Ik zei tegen m'n broer dat ik een Oudolf tuin wil. Dus zegt hij zo 'oh tof, ik ook, die ouwe komt volgende week kijken' en ik geloofde hem ook nogquote:Op maandag 6 mei 2024 07:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was van de week naar een museum met een Oudolftuin. Ik weet dat Oudolftuinen nu niet op hun mooist zijn, dus ik was nieuwsgierig naar hoe hij er dan iets van maakt. Het antwoord was eenvoudig: bollen. Door de hele tuin heen waren camassia’s geplant, niet in groepjes maar verspreid.
Wat me ook opviel, was de aanwezigheid van heermoes. Als ome Piet het al niet van heermoes kan winnen, wie ben ik dan?
Heb je die dahlia’s al langer? Bij mij herstellen ze later in het jaar van de slakkenvraat.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:45 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb vanmorgen meer dan 100 slakken van mijn dahlias en salvias gehaald. Mijn zonnehoeden zijn compleet opgevreten en de meeste van mijn zaailingen worden opgegeten. Mijn dahlias hadden ze al een heel eind te pakken maar nu de salvias bijna bloeiden zijn ze daarheen gemigreerd. Ik haat ze.
Het zijn dit jaar nieuwe knollen, dus ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je die dahlia’s al langer? Bij mij herstellen ze later in het jaar van de slakkenvraat.
Zo zijn ze bij mij ook. Ik deel je sentiment.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:45 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb vanmorgen meer dan 100 slakken van mijn dahlias en salvias gehaald. Mijn zonnehoeden zijn compleet opgevreten en de meeste van mijn zaailingen worden opgegeten. Mijn dahlias hadden ze al een heel eind te pakken maar nu de salvias bijna bloeiden zijn ze daarheen gemigreerd. Ik haat ze.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:02 schreef Kanaroe het volgende:
Maar ik laat de slakken met rust, das goed vogelvoer
Vogels, kikkers, slangen, spinnen, kevers, wantsenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik merk dat er hier meer flora fans zijn dan tuinfauna fans
Geeft wel een leuk gezicht als je ze er later af haalt, dan krijg je een soort van negative afdruk van de dode boom in de klimop. Met andere woorden kort houden of niet doen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:58 schreef Puala het volgende:
Klimop verstikt bomen zodra het in de kruin komt, dus zelf zou ik het weghalen.
Tot een hoogte waar je nog redelijk makkelijk bij kan (met een ladder) en dan bijhouden. Dan kun je een behoorlijke klimop kweken waar beestje weer gebruik van kunnen maken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:57 schreef Blues het volgende:
Mieren hier![]()
Vraagje over de eerste foto. Klimop lekker laten groeien?
(We hebben weer een nestje nu)
En de campanula (ooit klein plantje van m'n moedertje zaliger) is lekker vol staat op ontploffenOnder die boom dus.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Ja, ik hap ook. Ik heb de hele (voor)tuin aangelegd met onbespoten, zoveel mogelijk inheemse planten. Planten uitgekozen die wat minder 'mooi' zijn maar grote waarde hebben voor verschillende insecten. De stammetjes van de boom die we gekapt hebben tot een houtwal gemaakt. Gezorgd voor een bloeiboog. Heb een egelhuis neergezet. Waterschalen voor de insecten worden regelmatig schoongemaakt en ververst. Mijn bessen deel ik met de vogels. De walnoten zijn grotendeels voor de eekhoorns. Alleen nu de slakken in groten getale mijn hele borders kaalvreten stuur ik bij. Ietwat voorbarige conclusie van je dus.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik merk dat er hier meer flora fans zijn dan tuinfauna fans
Klopt, schuldigquote:Op dinsdag 7 mei 2024 17:05 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja, ik hap ook. Ik heb de hele (voor)tuin aangelegd met onbespoten, zoveel mogelijk inheemse planten. Planten uitgekozen die wat minder 'mooi' zijn maar grote waarde hebben voor verschillende insecten. De stammetjes van de boom die we gekapt hebben tot een houtwal gemaakt. Gezorgd voor een bloeiboog. Heb een egelhuis neergezet. Waterschalen voor de insecten worden regelmatig schoongemaakt en ververst. Mijn bessen deel ik met de vogels. De walnoten zijn grotendeels voor de eekhoorns. Alleen nu de slakken in groten getale mijn hele borders kaalvreten stuur ik bij. Ietwat voorbarige conclusie van je dus.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:41 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tot een hoogte waar je nog redelijk makkelijk bij kan (met een ladder) en dan bijhouden. Dan kun je een behoorlijke klimop kweken waar beestje weer gebruik van kunnen maken.
Was laatst even naar Diest, België gereden om een beest van een hedera te aanschouwen. Mogelijk een paar eeuwen oud. Groeit daar over een kerkruïne heen. Een meter in omtrek:DoornroosjevibesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |