abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213444707
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël is helemaal niet exclusief Joods.

Bijna een kwart van het land is moslim en ook zijn er nog allerlei minderheden zoals christenen, Druze en Bedoeïen.
Waarom verklaar je dan dat de reden dat Israël de eenstaatoplossing niet accepteert is omdat ze dan outnumbered zijn door Palestijnen?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_213444708
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat laatste mag ik hopen, er zijn dagelijks aanvallen in gebieden die door IDF als veilig zijn aangemerkt. Ook op dagen dat er geen raketten worden afgevuurd.
Uh?

Deze reactie begrijp ik niet helemaal
pi_213444898
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:16 schreef Nexum het volgende:

[..]
Waarom verklaar je dan dat de reden dat Israël de eenstaatoplossing niet accepteert is omdat ze dan outnumbered zijn door Palestijnen?
Vertel jij nou eerst maar eens waarom Israel geen recht heeft op grondgebied, en de Palestijnen wel.
pi_213444918
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:16 schreef Nexum het volgende:

[..]
Misschien omdat die lui al 70 jaar niets anders doen dan brullen dat Israël moet worden vernietigd en de joden de zee in moeten worden gedreven en dat met flink wat grof geweld voor elkaar proberen te krijgen?
pi_213444935
twitter

De tering. En maar brullen dat Israël ze wil genocideren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2024 20:35:45 ]
pi_213444975
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vertel jij nou eerst maar eens waarom Israel geen recht heeft op grondgebied, en de Palestijnen wel.
Dat heb ik niet gezegd. Wat ik zei was: er moet één staat zijn waar Israëliers en Palestijnen gelijke rechten hebben en waarbij de settlements worden ontdaan.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_213445000
Ben benieuwd of Israel nu snel doorzet met het binnenvallen van Rafah en wat de VS gaat doen. Kan maar zo dat Israël een paria gaat worden in de toekomst.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 6 mei 2024 @ 20:37:55 #183
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213445025
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:36 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dat heb ik niet gezegd. Wat ik zei was: er moet één staat zijn waar Israëliers en Palestijnen gelijke rechten hebben en waarbij de settlements worden ontdaan.
Als er toch één staat zou komen, waarom zouden de Joodse nederzettingen dan moeten worden verwijderd?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213445037
quote:

[..]
Als er één staat is mogen alle inwoners toch wonen waar ze willen?
pi_213445105
quote:

[..]
Waarom zou Israel dat doen?
pi_213445126
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 6 mei 2024 @ 20:53:05 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213445229
Going in..
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 6 mei 2024 @ 20:53:33 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213445238
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Deze hele Gaza oorlog is een behoorlijke faal voor israel. Want de evidentie van die invasie van Rafah is omdat Hamas nog dagelijks richting Israel vuurt, met raketinstallaties die in bijvoorbeeld vluchtelingenkampen zijn opgesteld.
Wat is hier dan te winnen als het een faal zou zijn ? Net of dat je een wedstrijd benoemt.
Ik vind het vooral een grote faal dat mensen daar niet meer in staat zijn, elkaars grondrechten te waarborgen en anderen anderen daarin als useful idiot meeliften om die te vertrappen.
Grondrechten die allereerst door hamas met haar terreuraanval op 07okt23 op beestachtige wijze geweld is ingezet en aangedaan.

En ja, het is ronduit misdadig dat hamas raketten blijft afvuren om de chaos voor de burgerbevolking te laten voortduren, wat zoals het er nu naar uitziet nog verder de escalatie ladder wordt opgeduwd. Normaliter zou Israël in haar verdedigingsrecht staat en vooral middelen hebbend om die gebieden van waaruit wordt gevuurd met de grond gelijk te maken. Dat zij dat nog (steeds) niet heeft gedaan is geen faal maar omdat Israel probeert alleen activistische terroristen te treffen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 6 mei 2024 @ 20:56:52 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213445297
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:52 schreef Zoddie het volgende:
De oorlog in Gaza vind ik terecht, maar de regering van Israel mag wel eens een keer gezuiverd worden.
Laat dat zuiveren pas gaan gebeuren nadat hamas daarvoor geen bestaansreden geeft. Oea manier houden partijen elkaar in stand. Hamas die voortdurende het vuurtje opstookt en Israël die niet ander kan dan zich te weer stellen en dat kan dat helaas niet niet doen met een verbindend kopje thee en door het tekenen naar de hemel wijzende kruisje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213445345
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:31 schreef VoMy het volgende:

[..]
Volgens mij zitten jij en ik niet bij het ICC, maar in zekere zin zijn er wat, meer dan 150 landen bij aangesloten en die moeten middels ruggesteun inderdaad zorgen dat dergelijke dreigementen vanuit de VS gewoon genegeerd worden. Anders kun je de boel beter sluiten.
Als de VS boos op jou is, dan kun je niet eens meer pinnen bij Appie. Dat is de realiteit.
  maandag 6 mei 2024 @ 21:01:06 #191
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213445363
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:59 schreef HiZ het volgende:

[..]
Als de VS boos op jou is, dan kun je niet eens meer pinnen bij Appie. Dat is de realiteit.
Ja, dat zullen ze vast zo ver doorvoeren ja. Lekker realistisch angstscenario hoor :') In dat geval zou ik zeggen: waarom nog stemmen? Laten we ons gewoon overleveren aan de Amerikanen met zijn allen.
Antifa
  maandag 6 mei 2024 @ 21:01:08 #192
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213445364
Gaan goed los, zo te lezen.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213445420
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 21:01 schreef Perrin het volgende:
Gaan goed los, zo te lezen.
[ x ]
Klinkt goed allemaal, hopelijk komt er snel een einde aan Hamas.
pi_213445435
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:51 schreef Nexum het volgende:

[..]
Israël doet helemaal geen water bij de wijn. Palestina heeft ontzettend veel moeten opofferen. Het grootste gedeelte van het land werd in de tweestatenoplossing (al voor 1948, trouwens) weggegeven aan Joodse kolonisten. Met onder ander strategische locaties zoals Haïfa en Eilat die ook naar de Joden gingen. De Palestijnen hadden het volste recht al vanaf het begin om niet akkoord te gaan met dit plan en anno 2024 al helemaal niet.

Israël heeft geen recht van bestaan en dat heeft het ook nooit gehad. Palestina moet één staat worden waarbij Joden en Palestijnen gelijke rechten hebben en waarbij de settlements ontruimd worden en de huizen worden teruggegeven aan de Palestijnse families die eruit zijn gekickt. Israëliers hebben het recht niet om zich verheven te voelen boven de Palestijnen.
Het komische is dat het recht waar jij je verhaal aan op moet hangen juist wel een reëel bestaand Israël heeft goedgekeurd. Als jij het bestaansrecht van Israël nu gaat zitten ontkennen bepleit je gewoon een terugkeer naar het recht van de sterkste. En die sterkste is kennelijk niet de vijand van Israël.

Dus, have your pick. Neem de kruimels die je krijgt of krijg helemaal niks.
pi_213445465
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 21:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, dat zullen ze vast zo ver doorvoeren ja. Lekker realistisch angstscenario hoor :') In dat geval zou ik zeggen: waarom nog stemmen? Laten we ons gewoon overleveren aan de Amerikanen met zijn allen.
Zover werkt het al voor hun eigen burgers in het buitenland. Nooit afgevraagd waarom Nederlandse banken vragen of je Amerikaan bent bij het openen van een rekening?
pi_213445470
twitter

Hopla. Netjes gedaan. Geen onschuldige kindertjes gedood.
  maandag 6 mei 2024 @ 21:09:34 #197
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213445508
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 21:07 schreef HiZ het volgende:

[..]
Zover werkt het al voor hun eigen burgers in het buitenland. Nooit afgevraagd waarom Nederlandse banken vragen of je Amerikaan bent bij het openen van een rekening?
Ik weet echt niet waar je naartoe wil met je gebazel :')
Ik ben op de hoogte van de strategische invloed van de VS. Dat wil niet zeggen dat je als ICC - wat jij suggereert - maar direct moet buigen als er een paar senatoren een boze brief schrijven, of dat je dat als Nederland maar moet aanmoedigen. In dit geval is er echt nog helemaal niets aan de hand en kun je lachend die brief aan de kant schuiven, al je doomsday-fantasietjes ten spijt.
Antifa
pi_213445581
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 21:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik weet echt niet waar je naartoe wil met je gebazel :')
Ik ben op de hoogte van de strategische invloed van de VS. Dat wil niet zeggen dat je als ICC - wat jij suggereert - maar direct moet buigen als er een paar senatoren een boze brief schrijven, of dat je dat als Nederland maar moet aanmoedigen. In dit geval is er echt nog helemaal niets aan de hand en kun je lachend die brief aan de kant schuiven, al je doomsday-fantasietjes ten spijt.
Jij bent degene die van de leg raakt van de constatering dat bij ruzie tussen de VS en het ICC, het ICC de verliezer is.
pi_213445582
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:05 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Zelfs 7 landen tegen 1 land en nog verloren.
Dat komt omdat de Arabische landen de oorlogen nooit serieus hebben genomen. Als voorbeeld de oorlog in 1948, als je naar je eigen bron kijkt zie je het volgende aantal soldaten:

Israel:
29,677 (initially)
117,500 (finally)

Arabieren:
13,000 (initial)
63,500 (maximum)

Het lot van de Palestijnen interesseerde de Arabieren toen niet, en nu niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2024 21:14:30 ]
  maandag 6 mei 2024 @ 21:16:30 #200
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213445615
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 21:14 schreef HiZ het volgende:

[..]
Jij bent degene die van de leg raakt van de constatering dat bij ruzie tussen de VS en het ICC, het ICC de verliezer is.
Maar het ICC is niet de verliezer :') Jij wil dat het de verliezer is omdat je bang bent dat je anders bij de Appie niet meer kan pinnen. Ik zeg gewoon dat je die bejaarden uit de Amerikaanse Senaat lekker moet negeren.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')