abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213304205
Bij het eerste automerk waar ik ging kijken, zijn vergelijkbare voorwaarden.

https://www.ford.com/consentinfo/

quote:
Program Terms and Conditions

By agreeing to receive a one-time text ad or recurring text ad(s) from a Ford program, you agree to these Program Terms and Conditions. See the Ford Privacy Policy at https://www.ford.com/help/privacy/.

THIS IS A LEGALLY BINDING AGREEMENT BETWEEN YOU AND FORD MOTOR COMPANY. THE ARBITRATION AGREEMENT SECTION BELOW INCLUDES AN ARBITRATION AGREEMENT, WHICH MEANS THAT YOU AND FORD AGREE TO SUBMIT ANY DISPUTE TO BINDING ARBITRATION RATHER THAN PROCEEDING IN COURT, WITH THE EXCEPTION OF CERTAIN SPECIFIED INTELLECTUAL PROPERTY CLAIMS AND SMALL CLAIMS NOTED BELOW. UNLESS YOU OPT OUT OF THE ARBITRATION AGREEMENT, YOU WILL BE PERMITTED TO PURSUE CLAIMS OR SEEK RELIEF AGAINST FORD ONLY ON AN INDIVIDUAL BASIS, NOT AS A PLAINTIFF OR CLASS MEMBER IN ANY CLASS OR REPRESENTATIVE ACTION OR PROCEEDING.

PLEASE READ THIS AGREEMENT CAREFULLY. BY THROUGH YOUR USE OF A FORD MOTOR COMPANY TEXT MESSAGE PROGRAM THAT LINKS TO THESE PROGRAM TERMS AND CONDITIONS, YOU EXPRESSLY ACKNOWLEDGE THAT YOU HAVE READ, UNDERSTAND, AND AGREE TO ALL OF THE TERMS AND CONDITIONS SET FORTH HEREIN, INCLUDING THE ARBITRATION AND CLASS ACTION WAIVER IN THE ARBITRATION AGREEMENT SECTION BELOW.
pi_213304284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bij het eerste automerk waar ik ging kijken, zijn vergelijkbare voorwaarden.

https://www.ford.com/consentinfo/
[..]

Ja, dat zal de belangrijkste reden zijn dat FSD hier in de EU nog niet is toegestaan. Maar om dat op te lossen, hebben ze de wet veranderd. Dat moet natuurlijk allemaal nog wel geratificeerd worden, om te beginnen door de EU, dus dat zal nog wel wat jaartjes duren.

Er is hier wel een veel betere bescherming voor voetgangers en fietsers, die kun je hier niet zomaar omver rijden. Dus het zal nog wel een hoop papierwerk met zich meebrengen (waarschijnlijk via een abonnement) voordat je hier in zo'n robottaxi kunt stappen.
pi_213304333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, dat zal de belangrijkste reden zijn dat FSD hier in de EU nog niet is toegestaan. Maar om dat op te lossen, hebben ze de wet veranderd. Dat moet natuurlijk allemaal nog wel geratificeerd worden, om te beginnen door de EU, dus dat zal nog wel wat jaartjes duren.

Er is hier wel een veel betere bescherming voor voetgangers en fietsers, die kun je hier niet zomaar omver rijden. Dus het zal nog wel een hoop papierwerk met zich meebrengen (waarschijnlijk via een abonnement) voordat je hier in zo'n robottaxi kunt stappen.
In Europa kan dat nog jaren duren, verwacht ik.

Maar China zet wel stappen en dat is een mooi grote markt. Tesla heeft daar ook net een akkoord met Baidu Maps voor hun "lane level V20 3D Leading Edition".
  dinsdag 23 april 2024 @ 19:03:45 #29
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213304944
quote:
Het doel is dus om de auto te laten rijden zoals de gemiddelde menselijke bestuurder dat zou doen.
Met alle onoplettendheid, stomme fouten en ongelukken? Laat dan maar. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 23 april 2024 @ 20:33:24 #30
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213306240
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 19:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Met alle onoplettendheid, stomme fouten en ongelukken? Laat dan maar. :')
zonder dronkenschap, lachgas, in slaapvallen, snelheidsovertredingen en domme stuurfouten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213307129
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_213307666
The game is On
quote:
Tesla Inc.
AFTER HOURS
Last Updated: Apr 23, 2024 at 4:15 p.m. EDT

$154.75 up 6.58%
pi_213307875
pi_213308276
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Voor de duidelijkheid, dat gaat over het gecontroleerd toestaan van acceptabel geachte driving assistance en niet over geforceerde verplichte arbitratie in een shrinkwrap EULA (nietig te verklaren onder European Union Council Directive 93/13 on Unfair Terms in Consumer Contracts).

Dat is al een stuk gecontroleerder dan "wat Musk deze maand weer voor hype nodig heeft om danwel de stockprice, danwel zijn ego op peil te houden".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_213308379
quote:
Tesla komt eerder dan verwacht met minder dure modellen

Tesla presenteert in de komende twaalf maanden nieuwe modellen, waaronder een betaalbaarder model. Het elektrischeautomerk was aanvankelijk van plan om pas in de tweede helft van 2025 met nieuwe modellen te komen.
Volgens Tesla zijn de nieuwe modellen zo ontwikkeld dat ze van de bestaande productielijnen kunnen lopen. Onderhuids borduren de modellen voort op bestaande techniek, maar ze krijgen ook alvast elementen mee van de nieuwe technische basis die Tesla in ontwikkeling heeft.

Tesla zegt dat het door de gewijzigde planning minder kosten zal besparen dan verwacht. Maar de wijziging zorgt er volgens de fabrikant wel voor dat de beschikbare productiecapaciteit beter kan worden benut en dat er voorlopig niet hoeft te worden geïnvesteerd in nieuwe productielijnen.

Tesla omschrijft 2024 als tussenjaar
Tesla zag de omzet in het afgelopen kwartaal met 9 procent afnemen tot 21,3 miljard dollar (19,9 miljard euro). De nettowinst kelderde met 55 procent naar 1,13 miljard dollar.

Tesla verkocht in de eerste drie maanden van dit jaar 386.810 auto's, een daling van 9 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Het merk zegt dat het last had van de onrust op de Rode Zee en de brandstichting bij de fabriek in Berlijn, waardoor de productie stil kwam te liggen.

Dit jaar is volgens Tesla een tussenjaar met een fors lagere verkoopgroei. Daarna moeten de presentatie van nieuwe modellen en de beschikbaarheid van nieuwe techniek hun vruchten gaan afwerpen.
pi_213308402
quote:
Musk is vrijwel niet te volgen, zeker als hij het over techniek heeft.
pi_213308545
Nou, Tesla gaat dit jaar en volgend jaar een heleboel geweldige nieuwe dingen doen, die allemaal heel veel geld gaan opleveren. Yadda, yadda. Twee opvallende dingen: een nieuw platform voor meerdere modellen en Musk zei netjes iedere keer "(human) supervised full self-driving". Hij moest zich wel een paar keer verbeteren.

Dat platform is waarschijnlijk het voormalige model 2, nu robottaxi, en na de slechte publiciteit van Reuters mogelijk toch ook weer het model 2.

"Dit jaar, uiterlijk volgend jaar" is zijn standaard tijdsframe, dus dat zegt verder niets.

Die nieuwe wet (zoals uitgelegd door @Litpho) kwam ook ter sprake, dat daar ook andere automakers mee bezig waren.

Verder waren het geen nieuwe dingen of heel vrijblijvend.

Maar het was moeilijk om naar te luisteren, dus ik heb vast wat dingen gemist.
pi_213308549
Ben benieuwd of deze koersstijging beklijft morgen na de opening van de beurzen in de VS.
quote:
Tesla Inc.
AFTER HOURS
Last Updated: Apr 23, 2024 at 6:42 p.m. EDT
$160.00 up 10.60%
  woensdag 24 april 2024 @ 06:25:58 #39
545 dop
:copyright: dop
pi_213308973
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 00:46 schreef Digi2 het volgende:
Ben benieuwd of deze koersstijging beklijft morgen na de opening van de beurzen in de VS.
[..]

Er was natuurlijk al wat verwachting in geprijsd, dus een hele dikke min op deze cijfers zou niet nodig zijn, al blijft de markt soms onvoorspelbaar. (ik zou eerder een geleidelijke daling verwachten over de komende maanden).
toch zou ik nu ook weer niet gelijk zeggen kom op ik ga nu eens dik Tesla in slaan, voor het te laat is. dus de plus die we nu zien after market lijkt ook weer overdreven.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_213310436
Ik zie nog geen reden om op deze koers weer in te stappen in Tesla.

Uiteraard is het mooi dat er goedkope modellen komen maar dat was al bekend (tot Reuters "uit betrouwbare bron" beweerde dat het niet zo was).

De aankondigingen zullen voor de verkopen dit jaar niets uitmaken, dus dit lopende kwartaal zal waarschijnlijk tegenvallen.

Ik hou het nog even een paar maandjes in cash.
pi_213310560
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 06:25 schreef dop het volgende:

[..]
Er was natuurlijk al wat verwachting in geprijsd, dus een hele dikke min op deze cijfers zou niet nodig zijn, al blijft de markt soms onvoorspelbaar. (ik zou eerder een geleidelijke daling verwachten over de komende maanden).
toch zou ik nu ook weer niet gelijk zeggen kom op ik ga nu eens dik Tesla in slaan, voor het te laat is. dus de plus die we nu zien after market lijkt ook weer overdreven.
Het enige onverwachte is volgens mij dat Tesla wel degelijk goedkoper modellen gaat produceren i.t.t. het bericht van Reuters. Dat willen ze doen met de bestaande productielijnen en (nog) niet met een geoptimaliseerde nieuwe productielijn. Mijn vermoeden is dat het testen en inzetten van Optimus met zo'n nieuwe productielijn gecombineerd gaat worden en men zo o.a. ook de Capex wil optimaliseren.
pi_213310773
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zie nog geen reden om op deze koers weer in te stappen in Tesla.

Uiteraard is het mooi dat er goedkope modellen komen maar dat was al bekend (tot Reuters "uit betrouwbare bron" beweerde dat het niet zo was).

De aankondigingen zullen voor de verkopen dit jaar niets uitmaken, dus dit lopende kwartaal zal waarschijnlijk tegenvallen.

Ik hou het nog even een paar maandjes in cash.
Op youtube veel filmpjes die er lyrisch over zijn en voorspellen dat de koers de stratosfeer in knalt.
pi_213310979
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Op youtube veel filmpjes die er lyrisch over zijn en voorspellen dat de koers de stratosfeer in knalt.
Op Youtube ook video’s over platte aarde ;)
pi_213311253
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 11:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Op Youtube ook video’s over platte aarde ;)
Er zullen vast ook veel videos te vinden zijn op YT van Tesla/Musk haters. Ik vermoed dat de benzine versus stroomprijs ook een belangrijke rol speelt. De snelle opmars van groene stroom in combinatie met relatief goedkoop aardgas om de onderbrekingen te kunnen opvangen, ondersteunt door goedkopere Li/Na accu's welke de spread met de benzineprijs vergroot. Als Oekraïne erin slaagt steeds meer installaties langdurig uit te schakelen in Rusland, wat nu aannemelijk is dan kan dat nog voor verrassingen gaan zorgen m.b.t. de vraag naar EV's zoals Tesla's ;)
  woensdag 24 april 2024 @ 11:22:42 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213311256
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 10:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Die gaan ook maar mee met de waan van de dag :P

Vorige week zag je nog allemaal videos met 'is it over?!'
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_213313648
Een flink hogere opening, dat valt alleszins mee na het bekend worden van de kwartaalcijfers Q1 ;)
quote:
Tesla Inc.
$163.72
up 13.16%
pi_213313671
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:34 schreef Digi2 het volgende:
Een flink hogere opening, dat valt alleszins mee na het bekend worden van de kwartaalcijfers Q1 ;)
[..]

Kortom, het is niet wat Elon Musk zegt, maar dat hij wat zegt. Dat wordt geslikt als zoete koek. Het maakt niet eens uit dat het vaak niet eens te verstaan is.
pi_213314001
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:38 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Kortom, het is niet wat Elon Musk zegt, maar dat hij wat zegt. Dat wordt geslikt als zoete koek. Het maakt niet eens uit dat het vaak niet eens te verstaan is.
Tsja, misschien heeft een goed verstaander maar een half woord nodig :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')