SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Er zaten Russen. En de reden dat ze het eiland innamen is dat er nu geen Russen meer zitten.quote:Op maandag 29 april 2024 07:40 schreef Idisrom het volgende:
[..]
[ x ]
Ik vraag mij af, of het wel echt zin heeft om dat soort eilandjes in de Dnjepr in te nemen.
Ten eerste, zaten er wel Russen?
Maar belangrijker, ik krijg er zo'n Stalingradgevoel bij. Mensen op zo'n eiland worden schietschijven. Bij de slag om Stalingrad werden elke nacht verse Sovjetmilitairen de rivier Wolga overgestoken. Ze hadden op moment van oversteken een gemiddelde levensverwachting van slechts 14 uur.
Het is met name vreemd nieuws. De Russische linies zijn altijd aangegeven als 6km naar het zuidoosten en er zijn ook geen pogingen geweest om dit of andere eilanden aan de overkant van de Dnepr in het bezit te houden.quote:Op maandag 29 april 2024 07:40 schreef Idisrom het volgende:
[..]
[ x ]
Ik vraag mij af, of het wel echt zin heeft om dat soort eilandjes in de Dnjepr in te nemen.
Ten eerste, zaten er wel Russen?
Maar belangrijker, ik krijg er zo'n Stalingradgevoel bij. Mensen op zo'n eiland worden schietschijven. Bij de slag om Stalingrad werden elke nacht verse Sovjetmilitairen de rivier Wolga overgestoken. Ze hadden op moment van oversteken een gemiddelde levensverwachting van slechts 14 uur.
Dat klopt. We hebben het nog steeds over relatief kleine vlekjes die je als je de hele kaart van oekraine voor je neus hebt amper ziet.quote:Op maandag 29 april 2024 08:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar is het nou allemaal echt zo shocking die Russische 'doorbraken'? Nog steeds kilometerwerk toch, ik zie niet echt in hoe de Russen ineens honderden kilometers door zouden kunnen stoten.
Ik heb niet echt zicht op Oekraense verdedigingslinies moet ik zeggen. Is er een 'omslagplek' in het front waarbij het echt spannend gaat worden als de Russen er doorheen prikken?quote:Op maandag 29 april 2024 08:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat klopt. We hebben het nog steeds over relatief kleine vlekjes die je als je de hele kaart van oekraine voor je neus hebt amper ziet.
Nee, ik zie de Russen ook niet zover doorstoten.quote:Op maandag 29 april 2024 08:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar is het nou allemaal echt zo shocking die Russische 'doorbraken'? Nog steeds kilometerwerk toch, ik zie niet echt in hoe de Russen ineens honderden kilometers door zouden kunnen stoten.
Tuurlijk, het gaat niet om duizenden km2 ineens. Maar er zit wel een stuk meer tempo in dan voorheen. Deze maand gaat het om zo'n 100km2 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 april 2024 08:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Pokrovskquote:Op maandag 29 april 2024 08:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb niet echt zicht op Oekraense verdedigingslinies moet ik zeggen. Is er een 'omslagplek' in het front waarbij het echt spannend gaat worden als de Russen er doorheen prikken?
Nee, de Russen hebben niet de mogelijkheid snel te bewegen om zo een gat in de linies heel zwaar uit te buiten. De AFU kan zich daardoor als het moet georganiseerd terugtrekken.quote:Op maandag 29 april 2024 08:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb niet echt zicht op Oekraense verdedigingslinies moet ik zeggen. Is er een 'omslagplek' in het front waarbij het echt spannend gaat worden als de Russen er doorheen prikken?
Nog beter zou zijn als ze vanuit Roemeni of Moldavi gaan vliegen.quote:Op maandag 29 april 2024 11:41 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Dat wisten ze een jaar geleden natuurlijk ook al. Beetje slordig om dan te kiezen voor deze oplossing.
Bel het Oekraense hoofdkwartier en vraag de exacte cordinaten.quote:
Als dit het zou zijn niet. Maar nu verwacht men binnenkort een grootschalig offensief van de Russen. Dan kan het hard gaan. Wat dan niet helpt is dat Oekrane de afgelopen tijd veel aan eerste linies heeft moeten inleveren.quote:Op maandag 29 april 2024 08:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat kost het ze meer dan? Soldaten?quote:Op maandag 29 april 2024 12:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als dit het zou zijn niet. Maar nu verwacht men binnenkort een grootschalig offensief van de Russen. Dan kan het hard gaan. Wat dan niet helpt is dat Oekrane de afgelopen tijd veel aan eerste linies heeft moeten inleveren.
Natuurlijk heeft Oekrane nog het een en ander achter de hand voor het verdedigen tegen zo’n offensief, maar de kans is groot dat het Oekrane meer kost dan wat ze lief is.
Ja, soldaten. alhoewel ze niet hoeven te sneuvelen.quote:Op maandag 29 april 2024 13:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat kost het ze meer dan? Soldaten?
En het risico lopen gecastreerd te worden?quote:Op maandag 29 april 2024 13:31 schreef Idisrom het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat je liever bij de achterblijvers wil zitten,
Van alles teveel. Soldaten, munitie, grond. Men heeft wel eens benoemd dat Oekrane nog allerlei westerse tanks nog helemaal niet heeft ingezet, maar dat zal bij een grote Russische doorbraak anders zijn.quote:Op maandag 29 april 2024 13:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat kost het ze meer dan? Soldaten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |