Oh, dat is wel een voordeel. Helaas geen kippen in de buurt hier. Heb eens een egel zien struinen hier, maar verder komt hier weinig. Had gehoopt dat de eksters wel slakken lusten, maar als ze een beest pakken is het een kikker.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie ook wel wat slakken, maar zeker niet veel. En ik denk dat ik inmiddels weet hoe dat komt: de kippen van de buren worden steeds brutaler en wandelen dit seizoen elke dag m'n hele tuin door. Misschien eten die ze.
Wat een mooie kleur sleutelbloem. Die gaat ook op m’n verlanglijst.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:41 schreef sigme het volgende:
Prachtig, @:claudia_x
Hier ook bloemetjes. De primula die ik een paar jaar geleden zette handhaaft zich
[ afbeelding ]
De eerste bloeier van de vele vaste korenbloemen
[ afbeelding ]
Meer rododendron
[ afbeelding ]
Niet bloeiend maar toch opwekkend; ontrollende varens
[ afbeelding ]
Huh nu alquote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is dus de eerste klaproos die ik dit jaar zie. Heeft iemand anders al klaprozen?
Toch wel alleen als 'ie biologisch is he?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:12 schreef Blues het volgende:
Mooi weer allemaal!
Rollende varens
Ik ga morgenmiddag 2 tuincentra hier in de buurt afstruinen voor Wolfsmelk.
Ik wil 'm ik wil 'm ik wil 'm![]()
Zelf nog niks, maar er stond hier 2 weken geleden 1 gekkie op de kruising.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is dus de eerste klaproos die ik dit jaar zie. Heeft iemand anders al klaprozen?
Mooi!quote:Op zondag 5 mei 2024 08:17 schreef Seven. het volgende:
Deze bad boy gaat als een malle op z'n nieuwe plek! Blij dat ik 'm nog net op tijd verhuisd heb.
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 mei 2024 08:55 schreef AnneX het volgende:
@:Seven. Van de week al: plots is de beukhaag groen!
Op de 2e foto zijn de nieuwe blaadjes aan het ontrollen.Ja, hier begint de rode beuk nu ook echt uit te lopen, ongeveer een 1-2 weken later dan de groene beukhagen in de straat. Ik post volgend weekend ff een plaatje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Hoeveel jaar heb je die glansmispel al staan?quote:Op zondag 5 mei 2024 09:14 schreef Seven. het volgende:
Ik ben bezig met het selecteren van de planten voor de gemengde haag. Ik hoor graag uw suggesties.
Ze moeten allemaal goed tegen halfschaduw kunnen. Ze staan op 4-5 meter van het beekje. De grondsoort is zand. Een flink deel moet wintergroen zijn vanwege inkijk, en dat maakt het wat lastig, want in de regel zijn wintergroene planten nét niet zo aanlokkelijk voor de vogels. En ik wil liefst struiken die 3-4 meter hoog worden. Er ontbreekt eigenlijk nog een echte bessenstruik in het tuinplan.
Wat ik al besloten heb:
Winterjasmijn
Kanshebbers:
Japanse broodboom, glansmispel of Viburnum Tinus
Vlier (volgens mij de beste besjes voor vogels)
Meidoorn voor verstopplekken (niet genoeg licht voor vuurdoorn)
Gelderse roos
Wilde wingerd
Nog even een plaatje van waar de haag komt te staan. Rechts in de hoek komt ooit een schuur dus ik weet eigenlijk nog niet of ik op die laatste 3-4 meter wel iets aan ga planten. Waar nu het kraantje staat, komt de trampoline (tuinontwerp is aangepast). Tussen de stoel en de fiets komt de wadi waar al het hemelwater van het huis en van de schuur op afvloeit. Dus op dat stukje moeten de planten wel tegen water kunnen. Helemaal links achter het schuurtje zit nog een taartpuntje waar mijn takkenril staat, daarachter kan wat mij betreft een meidoorn of vuurdoorn komen voor de vogeltjes. En daar komt dan ook een egel snelweg.
[ link | afbeelding ]
Wat ik hier leuk vind, is dat de glansmispel boven het struikje eronder langs groeit:
[ afbeelding ]
Kardinaalsmuts doet het superleuk hiertussen![]()
[ afbeelding ]
Is een voorbeeldplaatje dus ik zou het niet weten eigenlijkquote:Op zondag 5 mei 2024 10:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hoeveel jaar heb je die glansmispel al staan?
Bessen kunnen goed tegen schaduw, maar dan worden de bessen minder zoet, dus voor mensenbessenoogst staan ze in de zon. Je zou een Josta kunnen overwegen; dat wordt een hele forse struik.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:14 schreef Seven. het volgende:
En ik wil liefst struiken die 3-4 meter hoog worden. Er ontbreekt eigenlijk nog een echte bessenstruik in het tuinplan.
Ik weetzz, dankje! Heb die hele wolfsroedel goed uitgecheckt.quote:Op zondag 5 mei 2024 07:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Toch wel alleen als 'ie biologisch is he?
Lees anders de spoiler nog even: sigme in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #84 Lvbs
Oh ja, en het sap geeft vlekken op je huid en alles aan de plant is giftig.
Ik had nog nooit van josta gehoordquote:Op zondag 5 mei 2024 11:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Bessen kunnen goed tegen schaduw, maar dan worden de bessen minder zoet, dus voor mensenbessenoogst staan ze in de zon. Je zou een Josta kunnen overwegen; dat wordt een hele forse struik.
Nou, alle fruit wordt zoeter van warme zon, voor zover ik weet. Maar ik drink wel eens puur vlierbessensap van commerciėle vlierbessengaarden, en dat is bepaald niet zoet. Dus ik denk dat het bij vlier niet erg aanhaalt.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van josta gehoord. Goeie tip!
En gewone vlier, krijgt die dan ook zure bessen in de schaduw?
Nog iets geschikt gevonden?quote:Op zondag 5 mei 2024 12:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik weetzz, dankje! Heb die hele wolfsroedel goed uitgecheckt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |