quote:‘Ik sta op wacht’ was in 1957 een tophit van gelegenheidszanger Joop de Knegt (1931-1998). Je hoort het niet vaak meer en dat is jammer want bij mijn weten was zijn hit de enige die ooit door de luisterende bevolking voorzien werd van een aanvullende tekst. Elke strofe werd voltooid met:
‘zonder hemd zonder broek’, en de behoefte daaraan werd geschapen door het ritme van de melodie, waarbij je direct voelde: hier ontbreekt een stukje tekst.
Wie ooit de aanvulling ‘zonder hemd zonder broek’ bedacht is onbekend gebleven, maar ook zonder twitter of facebook zong het zich rond en na korte tijd maakte iedereen die de hit hoorde er van:
quote:
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:12 schreef BasEnAad het volgende:
Alice, who the fuck is Alice??
Dat heeft wel een oorsprong geloof ik. Gompie?
cafe gompie dan hahaquote:Gompie is a project of Peter Koelewijn and Rob Peters. Peters, while visiting a bar called Gompie in Nijmegen, heard "Living Next Door to Alice" by Smokie. After the name Alice in the song, the disc jockey Onno Pelser turned down the volume and the crowd sang "Alice, who the fuck is Alice?".
Ik moet toch vooral aan Sieneke denken nu.quote:
Ja, maar dat publiek heeft het dus ook eerder ergens gehoord, anders gaan ze dat niet spontaan roepen.quote:
Sjalalalie sjalalala!quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik moet toch vooral aan Sieneke denken nu.
Maar ook mensen die 30 jaar na 1957 geboren zijn kennen dit nummer en de aanvulling: zonder hemd zonder broek. En niemand weet waaromquote:
Nou ja iemand moet de eerste zijn, misschien souffleerde de dj toen het publiek wat ze moesten scanderen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, maar dat publiek heeft het dus ook eerder ergens gehoord, anders gaan ze dat niet spontaan roepen.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:18 schreef livelink het volgende:
Quantanamera (hoop dat het zo geschreven wordt)
quote:Guantanamera (Spaans: vrouw van Guantánamo) is een Cubaans lied gecomponeerd in de jaren 20 van de 20e eeuw door radiomaker Joseíto Fernández.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |