abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213318674
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tsja, misschien heeft een goed verstaander maar een half woord nodig :P
Hij heeft uitgebreid zitten vertellen dat Tesla de computers in jouw auto gaat gebruiken als je er niet mee rijd en dat je je kunt aanmelden voor het taxiprogramma, waarna jij moet aangeven wanneer je de auto wilt gebruiken en zij die de rest van de tijd gaan gebruiken, waar je dan een vergoeding voor krijgt.

Je moet dus gaan betalen voor de energie die Tesla gebruikt om jouw auto dingen te laten uitrekenen. En je kunt beter het hele interieur laten bekleden met glad plastic, om hem makkelijk schoon te kunnen maken als de taxiklanten er een bende van hebben gemaakt. Dat zal waarschijnlijk het grootste verschil zijn tussen een model 2 en een robottaxi, naast dat die laatste geen stuur en pedalen heeft.

Maar, je kunt je auto dus ook niet in je garage opladen. Want dan kan Tesla er geen gebruik meer van maken. Hij moet buiten staan en er mogen geen stekkers in zitten. Of, anders gezegd: aan het begin van de nacht komt hij terug, dan moet je hem binnen zetten en aan de lader hangen. En 's morgens vroeg moet je hem afkoppelen en buiten zetten. Dan kan hij nog net een paar ritjes doen voordat jij naar je werk gaat. En op je werk kun je hem niet inpluggen in de parkeergarage. Je moet hem voor het gebouw laten staan.

Tesla heeft lang geleden 1 keer een foto laten zien van een oplaadrobot, naast een Supercharger. Ze hebben ook 1 keer een demo laten zien van het vervangen van de accu. Maar daar is verder niets mee gedaan. Dus gaan zij mensen aannemen om jouw auto op te laden, of krijg je een melding via de app dat je hem over 15 minuten naar de snellader moet brengen en op moet laden?

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom, daar heeft Elon nog nooit over nagedacht, of hij gaat er vanuit dat zijn fans dat niet doen en het allemaal oplepelen.
pi_213318784
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 23:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hij heeft uitgebreid zitten vertellen dat Tesla de computers in jouw auto gaat gebruiken als je er niet mee rijd en dat je je kunt aanmelden voor het taxiprogramma, waarna jij moet aangeven wanneer je de auto wilt gebruiken en zij die de rest van de tijd gaan gebruiken, waar je dan een vergoeding voor krijgt.

Je moet dus gaan betalen voor de energie die Tesla gebruikt om jouw auto dingen te laten uitrekenen. En je kunt beter het hele interieur laten bekleden met glad plastic, om hem makkelijk schoon te kunnen maken als de taxiklanten er een bende van hebben gemaakt. Dat zal waarschijnlijk het grootste verschil zijn tussen een model 2 en een robottaxi, naast dat die laatste geen stuur en pedalen heeft.

Maar, je kunt je auto dus ook niet in je garage opladen. Want dan kan Tesla er geen gebruik meer van maken. Hij moet buiten staan en er mogen geen stekkers in zitten. Of, anders gezegd: aan het begin van de nacht komt hij terug, dan moet je hem binnen zetten en aan de lader hangen. En 's morgens vroeg moet je hem afkoppelen en buiten zetten. Dan kan hij nog net een paar ritjes doen voordat jij naar je werk gaat. En op je werk kun je hem niet inpluggen in de parkeergarage. Je moet hem voor het gebouw laten staan.

Tesla heeft lang geleden 1 keer een foto laten zien van een oplaadrobot, naast een Supercharger. Ze hebben ook 1 keer een demo laten zien van het vervangen van de accu. Maar daar is verder niets mee gedaan. Dus gaan zij mensen aannemen om jouw auto op te laden, of krijg je een melding via de app dat je hem over 15 minuten naar de snellader moet brengen en op moet laden?

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom, daar heeft Elon nog nooit over nagedacht, of hij gaat er vanuit dat zijn fans dat niet doen en het allemaal oplepelen.
Ik haald daar toch wat anders uit. Laat ik er eens met een gestrekt been ingaan:

Het zal Tesla zelf zijn die robotaxi's gaat uitbaten en onderhouden.

In de toekomst willen ze die HW5 dan misschien gaan inzetten om verwerkingskracht te verhuren op het moment dat zo'n taxi uit z'n neus staat te eten.

Ik geloof niet zo in dat verhuren van je eigen auto, hoewel dat wel ooit zo gebracht is.

Stiekem denk ik zelfs wel eens dat Tesla de huidige EV's alleen maar van FSD hardware voorziet om aan trainingsdata voor de AI te komen en wat extra omzet te draaien. En als het straks werkt, kunnen ze mooi goedkoop hun eigen vloot taxi's uitrollen. Want in feite hebben klanten betaald voor FSD en ook nog eens gratis data aangeleverd.

quote:
Tesla heeft lang geleden 1 keer een foto laten zien van een oplaadrobot, naast een Supercharger.
Er is ook wel een video van. Musk raadde nog aan om niets te laten vallen in de buurt van die robot.

pi_213318796
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 23:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik haald daar toch wat anders uit. Laat ik er eens met een gestrekt been ingaan:

Het zal Tesla zelf zijn die robotaxi's gaat uitbaten en onderhouden.

In de toekomst willen ze die HW5 dan misschien gaan inzetten om verwerkingskracht te verhuren.

Ik geloof niet zo in dat verhuren van je eigen auto, hoewel dat wel ooit zo gebracht is.

Stiekem denk ik zelfs wel eens dat Tesla de huidige EV's alleen maar van FSD hardware voorziet om aan trainingsdata voor de AI te komen en wat extra omzet te draaien. En als het straks werkt, kunnen ze mooi goedkoop hun eigen vloot taxi's uitrollen. Want in feite hebben klanten betaald voor FSD en ook nog eens gratis data aangeleverd.
Mee eens. Maar dan is het dus gewoon een hoop onzinnig gelul, met als doel de fans die dat niet begrijpen te paaien. Marketing.

En zoals we al besproken hebben, gaan we die robottaxi's dit jaar niet op de weg zien. En volgend jaar ook niet. Elontijd: misschien gebeurt het ooit wel.
pi_213318799
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 23:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Mee eens. Maar dan is het dus gewoon een hoop onzinnig gelul, met als doel de fans die dat niet begrijpen te paaien. Marketing.

En zoals we al besproken hebben, gaan we die robottaxi's dit jaar niet op de weg zien. En volgend jaar ook niet. Elontijd: misschien gebeurt het ooit wel.
Ze kunnen natuurlijk wel een deal sluiten met Uber of een andere partij om eerst Supervised met chauffeur te gaan rondrijden. Het publiek went dan al aan "autonoom rijden" en betaalt alsnog gewoon voor de rit. En ze houden NTSHA dan ook tevreden tot het goed genoeg is.

En als FSD dan beter wordt, sloop je het stuur eruit en ben je klaar. Of misschien zijn die dingen tegen die tijd ook wel versleten als het heel lang duurt ;)

Ik heb wel het idee dat Tesla een "plan B" heeft, nu ze 8 augustus die taxi willen aankondigen. Daar zit wat achter.
pi_213318800
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 23:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Ik neem aan dat indien Tesla de computers in je auto wil gebruiken op momenten dat hij niet gebruikt wordt daar een vergoeding voor komt als je je daarvoor aanmeldt. Als je je auto wilt laten gebruiken als robotaxi zal de auto naar ik aanneem 1st bij een supercharger gaan laden voordat hij terugkeert. Hoe dat laden dan gaat plaatsvinden, daar ben ik ook benieuwd naar. Voorlopig is dit nog niet aan de orde. Ik verwacht dat er in Californië en Nederland 1st veel getest gaat worden met robotaxi's omdat deze landen qua regelgeving daarvoor open staan. Daarna zal er pas sprake zijn van een verdere uitrol. Garages automatisch open en dicht doen is tegenwoordig ook geen groot probleem. Autobezitters gaan hun auto niet aanmelden voor taxigebruik als daar veel haken en ogen aan zitten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_213318824
Ik moet ook wel lachen om de reacties van mensen die beweren dat Tesla de prijs van FSD verlaagt omdat het slecht verkoopt.

Er is volgens mij maar 1 reden waarom Tesla de prijs verlaagt en FSD ook een maand gratis op proef geeft: ze gaan dit jaar hun rekenpower ruim verdubbelen van 38.000 naar 85.000 Nvidia H100 equivalent aan compute power.

En dus kunnen ze meer data aan en die data is ook nodig om FSD verder te verbeteren.
En hoe krijg je meer data? Door meer klanten naar FSD te lokken.
pi_213318827
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 00:01 schreef Digi2 het volgende:
Autobezitters gaan hun auto niet aanmelden voor taxigebruik als daar veel haken en ogen aan zitten.
Ja, maar die moet je wel zien. Als je wat Musk zegt als waarheid aanneemt en daar verder niet over nadenkt, "want hij en zijn ingenieurs hebben dat ongetwijfeld uitgebreid onderzocht", dan sta je te jubelen omdat je gratis geld krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 25-04-2024 00:19:49 ]
pi_213319600
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:43 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eft-gelijk-kortingen

De Tesla van 25.000 dollar gaat er toch komen , ook in Europa
[..]

Als je kijkt naar de bouwkwaliteit van de Tesla’s die het dubbele kosten ben ik wel benieuwd met wat voor piece of shit op wielen ze aan komen zetten.
pi_213320077
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 08:21 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als je kijkt naar de bouwkwaliteit van de Tesla’s die het dubbele kosten ben ik wel benieuwd met wat voor piece of shit op wielen ze aan komen zetten.
De bouwkwaliteit van nieuwe Tesla's (Model 3 / Y) is, zonder overdrijven, prima.
De verhalen van "panelgaps" en "lakfouten" zijn echt van de eerste bouwjaren.

De X en S zou ik vanaf blijven al is de moderne S ook een stuk beter dan de oude.
Onderhuids is dat een heel andere auto dan die van 10 jaar geleden.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-04-2024 09:40:54 ]
pi_213320657
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 09:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
De bouwkwaliteit van nieuwe Tesla's (Model 3 / Y) is, zonder overdrijven, prima.
De verhalen van "panelgaps" en "lakfouten" zijn echt van de eerste bouwjaren.
Dat is dan ook wel een beetje de fout die Musk/Tesla in mijn ogen telkens maakt. Te snel naar de markt willen gaan met een product wat nog niet 'klaar' is.
Nu ook met de truck, kleine maar simpele foutjes (na het wassen niet meer werken, problemen met het gaspedaal)

Dit soort foutjes worden vrij snel opgelost, maar over 10 jaar zitten mensen nog rond de tafel bij de verjaardagen te roepen 'dat zijn die auto's die je nieteens kan wassen'.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_213321280
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:44 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Dat is dan ook wel een beetje de fout die Musk/Tesla in mijn ogen telkens maakt. Te snel naar de markt willen gaan met een product wat nog niet 'klaar' is.
Nu ook met de truck, kleine maar simpele foutjes (na het wassen niet meer werken, problemen met het gaspedaal)

Dit soort foutjes worden vrij snel opgelost, maar over 10 jaar zitten mensen nog rond de tafel bij de verjaardagen te roepen 'dat zijn die auto's die je nieteens kan wassen'.
Er is trouwens letterlijk geen reden waarom de storing iets te maken had met het wassen.
De display was vastgelopen, reset uitgevoerd en het werkt weer.
De enige toevalligheid is dat die Cybertruck diezelfde dag is gewassen / afgespoeld maar de eigenaar is er daarna nog wel mee naar huis gereden.

Je kan je ook afvragen waarom dat soort dingen bij Tesla het nieuws halen en bij andere merken amper.
Het is niet dat er bij andere merken niets misgaat... Over de software in de Tiguan van m'n stiefvader kan ik ook een soap schrijven maar niemand die het op zal pikken.

Die pedalen, dat is inderdaad echt wel slordig, vooral in combinatie met de bekleding op die plek, dat is echt een productiefout die gevolgen heeft vanwege een ontwerpfout aan de bekleding, zodat het eronder kan schuiven als het los komt.

De problemen met panelgaps en verf komt grotendeels door de verouderde Freemont fabriek.
Sinds de Gigafactory in Shanghai, Austin en Berlijn zijn ze echt een niveau hoger gekomen qua afwerking.
Heb al diverse nieuwe Tesla's van dichtbij en van binnen gezien, afgezien van het kale interieur (kwestie van smaak) zit het wel allemaal op z'n plek.
pi_213322983
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er is trouwens letterlijk geen reden waarom de storing iets te maken had met het wassen.
De display was vastgelopen, reset uitgevoerd en het werkt weer.
De enige toevalligheid is dat die Cybertruck diezelfde dag is gewassen / afgespoeld maar de eigenaar is er daarna nog wel mee naar huis gereden.
Ja, volgens Tesla duurt zo'n reset gewoon 5 uur. Vertaling: hij crashte en ze moesten een nieuwe firmware installeren.

quote:
De problemen met panelgaps en verf komt grotendeels door de verouderde Freemont fabriek.
Sinds de Gigafactory in Shanghai, Austin en Berlijn zijn ze echt een niveau hoger gekomen qua afwerking.
Heb al diverse nieuwe Tesla's van dichtbij en van binnen gezien, afgezien van het kale interieur (kwestie van smaak) zit het wel allemaal op z'n plek.
Behalve het dashboard, de richtingaanwijzer, de bediening van de autopiloot en de versnellingspook ;)
pi_213323081
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 15:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, volgens Tesla duurt zo'n reset gewoon 5 uur. Vertaling: hij crashte en ze moesten een nieuwe firmware installeren.
Dat van die 5 uren is inderdaad wat er gezegd is door die meneer, inderdaad. Toch blijkt er niet uit dat er schade is door het wassen of dat het probleem überhaupt is ontstaan door het wassen.

Er gaat altijd snel wat rond.

edit: ieder merk heeft wel wat maar het haalt vaak het nieuws niet

quote:
[..]
Behalve het dashboard, de richtingaanwijzer, de bediening van de autopiloot en de versnellingspook ;)
Dat zijn ontwerpkeuzes. Wil je dat niet, dan koop je wat anders. Genoeg concurrentie toch?

[ Bericht 13% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-04-2024 15:36:56 ]
pi_213337980
Tesla’s 2 million car Autopilot recall is now under federal scrutiny

quote:
Tesla's lousy week continues. On Tuesday, the electric car maker posted its quarterly results showing precipitous falls in sales and profitability. Today, we've learned that the National Highway Traffic Safety Administration is concerned that Tesla's massive recall to fix its Autopilot driver assist—which was pushed out to more than 2 million cars last December—has not actually made the system that much safer.

NHTSA's Office of Defects Investigation has been scrutinizing Tesla Autopilot since August 2021, when it opened a preliminary investigation in response to a spate of Teslas crashing into parked emergency responder vehicles while operating under Autopilot.

In June 2022, the ODI upgraded that investigation into an engineering analysis, and in December 2023, Tesla was forced to recall more than 2 million cars after the analysis found that the car company had inadequate driver-monitoring systems and had designed a system with the potential for "foreseeable misuse."

NHTSA has now closed that engineering analysis, which examined 956 crashes. After excluding crashes where the other car was at fault, where Autopilot wasn't operating, or where there was insufficient data to make a determination, it found 467 Autopilot crashes that fell into three distinct categories.

First, 221 were frontal crashes in which the Tesla hit a car or obstacle despite "adequate time for an attentive driver to respond to avoid or mitigate the crash." Another 111 Autopilot crashes occurred when the system was inadvertently disengaged by the driver, and the remaining 145 Autopilot crashes happened under low grip conditions, such as on a wet road.
Musk kan dus wel zeggen dat Tesla's op Autopilot maar 40% zoveel ongelukken maken, maar in de praktijk valt dat tegen. En die rijden ook in de EU. Het is nu even afwachten wat ze vinden van FSD, na de gratis demo. Maar die zullen we hier niet gauw tegenkomen.
  vrijdag 26 april 2024 @ 23:33:58 #65
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213338018
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Musk kan dus wel zeggen dat Tesla's op Autopilot maar 40% zoveel ongelukken maken, maar in de praktijk valt dat tegen. En die rijden ook in de EU. Het is nu even afwachten wat ze vinden van FSD, na de gratis demo. Maar die zullen we hier niet gauw tegenkomen.
ik zou wel eerder een taxi nemen zonder bestuurder
het aantal ongelukken met SD zal zeer fors lager liggen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213338042
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik zou wel eerder een taxi nemen zonder bestuurder
het aantal ongelukken met SD zal zeer fors lager liggen
Maar in de praktijk valt dat dus tegen.
pi_213338059
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Musk kan dus wel zeggen dat Tesla's op Autopilot maar 40% zoveel ongelukken maken, maar in de praktijk valt dat tegen.
Waarom valt dat in de praktijk tegen? Je kan uit dit artikel alleen cijfers halen maar geen statistiek t.o.v. andere auto's of Tesla's "met autopilot in- of uitgeschakeld".

Er zijn jaarlijks 6.000.000 auto ongevallen in de US.
pi_213338063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoeveel ongevallen zijn er dan gebeurd met FSD? ...
pi_213338087
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarom valt dat in de praktijk tegen? Je kan uit dit artikel alleen cijfers halen maar geen statistiek t.o.v. andere auto's of "met autopilot in- of uitgeschakeld".

Er zijn jaarlijks 6.000.000 auto ongevallen in de US.
quote:
A new study based on insurance claims shows that Tesla drivers have the highest accident rate of any brand in the auto industry. That’s despite Tesla claiming that its Autopilot safety features result in a much lower crash rate than the industry average.
https://electrek.co/2023/(...)topilot-claim-lying/
  vrijdag 26 april 2024 @ 23:55:50 #70
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213338120
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet

quote:
tesla bestuurders zitten vaak zeer vaak op de weg
en sturen zelf

we moeten leren accepeteren dat met SD er ook verkeersongevallen zullen zijn , een max 10% van normaal
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213338139
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoeveel ongevallen zijn er dan gebeurd met FSD? ...
Zou jij zelf in een robottaxi stappen die bestuurd word door FSD? Geen stuurwiel of pedalen, dus je kunt zelf niet ingrijpen.
pi_213338144
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet
[..]
tesla bestuurders zitten vaak zeer vaak op de weg
en sturen zelf

we moeten leren accepeteren dat met SD er ook verkeersongevallen zullen zijn , een max 10% van normaal

quote:
Tesla could argue that it is using data based on miles between accidents, but that would only look good if Tesla drivers drive more than the average driver, which is apparently not the case.

The data that I found show that, on average, Tesla drivers drive about 10,000 miles per year, while the US average is roughly 12,000 miles.
Lezen! Staat in hetzelfde artikel.
pi_213338167
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zou jij zelf in een robottaxi stappen die bestuurd word door FSD? Geen stuurwiel of pedalen, dus je kunt zelf niet ingrijpen.
Dat is niet de vraag. Hoeveel ongevallen zijn er met FSD ingeschakeld, tot nu toe?

En nee, ik zou nu niet instappen in een Tesla met FSD zonder stuurwiel of pedalen.
Het is niet voor niets nog supervised en nog niet af. Verre van.

Maar als het goed genoeg is, stap ik er wel in.
pi_213338180
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 00:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is niet de vraag. Hoeveel ongevallen zijn er met FSD ingeschakeld, tot nu toe?
Dat moeten we dus nog afwachten.
pi_213338183
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 00:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat moeten we dus nog afwachten.
Waarom? FSD Bčta bestaat al jaren (we zijn bij V12.3.5) en er waren al 400.000 testers.
Of doel je op de maand gratis proefperiode?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')