abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 mei 2024 @ 18:16:05 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213417939
quote:
Duitse Europarlementariër zwaargewond bij aanval in Dresden

In Dresden is een Duitse kandidaat voor de Europese verkiezingen zwaargewond geraakt bij een aanval door onbekenden. Matthias Ecke, Europarlementariër voor de sociaaldemocratische SPD was zo zwaar toegetakeld dat hij in het ziekenhuis moest worden geopereerd, liet de politie weten.

De 41-jarige Ecke werd door vier onbekenden aangevallen toen hij verkiezingsposters aan het plakken was in Striesen, een dichtbevolkte wijk van Dresden. Een paar minuten eerder had de groep volgens de politie ook een 28-jarige campagnemedewerker van de Groenen belaagd. Hij was eveneens posters aan het plakken en raakte gewond toen hij werd geslagen en geschopt door de daders.

Omdat de persoonsbeschrijvingen van getuigen overeenkomen en de twee incidenten in hetzelfde gebied en kort na elkaar plaatsvonden, gaan de autoriteiten er vanuit dat het om dezelfde daders gaat.
'Democratische waarden aangevallen'

Bondskanselier Olaf Scholz (SPD) heeft na de aanval opgeroepen tot "gezamenlijke actie tegen rechts". Hij noemde de aanval op Ecke bedroevend. "De democratie wordt hierdoor bedreigd. Daarom is het nooit een optie om je schouders op te halen en dit te accepteren", aldus Scholz. "We moeten er samen tegen optreden."

Het is de tweede keer in een paar dagen tijd dat er politici in Duitsland worden aangevallen. Afgelopen donderdag werden twee leden van de Groenen aangevallen in Essen, in het Roergebied.

Volgens de SPD hebben ook andere posterteams de afgelopen tijd te maken gekregen met intimidatie, het vernietigen van posters en beledigingen. De sociaaldemocraten in de deelstaat Saksen, waar Dresden in ligt, wijten de aanvallen mede aan de "zaden" die de rechts-populistische AfD en rechts-extremisten volgens hen hebben gezaaid. "Hun aanhangers zijn nu volledig losgeslagen en beschouwen ons blijkbaar als vogelvrijverklaarden", aldus het partijbestuur in de deelstaat.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 18:17:31 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213417978
Links is zo gewelddadig
  zaterdag 4 mei 2024 @ 18:22:11 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_213418054
Sinds de Russen hebben geďnfiltreerd bij de AfD, hebben die kneusjes niets meer te verliezen en gaan ze maar over op geweld.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_213418149
Smerige laffe daad, dat ze de daders maar snel pakken.
pi_213418163
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 18:22 schreef Falco het volgende:
Sinds de Russen hebben geďnfiltreerd bij de AfD, hebben die kneusjes niets meer te verliezen en gaan ze maar over op geweld.
Jij hebt al daderinformatie ja?
pi_213418170
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 18:17 schreef Aberkullie het volgende:
Links is zo gewelddadig
Dat is vooral in Nederland.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 18:29:48 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213418243
twitter
  zaterdag 4 mei 2024 @ 18:33:41 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213418300
Wat een tuig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213418302
Tot zover iemand het boeit, ik veroordeel deze daad.

Ik vraag me wel af wat we moeten verstaan onder "gezamenlijke actie tegen rechts". Waarom staat daar niet (rechts)radicalen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 04-05-2024 18:39:09 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 4 mei 2024 @ 18:38:25 #10
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213418389
quote:
Bondskanselier Olaf Scholz (SPD) heeft na de aanval opgeroepen tot "gezamenlijke actie tegen rechts
Ik word zo moe van dit soort polariserende ophitserij (mocht hij dit daadwerkelijk zo gezegd hebben.

:{
Krekker is de bom!
pi_213418448
Mensen die bereid zijn over te gaan tot geweld zitten helaas aan alle flanken van het politieke spectrum. Nu komt het geweld schijnbaar van rechts, een volgende keer weer van links, of moslims of weet ik veel wat.
pi_213418454
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 18:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik word zo moe van dit soort polariserende ophitserij (mocht hij dit daadwerkelijk zo gezegd hebben.

Je zou toch op zijn minst verwachten dat zo’n iemand het pakken van de daders af zou wachten.
pi_213418851
Hopelijk wordt het tuig snel opgepakt.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 19:10:34 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213418878
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 18:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mensen die bereid zijn over te gaan tot geweld zitten helaas aan alle flanken van het politieke spectrum. Nu komt het geweld schijnbaar van rechts, een volgende keer weer van links, of moslims of weet ik veel wat.
Dit. Mensen moeten gewoon normaal doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213418901
quote:

[..]

Ik heb even teruggezocht in de Duitse media en daar heb ik deze uitspraak niet kunnen vinden. Wel heeft Scholz kennelijk dit gezegd:
quote:
Die Demokratie wird von so etwas bedroht, und deshalb ist achselzuckendes Hinnehmen niemals eine Option. Wir müssen gemeinsam dagegen stehen.“
In de Duitse media staat verder:
quote:
Dass so etwas geschehe, habe auch etwas mit Reden, die gehalten würden, und mit Stimmungen, die erzeugt würden, zu tun, sagte Scholz mit Blick etwa auf die rechtspopulistische AfD.
Kortom: de democratie wordt [door dit soort intimidatie en geweld] bedreigd, en daar moeten we ons gezamenlijk tegen verzetten.

En wat betreft "rechts" heeft ie het over de sfeer die wordt neergezet, daarbij hintend niet op "rechts" maar specifiek op de AfD.

De "actie tegen rechts"-uitspraak lijkt zo een journalistieke fout die ik eerst bij de VRT en daarna bij de NOS tegenkom.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 4 mei 2024 @ 19:24:33 #16
319979 Fok-it
All is well
pi_213419073
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 18:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je zou toch op zijn minst verwachten dat zo’n iemand het pakken van de daders af zou wachten.
Net als dat je zou verwachten dat iemand eerst even wacht tot uitspraken gefactcheckt zijn ofniet Scorpie?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213419130
quote:
De sociaaldemocraten in de deelstaat Saksen, waar Dresden in ligt, wijten de aanvallen mede aan de "zaden" die de rechts-populistische AfD en rechts-extremisten volgens hen hebben gezaaid.
Wie zaait deze zaadjes dan?

quote:
Niet voor het eerst
Het is niet voor het eerst dat politici in Duitsland slachtoffer zijn van geweld. In 2019 werd AfD-politicus Frank Magnitz door drie gemaskerde mannen ernstig mishandeld in het centrum van Bremen. Hij werd onder meer geslagen met een houten lat. Magnitz overleefde de aanval, maar moest wel enkele dagen in het ziekenhuis verblijven.
Treurig wel, geweld is not done en sowieso niet tegen democratisch gekozen politici, behandelen als aanval op de rechtsstaat.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213419214
quote:

[..]

Rechts wordt in het Duits sowieso wat lichtzinnig gebruikt, althans vrij inwisselbaar voor rechts-extremisme. Niet voor VVD- of FDP-rechts.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zaterdag 4 mei 2024 @ 19:40:14 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213420046
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 19:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Net als dat je zou verwachten dat iemand eerst even wacht tot uitspraken gefactcheckt zijn ofniet Scorpie?
Wat ik als user op een forum zeg VS wat een volksvertegenwoordiger zegt zijn twee hele verschillende dingen en situaties, maar dat weet je stiekem zelf ook wel gekkie.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 21:00:46 #21
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_213420745
Tjah Duitsers en politieke knokploegen. Is cultuur denk ik.
pi_213421272
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 19:11 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik heb even teruggezocht in de Duitse media en daar heb ik deze uitspraak niet kunnen vinden. Wel heeft Scholz kennelijk dit gezegd:
[..]
In de Duitse media staat verder:
[..]
Kortom: de democratie wordt [door dit soort intimidatie en geweld] bedreigd, en daar moeten we ons gezamenlijk tegen verzetten.

En wat betreft "rechts" heeft ie het over de sfeer die wordt neergezet, daarbij hintend niet op "rechts" maar specifiek op de AfD.

De "actie tegen rechts"-uitspraak lijkt zo een journalistieke fout die ik eerst bij de VRT en daarna bij de NOS tegenkom.
Een fout ja?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 22:17:01 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213422143
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 19:31 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wie zaait deze zaadjes dan?
[..]
Treurig wel, geweld is not done en sowieso niet tegen democratisch gekozen politici, behandelen als aanval op de rechtsstaat.
Dat is inderdaad not done. Is natuurlijk wel de vraag of het heel erg is als dat bij een partij gebeurt die samen met neonazi's onderzoekt of het mogelijk is om Duitsers met een migratieachtergrond te deporteren naar Noord Afrika.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213422564
quote:
Zo :o das niet misselijk. Kutlinks

Een paar anderen. Niet door links
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/NSU-moorden
Tien moorden en twee bomaanslagen 2000 - 2006

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Reichsb%C3%BCrgerbeweging
Voorbereiden staatsgreep

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Walter_L%C3%BCbcke
CDU politicus vermoord in 2019

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Halle_synagogue_shooting
Mislukte aanval op een synagoge in 2019 en daarop twee voorbijgangers vermoord

https://en.m.wikipedia.or(...)u%2520shootings%2520(German%253A%2520Anschl%C3%A4ge,near%2520Frankfurt%252C%2520Hesse%252C%2520Germany.
Aanslag op een Sisha lounge in 2020, elf doden
  zaterdag 4 mei 2024 @ 22:50:42 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_213422827
Laten we Anders Breivik niet vergeten...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')