Ja, meer eten, duh.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik nou eigenlijk ook. Ik was eindelijk zo ver dat ik niet meer altijd iets mankeerde. Dat mijn chronosche ziekten mijn leven niet meer zo bepalen maar gewoon op de achtergrond aanwezig zijn. Dat ik eigenlijk normaal kan leven met af en toe een mankementje hier of daar.
In de afgelopen maanden heb ik toch weer 3 projecten bij de huisarts lopen. Project 4 is dus de vingerpijn. Voor project 2 mag ik naar de gynaecoloog, voor het eerst. Ook zin in.
[..]
Hehe, fingers crossed. Maar ja, dat zou goed kunnen. Ze was ook niet direct overtuigd van reuma. Eerst maar eens afwachten. Maar ik vind het wel eng. Ik heb al een autoimmuunziekte dus de kans op een extra is dan groter.
[..]
Hier heb je geen tips over nodig toch? Je snapt zelf vast wat er mis gaat![]()
quote:Mannen die niet praten als er iets dwars zitZo contraproductief.
Blafhoest
[..]
Elk nadeel
Ik gok dat het iets te maken heeft met straffen van jezelf, of niet vinden dat je een beloning hebt verdiend. Daarnaast gok ik ook dat jouw hongergevoel en relatie met eten wellicht is vervormd door een hersenkronkel van je moeder. Is mijn psychologie van de koude grond voor iemand die ik vrijwel alleen via internet kenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, meer eten, duh.
Psych zei dat het eetgedoe een symptoom was van andere dingen, maar weet niet welke andere dingen ik nu moet fixen om het eten gefixt te krijgen.
Maar goed, het maakt niet heel veel uit. Ik heb een gezond gewicht etc etc
[..]
Banaan eten voordat je gaat fietsen na je werk of minder inspannend fietsen, van je stok gaan door fietsen is nooit gezond.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, meer eten, duh.
Psych zei dat het eetgedoe een symptoom was van andere dingen, maar weet niet welke andere dingen ik nu moet fixen om het eten gefixt te krijgen.
[..]
Oefenen met inspanningsverplichting ipv resultaatverplichting?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, meer eten, duh.
[..]
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Afgelopen vrijdag zijn de vriezer en koelkast uitgezet.
Zaterdag diezelfde koelkast, vriezer, de heteluchtoven, en één van de keukenblokken schoongemaakt, naar beneden, van drie hoog, en in de opslag. De meeste verhuisdozen ingepakt.
Zondag de tafel uit elkaar, de wasmachine naar beneden, de rofco (brood oven) en het inductiefornuis. Zware spul eerst in een opslag op de begane grond thuis. Meeste verhuisdozen naar de opslag.
Maandag het spoelblok uit de keuken en het tweede keukenaanrechtblok (die
gaat mee). Alles uit de opslag thuis naar de opslag even verderop.
Dinsdag 'de laatste beetjes' en de bus inpakken voor wat mee gaat naar Spanje en de opslag indelen voor de verhuizer. Dat viel even tegenCompleet gesloopt en tot middernacht bezig geweest.
Woensdag tien uur bij de notaris, kwart voor elf weer in de bus. Één poes voorin op de bank, twee achterin.
Eerst twee keer na ongeveer anderhalf uur gestopt om te checken bij de katten achterin, maar aangezien die lagen te slapen en de kattenbak gewoon gebruikte hebben we die wat meer met rust gelaten en vlotter door gereden.
Dag 1 Rotterdam - Le Mans, dag twee naar Gijon.
Gister de eerste essentiële dingen uit de bus gehaald (dekbed, katten, wat kleding, en alles wat er uit moest voor we daar bij konden).
Zometeen de rest er uit.
Zo herkenbaar, dezequote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik nou eigenlijk ook. Ik was eindelijk zo ver dat ik niet meer altijd iets mankeerde. Dat mijn chronosche ziekten mijn leven niet meer zo bepalen maar gewoon op de achtergrond aanwezig zijn. Dat ik eigenlijk normaal kan leven met af en toe een mankementje hier of daar.
In de afgelopen maanden heb ik toch weer 3 projecten bij de huisarts lopen. Project 4 is dus de vingerpijn. Voor project 2 mag ik naar de gynaecoloog, voor het eerst. Ook zin in.
[..]
Hehe, fingers crossed. Maar ja, dat zou goed kunnen. Ze was ook niet direct overtuigd van reuma. Eerst maar eens afwachten. Maar ik vind het wel eng. Ik heb al een autoimmuunziekte dus de kans op een extra is dan groter.
Hebben jullie nu wel even de tijd om bij te komen van pakken en reizen?quote:
Ja hoor, tot dinsdag geen planning (dan vlieg ik terug om de motor op te halen).quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hebben jullie nu wel even de tijd om bij te komen van pakken en reizen?
Thanks. Kut dat je het begrijptquote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo herkenbaar, deze![]()
Kut zeg. Dat het maar gewoon even stoome onverklaarbare en overgaande pijn is.
En nog een keer toko?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja hoor, tot dinsdag geen planning (dan vlieg ik terug om de motor op te halen).
De rayu olie mis ik nog in de collectie die mee is. Maar ik wil eigenlijk gelijk door in de ochtend 😅quote:
Ach joh, wat is nou dat extra half uurtje op die hele reisquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De rayu olie mis ik nog in de collectie die mee is. Maar ik wil eigenlijk gelijk door in de ochtend 😅
12 mrt de laatstequote:
Top.quote:
Hard werken verhuizen/emigreren.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 12:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Of nouja, geen planning, er zal een mifi - accesspoint moeten komen zodat we internet hebben hier, en wat ander spul voor in en om huis.
Maar geen bomvolle dagen zoals de afgelopen periode.
Edit: en de shit moet ook nog wel uit de bus, dat zo eerst maar doen
Bij slechte lijfdagen (of zware dagen vooral op werkdagen) gebruik ik ook 1x daags ibu. Het leven wordt er beter doorquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Die 3 extra ibuprofen is echt wel te gek, slijmbeursontsteking is een stuk minder pijnlijk, maar de rest van het lijf juicht ook. Zomaar snel kunnen opstaan, geen pijn in m’n polsen ga zo maar door
Bij mij helpt het ook enorm bij de voortgang. Fijn dat dat bij jou ook goed helptquote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:47 schreef Blues het volgende:
[..]
12 mrt de laatste
Vannacht weer eentjeziekgemeld. Vooralsnog lijkt ie minder heftig. Wel alle beginshit (vannacht om 6 uur begonnen ong.) maar de voorgang voelt iets minder klote.
Ik blijf dus maar op 8 mg. en kijken wanneer de vlg zich aandient.
[..]
Top.
[..]
Nu trouwens ook met pcm en ibu is de aanval redelijk goed te doen.
Eventjes lezen op de lap en typen en begrijpen en concentratie gaat best wel.
Ik klap m nu wel dicht en ga lekker ff in bad liggen met een luisterboek/podcast.
'Goed helpen' weet ik nog niet echt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij mij helpt het ook enorm bij de voortgang. Fijn dat dat bij jou ook goed helpt![]()
Slik je geen triptanen? Als ik er een neem, is een aanval binnen een uur wel weg. Daarna alleen nog wat suffig eigenlijk.
Wat een lange aanvallen zeg. Die van mij zijn ook wel erg kort natuurlijk. Al kan een aanval ook wel een paar dagen duren als ik de signalen niet snel genoeg opvang. En normale pijnstillers doen echt niets, dan ben ik net zo lang als jij bezig.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:37 schreef Blues het volgende:
[..]
'Goed helpen' weet ik nog niet echt.
Aanval duurt vanaf 1e aura's met of zonder triptanen 8-12 uur met uitlopers naar 2 dagen tot ik me in mijn hoofd weer 'normaal' voel, na 3 dagen is de migrainehoofdpijn (die ik altijd mijn olifant noem) helemaal weg.
Met triptanen verergert het rare, zombie gevoel, aanval breekt er sowieso nooit van af.
Dus ik gebruik laatste paar keer alleen flinke dosering pcm en ibu de 1e 2 dagen dan is het wel te doen.
Ik heb nu alleen nog stevige hoofdpijn en doodmoe.
Opvallend is dat het rare gevoel in mn hoofd er niet is. Mss door de candesartan?
Luisteren naar podcast gaat nu wel beter dan boek lezen.
Straks nog ff een uurtje naar bed.
Gebruik vd candesartan is er vooral op gericht om de frequentie
van de episodes te verminderen zoals de h.a. het uitdrukte.
Ohquote:
Oh Riverquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh
Daar heb ik nou echt van genoten laatst .
Ik ontmoette gisteren River voor het eerst, voor de tweede keer. Ook fijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |