abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 april 2024 @ 11:21:13 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_213351283
En het zonnetje schijnt en de was hangt buiten en we zijn op zoek naar leuke ideetjes voor in de meivakantie ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213351410
Tikibad heb ik laatst ook naar gekeken, maar wat ik toen zag was het of icm Duinerel en dan twee uur Tikibad. Of entree voor Tikibad alleen en dan mag je maar 4 uur (en daar vind ik het dan vanaf hier net wat te ver voor rijden om max 4 uur te mogen zwemmen).

Ik heb gewoon twee kinderen op touw gekregen om samen met me te gaan hardlopen zometeen :o dat is me nog nooit gelukt (sowieso de jongste niet). Dus niet te lang rondje, vind het leuk dat ze mee gaan!
  zondag 28 april 2024 @ 11:44:54 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213351601
Die zon zag er leuk uit ja, maar is verdwenen en nu regent en waait het. Het wordt weer herfst :{

Ik pak mijn spullen in voor mijn retraite en heb besloten all the way te gaan. Geen stiekeme biertjes mee dus en mijn telefoon lever ik in. Doodeng brrrrr :X

quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2024 11:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Klopt. Maar volgens mij is het helemaal hip om midden in de nacht anderen wakker te schreeuwen, zonder reden dan dat men dat leuk vindt ;)
Ik ken luilak, maar reveille staat (hier althans) voor mensen 's ochtends wakker maken, in dit geval met een platte kar met daarop veel mensen en muziek :o Cultuursnuiven hiero! :D
  zondag 28 april 2024 @ 11:55:01 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213351732
Mijn oudste wil zometeen voor het eerst dit jaar het water op om te gaan surfen. :o Brrrrr....
pi_213351828
Wij vertrekken vandaag weer uit ons vakantiehuisje. Late uitcheck gekozen, dus we doen rustig aan. Man is net met de kinderen gaan zwemmen zodat ik nog even kon slapen, luxe! :o O+

En volgende week nog een week meivakantie op te vullen dus. Ik moet veel werken, man is thuis. Heel fijn dat het zo kan en heel goed voor iedereen, maar ik moet er stiekem wel aan wennen :@

Ik ben nog nooit bij Archeon geweest :o Het lijkt me heel leuk, maar op de een of andere manier ook heel ingewikkeld ofzo :?
pi_213351880
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:04 schreef Amsel het volgende:
Ik ben nog nooit bij Archeon geweest :o Het lijkt me heel leuk, maar op de een of andere manier ook heel ingewikkeld ofzo :?
Hoezo ingewikkeld?

Wij wonen dicht bij Duinrell/Tikibad. Vroeger ging ik er echt vaak zwemmen. Kostte toen geen drol.

Nu ga ik er niet meer naartoe. Hoop ellende, veel lastig vallen van meisjes, vakantiepark staat vol met Polen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213351911
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 11:02 schreef exode het volgende: Nu we het over uitjes hebben: Tikibad is dat nog wat? Ik lees gemixte reviews, ik ben er een jaar of 20 geleden voor het laatst geweest. We denken erover om er volgende week maandag (6 mei dus) heen te gaan. Wij wilden morgen naar Oerrr maar helaas zijn die op maandag gesloten. Tenminste het bezoekerscentrum en dus geen speurtochten. Waarschijnlijk blijven wij in de buurt, maar toch van het zonnetje genieten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
S vindt het Tikibad heel leuk
Ik vind t vooral druk en duur voor wat je krijgt, maar met een vriendinnetje vermaakt ze zich prima daar :P
Het is wel anders dan 20 jaar geleden iig, wat nieuwe glijbanen erbij
Ervoor nog even lekker wandelen in Meijendel O+
pi_213352195
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 09:38 schreef TolstoiFan het volgende: Hier een redelijk rustige Koningsdag. Simon heeft voor 5 Dubbelpockets van Donald Duck gescoord voor ¤ 2 en nog wat andere kleine dingen. 's Middags nog even gefietst en in een speeltuin gespeeld tot het ging regenen en daarna thuis spelletjes gedaan. Wat is leuker: Archeon of Openlucht Museum (Arnhem)? Morgen wordt het prachtig weer, dus we willen wat gaan doen :). Andere tips zijn uiteraard ook welkom.
Ik ben maar 1x in het Openluchtmuseum geweest, en dat is alweer 20 jaar geleden. Dus geen idee of het in de tussentijd erg is veranderd. Ik vond het toen wel aardig, maar niet heel bijzonder. Archeon vind ik heel tof, zelfs na meerdere bezoeken komen we graag terug.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213352251
Ik vind het Openluchtmuseum in Arnhem leuk. Maar er zijn musea die meer entertainment hebben voor kinderen. Het is maar net wat je zoekt. J van 9 vond het vorige week leuk.
Toen ik nog in Arnhem woonde en een museumkaart had, ging ik regelmatig in het Openluchtmuseum wandelen, als park O+
pi_213352278
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 11:02 schreef exode het volgende:
Nu we het over uitjes hebben: Tikibad is dat nog wat? Ik lees gemixte reviews, ik ben er een jaar of 20 geleden voor het laatst geweest.
We denken erover om er volgende week maandag (6 mei dus) heen te gaan.

Wij wilden morgen naar Oerrr maar helaas zijn die op maandag gesloten. Tenminste het bezoekerscentrum en dus geen speurtochten. Waarschijnlijk blijven wij in de buurt, maar toch van het zonnetje genieten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Tikibad is wel leuk hoor, veel glijbanen. Twee dingen om rekening mee te houden:
- Ze zijn heel streng met lengte en/of diploma’s. Als je nog geen 1.20 bent geloof ik dan moet je zwembandjes om, ongeacht of je diploma’s hebt. Dat kan best een domper zijn. Onze jongste werd nagemeten én moest een rondje proefzemmen om aan te tonen dat hij voldoende zwemvaardigheid had. Hij zat toen net rond de grens qua lengte.
- Nu niet zo relevant, maar je moet bij binnenkomst kiezen voor het binnen- of buitenbad. Je mag tussentijds niet switchen. Wij gingen in de zomer en hadden eigenlijk wel gerekend op toegang tot beide baden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213352384
Ik ken Het Openluchtmuseum alleen in Arnhem. Dat vind ik leuk om doorheen te struinen en rond te kijken. Wij hebben een museumkaart en gaan er soms met Duitse familie en vrienden heen. Als dagje uit waarbij een kind centraal staat, vind ik het wat mager.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_213352416
Archeon is erg leuk, veel activiteiten voor de kinderen.
2 jaar geleden naar openluchtmuseum geweest en dat vonden ze op zich wel leuk maar was weinig te doen.
S. 2014
J. 2016
  zondag 28 april 2024 @ 13:12:02 #13
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213352458
quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2024 11:19 schreef Troel het volgende:

[..]
Museum?
We hebben de afgelopen jaren zoveel gebruik gemaakt van de museumjaarkaarten dat we de meeste musea nu wel kennen. :@ Plus dat de kinderen meer van de actievere activiteiten zijn inmiddels.

Met mooi weer had ik een dagje Giethoorn in gedachten.
  zondag 28 april 2024 @ 13:19:43 #14
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_213352523
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 13:12 schreef Kyara het volgende:

[..]
We hebben de afgelopen jaren zoveel gebruik gemaakt van de museumjaarkaarten dat we de meeste musea nu wel kennen. :@ Plus dat de kinderen meer van de actievere activiteiten zijn inmiddels.

Met mooi weer had ik een dagje Giethoorn in gedachten.
Niet heel actief, maar ook geen echt museum, Mind Mystery (in Horst, bij Venlo) is voor kinderen ook leuk. Binnen en buiten, redelijk kleinschalig, maar wij waren er toch wel 2/3 uur binnen.

Of een escaperoom? https://www.escaperoomsnederland.nl/thema/escape-room-kinderen/
pi_213352561
Ik heb de sites van Archeon en Openluchtmuseum even doorgespit en kwam ook al tot dezelfde conclusie, dat het Openluchtmuseum minder leuk lijkt voor kinderen. Dus het wordt morgen het Archeon.
Dank voor jullie input, altijd fijn!!!

Hopelijk wordt het weer zoals voorspeld (droog, zonnetje en rond de 18 graden), want de voorspellingen van vandaag komen niet uit, het regent hier zeer regelmatig terwijl de voorspelling droog en wat zon was.
  zondag 28 april 2024 @ 13:50:39 #16
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213352823
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 13:19 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Niet heel actief, maar ook geen echt museum, Mind Mystery (in Horst, bij Venlo) is voor kinderen ook leuk. Binnen en buiten, redelijk kleinschalig, maar wij waren er toch wel 2/3 uur binnen.

Of een escaperoom? https://www.escaperoomsnederland.nl/thema/escape-room-kinderen/
Ja, die is zeker leuk! Maar dus ook al vaker geweest :@

Escaperoom staat op ons lijstje om eens met het hele gezin te doen.

Ik heb nu Pantropica in het vizier (voorheen de Orchideenhoeve).
pi_213352901
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 april 2024 @ 14:05:05 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_213352942
quote:
Die ga ik zeker onthouden voor mijn Potterhead! Thanks!
  zondag 28 april 2024 @ 14:14:57 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213353044
quote:
Oh, leuk! Had geen flauw idee :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213353177
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 14:05 schreef Kyara het volgende:

[..]
Die ga ik zeker onthouden voor mijn Potterhead! Thanks!
Wij hebben m gespeeld in 2021 😀
Hadden 16 minuten over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_213353430
N vond Tikibad echt geweldig, ook al mocht ze nog niet overal in.
Het was wel erg druk, dus sommige glijbanen zijn we niet in geweest (die tunnels met die lichten). We zijn wel van plan er deze vakantie nog eens heen te gaan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_213353780
Juul heeft nog geen zwemdiploma dus zij zwemt sowieso met bandjes/zwemvest. Ik vermoed dat ik met haar in het kleuterdeel rondhang en verloofde met B alle glijbanen afgaat.
We reserveren nog niet, kijken hoe de week loopt. Als ik alleen met ze 'moet' gaan, gaan we naar een zwembad hier in de buurt.

Fijn om de ervaringen te lezen, druk is het overal natuurlijk de komende 2 weken. Hopelijk is het mooi weer, dan gaan er wellicht minder mensen.

Wij gaan dinsdag of donderdag met zijn 2tjes naar de sauna, daar heb ik nu al zo ontzettend veel zin in O+
pi_213354905
Ik dacht dat alleen Tikibad doen alleen mogelijk is als het attractiepark dicht is. Het zwembad staat in het park, dus naar het Tikibad gaan is automatisch toegang tot het pretpark hebben. Maar wellicht dat ze daarom max 4 uur hebben, en dat dat dan pas de laatste vier uur dat ze open zijn boekbaar is oid.

Houd er overigens wel rekening mee dat het vanaf 2 uur voor sluitingstijd park tot 2 uur na sluitingstijd park heel druk is in het zwembad in de vakanties. En zeker de toren naar de trechterglijbaan is heel slecht geventileerd, daar wachten is geen pretje… en eerste drie weken van de zomervakantie regio midden is ook af te raden vanwege JVA kampen op Duinrell dan, met name op het park zelf (zwemmen doen ze maar 1 of 2 keer per week dacht ik).
  zondag 28 april 2024 @ 17:45:07 #24
344469 Amsel
zonder t
pi_213354925
quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2024 13:50 schreef Kyara het volgende:

Ik heb nu Pantropica in het vizier (voorheen de Orchideenhoeve).
Daar was ik laatst met de 7- en de 9-jarige, vonden ze geweldig!
  zondag 28 april 2024 @ 18:05:48 #25
344469 Amsel
zonder t
pi_213355126
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2024 12:12 schreef Vicky het volgende:

Hoezo ingewikkeld?

Per dag moeten bekijken welke activiteiten er wel of niet zijn, en dan zijn die er ook nog wel of niet op bepaalde tijdstippen. En dan moet je daar ook nog een extra kaartje voor kopen dacht ik?

Misschien valt dat in de praktijk wel heel erg mee? Kun je gewoon rondlopen en kijken wat je tegenkomt? Ik vind de website in ieder geval onoverzichtelijk (misschien juist doordat er zo veel te doen is) dus voelt het allemaal heel ingewikkeld. Maar dat ligt vast aan mij :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')