abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 1 mei 2024 @ 18:06:02 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213384332
Donald Trump moet eerst nog wel worden gekozen als volgende president van de Verenigde Staten, maar zijn plannen heeft hij al klaarliggen. De voormalige president deed ze deels uit de doeken in een interview met het Amerikaanse blad Time. ,,Als Europa niet betaalt aan de verdediging van Oekraïne, waarom zouden wij dat dan doen?”

De boodschap is duidelijk: wie dacht dat zijn eerste termijn onorthodox en spraakmakend was, kan zich opmaken voor Trump 2.0. Wanneer hij terugkeert naar het Witte Huis, zo stelt hij, is hij vastbesloten voor niemand terug te deinzen. Of het nu gaat om het opstarten van juridische procedures, het inzetten van troepen om ‘massaal immigranten uit te zetten’, of het gratie verlenen aan de bestormers van het Capitool; Donald Trump weet wat hij wil. Opmerkelijk genoeg haalt hij flink uit naar Israël en heeft hij weinig goede woorden over voor zijn oude kompaan, premier Benjamin Netanyahu.

‘Als Hij Wint’, prijkt op de voorpagina van Time. Donald Trump zit er wat bozig bij in een zwart-witfoto maar staat er ondertussen goed voor. Niet alleen won hij overtuigend de Republikeinse voorverkiezingen, hij gaat ook aan kop in diverse peilingen ten opzichte van de huidige president Joe Biden voor de presidentsverkiezingen in november. Trump 2.0 is goed mogelijk. Tot die tijd kan er nog veel gebeuren – momenteel bevindt Trump zich vooral in de beklaagdenbank in New York in de zaak Stormy Daniels – maar aan Trump zal het niet liggen.

Immuniteit van vervolging
Hij onderstreept geschiedenis te willen schrijven in zijn volgende termijn, wat al meteen leidde tot bezorgde reacties van politieke tegenstanders op sociale media. Of Trump zich zal neerleggen bij een eventuele nederlaag in november is nog maar de vraag. ,,Als we niet winnen? Nou, het hangt ervan af. Het hangt altijd af van of de verkiezing eerlijk is geweest.”

Gevraagd of hij van plan is de Bidens voor de rechter te slepen als hij een tweede termijn in het Witte Huis krijgt, antwoordde Trump: ,,Het hangt af van wat er gebeurt met het Hooggerechtshof.” Want als de negen rechters van het hoogste gerechtshof - waarvan er drie zijn benoemd door Trump - hem geen immuniteit van vervolging verlenen, zo zei Trump: ,,Dan zal Biden zeker worden vervolgd voor al zijn misdaden, want hij heeft veel misdaden gepleegd.” Overigens hebben Trump en zijn Republikeinse aanhangers lang geprobeerd Biden te verbinden met crimineel wangedrag met betrekking tot de zakelijke aangelegenheden van zijn zoon Hunter Biden, maar zonder daarvoor substantieel bewijs te vinden.

Keizerlijk presidentschap
‘Donald Trump denkt dat hij een cruciale fout heeft geïdentificeerd in zijn eerste termijn: hij was te aardig’, zo begint het verhaal. En wie hem straks niet steunt, kan vertrekken. Voormalige leden van zijn kabinet hebben dat al gemerkt. ,,Ik heb ze laten aftreden [...]. Ik denk niet dat ik dat nog een keer zal doen. Vanaf nu zal het zijn: ontslag.” Hij zei ook dat hij waarschijnlijk niemand zou benoemen in een tweede regering-Trump die geloofde dat Biden vier jaar geleden legitiem had gewonnen. ,,Ik zou me er niet goed bij voelen, omdat ik denk dat iedereen die niet ziet dat die verkiezing gestolen was - je kijkt naar het bewijs.” Dat bewijs is er niet.

De verslaggever van Time noteert met enige zorg: ‘Wat naar voren kwam uit twee interviews met Trump en gesprekken met een tiental van zijn naaste adviseurs en vertrouwelingen, is een keizerlijk presidentschap dat de Verenigde Staten en zijn positie in de wereld zou herscheppen.’

Het aanpakken van illegale migranten in de VS krijgt de hoogste prioriteit. Trump wil elf miljoen mensen uit de VS uitzetten en daarvoor ‘migrantendetentiekampen’ bouwen en het leger inzetten. De grens met Mexico zou nog strenger bewaakt worden. Een minister van Justitie die zijn bevelen niet opvolgt, zal Trump onmiddellijk ontslaan.

Er was een tijd dat ik dacht dat een tweestaten­op­los­sing kon werken, nu denk ik dat dat erg moeilijk zal zijn

Donald Trump, Presidentskandidaat VS
De uiterst gevoelige abortusdiscussie in de VS is volgens hem geen federale zaak, maar behoort toe aan de staten. ,,De staten zullen dat bepalen. Of ik me daar prettig bij voel of niet, doet er niet toe. Het is volledig irrelevant, want de staten zullen die beslissingen nemen.” Trump 2.0 overweegt om iedere aanhanger die beschuldigd wordt van de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021 gratie te verlenen.

Buitenlandbeleid
Het buitenlandse beleid is ook duidelijk, aldus Time. En niet echt verrassend voor Europeanen: er zal onder Trump geen militaire hulp zijn voor bondgenoten in Europa of Azië die worden aangevallen, tenzij ze in zijn ogen genoeg hebben geïnvesteerd in hun eigen verdediging. Gevraagd naar zijn toekomstige steun aan Oekraïne, zet Trump die lijn door: hij zal ’niets’ geven, tenzij de Europese bondgenoten meer investeren in de verdediging van Oekraïne. ,,Als Europa niet betaalt, waarom zouden wij dat dan doen? Zij worden veel meer beïnvloed. Tussen ons en de conflicten ligt een oceaan; tussen hen en de conflicten niet.”

Trump oppert in het interview het idee om Amerikaanse troepen terug te trekken uit bondgenoot Zuid-Korea. ,,We hebben 40.000 troepen die in een precaire positie verkeren,” vertelde Trump aan Time, dat hem corrigeerde; het zijn in werkelijkheid 28.500 Amerikaanse militairen. Nog steeds te veel, volgens Trump. ,,Dat slaat nergens op. Waarom zouden we iemand verdedigen? Bovendien gaat het om een zeer welvarend land.”

Israël en Gaza
Trump zal Israël hoe dan ook verdedigen tegen een aanval door Iran. Niettemin is hij niet te spreken over de Israëlische oorlog in Gaza. Trump verwijt zijn oude vriend premier Benjamin Netanyahu dat hij de aanvallen van 7 oktober niet heeft weten te voorkomen: “Dat gebeurde onder zijn verantwoordelijkheid.” Hij sluit niet uit dat hij voorwaarden zal gaan verbinden aan toekomstige Amerikaanse wapenhulp. Netanyahu heeft het verbruid.

,,Ik heb een slechte ervaring gehad met Bibi”, aldus Trump, die zich kennelijk heeft geërgerd aan een gezamenlijke operatie om een Iraanse generaal in 2020 te vermoorden, waarbij Netanyahu schijnbaar op het laatste moment terugkrabbelde. Of Trump hiermee weer eens uit de school klapt met vertrouwelijke informatie is niet duidelijk. Over de mogelijkheid van een vreedzaam naast elkaar bestaan van Israël en een Palestijnse staat twijfelt hij: ,,Er was een tijd dat ik dacht dat een tweestatenoplossing kon werken, nu denk ik dat dat erg moeilijk zal zijn.”

https://www.ad.nl/buitenl(...)veranderen~a7dd6635/

Opdat de ironie dodelijke ernst wordt. _O_ Ik kijk er naar uit. Samen met Geert voor hun eigen en de dikke bult voor eigen rekening. _O_ Frans Timmermans en Biden samen in de cel. Op water en Herman Brood.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 1 mei 2024 @ 18:11:28 #2
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_213384386
Goed nieuws toch ^O^
Heel veel sambal
pi_213384416
,,Als Europa niet betaalt aan de verdediging van Oekraïne, waarom zouden wij dat dan doen?”

Waar gaan dan die miljarden naar toe die de landen ze toezeggen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 mei 2024 @ 18:17:58 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213384441
Ach ja, achterlijk land krijgt de president die het verdient.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213384454
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:
,,Als Europa niet betaalt aan de verdediging van Oekraïne, waarom zouden wij dat dan doen?”

Weet Trump veel. En of het klopt of niet zal hem ook een worst wezen, want feiten doen er in maga-land niet meer toe.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 1 mei 2024 @ 18:22:56 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213384475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Naar wapens, zoals nu gebeurt.
  woensdag 1 mei 2024 @ 18:37:56 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213384594
Ik lees mee op Reddit bij Amerikanen en verbaas mij hoe fantastisch sommige conservatieve christenen die hufterigheid vinden. Als christen wil je toch meer compassie zien voor zwakkere groepen in de VS? Niet alleen middelvingers geven naar iedereen? Ook wel bijzonder van die mensen die zelf 100% pro Trump zijn, maar wel compleet afhankelijk van Medicare. Als Trump dat zou afschaffen zouden ze compleet financieel naar de tering gaan.
pi_213384622
kan ik me inbeelden in die slangenkuil
pi_213384678
Ik ga Idiocracy nog maar een keer kijken om alvast te wennen aan het idee.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 1 mei 2024 @ 18:54:35 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213384803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:06 schreef tong80 het volgende:
:')

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 1 mei 2024 @ 18:58:31 #11
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213384866
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:17 schreef Nattekat het volgende:
En daarom zitten wij met Geert, Dilan en Bertha :'(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 mei 2024 @ 18:59:10 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213384872
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
En daarom zitten wij met Geert, Dilan en Bertha :'(
En de VS zit met het type Baudet
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213384897
Ik hoop dat Europa in tegen dit tijd al klaar staan voor Trump met idioten beslissingen.
En daarop reageren. Maar ik verwacht juist dat Trump Europa in harnas zal jagen en daardoor verbinding met Europa kwijtraken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_213385058
Ik denk niet dat ie gaat winnen, never go full retard.
  woensdag 1 mei 2024 @ 19:22:33 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213385085
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:37 schreef Momo het volgende:
Ik lees mee op Reddit bij Amerikanen en verbaas mij hoe fantastisch sommige conservatieve christenen die hufterigheid vinden. Als christen wil je toch meer compassie zien voor zwakkere groepen in de VS? Niet alleen middelvingers geven naar iedereen? Ook wel bijzonder van die mensen die zelf 100% pro Trump zijn, maar wel compleet afhankelijk van Medicare. Als Trump dat zou afschaffen zouden ze compleet financieel naar de tering gaan.
Die christenen zijn van die puriteinen die zwaar kicken op afstrafbeleid.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213385118
De verkiezingen zijn al gestolen in 2020 dus waarom zouden ze dit in 2024 niet doen?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_213385120
Vroeger veel in de VS geweest en altijd weer blij als ik terug was. Amerikanen komen op mij nep en onbetrouwbaar over. Hey how are you doing!? Overal maar geen antwoord verwachten. Overal met veteranen lopen te dwepen en ondertussen zijn diezelfde helden wel massaal dakloos. En nu zien we ook dat het gedweep met de vlag en de grondwet ook fake is.

Zelfs al ben je het verder helemaal met hem eens, als je ook maar iets geeft om je land, dan ga je niet op een mislukte coup pleger stemmen die het niet kon handelen dat hij de verkiezingen verloor.
pi_213385176
pi_213385186
Apart dat hij kritisch is tegen Israël. Maar ik vermoed dat mocht hij het Witte Huis weer betreden hij de eerstvolgende dag op commando Bibi’s anus likt.
pi_213385470
quote:
Dat komt doordat de Republikeinse partij helemaal niks met het christendom heeft. Behalve als ze het kunnen gebruiken voor hun autocratische doeleinden, zoals het afschaffen van abortus en het onderdrukken van bepaalde groepen. Het gaat vooral om het in stand houden van een bepaalde sociale hiërarchie waarbij zij natuurlijk aan de top staan.

Vandaag de dag zijn er letterlijk miljoenen evangelisten die Jezus te links vinden. Trump kan nog geen Bijbelvers opnoemen, maar hij is volgens z'n achterban de meest voorbeeldige christen ter wereld omdat hij 'de juiste mensen pijn doet'. Dat zegt wel zo'n beetje alles.
pi_213385643
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 19:33 schreef Joppiez het volgende:
Apart dat hij kritisch is tegen Israël. Maar ik vermoed dat mocht hij het Witte Huis weer betreden hij de eerstvolgende dag op commando Bibi’s anus likt.
Nee dat denk ik niet. Bibi heeft Trump gepiepeld en als er iets is waar Trump niet van houdt dan is het gepiepeld worden. Trump ziet zichzelf als iemand die anderen piepelt, niet andersom. Dus Bibi zal flink door het stof moeten voordat die relatie weer hersteld is (met Trump die de bovenhand heeft/denkt te hebben). Bibi zal de anus van Trump moeten likken (of hij dat gaat doen is een tweede). Los van Bibi zal Trump wel pro-Israël blijven want hij heeft belangrijke pro-Israël donoren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 1 mei 2024 @ 20:32:19 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213385952
Trump heeft wat defensie uitgaven van Europa volkomen gelijk.
  woensdag 1 mei 2024 @ 20:36:04 #23
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213385992
quote:
84s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tel bij de VS maar 95 aan wapenhulp op
pi_213385995
Thoets en prejers
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213386026
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 19:33 schreef QAnonn het volgende:
[ afbeelding ]
Eén groot drama als die vent weer verkozen wordt, maar de collectieve meltdown van radicaal links de volgende dag is wel pure popcorn time :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_213386101
If he wins? When he wins bedoelen ze zeker?
pi_213386196
Trump 2.0: nu nog meer geld naar Israel.
pi_213386507
Gewoon nog een keer allemaal apocalyptische voorspellingen doen die niet uitkwamen. Biden's teleprompter team is gewoon een veel slechtere, gevaarlijkere en antidemocratischer president geweest dan Trump.

Amerikanen gaan nu op Trump stemmen om een beetje rust en zekerheid terug te krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213386557
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 20:39 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Eén groot drama als die vent weer verkozen wordt, maar de collectieve meltdown van radicaal links de volgende dag is wel pure popcorn time :D
In principe is het voor de popcornliefhebbers sowieso win/win. De andere kant gaat toch wel wel weer slachtofferen.
Conscience do cost.
  woensdag 1 mei 2024 @ 21:45:35 #30
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213386702
quote:

[..]
Want het is natuurlijk radicaal links om het barbaars te vinden om elke zwangere vrouw door de regering te laten volgen om te zien of ze niet stiekem een abortus doet. |:(

Overigens zijn dit soort plannen nou juist waar het Second Amendment voor bedoeld is. Komt het misschien toch nog eens van pas.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 1 mei 2024 @ 21:47:43 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213386730
quote:

[..]
Ja joh, mensen die zich zorgen maken gaan uitlachen. Wat een geestelijke armoede.
pi_213386751
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 21:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Gewoon nog een keer allemaal apocalyptische voorspellingen doen die niet uitkwamen. Biden's teleprompter team is gewoon een veel slechtere, gevaarlijkere en antidemocratischer president geweest dan Trump.

Amerikanen gaan nu op Trump stemmen om een beetje rust en zekerheid terug te krijgen.
Haha, Trumps eerste termijn eindigde met een couppoging maar de democraten zijn pas écht anti-democratisch.

Totaal niet serieus te nemen dit soort reacties.
  woensdag 1 mei 2024 @ 21:51:05 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213386785
Maar Biden de cel in. We wachten nou al sinds 2016 op het moment dat Hillary Clinton de bak in gaat. Wanneer gaat dat nou eens gebeuren?
pi_213387052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 21:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja joh, mensen die zich zorgen maken gaan uitlachen. Wat een geestelijke armoede.
De mensen waar ik het over heb 'maken zich geen zorgen'. Dit zijn mensen die gaan staan janken telkens als ze hun zin niet krijgen en oprecht denken dat de hele wereld zich aanpast als ze maar hard genoeg schreeuwen. Het is gewoon grappig om die mensen zich te zien gedragen als een stel kleuters.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 1 mei 2024 @ 23:16:10 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213387523
quote:
Dat zeg ik al jaren.

De GOP zwaait sinds Reagan heel gaarne met de bijbel, en alleen daarom heeft het ook nog steeds een electoraat.

Frappant is dat werkelijk alles waar de GOP voor staat indruist tegen het Evangelie dat ze zeggen te koesteren:

- Wapenbezit: dit i.t.t. tot de waarschuwing dat zij die naar het zwaard grijpen er door zullen omkomen;
- Anti-belasting: dit i.t.t. tot de uitspraak dat men de keizer moet geven wat de keizer toekomt;
- Nationalisme en vlaggengezwaai: dit i.t.t. tot de schriftplaatsen die aangeven dat nationaliteit en etniciteit compleet irrelevant zijn;
- Doodstraf: dit i.t.t. tot de oproep om hij die zonder zonde is de eerste steen te laten werpen;
- Kapitalisme en accumulatie van welvaart: dit i.t.t. tot de oproep geen schatten op aarde te verzamelen en het feit dat de eerste christelijke gemeente in gemeenschap van goederen leefde waar niemand iets bezat;
- Anti-overheid: dit i.t.t. tot de oproep deze te gehoorzamen.

De lijst is schier eindeloos.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 mei 2024 @ 23:24:03 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213387577
quote:
Ik weet niet of ‘rust’ echt zo hoog staat in de lijst van redenen om op Trump te stemmen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 1 mei 2024 @ 23:26:27 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213387586
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zeg ik al jaren.

De GOP zwaait sinds Reagan heel gaarne met de bijbel, en alleen daarom heeft het ook nog steeds een electoraat.

Frappant is dat werkelijk alles waar de GOP voor staat indruist tegen het Evangelie dat ze zeggen te koesteren:

- Wapenbezit: dit i.t.t. tot de waarschuwing dat zij die naar het zwaard grijpen er door zullen omkomen;
- Anti-belasting: dit i.t.t. tot de uitspraak dat men de keizer moet geven wat de keizer toekomt;
- Nationalisme en vlaggengezwaai: dit i.t.t. tot de schriftplaatsen die aangeven dat nationaliteit en etniciteit compleet irrelevant zijn;
- Doodstraf: dit i.t.t. tot de oproep om hij die zonder zonde is de eerste steen te laten werpen;
- Kapitalisme en accumulatie van welvaart: dit i.t.t. tot de oproep geen schatten op aarde te verzamelen en het feit dat de eerste christelijke gemeente in gemeenschap van goederen leefde waar niemand iets bezat;

De lijst is schier eindeloos.
Als je naar het OT kijkt komt het toch dichter in de buurt
The End Times are wild
  woensdag 1 mei 2024 @ 23:27:29 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213387590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je naar het OT kijkt komt het toch dichter in de buurt
En wat zeggen Evangelicals dan altijd? Dat het NT het OT heeft vervuld...

Daarom vreten ze daar nog wel heel graag varkensvlees en schaaldieren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213387632
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zeg ik al jaren.

Je kunt met de bijbel natuurlijk heel veel kanten op.

quote:
Maar Jezus zei ook: verkoop uw mantel, en koop een zwaard.

quote:
En het oude testament heeft het weer over 'oog om oog, tand om tand'.

quote:
Daar was Jezus ook wel duidelijk over, mensen die flink geld aan het verdienen waren, daar had hij heel weinig mee.
  woensdag 1 mei 2024 @ 23:39:31 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213387633
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En wat zeggen Evangelicals dan altijd? Dat het NT het OT heeft vervuld...

Daarom vreten ze daar nog wel heel graag varkensvlees en schaaldieren.
Er is ook gezegd: eerder nog zullen hemel en aarde vergaan, dan dat één jota of haaltje vergaat uit de Wet
The End Times are wild
  woensdag 1 mei 2024 @ 23:44:00 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213387659
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 23:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je kunt met de bijbel natuurlijk heel veel kanten op.
[..]
Maar Jezus zei ook: verkoop uw mantel, en koop een zwaard.
[..]
En het oude testament heeft het weer over 'oog om oog, tand om tand'.
[..]
Daar was Jezus ook wel duidelijk over, mensen die flink geld aan het verdienen waren, daar had hij heel weinig mee.
Het aankopen van zwaarden was om een profetie uit Jesaja 53, 12 te vervullen.

Jezus zelf vulde het oog om oog tand om tand verhaal aan met het de andere wang toekeren.

En aangezien de Evangelicals volhouden dat het OT is ingelost, zouden ze meer waarde aan het NT moet hechten dan het OT. Wat ze op de meeste fronten ook doen, aangezien ze de ca. 500+ wetten in het OT niet onderhouden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213388275
Tuurlijk gaat die winnen, als die niet wordt vermoord voor die tijd
  donderdag 2 mei 2024 @ 06:12:50 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213388537
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:15 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
De mensen waar ik het over heb 'maken zich geen zorgen'. Dit zijn mensen die gaan staan janken telkens als ze hun zin niet krijgen en oprecht denken dat de hele wereld zich aanpast als ze maar hard genoeg schreeuwen. Het is gewoon grappig om die mensen zich te zien gedragen als een stel kleuters.
Hoe bedoel je janken als ze hun zin niet krijgen?
Over gestolen verkiezingen?
Maar de MAGA's schreeuwen idd hard, en ze denken dat het werkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 mei 2024 @ 06:30:10 #44
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213388607
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 19:19 schreef Harmankardon het volgende:
Ik denk niet dat ie gaat winnen, never go full retard.
Als Trump zich gaat afkeren van Israel, zou ie wel een hoop stemmen van Biden kunnen pakken denk ik.

Ik zie hem wel een kans maken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_213388672
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 22:15 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
schreeuwen dat de verkiezingen gestolen waren waarna een bestorming van het witte huis door opgehitste patrioten volgde dat was natuurlijk erg rationeel volwassen gedrag. _O-
  donderdag 2 mei 2024 @ 08:15:39 #46
117098 Hathor
Effe niet
pi_213389088
Kiezen voor Biden of Trump.....schiet mij maar lek, maar wat een schertsvertoning is dit zeg. Donderstraal gewoon allebei op, stelletje aftandse ouwe patjepeeërs.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213389788
quote:
Maga Christenen die menen dat Trump een verlosser is (laat ik het zo maar even noemen) zijn alles behalve Christelijk. Maar ja, je hebt de scheppende en vernietigende God in de drie eenheid en de vele vertakkingen met interpretaties .

Dus het Christendom kan blijkbaar ook alles zijn wat het op dat moment maar zou willen zijn.
  donderdag 2 mei 2024 @ 09:58:09 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213389911
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Weet Trump veel. En of het klopt of niet zal hem ook een worst wezen, want feiten doen er in maga-land niet meer toe.
Ach, die doen er in het beleid van de Democraten ook al jaren niet meer toe, dus wat betreft zal er weinig veranderen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Trouwste user 2022 donderdag 2 mei 2024 @ 10:04:23 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_213389945
quote:

:D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 2 mei 2024 @ 10:07:36 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_213389961
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2024 09:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, die doen er in het beleid van de Democraten ook al jaren niet meer toe, dus wat betreft zal er weinig veranderen.
Welke feiten kloppen er niet bij de Democraten ?

pi_213389978
quote:
"Als we niet winnen? Nou, het hangt ervan af. Het hangt altijd af van of de verkiezing eerlijk is geweest.”
Hij zegt hier dus mee "ik win de volgende verkiezingen, goedschiks of kwaadschiks".

Ik krijg "the Republic will be reformed into the first Galactic Empire, for a safe and secure society!" vibes.

Ben benieuwd of de VS zich gewillig naar de slachtbank laat leiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 02-05-2024 10:18:50 ]
Intolerant voor intolerantie
pi_213390040
quote:

Zo, een voorspelling nog wel.

Een persoon met weltschmerz heeft het gevoel dat de fysieke realiteit nooit de verlangens van de geest kan bevredigen.

Kan Trump de verlangens van jouw geest wel een beetje bevredigen?

Dan moet je wellicht binnenkort ook een andere usernaam
pi_213390068
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 06:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
schreeuwen dat de verkiezingen gestolen waren waarna een bestorming van het witte huis door opgehitste patrioten volgde dat was natuurlijk erg rationeel volwassen gedrag. _O-
Dat was niet het WH.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_213390080
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2024 06:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als Trump zich gaat afkeren van Israel, zou ie wel een hoop stemmen van Biden kunnen pakken denk ik.

Trump staat nog steeds, weliswaar lichtjes, voor bij de bookies.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  donderdag 2 mei 2024 @ 10:18:15 #55
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213390081
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:07 schreef tong80 het volgende:

[..]
Welke feiten kloppen er niet bij de Democraten ?

Laten we beginnen bij de basis:

Geslacht is binair en geen keuze, een open grens is niet zo heel erg handig en openlijk racisme in wetgeving is ook niet iets dat je in een samenleving moet willen. Iets dat de Democraten de afgelopen jaren helaas meermaals hebben geprobeerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213390189
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 18:44 schreef recursief het volgende:
Ik ga Idiocracy nog maar een keer kijken om alvast te wennen aan het idee.
En de proliferaties van Kernwapens zal ook wel een vlucht nemen.
Ik zou als ZK op dag 2 al beginnen met het omzetten van mijn latente kernmacht naar ene daadwerkelijke.
Zelfde voor Japan en Duitsland en de Baltisch staten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213390217
quote:

Jij bent echt full retard gegaan in 2020 of niet?
Wat is er in je leven gebeurd?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_213390263
quote:
Eerste keer had ik nog wel wat medelijden met de Amerikanen, maar als ze nu weer Trump het witte huis in helpen dan kan ik alleen maar lachen en verdienen ze de dictator die ze dan krijgen.

Veel success met meerdere generaties Trump aan de macht! ^O^
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 mei 2024 @ 10:43:53 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213390352
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:34 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Eerste keer had ik nog wel wat medelijden met de Amerikanen, maar als ze nu weer Trump het witte huis in helpen dan kan ik alleen maar lachen en verdienen ze de dictator die ze dan krijgen.

Veel success met meerdere generaties Trump aan de macht! ^O^
Het blijft ook echt lachwekkend dat ze aan de andere kant zo'n zwakke kandidaat naar voren blijven schuiven dat Trump een realistische kans maakt :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport donderdag 2 mei 2024 @ 10:47:36 #60
274204 crew  Mexicanobakker
pi_213390387
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
In 2020 pas?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_213390747
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2024 06:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

80% van alle amerikanen zijn Pro Israel, Trump nog Biden gaan zich tegen Israel keren.
pi_213390818
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Trump staat nog steeds, weliswaar lichtjes, voor bij de bookies.
Bookies gelden niet echt, zeker deze verkiezingen niet.
Biden is niet populair nee, maar als het om het echt gaat zullen toch veel meer op hem stemmen om Trump er maar uit te houden.
pi_213390837
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 19:33 schreef Joppiez het volgende:
Apart dat hij aangeeft Israel te helpen als Iran aanvalt in hetzelfde interview waarin hij zich afvraagt waarom hij welvarende landen moet helpen verdedigen en al helemaal als er een oceaan tussen ligt. Maar goed, Trump op enige consistentie betrappen is zinloos (behalve dan dat Trump er voor Trump is en niemand anders. Hij zal hulp aan Israel dus ongetwijfeld pogen te verbinden aan een (indirecte) cashflow voor hemzelf en zijn familie)

quote:
Op woensdag 1 mei 2024 21:51 schreef Hexagon het volgende:
Maar Biden de cel in. We wachten nou al sinds 2016 op het moment dat Hillary Clinton de bak in gaat. Wanneer gaat dat nou eens gebeuren?
Blijkt maar weer dat Trump de enige crimineel is met al die tientallen rechtzaken aan zijn broek en veroordelingen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213390843
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 11:27 schreef Zoddie het volgende:

[..]
80% van alle amerikanen zijn Pro Israel, Trump nog Biden gaan zich tegen Israel keren.
Biden verbiedt toch maar geen mentholsigaretten om de zwarte kiezer niet voor het hoofd te stoten, laat staan dat er over Israël gesproken gaat worden.
pi_213390933
Ik vond het destijds een schandalige uitspraak, maar achteraf gezien had Hillary gelijk over dit volk.
Incelfrikandel
pi_213391106
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het blijft ook echt lachwekkend dat ze aan de andere kant zo'n zwakke kandidaat naar voren blijven schuiven dat Trump een realistische kans maakt :')
Historisch gezien heeft de zittende president altijd een gigantisch voordeel bij de volgende verkiezingen, dus het zou juist peteroliedom zijn om nu iemand anders naar voren te schuiven.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 mei 2024 @ 12:14:12 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213391134
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Historisch gezien heeft de zittende president altijd een gigantisch voordeel bij de volgende verkiezingen, dus het zou juist peteroliedom zijn om nu iemand anders naar voren te schuiven.
Dat gold 4 jaar geleden niet. En 8 jaar geleden ook niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213391233
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat gold 4 jaar geleden niet. En 8 jaar geleden ook niet.
Trump hoefde alleen maar het minimale te doen aan de pandemie om te worden herkozen. In plaats daarvan liet hij de pandemie razen toen het erop leek dat het vooral democratische gebieden (de grote steden) raakte, en suggereerde hij live op tv tegen alle Amerikanen dat ze bleek moesten drinken om van corona af te komen. Hij had het voordeel van een zittende president, maar heeft het verkwanseld.

Hillary was niet de zittende president.
  donderdag 2 mei 2024 @ 12:53:03 #69
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213391435
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:10 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Valt statistisch toch wel mee sinds WO-II. De data is wel een beetje troebel doordat Truman & LB Johnson al president waren toen ze voor het eerst mochten runnen - die twee runden dan weer niet voor een tweede termijn omdat ze er heel slecht voor stonden in de peilingen... Aan de andere kant won Ford ook niet als incumbent never-elect.

Dus:
- Eisenhower, Nixon, Reagan, Clinton, W. Bush, Obama -> Wel herkozen
- Carter, WH Bush, Trump -> Niet herkozen

Maar ook:
- Truman, LB Johnson 1x gekozen/herkozen, 1x bewust niet gerund
- Ford: niet herkozen

Nog wel net te weinig cijfers om hier met enige zekerheid iets over te zeggen. En voor WO-II had je geen maximum op de termijnen, lijkt me dat de verkiezingsdynamiek wel anders was daardoor.

Historisch gezien is er in ieder geval recent niet echt een Jasper Cillesen-Tim Krul-wissel geweest, zoveel is wel duidelijk. Is het tij eenmaal tegen je partij dan is het dus moeilijk keren, ook met een andere kandidaat.
pi_213391436
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 21:49 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Haha, Trumps eerste termijn eindigde met een couppoging maar de democraten zijn pas écht anti-democratisch.

Totaal niet serieus te nemen dit soort reacties.
Tja, couppoging. Van wie heb je dat? Michael Vos? Laten we het erop houden dat het een soort Rijksdagmoment was.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wie is er nou eigenlijk full retard gegaan dan? Als je zoals ik al decennia de Amerikaanse politiek volgt als de freakshow die het is, dan was Trump gewoon een dikke meevaller. Stabiliserende en op vrede gerichte internationale politiek, economie ging best goed, grens min of meer onder controle, aanpak corona relatief zinnig. Onder de streep ziet het er gewoon best goed uit.

Ik ben niet normaal gaan vinden dat de media liegt en vals citeert, niet normaal gaan vinden dat de intelligence community een lastercampagne tegen een president steunt en sociale media helpt censureren, dat er politieke processen worden gevoerd om een presidentskandidaat te beschadigen, dat illegalen mogen stemmen, dat stemcomputers en poststemmen blind vertrouwd moeten worden, dat politici politieke rivalen van het stembiljet houden, dat er niet eens met een andere kandidaat van de democraten gedebatteerd mag worden. Dat de VS geregeerd wordt door iemand anders dan de seniele president zelf, dat voorleesdragqueens voor Gaza en dergelijke gemaskerden de politike agenda zetten, dat WWIII openlijk wordt geriskeerd.

De enige claim die jij op niet full retard hebt is dat je tot de selectief en vals geinformeerde kudde behoort, tot de meerderheid vooralsnog."Ik denk wat anderen denken dus ik ben redelijk...." Het is een onvermogen om met ongemakkelijke waarheden te dealen die ik niet deel. .
  donderdag 2 mei 2024 @ 13:10:39 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213391567
Trump, dat wordt weer lachen gieren brullen in de verkiezingscampagne en -debatten.
pi_213391611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 10:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
In 2020 pas?
Ja of net daarvoor. Ik ken hem al heel lang hier op het forum en hij zei behoorlijk zinnige dingen en kon je er goed mee discussiëren maar ergens is het fout afgelopen. Soms denk ik dat het Thierry zelf is die ook zo'n ontwikkeling heeft doorgemaakt.
pi_213391639
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

De enige claim die jij op niet full retard hebt is dat je tot de selectief en vals geinformeerde kudde behoort, tot de meerderheid vooralsnog."Ik denk wat anderen denken dus ik ben redelijk...." Het is een onvermogen om met ongemakkelijke waarheden te dealen die ik niet deel. .
Ah dus bijna iedereen hier is volledig gestoord omdat ze msm volgen en o.a. Jensen een vreemde leugenaar vinden. _O-
pi_213391719
quote:

[..]
Tja, couppoging. Van wie heb je dat? Michael Vos? Laten we het erop houden dat het een soort Rijksdagmoment was.
[..]
Wie is er nou eigenlijk full retard gegaan dan? Als je zoals ik al decennia de Amerikaanse politiek volgt als de freakshow die het is, dan was Trump gewoon een dikke meevaller. Stabiliserende en op vrede gerichte internationale politiek, economie ging best goed, grens min of meer onder controle, aanpak corona relatief zinnig. Onder de streep ziet het er gewoon best goed uit.

Ik ben niet normaal gaan vinden dat de media liegt en vals citeert, niet normaal gaan vinden dat de intelligence community een lastercampagne tegen een president steunt en sociale media helpt censureren, dat er politieke processen worden gevoerd om een presidentskandidaat te beschadigen, dat illegalen mogen stemmen, dat stemcomputers en poststemmen blind vertrouwd moeten worden, dat politici politieke rivalen van het stembiljet houden, dat er niet eens met een andere kandidaat van de democraten gedebatteerd mag worden. Dat de VS geregeerd wordt door iemand anders dan de seniele president zelf, dat voorleesdragqueens voor Gaza en dergelijke gemaskerden de politike agenda zetten, dat WWIII openlijk wordt geriskeerd.

Holy shit, gap. Helemaal niks in je post is op feiten gebaseerd. Wat een prestatie eigenlijk, zover van het padje af zijn dat je het pad niet meer ziet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_213391737
quote:
De enige claim die jij op niet full retard hebt is dat je tot de selectief en vals geinformeerde kudde behoort, tot de meerderheid vooralsnog."Ik denk wat anderen denken dus ik ben redelijk...." Het is een onvermogen om met ongemakkelijke waarheden te dealen die ik niet deel.
Als je Trump steunt dan behoor je net zo goed tot een tientallen miljoenen tellende kudde, je bent niet speciaal hoor.
pi_213391769
quote:

[..]
[..]

Bijna alles wat je zegt is ongefundeerd of feitelijk onjuist. Over selectief en vals geïnformeerde kudde gesproken.

Qua internationale politiek was Trump allesbehalve een stabiliserende factor, maar dat is juist waarom hij zo geliefd is bij zijn 'America first' achterban. Economisch gaat het onder Biden ook best goed. De grens boeit Trump alleen wat als hij het kan gebruiken om angst te zaaien; hij heeft recentelijk nog de tweepartijdige border bill getorpedeerd omdat het Biden zou helpen. Over z'n corona-aanpak hoeven we het niet eens te hebben, die was non-existent. Maar goed, ik kan ergens nog begrijpen dat Trump-aanbidders hem ophemelen, ook al gebeurt dat heel selectief.

Verder zie ik je allemaal nonsens spuien als "illegalen mogen stemmen" waar gewoon totaal geen sprake van is. Zelfs de leuke complottheorie dat Biden niet écht aan de macht is komt voorbij. Het nadeel van dit soort ongefundeerde claims is echter dat het veel meer tijd en moeite koest om ze allemaal uitgebreid te ontkrachten dan om ze de wereld in te slingeren.
pi_213391778
quote:

[..]
[..]

Meer geluk dan wijsheid en Biden kwam met zijn shit in Afghanistan te zitten. Die drone strike in Irak had compleet anders uit kunnen pakken.

Zeer onzinnige uitspraken m.b.t. corona.
quote:

Dit bedoelde ik dus.
quote:
En hier gaan we...
Als ik iets niet ben is het politiek correct maar jij loopt de afgelopen jaren net zo'n onzin uit te kramen als Thierry. Degene die niet geïnformeerd is ben je zelf.
pi_213391839
quote:

[..]
Sommigen mensen denken dat de bestorming van de capitool de gehele couppoging was, maar dat is niet zo. Dit was slechts een onderdeel wat vervolgens met de fake elector scheme had moeten worden voltooid. Doordat Mike Pence niet meewerkte viel de couppoging in duigen.

Hier nog even allemaal na te lezen: https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_fake_electors_plot
pi_213392297
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:28 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Als je Trump steunt dan behoor je net zo goed tot een tientallen miljoenen tellende kudde, je bent niet speciaal hoor.
Maar dat is jouw bipolaire simplisme dat ik Biden ofwel Trump moet steunen. Dus als je dan tegen Trump bent moet je doen alsof Biden ze nog allemaal op een rijtje heeft en een goede president is en de Democraten de democratie zouden beschermen. Ik vind dat stompzinnig en doe daar niet aan mee.

Ik had destijd Bernie Sanders graag zien winnen maar die werd gesaboteerd, onder ander via een 'bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge'-achtige app. Tulsi Gabbard idem, daar ben ik nog meer fan van.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:31 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Bijna alles wat je zegt is ongefundeerd of feitelijk onjuist. Over selectief en vals geïnformeerde kudde gesproken.

Qua internationale politiek was Trump allesbehalve een stabiliserende factor, maar dat is juist waarom hij zo geliefd is bij zijn 'America first' achterban. Economisch gaat het onder Biden ook best goed.
Nee, corporate profits gaan goed, dat is wat anders. De wereld was een stuk stabieler onder Trump.

quote:
De grens boeit Trump alleen wat als hij het kan gebruiken om angst te zaaien; hij heeft recentelijk nog de tweepartijdige border bill getorpedeerd omdat het Biden zou helpen.
Het is ook een excuusbill, Biden had alle bevoegdheden al die Trump ook had, maar besloot de grens open te zetten. En toen had hij opeens zogenaamd een nieuwe wet nodig om er iets aan te doen.

quote:
Over z'n corona-aanpak hoeven we het niet eens te hebben, die was non-existent.
Gelul.

quote:
Verder zie ik je allemaal nonsens spuien als "illegalen mogen stemmen" waar gewoon totaal geen sprake van is. Zelfs de leuke complottheorie dat Biden niet écht aan de macht is komt voorbij. Het nadeel van dit soort ongefundeerde claims is echter dat het veel meer tijd en moeite koest om ze allemaal uitgebreid te ontkrachten dan om ze de wereld in te slingeren.
Er is een lobby tegen de identificatieplicht van stemmers met het (racistische) smoesje dat zwarte Amerikanen geen ID zouden hebben. Zonder identificatieplicht zouden illegalen inderdaad kunnen stemmen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Meer geluk dan wijsheid en Biden kwam met zijn shit in Afghanistan te zitten.
Dat was Trumps puinhoop niet maar die van Bush, Cheney, Bolton, inmiddels de grote vrienden van de democraten en de 'linkse' media.

quote:
Als ik iets niet ben is het politiek correct maar jij loopt de afgelopen jaren net zo'n onzin uit te kramen als Thierry. Degene die niet geïnformeerd is ben je zelf.
Die zegt soms dan ook zinnige dingen tussen de onzinnige didngen door, de PSP en de PPR zeiden vroeger ook vaak zinnige dingen toen er nog geen Jesse Klaver was die een erectie krijgt van een F-16.

Natuurlijk kunnen en moeten mensen van mening veranderen, maar je moet wel weten waarom. Stilletjes en stiekempjes zonder debat is voormalig links pro NAVO, pro CIA, pro globalisme, pro censuur, pro islam, pro oorlog, pro massa-immigratie, pro big pharma en pro militair-industrieel complex geworden. Daar doe ik niet aan mee, daar zijn geen argumenten voor gegevan, dat is gewoon een kwestie van meebewegen geworden. Als ik dan niet meebeweeg, niet normaal maak wat niet normaal is, ben ik abnormaal, tja...

Ik moet je teleurstellen, oproepen tot conformisme zoals hier van alle kanten op mij afkomen, daar ben ik niet erg gevoelig voor. De meerderheid heeft immers meestal ongelijk, dat is eigen aan meerderheden.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Sommigen mensen denken dat de bestorming van de capitool de gehele couppoging was, maar dat is niet zo. Dit was slechts een onderdeel wat vervolgens met de fake elector scheme had moeten worden voltooid. Doordat Mike Pence niet meewerkte viel de couppoging in duigen.

Hier nog even allemaal na te lezen: https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_fake_electors_plot
Het idee dat het allemaal na te lezen zou zijn op wikipedia is mij veel te 2010. Het nieuws is een oerwoud geworden waarin het lastig navigeren is, tussen de slangenkuilen door. Dat is lastig, ook voor mij, maar mensen die daar voor passen en in plaats daarvan herkauwen wat ze op een presenteerblaadje aangereikt krijgen also het dan beter weten maken op mij helegaar geen indruk.
pi_213392367
quote:

[..]
[..]

Ik weet niet wie Michael Vos is, maar Trump kondigde voor beide verkiezingen aan dat het rigged was.

De verkiezing die hij verloor heeft op alle mogelijke manieren gesaboteerd, tot een heuse opstand en stemvervalsing aan toe.

Je verwijzing naar een rijksdagmoment, je verwijst hopelijk toch niet naar de putsch van Hitler?
pi_213392382
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:

Het idee dat het allemaal na te lezen zou zijn op wikipedia is mij veel te 2010. Het nieuws is een oerwoud geworden waarin het lastig navigeren is, tussen de slangenkuilen door. Dat is lastig, ook voor mij, maar mensen die daar voor passen en in plaats daarvan herkauwen wat ze op een presenteerblaadje aangereikt krijgen also het dan beter weten maken op mij helegaar geen indruk.
Juist in een tijd dat het internet zo'n oerwoud is geworden is Wikipedia een verademing. Wikipedia is allang niet meer die website uit 2010 waar iedere halve gare iets op kon zetten of kon wijzigen/weghalen. De manier waarop Wikipedia werkt heeft gelijkenissen met de opensource en academische wereld wat voor een opvallend hoge betrouwbaarheid zorgt.
pi_213392394
Trump gaat het gewoon worden. Klaar. Aan Europa de taak niet naar de verkiezingen te kijken met de hoop dat het toch Biden wordt, nee: Trump wordt het, en het is aan ons (Europa) om veeeeeeeel minder afhankelijk te worden van Amerika.
  donderdag 2 mei 2024 @ 14:37:02 #83
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213392402
quote:
Had de voormailige baas van ASML toch gelijk
  donderdag 2 mei 2024 @ 14:40:05 #84
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213392424
Dit bericht wordt mede mogelijk gemaakt door de oorlog en olie industrie

Bluf poker van de VS zodat al die andere NAVO landen meer geld gaan uitgeven aan wapens. Dat deed Trump ook in zijn eerste termijn.
pi_213392439
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:40 schreef Origami94 het volgende:
Dit bericht wordt mede mogelijk gemaakt door de oorlog en olie industrie

Bluf poker van de VS zodat al die andere NAVO landen meer geld gaan uitgeven aan wapens. Dat deed Trump ook in zijn eerste termijn.
Wanneer je denkt dat het alu hoedje bij sommige niet strakker kan zitten, is er een ander die je weer doet verbazen.

Jij doorziet het allemaal !
  donderdag 2 mei 2024 @ 15:01:44 #86
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213392578
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wanneer je denkt dat het alu hoedje bij sommige niet strakker kan zitten, is er een ander die je weer doet verbazen.

Jij doorziet het allemaal !
Pardon? Iemand voor complotdenker uitmaken is zo 2021.

Hier is hoe defensie aannemers 70 miljoen uitgaven om te lobbyen voor wetgeving die ging over hun industrie

https://www.opensecrets.o(...)se-budget-bill-ndaa/

En dat valt nog aardig mee als je het vergelijkt met hoeveel geld er omgaat in bijvoorbeeld dark pool's. Een dark pool is het verhandelen van bijv aandelen zonder dat deze publiekelijk gemaakt worden. Dus eigenlijk het onder de toonbank uitgeven van aandelen.

Edit: Toen Biden in 2020 won was het eerste wat hij wou doen was het verbieden van fracking. Nadeel van fracking is dat het aardbevingen creert bij het opgraven van olie en gas. Iets waar de olie industrie vrij weinig mee had waardoor ze de democratische meerderheid in de senaat omver hielpen door te lobbyen bij Machin.

De olie industrie en defensie industrie zijn de top donateurs van Manchin

https://www.opensecrets.o(...)38&cycle=2024&type=C

AOC over Joe Machin en hoe vatbaar hij is voor lobby's

https://edition.cnn.com/v(...)ism-sot-sotu-vpx.cnn

@theunderdog

[ Bericht 29% gewijzigd door Origami94 op 02-05-2024 15:10:56 ]
pi_213392616
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:01 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Pardon? Iemand voor complotdenker uitmaken is zo 2021.

Hier is hoe defensie aannemers 70 miljoen uitgaven om te lobbyen voor wetgeving die ging over hun industrie

https://www.opensecrets.o(...)se-budget-bill-ndaa/

En dat valt nog aardig mee als je het vergelijkt met hoeveel geld er omgaat in bijvoorbeeld dark pool's. Een dark pool is het verhandelen van bijv aandelen zonder dat deze publiekelijk gemaakt worden. Dus eigenlijk het onder de toonbank uitgeven van aandelen.
Het een volgt totaal niet in het andere.

De wapenindustrie heeft een sterke lobby - dus het is zo dat Trump net doet alsof hij tegen de NAVO is, om zo meer geld in defensie te forceren...
  donderdag 2 mei 2024 @ 15:12:03 #88
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213392637
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het een volgt totaal niet in het andere.

De wapenindustrie heeft een sterke lobby - dus het is zo dat Trump net doet alsof hij tegen de NAVO is, om zo meer geld in defensie te forceren...
Trump zegt dat als andere landen in de NAVO niet aan hun 2% defensie budget voldoen zoals afgesproken dat zij dan geen bescherming verdienen.

En ja een verdeelde NAVO of geen NAVO is jackpot voor de oorlogsindustrie. Wie weet hoe ver Putin durft te gaan zonder de NAVO of zonder een sterke NAVO
pi_213392643
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:12 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Trump zegt dat als andere landen in de NAVO niet aan hun 2% defensie budget voldoen zoals afgesproken dat zij dan geen bescherming verdienen.
Ja, precies. Dus het gevolg is dat andere landen meer gaan investeren in Defensie. Maar niets wijst erop dat dat een soort vooropgezet plan van de wapenindustrie was.
  donderdag 2 mei 2024 @ 15:14:50 #90
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213392656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:12 schreef theunderdog het volgende:
Maar niets wijst erop dat dat een soort vooropgezet plan van de wapenindustrie was.
Het kan toeval zijn maar goed we hebben het wel over een miljardenindustrie met een zeer sterke lobby in de politiek.
pi_213392684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:14 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het kan toeval zijn maar goed we hebben het wel over een miljardenindustrie met een zeer sterke lobby in de politiek.
Amerika is een lobbycratie ja. Absoluut. Maar dat staat los van Europese landen die weer investeren in defensie.
  donderdag 2 mei 2024 @ 15:25:09 #92
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213392714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 19:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Vroeger veel in de VS geweest en altijd weer blij als ik terug was. Amerikanen komen op mij nep en onbetrouwbaar over. Hey how are you doing!? Overal maar geen antwoord verwachten. Overal met veteranen lopen te dwepen en ondertussen zijn diezelfde helden wel massaal dakloos. En nu zien we ook dat het gedweep met de vlag en de grondwet ook fake is.

Zelfs al ben je het verder helemaal met hem eens, als je ook maar iets geeft om je land, dan ga je niet op een mislukte coup pleger stemmen die het niet kon handelen dat hij de verkiezingen verloor.
Nou ja, de Amerikanen zelf zijn ook heel verdeeld en verschillend. Het zijn niet allemaal achterlijke hilliebillies.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213392803
twitter
pi_213392809
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:33 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik weet niet wie Michael Vos is, maar Trump kondigde voor beide verkiezingen aan dat het rigged was.

De verkiezing die hij verloor heeft op alle mogelijke manieren gesaboteerd, tot een heuse opstand en stemvervalsing aan toe.

Je verwijzing naar een rijksdagmoment, je verwijst hopelijk toch niet naar de putsch van Hitler?
Het is natuurlijk duidelijk dat het meteen poliltiek uitgemolken moest worden als coup. De NOS had al besloten dat het een coup was toen ze live gingen. Michiel Vos is de schoonzoon van Nancy Pelosi die vervolgens de 'analyse' komt doen. Vervolgens wordt er dan gedaan alsof de verkiezingen boven elke twijfel verheven zijn en het im frage stellen daarvan een staatsgreep is, terwijl de Democraten dat net zo goed gedaan hebben. In 2000, in 2016, in 2012 en 2008 was het niet close genoeg, 2004 weet ik niet meer precies maar het is gewoon een ontzettend brak stelsel met allerlei kwetsbare plekken, overal verschillende regels en bij elke close race is het hetzelfd gelul.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Juist in een tijd dat het internet zo'n oerwoud is geworden is Wikipedia een verademing. Wikipedia is allang niet meer die website uit 2010 waar iedere halve gare iets op kon zetten of kon wijzigen/weghalen. De manier waarop Wikipedia werkt heeft gelijkenissen met de opensource en academische wereld wat voor een opvallend hoge betrouwbaarheid zorgt.
Mij valt een hoge onbetrouwbaarheid op. Ik snap dat je houvast zoekt, daar heb ik ook behoefte aan, maar als het er niet is dan is het er niet.
  donderdag 2 mei 2024 @ 15:41:38 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213392817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 14:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hmm. Wat je hier bedoelt te zeggen is dat er op Wikipedia veel voornamelijk progressief links georiënteerde media als bron worden gebruikt om bepaalde vanuit ideologie gedreven perspectieven te kunnen verkopen als een vermeend feit.

Leuk, maar zo werkt het niet. Als een journalist van HuffPost, The Guardian of Salon een willekeurig artikel schrijft is dat niet meteen een feit maar een veel gevallen vooral eerst een mening.

En dit is dan ook het grote probleem met Wikipedia, de enorme vooringenomenheid. Je zou van een groot aantal pagina's een variant kunnen creëren met een totaal andere inhoud op basis van andere media.

De meeste pagina's staan trouwens ook nog altijd open voor het publiek om zelf aanpassingen te doen en het is niet voor niets dat Wikipedia in het hoger onderwijs niet mag worden gebruikt als bron voor je eigen schrijfsels. En dit maakt jouw vergelijking tussen Wikipedia en de academische wereld ook zo bespottelijk. Wikipedia is niet academisch, Wikipedia is vooral activistisch.
  donderdag 2 mei 2024 @ 15:49:39 #96
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213392894
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Amerika is een lobbycratie ja. Absoluut. Maar dat staat los van Europese landen die weer investeren in defensie.
Europese landen zijn net zo hard een lobbycratie
pi_213392896
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is natuurlijk duidelijk dat het meteen poliltiek uitgemolken moest worden als coup. De NOS had al besloten dat het een coup was toen ze live gingen. Michiel Vos is de schoonzoon van Nancy Pelosi die vervolgens de 'analyse' komt doen. Vervolgens wordt er dan gedaan alsof de verkiezingen boven elke twijfel verheven zijn en het im frage stellen daarvan een staatsgreep is, terwijl de Democraten dat net zo goed gedaan hebben. In 2000, in 2016, in 2012 en 2008 was het niet close genoeg, 2004 weet ik niet meer precies maar het is gewoon een ontzettend brak stelsel met allerlei kwetsbare plekken, overal verschillende regels en bij elke close race is het hetzelfd gelul.
[..]

Je hebt geen idee waar je het over hebt. Het is van A tot Z flauwekul.

En het rijksdagmoment ga je nu maar wijselijk niet op in
pi_213393050
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Wat je hier bedoelt te zeggen is dat er op Wikipedia veel voornamelijk progressief links georiënteerde media als bron worden gebruikt om bepaalde vanuit ideologie gedreven perspectieven te kunnen verkopen als een vermeend feit.

Dan kunnen we natuurlijk beter de subjectieve meningen van de conservatieve rechts georiënteerde media hebben zoals we daar bijvoorbeeld de headlines over de vermeende en natuurlijk nooit bewezen corruptie van Hillary zagen.
_O-
  donderdag 2 mei 2024 @ 16:11:53 #99
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_213393129
quote:
Het is voor ons nuchtere Nederlanders vrijwel niet voor te stellen, maar om dit te snappen moet je toch in een Amerikaanse mindset proberen te kruipen
Ik heb het ooit als volgt uitgelegd zien worden: Deze groep Amerikanen zien zichzelf niet als arm, maar als even tijdelijk geen miljonair. Ook al verkeren ze al dertig jaar lang in absolute armoede; het is tijdelijk en die pot met goud staat altijd net om de volgende hoek klaar.
pi_213393158
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 15:49 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Europese landen zijn net zo hard een lobbycratie
Daarom is de EU opgericht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')