2 eierenquote:Op zondag 21 april 2024 21:28 schreef Gobledygook het volgende:
Vroeger toen m’n ouders pannenkoeken maakten haalden ze altijd van die standaard pannenkoeken mix. Moet je geloof ik eieren en melk bij gooien en dan beetje roeren en zo. Nu zat ik ff te kijken bij de appie en zag dat ze ook pannenkoeken mix compleet hebben. Hier hoef je alleen water bij te gooien en beetje roeren. Wel makkelijk voor een lui persoon als ik zelf.
De vraag is alleen, zijn de pannenkoeken dan net zo lekker als met normale pannenkoeken mix? Of krijg je dan iets vergelijkbaars als van die ranzige magnetron pannenkoeken?
Ja da’s waar maar dacht hey als het toch hetzelfde smaakt kan ik net zo goed dat halen. Maar ga denk toch maar voor de standaard danquote:Op zondag 21 april 2024 21:41 schreef Farenji het volgende:
Is best te doen, er zit gewoon eipoeder en melkpoeder doorheen. Het is makkelijk als je bijv gaat kamperen. Maar voor het werk scheelt het echt niks, een eitje en wat melk door wat meel roeren is toch geen moeite, als je dat al te veel werk vindt, dan kun je beter magnetronpannekoeken kopen, of naar een pannekoekenhuis gaan en ze voor je laten maken.
Heb je een garde of een mixer?quote:Op zondag 21 april 2024 21:52 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Ja da’s waar maar dacht hey als het toch hetzelfde smaakt kan ik net zo goed dat halen. Maar ga denk toch maar voor de standaard dan
Pollepel. Ik maak het beste beslag met een pollepel.quote:
Dan kun je wel de laatste klontjes platduwenquote:Op zondag 21 april 2024 22:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Pollepel. Ik maak het beste beslag met een pollepel.
Dit.quote:Op zondag 21 april 2024 21:42 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
2 eieren
250 gr bloem
500 ml melk
zout
Voor 8 pannenkoeken
Precies.quote:Op zondag 21 april 2024 21:41 schreef Farenji het volgende:
Is best te doen, er zit gewoon eipoeder en melkpoeder doorheen. Het is makkelijk als je bijv gaat kamperen. Maar voor het werk scheelt het echt niks, een eitje en wat melk door wat meel roeren is toch geen moeite, als je dat al te veel werk vindt, dan kun je beter magnetronpannekoeken kopen, of naar een pannekoekenhuis gaan en ze voor je laten maken.
Woord.quote:Op zondag 21 april 2024 21:54 schreef PzKpfw het volgende:
Veruit de meeste tijd bij het bakken van pannenkoeken gaat altijd zitten in het bakken zelf.
Met de juiste techniek, waarbij je eerst een deel van de melk bij de mix doet en dan echt flink goed aan de gang met die pollepel, heb je geen klontjes.quote:Op zondag 21 april 2024 22:30 schreef maily het volgende:
[..]
Dan kun je wel de laatste klontjes platduwen
Zout hoeft echt nietquote:Op zondag 21 april 2024 21:42 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
2 eieren
250 gr bloem
500 ml melk
zout
Voor 8 pannenkoeken
Het komt dan wel in een kneiter handige fles die je kan schudden zonder mixerquote:Op zondag 21 april 2024 22:45 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dit.
En dan doe ik er voor het lekker nog een toef kaneel en een zakje vanillesuiker bij.
[..]
Precies.
Het lijkt allemaal veel makkelijker, maar het werk blijft hetzelfde.
En als je die slok water vervangt voor een slok melk, zijn die paar eitjes er in tikken ook niet het meeste werk.
Als er iets makkelijk is, dan is het pannenkoekenbeslag maken.
Ze lachen zich bij koopmans kapot, hoe ze iedereen en zijn moeder wijs hebben gemaakt dat je te dom bent om het zelf te maken.
Just add water.
Ja, tuurlijk. Maar dan begint het werk pas.
Lekker makkelijk![]()
Dit gezegd hebbende; ik zou die van Koopmans gewoon eten, al zouden ze me voorgezet worden.
Dat ik niet weer als die kooksnob wordt weggezet.
[..]
Woord.
5 minuten voor het beslag, 20 minuten laten rusten en een kwartier voor het bakken.
Vanavond nog gedaan.
Moet je dan eens omrekenen naar tarwemeel en De rest van de losse ingrediënten.quote:Op maandag 22 april 2024 08:42 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
[..]
Het komt dan wel in een kneiter handige fles die je kan schudden zonder mixer
Die vervolgens 7x duurder is dan een pak meel en alle ingrediënten samen
(Waar je vervolgens nog eens 4x extra pannenkoeken mee kan bakken)
Beter gebruik je pannenkoekenmix (wel die waar je zelf eieren en melk moet toevoegen), daar zit ook boekweitmeel door en dat maakt het extra lekker!quote:Op zondag 21 april 2024 21:42 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
2 eieren
250 gr bloem
500 ml melk
zout
Voor 8 pannenkoeken
Denk dat dit de enige oplossing is tot ik een vrouw vind die voor me wil kokenquote:Op maandag 22 april 2024 10:03 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Beter gebruik je pannenkoekenmix (wel die waar je zelf eieren en melk moet toevoegen), daar zit ook boekweitmeel door en dat maakt het extra lekker!
Misschien daar eens mee beginnen?quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:45 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Denk dat dit de enige oplossing is tot ik een vrouw vind die voor me wil koken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij helpt het als je het eerst bakt voordat je het opeet.quote:Op zondag 21 april 2024 21:28 schreef Gobledygook het volgende:
Vroeger toen m’n ouders pannenkoeken maakten haalden ze altijd van die standaard pannenkoeken mix. Moet je geloof ik eieren en melk bij gooien en dan beetje roeren en zo. Nu zat ik ff te kijken bij de appie en zag dat ze ook pannenkoeken mix compleet hebben. Hier hoef je alleen water bij te gooien en beetje roeren. Wel makkelijk voor een lui persoon als ik zelf.
De vraag is alleen, zijn de pannenkoeken dan net zo lekker als met normale pannenkoeken mix? Of krijg je dan iets vergelijkbaars als van die ranzige magnetron pannenkoeken?
YouTube!quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:45 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Denk dat dit de enige oplossing is tot ik een vrouw vind die voor me wil koken
proestquote:Op dinsdag 23 april 2024 14:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij helpt het als je het eerst bakt voordat je het opeet.
Volkoren tarwebloem maak ik ze altijd meequote:Op donderdag 25 april 2024 23:40 schreef Smart_ass het volgende:
Maar die mix waar je zelf nog eieren en melk aan toe moet voegen, dat is gewoon een soort veredelde bloem dan, of wat is dat eigenlijk? Bloem met suiker? Vroeger bij mijn ouders aten we ze ook zo maar ik maak ze zelf nu gewoon met bloem.
Nee, geen bloem met suiker. Het is bijv. tarwemeel met roggemeel, volkorenmeel, havermeel, boekweitmeel.quote:Op donderdag 25 april 2024 23:40 schreef Smart_ass het volgende:
Maar die mix waar je zelf nog eieren en melk aan toe moet voegen, dat is gewoon een soort veredelde bloem dan, of wat is dat eigenlijk? Bloem met suiker? Vroeger bij mijn ouders aten we ze ook zo maar ik maak ze zelf nu gewoon met bloem.
Dat heb ik zelf weleens gedaan maar vond ik niet zo lekkerquote:Op donderdag 25 april 2024 23:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Volkoren tarwebloem maak ik ze altijd mee
Dat niet, maar heb wel eens lactosevrije melk geprobeerd en daar werden de pannenkoeken een stuk smeuiger en zoeter van!quote:Op vrijdag 26 april 2024 00:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
Bedenk me net, iemand wel eens de melk vervangen voor kookroom? Hoe zou dat gaan met pannenkoeken. Misschien dat ik dat eens ga testen binnenkort
Wel met slagroom. Werden vette pannenkoeken.quote:Op vrijdag 26 april 2024 00:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
Bedenk me net, iemand wel eens de melk vervangen voor kookroom? Hoe zou dat gaan met pannenkoeken. Misschien dat ik dat eens ga testen binnenkort
quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat niet, maar heb wel eens lactosevrije melk geprobeerd en daar werden de pannenkoeken een stuk smeuiger en zoeter van!
Half room, half melk en dan beetje bak poeder toevoegen. Lijkt me aardig fluffy en vullend te worden. Moet het nog steeds gaan proberen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 19:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wel met slagroom. Werden vette pannenkoeken.
Het internet staat er vol mee.quote:Op vrijdag 26 april 2024 00:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
Mijn ervaring, normale pannenkoeken zonder echte boter en in verkeerde pan die nog niet heet genoeg is gaat altijd fout. Ik gooi na iedere pannenkoek ook weer een heel klein beetje boter erbij in de pan.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:24 schreef Gobledygook het volgende:
Vanavond maar ff poging gewaagd, maar ging niet zo goed. Volgens de app van Appie is 1 zo’n pak goed voor zo’n 11-12 pannenkoeken, dus had de helft van het pakkie en ingrediënten gebruikt. Volgens de website van Koopmans kan je zonnebloem olie gebruiken om de pannenkoeken niet vast te laten plakken aan de pan, dus ook erdoor heen gegooid. Geen boter gebruikt. Het probleem was dat de pannenkoeken bijna volledig bruin werden. Normaal gesproken zijn ze wit achtig met kleine bruine vlekjes, maar bij mij was het omgekeerd. Had ook geen soeplepel of wat dan ook, dus moest direct vanuit de beslagkom in de pan gieten en proberen gelijkmatig te verdelen, ging best klote. Eentje was verbrand, en eentje was wel redelijk gelukt. Dus toen maar het zooitje weggegooid en weer langs de gele M gegaan. Volgende week nog maar eens proberen, maar dan met boter ipv zonnebloem olie.
Het is beetje lastig in te schatten wat heet genoeg is en te heet. Ook als de pan nog heet is is het lastig om nieuw beslag erin te doen, aangezien het dan gaat bakken voor je het goed over de hele bodem kan spreidenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Mijn ervaring, normale pannenkoeken zonder echte boter en in verkeerde pan die nog niet heet genoeg is gaat altijd fout. Ik gooi na iedere pannenkoek ook weer een heel klein beetje boter erbij in de pan.
Ik kook nog ouderwets op gas, dus wel makkelijk te sturenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:45 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Het is beetje lastig in te schatten wat heet genoeg is en te heet. Ook als de pan nog heet is is het lastig om nieuw beslag erin te doen, aangezien het dan gaat bakken voor je het goed over de hele bodem kan spreiden
Heb je de zonnebloem olie door het beslag gegooid? Of heb je het verkeerd opgeschreven?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:24 schreef Gobledygook het volgende:
Volgens de website van Koopmans kan je zonnebloem olie gebruiken om de pannenkoeken niet vast te laten plakken aan de pan, dus ook erdoor heen gegooid.
Ja, dat staat hier:quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:59 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Heb je de zonnebloem olie door het beslag gegooid? Of heb je het verkeerd opgeschreven?
Want als dat zo is, dan snap ik dat het mislukt.
Verbrand je boter, dan is je pan te heetquote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:15 schreef Gobledygook het volgende:
Ja ik ga volgende keer ook maar gewoon boter proberen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |