abonnement Unibet Coolblue
pi_213305050
Niet mijn OP

Tijd voor een algemeen topic omtrent het groeiend antisemitisme in Nederland.

twitter


Na de schandalige vertoning bij het holocaust museum, het intimideren en uitschelden van Lenny Kuhr, worden Joden nu ook al thuis bedreigd.

quote:
Amstelveense moeder met dochter bij IDF uitgemaakt voor kindermoordenaar

Volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft een Amstelveense vrouw vanmiddag ongewenst bezoek gekregen van drie onbekende personen. De dochter van de vrouw dient voor de IDF (Israel Defense Forces). De bewoonster werd daarop uitgescholden voor kindermoordenaar.

Daarnaast vond het trio dat ze zich moest schamen en begreep niet waarom ze nog in Nederland woont. In een reactie op X/Twitter schrijft het CIDI: ‘Dit ontstellende incident is een rechtstreeks gevolg van de heksenjacht waartoe op sociale media al langere tijd wordt opgeroepen: een Joodse moeder is inmiddels niet meer veilig in haar eigen huis. Waar stopt dit?’

Update: Het Tweede Kamerlid Ulysse Ellian heeft het bericht ondertussen bevestigd. Het gaat om een moeder die al enige tijd zwaar wordt geïntimideerd. Er zijn beelden van de daders.


twitter





"En zal binnenkort berecht worden"

Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213305086
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 19:07 schreef opgebaarde het volgende:
Bizar wat daar gebeurt.

Een professor van CU beweert dat het bestuur de politie al paar dagen geleden gevraagd heeft om de protesterende studenten op te pakken
Tja, maar dat krijg je dus als je hele generaties een valse realiteit meegeeft mbt dit conflict meegeeft. Dat er ooit een Arabisch en Islamitisch land was genaamd 'Palestina', waar toen ineens, gewoon zomaar, allemaal blanke Joden heen zijn gegaan, die de bewoners uit hun huizen hebben gedreven en een ander land daar hebben opgericht.

Veel te veel studenten op zulke prestigieuze universiteit geloven inmiddels heilig in zulke narratieven. En dan leest men op de socials ook nog allerlei berichten over dat het Israëlische leger doelbewust burgers bestookt, de organen steelt van Palestijnen en zelfs 7 oktober zelf heeft uitgevoerd. Protesten worden niet aangepakt en overheden stellen geen grenzen. Dan gaan zulke activisten dus zelf de grens opzoeken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213305148
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat dit gewoon zonder probleem kan. Een prestigieuze universiteit als Columbia zou bij al dit soort studenten, die met hun terreur het onderwijs op locatie onmogelijk maken, per direct de inschrijving van moeten beëindigen.

[ twitter ]
Inclusiviteit, diversiteit en sociale veiligheid. Behalve voor joden. De smerige hypocrisie van die progressieve engnekken.
pi_213305173
Nog even Columbia university en de betreffende leraar.

twitter


Totaal verknipt. 8)7
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213305226
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 19:24 schreef Montagui het volgende:
Nog even Columbia university en de betreffende leraar.

[ x ]

Totaal verknipt. 8)7
Jammer dat niemand ingrijpt of durft in te grijpen
  dinsdag 23 april 2024 @ 20:12:16 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213305932
Bron NOS:

Het aantal meldingen van discriminatie is vorig jaar opnieuw toegenomen. Bij de politie steeg het totale aantal met een derde ten opzichte van het jaar ervoor, tot 8990. Regionale antidiscriminatiebureaus kregen 6351 meldingen binnen, een toename van een vijfde.

Dat staat in het jaarlijkse rapport over discriminatie-incidenten van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Net als voorgaande jaren is herkomst de meest voorkomende discriminatiegrond. Mensen worden bijvoorbeeld uitgescholden of bedreigd vanwege hun migratieachtergrond of huidskleur. Bij de politie steeg dat van 43 naar 47 procent van de meldingen, bij de meldpunten bleef dat op 49 procent.

Daarna volgen bij de politie het aantal meldingen over seksuele gerichtheid en antisemitisme. Bij de antidiscriminatiebureaus is dat discriminatie vanwege een handicap of chronische ziekte en op basis van geslacht.
Antisemitisme

Het aantal meldingen van antisemitisme nam bij de politie toe van 549 in 2022 naar 880 afgelopen jaar. In 126 gevallen gebeurde dat naar aanleiding van de oorlog tussen Israël en Hamas. Opvallend noemt de politie ook dat er fors meer antisemitische incidenten zijn bij voetbalwedstrijden, zoals beledigende en kwetsende leuzen.
Ook discriminatie van moslims vanwege hun geloof komt vaker voor.

Bij de regionale meldpunten werden meer dan twee keer zoveel antisemitische incidenten gemeld als in 2022, het aantal steeg van 69 naar 153. Het aantal meldingen van moslimdiscriminatie nam toe van 230 tot 285.
Seksuele gerichtheid

Bij de bureaus kwamen 649 meldingen binnen van geslachtsdiscriminatie. Opvallend daarbij is dat het in een kwart van de meldingen gaat om transgender personen. Dat is opnieuw meer dan een jaar eerder. Bij de politie betrof discriminatie van transgender en non-binaire personen 80 procent van de meldingen over discriminatie op grond van geslacht.

Bij de bureaus is 529 keer melding gemaakt van discriminatie vanwege seksuele gerichtheid, tegen 353 in 2022. Bij de politie nam de melding over deze vorm van discriminatie toe van 2152 in 2022 naar 2545 registraties vorig jaar.

De aanhoudende aandacht voor discriminatie is volgens de onderzoekers mogelijk een reden dat het vaker wordt gemeld. Dan gaat het om maatschappelijke en politieke aandacht, aandacht in de media en een sterkere focus binnen de politie op de aanpak van discriminatie in de samenleving.

Sinds 1 januari van dit jaar werken de regionale bureaus samen in het meldpunt discriminatie.nl, waardoor het duidelijker is waar mensen terechtkunnen met klachten.

In de politiecijfers is voor het vierde jaar op rij een stijging van het aantal discriminatiemeldingen te zien, maar de toename was in de jaren ervoor niet zo groot: twee procent in 2022 en zeven procent in 2021 ten opzichte van het voorgaande jaar.

De manier waarop mensen worden gediscrimineerd is ook vastgelegd in het rapport. Bij de meldingen die de politie krijgt, zijn dat in 63 procent van de gevallen beledigende of discriminerende opmerkingen. Die worden toegeroepen, maar ook geuit via sociale media.

De meeste meldingen bij de antidiscriminatiebureaus, 54 procent, gingen over een 'omstreden behandeling'. Daarmee wordt bedoeld dat iemand oneerlijk wordt behandeld of anders dan anderen.

Een vijfde van de discriminatie gebeurt op de arbeidsmarkt, signaleren de bureaus. Daarbij springen zwangerschapsdiscriminatie en leeftijdsdiscriminatie eruit. Maar ook gaan meldingen over discriminerende opmerkingen op het werk en discriminatie bij sollicitaties.

Mensen die te maken hebben met een handicap of chronische ziekte voelen zich vaak onheus behandeld als het gaat over collectieve voorzieningen. Dat gaat het over gemeenten, sociaal werk, gezondheidszorg, verzekeringen en de Belastingdienst. De meldingen gaan over geschillen over het toekennen van diensten, hulpmiddelen of medische indicaties.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 20:47:19 #7
842 Zorro
Z
pi_213306507
Dat van die voetbalwedstrijden blijft zo'n idioterie.

Tegen Feyenoorders wordt kakkerlakken geroepen. Niks aan de hand.
Tegen PSV-ers boeren. Niks aan de hand.
Tegen ajax joden. En dat is dan antisemitisme.

Waarbij PSV en ajax fans zich zelf zo noemen.
Maar Feyenoorders worden uitgescholden en dat mag, PSV-ers worden met hun eigen naam aangepakt en dat mag.
ajax wordt met un eigen naam aangepakt en dat is antisemitisme

Ja tuurlijk.

Kakkerlakken is wat mij betreft kwalijker want daar hebben ze zelf niet om gevraagd. De anderen noemen zichzelf zo dus niet zeuren. PSVers doen dat ook niet.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 23 april 2024 @ 21:05:48 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213306814
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:47 schreef Zorro het volgende:
Dat van die voetbalwedstrijden blijft zo'n idioterie.

Tegen Feyenoorders wordt kakkerlakken geroepen. Niks aan de hand.
Tegen PSV-ers boeren. Niks aan de hand.
Tegen ajax joden. En dat is dan antisemitisme.

Waarbij PSV en ajax fans zich zelf zo noemen.
Maar Feyenoorders worden uitgescholden en dat mag, PSV-ers worden met hun eigen naam aangepakt en dat mag.
ajax wordt met un eigen naam aangepakt en dat is antisemitisme


Het gaat niet over Joden roepen bij voetbalwedstrijden. Het gaat over het scanderen van "Hamas,hamas...alle joden aan het gas".
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213306865
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 19:24 schreef Montagui het volgende:
Nog even Columbia university en de betreffende leraar.

[ x ]

Totaal verknipt. 8)7
Ze krijgen momenteel een "D" waardering.

https://www.adl.org/campu(...)/columbia-university
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 april 2024 @ 21:16:50 #10
842 Zorro
Z
pi_213306943
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 21:05 schreef golfer het volgende:

[..]
Het gaat niet over Joden roepen bij voetbalwedstrijden. Het gaat over het scanderen van "Hamas,hamas...alle joden aan het gas".
Weet ik. Maar dan nog moet je bij joden "ajax fans" invullen en niet "mensen die het joodse geloof aanhangen"
Ook niet erg smaakvol maar geen antisemitisme.
Het is nou eenmaal erg makkelijk om daar gebruik van te maken. Is dat goed? Nee, niet op die manier. Antisemitisme? Nee, ik geloof er niks van dat die roepers zelfs maar snappen wat ze zeggen en zeker dat niet roepen om het joodse volk aan te spreken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 23 april 2024 @ 22:10:43 #11
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213307584
Hoe meer islam we blijven importeren hoe groter het antisemitisme zal worden.

Dat is zoiets als 1+1=2
pi_213307700
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2024 19:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, maar dat krijg je dus als je hele generaties een valse realiteit meegeeft mbt dit conflict meegeeft. Dat er ooit een Arabisch en Islamitisch land was genaamd 'Palestina', waar toen ineens, gewoon zomaar, allemaal blanke Joden heen zijn gegaan, die de bewoners uit hun huizen hebben gedreven en een ander land daar hebben opgericht.
Ken je verder niet maar heb je vandaag al meerdere posts hieromtrent zien doen. Maar als dit niet het verhaal is, wat is dan wel de waarheid en hoe relevant is dat nog na 150 jaar?
pi_213307846
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:10 schreef Mubassie het volgende:
Hoe meer islam we blijven importeren hoe groter het antisemitisme zal worden.

Dat is zoiets als 1+1=2
We hoeven slechts de schrijvers en producenten van de sprookjesboekjes zoals de koran en bijbel en thora aan te pakken, dan is er zeer snel vrede op aarde.
pi_213308206
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:22 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ken je verder niet maar heb je vandaag al meerdere posts hieromtrent zien doen. Maar als dit niet het verhaal is, wat is dan wel de waarheid en hoe relevant is dat nog na 150 jaar?
Ik kan me echt dan het uitgebreide topic hierover aanraden: Israël - Hamas. :) Er is echt veel leeswerk en dan kun je zien dat @HowardRoark dat heel netjes al meerdere keren heel uitgebreid heeft uitlegd en bediscussieerd en besproken met echt iedereen die het maar horen wil, hoe dit dan zit en gegaan is en nog veel, veel meer! *O*

En ik kan het echt aanraden hoor, topics teruglezen! Is soms best leuk: een soort van throwback Tuesday? O+
pi_213308241
Je wordt ook wel moe van dat constante gemekker antisemitisme dit en antisemitisme dat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 23 april 2024 @ 23:25:54 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213308265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:22 schreef Discombobulate het volgende:
Je wordt ook wel moe van dat constante gemekker antisemitisme dit en antisemitisme dat.
Ga lekker een keer met een keppeltje op rondlopen in Kanaleneiland in Utrecht.
Veel plezier.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213308270
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:22 schreef Discombobulate het volgende:
Je wordt ook wel moe van dat constante gemekker antisemitisme dit en antisemitisme dat.
Ah, ja - dit topic gaat er dan ook specifiek over, dus ik kan mij voorstellen dat het er dan veel 'gemekker' is. ;)

Waar vindt je nog meer gemekker over antisemitisme - leeft dat nu zo in de media in Nederland? Ik zag Hans Teeuwen voorbij komen en volgensmij een aantal politici - verder nog meer dan eigenlijk?
  woensdag 24 april 2024 @ 00:19:45 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213308492
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2024 20:47 schreef Zorro het volgende:
Dat van die voetbalwedstrijden blijft zo'n idioterie.

Tegen Feyenoorders wordt kakkerlakken geroepen. Niks aan de hand.
Tegen PSV-ers boeren. Niks aan de hand.
Tegen ajax joden. En dat is dan antisemitisme.

Waarbij PSV en ajax fans zich zelf zo noemen.
Maar Feyenoorders worden uitgescholden en dat mag, PSV-ers worden met hun eigen naam aangepakt en dat mag.
ajax wordt met un eigen naam aangepakt en dat is antisemitisme

Ja tuurlijk.

Kakkerlakken is wat mij betreft kwalijker want daar hebben ze zelf niet om gevraagd. De anderen noemen zichzelf zo dus niet zeuren. PSVers doen dat ook niet.
De haat zit diep blijkbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!fotograaf woensdag 24 april 2024 @ 06:26:00 #19
842 Zorro
Z
pi_213308974
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 00:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De haat zit diep blijkbaar.
Wat nou haat. Ik zeg al dat ik het geen gedrag vind wat thuishoort in een stadion, maar dat maakt het nog geen antisemitisme.
Antisemitisme is voor mij als je echt wat tegen het joodse volk hebt. Niet als je een groepje voetbalsupporters probeert te irriteren, wat men bij elkaar overal doet. Nogmaals dan kan je de manier waarop verwerpelijk vinden, daar gaat het net om, maar om alles meteen op antisemitisme te gooien gaat me te ver.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_213309261
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 april 2024 23:16 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik kan me echt dan het uitgebreide topic hierover aanraden: Israël - Hamas. :) Er is echt veel leeswerk en dan kun je zien dat @:HowardRoark dat heel netjes al meerdere keren heel uitgebreid heeft uitlegd en bediscussieerd en besproken met echt iedereen die het maar horen wil, hoe dit dan zit en gegaan is en nog veel, veel meer! *O*

En ik kan het echt aanraden hoor, topics teruglezen! Is soms best leuk: een soort van throwback Tuesday? O+
Ik heb die reeks best aardig gevolgd alleen mij is na tig van zijn preken nog steeds onduidelijk wat dat verhaal over nooit een Palestina voor de huidige Palestijn betekent. Dat iemand er al 5.000 jaar woont is van ondergeschikt belang want in die begin periode waren er ook andere mensen die nu wel recht hebben? Die begrijp ik nog steeds niet. Meestal gaat HR dan over op het verhaal dat de Palestijn vanaf 1947 al duizend supereerlijke, fantastische en geweldige voorstellen hebben gehad en allemaal hebben afgeslagen. We weten allemaal dat dat verhaal ook een beetje anders is

Wil jij het mij uitleggen en kan je dan uitleggen wat sir bwtekent voor de oplossing?
  woensdag 24 april 2024 @ 08:27:26 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213309436
quote:
6s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:26 schreef Zorro het volgende:

[..]
Wat nou haat. Ik zeg al dat ik het geen gedrag vind wat thuishoort in een stadion, maar dat maakt het nog geen antisemitisme.
Antisemitisme is voor mij als je echt wat tegen het joodse volk hebt. Niet als je een groepje voetbalsupporters probeert te irriteren, wat men bij elkaar overal doet. Nogmaals dan kan je de manier waarop verwerpelijk vinden, daar gaat het net om, maar om alles meteen op antisemitisme te gooien gaat me te ver.
Irriteren uitdagen ja. Maar wat gebeurd er tegen Ajax? Pali vlaggen, gesis en hamas scanderen van joden aan het gas.

Niet bepaald voetbal gerelateerd meer he?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213309946
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb die reeks best aardig gevolgd alleen mij is na tig van zijn preken nog steeds onduidelijk wat dat verhaal over nooit een Palestina voor de huidige Palestijn betekent. Dat iemand er al 5.000 jaar woont is van ondergeschikt belang want in die begin periode waren er ook andere mensen die nu wel recht hebben? Die begrijp ik nog steeds niet. Meestal gaat HR dan over op het verhaal dat de Palestijn vanaf 1947 al duizend supereerlijke, fantastische en geweldige voorstellen hebben gehad en allemaal hebben afgeslagen. We weten allemaal dat dat verhaal ook een beetje anders is

Wil jij het mij uitleggen en kan je dan uitleggen wat sir bwtekent voor de oplossing?
Ja ik begrijp die eerlijk gezegd ook niet zo goed. Het ontstaan van het conflict gaat decennia terug maar alles wat ik er over lees komt toch neer op het volgende: Israël is een door het westen gesteunde staat die sinds de 2e wereldoorlog vele duizenden Palestijnen heeft verjaagd van hun eigen grond gebied.
pi_213310032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:33 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ja ik begrijp die eerlijk gezegd ook niet zo goed. Het ontstaan van het conflict gaat decennia terug maar alles wat ik er over lees komt toch neer op het volgende: Israël is een door het westen gesteunde staat die sinds de 2e wereldoorlog vele duizenden Palestijnen heeft verjaagd van hun eigen grond gebied.
Je kunt alles m.b.t. Israël/Palestina lezen vanuit een Palestina-bubbel of Israël-bubbel. Dat heeft geen nut. Ga op zoek naar onafhankelijke bronnen en vergelijk die bronnen met wat jij leest.

Verder verwijs ik je ook naar het Israël-Hamas topic. Daar is al (zeer) veel voorbij gekomen, maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om (met een open blik) je door de vele propaganda reacties te worstelen.

In ieder geval succes met je quest (als je echt geïnteresseerd bent).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213310300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:39 schreef Montagui het volgende:

[..]
Je kunt alles m.b.t. Israël/Palestina lezen vanuit een Palestina-bubbel of Israël-bubbel. Dat heeft geen nut. Ga op zoek naar onafhankelijke bronnen en vergelijk die bronnen met wat jij leest.

Verder verwijs ik je ook naar het Israël-Hamas topic. Daar is al (zeer) veel voorbij gekomen, maar ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om (met een open blik) je door de vele propaganda reacties te worstelen.

In ieder geval succes met je quest (als je echt geïnteresseerd bent).
Ik heb al enkele bronnen uit de betreffende openingspost geraadpleegd maar kom toch tot mijn bovenstaande constatering. Het topic zelf is lastig door te komen eigenlijk. Ik ga dan dus maar uit van bronnen uit de meer mainstream media.
  woensdag 24 april 2024 @ 10:23:11 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213310561
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 08:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Irriteren uitdagen ja. Maar wat gebeurd er tegen Ajax? Pali vlaggen, gesis en hamas scanderen van joden aan het gas.

Niet bepaald voetbal gerelateerd meer he?
Er is ergens inderdaad een vertroebeling ontstaan, mede dankzij de idioten die dan met swastikas en dergelijke onzin gaan poseren, maar in principe is het gericht tegen Ajacieden en hun geuzennaam. Dit is vrij walgelijk uit de hand gelopen door expres naar dat haakje van antisemitisme te grijpen om vervolgens te roepen dat het alleen maar in de context van voetbal is en dus geen echt antisemitisme.

Een andere dergelijke vertroebeling is ontstaan door de omweg om in plaats van Joden te zeggen, woorden als zionisten en Israël te gebruiken door echte antisemieten, waarop Joodse belangenorganisaties dan reageren dat hierdoor sommige kritiek op Israël en het zionisme gelijk staat aan antisemitisme, waarop dan weer geroepen wordt "dat kritiek op Israël gelijk wordt gesteld met antisemitisme".
pi_213310771
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:10 schreef Mubassie het volgende:
Hoe meer islam we blijven importeren hoe groter het antisemitisme zal worden.

Dat is zoiets als 1+1=2
Tja, dit benoemen wordt in bepaalde kringen gezien als een vorm van 'Islamofobie'.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 22:22 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ken je verder niet maar heb je vandaag al meerdere posts hieromtrent zien doen. Maar als dit niet het verhaal is, wat is dan wel de waarheid en hoe relevant is dat nog na 150 jaar?
De daadwerkelijke geschiedenis betreft dat voor het bestaan van Israël er het Britse Mandaatgebied was, daar woonden een mix van allerlei volkeren, Arabieren, Joden, Druze en Bedoeïen. Voordien was er het Ottomaanse Rijk en daar weer voor het Mammelukkensultanaat. Een land genaamd Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' heeft dus nooit bestaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:00 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik heb al enkele bronnen uit de betreffende openingspost geraadpleegd maar kom toch tot mijn bovenstaande constatering. Het topic zelf is lastig door te komen eigenlijk. Ik ga dan dus maar uit van bronnen uit de meer mainstream media.
Toen de staat Israël werd opgericht is het land meteen aangevallen door de omringende Arabische landen, dat zorgde ervoor dat er heel veel mensen op de vlucht zijn geslagen. Israël heeft vervolgens alleen het staatsburgerschap uitgedeeld aan de Arabieren die zijn gebleven. Zij staan nu bekend als de 'Israëlische Arabieren' of soms ook 'Israëlische Palestijnen' genoemd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 24 april 2024 @ 10:50:15 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213310836
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit benoemen wordt in bepaalde kringen gezien als een vorm van 'Islamofobie'.
[..]
De daadwerkelijke geschiedenis betreft dat voor het bestaan van Israël er het Britse Mandaatgebied was, daar woonden een mix van allerlei volkeren, Arabieren, Joden, Druze en Bedoeïen. Voordien was er het Ottomaanse Rijk en daar weer voor het Mammelukkensultanaat. Een land genaamd Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' heeft dus nooit bestaan.
[..]
Toen de staat Israël werd opgericht is het land meteen aangevallen door de omringende Arabische landen, dat zorgde ervoor dat er heel veel mensen op de vlucht zijn geslagen. Israël heeft vervolgens alleen het staatsburgerschap uitgedeeld aan de Arabieren die zijn gebleven. Zij staan nu bekend als de 'Israëlische Arabieren' of soms ook 'Israëlische Palestijnen' genoemd.
Kom aub niet met objectieve feiten, stel je voor zeg…
  woensdag 24 april 2024 @ 10:52:54 #28
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213310869
Dat Golfer, Howard Roark en ik een keer op 1 lijn zitten zegt imho veel.
  woensdag 24 april 2024 @ 11:05:27 #29
3542 Gia
User under construction
pi_213310986
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:57 schreef opgebaarde het volgende:
Dat iemand er al 5.000 jaar woont is van ondergeschikt belang
Poeh, dat moet Methusalem zijn!
pi_213311185
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_213311203
Antisemitisme neemt toe, steeds meer nationalisten en dictators aan de macht wereldwijd en steeds meer brandhaarden die ontstaan. Lijkt wel een déjà vu van zo'n 100 jaar geleden.
  woensdag 24 april 2024 @ 11:33:01 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213311353
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er is ergens inderdaad een vertroebeling ontstaan, mede dankzij de idioten die dan met swastikas en dergelijke onzin gaan poseren, maar in principe is het gericht tegen Ajacieden en hun geuzennaam. Dit is vrij walgelijk uit de hand gelopen door expres naar dat haakje van antisemitisme te grijpen om vervolgens te roepen dat het alleen maar in de context van voetbal is en dus geen echt antisemitisme.

Een andere dergelijke vertroebeling is ontstaan door de omweg om in plaats van Joden te zeggen, woorden als zionisten en Israël te gebruiken door echte antisemieten, waarop Joodse belangenorganisaties dan reageren dat hierdoor sommige kritiek op Israël en het zionisme gelijk staat aan antisemitisme, waarop dan weer geroepen wordt "dat kritiek op Israël gelijk wordt gesteld met antisemitisme".
Pali vlaggen meenemen, sissen, lopen in swastika's, rechter arm omhoog gooien en hamas joden aan het gas roepen om vervolgens te roepen dat het alleen tegen Ajax is, dan snap je het niet echt heel erg denk ik. Dat is geen vertroebeling meer, dat is ver ver ver over de lijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213311839
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit benoemen wordt in bepaalde kringen gezien als een vorm van 'Islamofobie'.
[..]
De daadwerkelijke geschiedenis betreft dat voor het bestaan van Israël er het Britse Mandaatgebied was, daar woonden een mix van allerlei volkeren, Arabieren, Joden, Druze en Bedoeïen. Voordien was er het Ottomaanse Rijk en daar weer voor het Mammelukkensultanaat. Een land genaamd Arabisch en Islamitisch land genaamd 'Palestina' heeft dus nooit bestaan.
[..]
Toen de staat Israël werd opgericht is het land meteen aangevallen door de omringende Arabische landen, dat zorgde ervoor dat er heel veel mensen op de vlucht zijn geslagen. Israël heeft vervolgens alleen het staatsburgerschap uitgedeeld aan de Arabieren die zijn gebleven. Zij staan nu bekend als de 'Israëlische Arabieren' of soms ook 'Israëlische Palestijnen' genoemd.
Maar moet een gebied persé een naam hebben om er te mogen wonen? Of om er zomaar vanaf getrapt te mogen worden als andere landen in de wereld beslissen dat de grond waar je woont niet meer jouw grondgebied is?
Persoonlijk raak ik nogal verstrikt in de namen/gebieden/volkeren en wie waar recht op heeft.

Zoals ik het zie, en ik heb me nog enigszins ingelezen; voor 1950 was er al genoeg gezeik in die regio en is er een oplossing geboden die de Joodse staat wel en de arabiste staat niet accepteerden. Dat heeft uiteindelijk tot een burgeroorlog geleid waarbij Palestijnen uit hun huizen zijn gejaagd en waarbij de Joodse delegatie steeds meer land opeiste. Daaruit vloeit voort dat Palestijnen al sinds 1950 onderdrukt worden door de Joodse delegatie, het huidige Israël.

Voor veel mensen zijn de namen Israël en Joden onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hoe walgelijk de acties van Hamas ook zijn, Israël beantwoord deze acties met het compleet wegvagen van burgerlijke gebieden.

Nogmaals; ik heb me te weinig ingelezen om er objectief over te oordelen maar zoals we een groeiende afkeer naar Russen hebben, zal deze ongetwijfeld ook groeien richting de Joden. Veel mensen hebben het besef dat Nederlandse Joden geen onderdeel zijn van Israël en ze daarvoor nog minder verantwoordelijk kunnen worden gehouden, maar ik kan wel begrijpen dat sommige bevolkingsgroepen in Nederland een afkeer hebben tegen alles wat Joods is. Of het dan verstandig is die mensen hierheen te laten komen is een tweede.
  woensdag 24 april 2024 @ 12:59:08 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213312185
Vind het altijd weer opvallend hoe hoog de zelfbenoemde morele mensen te paard zitten als het om Israël en de Palestijnen gaat, maar je ze nooit eens hoort over Marokko en de westelijke Sahara
pi_213312254
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:22 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Maar moet een gebied persé een naam hebben om er te mogen wonen? Of om er zomaar vanaf getrapt te mogen worden als andere landen in de wereld beslissen dat de grond waar je woont niet meer jouw grondgebied is?
Persoonlijk raak ik nogal verstrikt in de namen/gebieden/volkeren en wie waar recht op heeft.
Volgens mij heb ik nergens gezegd dat een gebied een naam moet hebben om er te mogen wonen. Mijn punt was dat er dus nu een narratief is ontstaan over een land dat nooit heeft bestaan dat is afgepakt, waar veel mensen in zijn gaan geloven.

Het is nu eenmaal de realiteit dat er zich op veel plekken waar al mensen woonden, nieuwe landen zijn ontstaan en ook dat dit soms tot oorlog heeft geleid of een situatie waar mensen moest vluchten en elders hun heil zoeken, Daar zijn vele voorbeelden van te geven en daar wordt geen probleem van gemaakt. Het wordt alleen in het geval van Israël geproblematiseerd.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:22 schreef Electric_Eye het volgende:
Zoals ik het zie, en ik heb me nog enigszins ingelezen; voor 1950 was er al genoeg gezeik in die regio en is er een oplossing geboden die de Joodse staat wel en de arabiste staat niet accepteerden. Dat heeft uiteindelijk tot een burgeroorlog geleid waarbij Palestijnen uit hun huizen zijn gejaagd en waarbij de Joodse delegatie steeds meer land opeiste. Daaruit vloeit voort dat Palestijnen al sinds 1950 onderdrukt worden door de Joodse delegatie, het huidige Israël.
Er was een verdelingsplan, die de Joden wel accepteerden en de Arabieren niet. Dit ondanks het feit dat de Arabieren ook al met de oprichting van Jordanië, hun gewenste Arabische staat kregen. Ook dit gebied was namelijk in handen van de Britten.

Tevens heeft inderdaad nog voor de oprichting van Israël, een burgeroorlog gewoed tussen Joden en Arabieren, door de vele spanningen die er ontstonden tussen aan de ene kant het Zionisme en aan de andere kant het Arabische nationalisme. Deze oorlog werd begonnen door de Arabieren, zij verloren deze en daarbij ook de controle over verschillende stukken grond.

En er sinds 1950 is er geen sprake van onderdrukking. De Arabieren in Israël zijn allemaal een volwaardig staatsburger en de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever vielen na de oorlog tussen Israël en de omringende Arabische landen onder het gezag van Egypte en Jordanië.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:22 schreef Electric_Eye het volgende:
Voor veel mensen zijn de namen Israël en Joden onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hoe walgelijk de acties van Hamas ook zijn, Israël beantwoord deze acties met het compleet wegvagen van burgerlijke gebieden.
En waarom? We koppelen de vele schendingen van de mensenrechten in Iran toch ook niet onlosmakelijk aan moslims? En het wegvagen van burgerlijke gebieden is ook exact wat de Palestijnse terroristen doen. Al sinds de jaren zestig van de vorige eeuw zijn zij bezig met terreur dat volledig is gericht op burgers. 7 oktober was het volgende voorbeeld, dus waarom zou het antwoord van Israël dan het probleem zijn?
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:22 schreef Electric_Eye het volgende:
Nogmaals; ik heb me te weinig ingelezen om er objectief over te oordelen maar zoals we een groeiende afkeer naar Russen hebben, zal deze ongetwijfeld ook groeien richting de Joden. Veel mensen hebben het besef dat Nederlandse Joden geen onderdeel zijn van Israël en ze daarvoor nog minder verantwoordelijk kunnen worden gehouden, maar ik kan wel begrijpen dat sommige bevolkingsgroepen in Nederland een afkeer hebben tegen alles wat Joods is. Of het dan verstandig is die mensen hierheen te laten komen is een tweede.
Het is raar dat je hier überhaupt begrip voor kunt opbrengen. Het slaat nergens op en is gewoon ongebreideld antisemitisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213312303
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 12:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vind het altijd weer opvallend hoe hoog de zelfbenoemde morele mensen te paard zitten als het om Israël en de Palestijnen gaat, maar je ze nooit eens hoort over Marokko en de westelijke Sahara
Territoriale disputen zijn blijkbaar alleen een probleem als de enige Joodse staat ter wereld er betrokken bij is. Dit is hetzelfde met vluchtelingenstromen of verdrijvingen, die bij de oprichting van menig land de norm waren. Maar ook dit wordt eigenlijk alleen echt geproblematiseerd in de context van Israël. Dat blijft opvallend om te zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213312355
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:04 schreef HowardRoark het volgende:

Het is raar dat je hier überhaupt begrip voor kunt opbrengen. Het slaat nergens op en is gewoon ongebreideld antisemitisme.
Waarom is dat raar? Dat ik het begrijp wil niet zeggen dat ik het goed keur en er achter sta. En of het de juiste waarheid is doet er voor die mensen helemaal niet toe. Wij hebben allemaal onze eigen waarheid.
Als ''jouw volk'' door Israëliërs (of joden) wordt afgeslacht dan is het toch niet heel vreemd om daar een afkeer tegen te hebben? Daar kun je vervolgens wat van vinden en je er over uitspreken maar dat begint m.i. toch bij wederzijds begrip.
  woensdag 24 april 2024 @ 13:59:26 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213312902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:14 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Waarom is dat raar? Dat ik het begrijp wil niet zeggen dat ik het goed keur en er achter sta. En of het de juiste waarheid is doet er voor die mensen helemaal niet toe. Wij hebben allemaal onze eigen waarheid.
Als ''jouw volk'' door Israëliërs (of joden) wordt afgeslacht dan is het toch niet heel vreemd om daar een afkeer tegen te hebben? Daar kun je vervolgens wat van vinden en je er over uitspreken maar dat begint m.i. toch bij wederzijds begrip.
Marokkanen zien Palestijnen zo? Maar waarom is westerlijke Sahara bezetten en de bevolking dat verdrijven dan weer okay? Strijdt Hamas tegen een gruwelijke bezetter maar polisario zijn smerige terroristen?
pi_213312940
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 13:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Marokkanen zien Palestijnen zo? Maar waarom is westerlijke Sahara bezetten en de bevolking dat verdrijven dan weer okay? Strijdt Hamas tegen een gruwelijke bezetter maar polisario zijn smerige terroristen?
Wat is je doel van deze vragen?
Ik ga ze niet beantwoorden in ieder geval.
  woensdag 24 april 2024 @ 14:08:24 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213312971
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:05 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Wat is je doel van deze vragen?

Ik ga ze niet beantwoorden in ieder geval.
Dat verbaast mij niets, want je hebt tonnen boter op je hoofd, hypocrisie puur
pi_213313007
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat verbaast mij niets, want je hebt tonnen boter op je hoofd, hypocrisie puur
Waar slaat dat nou weer op?
  woensdag 24 april 2024 @ 14:20:10 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213313038
Appels en peren. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213313074
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 07:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb die reeks best aardig gevolgd alleen mij is na tig van zijn preken nog steeds onduidelijk wat dat verhaal over nooit een Palestina voor de huidige Palestijn betekent. Dat iemand er al 5.000 jaar woont is van ondergeschikt belang want in die begin periode waren er ook andere mensen die nu wel recht hebben? Die begrijp ik nog steeds niet. Meestal gaat HR dan over op het verhaal dat de Palestijn vanaf 1947 al duizend supereerlijke, fantastische en geweldige voorstellen hebben gehad en allemaal hebben afgeslagen. We weten allemaal dat dat verhaal ook een beetje anders is

Wil jij het mij uitleggen en kan je dan uitleggen wat sir bwtekent voor de oplossing?
Deze vraag hoort toch echt thuis in dat topic. Wil je dat ik het verplaats voor je naar daar? Want dan antwoord ik daar. - Dit topic gaat over het groeiende antisemitisme in Nederland en het beleid van Israël staat toch echt los van de Nederlandse Joden.
  woensdag 24 april 2024 @ 14:25:50 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213313080
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat verbaast mij niets, want je hebt tonnen boter op je hoofd, hypocrisie puur
Exact. Niet er op in willen gaan omdat je weet dat het bij voorbaat al te lastig wordt voor je.

Laf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 24 april 2024 @ 14:57:42 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213313339
quote:
85s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:20 schreef golfer het volgende:
Appels en peren. :{
Neuh, Cox Orange en Boskoop
pi_213314158
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:24 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Deze vraag hoort toch echt thuis in dat topic. Wil je dat ik het verplaats voor je naar daar? Want dan antwoord ik daar. - Dit topic gaat over het groeiende antisemitisme in Nederland en het beleid van Israël staat toch echt los van de Nederlandse Joden.
Ja. En de meeste Joden die ik hier ken zijn niet pro het bezetten van gebied bijv. Er zijn vriendschappen met Palestijnen.
  woensdag 24 april 2024 @ 17:30:59 #47
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213314545
Totale verspilling van zuurstof Appa is ook op de kar gesprongen en roept op om zoveel mogelijke lawaai te maken tijdens de Dodenherdenking.

https://showblad.nl/bners(...)m-4-mei-te-verstoren
pi_213314606
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:30 schreef Qarrad het volgende:
Totale verspilling van zuurstof Appa is ook op de kar gesprongen en roept op om zoveel mogelijke lawaai te maken tijdens de Dodenherdenking.

https://showblad.nl/bners(...)m-4-mei-te-verstoren
Dan hoop ik dat een ME'er hem met volle kracht een ram tegen zijn luchtpijp geeft zodat hij nooit meer geluid kan maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 24 april 2024 @ 17:45:41 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213314689
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:30 schreef Qarrad het volgende:
Totale verspilling van zuurstof Appa is ook op de kar gesprongen en roept op om zoveel mogelijke lawaai te maken tijdens de Dodenherdenking.

https://showblad.nl/bners(...)m-4-mei-te-verstoren
Preventief opsluiten mag zeker weer niet?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213314725
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 17:30 schreef Qarrad het volgende:
Totale verspilling van zuurstof Appa is ook op de kar gesprongen en roept op om zoveel mogelijke lawaai te maken tijdens de Dodenherdenking.

https://showblad.nl/bners(...)m-4-mei-te-verstoren
Schaamteloos, zelfs als je het helemaal niet eens bent met een dergelijke herdenking heb je toch een mate van fatsoen?

Nou ja... blijkbaar niet he.

quote:
Deze vriendelijke jongen staat ook te boek als een holocaustontkenner.
Past allemaal weer naadloos in het patroontje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')