Private schuld in Nederland 2,5 keer zo hoog dan in de VS. Nederland staat daarmee op de derde plaats in de wereldquote:Op woensdag 24 april 2024 19:30 schreef Origami94 het volgende:
Eigenlijk wel een goed idee. De schuldenindustrie is 17 keer groter dan de schulden die mensen zelf hebben. Tijd om short te gaan op dit soort praktijken waar de overheid en commerciële bedrijven mensen graag arm houden.
Een land zoals de VS heeft bijvoorbeeld een record hoogte aan credit schuld. Dat is niet normaal
403 Forbidden.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Private schuld in Nederland 2,5 keer zo hoog dan in de VS. Nederland staat daarmee op de derde plaats in de wereld
https://www.smbcompass.co(...)%20the%20Netherlands.
Staat alleen een blok stenen tegenover.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Private schuld in Nederland 2,5 keer zo hoog dan in de VS. Nederland staat daarmee op de derde plaats in de wereld
https://www.smbcompass.co(...)%20the%20Netherlands.
Kleine schulden worden schrikbarend snel grote schulden, waardoor je een heleboel andere dingen ook niet meer kunt betalen. Die dan ook exploderen. Je wordt er ingezogen en je kunt er zelf vaak niets meer aan doen. Je bent afhankelijk van hulp.quote:Op woensdag 24 april 2024 21:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik snap de sceptici wel. Ik lees tegenstrijdige berichten over de hoeveelheid begeleiding die verplicht wordt om voor een kwijtschelding in aanmerking te komen. Mijn ervaring is dat schuldenaars veelal in de problemen zijn gekomen door onverantwoordelijke gewoonten en/of het contact niet verbreken met verkeerde vrienden. Zulke gewoonten verander je niet zomaar. Toch hoop ik dat het een succes wordt, ik ben zeer benieuwd.
Weet ik, maar jezelf in kleine schulden steken en dat vervolgens niet kunnen afbetalen is in mijn ervaring ook veelal het gevolg van ondoordacht gedrag.quote:Op woensdag 24 april 2024 22:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Kleine schulden worden schrikbarend snel grote schulden, waardoor je een heleboel andere dingen ook niet meer kunt betalen. Die dan ook exploderen. Je wordt er ingezogen en je kunt er zelf vaak niets meer aan doen. Je bent afhankelijk van hulp.
Ik was begin deze eeuw zo dom om te procederen tegen de VVE. Ok, drie rechtszaken gewonnen, daarna hebben ze doodleuk de kosten die ze daarvoor hadden gemaakt op mijn conto gezet. Dat vond iedereen prima (behalve ik natuurlijk), maar stond niet in de notulen. En toen was ik de grootste wanbetaler, met een achterstand van meer dan 17.000 Euro. En ik had geen recht meer op rechtsbijstand, dus ik kon er niet veel tegen doen.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Weet ik, maar jezelf in kleine schulden steken en dat vervolgens niet kunnen afbetalen is in mijn ervaring ook veelal het gevolg van ondoordacht gedrag.
Sws instanties en ook organisaties die alleen kijken naar de letters van een overeenkomst.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:45 schreef Flow3r het volgende:
Het scheelt al een hoop als al die incassobureaus en deurwaarders er tussenuit zijn
Yep, sommige diehards moet je gewoon onder curatele houden. Niet om mensen mee te straffen of weg te zetten maar omdat ze kennelijk niet in staat zijn de financieel verantwoording te nemen.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:35 schreef Bananenpap het volgende:
'Bij de start krijgen gezinnen met kinderen voorrang. Die huishoudens krijgen na het verdwijnen van hun schulden gedurende twee jaar intensieve begeleiding om hun overige problemen aan te pakken. Daarvoor moeten ze zelf een plan maken.'
Dat laatste maakt mij wel weer behoorlijk sceptisch.
Dat is wel een kleine minderheid, maar die hebben ook hulp nodig. En als ze die niet accepteren heb je een probleem. Het enige alternatief naast gevangenisstraf dat we hier hebben is een TBS kliniek. Dus je bent toch aangewezen op hulpverleners. En het hard tegen hard spelen maakt het probleem bijna altijd groter. Je kunt wel proberen strikt te zijn.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, sommige diehards moet je gewoon onder curatele houden. Niet om mensen mee te straffen of weg te zetten maar omdat ze kennelijk niet in staat zijn de financieel verantwoording te nemen.
Iemand in een herhaalde misère, dwingen om eerst de basisbehoefte te betalen voordat er ruimte is voor andere keuzes, ligt dan voor de hand.
Hoe dat dan vorm te gevem zonder iemands (anders bedoelde) rechten aan te tasten, is helaas dan weer erg complex. Waar stopt het recht op de eigen "keuze" wanneer die anderen (in het gezin of onherstelbare) schade gaat toebrengen ?
Tragische voorbeelden zijn dan dat kinderen zich(zelf) niet kunnen ontplooien omdat hun opvoeders niet (ook) weten hoe of daar simpelweg geen belang aan weten te hechten.
En dan krijg je zoiets als de toeslagen affaire die dat weer anders doet beleven.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is wel een kleine minderheid, maar die hebben ook hulp nodig. En als ze die niet accepteren heb je een probleem. Het enige alternatief naast gevangenisstraf dat we hier hebben is een TBS kliniek. Dus je bent toch aangewezen op hulpverleners. En het hard tegen hard spelen maakt het probleem bijna altijd groter. Je kunt wel proberen strikt te zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |