Het gaat hier denk ik niet om wat we willen, maar eerder om wat mogelijk is. Het Westen in de zin van Europa en de VS zijn langzaam macht aan het verliezen en kunnen simpelweg niet langer de internationale agenda domineren.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo happig om terug te gaan naar de tijd van regionale keizerrijken.
Zoek even op hoeveel % van het globale GDP we zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:25 schreef BlaZ het volgende:
We vertegenwoordigen nog slechts 10-11% van de wereldbevolking, dat is onvoldoende om op langere termijn dit soort beleid te kunnen voeren.
Dat is toch precies het probleem op de langere termijn:quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoek even op hoeveel % van het globale GDP we zijn.
Of geld might makes right dan ineens weer niet ofzo?
Ok, het gaat dus toch niet om de mensen,quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is toch precies het probleem op de langere termijn:
https://www.researchgate.(...)etary_fig1_311567915
Dat eerste. Dat gevoel had jij toch ook niet meer? Dat het echt over mensen gaat?quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok, het gaat dus toch niet om de mensen,
Nogal bizar om daar mee te schermen, want putin en xi vegen hun reet af aan de mening van de gewone man,
Maar het gaat om hun aandeel in globaal GDP! - volgens heftig gedateerde stats uit 2016, want ondertussen is de rus economie een zwart gat, en zit de chinese economie in zwaar weer.
Goed verhaal.
Ach ik probeer nog met data te komen, in plaats van data uit 2016 naar de prullenbak te verwijzen lijkt het me beter dat je met eigen data komt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok, het gaat dus toch niet om de mensen,
Nogal bizar om daar mee te schermen, want putin en xi vegen hun reet af aan de mening van de gewone man,
Maar het gaat om hun aandeel in globaal GDP! - volgens heftig gedateerde stats uit 2016, want ondertussen is de rus economie een zwart gat, en zit de chinese economie in zwaar weer.
Goed verhaal.
Dat laatste zeker. Er zijn continenten met bijzondere stoffen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 21:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ach ik probeer nog met data te komen, in plaats van data uit 2016 naar de prullenbak te verwijzen lijkt het me beter dat je met eigen data komt.
Verder gaat dit niet om China en Rusland maar over langetermijn statistiek. Rusland is niet bepaald relevant in dergelijke statistiek aangezien het 2,23% van de globale economie vormt.
De relatie tussen demografie en economie is nogal relevant op langere termijn.
Jij stelt, jij bewijst. Nee, ik ga niet voor jou bewijs zoeken voor je eigen stellingen. Moet niet veel gekker wordenquote:Op dinsdag 30 april 2024 21:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ach ik probeer nog met data te komen, in plaats van data uit 2016 naar de prullenbak te verwijzen lijkt het me beter dat je met eigen data komt.
Ja, dat weet ik, maar als de grootste kanshebber om economisch in de buurt te komen van het westen, heftig water aan het maken is, zie ik geen 'magische partij' die het westen wel even naar de kroon gaat steken.quote:Verder gaat dit niet om China en Rusland maar over langetermijn statistiek. Rusland is niet bepaald relevant in dergelijke statistiek aangezien het 2,23% van de globale economie vormt.
De relatie tussen demografie en economie is nogal relevant op langere termijn.
Ik onderbouw een stelling en jij komt niet met betere informatie om die stelling te verwerpen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij stelt, jij bewijst. Nee, ik ga niet voor jou bewijs zoeken voor je eigen stellingen. Moet niet veel gekker worden
Er is ook geen magische partij en dat is ook niet wat mij bron stelt. Het gaat om een algemene afname van economisch en demografisch belang van het westen in de wereld.quote:Ja, dat weet ik, maar als de grootste kanshebber om economisch in de buurt te komen van het westen, heftig water aan het maken is, zie ik geen 'magische partij' die het westen wel even naar de kroon gaat steken.
Jahoor, dat heb ik gedaan: kijk maar naar hoe de resp. economien van rus & china er anno nu voorstaan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik onderbouw een stelling en jij komt niet met betere informatie om die stelling te verwerpen.
Maar als het westen niet de grootste economien van de wereld heeft, wie dan wel? In die theoretische toekomst welteverstaan.quote:Er is ook geen magische partij en dat is ook niet wat mij bron stelt. Het gaat om een algemene afname van economisch en demografisch belang van het westen in de wereld.
Dat bewijst enkel dat je het punt an sich niet snapt, dit gaat ook niet over China en Rusland. Dat China zijn groeidoelen niet haalt, betekent niet dat de economie niet groeit overigens.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jahoor, dat heb ik gedaan: kijk maar naar hoe de resp. economien van rus & china er anno nu voorstaan.
Dat is het punt niet en niet relevant.quote:Maar als het westen niet de grootste economien van de wereld heeft, wie dan wel? In die theoretische toekomst welteverstaan.
China en India hebben een grotere hekel aan elkaar als aan het Westen, dus hoe gaan die ooit samenspannen tegen ons?quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat bewijst enkel dat je het punt an sich niet snapt, dit gaat ook niet over China en Rusland. Dat China zijn groeidoelen niet haalt, betekent niet dat de economie niet groeit overigens.
De groei over 2023 was 5,6% en men gaat uit van 4,6% voor 2024.
Ondertussen gaat het zeer goed met India natuurlijk met groei tussen de 7 en 8%
Hey, als je een voetbal wedstrijd hebt, heb je een winnaar en verliezer, en nummer 1 en 2, zo u wilt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat bewijst enkel dat je het punt an sich niet snapt, dit gaat ook niet over China en Rusland. Dat China zijn groeidoelen niet haalt, betekent niet dat de economie niet groeit overigens.
De groei over 2023 was 5,6% en men gaat uit van 4,6% voor 2024.
Ondertussen gaat het zeer goed met India natuurlijk met groei tussen de 7 en 8%
Geen idee, dat is ook helemaal niet im frage hier.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
China en India hebben een grotere hekel aan elkaar als aan het Westen, dus hoe gaan die ooit samenspannen tegen ons?
Dat is het punt dan ook niet, je legt me hier wederom woorden in de mond die ik niet geuit heb.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, als je een voetbal wedstrijd hebt, heb je een winnaar en verliezer, en nummer 1 en 2, zo u wilt.
Wel grappig dat je hier lekker aan het pontificeren bent dat het westen "ech wel" straks geen nummer 1 meer is, maar je hebt heel veel moeite met benoemen wie dan nummer 1 is.
En hintje: india alleen gaat nooit het gecombineerde westen van de troon stoten. En die pipedream BRICS, ja, verstandig dat je daar niet over begint.
Dit is het punt, en ik stel daarbij nadrukkelijk niet dat een andere partij die macht gaat overnemen. Het sluit aan bij het idee van multipolariteit vs unipolariteit.quote:Het gaat hier denk ik niet om wat we willen, maar eerder om wat mogelijk is. Het Westen in de zin van Europa en de VS zijn langzaam macht aan het verliezen en kunnen simpelweg niet langer de internationale agenda domineren.
Ow, laat me raden, dat is die multi-polariteit waar ze het op RT altijd over hebben?quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is het punt dan ook niet, je legt me hier wederom woorden in de mond die ik niet geuit heb.
[..]
Dit is het punt, en ik stel daarbij nadrukkelijk niet dat een andere partij die macht gaat overnemen.
Helemaal goed.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:32 schreef BlaZ het volgende:
Het sluit aan bij het idee van multipolariteit vs unipolariteit.
Daar heeft Rob de Wijk het bijvoorbeeld vaak over, het is ook niet netjes om op de persoon te spelen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, laat me raden, dat is die multi-polariteit waar ze het op RT altijd over hebben?
Ja, door dat soort terminologie worden dat soort regimes in de korste tijd salonfhig. Misschien hadden ze beter wat terminologie kunnen zoeken die wat prettiger in het gehoor ligt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helemaal goed.
Maar hebt niet door dat multi-polariteit gewoon een soundbite is om autocratische regimes salon fahig te maken, h?
Ja, ik ben me ervan bewust dat het een talkingpoint is. Dit is al de 2de keer dat je iets "uitlegd" waarvan ik net al eerder heb aangegeven dat ik er bekend mee ben. Leuk trucje.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar heeft Rob de Wijk het bijvoorbeeld vaak over, het is ook niet netjes om op de persoon te spelen.
Zie: https://www.universiteitl(...)lkaar%20zou%20vallen.
Het punt is hier eerder dat we een bepaalde richting uitdrijven en het uitkijken is niet in het moeras van het idealisme te verzanden. Wat beter is zullen we nooit weten aangezien we slechts een tijdspad kunnen bewandelen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik ben me ervan bewust dat het een talkingpoint is. Dit is al de 2de keer dat je iets "uitlegd" waarvan ik net al eerder heb aangegeven dat ik er bekend mee ben. Leuk trucje.
Maar ik kan er weinig mee, omdat het overwegend democratische westerse blok dominant is, is het beter voor de wereld als die geflankeerd worden door een kleiner blok van ongeveer even machtige autocratien? Uh, wut? Hoe werkt dat? Waarom?
Want die autocratien, wiens belangen bedienen die dan precies? Die van de autocraten, voor de rest van helemaal niemand.
Er zijn genoeg autocratien geweest in de menselijke geschiedenis. We weten waar dat op uitdraaide.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:49 schreef BlaZ het volgende:
Wat beter is zullen we nooit weten aangezien we slechts een tijdspad kunnen bewandelen.
En zonder die ervaringen had de moderne democratie ook niet kunnen bestaan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er zijn genoeg autocratien geweest in de menselijke geschiedenis. We weten waar dat op uitdraaide.
Dat China en India een grote hekel aan elkaar hebben, is wensdenken van de Westerse wereld.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
China en India hebben een grotere hekel aan elkaar als aan het Westen, dus hoe gaan die ooit samenspannen tegen ons?
Ja, de Oekraners hebben niet echt nieuwe verdedigingslijnen verderop gemaakt. Er zijn wel genoeg natuurlijke obstakels zoals stuwmeren en heuvels, maar die zijn nog niet actief omgezet als een dichte verdedigingszone. Door het oprukken van de Russen bij Ocheretyne krijgen de Oekraners ook niet echt de kans om bezig te gaan met de verdediging.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:37 schreef Discombobulate het volgende:
Gaat rap met het terrein dat Oekrane aan het verliezen is.
Bij een beweeglijk front, zoals bij Ocheretyne werkt de formule drie aanvallers ten opzichte van een verdediger niet meer. De verdedigers moeten eerst weer een nieuw vast verdedigingspunt proberen te maken, voordat ze weer ingedekt zijn tegen nieuwe aanvallen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
Je hoort dagelijks ik de media dat er circa 250 aRussen worden uitgeschakeld. Klinkt mij hoog. Hoe denken jullie daarover?
Ze zitten extra schade aan te brengen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat er nep aan zou moeten zijn. Ik zie bv. gewoon een Leo-2A6.
@:Oheng ?
Iedere dag zijn er op de diverse media meer dan 250 uitgesxhakelde russen te vinden. Wat hier op Fok langskomt is zeer, zeer zwaar gecensureerd.quote:Op dinsdag 30 april 2024 22:50 schreef phpmystyle het volgende:
Je hoort dagelijks ik de media dat er circa 250 aRussen worden uitgeschakeld. Klinkt mij hoog. Hoe denken jullie daarover?
quote:How US special operators are training Ukrainians—and what they’re learning in return
The Ukrainian troops bring battlefield experience that is helping to reshape the U.S. Army’s own special operations.
U.S. Army Col. Lucas VanAntwerp was sitting with Ukrainian special-forces soldiers one night when bad news arrived: troops they knew back in Ukraine had died in a helicopter crash.
It wasn’t the day’s first news of casualties. Earlier, they had learned that a tank had ambushed and wiped out a special forces vehicle. Russian forces controlled the area, preventing even the recovery of the bodies.
“They kind of took their moments to mourn that loss,” said VanAntwerp, who led the 10th Special Forces Group until last July. “And then they were like, ‘All right, let's go out to eat’.”
VanAntwerp recalled being amazed by their composure. Such a loss would have colored his next few months, played out in personal recollections and speaking with the dead soldiers’ loved ones.
“This happens every day,” the Ukrainians told him. "That's the difference between your wars and ours. We’re losing thousands of people.” There was little to do but move on. Ukraine had lost tens of thousands of soldiers by August 2023.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Soaring US munitions demand strains support for Israel, Ukraine, Taiwan
The U.S. has transferred tens of thousands of its bombs and shells to Israel since Hamas’ Oct. 7 attack.
But it hasn’t given Israel everything it wants. That’s because the U.S. military lacks the capacity to provide some of the weapons Israel requested, according to Gen. CQ Brown, chairman of the Joint Chiefs of Staff.
“We do make recommendations based on what their ask is and how that impacts our readiness if it’s going to come from our stocks,” Brown told reporters during a Defense Writers Group event in March.
Put simply, the U.S. assesses the health of its own inventories before sending weapons abroad. At times, those stocks don’t have any margin — and in some cases, the U.S. is even dipping below minimum inventory requirements, according to congressional staffers and former Pentagon officials.
In addition to Israel, the Biden administration has sent an enormous quantity of materiel to Ukraine since Russia’s 2022 invasion. Meanwhile, the U.S. is gearing up to rush an influx of arms to Taiwan in hopes of deterring a possible Chinese attack on the island, which Beijing considers a rogue province.
The U.S. Defense Department already struggled to maintain robust munitions levels in the decades before the recent wars in the Middle East and Europe. But the shipment of arms to Israel, Ukraine and Taiwan has placed intense pressure on the Pentagon’s inventory, forcing it to make challenging risk management assessments as it tries to move the defense industry from peacetime production to a wartime footing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Russia faces gasoline shortage — report
Due to repeated Ukrainian drone strikes on Russia’s oil refineries, the country is now dealing with a dwindling gasoline supply, Politico reported on April 29.
Diesel fuel prices for Russian consumers have sharply increased, rising nearly 10% just in the past week. Gasoline prices have also surged by more than 20% since the beginning of the year, according to the report.
The decreased fuel supply has forced an increasing number of Russian enterprises to halt production. Politico notes that Moscow has cut its fuel exports to near historical lows — last week, exports amounted to 712,000 tons, while in the same week in 2023, Russia exported 844,000 tons of petroleum fuel.
Igor Yushkov, an analyst at Russia's National Energy Security Fund, stated that prices are unlikely to drop anytime soon, and that Russia will probably have to start importing gasoline from neighboring Belarus.
Last year, Russia had to ban the export of gasoline and diesel fuel due to a domestic market shortfall to reassure motorists and stimulate the agricultural sector.
quote:The Committee of Ministers of the Council of Europe adopted a decision designed to begin the preparation of an agreement between Ukraine and the Council of Europe on the establishment of a Special Tribunal for the Crime of Aggression by the Russian Federation
The Committee of Ministers of the Council of Europe instructed the Secretary General of the Council Maria Pejchynovych-Burych to start preparing a potential draft agreement between Ukraine and the Council of Europe on the actual establishment of the Tribunal.
As Censor.NET informs, the press service of the Ministry of Foreign Affairs writes about this .
"The decision instructs the Secretary General of the Council of Europe to prepare the necessary documents to facilitate consultations in the Core Group and to prepare a potential draft agreement between Ukraine and the Council of Europe on the actual establishment of the Tribunal. The decision also provides for further work on a possible additional agreement regarding the organization of support for such a tribunal, its financing and other questions," the message says.
The Ministry of Foreign Affairs notes that this is an important practical step on the way to the establishment of the Special Tribunal. Each such step brings us closer to inevitable punishment for the crime of aggression against Ukraine.
"We continue to work to ensure that a fully functioning tribunal carries out this justice. This is critical not only for all Ukrainians who have suffered as a result of Russian aggression, but also for all peoples who seek to live in a peaceful and safe world," commented the decision of the Council of Europe Minister of Foreign Affairs of Ukraine Dmytro Kuleba .
Earlier, Prosecutor General Andriy Kostin said that Ukraine cooperates with representatives of more than 40 countries in creating a tribunal to bring the Russian leadership to justice for war crimes.
quote:Shmyhal opposed the ban on telephone communication for captured Russians, because it facilitates surrender
Prime Minister Denys Shmyhal did not support a petition in which Ukrainians demanded that Russian prisoners be denied the right to telephone. The head of the Cabinet argued that such telephone conversations are important so that Russians are not afraid of surrendering.
This is stated in the response to the petition on the website of the Cabinet of Ministers, Censor.NET informs .
Lawyer Inna Turova registered a petition with the demand to prohibit captured Russians from calling home. According to her, Ukrainians captured in Russia are deprived of the opportunity to call their relatives, as a result of which their families do not receive any information. The lawyer demanded appropriate conditions for captured Russian invaders.
Shmygal's answer states that the telephone conversations of the occupiers with their relatives "perform an important informative function, which provides objective information to the Russians that they should not be afraid to surrender, as Ukraine complies with all the provisions of the Convention and provides proper conditions for keeping prisoners of war." .
Verkiezingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zich is het heel zwart/wit natuurlijk. Trump is er voor Trump. Hij kiest voor waar hij zelf het meest voordeel uit kan halen. Als hij inziet dat dit niet het geval is zal hij zijn route bijstellen. En het liefst eet hij van meerdere walletjes en laat hij alle partijen geloven dat hij aan hun kant staat. Daar zijn al verschillende voorbeelden van voorbij gekomen in de afgelopen jaren.
Legale problemen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij sluit geen geweld uit als hij de verkiezingen niet wint maar het hangt van de eerlijkheid van de verkiezingen af lol. In andere woorden als hij verliest zal het weer gaan om gemanipuleerde verkiezingen en zijn de rapen weer gaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De rechter heeft eindelijk uitspraak gedaan over de eerste 10 overtredingen van Trump zijn gag order. Hij is veroordeeld tot het betalen van 9000 dollar. 9 van de 10 overtredingen zijn dus toegewezen. Ook heeft de rechter hem gemeld dat als hij zo door gaat er mogelijk een gevangenisstraf zal volgen als deze past bij de zwaarte van de overtreding. Dit kan maximaal 30 dagen per overtreding zijn. Ook moest hij de berichten waar dit over gaat voor 2.15pm verwijderen, wat hij braaf gedaan heeft. Natuurlijk heeft hij wel flink lopen klagen over de gag order tijdens zijn pers momentjes.
Donderdag zal er een zitting plaats vinden over nog eens 4 overtredingen van de gag order.
Ook is de rechter ermee akkoord gegaan dat Trump aanwezig mag zijn bij de diploma uitreiking van zijn zoon.
Facinerend toch altijd, dat sausje van een redelijke toonzetting over pseudo-intellectuele waarheidsvinding binnen een gesimplificeerde en extreem selectieve weergave van de werkelijkheid. Dat Dugin een cherrypicked propagandistisch verhaal houdt mag geen wonder heten, maar zo'n Tucker 'Toe, ga mee naar Snorkelland' Carlson die nog steeds een groeiend podium heeft met zijn schijnjournalistiek is toch wel een van de duidelijkste symptomen van de schrikbarende achteruitgang in kritisch denken in de Westerse wereld. Maar goed, ook weer niet heel verrassend dat dit soort figuren de door onszelf ingebouwde exploits maximaal proberen te benutten voor een eigen agenda.quote:
Het ironische is dat de mensen die deze man volgen juist het idee hebben dat ze "kritisch denken".quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:12 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Facinerend toch altijd, dat sausje van een redelijke toonzetting over pseudo-intellectuele waarheidsvinding binnen een gesimplificeerde en extreem selectieve weergave van de werkelijkheid. Dat Dugin een cherrypicked propagandistisch verhaal houdt mag geen wonder heten, maar zo'n Tucker 'Toe, ga mee naar Snorkelland' Carlson die nog steeds een groeiend podium heeft met zijn schijnjournalistiek is toch wel een van de duidelijkste symptomen van de schrikbarende achteruitgang in kritisch denken in de Westerse wereld. Maar goed, ook weer niet heel verrassend dat dit soort figuren de door onszelf ingebouwde exploits maximaal proberen te benutten voor een eigen agenda.
Wel een spijkerharde bazinquote:Op woensdag 1 mei 2024 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
Pff. Wat een kut verhaal weer![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)russen-te-ontsnappen
Bijna het verhaal van Ruth, alleen bleef de schoondochter daar wel bij Naomi.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
Pff. Wat een kut verhaal weer![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)russen-te-ontsnappen
Confirmation bias. Ze vertellen wat ze willen horen ipv moeten horen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het ironische is dat de mensen die deze man volgen juist het idee hebben dat ze "kritisch denken".
Ik vind sommige interviews van hem wel interessant. Sommige niet. Als je puur eenzijdig naar hem kijkt, ok. Maar juist door meerdere kanten te bekijken zie je ook meer.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het ironische is dat de mensen die deze man volgen juist het idee hebben dat ze "kritisch denken".
Het 'mooie' is dat ze op met feiten onderbouwde zaken erg kritisch zijn en dat niet geloven, maar tegelijkertijd de grootste bullshit die in hun straatje past, juist wel blindelings geloven, en dan juist niet kritisch zijn of vragen stellen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 09:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als hij dan ook kritische vragen durft te stellen richting "die andere kant" zou het misschien nog interessant zijn. Deze man is overduidelijk bezig met een eigen (politiek) gestuurde agenda. Niets objectief aan dus, de vergelijking met de NPO raakt dus kant noch wal.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind sommige interviews van hem wel interessant. Sommige niet. Als je puur eenzijdig naar hem kijkt, ok. Maar juist door meerdere kanten te bekijken zie je ook meer.
Het is niet alsof wat je op NPO voorgeschoteld krijgt allemaal objectief is.
Ik heb wel altijd het idee dat Tucker de antwoorden op zijn vragen totaal niet begrijpt.
Hij weet wel interessante mensen te strikken, maar hij is een waardeloos interviewer. Zoals je zelf al zegt : hij snapt de antwoorden vaak niet eens. Hell, ik denk dat hij soms niet eens helemaal begrijpt wat hij vraagt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind sommige interviews van hem wel interessant. Sommige niet. Als je puur eenzijdig naar hem kijkt, ok. Maar juist door meerdere kanten te bekijken zie je ook meer.
Ik heb wel altijd het idee dat Tucker de antwoorden op zijn vragen totaal niet begrijpt.
Ah, bothsidesism.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:26 schreef VEM2012 het volgende:
Maar juist door meerdere kanten te bekijken zie je ook meer.
Meestal reageert Rusland met terugtrekken. Ze trokken zich terug uit de rest van Oekraine toen ze daar te veel pijn kregen (die hele colonne richting Kiev staat me bij) en in het verleden trokken ze zich terug uit Oost-Europa en uit Afghanistan toen ze daar teveel pijn kregen in economische schade en/of militair verlies.quote:Op woensdag 1 mei 2024 07:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hoe reageert Rusland in de regel op pijn?
Geeft het antwoord hierop het idee van een "goede strategie" voor Oekrane?
* De * overeenkomst in mijn IT/D&D/Magic/nerd vriendengroep is dat de MAGA/PoetinIsEenBaas/IkDenkKritisch figuren zonder uitzondering single zijn en gefrustreerd met hun eigen leven ja. Dat is wel het grote verschil met de pro/anti-vaccinatie groepjes welke gemengd waren bij ons.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:05 schreef Straatcommando. het volgende:
En de meeste van dat soort figuren zijn gewoon boos op hun leven/overheid/land om wat voor reden dan ook en zijn dus eor definitie recalcitrant. Als ze tendens A is zullen zij onherroepelijk B roepen.
Dit is natuurlijk onzin, hoe denk je dat Rusland zo groot is geworden?quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Meestal reageert Rusland met terugtrekken. Ze trokken zich terug uit de rest van Oekraine toen ze daar te veel pijn kregen (die hele colonne richting Kiev staat me bij) en in het verleden trokken ze zich terug uit Oost-Europa en uit Afghanistan toen ze daar teveel pijn kregen in economische schade en/of militair verlies.
Wat dacht jij dan hoe ze reageren? Rusland heeft eigenlijk nog nooit gereageerd met totale escalatie. Altijd met het verlies nemen op de lange termijn.
Omdat ze zich nooit hoefden terug te trekken vanwege te veel pijn. Meestal is de trigger dat het volk het niet meer pikt. Daar zal nu wat meer voor nodig zijn omdat ze inmiddels al generaties aan propaganda hebben gelepeld, maar ik zou vrolijk doorgaan met het leven in Rusland duurder te maken. Dus die olieraffinaderijen moeten stuk.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin, hoe denk je dat Rusland zo groot is geworden?
Dit geldt voor elk land in de wereld...quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Omdat ze zich nooit hoefden terug te trekken vanwege te veel pijn. Meestal is de trigger dat het volk het niet meer pikt.
Daarom is het heel verstandig dat Oekraine de raffinaderijen opblaast. Laat de brandstofprijs in Rusland maar omhoog gaan. Dat maakt ook het transport vanaf het platteland richting de steden duurder. Daardoor hogere prijzen in de supermakt voor voedsel. Dan worden nog meer burgers boos.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Omdat ze zich nooit hoefden terug te trekken vanwege te veel pijn. Meestal is de trigger dat het volk het niet meer pikt. Daar zal nu wat meer voor nodig zijn omdat ze inmiddels al generaties aan propaganda hebben gelepeld, maar ik zou vrolijk doorgaan met het leven in Rusland duurder te maken. Dus die olieraffinaderijen moeten stuk.
Russen zijn kei- en keihard. De enige taal die ze snappen is geweld en hun leven kut maken. Anders lopen ze over je heen. (bron: afgelopen 1000 jaar)
30%, sinds begin dit jaar. En da's voor diesel. Rus heeft historisch altijd veel minder benzine capaciteit gehad, dat zal er nog slechter voor staan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:55 schreef Ulx het volgende:
Daarom is het heel verstandig dat Oekraine de raffinaderijen opblaast. Laat de brandstofprijs in Rusland maar omhoog gaan.
En terecht.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:29 schreef Ulx het volgende:
Zouden Russen blij zijn met duurdere brandstof? Nederlanders jengelen na dertig jaar nog steeds over het kwartje van Kok.
Meh, kwartje van Kok nee. Ik wil liever de duizend euro van Rutte. JA HALLO!!quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:29 schreef Ulx het volgende:
Zouden Russen blij zijn met duurdere brandstof? Nederlanders jengelen na dertig jaar nog steeds over het kwartje van Kok.
De rantsoenering is gestopt en Oekrane kan ook weer de aanval zoeken?quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:37 schreef Ulx het volgende:
Nice! Helemaal als het inderdaad een trainingslocatie was. Niet alleen een berg recruten aan gort, maar waarschijnlijk ook de instructeurs.
[ x ]
[ x ]
De rantsoenering ging vooral om 155mm granaten. Dit is (waarschijnlijk) ATACMS geweest. Daar kwam in maart al een nieuwe lading van binnen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De rantsoenering is gestopt en Oekrane kan ook weer de aanval zoeken?
Ik weet niet zeker of de brandstof voor consumenten duurder is geworden. Normaal gesproken check ik de dagprijzen aan de pomp in een willekeurige middelgrote stad.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:29 schreef Ulx het volgende:
Ik heb altijd het idee dat Tucker de antwoorden prima begrijpt, maar totaal niet genteresseerd is in waarheidsvinding of journalistieke duiding buiten de (ver)nauwe(nde) fuik waarin hij opereert.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de werking hiervan. In theorie, volgens de filmpjes iig, is dit goed tegen veel drones?quote:
Waar heb je het over man? Je loopt te raaskallen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:06 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Makkelijk praten als jij de rekening niet hoeft te betalen. Maar zo kennen we het pro Oekranekamp weer.
Het maakt niet uit hoeveel geld er naar Oekrane gaat. Er zijn niet genoeg handjes om de wapens vast te houden. En van die huurlingen is ineens geen spoor meer te bekennen.
Weet niet of die er al zijn, maar volgens het promo filmpje van Rheinmetall werkt het erg goed.quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de werking hiervan. In theorie, volgens de filmpjes iig, is dit goed tegen veel drones?
Zijn er al berichten over waar deze wordt ingezet en of het goed werkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |