Jahoor, ik had ze ook in Nederland, wel in mijn kas omdat ze dan wat groter worden en sneller groeien. Gewoon uit zaad kweken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:02 schreef MaJo het volgende:
Googlet Physalis... Jaaaaaa die zijn heerlijkIn Thailand een hele bak van gekocht en lekker opgepeuzeld. Maar kun je die ook in ons klimaat laten groeien? Wie/wat/waar/datwilik!
Pootuien, ik zet er 100 neer en mag blij zijn als er 10 overblijven. Maar ja, het komt wel weer een keer. Dit jaar niet gezet, uien zijn goedkoop.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:10 schreef MaJo het volgende:
Hebben jullie ook dingen die steevast niet lukken? Ik heb 3x pluksla geprobeerd en 3x lente-ui maar beiden zijn niks geworden. Het zakje pluksla heb ik ook gewoon weggegooid, de lente-ui probeer ik nu nog 1x in mijn binnenkasje.
wij hebben de zijtuin langs het huis volstaan met deze lampionplantquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:02 schreef MaJo het volgende:
Googlet Physalis... Jaaaaaa die zijn heerlijkIn Thailand een hele bak van gekocht en lekker opgepeuzeld. Maar kun je die ook in ons klimaat laten groeien? Wie/wat/waar/datwilik!
het ene jaar lukt dit goed, het andere jaar dat. Dit jaar lijken wortels ons in de steek te laten maar worden we overvoerd met peulenquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:10 schreef MaJo het volgende:
Hebben jullie ook dingen die steevast niet lukken? Ik heb 3x pluksla geprobeerd en 3x lente-ui maar beiden zijn niks geworden. Het zakje pluksla heb ik ook gewoon weggegooid, de lente-ui probeer ik nu nog 1x in mijn binnenkasje.
Mooiquote:Op zondag 26 mei 2024 18:22 schreef Hupje het volgende:
Alles wordt lekker groen in de tuin. De leibomen hebben schade van de hoosbui deze week, maar de moestuin heeft alles redelijk overleefd. [ afbeelding ]
Vandaag augurk en cherrytomaat in de grond gezet en de rest doet ook zijn best - behalve de kropsla, kennelijk zijn de zaadjes te oud. Daar ga ik wat anders voor zaaien zodra ik tijd heb en het droog is.
Vandaag de eerste erwtjes geoogst (48 gram). Wie het kleine niet eert, ...
[ afbeelding ]
wowquote:Op woensdag 29 mei 2024 18:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb mijn moestuin in een kas.
Afgelopen zondag draadjes gemaakt naar mijn meloenen zodat ze zich straks omhoog kunnen gaan klimmen.
Morgen eens kijken hoe de boel er weer bij staat.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Klopt. Is wel een hele fijne plek hoor. Maar vergeleken wat je met plekken buiten betaald niet bepaald goedkoop nee. Maargoed het heeft ook zo zijn voordelen natuurlijk:)quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:51 schreef marcel.de het volgende:
[..]
wow
wat is dat? een volkstuinvereniging in een oud kassencomplex?
lijkt me niet goedkoop
Je zit aan de kust?quote:Op woensdag 29 mei 2024 19:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Cool, die moestuin in een kas. Zou hier in de buurt wel ideaal zijn met die harde wind (en nu met een verzopen tuin)
Ik woon zowat in de Waddenzee ja (en de Noordzee is ook niet ver weg). Het verschil met m’n tuin in Utrecht is nogal grootquote:
Ah ja dan heb je wind genoeg hahaquote:Op woensdag 29 mei 2024 19:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik woon zowat in de Waddenzee ja (en de Noordzee is ook niet ver weg). Het verschil met m’n tuin in Utrecht is nogal groot
Wat een plaatjequote:Op woensdag 29 mei 2024 18:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb mijn moestuin in een kas.
Afgelopen zondag draadjes gemaakt naar mijn meloenen zodat ze zich straks omhoog kunnen gaan klimmen.
Morgen eens kijken hoe de boel er weer bij staat.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |