Ik ook niet. Bij RBR mag ie zelf zijn side projects uitkiezen, het is bij een ander nog maar zien of ze dat toestaan.quote:Op donderdag 25 april 2024 17:34 schreef FireFox1 het volgende:
Ik geloof er nog niks van dat Newey RBR verlaat.
Nou, gezien zijn staat van dienst denk ik dat hij bij alle teams een blanco cheque voor zijn snufferd kan krijgen.quote:Op donderdag 25 april 2024 17:46 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik ook niet. Bij RBR mag ie zelf zijn side projects uitkiezen, het is bij een ander nog maar zien of ze dat toestaan.
Iedereen en z'n moeder meldt het inmiddels.quote:Op donderdag 25 april 2024 17:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Erik van Haren en de BBC en AMuS melden het inderdaad.
[ x ]
Die hebben ze al met Enrico Balbo en Pierre Waché.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:02 schreef franklop het volgende:
Prima toch als hij na zoveel jaar iets nieuws wil?
Neem aan dat Red Bull ook al tijdje bezig is geweest met de juiste opvolging, indien hij gaat
Ferrari zou hem een blanco cheque geven om een superboot te ontwerpen. Althans, dat was het verhaal een paar maanden terug.quote:Op donderdag 25 april 2024 17:46 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik ook niet. Bij RBR mag ie zelf zijn side projects uitkiezen, het is bij een ander nog maar zien of ze dat toestaan.
65, 40 jaar F1 paddock, paar miljoen vergaard..quote:
Aston Martin heeft de Valkyrie LMH Hypercar waarmee ze in de WEC gaan racen.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ferrari zou hem een blanco cheque geven om een superboot te ontwerpen. Althans, dat was het verhaal een paar maanden terug.
Ieder team dat hem wil weet dat ze hem iets moeten bieden naast het F1 team.
Zou wat zijn als het inderdaad blijkt dat hij gewoon van z'n pensioen gaat genieten, met hier en daar nog eens een projectje.quote:
Apart bericht. Groot nieuws, Newey gaat niet weg. Niet dat ik anders had verwacht, maar goed, misschien morgen weer een bericht dat ie nog steeds niet weg gaat?quote:
Daar mogen ze pas vanaf 1 januari 2025 aan beginnen, dus als hij dan 1 mei/juni 2025 begint bij zijn volgende team heeft hij nog ca 9 maanden om zijn stempel op de auto voor 2026 te drukken.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel een beetje vreemd verhaal want ik neem aan dat zijn gardening leave minimaal een jaar zal zijn, dus voor de auto van 2026 (zeker de filosofie ervan) ben je een beetje te laat als je hem nu haalt.
Ja, dat maakt de auto meteen slechterquote:Op donderdag 25 april 2024 19:34 schreef Origami94 het volgende:
Yes
Hopelijk morgen al
Krijgen we een keer een spannend seizoen of Perez moet verrassen.
Stukje duiding.quote:Ontevreden topontwerper Adrian Newey gaat Red Bull Racing verlaten
Ontwerper Adrian Newey gaat Formule 1-team Red Bull Racing binnen afzienbare tijd verlaten. Dat melden meerdere bronnen rond de succesvolle renstal, na eerdere berichtgeving door Auto, Motor und Sport.
Newey (65) heeft nog een contract tot en met 2025 bij Red Bull. Eerder werd de topdesigner al in verband gebracht met een overgang naar Ferrari of Aston Martin. Het is de vraag hoe snel hij eventueel bij een ander team aan de slag zou kunnen gaan, omdat topmensen in de Formule 1 vaak nog te maken hebben met gardening leave voordat ze elders kunnen werken.
Het naderende afscheid van de Brit komt niet als een verrassing. Eerder werd al duidelijk dat hij niet meer op één lijn zat met teambaas Christian Horner. Dat heeft enerzijds te maken met de zaak rond Horner, die door een medewerkster wordt beticht van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Horner is weliswaar vrijgepleit, maar de vrouw in kwestie is in beroep gegaan en afgelopen maandag opnieuw ondervraagd door een externe advocaat.
Huidige rol
Ook zou Newey ontevreden zijn over zijn huidige rol binnen het Formule 1-team. Hoewel hij door velen nog wordt gezien als hét brein achter de topauto’s van de afgelopen jaren, zeggen insiders al veel langer dat technisch directeur Pierre Waché de grote man is achter de bolide van wereldkampioen Max Verstappen. Newey focust zich veel meer op het hypercar-project van Red Bull, de RB17.
Horner zei vorig jaar nog dat Newey slechts vijftig procent van de tijd bezig was met de Formule 1-auto. Bronnen rond het topteam stelden eerder dat Newey de auto van dit seizoen, de RB20, pas tijdens de presentatie in Milton Keynes in februari voor het eerst daadwerkelijk zag.
https://www.telegraaf.nl/(...)bull-racing-verlaten
Raar verhaal.quote:
Maar allemaal op basis van het bericht in AMuS, dezelfde bron die inmiddels al heel wat Red Bull verhalen de lucht in geslingerd heeft waarvan niets is gebleken.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iedereen en z'n moeder meldt het inmiddels.
We wachten rustig af. Ik althans.
En daarvoor het Valkyrie project met Aston Martin.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:00 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Raar verhaal.
Newey heeft het RB17 project gekregen omdat hij meer wilde doen dan F1...
quote:Op donderdag 25 april 2024 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er is in ieder geval iemand bezig om RB Racing negatief in het nieuws te laten zijn en mensen weg te krijgen.
Het is gewoon de cirkel des levens. Elk dominant team loopt tegen de muur der verval aan.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Er is in ieder geval iemand bezig om RB Racing negatief in het nieuws te laten zijn en mensen weg te krijgen.
Ik kan me wel voorstellen dat er aan hem wordt getrokken door Ferrari en dat hij dit probeert te gebruiken om zijn positie bij RBR te verbeteren. Of hij ook bereid is zijn legendarische reputatie op het spel te zetten om nog 1 keer te vlammen, vraag ik me serieus af. Geldt ook voor Aston eigenlijk hoewel die kans misschien wel iets groter is.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:45 schreef Drebbelman het volgende:
Ergens kan ik me wel voorstellen dat hij, nu Red Bull alles bereikt heeft, nog één keer wil laten zien dat hij een winnende auto kan bouwen, en als dat bij Ferrari is zou het hem legendarisch maken. Maar een overstap naar Ferrari komt nogal wat bij kijken, qua cultuur, locatie, taal etc en het lijkt me sterk dat hij daar op zijn leeftijd nog op zit te wachten. Aston Martin aan de andere kant zit bij Red Bull om de hoek en hij heeft al ervaring met het ontwerpen van een Aston.
Kan ik me ook niet voorstellen. Dan gaat Stroll er in rijden. Paarlen voor de zwijnen. Daar heeft Newey ook niks aan, qua reputatie. Ja oké, Alonso ook en die zal er ongetwijfeld veel beter mee uit de voeten kunnen, races winnen enz., maar of AM daarmee dan ook de WCC kan winnen is ook maar de vraag.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:50 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat er aan hem wordt getrokken door Ferrari en dat hij dit probeert te gebruiken om zijn positie bij RBR te verbeteren. Of hij ook bereid is zijn legendarische reputatie op het spel te zetten om nog 1 keer te vlammen, vraag ik me serieus af. Geldt ook voor Aston eigenlijk hoewel die kans misschien wel iets groter is.
Newey's reputatie staat niet op het spel,daarvoor heeft hij veel teveel gepresteerd met verschillende coureurs en verschillende motoren. Newey is de grootste f1-wagenbouwer ooit.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:50 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat er aan hem wordt getrokken door Ferrari en dat hij dit probeert te gebruiken om zijn positie bij RBR te verbeteren. Of hij ook bereid is zijn legendarische reputatie op het spel te zetten om nog 1 keer te vlammen, vraag ik me serieus af. Geldt ook voor Aston eigenlijk hoewel die kans misschien wel iets groter is.
En vervolgens door verschillende bronnen onafhankelijk van elkaar geverifieerd. Zowel de BBC als Motorsport com melden dat het door hun eigen bronnen bevestigd is.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar allemaal op basis van het bericht in AMuS, dezelfde bron die inmiddels al heel wat Red Bull verhalen de lucht in geslingerd heeft waarvan niets is gebleken.
Het is een grote echoput.
Ja, sorry, maar ik heb de laatste iets te veel van dit soort verhalen gelezen die ook allemaal bevestigd zouden zijn en waar helemaal niets uitkwam.quote:Op donderdag 25 april 2024 23:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En vervolgens door verschillende bronnen onafhankelijk van elkaar geverifieerd. Zowel de BBC als Motorsport com melden dat het door hun eigen bronnen bevestigd is.
Hoe moet hij zijn positie bij RBR nog verbeteren? Hij is CTO, er is maar een positie binnen RBR hoger en dat is een positie die hij niet ambieert (en nooit geambieert heeft). RBR geeft hem alle ruimte voor andere projecten, ze hebben hem de vrijheid gegegeven om aan de Valkyrie te werken en momenteel aan de RB 17.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:50 schreef Perox het volgende:
[..]
Dit lijkt mij ook het meest waarschijnlijke.quote:Op vrijdag 26 april 2024 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
Ik geloof eerder dat hij met pensioen gaat als CTO en alleen nog een consultant rol gaat vervullen, iets waar hij al eens over gesproken heeft.
Kan, maar dat is niet relevant voor dit verhaal, in Amerika gaat het ook enkel om nieuwe non-competes.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar mogen ze pas vanaf 1 januari 2025 aan beginnen, dus als hij dan 1 mei/juni 2025 begint bij zijn volgende team heeft hij nog ca 9 maanden om zijn stempel op de auto voor 2026 te drukken.
Verder las ik dat de gardening leave in de VS door de rechter is verboden, dus wie weet gaat dat hier ook gebeuren
Tof voor hem!quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:56 schreef Rnie het volgende:
Definitief![]()
Hülkenberg verkast na dit Formule 1-seizoen van Haas naar Sauber
https://www.nu.nl/formule(...)aas-naar-sauber.html
[ x ]
In sommige weekeinden toch weer een stapje voor- of achteruit. In elk geval een andere kleur!quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:56 schreef Rnie het volgende:
Definitief![]()
[ x ]
Ik snap echt niet wat ie nog in F1 doet, laat staan dat een team hem erbij haalt, maar leuk voor hem.quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:56 schreef Rnie het volgende:
Definitief![]()
[ x ]
Bottas met pensioen? Zhou toch eruit?quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Neem aan dat Bottas en Zhou allebei wel klaar zijn bij Sauber na dit jaar.
Denk het wel.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Bottas met pensioen? Zhou toch eruit?
Bottas misschien nog naar Haas, Zhou is wel exit.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Bottas met pensioen? Zhou toch eruit?
Voordeel van z'n paspoort, gelukkig spreekt hij ook nederlands.quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:56 schreef Rnie het volgende:
Definitief![]()
[ x ]
Moeilijk te zeggen, Hulkenberg is een logische keuze voor een Duits team, lijkt mij, en het zou mij niet verbazen als hij Sainz naast zich krijgt maar het kan ook dat ze Zhou willen behouden voor de Chinese markt.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Neem aan dat Bottas en Zhou allebei wel klaar zijn bij Sauber na dit jaar.
Denk eerder Zhou naar Haas dan, maar die kans is klein.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bottas misschien nog naar Haas, Zhou is wel exit.
Bearman wordt toch ook genoemd bij Haas?quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Denk eerder Zhou naar Haas dan, maar die kans is klein.
Lijkt me niet, Amerikanen die een chinees in dienst nemen, ik zie ze nog eerder Bottas halen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Denk eerder Zhou naar Haas dan, maar die kans is klein.
Haas doet niet meer aan rookies opleiden voor andere teams, volgens mij.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bearman wordt toch ook genoemd bij Haas?
Pffff, dat is toch ook niet de meest enerverende keuze van Sauber.quote:Op vrijdag 26 april 2024 10:56 schreef Rnie het volgende:
Definitief![]()
[ x ]
Ik dacht dat dat een Steiner beslissing was, maar kan het mis hebben.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Haas doet niet meer aan rookies opleiden voor andere teams, volgens mij.
Als je van Alpine naar Williams een stapje omhoog denkt te maken is het wel heel triest met Alpine.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nieuw gerucht is Gasly naar Williams, wel een ongehoorde stoelendans aan het worden.
Denk eerder dat het Gene Haas was die geen zin meer had in de schade kosten.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat een Steiner beslissing was, maar kan het mis hebben.
Dus is het gewoon een kwestie van hoeveel breng je mee, Schumacher reed wel erg veel schade.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Denk eerder dat het Gene Haas was die geen zin meer had in de schade kosten.
Stabiele coureur die bewezen heeft regelmatig punten te kunnen pakken, wat snap je er niet aan? Hij heeft nu ook punten in die knakenbak van een Haas. Ik vind wel dat ie iets te veel choked in goede posities dat wel.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat ie nog in F1 doet, laat staan dat een team hem erbij haalt, maar leuk voor hem.
Magnussen ook en is veel te vaak betrokken bij incidenten, in China ook weer de race van Tsunoda letterlijk getorpedeerd.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus is het gewoon een kwestie van hoeveel breng je mee, Schumacher reed wel erg veel schade.
En meerdere auto's ontwikkelt binnen en buiten de F1.quote:Op vrijdag 26 april 2024 12:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Stabiele coureur die bewezen heeft regelmatig punten te kunnen pakken, wat snap je er niet aan? Hij heeft nu ook punten in die knakenbak van een Haas. Ik vind wel dat ie iets te veel choked in goede posities dat wel.
Denk niet dat Sauber het voor het zeggen heeft.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Pffff, dat is toch ook niet de meest enerverende keuze van Sauber.
was allang bekend,jaquote:Op vrijdag 26 april 2024 10:56 schreef Rnie het volgende:
Definitief![]()
[ x ]
Hoezo niet? In New York is er een hele wijk genaamd Chinatown.....quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me niet, Amerikanen die een chinees in dienst nemen, ik zie ze nog eerder Bottas halen.
Lucky Lewis is weer precies op het juiste moment overgestapt.quote:‘Onderhandelingen tussen Newey en Ferrari al in vergevorderd stadium’
Red Bull Racing zegt van niks te weten, maar volgens de laatste berichten staat Adrian Newey wel degelijk op het punt om te vertrekken. Hij wordt veel in verband gebracht met een overstap naar Ferrari, waarmee de onderhandelingen volgens FormulaPassion.it al ‘in een vergevorderd stadium’ zouden zijn.
'Newey en Ferrari al lang in contact met elkaar'
Volgens het Italiaanse medium is Newey niet alleen van plan om Red Bull te verlaten, maar de gesprekken met de Scuderia zouden ook al in een vergevorderd stadium zijn. Dat weet de site te melden op basis van ‘betrouwbare bronnen’. Er zou al ‘voorzichtig optimisme’ heersen bij het Formule 1-team, dat al lange tijd aast op de topontwerper.
De onderhandelingen zouden al zo vergevorderd zijn dat er al potentiële contractuele voorwaarden worden besproken, evenals het verplichte ‘gardening leave’ in het geval van een vroegtijdig afscheid van Red Bull. Het contract van de 65-jarige Brit bij de Oostenrijkse renstal loopt nog tot eind 2025 en het zou daarom wel even kunnen duren alvorens hij elders aan de slag kan.
https://www.gpblog.com/nl(...)vorderd-stadium.html
Daar zit wel wat in. Ik zou liever wat meer nieuw bloed zien maar in dit geval is de keuze voor een coureur als Hulkenberg waarschijnlijk inderdaad wel het beste.quote:Op vrijdag 26 april 2024 12:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denk niet dat Sauber het voor het zeggen heeft.![]()
De Hulk schijnt toch alom bekend te staan als een ontwikkelingsrijder. En dat is wel wat je wil hebben als je als fabrieksmerk nieuw de F1 binnenkomt.
Uhuh, wat een toeval!quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:58 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Lucky Lewis is weer precies op het juiste moment overgestapt.
Hopen dat de deal niet doorgaat of dat italianen niks snappen van Neweys ontwerpquote:Op vrijdag 26 april 2024 13:58 schreef Cilantro het volgende:
[..]
In principe heeft Newey een contract t/m 25, dat niet uitdienen kan maar dan is z'n gardeningleave toch wel tot 26. Dus vanaf dat moment kan hij zich met die auto gaan bemoeien en daar zou je dan in 27 de eerste resultaten van moeten zien, dan zit Lewis ook alweer in z'n 3e jaar bij Ferrari en blijft de vraag of Newey de doorslag gaat geven bij die auto.quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:58 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Welnee. Newey zit nu nog bij RB, kan volgend jaar niet aan de slag en zou dus pas op z'n allervroegst tijdens/na 2026 aan de slag kunnen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 13:58 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Behalve als Ferrari een mooie afkoopsom biedt (en RB die wil accepteren). En als de geruchten over een vol jaar na 2025 niet waar blijken te zijnquote:Op vrijdag 26 april 2024 14:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welnee. Newey zit nu nog bij RB, kan volgend jaar niet aan de slag en zou dus pas op z'n allervroegst tijdens/na 2026 aan de slag kunnen.
De eerste invloeden komen dan dus in 2027, en zelfs dan zijn het niets dan invloeden. En dan moet Hamilton het nog even langer dan 3 jaar volhouden.
Sinds 2021 heel veel van die (anti) RB verhalen, en sinds Lewis de overstap maakt naar Ferrari schrijft de pers Newey opeens naar Ferrari.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar allemaal op basis van het bericht in AMuS, dezelfde bron die inmiddels al heel wat Red Bull verhalen de lucht in geslingerd heeft waarvan niets is gebleken.
Het is een grote echoput.
RB zal vast niet zo'n belangrijk persoon zomaar laten gaan zonder dat helemaal dicht te timmerenquote:Op vrijdag 26 april 2024 14:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Behalve als Ferrari een mooie afkoopsom biedt (en RB die wil accepteren). En als de geruchten over een vol jaar na 2025 niet waar blijken te zijn
Straks is het in 2025 en verderquote:Op vrijdag 26 april 2024 14:37 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Sinds 2021 heel veel van die (anti) RB verhalen, en sinds Lewis de overstap maakt naar Ferrari schrijft de pers Newey opeens naar Ferrari.
Ze wisten ook 100% zeker dat Checo in 2023 niet meer in het 2e RB zitje zou zitten, om daarna zeker te weten dat hij in 2024 niet meer in het 2e RB zitje zou zitten.
Heb gelezen dat hij pas in 2027 ergens anders aan de slag kan, dus ik zie hem eerder met pensioen gaan.quote:Op vrijdag 26 april 2024 14:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welnee. Newey zit nu nog bij RB, kan volgend jaar niet aan de slag en zou dus pas op z'n allervroegst tijdens/na 2026 aan de slag kunnen.
De eerste invloeden komen dan dus in 2027, en zelfs dan zijn het niets dan invloeden. En dan moet Hamilton het nog even langer dan 3 jaar volhouden.
Gasly kan anders niet echt imponeren dit seizoen tot dusver. Die moet bijna blij gaan zijn dat hij een stoeltje heeft, ipv wachten op een stoeltje in een beter team.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:43 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Als je van Alpine naar Williams een stapje omhoog denkt te maken is het wel heel triest met Alpine.
(Is natuurlijk ook zo.)
Zit er wel dik in. Ik volg ook niet helemaal waarom iemand van zijn leeftijd nog een nieuw avontuur zou aan gaan.quote:Op vrijdag 26 april 2024 14:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Heb gelezen dat hij pas in 2027 ergens anders aan de slag kan, dus ik zie hem eerder met pensioen gaan.
Ik denk ook wel dat hij nu bezig is met kennisoverdracht en dan lekker rustig wil genieten van zijn oude dag. Het lijkt me sterk dat er geen 'protogé' is die Newey's taken kan overnemen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zit er wel dik in. Ik volg ook niet helemaal waarom iemand van zijn leeftijd nog een nieuw avontuur zou aan gaan.
Dat hangt er een beetje vanaf, voor het geld hoeft hij het niet te doen maar bijvoorbeeld bij Ferrari inbreng of meer in een (semi)straatauto is natuurlijk heel leuk.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zit er wel dik in. Ik volg ook niet helemaal waarom iemand van zijn leeftijd nog een nieuw avontuur zou aan gaan.
quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat hij nu bezig is met kennisoverdracht en dan lekker rustig wil genieten van zijn oude dag. Het lijkt me sterk dat er geen 'protogé' is die Newey's taken kan overnemen.
quote:Op donderdag 25 april 2024 19:56 schreef Cilantro het volgende:
Hoewel hij door velen nog wordt gezien als hét brein achter de topauto’s van de afgelopen jaren, zeggen insiders al veel langer dat technisch directeur Pierre Waché de grote man is achter de bolide van wereldkampioen Max Verstappen. Newey focust zich veel meer op het hypercar-project van Red Bull, de RB17.
Hoe vaak het ook herhaald wordt, het blijft onzin. Newey krijgt alle ruimte van RB, het komt toch echt van hemzelf om ook elders ruimte te krijgen.quote:
Het ging me om de vervangbaarheid van Newey.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe vaak het ook herhaald wordt, het blijft onzin. Newey krijgt alle ruimte van RB, het komt toch echt van hemzelf om ook elders ruimte te krijgen.
Het is altijd grappig om te zien dat een sleutelfiguur in een bedrijf op het moment dat hij vertrekt opeens minder belangrijk wordt. Dat hij het niet alleen doet geloof ik meteen, het is uiteraard teamwork en of ze hem gaan missen zal de toekomst uitwijzen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het ging me om de vervangbaarheid van Newey.
Dit verhaal horen we al sinds een jaar geleden. Misschien zelfs langer.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is altijd grappig om te zien dat een sleutelfiguur in een bedrijf op het moment dat hij vertrekt opeens minder belangrijk wordt. Dat hij het niet alleen doet geloof ik meteen, het is uiteraard teamwork en of ze hem gaan missen zal de toekomst uitwijzen.
Welk verhaal, over zijn inbreng?quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit verhaal horen we al sinds een jaar geleden. Misschien zelfs langer.
Dat zijn rol kleiner is dan gesteld werd en dat meer tijd op andere projecten zat.quote:
Geloof ik deels wel maar het feit dat hij als 1 van de weinigen wel ervaring had met groundeffect heeft denk ik wel de doorslag gegeven bij deze generatie auto's.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zijn rol kleiner is dan gesteld werd en dat meer tijd op andere projecten zat.
Uiteraard, maar RB hoeft echt niet reddeloos verloren te zijn als Newey opstapt.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geloof ik deels wel maar het feit dat hij als 1 van de weinigen wel ervaring had met groundeffect heeft denk ik wel de doorslag gegeven bij deze generatie auto's.
Nee maar het is wel een teken aan de wand natuurlijk, dat Horner hem niet binnenboord kan houden, dat ligt dan toch aan Horner.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uiteraard, maar RB hoeft echt niet reddeloos verloren te zijn als Newey opstapt.
Horner is wel eindverantwoordelijk inderdaad, maar het kan best wel zijn dat er net iets teveel stevige karakters binnen RB zijn en dat dat na al die jaren en druk uiteindelijk teveel is gaan wringen. Soms lopen dingen gewoon zo.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee maar het is wel een teken aan de wand natuurlijk, dat Horner hem niet binnenboord kan houden, dat ligt dan toch aan Horner.
Ik heb toch wel het idee dat Horner de boel naar zich toe heeft getrokken na het machtsvacuum wat is ontstaaan door overlijden Mateschitz, dat Marko er nog is komt door de druk van Verstappen maar het feit dat Ricciardo bij RB rijdt zegt genoeg over zijn zeggenschap, wat dus zo'n beetje 0 is.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Horner is wel eindverantwoordelijk inderdaad, maar het kan best wel zijn dat er net iets teveel stevige karakters binnen RB zijn en dat dat na al die jaren en druk uiteindelijk teveel is gaan wringen. Soms lopen dingen gewoon zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |