Territoriale disputen zijn blijkbaar alleen een probleem als de enige Joodse staat ter wereld er betrokken bij is. Dit is hetzelfde met vluchtelingenstromen of verdrijvingen, die bij de oprichting van menig land de norm waren. Maar ook dit wordt eigenlijk alleen echt geproblematiseerd in de context van Israël. Dat blijft opvallend om te zien.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vind het altijd weer opvallend hoe hoog de zelfbenoemde morele mensen te paard zitten als het om Israël en de Palestijnen gaat, maar je ze nooit eens hoort over Marokko en de westelijke Sahara
Waarom is dat raar? Dat ik het begrijp wil niet zeggen dat ik het goed keur en er achter sta. En of het de juiste waarheid is doet er voor die mensen helemaal niet toe. Wij hebben allemaal onze eigen waarheid.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:04 schreef HowardRoark het volgende:
Het is raar dat je hier überhaupt begrip voor kunt opbrengen. Het slaat nergens op en is gewoon ongebreideld antisemitisme.
Marokkanen zien Palestijnen zo? Maar waarom is westerlijke Sahara bezetten en de bevolking dat verdrijven dan weer okay? Strijdt Hamas tegen een gruwelijke bezetter maar polisario zijn smerige terroristen?quote:Op woensdag 24 april 2024 13:14 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Waarom is dat raar? Dat ik het begrijp wil niet zeggen dat ik het goed keur en er achter sta. En of het de juiste waarheid is doet er voor die mensen helemaal niet toe. Wij hebben allemaal onze eigen waarheid.
Als ''jouw volk'' door Israëliërs (of joden) wordt afgeslacht dan is het toch niet heel vreemd om daar een afkeer tegen te hebben? Daar kun je vervolgens wat van vinden en je er over uitspreken maar dat begint m.i. toch bij wederzijds begrip.
Wat is je doel van deze vragen?quote:Op woensdag 24 april 2024 13:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Marokkanen zien Palestijnen zo? Maar waarom is westerlijke Sahara bezetten en de bevolking dat verdrijven dan weer okay? Strijdt Hamas tegen een gruwelijke bezetter maar polisario zijn smerige terroristen?
Dat verbaast mij niets, want je hebt tonnen boter op je hoofd, hypocrisie puurquote:Op woensdag 24 april 2024 14:05 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wat is je doel van deze vragen?
Ik ga ze niet beantwoorden in ieder geval.
Waar slaat dat nou weer op?quote:Op woensdag 24 april 2024 14:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat verbaast mij niets, want je hebt tonnen boter op je hoofd, hypocrisie puur
Deze vraag hoort toch echt thuis in dat topic. Wil je dat ik het verplaats voor je naar daar? Want dan antwoord ik daar. - Dit topic gaat over het groeiende antisemitisme in Nederland en het beleid van Israël staat toch echt los van de Nederlandse Joden.quote:Op woensdag 24 april 2024 07:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb die reeks best aardig gevolgd alleen mij is na tig van zijn preken nog steeds onduidelijk wat dat verhaal over nooit een Palestina voor de huidige Palestijn betekent. Dat iemand er al 5.000 jaar woont is van ondergeschikt belang want in die begin periode waren er ook andere mensen die nu wel recht hebben? Die begrijp ik nog steeds niet. Meestal gaat HR dan over op het verhaal dat de Palestijn vanaf 1947 al duizend supereerlijke, fantastische en geweldige voorstellen hebben gehad en allemaal hebben afgeslagen. We weten allemaal dat dat verhaal ook een beetje anders is
Wil jij het mij uitleggen en kan je dan uitleggen wat sir bwtekent voor de oplossing?
Exact. Niet er op in willen gaan omdat je weet dat het bij voorbaat al te lastig wordt voor je.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat verbaast mij niets, want je hebt tonnen boter op je hoofd, hypocrisie puur
Ja. En de meeste Joden die ik hier ken zijn niet pro het bezetten van gebied bijv. Er zijn vriendschappen met Palestijnen.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:24 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Deze vraag hoort toch echt thuis in dat topic. Wil je dat ik het verplaats voor je naar daar? Want dan antwoord ik daar. - Dit topic gaat over het groeiende antisemitisme in Nederland en het beleid van Israël staat toch echt los van de Nederlandse Joden.
Dan hoop ik dat een ME'er hem met volle kracht een ram tegen zijn luchtpijp geeft zodat hij nooit meer geluid kan maken.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:30 schreef Qarrad het volgende:
Totale verspilling van zuurstof Appa is ook op de kar gesprongen en roept op om zoveel mogelijke lawaai te maken tijdens de Dodenherdenking.
https://showblad.nl/bners(...)m-4-mei-te-verstoren
Preventief opsluiten mag zeker weer niet?quote:Op woensdag 24 april 2024 17:30 schreef Qarrad het volgende:
Totale verspilling van zuurstof Appa is ook op de kar gesprongen en roept op om zoveel mogelijke lawaai te maken tijdens de Dodenherdenking.
Schaamteloos, zelfs als je het helemaal niet eens bent met een dergelijke herdenking heb je toch een mate van fatsoen?quote:Op woensdag 24 april 2024 17:30 schreef Qarrad het volgende:
Past allemaal weer naadloos in het patroontje.quote:Deze vriendelijke jongen staat ook te boek als een holocaustontkenner.
Hoe vervelend het ook klinkt, misschien is het goed dat "ze" even over de schreef gaan tijdens dit landelijke evenement, er zijn gewoon nog te veel mensen die denken dat het allemaal wel meevalt en dat het een soort eerlijke "strijd" is tussen 2 gelijke kampen.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Preventief opsluiten mag zeker weer niet?
Nee, en opruien van de andere kant om iedereen die die twee minuten respectloos gaat staan bulken op straat even wat manieren bij te brengen mag ook niet. Terecht!quote:Op woensdag 24 april 2024 17:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Preventief opsluiten mag zeker weer niet?
Appa? Wie is dat ook alweer? Joden, lesbiennes, homo's, transgender.....Die mensen voelen zich onveiliger op straat. Je zou verwachten dat men meer relaxed zou zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, en opruien van de andere kant om iedereen die die twee minuten respectloos gaat staan bulken op straat even wat manieren bij te brengen mag ook niet. Terecht!
Het zou alleen fijn zijn als het idee zou gaan leven dat iemand nog toezicht hield op deze dierentuin qua handhaving en zo. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als een equivalent van Appa wat betreft aantal volgers een stel hersenloze vechtmachines zoals de harde kern van een voetbalclub enthousiast krijgt om het stokje even over te nemen van de mensen die het eigenlijk moeten doen.
Ik kan geen chocola maken van je post en ik ben echt van goeie wil.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Appa? Wie is dat ook alweer? Joden, lesbiennes, homo's, transgender.....Die mensen voelen zich onveiliger op straat. Je zou verwachten dat men meer relaxed zou zijn.
Wat wazig idd. Ik ga even terugkijken.....;)quote:Op woensdag 24 april 2024 19:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kan geen chocola maken van je post en ik ben echt van goeie wil.
Wat bedoel je?
Bibi, opvoeder van de wereld.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:15 schreef Ali_boo het volgende:
Bibi heeft zelf een groot aandeel in het geheel
[ x ]
Ik voel liefde.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bibi, opvoeder van de wereld.
Blijft natuurlijk wel idioot dat joodse studenten zich totaal niet veilig meer voelen om naar de universiteit te gaan.quote:Op woensdag 24 april 2024 19:15 schreef Ali_boo het volgende:
Bibi heeft zelf een groot aandeel in het geheel
[ x ]
Die wordt als zelfhatende jood weg gezet. Hij voorkomt juist de koppeling tussen Israël en antisemitisme. Een link die de huidige politici in leven willen houden.quote:Op donderdag 25 april 2024 16:02 schreef egayalS het volgende:
Over dat aNTi sEmiTisCHe incident bij dat cu kantoor.
'ChristenUnie steunt genocide' een correcte weergave van de werkelijkheid vindt. "En allesbehalve antisemitisch. Onze demissionaire regering - en de ChristenUnie maakt daar nog steeds deel van uit - steunt Israël onvoorwaardelijk. Ondanks de talloze bewijzen van door Israël gepleegde oorlogsmisdaden", zo vindt de bekladder.
...
Ook wordt de term antisemitisme volgens de Nederlander verkeerd gebruikt door de CU en laten "deze regering en Mirjam Bikker zich consequent, maar vanuit één bron informeren, namelijk door het CIDI, de spreekbuis van Israël in Nederland".
...
"Juist als Joodse Nederlander met meerdere voorouders die in de Holocaust zijn vermoord door de grootste uitwas van christelijk antisemitisme, voel ik de plicht me uit te spreken nu er opnieuw een genocide plaatsvindt. Zeker als dat gebeurt 'in mijn naam' als Joodse en als Nederlander. Nooit meer is nu."
[ x ]
Een "deugjood" volgens het nieuw Israëlietische weekblad, die door zijn "mede Pali fans" vroeg of laat opgegeten zal worden, omdat dat "de aard van de krokodil is"quote:Op donderdag 25 april 2024 17:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die wordt als zelfhatende jood weg gezet. Hij voorkomt juist de koppeling tussen Israël en antisemitisme. Een link die de huidige politici in leven willen houden.
quote:Op donderdag 25 april 2024 17:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die wordt als zelfhatende jood weg gezet. Hij voorkomt juist de koppeling tussen Israël en antisemitisme. Een link die de huidige politici in leven willen houden.
Wat bedoelt hij hier met Joodse? De gelovigen of gewoon het volk of... Hoe was het ook alweer @HannahVrede?quote:
Ja. Zo blijkt. Maar raar te zien dat men zich weer zorgen moet maken. Meeste Joden die ik ken denken vrij sterk afkeurend over bepaalde acties die Israel maakt.quote:Op donderdag 25 april 2024 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Antisemitisme in Nederland tiert welig.
Maar Joden zijn nu eenmaal 'wit' volgens de deugbrigade, dus van minder belang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |