quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:03 schreef Drass het volgende:
https://x.com/AAdamsWX/status/1787673535780896870
Dorpje Barnsdall zwaar getroffen.
Op die ene na heb je niet veel gemist. Ze wilden maar niet doorzetten, wat gezien die ene maar beter is geweest ook. Achteraf had ik ook liever die slaap gehadquote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:43 schreef VKV het volgende:
Ik ben rond 12 uur vannacht ook afgehaakt op de livestreams, het doofde elke keer uit en mijn nachtrust vond ik toch aantrekkelijker haha
Nondeju 😱quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:04 schreef Drass het volgende:
Ha Baas, ik werk morgen thuis is dat prima? Jahoor Jan doemaar...
quote:Large tornado rips through Barnsdall, Oklahoma, causing massive damage, gas leaks and casualties
A very large tornado hit Barnsdall, Oklahoma, at 21:40 local time on May 7 (02:40 UTC on May 8), causing widespread damage. The event resulted in at least one fatality, multiple injuries, and extensive structural damage, including to a nursing home.
The tornado hit Barsndall, Oklahoma at around 21:40 local time on May 7
About 30 – 40 homes and a nursing home were damaged/destroyed, approximately one-third of the town
One person was killed and multiple others were injured
Natural gas leaks were reported, leading to much of the town being evacuated
The destructive tornado with an estimated width of about 800 m (0.5 miles) ripped through the small town of Barnsdall (population about 1 000) in Oklahoma’s Osage County at 21:40 LT on Monday, May 7.
The NWS Storm Prediction Center (SPC) received multiple reports of structural damage and multiple chaser photos and videos of a tornado in and near Barnsdall.
According to the Oklahoma Highway Patrol, at least 30 to 40 homes in Barnsdall were damaged, or about one-third of the town. The Department of Health reported a nursing home was damaged and patients were being evacuated.
Emergency management officials in Osage County reported a natural gas leak and multiple road closures caused by debris from the tornado. Residents of Barnsdall shared updates on X, describing how large portions of the town were being evacuated as a precaution.
he tornado reached the city of Bartlesville (population ~40 000), located about 24 km (15 miles) NE of Barnsdall, by around 22:00 CDT. However, it appears it weakened as it passed the city.
This severe weather event was part of a broader series of storms that had been affecting the region since May 6, marked by intense wind and rain.
The Storm Prediction Center confirmed 17 tornado reports on that day, primarily from Oklahoma, but also from states such as Iowa, Kansas, Nebraska, South Dakota, Missouri, and Tennessee.
Die noordelijke in Michigan op Kalamazoo wat ook een grote stad isquote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:48 schreef Nattekat het volgende:
Nu ook een warning op een rotatie die recht op Indianapolis afkoerst.
Ohw, dat is een hele pijnlijke als die ook daadwerkelijk aan de grond is. Blijft wel ten zuiden van Kalamazoo, maar daar is het kiezen tussen de buitenwijken of een forensenstad.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die noordelijke in Michigan op Kalamazoo wat ook een grote stad is
Die noordelijke is nu aan de grond ten zuiden van Kalamazooquote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:59 schreef Nattekat het volgende:
Die zuidelijke supercell nu ook PDS?
Gelukkig heeft die een zeldzaam dunbevolkt stuk Michigan gevonden
Die is nu bevestigd aan de grond, die gaat Portage zo treffenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die noordelijke in Michigan op Kalamazoo wat ook een grote stad is
Wij kijken dezelfde stream volgens mijquote:Op woensdag 8 mei 2024 00:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die noordelijke is nu aan de grond ten zuiden van Kalamazoo
quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij kijken dezelfde stream volgens mij
En allemaal niet eens in het gebied waar het verwacht werd. Ryan was net live toen het op eens los ging daar, en hij zei achteraf nog dat hij niet eens voor die stormen live ging in eerste instantie, maar voor de stormen in Indiana en Ohio.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:22 schreef VKV het volgende:
Gisteren meer actie, terwijl er niet zoveel verwacht werd, dan de dag ervoor.
Ik begin langzaam ruzie te krijgen met m'n lichaam wat slaap betreftquote:Op woensdag 8 mei 2024 10:33 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Vanavond maar weer volgen, morgen toch vrij
Samen ten onderquote:
Morgen inmiddels ook nog een behoorlijk stuk "Enhanced Risk"quote:Op woensdag 8 mei 2024 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Samen ten onder
Ik moet er wel voor zorgen dat ik volgende week in de nacht van dinsdag op woensdag een nachtje door kan halen, dus hopelijk is het ook klaar na vandaag
Uiteraard. Slaap is voor mietjes.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Morgen inmiddels ook nog een behoorlijk stuk "Enhanced Risk"
PDS nu. Lijkt op weg te zijn naar de zuidelijke wijken van Aurora.quote:
Ja inderdaad. Gemeen beestje.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
PDS nu. Lijkt op weg te zijn naar de zuidelijke wijken van Aurora.
Ik denk dat ie de woonwijk nipt gemist heeft. De Walmart daar zal wel iets minder goed eraan toe zijn.quote:
Is inmiddels de Wegmartquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat ie de woonwijk nipt gemist heeft. De Walmart daar zal wel iets minder goed eraan toe zijn.
[ afbeelding ]
Woonwijk begint 20m noordelijk van die weg die van west naar oost loopt, de Walmart ligt aan de zuidkant van de weg net ten westen van waar ie naar het noorden afbuigt.
De gebruikelijke.Vooral Ryan als het een grotere uitbraak is zoals vandaag.quote:Op donderdag 9 mei 2024 00:33 schreef Cracker1992 het volgende:
Via welke streams volgen jullie dit? Ik kom al snel uit op de gebruikelijke (meest voor de hand liggende) streams van Reed, Ryan en Max.
Jynxed it, wat een beest zeg... hopen dat dit goed gaat!quote:Op donderdag 9 mei 2024 00:40 schreef Nattekat het volgende:
Columbia lijkt goed weg te komen. Qua tornado's valt het een beetje stil nu.
https://twitter.com/i/broadcasts/1YqxoDjDRqbKv
Vette livestream wel
Ja, die timing was weer eens uitstekendquote:Op donderdag 9 mei 2024 00:45 schreef Cracker1992 het volgende:
[..]
Jynxed it, wat een beest zeg... hopen dat dit goed gaat!
Ik kijk op Youtube onder het kopje Live gewoon bij welke stormchaser er actie is. Connor Croff heeft ook vaak leuke streams, maar ik switch eigenlijk gewoon tussen 5 streams tegelijk waar donkere wolken zijnquote:Op donderdag 9 mei 2024 00:33 schreef Cracker1992 het volgende:
Via welke streams volgen jullie dit? Ik kom al snel uit op de gebruikelijke (meest voor de hand liggende) streams van Reed, Ryan en Max.
Was dat de tweede emergency? Ik heb gelezen dat er een tweede was, maar heb niets kunnen vinden.quote:
Dat zou ik zo niet weten..quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was dat de tweede emergency? Ik heb gelezen dat er een tweede was, maar heb niets kunnen vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |