abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213401576
pi_213401594
Dorst
Sterkheidsbaas van alles.
pi_213401600
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:19 schreef Lonaa het volgende:
Dorst
Ik lust ook wel een pilsje.
pi_213401635
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik nou eigenlijk ook. Ik was eindelijk zo ver dat ik niet meer altijd iets mankeerde. Dat mijn chronosche ziekten mijn leven niet meer zo bepalen maar gewoon op de achtergrond aanwezig zijn. Dat ik eigenlijk normaal kan leven met af en toe een mankementje hier of daar.

In de afgelopen maanden heb ik toch weer 3 projecten bij de huisarts lopen. Project 4 is dus de vingerpijn. Voor project 2 mag ik naar de gynaecoloog, voor het eerst. Ook zin in.
[..]
Hehe, fingers crossed. Maar ja, dat zou goed kunnen. Ze was ook niet direct overtuigd van reuma. Eerst maar eens afwachten. Maar ik vind het wel eng. Ik heb al een autoimmuunziekte dus de kans op een extra is dan groter.
[..]
Hier heb je geen tips over nodig toch? Je snapt zelf vast wat er mis gaat :D
Ja, meer eten, duh.

Psych zei dat het eetgedoe een symptoom was van andere dingen, maar weet niet welke andere dingen ik nu moet fixen om het eten gefixt te krijgen.

Maar goed, het maakt niet heel veel uit. Ik heb een gezond gewicht etc etc

quote:
Mannen die niet praten als er iets dwars zit :{ Zo contraproductief.

Blafhoest :{
[..]
Elk nadeel *O*
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:49:16 #5
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213401902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja, meer eten, duh.

Psych zei dat het eetgedoe een symptoom was van andere dingen, maar weet niet welke andere dingen ik nu moet fixen om het eten gefixt te krijgen.

[..]

Ik gok dat het iets te maken heeft met straffen van jezelf, of niet vinden dat je een beloning hebt verdiend. Daarnaast gok ik ook dat jouw hongergevoel en relatie met eten wellicht is vervormd door een hersenkronkel van je moeder. Is mijn psychologie van de koude grond voor iemand die ik vrijwel alleen via internet ken :+

Ik denk dat het wel uitmaakt. Jij verdient goed eten. En eten is iets dat leuk hoort te zijn. Daarnaast is je flauw voelen omdat je te weinig eet ook niet ok natuurlijk. Daar heeft je gewicht verder niets mee te maken.
Spoilers!
pi_213402079
quote:

[..]
Ja, meer eten, duh.

[..]

Banaan eten voordat je gaat fietsen na je werk of minder inspannend fietsen, van je stok gaan door fietsen is nooit gezond.
pi_213402262
quote:

[..]
Ja, meer eten, duh.

[..]

Oefenen met inspanningsverplichting ipv resultaatverplichting?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213402286
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Afgelopen vrijdag zijn de vriezer en koelkast uitgezet.

Zaterdag diezelfde koelkast, vriezer, de heteluchtoven, en één van de keukenblokken schoongemaakt, naar beneden, van drie hoog, en in de opslag. De meeste verhuisdozen ingepakt.

Zondag de tafel uit elkaar, de wasmachine naar beneden, de rofco (brood oven) en het inductiefornuis. Zware spul eerst in een opslag op de begane grond thuis. Meeste verhuisdozen naar de opslag.

Maandag het spoelblok uit de keuken en het tweede keukenaanrechtblok (die
gaat mee). Alles uit de opslag thuis naar de opslag even verderop.

Dinsdag 'de laatste beetjes' en de bus inpakken voor wat mee gaat naar Spanje en de opslag indelen voor de verhuizer. Dat viel even tegen :') Compleet gesloopt en tot middernacht bezig geweest.

Woensdag tien uur bij de notaris, kwart voor elf weer in de bus. Één poes voorin op de bank, twee achterin.

Eerst twee keer na ongeveer anderhalf uur gestopt om te checken bij de katten achterin, maar aangezien die lagen te slapen en de kattenbak gewoon gebruikte hebben we die wat meer met rust gelaten en vlotter door gereden.

Dag 1 Rotterdam - Le Mans, dag twee naar Gijon.

Gister de eerste essentiële dingen uit de bus gehaald (dekbed, katten, wat kleding, en alles wat er uit moest voor we daar bij konden).

Zometeen de rest er uit.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_213402294
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik nou eigenlijk ook. Ik was eindelijk zo ver dat ik niet meer altijd iets mankeerde. Dat mijn chronosche ziekten mijn leven niet meer zo bepalen maar gewoon op de achtergrond aanwezig zijn. Dat ik eigenlijk normaal kan leven met af en toe een mankementje hier of daar.

In de afgelopen maanden heb ik toch weer 3 projecten bij de huisarts lopen. Project 4 is dus de vingerpijn. Voor project 2 mag ik naar de gynaecoloog, voor het eerst. Ook zin in.
[..]
Hehe, fingers crossed. Maar ja, dat zou goed kunnen. Ze was ook niet direct overtuigd van reuma. Eerst maar eens afwachten. Maar ik vind het wel eng. Ik heb al een autoimmuunziekte dus de kans op een extra is dan groter.

Zo herkenbaar, deze :')

Kut zeg. Dat het maar gewoon even stoome onverklaarbare en overgaande pijn is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213402312
Wie ontbijt er lekker met veel te veel gyoza?
pi_213402420
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Hebben jullie nu wel even de tijd om bij te komen van pakken en reizen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_213402428
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hebben jullie nu wel even de tijd om bij te komen van pakken en reizen?
Ja hoor, tot dinsdag geen planning (dan vlieg ik terug om de motor op te halen).
pi_213402440
Of nouja, geen planning, er zal een mifi - accesspoint moeten komen zodat we internet hebben hier, en wat ander spul voor in en om huis.

Maar geen bomvolle dagen zoals de afgelopen periode.

Edit: en de shit moet ook nog wel uit de bus, dat zo eerst maar doen

[ Bericht 16% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 03-05-2024 12:43:14 ]
  vrijdag 3 mei 2024 @ 12:54:52 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213402625
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zo herkenbaar, deze :')

Kut zeg. Dat het maar gewoon even stoome onverklaarbare en overgaande pijn is.
Thanks. Kut dat je het begrijpt :') Niet dat ik jouw shit met mijn shit vergelijk disclaimerditdat maar goed.

Gyoza :9~

Ik had net een pre lunch van omelet met asperges, cheddar en avocado. Ook niet slecht. Lunchlunch wordt gochujang aubergine met paksoi. Diner lahmacun. Ik doe even een treat yoselfje vandaag.
Spoilers!
  vrijdag 3 mei 2024 @ 12:56:44 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213402655
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja hoor, tot dinsdag geen planning (dan vlieg ik terug om de motor op te halen).
En nog een keer toko? O-)
Spoilers!
pi_213402935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
En nog een keer toko? O-)
De rayu olie mis ik nog in de collectie die mee is. Maar ik wil eigenlijk gelijk door in de ochtend 😅
  vrijdag 3 mei 2024 @ 13:28:10 #17
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213402947
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De rayu olie mis ik nog in de collectie die mee is. Maar ik wil eigenlijk gelijk door in de ochtend 😅
Ach joh, wat is nou dat extra half uurtje op die hele reis ;)
Spoilers!
pi_213403164
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 08:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

Hoe is het met jouw migraine?

12 mrt de laatste
Vannacht weer eentje -O- ziekgemeld. Vooralsnog lijkt ie minder heftig. Wel alle beginshit (vannacht om 6 uur begonnen ong.) maar de voorgang voelt iets minder klote.
Ik blijf dus maar op 8 mg. en kijken wanneer de vlg zich aandient.

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Top. Bloedonderzoek naar reuma.
Top. :(

quote:
2s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Of nouja, geen planning, er zal een mifi - accesspoint moeten komen zodat we internet hebben hier, en wat ander spul voor in en om huis.

Maar geen bomvolle dagen zoals de afgelopen periode.

Edit: en de shit moet ook nog wel uit de bus, dat zo eerst maar doen
Hard werken verhuizen/emigreren.
Fijn dat de katten zo relaxt (?) die hele reis doorstaan hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 10:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Die 3 extra ibuprofen is echt wel te gek, slijmbeursontsteking is een stuk minder pijnlijk, maar de rest van het lijf juicht ook. Zomaar snel kunnen opstaan, geen pijn in m’n polsen ga zo maar door
Bij slechte lijfdagen (of zware dagen vooral op werkdagen) gebruik ik ook 1x daags ibu. Het leven wordt er beter door :Y

Nu trouwens ook met pcm en ibu is de aanval redelijk goed te doen.
Eventjes lezen op de lap en typen en begrijpen en concentratie gaat best wel.

Ik klap m nu wel dicht en ga lekker ff in bad liggen met een luisterboek/podcast.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 15:23:51 #19
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213404154
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 13:47 schreef Blues het volgende:

[..]
12 mrt de laatste
Vannacht weer eentje -O- ziekgemeld. Vooralsnog lijkt ie minder heftig. Wel alle beginshit (vannacht om 6 uur begonnen ong.) maar de voorgang voelt iets minder klote.
Ik blijf dus maar op 8 mg. en kijken wanneer de vlg zich aandient.
[..]
Top. :(
[..]

Nu trouwens ook met pcm en ibu is de aanval redelijk goed te doen.
Eventjes lezen op de lap en typen en begrijpen en concentratie gaat best wel.

Ik klap m nu wel dicht en ga lekker ff in bad liggen met een luisterboek/podcast.
Bij mij helpt het ook enorm bij de voortgang. Fijn dat dat bij jou ook goed helpt :)

Slik je geen triptanen? Als ik er een neem, is een aanval binnen een uur wel weg. Daarna alleen nog wat suffig eigenlijk.
Spoilers!
pi_213404300
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bij mij helpt het ook enorm bij de voortgang. Fijn dat dat bij jou ook goed helpt :)

Slik je geen triptanen? Als ik er een neem, is een aanval binnen een uur wel weg. Daarna alleen nog wat suffig eigenlijk.
'Goed helpen' weet ik nog niet echt.

Aanval duurt vanaf 1e aura's met of zonder triptanen 8-12 uur met uitlopers naar 2 dagen tot ik me in mijn hoofd weer 'normaal' voel, na 3 dagen is de migrainehoofdpijn (die ik altijd mijn olifant noem) helemaal weg.

Met triptanen verergert het rare, zombie gevoel, aanval breekt er sowieso nooit van af.
Dus ik gebruik laatste paar keer alleen flinke dosering pcm en ibu de 1e 2 dagen dan is het wel te doen.

Ik heb nu alleen nog stevige hoofdpijn en doodmoe.
Opvallend is dat het rare gevoel in mn hoofd er niet is. Mss door de candesartan?
Luisteren naar podcast gaat nu wel beter dan boek lezen.
Straks nog ff een uurtje naar bed.

Gebruik vd candesartan is er vooral op gericht om de frequentie
van de episodes te verminderen zoals de h.a. het uitdrukte.

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 03-05-2024 15:45:46 ]
  vrijdag 3 mei 2024 @ 16:09:03 #21
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213404662
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 15:37 schreef Blues het volgende:

[..]
'Goed helpen' weet ik nog niet echt.

Aanval duurt vanaf 1e aura's met of zonder triptanen 8-12 uur met uitlopers naar 2 dagen tot ik me in mijn hoofd weer 'normaal' voel, na 3 dagen is de migrainehoofdpijn (die ik altijd mijn olifant noem) helemaal weg.

Met triptanen verergert het rare, zombie gevoel, aanval breekt er sowieso nooit van af.
Dus ik gebruik laatste paar keer alleen flinke dosering pcm en ibu de 1e 2 dagen dan is het wel te doen.

Ik heb nu alleen nog stevige hoofdpijn en doodmoe.
Opvallend is dat het rare gevoel in mn hoofd er niet is. Mss door de candesartan?
Luisteren naar podcast gaat nu wel beter dan boek lezen.
Straks nog ff een uurtje naar bed.

Gebruik vd candesartan is er vooral op gericht om de frequentie
van de episodes te verminderen zoals de h.a. het uitdrukte.
Wat een lange aanvallen zeg. Die van mij zijn ook wel erg kort natuurlijk. Al kan een aanval ook wel een paar dagen duren als ik de signalen niet snel genoeg opvang. En normale pijnstillers doen echt niets, dan ben ik net zo lang als jij bezig.

Wat naar dat triptanen zo weinig doen bij jou :*

Ik vind 'scherp randje wordt minder scherp' wel tellen als 'helpen' :Y

Ik ben deze week al vier keer aan de beurt geweest. Normaal twee keer dus ik heb het ook verminderd naar mijn zin. Bij de eerste aanval afgelopen zaterdag heb ik niet goed genoeg voor mezelf gezorgd. Dan blijft het dooretteren. Ik voel me sinds vandaag eigenlijk pas weer mezelf.
Spoilers!
pi_213404906
Mijne zijn maar een paar uur altijd. Geen je triptanen well eens in andere toedieningsvorm geprobeerd @Blues?
Neusspray of injector kan wel eens helpen als pillen dat niet doen.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 16:35:12 #23
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213404936
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 16:31 schreef Vanyel het volgende:

Tijd voor Blink O+
Spoilers!
pi_213405218
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 16:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Tijd voor Blink O+
Oh O+

Daar heb ik nou echt van genoten laatst .

Ik ontmoette gisteren River voor het eerst, voor de tweede keer. Ook fijn :Y
  vrijdag 3 mei 2024 @ 17:33:39 #25
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213405463
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 17:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh O+

Daar heb ik nou echt van genoten laatst .

Ik ontmoette gisteren River voor het eerst, voor de tweede keer. Ook fijn :Y
Oh River O+ Die is zeker heel fijn. Prachtige verhaallijn ook, mijn favoriet.

Ik vond Rose dit keer trouwens uitstekend te pruimen, in tegenstelling tot de eerste keren.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')