abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213287607
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_213287715
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 19:17 schreef TommyL0204 het volgende:
Vandaag mijn eerste marathon (Enschede)gelopen. Het was op hangen en wurgen. Tot halverwege ging het goed, maar daarna schoot steeds bijna of helemaal kramp in mijn bovenbenen. Dus veel stukken noodgedwongen gewandeld. Tijd los gelaten en puur voor finishen gegaan. Uiteindelijk 5.15 uur over gedaan. Ik ben klaar voor vandaag :X
Wat goed gedaan! Super dat je het ondanks alles hebt uitgelopen! *O*

Ik liep de 5km in Enschede vandaag. Doel was toen ik me opgaf onder de 40min. Maar toen kwam al het hoesten en daardoor verschrikkelijk slechte voorbereiding dus ik had het vorige week bijgesteld naar: uitlopen zonder te wandelen.

Uiteindelijk beide gehaald; in 37.11 over de finish. *O* Het had zelfs wel sneller gekund maar ik was onwijs bang te snel te starten en mezelf kapot te lopen. Uiteindelijk kon ik de laatste km tot aan het einde nog versnellen. Ondanks dat wel trots op mezelf. Het was onwijs leuk om mee te maken. Nu verder opbouwen naar 10, 16 en dan 21. 8-)
  zondag 21 april 2024 @ 20:47:38 #3
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_213287796
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 20:40 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Wat goed gedaan! Super dat je het ondanks alles hebt uitgelopen! *O*

Ik liep de 5km in Enschede vandaag. Doel was toen ik me opgaf onder de 40min. Maar toen kwam al het hoesten en daardoor verschrikkelijk slechte voorbereiding dus ik had het vorige week bijgesteld naar: uitlopen zonder te wandelen.

Uiteindelijk beide gehaald; in 37.11 over de finish. *O* Het had zelfs wel sneller gekund maar ik was onwijs bang te snel te starten en mezelf kapot te lopen. Uiteindelijk kon ik de laatste km tot aan het einde nog versnellen. Ondanks dat wel trots op mezelf. Het was onwijs leuk om mee te maken. Nu verder opbouwen naar 10, 16 en dan 21. 8-)
Heb je strava? Dan kan ik je volgen :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_213287807
Ok, op het werk uitgedaagd. Als grapje, maar heb teveel eer om er niet aan toe te geven...

Een collega, die al twee keer de marathon van Rotterdam had gelopen heeft dit keer uit moeten stappen na 28km. We raakten hierover aan de praat en toen maakte een andere collega een opmerking dat het een dappere poging was (wat het ook zeker was) omdat 'de rest nog niet voorbij het 10km punt zou komen.'

Nou ja, dan heb je me al. Heb zelf in 2022 (02:00:00) en 2023 (02:15:00) de halve marathon van Berlijn gelopen, en hier en daar door NL enkele 10k's, dus heb wel enige hardloopervaring. Maar de hele...dat leek me toch altijd een brug te ver. Tot nu, want volgend jaar loop ik hem dan, althans dat probeer ik, met nog twee collega's.

De cut-off tijd van 5,5 uur jaagt me wat angst aan. Plus het feit dat ik bij beide halve marathons toch fysiek niet honderd procent de eindstreep bereikte.

Maar goed, we gaan het wel zien. Mocht er iemand een hardloopschema hebben liggen waarmee ik me in een jaar kan toewerken naar de marathon, dan hou ik me aanbevolen, want ik zie dat de 'maak je persoonlijke schema' links uit de OP niet meer werken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fargo op 21-04-2024 20:55:40 ]
pi_213287851
Hopelijk in dit deel wat zomers weer.
pi_213288000
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 20:49 schreef Fargo het volgende:
Ok, op het werk uitgedaagd. Als grapje, maar heb teveel eer om er niet aan toe te geven...

Een collega, die al twee keer de marathon van Rotterdam had gelopen heeft dit keer uit moeten stappen na 28km. We raakten hierover aan de praat en toen maakte een andere collega een opmerking dat het een dappere poging was (wat het ook zeker was) omdat 'de rest nog niet voorbij het 10km punt zou komen.'

Nou ja, dan heb je me al. Heb zelf in 2022 (02:00:00) en 2023 (02:15:00) de halve marathon van Berlijn gelopen, en hier en daar door NL enkele 10k's, dus heb wel enige hardloopervaring. Maar de hele...dat leek me toch altijd een brug te ver. Tot nu, want volgend jaar loop ik hem dan, althans dat probeer ik, met nog twee collega's.

De cut-off tijd van 5,5 uur jaagt me wat angst aan. Plus het feit dat ik bij beide halve marathons toch fysiek niet honderd procent de eindstreep bereikte.

Maar goed, we gaan het wel zien. Mocht er iemand een hardloopschema hebben liggen waarmee ik me in een jaar kan toewerken naar de marathon, dan hou ik me aanbevolen, want ik zie dat de 'maak je persoonlijke schema' links uit de OP niet meer werken.
Wat een gaaf doel!!
Juist zo met collega's is een fantastische stok achter de deur.
Denk dat je wel ervaren genoeg bent om het uit te kunnen bouwen hoor. Moet goedkomen *O*

En dat schema ben ik ook wel in geïnteresseerd als iemand dat heeft.
Het zou heel misschien kunnen dat ik me per ongeluk vandaag voor de ballot van Londen heb ingeschreven :+
Uit de categorie yolo. Ik las dat je er 8 uur over mocht doen dus dat durf ik misschien wel aan.
:)
pi_213288007
En Tommy wat een fantastische prestatie!!!
Gefeliciteerd, uitgelopen met een keurige tijd. Mag je trots op zijn.
pi_213288038
Hier zelf vandaag weer met de middelste gaan lopen. Opbouwen naar 5km voor haar. So far so good. Haar tempo ligt hoger dan dat van mij dus dat is eigenlijk wel leuk want zo is dat rondje van 20 minuutjes (nu nog) voor mij ook interessant. Probeer haar bij te houden.

Dinsdag eerste training opbouwen 10km naar 10mijl. Zin in en tegelijk een beetje anxious haha.
pi_213288248
quote:

Ik denk dat je het beste kunt beginnen door regelmatig te gaan lopen, en, langzaam, frequentie en hoeveelheid op te bouwen. Vooral in het begin zal het voelen dat het langzaam gaat, maar juist daardoor vermijd je blessures. Dus begin bijv met 2x 5k per week, en de week erna 1x 5,5k en 1x 5k, 3e week dan 2x 5,5k. etc. Tot je 15k loopt, en dan ga je naar 3x 5k bijv. En probeer zo te lopen dat je na zo'n 5k niet bekaf bent, als dat niet mogelijk is nu, dan gewoon beginnen met minder km per keer, 2k, 3k, maakt niet uit, ga niet teveel doen nu, dan loop je op den duur tegen blessures aan. Als je zo'n schema redelijk constant volhoudt, met elke 4e week een herstel week (minder kilometers, kortere loopjes, en een keer minder per week lopen bijv), dan loop je na 6 maanden waarschijnlijk wel 3-4x per week, en 30-40km. Dat is dan wel een goede basis om aan een marathon-schema te beginnen, met nog ruim de tijd daarvoor. Ook zou ik een aantal keren per week wat core kracht oefeningen doen. Ook daar weer: langzaam opbouwen. Beginnen met 2-3x per week 10 min, en toewerken naar 3-4x per week 20-25 min ofzo. Een goede core-strength voorkomt ook een hoop blessures.

De 2 belangrijkste 'ingredienten' zijn consistentie, en blessure-vrij blijven. Die hangen dus ook samen, en de beste manier om dat te bereiken is niet te hard van stapel lopen, en langzaam opbouwen.

Een ander schema om kilometers op te bouwen heb ik al eerder eens beschreven, maar dan loop je juist heel frequent, 6x per week. 3-2-1, waarbij je 3x kort, 2x medium, en 1x lang loopt. Lang is 3x de lengte van kort, medium is 2x de lengte van kort. En je bouwt 10% per week op. Mijn vriendin gebruikte dat succesvol om van 10 naar 30km per week te gaan, en ikzelfs van 25 naar 70km (maar meeste jaren stop ik bij 50km). Met 10 km loop je 3x 1k, 2x 2km en 1x 3km, maar dus wel 6x per week, dat moet je ook aankunnen qua herstel, en moet maar in je schema passen met werk, gezin, sociaal leven en andere hobbies. Ook bij dit schema is het devies: rustig lopen, aangezien je meestal morgen weer moet lopen.
pi_213288732
quote:

Wil je per sé Rotterdam lopen? In Amsterdam bijvoorbeeld mag je er 6 uur over doen. Verder weg, in Parijs mag je er ook 6 uur over doen, maar door je startvak slim te kiezen kom je met 7 uur vaak nog wel weg.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_213288883
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 22:05 schreef core2duo het volgende:

[..]
Wil je per sé Rotterdam lopen? In Amsterdam bijvoorbeeld mag je er 6 uur over doen. Verder weg, in Parijs mag je er ook 6 uur over doen, maar door je startvak slim te kiezen kom je met 7 uur vaak nog wel weg.
Dat voelt wel als de handdoek in de ring gooien voordat het trainen begonnen is.

Denk dat sub 5 / 5.5 wel realistisch is binnen een jaar (garanties heb je nooit)

[ Bericht 2% gewijzigd door Evangelion op 21-04-2024 22:26:06 ]
pi_213289353
Weer een week voorbij. Ik heb inmiddels 70 uur gelopen dit jaar.
pi_213290296
Gisteren een heerlijke 10K in Enschede gelopen, onder het uur, en ik had nog energie over. Prima loopje. Nu lekker doortrainen naar de halve in oktober!
Alius aliud dicit
pi_213290519
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 08:30 schreef Mrmime het volgende:
Gisteren een heerlijke 10K in Enschede gelopen, onder het uur, en ik had nog energie over. Prima loopje. Nu lekker doortrainen naar de halve in oktober!
Eindhoven?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 22 april 2024 @ 09:28:44 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213290638
Mijn 35km ging gisteren erg goed. Dit geeft vertrouwen. Nu kan alleen het weer me nog dwars zitten op 12 mei.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213290916
quote:

Sites als runinfo of runnersworld hebben schema's online staan, ook veel atleten hebben diverse schema's op hun blog/site staan. Als je een Garmin hebt kan je ook een coach of een zelfgestuurd programma aanzetten. Die laatste zijn cyclussen van 16 weken, voor zowel de halve als de hele. Dus dan kan je er nog precies 3 doen ;)

Met een HM tijd van 2:15 zou ik me niet teveel zorgen maken om de cut-off, deze is officieel 5,5 uur na je startmoment. Als je zorgt dat je niet als laatste over de start gaat en consequent 3 (maar richting het einde 4) maal in de week gaat lopen zal je niet in de problemen komen.

Ik moet eerlijk zeggen dat het hier ook begint te kriebelen :o
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213290990
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2024 09:28 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn 35km ging gisteren erg goed. Dit geeft vertrouwen. Nu kan alleen het weer me nog dwars zitten op 12 mei.
Het kost al mijn wilskracht om me niet in te schrijven voor een afstand. :+
pi_213291073
quote:
17s.gif Op maandag 22 april 2024 09:28 schreef SEMTEX het volgende:
En vorige week liep je nog een halve...

Heb je dan twee weken geleden of drie weken geleden de 30km gelopen voor Leiden?
pi_213291118
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Eindhoven?
Oldenzaal O+ prachtig heuvelachtig parcours
Alius aliud dicit
pi_213291148
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:08 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Blijft een lastig onderwerp. Volgens sommigen is je vorm bewust gaan aanpassen ook een risico (op blessures). Maar wellicht dat iemand anders daar tips voor heeft.

grgr een sloffer/glider/zwever :P
Als je je benen niet ver optilt en/of hele kleine passen maakt komt dat vaak doordat er niet genoeg kracht in je bilspieren en heupen zit. Vaak helpt het beter om die specifiek te gaan trainen dan om tijdens het lopen ergens op te letten, dat lukt je uiteindelijk toch niet heel lang achter elkaar.

Bijvoorbeeld door 1-benige lunges, step-ups, 1-benige romanian deadlifts en hiplifts te doen.

En als je bovenlichaam veel zwabbert helpt het om dynamische core-oefeningen te doen. Wij doen bijvoorbeeld bij de atletiek vaak oefeningen waarbij je een kogel boven je moet houden en dan versnellingsloopjes, of een stok zo recht mogelijk voor je houden en dan snel lopen.
Thuis kun je bijvoorbeeld op 1 been gaan staan en een kettlebell achter en voor jezelf langs doorgeven, of met een ball of gewicht in gestrekte armen opzij bewegen terwijl je je buik naar voren gericht probeert te houden. En uiteraard de good-old plank, al is die niet echt dynamisch, en dan is het altijd de vraag in hoeverre het lukt om dit ook tijdens de loopbeweging over te dragen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_213291194
quote:

Als je goed consistent gaat trainen, veel hele rustige lange duurlopen, hoef je met een basis van 2-2.15u op de halve marathon echt niet bang te zijn voor die 5,5 uur. Waarschijnlijk word je alleen maar sneller door die trainingen. Volgens mij verwees de link uit de OP naar Runinfo, waar verschillende schema's staan en je er ook 1 zelf kunt samenstellen: https://www.runinfo.nl/hardloopschema.htm
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_213291431
Leuk al die doelen voor de marathons hier te zien!

Ik heb voor mezelf als doel ver weg gezet nog eens 15 km soepel te kunnen lopen (of 10 Miles is dan misschien gangbaarder). Maar nog geen tijd er op gezet. Wellicht dat vanuit daar de stap naar de halve marathon dan ook niet zo groot meer is.

Voor vandaag een beetje de twijfel om (rustig) te gaan hardlopen aangezien ik nog spierpijn heb van de Viking run zaterdag. Aangezien ik morgen waarschijnlijk geen tijd ga hebben. En woensdag- of donderdagavond ergens een 5 km loopje is waar ik (afhankelijk van de vakantieplanning) misschien aan mee wil doen.
pi_213291460
quote:

[..]
Op zich als je in wave2 Rotterdam zit is het 10:10. Dan heb je een goeie 6uur.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 22 april 2024 @ 11:31:13 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213291565
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:16 schreef Nober het volgende:

[..]
En vorige week liep je nog een halve...

Heb je dan twee weken geleden of drie weken geleden de 30km gelopen voor Leiden?
Ik liep vorige week 33km, want ik liep na de halve nog 12km naar huis. Juist de wedstrijdsnelheid + afstand van vorige week zorgden voor een fijne 35km. Ik heb meerdere 30+ trainingen gedaan de laatste tijd, tussen alle buien en overstroomde fietspaden door.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213291646
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 11:13 schreef hilliebillie het volgende:
Wellicht dat vanuit daar de stap naar de halve marathon dan ook niet zo groot meer is.
Persoonlijk vind ik de stap van 10 > 15km inderdaad groter dan 15km > 21,1 km, maar goed dat is wellicht voor iedereen anders.
pi_213291750
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 11:13 schreef hilliebillie het volgende:
Leuk al die doelen voor de marathons hier te zien!

Ik heb voor mezelf als doel ver weg gezet nog eens 15 km soepel te kunnen lopen (of 10 Miles is dan misschien gangbaarder). Maar nog geen tijd er op gezet. Wellicht dat vanuit daar de stap naar de halve marathon dan ook niet zo groot meer is.

Voor vandaag een beetje de twijfel om (rustig) te gaan hardlopen aangezien ik nog spierpijn heb van de Viking run zaterdag. Aangezien ik morgen waarschijnlijk geen tijd ga hebben. En woensdag- of donderdagavond ergens een 5 km loopje is waar ik (afhankelijk van de vakantieplanning) misschien aan mee wil doen.
Rustig tempo herstelloopje doen? 3 of 5km ofzo?

Grappig is dat ja, ik vind de mentale stap van 10 naar 15/16 ook groter dan van daaruit naar halve marathon. Gek hoe dat werkt in je hoofd.
pi_213292015
10 naar 15 is 50% toename, 15 naar 21 is 'maar' ongeveer 35% toename.

Bij mij gaat het wel lekker de laatste tijd. Het consistente hardlopen sinds juli, en vooral sinds december (wat meer volume), begint zijn vruchten af te werpen. Afgelopen zaterdag voor de 3e keer sinds begin maart een halve marathon gelopen in afstand (op rustig tempo). Laatste keer hiervoor was in juni 2020. Inmiddels zit ik ruim over de helft van de totale afstand die ik per jaar de afgelopen 3 jaar liep.
Merk vooral de laatste maand dat mijn hartslag een stuk langer laag blijft voordat hij op begint te lopen tijdens langere runs, en ook dat hij sneller omlaag gaat na een heuveltje ofzo. Wel lastig geweest afgelopen anderhalve maand om regelmatig te kunnen blijven lopen, ivm reizen voor het werk, en ook komende weken wordt dat een beetje lastig.

Hier een loopje van een paar weken geleden. Was in Afrika om een park te helpen met hun monitoring, en dit zijn wat anti-poaching scouts, die ook een aantal keer per week hardlopen als ze niet in het veld zijn. Was om kwart voor 6 begonnen met lopen (was nog iets te donker eigenlijk, je wilt geen olifanten tegenkomen), en dit was nog geen uur later, maar was al aardig warm!

twitter
pi_213292075
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik de stap van 10 > 15km inderdaad groter dan 15km > 21,1 km, maar goed dat is wellicht voor iedereen anders.
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 11:48 schreef mignonne het volgende:

[..]
Rustig tempo herstelloopje doen? 3 of 5km ofzo?

Grappig is dat ja, ik vind de mentale stap van 10 naar 15/16 ook groter dan van daaruit naar halve marathon. Gek hoe dat werkt in je hoofd.
Het zit hem er meer in dat ik nu qua afstand nog niet op de 10 zit (grootste afstand, op lage hartslag, die ik gelopen heb is 9 km). Dus daarom klinkt 15 km al als een behoorlijk doel. Laat staan dat ik aan 21 moet denken. Dat is voor nu nog een brug te ver om er aan te denken. Maar wellicht als de 15 km me op een gegeven moment lukt dat ik denk, ik ga gewoon verder uitbreiden qua afstand.

Nu inderdaad een herstelloop op lage hartslag. En ik denk dat ik een beetje in het dorp blijf dan kan ik kijken wanneer ik de afslag naar huis weer maak. Als ik buiten dorp ga dan zal ik de ronde af moeten maken (kan ook wandelend natuurlijk, maar toch). Heb er in ieder geval weer zin in.
pi_213292095
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 12:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
10 naar 15 is 50% toename, 15 naar 21 is 'maar' ongeveer 35% toename.

Bij mij gaat het wel lekker de laatste tijd. Het consistente hardlopen sinds juli, en vooral sinds december (wat meer volume), begint zijn vruchten af te werpen. Afgelopen zaterdag voor de 3e keer sinds begin maart een halve marathon gelopen in afstand (op rustig tempo). Laatste keer hiervoor was in juni 2020. Inmiddels zit ik ruim over de helft van de totale afstand die ik per jaar de afgelopen 3 jaar liep.
Merk vooral de laatste maand dat mijn hartslag een stuk langer laag blijft voordat hij op begint te lopen tijdens langere runs, en ook dat hij sneller omlaag gaat na een heuveltje ofzo. Wel lastig geweest afgelopen anderhalve maand om regelmatig te kunnen blijven lopen, ivm reizen voor het werk, en ook komende weken wordt dat een beetje lastig.

Hier een loopje van een paar weken geleden. Was in Afrika om een park te helpen met hun monitoring, en dit zijn wat anti-poaching scouts, die ook een aantal keer per week hardlopen als ze niet in het veld zijn. Was om kwart voor 6 begonnen met lopen (was nog iets te donker eigenlijk, je wilt geen olifanten tegenkomen), en dit was nog geen uur later, maar was al aardig warm!

[ x ]
Wat fijn dat je merkt dat je hartslag minder snel stijgt en ook dat je herstel sneller is!

En gaaf dat je in Afrika ook lekker kan lopen met die scouts!
pi_213292309
Wat gaaf zo in Afrika!! Heel tof.

Goed ook zeg van je hartslag. Ik hoop daar uiteindelijk ook op bij mij. Merk volgens mij wel al klein beetje verschil, inderdaad blijft langer "laag" en herstelt sneller. Maar het laag mag echt tussen aanhalingstekens want t is nog steeds wel stukken hoger dan wat mn pa doet tijdens een lange loop. Maar goed die man is een machine dus eigenlijk telt dat niet :+
pi_213292942
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:23 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Die wilde ik ook eigenlijk lopen, maar mijn beste vriendin trouwt ergens diep in Brabant de dag ervoor, en gezien ik toch wel (semi-)verplicht ben tot de late uurtjes te blijven, gaat dat hem niet worden. Nu dus ingeschreven voor de dubbele singelloop in Enschede in september. Dan hopelijk volgend jaar Oldenzaal, want het schijnt wel een mooie te zijn om te lopen. :Y
pi_213293291
NATIONALE-NEDERLANDEN STAPT IN ALS TITELSPONSOR DAM TOT DAMLOOP
https://www.nndamloop.nl/(...)nsor-dam-tot-damloop

Nog meer NN
pi_213293538
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2024 15:20 schreef Evangelion het volgende:

Nog meer NN
Das mooi, kan ik met goed fatsoen mn bibbids van de cpc nog aan doen :D
pi_213295028
quote:
10s.gif Op maandag 22 april 2024 15:20 schreef Evangelion het volgende:

Nog meer NN
Morgen opent het inschrijven voor de pre-RUN op 30 augustus!

https://www.lechampion.nl/pre-run-nn-dam-tot-damloop

Nu nog een post-RUN evenement.
  maandag 22 april 2024 @ 19:46:00 #35
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213295889
Ingeschreven voor de 50 km Utrechtse Heuvelrug Ultra Trail. Wordt mn eerste trail, dus nu op zoek naar schoenen en een horloge met navigatie, want de route is niet gemarkeerd. :P
Zijn er voor dat laatste nog toptips?

Heb nu een Garmin Forerunner 55, die eigenlijk nog prima voldoet, ik mis dus alleen navigatie.
Een tweedehands horloge is zeker ook een optie, maar dan moet ik wel weten naar welk model ik moet zoeken. Het liefst blijf ik bij Garmin, maar ook daar zijn best veel verschillende modellen..
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_213295965
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 19:46 schreef BOKA het volgende:
Ingeschreven voor de 50 km Utrechtse Heuvelrug Ultra Trail. Wordt mn eerste trail, dus nu op zoek naar schoenen en een horloge met navigatie, want de route is niet gemarkeerd. :P

Heb nu een Garmin Forerunner 55, die eigenlijk nog prima voldoet, ik mis dus alleen navigatie.
Een tweedehands horloge is zeker ook een optie, maar dan moet ik wel weten naar welk model ik moet zoeken. Het liefst blijf ik bij Garmin, maar ook daar zijn best veel verschillende modellen..
Wow heftige afstand _O_
Er zijn ook winkels waar je je oude garmin in kunt ruilen voor korting op een ander model. Kunnen ze je daar gelijk adviseren. Misschien is dat wat? Of zou je deze willen houden?
pi_213296196
quote:

Ik had toen zelf Fenix 7 gekocht voor de GPS en bevalt goed.

Wel veel onzinnige fitness metrieken en biepjes. Alles uitgezet.
  maandag 22 april 2024 @ 20:05:49 #38
450148 KapiteinIglo
pi_213296240
Meh,
Ik heb last van mijn scheenbenen.

Waarschijnlijk overbelast afgelopen weekend, afgelopen zaterdag trailrun 6km op nieuwe schoenen en heuvels (niet gewend) en zondag 12km wandelen (ook iets te ver maar kon niet terug toen ik klachten kreeg).

Nu moet ik verplicht rust :'(
Terwijl ik juist zin had weer in mijn ren routine te komen :'(
pi_213296266
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:05 schreef KapiteinIglo het volgende:
Meh,

Waarschijnlijk overbelast afgelopen weekend, afgelopen zaterdag trailrun 6km op nieuwe schoenen en heuvels (niet gewend) en zondag 12km wandelen (ook iets te ver maar kon niet terug toen ik klachten kreeg).

Oh dat is zuur :{
Fake it till you make it...
  maandag 22 april 2024 @ 20:09:32 #40
450148 KapiteinIglo
pi_213296296
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:07 schreef Nijna het volgende:

[..]
Oh dat is zuur :{
:'( ja

Maar ik heb ooit shinsplints gehad en dat willen we koste wat kost voorkomen
pi_213296380
quote:

Ik heb de Fenix 6 nu een aantal jaar, en ik ben er nog altijd heel blij mee. Navigatie is duidelijk en nauwkeurig, ook bij een trailrun.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_213296452
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 14:31 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Die wilde ik ook eigenlijk lopen, maar mijn beste vriendin trouwt ergens diep in Brabant de dag ervoor, en gezien ik toch wel (semi-)verplicht ben tot de late uurtjes te blijven, gaat dat hem niet worden. Nu dus ingeschreven voor de dubbele singelloop in Enschede in september. Dan hopelijk volgend jaar Oldenzaal, want het schijnt wel een mooie te zijn om te lopen. :Y
Het is echt een hele mooie om te lopen, prachtige natuur, veel hoogteverschil. De dubbele Singelloop ga ik ook lopen. Ook altijd erg gezellig nadien in het volkspark en heel veel publiek langs de kant ^O^
Alius aliud dicit
pi_213296473
Nu zit ik verre routes te plannen op Garmin :(

maar
a) ik moet eerst weer opbouwen
b) het is koud

[ Bericht 1% gewijzigd door Evangelion op 22-04-2024 20:32:01 ]
pi_213297356
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:05 schreef KapiteinIglo het volgende:
Meh,

Ah shit wat rot!
pi_213298095
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:09 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
:'( ja

Maar ik heb ooit shinsplints gehad en dat willen we koste wat kost voorkomen
Dan is rust houden echt heel belangrijk! Dat is zo naar. En koelen met een ijsblokje. Heeft bij mij toen veel geholpen. En daar heb ik destijds compressiesokken voor gehad. Heeft toen wel geholpen bij mij.
  dinsdag 23 april 2024 @ 08:59:01 #46
450148 KapiteinIglo
pi_213299286
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 23:27 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dan is rust houden echt heel belangrijk! Dat is zo naar. En koelen met een ijsblokje. Heeft bij mij toen veel geholpen. En daar heb ik destijds compressiesokken voor gehad. Heeft toen wel geholpen bij mij.
Ik loop al met compressiesokken voor kramp in mijn kuiten. Maar heeft dus scheenklachten niet tegengehouden.

We hopen dat het echt een overbelasting is en geen shinsplints, fingers crossed. Vandaag heb ik meer pijn dan gisteren, terwijl ik gisteren niks gedaan heb. Dus dat is wel raar.
  dinsdag 23 april 2024 @ 10:19:13 #47
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213299800
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 19:50 schreef mignonne het volgende:

[..]
Wow heftige afstand _O_
Er zijn ook winkels waar je je oude garmin in kunt ruilen voor korting op een ander model. Kunnen ze je daar gelijk adviseren. Misschien is dat wat? Of zou je deze willen houden?
Ik heb een maand geleden al 60 gelopen, dus dit moet ook wel lukken. :P
En ik zal eens informeren bij mn vaste hardloopwinkel naar inruildeals, want ik hoef geen 2 horloges te hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:03 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ik had toen zelf Fenix 7 gekocht voor de GPS en bevalt goed.

Wel veel onzinnige fitness metrieken en biepjes. Alles uitgezet.
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:14 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]
Ik heb de Fenix 6 nu een aantal jaar, en ik ben er nog altijd heel blij mee. Navigatie is duidelijk en nauwkeurig, ook bij een trailrun.
Thanks, die ziet er goed uit, alleen die prijs.. :X
Maar ik vermoed dat er geen goedkopere horloges zijn met kaarten op je scherm?
En anders even zoeken naar een (goede) tweedehands.
pi_213299954
En anders een keer een paar uurtjes doorbrengen op dcrainmaker om zijn reviews te lezen.

Heb me ingeschreven voor de loterij van de Londen marathon, weinig kans natuurlijk, maar inschrijven voor de loterij is gratis, en kans als inwoner van het VK is wel iets groter dan internationaal.
pi_213300076
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Heb me ingeschreven voor de loterij van de Londen marathon, weinig kans natuurlijk, maar inschrijven voor de loterij is gratis,
Idem _O_
pi_213300137
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Idem _O_
Same!
Kans bijna nul maar ach.
pi_213300149
En kaartjes gekocht voor de dam tot damloop. Spannend, 16 km :o
Ik ga samen met mn paps lopen. Hij zei heel lief dat hij bij mij blijft. Dus we gaan samen slow AF :D
pi_213300388
Ik heb mij ook weer ingeschreven voor de Dam tot Dam, vond ik erg leuk vorig jaar. Loop de week daarvoor wel de Airborne Freedom Trail Arnhem 45 kilometer (ga ik samen met mijn vrouw lopen, dus wel heel rustig aan). Dus hopelijk zit er dan nog wat jus in de benen.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  dinsdag 23 april 2024 @ 11:28:23 #53
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213300494
Ja, Dam Tot Dam is erg leuk! Ik heb een paar weken terug mijn kaartje ook veilig gesteld, met een mooi shirt erbij. Hele mooie sfeer altijd. En eerlijk gezegd ook wel een leuke route! De start is ook enorm dichtbij mijn huis, dus dat scheelt ook wel.
pi_213300906
Dam tot dam = collega's KAPOET maken rennen
pi_213301049
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:23 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Mocht die bevallen, kan ik je de Kastelenloop in Diepenheim ook aanraden. Vorig jaar bij beide de halve marathon gelopen, vond Diepenheim misschien nog wel mooier qua route!
pi_213301198
Dam tot Dam ga ik ook wel doen denk - ff afwachten of dat voor (ex)NN-ers nog gratis is :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_213301423
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2024 11:15 schreef pipster het volgende:
Ik heb mij ook weer ingeschreven voor de Dam tot Dam, vond ik erg leuk vorig jaar. Loop de week daarvoor wel de Airborne Freedom Trail Arnhem 45 kilometer (ga ik samen met mijn vrouw lopen, dus wel heel rustig aan). Dus hopelijk zit er dan nog wat jus in de benen.
De Freedom Trail vond ik prachtig, eerste keer dat je hem loopt?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_213301470
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 13:01 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]
De Freedom Trail vond ik prachtig, eerste keer dat je hem loopt?
Ja eerste keer, lijkt mij inderdaad erg mooi om te doen.
  dinsdag 23 april 2024 @ 13:37:42 #59
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213301855
Vanochtend een stuk gefietst, eerst naar een afspraak en vervolgens naar werk. Exact dezelfde route ga ik maandag lopen als allerlaatste (en langste duurloop) training voor de halve marathon.

Ik vond de 18 km op de fiets al een enorm stuk -O- :X . Mijn hemel!
pi_213303674
quote:

Toevallig Chris van Beem in 'Naar de Vaantjes' over trail runnen.

Vanaf 18:10
Listen to this episode from Naar de Vaantjes on Spotify. Een aflevering alleen maar over Trailrunning! Chris van Beem is te gast, een zeer ervaren trailrunner en daarnaast organiseert hij maar liefst 47 trail events, allemaal over zijn favoriete routes in Nederland. Zelf liep hij onder andere de UTMB, de Eiger Ultra Trail, Tor des GeÌants en de Marathon du Mont Blanc. We hebben het met hem over zijn eerste, langste en zwaarste trail. Verder geeft hij tips over voeding (slagroom on the go!) en trainen en voorbereiden in Nederland voor een trail in de bergen. We horen zijn levenslessen die hij tijdens het trailen vond, waarom hij verliefd werd op het trailen, over het mentale spel én hoe je je als herboren kunt voelen na slechts 5 minuten slaap en een winegum. Presentatie: Imo Muller Vaste co-host: Susan Krumins Gast: Chris van Beem Shownotes: •â  â Hier vind je het spiksplinternieuwe ‘Trailrunning magazine’: http://trailrunningmagazine.com/ •â  â Je (marathon) route geprint en gepersonaliseerd met naam en finishtijd met 15 procent korting (met de code ‘Vaantjes24’): https://printmyrun.com/
  dinsdag 23 april 2024 @ 17:51:52 #61
450148 KapiteinIglo
pi_213304102
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:12 schreef Evangelion het volgende:
Dam tot dam = collega's KAPOET maken rennen
_O-
pi_213304227
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:51 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
_O-
SPOILER
  dinsdag 23 april 2024 @ 19:22:04 #63
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213305136
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:01 schreef Evangelion het volgende:

[..]
SPOILER
En je bent geen zzp-er? :P
  dinsdag 23 april 2024 @ 21:03:09 #64
450148 KapiteinIglo
pi_213306774
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:01 schreef Evangelion het volgende:

[..]
SPOILER
Haha nice, dit soort dingen kan ik wel waarderen!
  donderdag 25 april 2024 @ 07:51:33 #65
450148 KapiteinIglo
pi_213319403
Is dit de stilte NA de storm? :?
pi_213319608
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 07:51 schreef KapiteinIglo het volgende:
We hobbelen rustig door :) ik heb voor de 3e keer deze maand een 10k genoteerd. Zondag eens op pad voor nieuwe schoenen, want die zijn na 1100km wel toe aan vervanging.
pi_213319888
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 07:51 schreef KapiteinIglo het volgende:
Zoiets misschien :D

Hier gaan we rustig door met opbouwen. En ik ga vanmiddag mn horloge kopen als ze hem op voorraad hebben. *O*
pi_213319944
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 09:01 schreef mignonne het volgende:
En ik ga vanmiddag mn horloge kopen als ze hem op voorraad hebben.
Wat ga je aanschaffen?
pi_213319999
Voor vanavond gepland om mee te doen aan een kleine loop. Had me nog niet ingeschreven omdat ik nog niet wist hoe de vakantieplanning ging lopen Maar zo kunnen plannen dat ik lekker mee kan doen.
Maar heb wel nog steeds last van m’n rug. Hopelijk gaat dat vandaag iets beter. Anders sla ik hem toch maar over en dan ga ik voor mezelf denk ik een klein/rustig rondje doen. In de ochtend en avond gaat het wel redelijk met m’n rug, maar overdag is het geen feest, de afgelopen dagen. Maar we gaan het zien.
pi_213320019
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat ga je aanschaffen?
Garmin forerunner 265s
De zwarte :s)
pi_213322349
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 21:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik denk dat je het beste kunt beginnen door regelmatig te gaan lopen, en, langzaam, frequentie en hoeveelheid op te bouwen. Vooral in het begin zal het voelen dat het langzaam gaat, maar juist daardoor vermijd je blessures. Dus begin bijv met 2x 5k per week, en de week erna 1x 5,5k en 1x 5k, 3e week dan 2x 5,5k. etc. Tot je 15k loopt, en dan ga je naar 3x 5k bijv. En probeer zo te lopen dat je na zo'n 5k niet bekaf bent, als dat niet mogelijk is nu, dan gewoon beginnen met minder km per keer, 2k, 3k, maakt niet uit, ga niet teveel doen nu, dan loop je op den duur tegen blessures aan. Als je zo'n schema redelijk constant volhoudt, met elke 4e week een herstel week (minder kilometers, kortere loopjes, en een keer minder per week lopen bijv), dan loop je na 6 maanden waarschijnlijk wel 3-4x per week, en 30-40km. Dat is dan wel een goede basis om aan een marathon-schema te beginnen, met nog ruim de tijd daarvoor. Ook zou ik een aantal keren per week wat core kracht oefeningen doen. Ook daar weer: langzaam opbouwen. Beginnen met 2-3x per week 10 min, en toewerken naar 3-4x per week 20-25 min ofzo. Een goede core-strength voorkomt ook een hoop blessures.

De 2 belangrijkste 'ingredienten' zijn consistentie, en blessure-vrij blijven. Die hangen dus ook samen, en de beste manier om dat te bereiken is niet te hard van stapel lopen, en langzaam opbouwen.

Een ander schema om kilometers op te bouwen heb ik al eerder eens beschreven, maar dan loop je juist heel frequent, 6x per week. 3-2-1, waarbij je 3x kort, 2x medium, en 1x lang loopt. Lang is 3x de lengte van kort, medium is 2x de lengte van kort. En je bouwt 10% per week op. Mijn vriendin gebruikte dat succesvol om van 10 naar 30km per week te gaan, en ikzelfs van 25 naar 70km (maar meeste jaren stop ik bij 50km). Met 10 km loop je 3x 1k, 2x 2km en 1x 3km, maar dus wel 6x per week, dat moet je ook aankunnen qua herstel, en moet maar in je schema passen met werk, gezin, sociaal leven en andere hobbies. Ook bij dit schema is het devies: rustig lopen, aangezien je meestal morgen weer moet lopen.
Bedankt! Hier kan ik mee aan de slag.
pi_213322397
quote:

[..]
Op zich kriebelt Rotterdam wel het meest. Plus de collega die mee gaat doen woont vlakbij het parcours en zag in mijn deelname het laatste zetje om ook mee te gaan lopen.

Plus ik denk dat je in Rotterdam ook nog wel wat minuten kunt winnen met net een sneller startvak.

quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2024 09:58 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Sites als runinfo of runnersworld hebben schema's online staan, ook veel atleten hebben diverse schema's op hun blog/site staan. Als je een Garmin hebt kan je ook een coach of een zelfgestuurd programma aanzetten. Die laatste zijn cyclussen van 16 weken, voor zowel de halve als de hele. Dus dan kan je er nog precies 3 doen ;)

Met een HM tijd van 2:15 zou ik me niet teveel zorgen maken om de cut-off, deze is officieel 5,5 uur na je startmoment. Als je zorgt dat je niet als laatste over de start gaat en consequent 3 (maar richting het einde 4) maal in de week gaat lopen zal je niet in de problemen komen.

Ik moet eerlijk zeggen dat het hier ook begint te kriebelen :o
Thnx voor de info. Ergens heb ik angst voor die tijd. Bang dat ik halverwege helemaal instort (omdat alle belasting na een halve marathon me onbekend is).

Zit nu al hele rekenschema's te maken, dat wanneer ik de eerste 21,1 km in 02:15:00 loop (6:23 m/km) dat ik dan de tweede helft op 9:14 m/km gemiddeld kan lopen. Dat oogt ineens heel behapbaar. Al blijft het heel surrealistisch. Want ik ben geen atleet en heb geen atletisch lichaam en zelfs atleten stappen soms uit. Maar goed, eigen race, eigen tempo...jaartje trainen en dan eens een poging wagen.
pi_213322534
Hier gaat het ook gewoon door. Gister een lekkere interval training gedaan. Kriebelt toch wel een beetje om me voor een halve marathon in het najaar in te schrijven. Oxford half marathon is in oktober, en heeft een vlak parkoers. Maar mogelijk zit ik rond die tijd weer een paar weken in Afrika, en zal ook een poos minder kunnen trainen deze zomer aangezien we ons eerste kindje verwachten in juli. Nog een beetje in dubio dus.

Verder was mijn zus met haar gezin hier afgelopen weekend, en toen hebben we met haar drie kids een kinder park run gedaan. Erg leuk! Twee kilometer (2 rondjes van 1 km), en officieel getimed enzo.
  donderdag 25 april 2024 @ 14:55:48 #74
450148 KapiteinIglo
pi_213322775
Ik ben nog steeds in standje: niks doen, zorgen dat die schenen geen pijn meer doen.

Vandaag eerste dag geen pijn sinds zondag. Dus hoop op dat ik misschien volgende week weer lichtjes mag gaan lopen.

Voor nu is het 100% rust, zo min mogelijk wandelen, benen omhoog, compressiesokken en ijsen.

:') achteraf hebben we toch teveel pijnsignalen genegeerd in maart en april. Echt jammer want ik had net 4,2km in rotterdam in 1 keer hardgelopen en nu gaat mn conditie weer achteruit. ;(
pi_213322947
@KapiteinIglo; neem het aan van iemand die deze winter 2x "opnieuw" moest beginnen na flinke griep: je pakt het sneller weer op dan je denkt. De eerste loopjes zijn de hel en dan baal je, en daarna vlieg je zo weer verder. :Y Heus! Niet te snel weer starten dus, neem de tijd.

En verder ben ik gister begonnen aan het nieuwe schema. Ik zit nog volop in de high van zondag, en het helpt ook dat het (soort van) droog en licht is 's avonds. O+ Hardlopen. O+
pi_213323003
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:55 schreef KapiteinIglo het volgende:. Echt jammer want ik had net 4,2km in rotterdam in 1 keer hardgelopen en nu gaat mn conditie weer achteruit. ;(
In oktober heb ik een flinke longontsteking gehad en in de 6 weken voor de CPC nog twee keer flinke griep gehad ( leuk zo een ziekte abonnement bij de kdv), daarnaast nog een week wintersport.

Ja je krijgt een tikje, maar dat bouw je wel snel weer op. Straks ben je een beginner met ervaring;)
pi_213323203
Eindelijk de 189 minuten durende Rijnmond-Marathon-marathonuitzending teruggekeken. Rijnmond doet dit toch altijd wel top hoor. Ook nog ff de totale uitslag erbij gepakt, de man die nét voor de laatste loopster binnenkwam is officieel eigenlijk de laatste.
pi_213323222
Tweede week herstel/opbouwen na de marathon ... saai maar gelukkig is het mooi weer ... oh nee :+

Volgende race is 5k eind juni met collega's (estafette triathlon - teams van 3 waarin ieder één onderdeel doet).
Ga er niet specifiek een schema voor volgen, maar wel proberen om 2x per week baantraining (di/do) te doen in plaats van meestal 1x.
pi_213323230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 15:49 schreef kalinhos het volgende:
Eindelijk de 189 minuten durende Rijnmond-Marathon-marathonuitzending teruggekeken. Rijnmond doet dit toch altijd wel top hoor. Ook nog ff de totale uitslag erbij gepakt, de man die nét voor de laatste loopster binnenkwam is officieel eigenlijk de laatste.
Dit jaar niet, maar het is helemaal ongemakkelijk als de "laatste loper" nog mensen inhaalt dat laatste stuk. :')
pi_213323324
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 15:49 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb dat ook teruggekeken en mezelf gespot toen ik langsliep terwijl er iemand werd geïnterviewd na de finish.
Verder zit ik wel een beetje in een dipje nu, nog niet verstandig om heel veel te lopen en geen mooi weer om te fietsen.
Maar dat zal de komende wel weer goedkomen. ^O^

Eind mei proberen m'n 10km PR aan te vallen en half juni kwart triathlon, dus dat zijn weer wat dingen om naar toe te werken,.
pi_213323419
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 15:54 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dit jaar niet, maar het is helemaal ongemakkelijk als de "laatste loper" nog mensen inhaalt dat laatste stuk. :')
Nu zou dat ook gebeurd zijn maar ze hield in.

tegen die tijd stond ik bij de kanarie (nummer ingeleverd, liter B:)B ) en kwamen er zeker nog 3,4 renners na de hele politiekaravaan. Krijgen die dan echt niks meer?
pi_213323543
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 16:25 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Nu zou dat ook gebeurd zijn maar ze hield in.

tegen die tijd stond ik bij de kanarie (nummer ingeleverd, liter B:)B ) en kwamen er zeker nog 3,4 renners na de hele politiekaravaan. Krijgen die dan echt niks meer?
Gewoon zoals Comrades doen ~O>

pi_213323919
Ook ingeschreven voor de Dam tot Dam hier :W
Dag ervoor de Zevenheuvelentrail, lekker een pittig dubbel weekend als onderdeel van de marathontraining :9
pi_213325404
quote:

Nice! Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. ^O^

Ik wil zelf aankomende zomer mijn eerste (veel kortere O-) ) trailrun doen maar deze staat zeker ook op mijn lijstje. :)
  donderdag 25 april 2024 @ 21:26:13 #85
450148 KapiteinIglo
pi_213327142
@CaLeX @Nanuke
Fijn om te horen dat je het wel weer sneller oppakt!

Ervaren beginner *O* ik vind dat wel een mooie term om naartoe te werken.

Over een goede week ben ik in Spanje, wellicht kan ik dan wel wat lichte loopjes in de zon doen :o
  donderdag 25 april 2024 @ 21:47:27 #86
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_213327549
Over ervaren beginner gesproken.... gister 3 x 3 minuten op de loopband gelopen na mijn proximal hamstring operatie
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 26 april 2024 @ 09:44:20 #87
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213330464
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:55 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ik ben nog steeds in standje: niks doen, zorgen dat die schenen geen pijn meer doen.

Vandaag eerste dag geen pijn sinds zondag. Dus hoop op dat ik misschien volgende week weer lichtjes mag gaan lopen.

Voor nu is het 100% rust, zo min mogelijk wandelen, benen omhoog, compressiesokken en ijsen.

:') achteraf hebben we toch teveel pijnsignalen genegeerd in maart en april. Echt jammer want ik had net 4,2km in rotterdam in 1 keer hardgelopen en nu gaat mn conditie weer achteruit. ;(
Mag je ook niet fietsen of zwemmen? Want daarmee kun je je conditie nog op peil houden.
pi_213335982
Paar dagen in Barcelona voor werk. Mooie stad hoor maar mijn god wat is het met hardlopen irritant dat een groot deel van de stad alleen maar uit kruispunten met stoplichten bestaat. En ook allemaal zonder knopje voor voetganger. Volgens mn data heb ik iets van 20x een tijdje stil gestaan bij een stoplicht. Dat intervalt echt voor geen meter :')
pi_213336109
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 19:51 schreef valleilijn het volgende:
Paar dagen in Barcelona voor werk. Mooie stad hoor maar mijn god wat is het met hardlopen irritant dat een groot deel van de stad alleen maar uit kruispunten met stoplichten bestaat. En ook allemaal zonder knopje voor voetganger. Volgens mn data heb ik iets van 20x een tijdje stil gestaan bij een stoplicht. Dat intervalt echt voor geen meter :')
Daarom routes opzoeken/maken/downloaden voordat je gaat
pi_213339245
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 21:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
Over ervaren beginner gesproken.... gister 3 x 3 minuten op de loopband gelopen na mijn proximal hamstring operatie
Da's toch ook weer bijna 100kilometer of niet dan! ^O^
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_213339789
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 20:02 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Daarom routes opzoeken/maken/downloaden voordat je gaat
Mocht je tips hebben ;)
Had een route gemaakt maar ja eerste keer in Barcelona dus ken de stad niet.
pi_213339886
Vanochtend voor het ontbijt een lekker 7 km rondje gelopen met 10x20 seconden versnellen. Dit is de manier om het weekend te beginnen O+
pi_213339890
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 09:52 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Mocht je tips hebben ;)
Had een route gemaakt maar ja eerste keer in Barcelona dus ken de stad niet.
Misschien helpt de heatmap in strava om te zien waar de meeste mensen lopen?
  zondag 28 april 2024 @ 00:11:56 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_213348460
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 april 2024 08:48 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Da's toch ook weer bijna 100kilometer of niet dan! ^O^
Die heb ik nog wel steeds op het programma staan! Old soldiers never die!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 29 april 2024 @ 08:07:29 #95
450148 KapiteinIglo
pi_213359176
Vanavond eerste loopje na volledige week rust, hele lichte training met veel wandelen.

En volgende week ben ik in Spanje, lekker weertje om in te lopen B-)
  maandag 29 april 2024 @ 10:17:31 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213360128
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 19:51 schreef valleilijn het volgende:
Ik probeerde op het eiland Madeira te hardlopen. Dat was ook niet echt fijn. Veel stukjes stoep, een stuk snelweg oversteken om naar een voetpad te komen waar stukken rots afgebrokkeld waren en mijn route eindigde op een betonnen overkapping van de snelweg die compleet overgroeid was met prikkelbosjes :P
pi_213360892
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2024 10:17 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik probeerde op het eiland Madeira te hardlopen. Dat was ook niet echt fijn. Veel stukjes stoep, een stuk snelweg oversteken om naar een voetpad te komen waar stukken rots afgebrokkeld waren en mijn route eindigde op een betonnen overkapping van de snelweg die compleet overgroeid was met prikkelbosjes :P
Genoeg ultra trails daar
pi_213360994
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2024 10:17 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat is toch echt een wandelwalhalla? Zijn die wandelroutes dan niet hardlopend te doen?
  maandag 29 april 2024 @ 14:42:53 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213362733
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat is toch echt een wandelwalhalla? Zijn die wandelroutes dan niet hardlopend te doen?
Ja, had gekund, misschien zat ik gewoon aan de verkeerde kant van het eiland (Porto Moniz).
https://www.wikiloc.com/running-trails/porto-moniz-run-84622318
  maandag 29 april 2024 @ 14:43:48 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213362744
Dam tot damloop 16km / 10EM uitverkocht*, maar ik ga via mijn bedrijf meelopen :o Nog nooit gedaan, lijkt me takkedruk, maar ook wel een leuk parcours zo vanaf Amsterdam CS.

[edit: * toch niet,65% pas

quote:
𝗪𝗔𝗜𝗧.. 𝗪𝗛𝗔𝗧?! Al 65% van de individuele startbewijzen voor de 10 Engelse Mijl van de NN Dam tot Damloop zijn verkocht
]

[ Bericht 20% gewijzigd door SEMTEX op 29-04-2024 15:38:28 ]
pi_213362991
quote:
14s.gif Op maandag 29 april 2024 14:43 schreef SEMTEX het volgende:
Dam tot damloop 16km / 10EM uitverkocht*, maar ik ga via mijn bedrijf meelopen :o Nog nooit gedaan, lijkt me takkedruk, maar ook wel een leuk parcours zo vanaf Amsterdam CS.

[edit: * toch niet, verwarrende info op de website]
Wel druk maar wel redelijk goed georganiseerd. De startwaves zijn ook van 10:30 tot 16:00 ongeveer met 20 minuten ertussen.

Natuurlijk veel "dagjesmensen" dus ineens links wandelen en dat soort dingen. :P
pi_213363234
London 2025 heeft 840k aanvragen. En er mogen er toch 17k meedoen, wordt lastig.

Ik ga me richten op Valencia. Sta op plek 17xx op de wachtlijst maar ik heb nog wel een hoop dat dat lukt
pi_213363341
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 15:55 schreef kalinhos het volgende:
London 2025 heeft 840k aanvragen.
:o
  maandag 29 april 2024 @ 16:38:48 #104
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213363610
quote:
London 2025 heeft 840k aanvragen. En er mogen er toch 17k meedoen, wordt lastig.

Ik ga me richten op Valencia. Sta op plek 17xx op de wachtlijst maar ik heb nog wel een hoop dat dat lukt
Als je die via TUI boekt, heb je volgens mij ook gegarandeerd een startbewijs toch?
  Forum Admin maandag 29 april 2024 @ 16:55:42 #105
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_213363722
quote:

Ik heb mijn ticket nog maar niet geboekt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_213363956
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2024 16:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Als je die via TUI boekt, heb je volgens mij ook gegarandeerd een startbewijs toch?
Ja maar das ¤1200. Ik vind lopen leuk maar ook weer niet zo leuk.
pi_213364044
¤35 voor 10EM, dan maar geen Dam tot damloop.
pi_213364095
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 17:35 schreef Nober het volgende:
¤35 voor 10EM, dan maar geen Dam tot damloop.
Eigenlijk ook een krankzinnige prijs. Snap dat t geen goeie doelen zijn en dat je met dam-tot-dam wel logistieks wat meer te doen hebt. Maar het hele idee dat hardlopen je eigenlijk niks meer kost dan een goed paar schoenen verdwijnt wel een beetje zo.
  maandag 29 april 2024 @ 17:47:01 #109
450148 KapiteinIglo
pi_213364133
Vandaag loopanalyse gehad.

Ik overproneer een beetje zonder steunzolen maar met waarschijnlijk minder. Die had ik niet bij, maar ze adviseren eigenlijk standaard neutrale schoenen als je steunzolen draagt.

Anyways, 155¤ verder, Saucony Ride 17 rijker *O*
Vanavond testen

[ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinIglo op 29-04-2024 17:53:57 ]
pi_213364135
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 17:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja maar das ¤1200. Ik vind lopen leuk maar ook weer niet zo leuk.
Qua hotel e.d. zal je sowieso wel veel kwijt zijn. :P Maar snap je punt.

Zal eind van het jaar mijn uitgaven posten. Ben het sinds 1 januari aan het bijhouden. :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Evangelion op 29-04-2024 17:57:12 ]
pi_213364148
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 17:47 schreef KapiteinIglo het volgende:

Ik overproneer een beetje zonder steunzolen maar met waarschijnlijk minder. Die had ik niet bij, maar ze adviseren eigenlijk standaard neutrale schoenen als je steunzolen draagt.

Anyways, 155¤ verder, Saucony Ride 14 rijker *O*
Vanavond testen
Had je dan niet beter de laatste Ride versie (17) kunnen kopen?

Heb zelf de 15 gehad en 16 nog in gebruik. Prima schoen verder.
  maandag 29 april 2024 @ 17:53:41 #112
450148 KapiteinIglo
pi_213364183
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 17:49 schreef Nober het volgende:

[..]
Had je dan niet beter de laatste Ride versie (17) kunnen kopen?

Heb zelf de 15 gehad en 16 nog in gebruik. Prima schoen verder.
Foutje bedankt. Ik heb de ride 17 gekocht :o
pi_213364275
De verkeersbordjes "Weg afgesloten 11-12 mei wegens Leiden Marathon" dagen me uit :(

maandag 29 april 2024 @ 18:06:03 #114
450148 KapiteinIglo
pi_213364306
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 18:02 schreef Evangelion het volgende:
De verkeersbordjes "Weg afgesloten 11-12 mei wegens Leiden Marathon" dagen me uit :(

🤓ik zie een uitdaging!
pi_213364382
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 18:06 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
🤓ik zie een uitdaging!
Heb me al ingeschreven voor de 5k, maar zou liever de hele marathon doen op rustig tempo en genieten van het (hopelijk) lekkere weer.
Maar soms moet je doen wat je minder leuk vindt. Work your weaknesses.
  maandag 29 april 2024 @ 18:14:48 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213364390
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 18:02 schreef Evangelion het volgende:

🤩
pi_213364428
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 17:47 schreef KapiteinIglo het volgende:

Anyways, 155¤ verder, Saucony Ride 17 rijker *O*
Vanavond testen
Hopelijk zitten ze fijn met je steunzolen! Ik zou denk ik zelf nog een keer terug gegaan zijn met de steunzolen om te proberen. Maar dat komt ook omdat de steunzolen die ik had een paar jaar terug (en eigenlijk zou dat nog steeds wel het beste zijn misschien) in veel schoenen niet lekker passen.

Maar veel plezier met je rondje op je nieuwe schoenen dadelijk 😊
pi_213364598
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 17:47 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Zal eind van het jaar mijn uitgaven posten. Ben het sinds 1 januari aan het bijhouden. :P
Uiteraard maar als ik ga ga ik met een loopmaat en beiden nemen dan ook vriendin mee. Startbewijs is 200,- ongeveer, ik heb me er nog niet echt in verdiept maar ongetwijfeld ga ik echt een stuk goedkoper uitkomen voor een retourvlucht + 2-3 nachtjes dan ¤1000 pp. Zeker als je bv op Alicante ofzo vliegt ben je echt voor max 150pp retour. Hotel of airbnb…ik vind t zelf ook wel leuk zulke dingen uit te zoeken en goeie deals te krijgen. 8-)
pi_213364697
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 18:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Uiteraard maar als ik ga ga ik met een loopmaat en beiden nemen dan ook vriendin mee. Startbewijs is 200,- ongeveer, ik heb me er nog niet echt in verdiept maar ongetwijfeld ga ik echt een stuk goedkoper uitkomen voor een retourvlucht + 2-3 nachtjes dan ¤1000 pp. Zeker als je bv op Alicante ofzo vliegt ben je echt voor max 150pp retour. Hotel of airbnb…ik vind t zelf ook wel leuk zulke dingen uit te zoeken en goeie deals te krijgen. 8-)
Ja ik weet alleen niet of dat hotel deals zoeken nog leuk is als zoveel andere mensen ook zoeken. :P

Voor Berlijn dit jaar had ik een hotel geboekt 1 dag voor de loting, uitgeloot en toen weer gecancelled. :')
Maar daar heb je ook geen zin in met <1% kans.

[ Bericht 1% gewijzigd door Evangelion op 29-04-2024 18:57:32 ]
  maandag 29 april 2024 @ 19:39:38 #120
450148 KapiteinIglo
pi_213365114
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 18:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]
ha! Alicante is echt niet altijd onder de 150¤ retour meer hoor. Eerder duurder dan goedkoper :'(
pi_213367011
Van het weekend 17 km gelopen. Hopelijk 2 mei nog inschrijven voor de 20 km door Brussel.

Volgend jaar eindelijk de Paris halve marathon *O*
Het beruchte medisch certificaat is afgeschaft en vervangen door een korte online training.
pi_213367042
Ik ben eigenlijk met een opbouwschema terug naar 10k bezig na rare scheenblessure...

Vanavond 18 km duurloopje gedaan YOLO

*G*
  maandag 29 april 2024 @ 23:36:24 #123
450148 KapiteinIglo
pi_213367534
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:19 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben eigenlijk met een opbouwschema terug naar 10k bezig na rare scheenblessure...

Vanavond 18 km duurloopje gedaan YOLO

*G*
Oei, niet bang dat je gelijk weer gaat overbelasten?
pi_213367581
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 23:36 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Oei, niet bang dat je gelijk weer gaat overbelasten?
Nah, het was één spier aan de buitenkant van m'n scheen die zeer deed omdat m'n sportclub een crossfit malloot ingehuurd had om een clinic over mobiliteit te geven en hij duwde me in een superdiepe squat die ik eigenlijk niet kon. Paar weken rust, losmasseren, fysio krachtoefeningen voor de omringende spieren, en het gaat nu eigenlijk weer heel goed. "Niet meer hetgene doen wat de blessure heeft veroorzaakt" is een makkelijk advies want ik ga nooit meer doen wat die crossfit kerel zegt _O-

Ik was wel voorzichtig begonnen met lopen omdat ik toch een paar weken amper wat had kunnen doen. Dus vandaar het voorzichtige 10k schema. Maar ik heb nu echt het gevoel dat die spier hersteld is van die rare crossfit actie.

Wel voel ik morgen waarschijnlijk al m'n andere spieren want ik was dit dus niet meer gewend :')
pi_213368431
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 17:47 schreef Evangelion het volgende:

[..]

Ik gaf vorig jaar ¤1315,88 uit aan sporten. Da's inclusief twee (misschien drie) paar schoenen, contributie hardloopclub, sportmasseur, hardloopwedstrijdjes.
pi_213368975
Ik denk ook elk jaar dat mijn moestuin alleen maar geld oplevert, maar dat valt ook vies tegen. :P Doen wat je leuk vindt en waar je energie van krijgt is belangrijker. *O*

Vanavond mag ik weer lopen. De motivatiekick van de 5K zit er nog steeds in. *O*
pi_213371720
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:16 schreef core2duo het volgende:
Volgend jaar eindelijk de Paris halve marathon
Het beruchte medisch certificaat is afgeschaft en vervangen door een korte online training.
Dat is wel nice. :o
(haha nee niet Nice maar Parijs)

Waar lees je dat het afgeschaft is? Op de website van Parijs zie ik het nog staan voor volgend jaar.
https://www.schneiderelec(...)s/certificat-medical
pi_213372831
boekjes binnen 👀
SPOILER
pi_213373886
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:45 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dat is wel nice. :o
(haha nee niet Nice maar Parijs)

Waar lees je dat het afgeschaft is? Op de website van Parijs zie ik het nog staan voor volgend jaar.
https://www.schneiderelec(...)s/certificat-medical
Dit wordt gefaseerd ingevoerd maar zou ook voor de hele marathon moeten gelden. De halve marathon heeft de website onlangs al aangepast. Ik denk dat de organisator van de hele marathon (april 2025) de systemen nog moet aanpassen.
  dinsdag 30 april 2024 @ 19:57:13 #130
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213375129
Meh, ik heb het een tijdje genegeerd, maar moet nu wel toegeven dat ik een liesblessure heb. :(
Bij korte afstanden voel ik het niet echt, maar vanaf een uur lopen wel. Geen echte pijn, maar meer als steeds erger wordende spierpijn. Ik liep de laatste weken al erg weinig, maar het wordt niet beter.

Vanaf volgende week op vakantie (wel een klein rondje rennen daar voor het afvinken van landen :P ) daarna maar naar de fysio.
pi_213377413
680km na 58 loopjes in 2024.

Ik ben minder gaan lopen (67 om 58 keer) en ook minder km's (104km minder dan vorig jaar na 4 maanden) maar qua tijd scheelt het maar 3 uur en een kwartier.
pi_213384106
Mn horloge is er *O*
Lekker instellen. Misschien vanavond even uitproberen met rennen. Als het lukt, ben niet helemaal fit.
pi_213391688
Je kunt je vanaf nu inschrijven voor de (halve) marathon van Eindhoven op 13 oktober a.s. _O_

https://asmlmarathoneindhoven.nl/inschrijven/

edit: ingeschreven voor de HM *O*

[ Bericht 16% gewijzigd door Jor_Dii op 02-05-2024 13:39:55 ]
pi_213392159
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Je kunt je vanaf nu inschrijven voor de (halve) marathon van Eindhoven op 13 oktober a.s. _O_

Ik ook.

Wordt een drukke maand, eerst een weekje wielrennen op Mallorca, de zondag daarna HM Eindhoven en de week erop HM Amsterdam. :7
  donderdag 2 mei 2024 @ 15:06:26 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213392608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:

Dat doe ik ook maar via mijn bedrijf, net als de Dam tot damloop (1e keer).
  donderdag 2 mei 2024 @ 16:18:33 #136
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213393196
Amai, het topic leeft loopt nog :D
F means you're fucked
pi_213396945
Hier deze week de 400km voor het jaar gepasseerd, gaat best lekker.

Nieuwe strap gekocht voor mn Polar H10 sensor, het probleem lijkt gefixt daarmee dus nu kan ik weer m'n easy/long runs op hartslag lopen, toch wel fijn.
pi_213399139
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:18 schreef YUR het volgende:
YUR!
  vrijdag 3 mei 2024 @ 08:13:32 #139
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213399477
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 06:24 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
YUR!
Mossel! :D
F means you're fucked
  vrijdag 3 mei 2024 @ 09:31:08 #140
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213400371
Het werkt zo demotiverend als je mensen op je Strava langs ziet komen die misschien één keer in de twee maanden een rondje rennen en dan gelijk een gemiddelde van 4:40/min halen en dat 8 km lang. Ergens moet ik dan weer een knop omzetten dat iedereen verschillend is, maar het voelt zo oneerlijk dat ik dat niveau nooit kan halen met oneindige training. Strava is leuk, maar ook weer niet af en toe. Ik ga maar trots zijn op mijn eerste halve marathon die ik hardlopend ga finishen.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 09:40:04 #141
450148 KapiteinIglo
pi_213400500
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 09:31 schreef Piperidine het volgende:
Het werkt zo demotiverend als je mensen op je Strava langs ziet komen die misschien één keer in de twee maanden een rondje rennen en dan gelijk een gemiddelde van 4:40/min halen en dat 8 km lang. Ergens moet ik dan weer een knop omzetten dat iedereen verschillend is, maar het voelt zo oneerlijk dat ik dat niveau nooit kan halen met oneindige training. Strava is leuk, maar ook weer niet af en toe. Ik ga maar trots zijn op mijn eerste halve marathon die ik hardlopend ga finishen.
Volg mij! *O*
Ik liep van de week na een week rust een training van 9:05min/km
  vrijdag 3 mei 2024 @ 09:44:48 #142
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213400542
Vergelijken met anderen is ook helemaal niet leuk, want er is altijd wel iemand die sneller/verder/langer/hoger rent. Vooral blij zijn met je eigen activiteiten *O* *O*
F means you're fucked
pi_213400568
quote:
Op den duur leer je echt dat tijden er allemaal niet zo toe doen. Ik kan sinds kort weer (redelijk gemakkelijk) de 10k aantikken voor het eerst in 2 jaar tijd en dat is voor mij zoveel belangrijker dan een bepaald tempo kunnen lopen. Op die manier ga ik ook echt trainen richting HM in Oktober.
pi_213400577
quote:
Ik denk vooral, vinden ze rennen dan niet leuk? Ik heb veel meer bewondering voor iemand die trouw elke week 1 of meerdere keren gaat lopen!
pi_213400598
quote:
Ik heb ook een paar van dat soort mensen op strava maar er zijn zoveel redenen om je er niks van aan te trekken.
Een paar:
- dat kun je één keer doen maar niet vier keer in de week (Toen liep ik nog vier keer in de week. :P )
- waarschijnlijk zijn ze behoorlijk kapot als ze thuiskomen en ik liep altijd fluitend de deur weer in
- bij een paar anderen weet ik dat ze ook veel andere sporten doen
- sommigen zetten niet alles op strava, alleen hun snelle rondjes
- en de belangrijkste: een heel groot deel is ook gewoon talent of aanleg. Bjorn Koreman liep zijn eerste hardlooprondje ooit in net iets boven de 20 minuten op de 5.

Kortom: gewoon lekker doorgaan *O*

-edit-
zesde reden: er zijn ook altijd weer mensen die jaloers zijn op jouw tempo!
pi_213400676
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 09:52 schreef Daantke het volgende:
- dat kun je één keer doen maar niet vier keer in de week
- bij een paar anderen weet ik dat ze ook veel andere sporten doen
Altijd vervelende triathlonners die 1-2x per week snel hardlopen en verder niet want impact-sport mimimimi
  vrijdag 3 mei 2024 @ 10:03:05 #147
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213400719
quote:
Dat zijn mensen die een rondje op relatief hoog tempo lopen, en dan weer 2 maanden niet kunnen lopen van de spierpijn. Ik zou blij zijn met m'n 4 keer per week rond 5:00/min (of langzamer) hoor.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 10:10:00 #148
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213400793
Ik denk dat je eigen doelen stellen ook helpt. Ga voor jouw doel, laat die ander lekker zijn doel behalen. Andere doelen, andere trainingsplannen, andere trainingen. Het is een beetje zoals estafettelopers wanneer jij een marathon lopen: elke tien kilometer start er weer zo iemand die als een speer langs je heen schiet, maar zij hoeven er maar 10. Lekker laten gaan en focus je op je eigen doelen.
pi_213401385
Ik volg ook een paar profs op strava en ben eigenlijk vooral jaloers op de mensen die midden op de dag hun rondjes kunnen doen terwijl ik in de avond aan het rondploeteren ben of veel te vroeg 's ochtends voor werk. ;(
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:06:49 #150
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213401429
Regelmatig thuis kunnen werken met min of meer flexibele werktijden O+
F means you're fucked
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:11:06 #151
450148 KapiteinIglo
pi_213401478
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 10:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik denk dat je eigen doelen stellen ook helpt. Ga voor jouw doel, laat die ander lekker zijn doel behalen. Andere doelen, andere trainingsplannen, andere trainingen. Het is een beetje zoals estafettelopers wanneer jij een marathon lopen: elke tien kilometer start er weer zo iemand die als een speer langs je heen schiet, maar zij hoeven er maar 10. Lekker laten gaan en focus je op je eigen doelen.
Denk dat dat iets is wat je moet leren. Ik vond dat ook lastig. Nu heb ik geen last meer van mijn 9:00min/km. Ik weet waar ik voor train. Ik ben nu net zo trots op mijn 5km als op iemand anders die een marathon uitloopt. Het gaat om de effort en vooral het plezier.

Maar dat heb ik echt moeten leren.
pi_213401619
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:02 schreef Tele6 het volgende:
Ik volg ook een paar profs op strava en ben eigenlijk vooral jaloers op de mensen die midden op de dag hun rondjes kunnen doen terwijl ik in de avond aan het rondploeteren ben of veel te vroeg 's ochtends voor werk. ;(
Heb je werk waarbij dat echt niet kan of vind je het moeilijk om je agenda vrij te houden?
Dat laatste heb ik ook wel, zeker in mijn nieuwe leidinggevende rol, maar van mijn 'mentorbuddy' kreeg ik de tip om het gewoon wel te doen, desnoods met telefoon mee, maar er zijn ook genoeg momenten na kantooruren waar je bereikbaar moet zijn of aan het werk zijn, terwijl er bij ons soms juist in de vroege middag best weinig gebeurt. En dan om 17-18u moet ineens vanalles nog.
pi_213401698
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Heb je werk waarbij dat echt niet kan of vind je het moeilijk om je agenda vrij te houden?
Dat laatste heb ik ook wel, zeker in mijn nieuwe leidinggevende rol, maar van mijn 'mentorbuddy' kreeg ik de tip om het gewoon wel te doen, desnoods met telefoon mee, maar er zijn ook genoeg momenten na kantooruren waar je bereikbaar moet zijn of aan het werk zijn, terwijl er bij ons soms juist in de vroege middag best weinig gebeurt. En dan om 17-18u moet ineens vanalles nog.
Het zou wel kunnen, maar niemand doet het. Ik ben vaak al de enige die tussen de middag even een halfuurtje gaat wandelen ipv brood achter de computer en door.
Werk er nu 2 maanden, maar misschien dat als ik er wat langer werk, ik me vrijer voel om m'n dag flexibeler in te delen :Y
pi_213401725
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het zou wel kunnen, maar niemand doet het. Ik ben vaak al de enige die tussen de middag even een halfuurtje gaat wandelen ipv brood achter de computer en door.
Werk er nu 2 maanden, maar misschien dat als ik er wat langer werk, ik me vrijer voel om m'n dag flexibeler in te delen :Y
Ja, misschien kun je juist een goed voorbeeld stellen! Van de hele dag achter de pc, en zelfs de lunch daar eten wordt niemand productiever.
pi_213401791
quote:
Ik loop lang geen 4.40 en dat ga ik nooit halen ook denk ik.
En die halve marathon zie ik mezelf ook niet doen, ik heb overigens ook die ambitie (nog) niet.
Maar ik loop intussen wel weer zonder zere knie, heel af en toe voel ik het 1 stap en dan niet meer gelukkig *O* .

Gisteravond training, maar na 2 km had ik even stil gestaan om te drinken en toen kwam ik slecht weer op gang, dus ben ik maar uit gaan lopen. Volgende keer beter ;).
pi_213401986
Ik haal dat ook niet bij lange na niet kwam ik achter. Nu moet ik weleens stilstaan oversteken enzo. Ik plaats zo wel even een foto van mijn horloge
pi_213402015
Met strava en baantraining heb ik nu wel erg

- Hij liep een langzamere marathon in Rotterdam dan ik maar loopt nu al weer veel sneller en soepeler op de baan dan ik, wat doe ik verkeerd?!
- Hij liep een snellere marathon in Rotterdam dan ik maar heeft 1-2 weken volledig rust genomen, ben ik te vroeg weer begonnen?! (antwoord: waarschijnlijk wel).
pi_213402035
Voor iedereen die een opsteker kan gebruiken.(heel wat voor mij om dit zo te posten want schaam mij wel een beetje) Ik loop al jaren en het vlot niet echt zoals je ziet. Ik heb wel astma en wat aan mijn hart maar toch frustrerend is het wel.

[ Bericht 34% gewijzigd door F_r op 04-05-2024 18:28:27 ]
pi_213402049
quote:

[..]
Ik heb geen keus helaas. Voor mijn werk is echt wel erg vroeg in de herfst en winter te donker na mijn werk vaak te laat vind ik.
pi_213402084
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:01 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik heb geen keus helaas. Voor mijn werk is echt wel erg vroeg in de herfst en winter te donker na mijn werk vaak te laat vind ik.
Mij lukt het vaak ook maar 1x per week hoor, dus de rest vd keren is wel gewoon 's avonds. Altijd wel even een omschakeling als het weer donker wordt, maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn, je hebt van die hesjes met licht waar je echt de halve weg mee kan verlichten!
pi_213402118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Mij lukt het vaak ook maar 1x per week hoor, dus de rest vd keren is wel gewoon 's avonds. Altijd wel even een omschakeling als het weer donker wordt, maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn, je hebt van die hesjes met licht waar je echt de halve weg mee kan verlichten!
Die heb ik. Ik vind het zelf niet fijn veel bos en daarbij behorende wegen. En een gezin waar ik toch ook nodig voor ben.
pi_213402252
Doet er iemand mee of heeft er iemand al eens meegelopen in Praha?

twitter
  vrijdag 3 mei 2024 @ 12:27:25 #163
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213402344
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:57 schreef Evangelion het volgende:
Met strava en baantraining heb ik nu wel erg

- Hij liep een langzamere marathon in Rotterdam dan ik maar loopt nu al weer veel sneller en soepeler op de baan dan ik, wat doe ik verkeerd?!
- Hij liep een snellere marathon in Rotterdam dan ik maar heeft 1-2 weken volledig rust genomen, ben ik te vroeg weer begonnen?! (antwoord: waarschijnlijk wel).
Dat verschilt toch per lichaam/leeftijd/persoon?
  vrijdag 3 mei 2024 @ 12:27:54 #164
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213402350
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:59 schreef F_r het volgende:
SPOILER
Voor iedereen die een opsteker kan gebruiken.(heel wat voor mij om dit zo te posten want schaam mij wel een beetje) Ik loop al jaren en het vlot niet echt zoals je ziet. Ik heb wel astma en wat aan mijn hart maar toch frustrerend is het wel.
Dan vind ik het fantastisch wat je presteert :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:19 schreef Nober het volgende:
Doet er iemand mee of heeft er iemand al eens meegelopen in Praha?

[ x ]
Nee, lijkt me wel een fantastisch parcours. Ben in 2004 in Praag geweest, een erg mooie stad.
pi_213402495
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:27 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat verschilt toch per lichaam/leeftijd/persoon?
Ja maar we hadden het over jezelf vergelijken met anderen.
Waarvan je zelf wel weet dat je het niet moet doen maar het is soms lastig. :P
Helemaal nu mijn pre-marathon fitness totaal foetsie is ...
  vrijdag 3 mei 2024 @ 12:55:38 #166
450148 KapiteinIglo
pi_213402641
Ik schaamde me eerst ook. Nu ben ik trots op dat ik gewoon loop.

Ik voel me echt beter sinds ik hardloop en mn personal trainer zei laatst dat hij echt veel vooruitgang ziet. En dat ik van alle mensen die hij traint de meest kritische ben, en nu heb ik dat losgelaten!

Ik loop gewoon en ik vind het leuk. Punt.
Hoe snel, hoe lang etc. Dat boeit me niet zoveel meer eigenlijk!
pi_213402798
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 12:43 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ja maar we hadden het over jezelf vergelijken met anderen.
Waarvan je zelf wel weet dat je het niet moet doen maar het is soms lastig. :P
Helemaal nu mijn pre-marathon fitness totaal foetsie is ...
Die is zeker niet foetsie, als je nu goed uitrust ben je op zo'n 6 weken na de marathon topfit!
pi_213403657
quote:
zo heb ik er ook een aantal.
-die kunnen niet meer dan 2 keer in de week lopen
-elke run staat er een excuus bij, het gaat nooit zo hard als ze kunnen door de wind/warmte/knie/gesprekje met de buurvrouw/ stoplichten
-verstreken tijd is een seconde boven de totale tijd, maar er zijn wel 3 keer een terugval van de hartslag met een slag of 30.
-hun pr's zijn (zonder uitzondering) geschatte tijden van Strava waar kilometer tijden van <02:00 tussen zitten
-hebben meerdere dagen spierpijn na elk loopje

Alles voor de socials, niet te druk om maken is mijn advies.
pi_213403724
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:32 schreef CaLeX het volgende:

[..]

-verstreken tijd is een seconde boven de totale tijd, maar er zijn wel 3 keer een terugval van de hartslag met een slag of 30.

Maar dit kan toch niet, dan is de verstreken tijd toch een stuk langer dan de looptijd als ze hebben gepauzeerd?
  vrijdag 3 mei 2024 @ 14:39:48 #170
450148 KapiteinIglo
pi_213403736
quote:

[..]
-elke run staat er een excuus bij, het gaat nooit zo hard als ze kunnen door de wind/warmte/knie/gesprekje met de buurvrouw/ stoplichten
-hun pr's zijn (zonder uitzondering) geschatte tijden van Strava waar kilometer tijden van <02:00 tussen zitten

Haha dan ben je wel busted hoor :o
pi_213403773
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Maar dit kan toch niet, dan is de verstreken tijd toch een stuk langer dan de looptijd als ze hebben gepauzeerd?
Ik zal eens vragen hoe hij het doet, maar ik heb het nog niet kunnen ontdekken. Het is niet alleen stil staan in ieder geval.

Misschien dat het handmatig stopzetten is ( als in einde training) en daarna weer gewoon starten.
pi_213403838
quote:
SPOILER
SPOILER
  vrijdag 3 mei 2024 @ 14:56:29 #173
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213403881
Dank voor jullie motiverende en positieve reacties! O+

Ergens weet ik ook wel dat ik dit 'gewoon' moet negeren, maar toch steekt het ergens. Geen idee waarom.

Uiteindelijk ben ik dit jaar al 52 keer de deur uitgeweest en heb 484 kilometer gelopen. In wind, regen, hagel en met gevoelstemperaturen van -11. Daar ben ik en moet ik meer dan trots op zijn.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 14:57:04 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213403884
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:56 schreef Piperidine het volgende:
Dank voor jullie motiverende en positieve reacties! O+

Ergens weet ik ook wel dat ik dit 'gewoon' moet negeren, maar toch steekt het ergens. Geen idee waarom.

Uiteindelijk ben ik dit jaar al 52 keer de deur uitgeweest en heb 484 kilometer gelopen. In wind, regen, hagel en met gevoelstemperaturen van -11. Daar ben ik en moet ik meer dan trots op zijn.
Dat is doorzettingsvermogen en dat heeft niet iedereen :)
pi_213403966
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 14:52 schreef Evangelion het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Dan heb je hem toch ook vaak mee 😜
pi_213406881
Ik heb er ook moeite mee, het vergelijken met andere mensen. Maar ook wel met mezelf "vorige week kon ik nog X met gemak en nu is Y teringzwaar". Het is een goede cursus in loslaten. :Y
  vrijdag 3 mei 2024 @ 22:02:15 #177
298849 mignonne
mignonne
pi_213409056
quote:

[..]

Ik vind sowieso die verstreken tijd wel een dingetje. Als ik dan zie dat iemand een in mijn ogen goed tempo heeft gelopen en vervolgens zie je dat de verstreken tijd ruim 10 minuten langer is. Ik snap dat niet zo goed geloof ik.

Het "excuses" er bij zetten doe ik zelf ook best wel. Maar ik kijk mijn trainingen wel regelmatig terug en ik merk dus dat het wel inzicht geeft om dan terug te kijken van oh toen was ik ziek of weet ik veel maar ging het zus of zo. Het geeft me een stukje inzicht.

Praatjes met de buurvrouw vallen daar niet onder 😂
pi_213409228
quote:

[..]
Ik doe dit al jaren. Als ik thuis werk dan is een rondje hardlopen mijn middagpauze. En ik word er echt niet minder productief van.

Gemiddeld loop ik dan 2x door de week en een keer in het weekend. Ben niet zo snel, maar dat komt ook doordat ik ook 3x naar de sportschool ga.. te zwaar dus.

Morgen doe ik rustig aan 15km en kom zo aan 25/30 km per week. Reisjes voor werk helpen me om af en toe even extra herstel te pakken…
Whatever...
pi_213410203
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 19:24 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb er ook moeite mee, het vergelijken met andere mensen. Maar ook wel met mezelf "vorige week kon ik nog X met gemak en nu is Y teringzwaar". Het is een goede cursus in loslaten. :Y
Ik probeer bij wedstrijden mijn tijd wel te verbeteren tenzij ik weet dat mij dat niet gaat lukken.

Zo liep ik in 2022 onder de 45 minuten een 10km waarschijnlijk door regen want dan krijg je kennelijk meer zuurstof. Een jaar later liep ik die wedstrijd anderhalve minuut langzamer.
pi_213410463
Zo ver reikt mijn ervaring nog niet. Het was nu: vorige week liep ik 2x 12 en dat was prima, nu 4x 6 en ik liep nogal te worstelen. Zelfde tempo, zelfde tijdstip, zelfde weer. Dat frustreerde me enorm. Bij wedstrijden kan ik me goed voorstellen dat het nog extra vervelend voelt.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 07:50:21 #181
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213411871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:55 schreef Nanuke het volgende:
Zo ver reikt mijn ervaring nog niet. Het was nu: vorige week liep ik 2x 12 en dat was prima, nu 4x 6 en ik liep nogal te worstelen. Zelfde tempo, zelfde tijdstip, zelfde weer. Dat frustreerde me enorm. Bij wedstrijden kan ik me goed voorstellen dat het nog extra vervelend voelt.
Bij mij voelt eigenlijk standaard wel 1 van mijn trainingen per week compleet ruk. Als dat niet zo is, ga ik me bijna afvragen wat er aan de hand is :)
F means you're fucked
  zaterdag 4 mei 2024 @ 10:19:29 #182
450148 KapiteinIglo
pi_213412968
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 23:55 schreef Nanuke het volgende:
12km of 12min?
pi_213414118
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 07:50 schreef YUR het volgende:

[..]
Bij mij voelt eigenlijk standaard wel 1 van mijn trainingen per week compleet ruk. Als dat niet zo is, ga ik me bijna afvragen wat er aan de hand is :)
Haha ja ik ook _O-
pi_213414517
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 10:19 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
12km of 12min?
Minuten. Ik zou willen dat het kilometers waren, maar zover ben ik nog niet. :)

Loopje vandaag was dik genieten door het weer. Naar schatting 5km in iets van 40-45 minuten, met 2 wandelpauzes van ong 2/3 minuten. Details geen flauw idee want mijn smartwatch gaf het vlak na 1km (in 8'17" B-) ) op. Ik ben al lang blij dat de kms weer oplopen zonder gekke klachten. Zo kom ik de zomer wel door. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanuke op 04-05-2024 13:14:16 ]
pi_213415046
Lekker bezig @Nanuke *G*

Ik had een 12 km duurloopje (voor @KapiteinIglo haha) en het was of ik soep in m'n benen had, manmanman er was geen beweging in te krijgen. Conditioneel nergens last van maar de benen wilden gewoon niet :')
Maar niet gek:
- wind tegen op de heenweg door de polder
- eerste km was een brug op
- het was eigenlijk lunchtijd maar ik had nog geen lunch op
- gisteravond 55 km gefietst
Tot zover de smoesjes :+
pi_213415146
Ik had vanmorgen al 18 holes gegolft en daarna 5km hardlopen en dat ging best lekker eigenlijk. Maar nu wel MOE ;) .
Ik had niet verwacht dat het zou gaan, maar het viel me mee. Ook wel mooi tempo, net onder de 7 minuten/km en een paar minuten gelopen tussendoor.
pi_213415560
Wat lekker bezig @Nanuke en @Nijna!! *O*

Ik zit mezelf schoppen onder mn kont te geven want moet echt geen rennen nu maar pffff. :')
De week of eigenlijk weken zijn zó druk geweest dat ik eigk gewoon wil rusten. Tegelijkertijd weet ik dat ik sec genomen gewoon echt voldoende rust en slaap heb gehad dus dat ik gewoon de knop om moet zetten. T is een dingetje zeg maar :D
pi_213415738
Vanmorgen een nieuw afstands- en duurrecord van 27km in iets meer dan 2 uur en 33 minuten.
pi_213416239
Lekker bezig Nober!

Vandaag in voorbereiding op de halve van de Bijlmer een halve gelopen, eerste 10km op relaxt tempo en tweede 11 net iets sneller. Wel last van mn hamstrings en bilspieren, aangezien ik gister ook wat krachttraining heb gedaan niet verrassend. 50km in de week, ook netjes. Nu twee weken een beetje taperen en dan kijken wat er uit komt :)
  zaterdag 4 mei 2024 @ 15:47:29 #190
450148 KapiteinIglo
pi_213416289
Netje hoor!

@Nober @nijnja @Nanuke @Tele6 en @valleilijn

Ik ga straks!
Nu het nog droog is ben ik even in de tuin bezig :o
  zaterdag 4 mei 2024 @ 16:33:36 #191
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213416698
Goed bezig allen _O_ _O_

Ik ben in voorbereiding op mijn grote doel weer eens te enthousiast geweest. Resultaat: Overbelasting, pijnlijke patella.
Zou ook de Roparun weer gaan lopen maar ik heb mijn lopersrol overgegeven aan een ander en pak zelf helaas maar een andere rol in het team.

Het is wat het is, nu er maar voor zorgen dat ik in juni gewoon aan de start kan verschijnen :)
F means you're fucked
pi_213417010
Ik heb ook een loopmaat die altijd zijn horloge pauzeert. Dan loopt hij pakweg 28 km aan 4:45 gemiddeld, maar dan zie je op Strava aan zijn hartslag dat hij wel een keer of 5 gestopt is.
Het is wel niet dat hij zijn stops verbergt want hij post ook altijd fotootjes van onderweg.
pi_213417669
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 16:33 schreef YUR het volgende:
Goed bezig allen _O_ _O_

Ik ben in voorbereiding op mijn grote doel weer eens te enthousiast geweest. Resultaat: Overbelasting, pijnlijke patella.
Zou ook de Roparun weer gaan lopen maar ik heb mijn lopersrol overgegeven aan een ander en pak zelf helaas maar een andere rol in het team.

Het is wat het is, nu er maar voor zorgen dat ik in juni gewoon aan de start kan verschijnen :)
Welk groot doel dan :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 17:07 schreef Tracksmith het volgende:
Ik heb ook een loopmaat die altijd zijn horloge pauzeert. Dan loopt hij pakweg 28 km aan 4:45 gemiddeld, maar dan zie je op Strava aan zijn hartslag dat hij wel een keer of 5 gestopt is.
Het is wel niet dat hij zijn stops verbergt want hij post ook altijd fotootjes van onderweg.
Ik doe het ook bij stoplichten of andere momenten dat je moet wachten. Of een foto wil maken. Vooral omdat ik neurotisch ben en constante splits wil. Al probeer ik zulke plekken al zo veel mogelijk te vermijden qua routes.
Maar bij duurlopen zullen die pauzes niet zo'n verschil maken. Als ik een workout op hoog tempo wil lopen dan plan ik sowieso een route zonder stopmomenten. En dan zet ik hem niet stil bij (actieve) rustmomenten.

Garmin telt het volgens mij ook automatisch niet mee als beweegtijd wanneer je stilstaat.
pi_213420744
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 14:31 schreef mignonne het volgende:
Wat lekker bezig @:Nanuke en @:Nijna!! *O*

Ik zit mezelf schoppen onder mn kont te geven want moet echt geen rennen nu maar pffff. :')
De week of eigenlijk weken zijn zó druk geweest dat ik eigk gewoon wil rusten. Tegelijkertijd weet ik dat ik sec genomen gewoon echt voldoende rust en slaap heb gehad dus dat ik gewoon de knop om moet zetten. T is een dingetje zeg maar :D
Is het nog gelukt om jezelf aan het rennen te krijgen?
Wij gaan regelmatig met zn tweeën, dat is toch wel een mooie stok achter de deur, maar ik moet zeggen dat ik me er over het algemeen ook wel toe kan zetten als ik alleen ga lopen.
Ene keer wat makkelijker dan de andere, maar ik ben ook wel een beetje dwangmatig misschien met 3x/week is 3x/week en dan wil (soms een beetje moet) ik dat ook maar doen.

Goed bezig @Nober!

@KapiteinIglo, nog gelukt met lopen?

@YUR, balen overbelasting -O-
pi_213421216
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 21:00 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij gaan regelmatig met zn tweeën, dat is toch wel een mooie stok achter de deur, maar ik moet zeggen dat ik me er over het algemeen ook wel toe kan zetten als ik alleen ga lopen.
Ene keer wat makkelijker dan de andere, maar ik ben ook wel een beetje dwangmatig misschien met 3x/week is 3x/week en dan wil (soms een beetje moet) ik dat ook maar doen.

Goed bezig @:Nober!

@:KapiteinIglo, nog gelukt met lopen?

@:YUR, balen overbelasting -O-
Ja!!
Ik ben uiteindelijk tegelijk de deur uit gegaan met een online vriend die zichzelf ook aan het motiveren was :D
Ik was de afgelopen 7 maanden ook zo fanatiek met 3-4x pw moeten lopen maar de laatste 2-3 weken was mn mojo even heel ver te zoeken. Nu wel weer de goede zin en smaak te pakken.

Vandaag ging niet fantastisch, toch wat te warm gekleed. Ik merk dat ik zelfs korte mouwen too much vind. Dus volgende keer weer korte broek en even kijken naar mouwloze shirts en anders maar zo'n stomme tanktop.
pi_213421244
Het net wat te warm gekleed zijn staat overigens los van dat het niet fantastisch ging denk ik. Ik was ook goed uitgerust, nergens pijn ofzo. Gewoon te lang op mn luie kont gezeten.

Garmin schrok er ook van dat ik ineens in beweging kwam en stelde 70u hersteltijd voor :+
  zondag 5 mei 2024 @ 01:15:22 #198
450148 KapiteinIglo
pi_213424522
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 21:00 schreef Nijna het volgende:

[..]

Goed bezig @:Nober!

@:KapiteinIglo, nog gelukt met lopen?

@:YUR, balen overbelasting -O-
Nee, toen ik klaar was in de tuin begon het te regenen. Normaal zou ik dan gewoon gegaan zijn. Maar met die scheenbeenblessure net achter de rug , kan het geen kwaad om een dag extra rust te pakken. Morgen (of eigenlijk vandaag want het is al 1:15u) ga ik weer *O*
pi_213426533

Op naar vele kilometers met mijn nieuwe schoenen
pi_213426675
Nieuwe schoenen O+ @F_r veel plezier ermee!
pi_213427191
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 11:02 schreef Tele6 het volgende:
Nieuwe schoenen O+ @:F_r veel plezier ermee!
Dank je.
Ik loop al jaren op asics. Ooit begonnen met nike daarna naar asics. Telkens een andere kleurtje en ik heb 2 types waar ik op loop. Ligt er maar net aan welke er in opruiming staat.
  zondag 5 mei 2024 @ 14:04:39 #202
450148 KapiteinIglo
pi_213428530
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 10:51 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]

Op naar vele kilometers met mijn nieuwe schoenen
Welke heb je gekocht? Asics?
  zondag 5 mei 2024 @ 14:07:47 #203
450148 KapiteinIglo
pi_213428560
Ik wil trouwens even delen dat ik dit echt een leuk topic vind!

Iedereen is geïnteresseerd in elkaar en er is geen haat en nijd, helaas heb ik echt veel anders meegemaakt op Fok!

De vibe is echt relaxt hier!
pi_213429073
Veel plezier op de nieuwe schoenen!

Zelf heb ik na 2 jaar ook weer nieuwe nodig, In november ga ik naar New York en wilde eigenlijk daar wat schoenen checken. Had zelf de On Cloudboom in gedachten. Iemand ervaring met On Running schoenen?

Straks ook nog even naar buiten op de oude schoenen (Brooks). Na een paar (voor mijn doen) snelle 5k's is het nu tijd voor wat een wat langzamere, langere loop.
pi_213429555
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 14:04 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Welke heb je gekocht? Asics?
Ja. Altijd eigenlijk.
pi_213429559
Hoelang doen jullie eigenlijk met schoenen? Ik loop 2x pw en dan ongeveer 7km per keer. Vooral verhard.
  zondag 5 mei 2024 @ 16:30:52 #207
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_213429931
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 15:49 schreef F_r het volgende:
Hoelang doen jullie eigenlijk met schoenen? Ik loop 2x pw en dan ongeveer 7km per keer. Vooral verhard.
Ligt een beetje aan hoe lekker ik erop loop. Meestal tussen de 800 en 1100km. Er zijn mensen die ze al eerder vervangen. Later zou ik niet zo snel doen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213430215
quote:
7s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:30 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Ligt een beetje aan hoe lekker ik erop loop. Meestal tussen de 800 en 1100km. Er zijn mensen die ze al eerder vervangen. Later zou ik niet zo snel doen.
Ik ook zoiets. Ik heb een paar dat nu op ruim 1100 zit en daar loop ik alleen nog hele korte rondjes in het bos op, want de demping is echt niks meer.
  zondag 5 mei 2024 @ 16:52:11 #209
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_213430227
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:18 schreef YUR het volgende:
Ha, precies wat ik dacht :D Maar ik zag zo snel ook al wat oude bekenden hier. Jij, SEMTEX, mosselmossel, La Tramposa... Enniewee, na een jaar of 7 helemaal niet gelopen te hebben (laatste loopje was volgens mij de Tilburg Ten Miles, ook gelijk mijn verste afstand), moest ik vandaag aan de bak. Onze hond heeft een lichte blessure en de dierenarts/fysio vond het een goed idee dat hij 2x per week een half uur loopt op "jog-snelheid". Oei, ik ben intussen wel 50 en nog steeds een zittend bestaan... Na 2 minuten dacht ik: "Ik haal de 5 minuten niet eens joh", maar kon toch 25 minuten prima doorlopen. Verbaasde me wel. En nee, ik ga niet weer met trainen beginnen, ik padel tegenwoordig, da´s beweging zat ;) Maar voor iedereen die vroeger liep en nu denkt dat ie dat nooit meer kan, het is goed te doen :Y

En nog 11km/u gehaald ook volgens mijn chinese goedkope prul-smartwatch Dat las ik vast verkeerd, 3km in 25 minuten
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_213431507
En waar kopen jullie (online) schoenen?

Ik meestal bij all4running. Of soms bij een webshop van een merk zelf (nike/adidas/etc.), maar dan moet je maar net weten dat er een goede aanbieding is want heb ook geen zin om elk merk periodiek te checken.

Binnenkort is hier een event van Mizuno bij de atletiek club. Kan je schoenen uitproberen, met korting kopen, en gratis schoenen winnen als je onder 3:52 finisht op 1500m ( :') ).
pi_213431701
quote:
Toen ik er op Google eens naar zocht vond ik de adviezen qua kilometers best wel uiteenlopen.

Wat ik er vooral uit opgemaakt heb is dat de staat van de schoen en dan met name de zool het belangrijkst is.

Dus dat een schoen met 0 km maar 2 jaar in de kast liggen uitdrogen net zo “versleten” kan zijn als een schoen met de nodige kilometers op de teller.
pi_213431722
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 18:57 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]
Dus dat een schoen met 0 km maar 2 jaar in de kast liggen uitdrogen net zo “versleten” kan zijn als een schoen met de nodige kilometers op de teller.
Dit blijkt toch vooral een verkooppraatje van mensen die schoenen willen verkopen hoor. De kwaliteit van de materialen is daar veel te goed voor.

In principe is een schoen niet goed meer als je begint te denken van: hmm, de demping wordt toch wel matig.

Het ligt aan de schoen. Bij mij is dat meestal zo rond de 750 tot 900 kilometer.
pi_213431949
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 18:36 schreef Evangelion het volgende:

Ik meestal bij all4running. Of soms bij een webshop van een merk zelf (nike/adidas/etc.), maar dan moet je maar net weten dat er een goede aanbieding is want heb ook geen zin om elk merk periodiek te checken.

Binnenkort is hier een event van Mizuno bij de atletiek club. Kan je schoenen uitproberen, met korting kopen, en gratis schoenen winnen als je onder 3:52 finisht op 1500m ( :') ).
Bij de loopwinkel (als ik me schoenen aan laat meten) of bij het merk zelf als ik al weet wat ik wil (Asics of Asics outlet webwinkel). Ik ben vrij merkvast en wil ook telkens hetzelfde model schoenen dus dan kan ik ze makkelijk online bestellen. Laatste keer dat ik schoenen aan liet meten, kwam ik óók op datzelfde model Asics uit :') (de GT2000)
pi_213431977
quote:
99s.gif Op zondag 5 mei 2024 19:00 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dit blijkt toch vooral een verkooppraatje van mensen die schoenen willen verkopen hoor. De kwaliteit van de materialen is daar veel te goed voor.

In principe is een schoen niet goed meer als je begint te denken van: hmm, de demping wordt toch wel matig.

Het ligt aan de schoen. Bij mij is dat meestal zo rond de 750 tot 900 kilometer.
Ik heb soms eerder last dat het bovenwerk van de schoen uitgelopen, slap, uitgerekt en gescheurd raakt dan dat de demping het opgeeft. Hangt echt van het model af.

Ook van wat je ermee doet, de demping van mijn trailschoenen lijkt het een stuk langer vol te houden maar dat bovenwerk heeft al helemaal een zwaar leven _O-
pi_213432058
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 19:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Bij de loopwinkel (als ik me schoenen aan laat meten) of bij het merk zelf als ik al weet wat ik wil (Asics of Asics outlet webwinkel). Ik ben vrij merkvast en wil ook telkens hetzelfde model schoenen dus dan kan ik ze makkelijk online bestellen. Laatste keer dat ik schoenen aan liet meten, kwam ik óók op datzelfde model Asics uit :') (de GT2000)
Die heb ik ook, of die ik nu heb
pi_213432074
quote:

De wit en dan de outlet boven helaas tegenwoordig maar 40% korting eerst was dat weleens 50% of 60%
  zondag 5 mei 2024 @ 19:47:40 #217
298849 mignonne
mignonne
pi_213432129
quote:

Ik heb mijn schoenen van Runnersworld in Rotterdam. Heb ze gekregen van mn werkgever, die had voor alle collega's hardloopschoenen aan laten meten O+

We zijn daar zo prettig geholpen dat ik voor mn jongste dochter ook daar heb gehaald (de oudste kreeg ook via mijn werk).
Ik loop op Brooks defyance 12, de oudste loopt op asics novablast 4. Ze moest behoorlijk wennen aan de bounce in die schoen maar is er inmiddels behoorlijk snel op.
De jongste loopt op Nike pegasus 40.
pi_213432171
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 19:47 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ik heb mijn schoenen van Runnersworld in Rotterdam. Heb ze gekregen van mn werkgever, die had voor alle collega's hardloopschoenen aan laten meten O+

We zijn daar zo prettig geholpen dat ik voor mn jongste dochter ook daar heb gehaald (de oudste kreeg ook via mijn werk).
Ik loop op Brooks defyance 12, de oudste loopt op asics novablast 4. Ze moest behoorlijk wennen aan de bounce in die schoen maar is er inmiddels behoorlijk snel op.
De jongste loopt op Nike pegasus 40.
Heb Novablast (3) sinds een tijdje, die zijn echt chill voor de prijs en hoe lang ze mee kunnen.
pi_213432172
quote:
99s.gif Op zondag 5 mei 2024 19:00 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ja ok het ligt misschien wat genuanceerder , ik voer aan als excuus beroepsdeformatie aan, “product is x aantal jaar na productie datum en werking niet meer gegarandeerd dus vervangen.” :P
pi_213432834
Het is niet zo dat het rubber van de zool na 2 jaar verstorven is, dat duurt echt wel iets langer. Of ze na 5 jaar nog als nieuw aanvoelen durf ik wel niet garanderen.
Zelf doe ik meestal rond de 800 km met een paar. Loopwinkels spreken eerder van 600km maar het zou kunnen dat ze in deze kwestie niet helemaal objectief zijn.
Waar ? All4running en bij Nike of Adidas zelf.

Die serious runner is wel grappig, vooral omdat hij nogal lacht met Tracksmith, en ik ben gek op dat merk. Dus ik lach met mezelf.
In zijn Strava video herken ik mezelf gelukkig niet. 2 kinderen, mijn zus en 1 loopmaatje kunnen mijn Strava zien, dus ik hoef op niemand indruk te maken op Strava.
pi_213433187
quote:
Veel meer dan 700km is het bij mij eigenlijk nooit.
  zondag 5 mei 2024 @ 23:12:59 #222
450148 KapiteinIglo
pi_213435249
quote:

Ik ben naar de run2day gegaan
  zondag 5 mei 2024 @ 23:24:21 #223
450148 KapiteinIglo
pi_213435458
Boh ik heb net een lekker loopje gelopen 🔥🔥
Wel wat verval in mijn versnelling. Maar verder eigenlijk wel echt een mooie loop! Voelde ook lekker *O*

SPOILER
  maandag 6 mei 2024 @ 08:55:22 #224
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213437420
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2024 23:24 schreef KapiteinIglo het volgende:
Boh ik heb net een lekker loopje gelopen 🔥🔥
Wel wat verval in mijn versnelling. Maar verder eigenlijk wel echt een mooie loop! Voelde ook lekker *O*

SPOILER
Als je je afvraagt wie die gast is die je net kudo's heeft gegeven :D
F means you're fucked
  maandag 6 mei 2024 @ 08:57:47 #225
450148 KapiteinIglo
pi_213437428
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 08:55 schreef YUR het volgende:

[..]
Als je je afvraagt wie die gast is die je net kudo's heeft gegeven :D
Als je je afvraagt wie die chick is die je een volgverzoek gedAn heeft :P
  maandag 6 mei 2024 @ 08:58:40 #226
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213437430
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 18:00 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Welk groot doel dan :P
[..]

Als alles niet slechter gaat dan dat het nu gaat, sta ik over een kleine 7 weken voor de tweede keer aan de start van de West Highland Way Race *O*
Het doel was in principe om dat een paar uur sneller te doen dan vorig jaar, want toen kon ik de laatste 50km niet meer hardlopen vanwege een onwillige knie.
Maar met deze voorbereiding....we zien wel :)
F means you're fucked
  maandag 6 mei 2024 @ 09:06:11 #227
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213437463
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2024 16:52 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ha, precies wat ik dacht :D Maar ik zag zo snel ook al wat oude bekenden hier. Jij, SEMTEX, mosselmossel, La Tramposa... Enniewee, na een jaar of 7 helemaal niet gelopen te hebben (laatste loopje was volgens mij de Tilburg Ten Miles, ook gelijk mijn verste afstand), moest ik vandaag aan de bak. Onze hond heeft een lichte blessure en de dierenarts/fysio vond het een goed idee dat hij 2x per week een half uur loopt op "jog-snelheid". Oei, ik ben intussen wel 50 en nog steeds een zittend bestaan... Na 2 minuten dacht ik: "Ik haal de 5 minuten niet eens joh", maar kon toch 25 minuten prima doorlopen. Verbaasde me wel. En nee, ik ga niet weer met trainen beginnen, ik padel tegenwoordig, da´s beweging zat ;) Maar voor iedereen die vroeger liep en nu denkt dat ie dat nooit meer kan, het is goed te doen :Y

En nog 11km/u gehaald ook volgens mijn chinese goedkope prul-smartwatch Dat las ik vast verkeerd, 3km in 25 minuten
Flipsen! :D :D

Ah joh, gewoon weer beginnen man :P
F means you're fucked
pi_213437472
Nieuwe schoenen eindelijk binnen: Mizuno Wave Inspire *O*
  maandag 6 mei 2024 @ 12:15:26 #229
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213439391
quote:

https://www.dehardloopwinkel.nl/
pi_213439800
Ik koop meestal alleen schoenen online als ik eerdere modellen al heb gehad. Als ik iets nieuws wil proberen vind ik het toch fijner om in de winkel te kunnen testen.
pi_213440557
quote:

Plutosport zie ik nog niet genoemd worden.
pi_213449268
Warme Leiden marathon zondag 👀
pi_213449380
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 12:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik koop meestal alleen schoenen online als ik eerdere modellen al heb gehad. Als ik iets nieuws wil proberen vind ik het toch fijner om in de winkel te kunnen testen.
Dit.

+ (en dan klink je direct als een bejaarde) ik vind t ook wel fijn dat er nog fysieke winkels blijven. Ook als je eens wat gelletjes of iets anders nodig hebt. Dan helpt t niet als je voor die paar euro goedkoper het online gaat kopen.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 10:02:23 #234
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213449628
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 09:17 schreef Evangelion het volgende:
Waar lees je dat?
pi_213449644
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:02 schreef Piperidine het volgende:

[..]
Waar lees je dat?
https://www.buienradar.nl/weer/Leiden/NL/2751773

Ik vind donderdag al warm eruit zien (Golden Ten)
pi_213450183
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dat zijn ook wel twee zekerheden in het leven, dat die 2 wedstrijden altijd te warm zijn :P Valt in ieder geval mee met de wind in Leiden, dat kan daar in de polder ook nog wel flink parten spelen. Het zou niet snel mijn keus zijn voor een marathon in ieder geval!
Ik zag dat Bjorn Koreman gaat lopen!
pi_213450236
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat zijn ook wel twee zekerheden in het leven, dat die 2 wedstrijden altijd te warm zijn :P Valt in ieder geval mee met de wind in Leiden, dat kan daar in de polder ook nog wel flink parten spelen. Het zou niet snel mijn keus zijn voor een marathon in ieder geval!
Ik zag dat Bjorn Koreman gaat lopen!
Ik heb met de Leiden marathon mijn eerste wedstrijd ooit gelopen, al die bruggen op en af is het enige wat ik me herinner ;( Ben het met je eens qua keuze.

De 100 bruggenloop in Leiden trekt me dan weer wel, met die naamgeving weet je in ieder geval waar je aan begint.
pi_213450299
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:02 schreef CaLeX het volgende:
De 100 bruggenloop in Leiden trekt me dan weer wel, met die naamgeving weet je in ieder geval waar je aan begint.
Dan zie je ook meer van Leiden dan met de marathon. :P
Maar beide vond ik leuk.

Bruggenloop tegelijk met damloop dit jaar helaas.
pi_213450427
:W

Voor mij ook een tijd geleden dat ik hier ben geweest :@ , loopt nog goed hier inderdaad. ^O^

Voor mij vrijdag weer een 5k, kijken of ik in een jaartje tijd (voor het eerst) bij een AV nog wat sneller geworden ben, al boeit me dat niet zoveel, zo'n AV is vooral ook erg gezellig, dus aanradertje.
pi_213451471
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 11:27 schreef Jero_nimo het volgende:
:W

Voor mij ook een tijd geleden dat ik hier ben geweest :@ , loopt nog goed hier inderdaad. ^O^

Voor mij vrijdag weer een 5k, kijken of ik in een jaartje tijd (voor het eerst) bij een AV nog wat sneller geworden ben, al boeit me dat niet zoveel, zo'n AV is vooral ook erg gezellig, dus aanradertje.
Ik zag op Strava dat je een halve sprinter aan het worden bent :P
  dinsdag 7 mei 2024 @ 14:14:59 #241
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213451527
Ik heb twee keer in Leiden gelopen. 2021 de 10k was aangenaam, maar dat was door corona in oktober.

In mei 2022 de 5k, dat was knetterwarm. Nu zondag de halve.

Qua bruggen valt het wel mee. Alleen over de A4 toch?
pi_213451559
quote:
Ik ga altijd wel over de 1.000km.

Ik rouleer zodat de schoenen ook kunnen herstellen. Misschien gaan ze daardoor wat langer mee.

quote:

All4running, zalando, puma.com

Probleem is vaak dat nieuwe schoenen niet direct in onze lokale winkel te koop zijn.
pi_213451633
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 14:14 schreef Piperidine het volgende:
Ik heb twee keer in Leiden gelopen. 2021 de 10k was aangenaam, maar dat was door corona in oktober.

In mei 2022 de 5k, dat was knetterwarm. Nu zondag de halve.

Qua bruggen valt het wel mee. Alleen over de A4 toch?
De 10km heeft heel veel bruggen volgens mij. Op de halve en hele marathon valt het inderdaad goed mee.
pi_213451641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 14:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik zag op Strava dat je een halve sprinter aan het worden bent :P
Mwah valt wel mee, zondag wel een masters competitie met paar leden van de AV. Maar daar 1500m, verspringen en de 4x100m estafette. Dus wel weer lekker tempo maken ja. :P

Wil wel weer naar een marathon toewerken, maar dat duurt nog wel een paar jaar, als de kinderen iets ouder zijn. :)
pi_213451822
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Poeh ja, nu ben ik wel blij dat de halve marathon van de Bijlmerrun zaterdag pas om 19u start, zal nog wel warm zijn maar het scheelt in ieder geval dat je niet met de zon vol op je kop loopt.
pi_213451852
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 15:05 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Poeh ja, nu ben ik wel blij dat de halve marathon van de Bijlmerrun zaterdag pas om 19u start, zal nog wel warm zijn maar het scheelt in ieder geval dat je niet met de zon vol op je kop loopt.
Volgende week pas toch :P
pi_213451917
Het zal zaterdag in Gulpen bij de Koning van Spanje ook wel 22 kilometer zweten worden...
En ik heb spit grmpf, maar wandelen / hardlopen gaat beter dan stilzitten, dus vooruit met de geit.
pi_213482093
Interval training gedaan bij een brug op-en-neer veel fietsers gezien. Volgens mij was er een of andere tocht gaande.

Volgende week is er een lokale wedstrijd van de www.maaslandrunclassics.nl competitie een serie van acht wedstrijden die morgen weer losbarst in Geffen bij Oss.
pi_213482667
twitter

quote:
Follow along as we take on the Dutch Backyard Ultra near Utrecht in the Netherlands as beginner ultrarunners. Held in the scenic forests of Leersum, our adventure started at 8 pm on Friday, March 8th, 2024.

In this video, we share our experiences tackling the course together as a couple, along with interviews from other participants explaining why they love the Backyard Ultra concept.

Join us for a glimpse into the challenges, triumphs, and camaraderie of this unique event, and discover why the Backyard Ultra is more than just a race – it's an unforgettable adventure in endurance and community.
pi_213483600
quote:
Mooie beelden. Ultra/trail races zijn vaak vrij dramatisch qua websites en beeldmateriaal, dus mooi dat ze het goed in beeld gebracht hebben.
Dat geforceerde Engels voor de camera is wel lichtelijk irritant en Robert is een zeikerd. Geen verrassing dat zij het beter deed.
pi_213484893
quote:
Na het zien van deze beelden gingen mijn gedachten heen en weer tussen “dat nooit!” en “hmm misschien ooit eens proberen..” :D
pi_213487048
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:09 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]
Na het zien van deze beelden gingen mijn gedachten heen en weer tussen “dat nooit!” en “hmm misschien ooit eens proberen..” :D
Er is er hier vlakbij een in november maar die is weer net even anders ondanks de naam Last Runner Standing.

In het kort: je kan kiezen uit een 4km of 5km en elk half uur start een nieuwe ronde en na 5 uur stopt het. Finishers ontvangen een fonkelende goudkleurige medaille en niet finishers een zilvere.

Ik ga er volgend jaar wel aan meedoen.
pi_213491658
Ik heb de hele week nog niet gelopen, maar twee lange dagen pretpark met veel kind (3 jaar, 13kg) tillen en dragen verneem ik best. :P Morgen eens zien of er een rustig rondje in zit.
pi_213493921
Die Backyard Ultra heeft @YUR ook gedaan!

[ Bericht 5% gewijzigd door mosselmossel op 10-05-2024 08:30:53 ]
  vrijdag 10 mei 2024 @ 09:33:46 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213494464
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 09:17 schreef Evangelion het volgende:
24 op het hoogtepunt :P We shall see. Ich bin da.
pi_213494701
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 21:09 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]
Het ziet er wel heel gaaf uit :D maar voor mij echt nog niet weggelegd.

Heb gister een lange langzame gedaan. 12km, ging echt heel goed. Alleen mn hartslag schiet altijd gelijk omhoog naar 160-170. Daar merk ik echt niets van verder zelf, ik liep op pace 9.00/9.10 met normaal pace 7.00 dus heb wel echt mn best gedaan langzaam te lopen. Zelfs als ik ga wandelen en een beetje doorloop zit ik al aan hartslag 120-130 ofzo.
Heb maar besloten om meer op pace en gevoel te lopen dan op hartslag. Blijkbaar zijn die standaard hartslagzones (nog) niet voor mij weggelegd.
pi_213494711
Mijn hart denkt gewoon zodra ik iets meer doe dan liggen of zitten van jemig mens doe normaal! :')
pi_213494931
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heb gister een lange langzame gedaan. 12km, ging echt heel goed. Alleen mn hartslag schiet altijd gelijk omhoog naar 160-170. Daar merk ik echt niets van verder zelf, ik liep op pace 9.00/9.10 met normaal pace 7.00 dus heb wel echt mn best gedaan langzaam te lopen. Zelfs als ik ga wandelen en een beetje doorloop zit ik al aan hartslag 120-130 ofzo.
Heb maar besloten om meer op pace en gevoel te lopen dan op hartslag. Blijkbaar zijn die standaard hartslagzones (nog) niet voor mij weggelegd.
Heb je al een keer een sporttest gedaan? Dan kun je jouw zones bepalen en weet je zeker dat er niets mis is, 120-130 bij wandelen lijkt mij eerljik gezegd wel echt heel hoog..
pi_213494981
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Heb je al een keer een sporttest gedaan? Dan kun je jouw zones bepalen en weet je zeker dat er niets mis is, 120-130 bij wandelen lijkt mij eerljik gezegd wel echt heel hoog..
Nah ik zeg maar wat. Het zal eerder 100-110 zijn. En ik heb het wel over echt heel stevig doorwandelen he.

Ik ben al meer dan eens doorgelicht door de cardioloog. Mn hart doet het prima. Sporttest niet gehad, maar eigenlijk ook niet zo heel veel behoefte aan. Ik denk dat ik voor mezelf die hartslagzones gewoon los laat als trainingselement en kijk hoe ik me voel bij bepaalde pace. Het is maar 1 van de elementen waar je op kunt trainen.
pi_213495020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:19 schreef mignonne het volgende:

[..]
Nah ik zeg maar wat. Het zal eerder 100-110 zijn. En ik heb het wel over echt heel stevig doorwandelen he.

Ik ben al meer dan eens doorgelicht door de cardioloog. Mn hart doet het prima. Sporttest niet gehad, maar eigenlijk ook niet zo heel veel behoefte aan. Ik denk dat ik voor mezelf die hartslagzones gewoon los laat als trainingselement en kijk hoe ik me voel bij bepaalde pace. Het is maar 1 van de elementen waar je op kunt trainen.
Ja, dat is waar, de take-away is ook vooral dat je het grootste veel van de tijd op voor jou lage intensiteit moet trainen om een betere conditie te krijgen, dat kun je ook bijhouden door de 'kan ik hele zinnen uitspreken tijdens het lopen'-test. Dan zal mettertijd je hartslag vanzelf omlaag gaan. En temperatuur doet ook veel, in de winter kan hij zo 10 slagen lager zijn.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 10:26:53 #261
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213495075
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 08:24 schreef mosselmossel het volgende:
Die Backyard Ultra heeft @:YUR ook gedaan!
Sterker nog, ik kom met naam en toenaam voor in dat filmpje 😃
F means you're fucked
pi_213495170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, dat is waar, de take-away is ook vooral dat je het grootste veel van de tijd op voor jou lage intensiteit moet trainen om een betere conditie te krijgen, dat kun je ook bijhouden door de 'kan ik hele zinnen uitspreken tijdens het lopen'-test. Dan zal mettertijd je hartslag vanzelf omlaag gaan. En temperatuur doet ook veel, in de winter kan hij zo 10 slagen lager zijn.
Ja ik liep door de duinen bij mij thuis. Was behoorlijk warm inderdaad.
Ik had niemand bij me om tegenaan te kletsen haha maar heb om die test te doen af en toe een liedje mee gezongen en dat ging goed. Andere wandelaars hebben mogelijk gehoorschade nu maar soit.

Oh en ik zag een vos onderweg O+ O+ wat een mooi beest zeg.
pi_213495214
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:33 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ja ik liep door de duinen bij mij thuis. Was behoorlijk warm inderdaad.
Ik had niemand bij me om tegenaan te kletsen haha maar heb om die test te doen af en toe een liedje mee gezongen en dat ging goed. Andere wandelaars hebben mogelijk gehoorschade nu maar soit.

Oh en ik zag een vos onderweg O+ O+ wat een mooi beest zeg.
Toevallig in de duinen bij Kijkduin/Monster? Daar liep ik toen ik Den Haag woonde vaak, zitten best veel vossen. Cool om te zien maar eigenlijk ook wel treurig dat ze zo tam zijn geworden :'(
pi_213495662
Ik moet het nu wel een patroon noemen dat ik +- een maand na een marathon een pijnlijke/stijve rechterkuit krijg :+
Nu wel meteen rust genomen in tegenstelling tot vorige keer dus hopelijk snel over. Zondag wel Leiden 5k in principe.
pi_213496159
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hartslagzones zijn ook individueel, en kunnen verschuiven naar mate je conditie
Beter wordt. Overigens zijn er ook genoeg mensen die niet op hartslag lopen maar op effort (of RPE, rate of perceived exertion). Ook helemaal prima. Kan overigens ook dat je horloge niet helemaal accuraat meet, ik merk altijd wel wat verschil tussen mn horloge en chest strap.

Zelf lekker wat intervallen gelopen vanochtend, 6x3minuten op iets boven 5k tempo :)
pi_213496816
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heel herkenbaar, die van mij schiet ook vrij vlot omhoog.
Toen bij de loopclinic zeiden ze dat je beter kan kijken of je nog kan praten zeg maar. Zone 1 en 2 dan kan je nog gewoon een gesprek voeren.

Wat zegt die VO2 max eigenlijk?
Mijn horloge noemt dat altijd wel mooi, maar wat zegt dat iets over je conditie of over iets anders?
pi_213497117
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 13:12 schreef Nijna het volgende:

[..]
Toen bij de loopclinic zeiden ze dat je beter kan kijken of je nog kan praten zeg maar. Zone 1 en 2 dan kan je nog gewoon een gesprek voeren.

Mijn horloge noemt dat altijd wel mooi, maar wat zegt dat iets over je conditie of over iets anders?
Vo2max is grotendeels aangeboren, en bepaalt hoe hard je uiteindelijk kunt rennen. Maar de VO2max op je horloge is wel een benadering en zal door training wel hoger worden. Maar aangeboren verschil in VO2max is wel één van de redenen waarom Kipchoge 2 uur over een marathon doet en de gemiddelde sterveling twee keer zo lang.
pi_213497180
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 09:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
24 op het hoogtepunt :P We shall see. Ich bin da.
Gaaf! Je hoeveelste marathon is dat nu?
Heel veel succes alvast! ^O^
pi_213497272
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 13:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

VO2 max is wat garmin gebruikt om na een superlekkere loop mn dag te verpesten :') :Y

Gister ook, 12 km aan 1 stuk gelopen, qua perceived effort zou ik zeggen dat het echt weinig moeite kostte. Ik kom van 1 minuut wandelen 1 minuut rennen af in oktober. Dus mijn conditie heeft mega sprongen gemaakt.
Garmin be like: je vo2 max is met 1 punt achteruit gegaan }:|
pi_213497295
Maar serieus volgens mij is je vo2 max een uitdrukking van hoeveel zuurstof je spieren tot hun beschikking hebben om hun werk te kunnen doen. En zou het iets zeggen over je conditie maar vooral ook over je uithoudingsvermogen. Hoe hoger hoe beter. Een groot deel is genetisch. Je kunt trainen om de cijfers (ietsje) beter te maken, en afvallen heeft ook invloed.

Ik kijk er zelf niet echt naar want het zegt mij dus niet zoveel en werkt eigenlijk beetje demotiverend
pi_213497314
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Toevallig in de duinen bij Kijkduin/Monster? Daar liep ik toen ik Den Haag woonde vaak, zitten best veel vossen. Cool om te zien maar eigenlijk ook wel treurig dat ze zo tam zijn geworden :'(
Ja ongeveer daar.
Ik ben gelopen van duindorp naar kijkduin en ter hoogte van kijkduin zat die vos. Hij verdween wel snel hoor toen ik dichterbij kwam, verder was er niemand daar in de buurt. Ik had niet genoeg tijd om een foto te maken.
pi_213497321
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 13:57 schreef mignonne het volgende:

[..]
VO2 max is wat garmin gebruikt om na een superlekkere loop mn dag te verpesten :') :Y

Gister ook, 12 km aan 1 stuk gelopen, qua perceived effort zou ik zeggen dat het echt weinig moeite kostte. Ik kom van 1 minuut wandelen 1 minuut rennen af in oktober. Dus mijn conditie heeft mega sprongen gemaakt.
_O-
Kan bijv. dat het warmer is dan een paar weken/maanden geleden en daardoor je hartslag hoger waardoor Garmin denkt dat je minder fit bent. Maar heel irritant inderdaad die ondermijning van Garmin.
pi_213497466
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:03 schreef Evangelion het volgende:

[..]
_O-
Kan bijv. dat het warmer is dan een paar weken/maanden geleden en daardoor je hartslag hoger waardoor Garmin denkt dat je minder fit bent. Maar heel irritant inderdaad die ondermijning van Garmin.
Ja zoiets zal het zeker zijn hoor. Want die warmte heeft zeker invloed. Bovendien loop ik normaal op vlakke stukken en hier zaten behoorlijk wat heuvels in.

K*tgarmin :')
pi_213502408
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:26 schreef YUR het volgende:

[..]
Ik ga het vanavond eens bekijken. Ik heb ook overwogen om mee te doen, gewoon omdat ik het een leuker concept vind dan een 60km ultra of een 12 of nog meer uurs. Maar ik voelde me dit najaar zo sterk, dat ik toch liever voor de kortere afstanden ging. Niet zonder succes, want al twee pr's en hopelijk donderdag de derde. :D
pi_213502474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:21 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ja zoiets zal het zeker zijn hoor. Want die warmte heeft zeker invloed. Bovendien loop ik normaal op vlakke stukken en hier zaten behoorlijk wat heuvels in.

K*tgarmin :')
Er zijn maar twee dingen die Garmin goed kan. De tijd (klok) aangeven en de verstreken tijd (stopwatch). Neem al het andere dat zo'n horloge doet met een flinke korrel zout.
pi_213502736
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 18:59 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Er zijn maar twee dingen die Garmin goed kan. De tijd (klok) aangeven en de verstreken tijd (stopwatch). Neem al het andere dat zo'n horloge doet met een flinke korrel zout.
En GPS/Kaarten afhankelijk van het model. _O_
Verder eens.
pi_213503263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 19:11 schreef Evangelion het volgende:

[..]
En GPS/Kaarten afhankelijk van het model. _O_
Verder eens.
GPS is per definitie niet absoluut.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 19:36:37 #278
450148 KapiteinIglo
pi_213503352
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 10:26 schreef YUR het volgende:

[..]
:P nu ben ik wel nieuwsgierig natuurlijk
  vrijdag 10 mei 2024 @ 20:17:04 #279
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213504340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 19:36 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
:P nu ben ik wel nieuwsgierig natuurlijk
Iets met de hardste kop en 17 rondjes 🙂
F means you're fucked
pi_213505079
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 18:59 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Nou, daar ben ik het niet mee eens.
Alleen dat algoritme is maar zo goed als de data die erin gaat. Als hij niet kan meten of jij op onverharde grond loopt of niet, of met een zware rugzak op, of wind tegen, dan zal die daar ook geen rekening mee kunnen houden.
pi_213507563
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 20:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Nou, daar ben ik het niet mee eens.
Alleen dat algoritme is maar zo goed als de data die erin gaat. Als hij niet kan meten of jij op onverharde grond loopt of niet, of met een zware rugzak op, of wind tegen, dan zal die daar ook geen rekening mee kunnen houden.
Volgens mij zijn we het ongeveer eens.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 23:00:22 #282
450148 KapiteinIglo
pi_213507686
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 20:17 schreef YUR het volgende:

[..]
Iets met de hardste kop en 17 rondjes 🙂
Gespot!
pi_213510253
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 13:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Vo2max is grotendeels aangeboren, en bepaalt hoe hard je uiteindelijk kunt rennen. Maar de VO2max op je horloge is wel een benadering en zal door training wel hoger worden. Maar aangeboren verschil in VO2max is wel één van de redenen waarom Kipchoge 2 uur over een marathon doet en de gemiddelde sterveling twee keer zo lang.
Bedankt voor de uitleg :)

@mignonne,
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 13:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb in oktober covid gehad en daarna was het 3 punten gezakt ofzo. Intussen heb ik er weer 1 bijgesprokkeld. Maar ik loop intussen wel weer lekkerder, ik denk dat ik daar meer waarde aan moet hechten ;) .

Dat heb je mooi vlot opgebouwd van 1 minuut wandelen/1 minuut rennen in oktober naar nu 12 km aan 1 stuk...
Ik zou het tof vinden als ik 4 mijl aan 1 stuk kan. Maar 12 km klinkt echt als heel ver.
Wat is je doel?
pi_213511867
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 08:36 schreef Nijna het volgende:

[..]
Bedankt voor de uitleg :)

@:Mignonne,
[..]
Ik heb in oktober covid gehad en daarna was het 3 punten gezakt ofzo. Intussen heb ik er weer 1 bijgesprokkeld. Maar ik loop intussen wel weer lekkerder, ik denk dat ik daar meer waarde aan moet hechten ;) .

Dat heb je mooi vlot opgebouwd van 1 minuut wandelen/1 minuut rennen in oktober naar nu 12 km aan 1 stuk...
Ik zou het tof vinden als ik 4 mijl aan 1 stuk kan. Maar 12 km klinkt echt als heel ver.
Wat is je doel?
Die 12km aan een stuk was wel op heel laat tempo hoor.
Een echt lange termijndoel heb ik niet. Ik probeer het gewoon steeds met stukjes uit te bouwen. In september de 10 engelse mijl bij de damloop. Dus daar werk ik nu naar toe. Ik wil ook sneller worden op de 10 km maar hoop dat dat vanzelf volgt uit doortrainen voor de 10 mijl.

En wie weet ooit een halve marathon? Ik heb echt geen idee. Zolang het leuk is bouw ik verder op.
pi_213514798
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 10:31 schreef mignonne het volgende:
Een echt lange termijndoel heb ik niet. Ik probeer het gewoon steeds met stukjes uit te bouwen. In september de 10 engelse mijl bij de damloop. Dus daar werk ik nu naar toe. Ik wil ook sneller worden op de 10 km maar hoop dat dat vanzelf volgt uit doortrainen voor de 10 mijl.

En wie weet ooit een halve marathon? Ik heb echt geen idee. Zolang het leuk is bouw ik verder op.
Dit zijn slimme woorden. Inderdaad komt er vanzelf meer snelheid als je meer gaat lopen. Lekker rustig opbouwen. Goed bezig.
pi_213519272
Blij met mijn hardloopsessie van 7,3km á 7.8km per uur (7:39) van vanmiddag in de hitte.

Heb jullie ook last van spinnenwebben in je gezicht?
pi_213520361
Wij gingen vanmorgen een rondje, ik drukte net een paar stappen te vroeg mijn horloge uit, anders had ik mn langste ronde gelopen ;) (die was 6,49 en ik drukte blijkbaar uit op 6,48 :') ).
Afgezien daarvan met 2x een stukje lopen best aardig gelopen, al had ik af en toe wel het gevoel dat ik het uit mn tenen moest halen, maar dat lukte dus wel. Het was dat ik vlak bij huis moest wachten om over te steken, anders had ik misschien iets verder gekund nog ;)

@Nober, nog geen spinnenwebben tegengekomen. Misschien scheelt het dat ik niet in het bos loop ;)
  zondag 12 mei 2024 @ 07:29:42 #288
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213533171
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:02 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ja ongeveer daar.
Ik ben gelopen van duindorp naar kijkduin en ter hoogte van kijkduin zat die vos. Hij verdween wel snel hoor toen ik dichterbij kwam, verder was er niemand daar in de buurt. Ik had niet genoeg tijd om een foto te maken.
Leuk! Daar loop ik zelf ook vaak, en heb die vos al best een paar keer gezien.
pi_213534174
Begonnen.

pi_213535891
Laatste lange loop voor mn halve volgende week. Gevoelsmatig was het zwaar met de zon maar als ik naar mn data kijk ging het best ok dus dat geeft hoop. Volgend weekend ook vijf graden kouder en wat regen dus dat scheelt ook :Y
pi_213536436
Hier drama :D 🙈
5k op HM pace

Maar inlopen vanaf je voordeur is wel fijn. En de 450 jaar Leids Ontzet medaille.
De medische tenten zaten aardig vol. Start 10k met een uur uitgesteld (14:30 -> 15:30).

[ Bericht 20% gewijzigd door Evangelion op 12-05-2024 14:43:38 ]
  zondag 12 mei 2024 @ 14:46:13 #293
450148 KapiteinIglo
pi_213536757
-O- ik zou Leiden gaan lopen maar ben dus p op vakantie en heb mijn ticket aan een vriendin gegeven.

*O* ik kan daarentegen wel lekker op het strand rennen deze week
pi_213537189
De 10k afgelast zelfs
https://nos.nl/artikel/25(...)lometerloop-afgelast

twitter

twitter

*kan zijn 5k tijd weer iets beter relativeren*

[ Bericht 44% gewijzigd door Evangelion op 12-05-2024 16:17:39 ]
pi_213539726
Runnetje gelopen in Havelte, was goed warm! Het lopen kost echt teveel moeite en gaat te langzaam, moet dat toch weer wat meer trainen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_213539960
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:04 schreef Cynic het volgende:
Runnetje gelopen in Havelte, was goed warm! Het lopen kost echt teveel moeite en gaat te langzaam, moet dat toch weer wat meer trainen.
Lekker bezig!

Ik deed Delft gister. Viel mee met de warmte, want we moesten veel en diep door het water. Ik heb zelfs een stukje gezwommen _O_

Loopconditie kan idd toch wel een hoop uitmaken. Ik neem me ook iedere keer voor om meer trail, hoog gras, drek enz te trainen maar in de praktijk plan ik het te weinig in :(
  zondag 12 mei 2024 @ 19:19:52 #297
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213539961
Helemaal kapot, maar ik heb de halve uitgelopen. Warmte doet belachelijk veel met je. In trainingen liep ik zo veel sneller, maar was nu alleen maar bezig met drinken en koelen. Volledig ingestort na 19 km, het stuk op de singel waar mensen met bosjes gingen en zelfs een paar aan het infuus.

Maar superblij dat ik het gedaan heb!
pi_213541038
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Lekker bezig!

Ik deed Delft gister. Viel mee met de warmte, want we moesten veel en diep door het water. Ik heb zelfs een stukje gezwommen _O_

Loopconditie kan idd toch wel een hoop uitmaken. Ik neem me ook iedere keer voor om meer trail, hoog gras, drek enz te trainen maar in de praktijk plan ik het te weinig in :(
Die heb ik nog nooit gedaan. Loop je inmiddels competitie? Heb nu nog De Knipe, Dronten en Harreveld staan. Proberen weer eens een keer een seizoen voldoende wedstrijden voor het klassement te lopen. En hopen in de tussentijd geen nieuwe blessures op te lopen en weer wat beter in vorm te komen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_213541314
Lekker weer vandaag hoor maar qua hardlopen mag het van mij wel wat minder warm. 8-)
pi_213541905
quote:

[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat is, maar ik woon bovenop een heuvel, zou toch liever een vlak parkoers hebben.
pi_213542533
Afgelopen donderdag was de Golden Ten. Hier liep ik vorig jaar mijn PR (50:51) en wilde hem gaan proberen te verbreken.

Na de CPC een aantal 5km loopjes gedaan die qua lopen een beetje tegenvielen maar qua eindtijd wel om te rekenen waren naar een tijd rond mijn PR.

Gestart op 5:00/km en maar kijken hoe lang ik dat vol zou houden. Gelukkig tot het einde, elke kilometer kwam er meer ruimte in het schema om tot een sub50 te komen. Vrij strak gelopen, elke kilometer ging tussen de 04:50 en 04:58. Met een eindsprint van 04:37 kwam er een tijd van 48:59 op de site te staan 😁

Zeer blij en eindelijk bij team sub50
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')