...)ijstraat-81-a1-en-a2
Bedoelde ook totale portefeuille. Aardig bedrag toch?quote:Op zondag 19 mei 2024 10:37 schreef peterc het volgende:
Denk een leesfoutje, in de fin analyse staat 45k als huuropbrengsten vh pand, met de 1.200k en 540k uit de ebi gaat het over zijn totale portefeuille.
Er loopt nog steeds een beslag uit inkomstenquote:Op zondag 19 mei 2024 10:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Idem, hoe zou het met de oplichters van de Belhamels zijn?
quote:Inmiddels is uit periodiek verhaalsonderzoek gebleken dat beide partners inkomsten hebben. Wij hier direct beslag op laten leggen.
Het probleem is echter dat er meerdere beslagleggers zijn en dat het inkomen nauwelijks boven de beslagvrije voet uitkomt. De afdrachten zijn dus minimaal en moeten dan over meerdere schuldeisers verdeeld worden. Wij achten de kans dan ook niet groot dat wij uitkeringen gaan ontvangen op basis van dit loonbeslag.
idem, ilyas is een wise guy , op tijd begonnen met de pandjes en heeft het goed voor mekaarquote:Op zondag 19 mei 2024 10:43 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Bedoelde ook totale portefeuille. Aardig bedrag toch?
Dat dacht men over Fagel en van de r Sluis ook, tot er economische tegenslag kwam en het pandjes imperium instortte.😀quote:Op zondag 19 mei 2024 10:57 schreef peterc het volgende:
[..]
idem, ilyas is een wise guy , op tijd begonnen met de pandjes en heeft het goed voor mekaar
Ondanks dat ik roep spreiden, spreiden;quote:Op zondag 19 mei 2024 13:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat dacht men over Fagel en van de r Sluis ook, tot er economische tegenslag kwam en het pandjes imperium instortte.😀
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |