Je bedoelt dat korte moment dan FvD meer maatregelen eiste? Toen die eis ingewilligd werd hebben ze daarna alleen maar vreselijk dwars gelegen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:11 schreef RM-rf het volgende:
Punt is nu juist dat de initiele ractie wel goed liep, maar men de fouten juist maakte toen men de tijd en beleidsruinte wel had...
Er waren ook best wat mensen in de risicogroep die niet gevaccineerd waren, de meeste in de ziekenhuizen zaten toch nog in de risicogroep. Ken er zelf ook een paar.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat had wel een nadeel: meer dan 80% in de ziekenhuizen was niet gevaccineerd, en de ziekenhuizen bleven overvol.
En dat ondanks de maatregelen die nu bekritiseerd worden als te streng
[..]
Ik vind het vreemd dat je een trap geeft richting de aandeelhouders voor het feit dat jewel mocht reizen vanwege je werk tijdens de avondklok.
Had liever op kosten van je werkgever thuis gezeten omdat je niet mee wilde werken?
Maar de verantwoordelijkheid ligt bij diegenen die, ondanks dat ze een risico vormen, zien niet vaccineren.quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:50 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Er waren ook best wat mensen in de risicogroep die niet gevaccineerd waren, de meeste in de ziekenhuizen zaten toch nog in de risicogroep. Ken er zelf ook een paar.
Ik kan natuurlijk niet over de fabriek oordelen of die wel of niet essentieel was.quote:Mijn werk is niet essentieel en toch ging de fabriek niet op slot en kwamen er mensen van ver om te komen werken, we hebben ook twee duidelijke 'coronagolven' gehad. Als alle niet essentiële bewegingen waren beperkt had dat geholpen denk ik. Schiphol dicht ook.
Had wel een beetje het gevoel dat het belangrijker was dat de fabriek, met 1200 werknemers, doordraaide dan het voorkomen van besmettingen onder het personeel. De directeur en onderdanen, de topfuncties, die waren wèl thuis trouwens.
Ik vind het nogal ver gaan om dan alle ongevaccineerden er op aan te spreken terwijl pietje van 120 kilo zich niet liet vaccineren en in het ziekenhuis kwam dit ook de schuld was van Jantje van 20 (die al een infectie had gehad) die 0,0023 kans had om in het ziekenhuis te komen en geen voordeel zag bij een injectie waar hij misschien een hartprobleem van kon krijgen of een andere zeldzame bijwerking.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar de verantwoordelijkheid ligt bij diegenen die, ondanks dat ze een risico vormen, zien niet vaccineren.
Die zag je terug in de ziekenhuizen.
[..]
Ik kan natuurlijk niet over de fabriek oordelen of die wel of niet essentieel was.
Zelf werkte ik in de horeca destijds, in een klein bedrijf.
En die draaide tijdens de lockdown gewoon door en ten tijde van de avondklok had iedereen een vrijwaring.
En niet iedereen was gevaccineerd, terwijl de gasten een coronapas nodig hadden.
Ik kan dan het verwijt naar mijn werkgever doen dat hij ten koste van het personeel zijn bedrijf open hield, maar dat vind ik nogal ver gaan.
Ik vind het nogal ver gaan om dan alle ongevaccineerden er op aan te spreken terwijl pietje van 120 kilo zich niet liet vaccineren en in het ziekenhuis kwam dit ook de schuld was van Jantje van 20 (die al een infectie had gehad) die 0,0023 kans had om in het ziekenhuis te komen en geen voordeel zag bij een injectie waar hij misschien een hartprobleem van kon krijgen of een andere zeldzame bijwerking.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar de verantwoordelijkheid ligt bij diegenen die, ondanks dat ze een risico vormen, zien niet vaccineren.
Die zag je terug in de ziekenhuizen.
[..]
Ik kan natuurlijk niet over de fabriek oordelen of die wel of niet essentieel was.
Zelf werkte ik in de horeca destijds, in een klein bedrijf.
En die draaide tijdens de lockdown gewoon door en ten tijde van de avondklok had iedereen een vrijwaring.
En niet iedereen was gevaccineerd, terwijl de gasten een coronapas nodig hadden.
Ik kan dan het verwijt naar mijn werkgever doen dat hij ten koste van het personeel zijn bedrijf open hield, maar dat vind ik nogal ver gaan.
Goed lezen:quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:43 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik vind het nogal ver gaan om dan alle ongevaccineerden er op aan te spreken terwijl pietje van 120 kilo zich niet liet vaccineren en in het ziekenhuis kwam dit ook de schuld was van Jantje van 20 (die al een infectie had gehad) die 0,0023 kans had om in het ziekenhuis te komen en geen voordeel zag bij een injectie waar hij misschien een hartprobleem van kon krijgen of een andere zeldzame bijwerking.
Nogmaals, de kans op bijwerkingen bij een besmetting waren vele malen hoger dan die van de vaccinatie.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:46 schreef oppiedoppie het volgende:
geen voordeel zag bij een injectie waar hij misschien een hartprobleem van kon krijgen of een andere zeldzame bijwerking.
Voor mensen onder de 50 was dit verwaarloosbaar.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nogmaals, de kans op bijwerkingen bij een besmetting waren vele malen hoger dan die van de vaccinatie.
In ieder geval essentiëler dan die hamburger die ik bakte en in een papieren bakje stopte.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:46 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
'Mijn' fabriek maakt onderdelen voor vooral militaire vliegtuigen. Dus ja, hoe essentieel is dat? We hebben toen wel voorraad opgebouwd omdat veel afnemers wel waren gesloten.
Klopt, de bijwerkingen van het vaccin zijn verwaarloosbaar ten opzichte van het virus zelf.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:53 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Voor mensen onder de 50 was dit verwaarloosbaar.
Als de kans op bijwerkingen van zowel vaccin als virus klein is dan zie ik geen reden om een vaccin te nemen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, de bijwerkingen van het vaccin zijn verwaarloosbaar ten opzichte van het virus zelf.
Die discussie is indertijd al voldoende gevoerd.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:57 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Als de kans op bijwerkingen van zowel vaccin als virus klein is dan zie ik geen reden om een vaccin te nemen.
Voor een bepaalde groep was beide opties verwaarloosbaar. Helemaal als je al een besmetting had gehad.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nogmaals, de kans op bijwerkingen bij een besmetting waren vele malen hoger dan die van de vaccinatie.
3% kans op langdurige klachten na een besmetting vind ik niet bepaald verwaarloosbaar. Voor jongeren is dat zelfs 5%.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:23 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Voor een bepaalde groep was beide opties verwaarloosbaar. Helemaal als je al een besmetting had gehad.
Klopt, als het vaccin dergelijke percentages had was dat breed uitgemeten als reden om het vaccin niet te nemen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
3% kans op langdurige klachten na een besmetting vind ik niet bepaald verwaarloosbaar. Voor jongeren is dat zelfs 5%.
https://nos.nl/artikel/25(...)g-klachten-na-corona
Wat is langdurig? Een week, een jaar?quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
3% kans op langdurige klachten na een besmetting vind ik niet bepaald verwaarloosbaar. Voor jongeren is dat zelfs 5%.
Daar staat niks over de duur.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je muis wil niet op de link klikken?
Je weet dus niet wat langdurig is. zeg dat dan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, als het onderzoek tot en met 2025 gaat duren dan hebben we het niet over een week.
Voor ongevaccineerden gemiddeld 60 jaar.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:08 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Je weet dus niet wat langdurig is. zeg dat dan.
Tijd voor je booster je begint weer wartaal uit te slaan.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor ongevaccineerden gemiddeld 60 jaar.
Zolang gaan ze wachten op de bijwerkingen op lange termijn.
Prima dus.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor ongevaccineerden gemiddeld 60 jaar.
Zolang gaan ze wachten op de bijwerkingen op lange termijn.
Ik bedoel dat er veel jongeren/mensen waren die al een besmetting, en sommigen zelfs 2 hadden gehad voordat ze aan de beurt waren voor een prik die dan geen nut meer zagen om nog een prik te halen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Fixed.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:57 schreef QAnonn het volgende:
Als de kans op bijwerkingen van zowel vaccin als virus klein is dan zie ik geen reden om niet een vaccin te nemen.
Ik schrok daar ook wel van eigenlijk. Het gaat dus om mensen die de ziekte doorgemaakt hebben en daarna best nog wel lang last hebben. Mijn zus heeft in mrt 2020 aan de beademing gelegen en heeft de achterstand in conditie nog niet ingehaald. Die is echter 65+, kan prima verder met haar leven maar wel iets rustiger aan en dat is gewoon niet echt wat je in gedachten hebt als je stopt met werken. Een kennis van me 50-, super sportief zit dus al twee jaar thuis te janken want hij kan nog steeds niet een kwart van wat hij eerder deed. Tijdelijke baan, dus geen verlenging en dus ook nauwelijks kunnen sporten.quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:17 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik wist niet dat er zoveel mensen last hebben van langdurige klachten.
Ik liep het ook op in 2022 en liep een halve marathon toen ik het merktequote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:31 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb zelf in 2022 een besmetting gehad ondanks alla vaccins. Voelde me niet optimaal, sliep slecht. Testen en bingo. Buurvrouw vragen voor boodschappen en een weekje in het bos gaan wandelen.
Goed dat het geen hele marathon was, dan had je de finish misschien niet gehaaldquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik liep het ook op in 2022 en liep een halve marathon toen ik het merkteik was heel kortademig, had een branderige neus en toen ik finishte had ik geen stem meer over. Heb een week last gehad, inclusief enorme vermoeidheid en halve dagen slapen tijdens het ziek zijn. Ik prijs me gelukkig dat ik geen smaakverlies had. Maar ik was dan ook al een keer gevaccineerd met Pfizer (geboosterd zelfs, volgens mij).
Ik denk dat velen dit hebben opgelopen voordat ze de kans kregen om xich te laten vaccineren.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik schrok daar ook wel van eigenlijk. Het gaat dus om mensen die de ziekte doorgemaakt hebben en daarna best nog wel lang last hebben. Mijn zus heeft in mrt 2020 aan de beademing gelegen en heeft de achterstand in conditie nog niet ingehaald. Die is echter 65+, kan prima verder met haar leven maar wel iets rustiger aan en dat is gewoon niet echt wat je in gedachten hebt als je stopt met werken. Een kennis van me 50-, super sportief zit dus al twee jaar thuis te janken want hij kan nog steeds niet een kwart van wat hij eerder deed. Tijdelijke baan, dus geen verlenging en dus ook nauwelijks kunnen sporten.
Ja, de meeste mensen komen goed door een besmetting heen maar een 3 tot 5% kans op meerjarige klachten over houden is best wel iets om toch maar een vaccin te overwegen. Niet dat een vaccin 100% garantie geeft maar de kans op ziek worden is veel kleiner en het verloop van de ziekte veel minder ernstig.
Ik heb zelf in 2022 een besmetting gehad ondanks alla vaccins. Voelde me niet optimaal, sliep slecht. Testen en bingo. Buurvrouw vragen voor boodschappen en een weekje in het bos gaan wandelen.
De tendens is dus dat je zonder vaccin meer risico hebt op ziek worden en dat de ziekte meestal zwaarder verloopt. Van de mensen die ziek zij geweest heeft dus 3 tot 5% langdurige klachten. Tegen de kans van 51 op 88000000 ( = 0.005%) om dood te gaan aan bloedstolling door het vaccin, waarbij de kans op bloedstolling door de ziekte ook nog eens vele malen hoger is.
Maak je keus zou ik zeggen.
Niemand heeft ooit gezegd dat het 100% safe is.quote:
Klopt, maar antivaxers moeten toch iets uit wanhoop.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:16 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Niemand heeft ooit gezegd dat het 100% safe is.
NYT is tegenwoordig antivax.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar antivaxers moeten toch iets uit wanhoop.
Niemand heeft van het medisch-industrieel-media-politiek complex heeft ooit gezegd dat het zo onveilig zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 22:16 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Niemand heeft ooit gezegd dat het 100% safe is.
Klopt, daarom is ook geen enkel land gestopt met AstraZeneca.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niemand heeft van het medisch-industrieel-media-politiek complex heeft ooit gezegd dat het zo onveilig zou kunnen zijn.
Mee eens maar als medewerker in de zorg kreeg je automatisch Pfizer.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:04 schreef SEMTEX het volgende:
Wel lullig voor iedereen die die batch van AZ kreeg, terwijl ik drie keer gezegend ben geweest met Pfizer.
War is peace. Freedom is slavery. Ignorance is strength.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |