abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2024 @ 16:53:52 #151
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213405120
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 16:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tesla heeft eigen verkoop&service vestigingen en daarnaast ook een eigen mobiele service.
Dat is wel beter want die garages dat zijn tegenwoordig allemaal oplichters
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213406564
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Elon Musk misschien wel ;)

Maar zonder gekheid, Tesla handelt alles zoveel mogelijk online af inderdaad.
Dus geen autodealers in klassieke zin.

Als FSD ooit goed werkt en uitgerold wordt krijg je de grappige situatie dat de bestelde auto zelf naar je toe rijdt.
En als er onderhoud nodig is, kan hij ook zelf naar de garage en weer terug rijden.

Nieuwe FSD zou in Nederland waarschijnlijk al prima overweg kunnen, goede infrastructuur voor.
Zie trouwens de actie vanaf 6:19 wanneer FSD stilstaat voor verkeerslicht maar toch ruimte maakt voor tegemoetkomend voertuig. O+
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 19:06:06 #153
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213406612
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:03 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Nieuwe FSD zou in Nederland waarschijnlijk al prima overweg kunnen, goede infrastructuur voor.
Zie trouwens de actie vanaf 6:19 wanneer FSD stilstaat voor verkeerslicht maar toch ruimte maakt voor tegemoetkomend voertuig. O+
in de toekomst zullen ze toch donker glas moeten plaatsen, want als je ziet dat de auto FSD is dan kun je best gas geven die FSD car stopt best wel voor idioten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213407507
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
in de toekomst zullen ze toch donker glas moeten plaatsen, want als je ziet dat de auto FSD is dan kun je best gas geven die FSD car stopt best wel voor idioten
Als je dan een auto met donker glas ziet weet je dat het FSD is? :P
pi_213422941
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
"We zijn een nieuw platform aan het ontwikkelen voor meerdere modellen!"

Dat was de grootste kritiek die ze over zich heen kregen, wanneer vergeleken met andere autoconcerns. Want dan kun je de kosten niet drukken. De oplossing van Musk: ontsla gewoon iedereen die nieuwe modellen aan het ontwikkelen zijn, die hebben we niet nodig. Al onze auto's zijn FSD-klaar, en dat is het enige dat belangrijk is!

Kortom, het was alleen marketing. Liegen, in normale woorden.

En bij nader inzien, zegt hij zelden iets dat ook waar is. Zeker de laatste 5 jaar was dat heel zeldzaam.

Wel veel uitspraken dat hij verreweg de allerbeste is in heel veel vakgebieden. En mensen komen daar op klaar en kopen meer aandelen.
pi_213422986
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Misschien beter om maar snel te stoppen, voordat je geramd wordt? Die AI piloot gaat niet dood en heeft dus niets te duchten. Die doet maar wat en we hopen dat het iets goeds is.
pi_213423229
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 22:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
"We zijn een nieuw platform aan het ontwikkelen voor meerdere modellen!"

Dat was de grootste kritiek die ze over zich heen kregen, wanneer vergeleken met andere autoconcerns. Want dan kun je de kosten niet drukken. De oplossing van Musk: ontsla gewoon iedereen die nieuwe modellen aan het ontwikkelen zijn, die hebben we niet nodig. Al onze auto's zijn FSD-klaar, en dat is het enige dat belangrijk is!

Kortom, het was alleen marketing. Liegen, in normale woorden.

En bij nader inzien, zegt hij zelden iets dat ook waar is. Zeker de laatste 5 jaar was dat heel zeldzaam.

Wel veel uitspraken dat hij verreweg de allerbeste is in heel veel vakgebieden. En mensen komen daar op klaar en kopen meer aandelen.
Ja, dat is een herhaling.

Maar waar haal je de bron vandaan dat iedereen die nieuwe modellen ontwikkelt ontslagen is? Ik heb dat niet meegekregen.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 23:22:32 #158
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213423447
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 22:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Misschien beter om maar snel te stoppen, voordat je geramd wordt? Die AI piloot gaat niet dood en heeft dus niets te duchten. Die doet maar wat en we hopen dat het iets goeds is.
dat hangt ervan af hoe er geprogrammeerd is , ik neem aan dat een hoofdregel is , ontwijken en voorkomen van schade
pi_213423492
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 23:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat is een herhaling.

Maar waar haal je de bron vandaan dat iedereen die nieuwe modellen ontwikkelt ontslagen is? Ik heb dat niet meegekregen.
Ja, dat komt omdat er meer dan 100 berichten zijn dat Musk en Tesla weer de stratosfeer in zijn geknald en het beste zijn na gesneden brood, voor ieder bericht dat kritisch kijkt naar wat er gebeurd is.

Dit is een overzicht, met veel links. En als je nu denkt dat die site heel anti-Musk is: tot ongeveer een jaar geleden prezen ze hem de hemel in en werden posters die kritiek hadden snel verwijderd.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Maar het kan een tijdje duren. En omdat mensen zelden terugkomen op hun beslissingen, moet je meestal wachten tot de nieuwe generatie het voor het zeggen heeft.
pi_213423512
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 23:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, dat komt omdat er meer dan 100 berichten zijn dat Musk en Tesla weer de stratosfeer in zijn geknald en het beste zijn na gesneden brood, voor ieder bericht dat kritisch kijkt naar wat er gebeurd is.

Dit is een overzicht, met veel links. En als je nu denkt dat die site heel anti-Musk is: tot ongeveer een jaar geleden prezen ze hem de hemel in en werden posters die kritiek hadden snel verwijderd.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Maar het kan een tijdje duren. En omdat mensen zelden terugkomen op hun beslissingen, moet je meestal wachten tot de nieuwe generatie het voor het zeggen heeft.
Nogmaals: waar is de bron dat Tesla ontwerpers van nieuwe auto's eruit heeft gegooid.

De bron.

Niet een interpretatie.
pi_213423666
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 23:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat hangt ervan af hoe er geprogrammeerd is , ik neem aan dat een hoofdregel is , ontwijken en voorkomen van schade
Er is geen hoofdregel in een AI programma, omdat die AI zichzelf programmeert.

Je stopt er heel veel data in, in dit geval video, en hij rekent het gemiddelde uit. Dat is het programma.

De AI zit dus te kijken naar de video en maakt een lijst van bekenden dingen. Hij doet dan wat er meestal gebeurde in een situatie waar dezelfde dingen in voor kwamen.

Het is helemaal niet zo, dat hij begrijpt wat er gebeurt en wat je moet doen om de inzittenden in leven te houden. Het is meer een kwestie van: als je a, b en c ziet, dan doe je x. En als je daarnaast ook d ziet, dan doe je y. Maar als je geen b ziet, dan kies je tussen y en z.

En in plaats van die 6 variabelen, hebben die AI modellen er een paar miljard. En net zoveel afwegingen. Veel succes om uit te zoeken hoe het nu eigenlijk werkt.
pi_213423683
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nogmaals: waar is de bron dat Tesla ontwerpers van nieuwe auto's eruit heeft gegooid.

De bron.

Niet een interpretatie.
Ik zou niet te hard naar bronnen zoeken als je ze niet wilt geloven.
pi_213423764
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 23:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik zou niet te hard naar bronnen zoeken als je ze niet wilt geloven.
Wat loop je dan te zwammen?

Je komt hier vertellen dat Tesla z'n designteam eruit gegooid zou hebben.
Ik heb daar niets van vernomen in het nieuws (wat ik best intensief volg).

En dan vraag ik naar een bron en dan ga je zelf half verontwaardigd doen.
Stel je niet zo aan.
pi_213423860
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 23:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat loop je dan te zwammen?

Je komt hier vertellen dat Tesla z'n designteam eruit gegooid hebt.
Ik heb daar niets van vernomen in het nieuws (wat ik best intensief volg).

En dan vraag ik naar een bron en dan ga je zelf half verontwaardigd doen.
Stel je niet zo aan.
Is dit uitgebreid genoeg, of wil je een quote van Musk? Die heb ik niet.

Edit: je weet toch, dat als 2 mensen dezelfde vraag Googelen ze allebei heel andere antwoorden krijgen? Google houd mensen in hun bubble. Je kunt beter Duckduckgo of zo gebruiken, als je een "objectief" antwoord wilt krijgen. En in dit geval moet je ook dan met een vergrootglas naar de kritische artikelen zoeken, tussen de enorme schare aan fanartikelen die het allemaal de hemel inprijzen.

Dat levert natuurlijk de vraag op: als je de meerderheid niet vertrouwt, dan ben je toch een losgeslagen wappie?

[ Bericht 9% gewijzigd door SymbolicFrank op 05-05-2024 00:04:43 ]
pi_213424064
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 23:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Is dit uitgebreid genoeg, of wil je een quote van Musk? Die heb ik niet.
En ook daar staat niets over een ontslagen designteam.

Gaat het wel goed met je?
pi_213424070
In voorbereiding op de bestelling vandaag proef gereden in een S en een X.

Genot. O+
pi_213424124
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 00:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En ook daar staat niets over een ontslagen designteam.

Gaat het wel goed met je?
Ik heb geen idee wat jij dan leest of hoe je het leest.

Laten we er volgend jaar op terugkomen.
pi_213424174
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 00:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat jij dan leest of hoe je het leest.

Laten we er volgend jaar op terugkomen.
Jij stelt dat het designteam van Tesla eruit gegooid is.

Ik vraag om een bron.

Vervolgens kom je met bronnen waar niet staat dat Tesla het designteam eruit gegooid heeft.

Maar blijkbaar moet ik dat dan ergens tussen de regels lezen en dat is dan een "bron"?

Vreemde kwibus ben je soms.
pi_213424279
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 00:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Jij stelt dat het designteam van Tesla eruit gegooid is.

Ik vraag om een bron.

Vervolgens kom je met bronnen waar niet staat dat Tesla het designteam eruit gegooid heeft.

Maar blijkbaar moet ik dat dan ergens tussen de regels lezen en dat is dan een "bron"?

Vreemde kwibus ben je soms.
Ok. Poging 3: Tesla to lay off everyone working on Superchargers, new vehicles. Dat is een van de eerste links in mijn eerste bron. Het gaat specifiek om Daniel Ho en zijn hele team.

Zo zie je maar hoe mensen in hun eigen bubble zitten, ook als ze denken het breed te volgen.
pi_213424387
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 00:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok. Poging 3: Tesla to lay off everyone working on Superchargers, new vehicles. Dat is een van de eerste links in mijn eerste bron. Het gaat specifiek om Daniel Ho en zijn hele team.

Je denkt toch niet dat ik even 28 links in 1 bron allemaal ga uitspitten om iets te vinden dat jij beweert?
En blijkbaar ben je (achteraf) gewoon in staat bent om de bron te produceren maar loop je dat zo lang mogelijk ingewikkeld te maken.

Kom dan gewoon direct met de bron.

Maar zover bevestigd is alleen Daniel Ho weg, niet het hele team.
Met die geruchten kan ik nu niet zoveel.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-05-2024 01:00:50 ]
pi_213425334
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 00:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Zo zie je maar hoe mensen in hun eigen bubble zitten, ook als ze denken het breed te volgen.
Wanneer is Franz van Holzhausen ontslagen bij Tesla, ik heb daar niets van gezien in de nieuwsberichten?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_213427089
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 06:38 schreef Digi2 het volgende:
Franz van Holzhausen
Volgens de Wikipedia werkt die aan de roadster en robottaxi. Het gaat om deze man.
pi_213427167
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 11:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
Franz van Holzhausen
Maar nogmaals, dat Daniel Ho weg is, betekent niet dat Tesla stopt met het ontwerpen van nieuwe auto's.

Adrian Newey stapt op bij RedBull en dat betekent ook niet dat RedBull er mee stopt.

Er is bij de earnings call aangekondigd dat het nieuwe, goedkopere model naar voren wordt gehaald.
Het kan best zijn dat Daniel Ho de doelstellingen niet haalde en daarom is "geruimd" bij Tesla.

Het probleem is dat media altijd op zoek zijn naar een smeuïg verhaal voor de clicks en de views.

Tesla heeft in 2022 een heel Autopilot & FSD team ontslagen, toen deed ook het verhaal de ronde dat Tesla de handdoek in de ring had gegooid met FSD. Niets bleek minder waar.
pi_213427182
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 11:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Volgens de Wikipedia werkt die aan de roadster en robottaxi. Het gaat om deze man.
Die was blijkbaar program manager.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 22:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
De oplossing van Musk: ontsla gewoon iedereen die nieuwe modellen aan het ontwikkelen zijn, die hebben we niet nodig. Al onze auto's zijn FSD-klaar, en dat is het enige dat belangrijk is!
Als het niet langer nodig is nieuwe modellen te ontwikkelen en iedereen die daarmee bezig is te ontslaan, dan staan Franz met zijn design team toch op straat :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_213427261
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

Tesla heeft in 2022 een heel Autopilot & FSD team ontslagen, toen deed ook het verhaal de ronde dat Tesla de handdoek in de ring had gegooid met FSD. Niets bleek minder waar.
Dat autopilot is echt zó tof. Ik heb gisteren echt mijn ogen uitgekeken tijdens de proefritten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')