POLLquote:Wilders wil aangifte doen tegen Timmermans: ‘Levensgevaarlijke linkse ophitserij’
PVV-leider Geert Wilders zegt aangifte te gaan doen tegen Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA. Hij doet dat naar aanleiding van de speech die Timmermans gaf op het congres van de linkse combinatie.
Daarin keerde de voorman van GroenLinks-PvdA zich tegen de radicaal-rechtse PVV. Hij zei ,,wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt”. In de tekst die vooraf was gedeeld met journalisten staat ,,niet nalaten”.
Wilders ziet daar een bedreiging in. ,,Niets nalaten? Niets? Dus ook geen geweld? Ik ga aangifte doen”, schrijft hij op X. In een andere tweet spreekt hij van ,,levensgevaarlijke linkse ophitserij” en roept mensen op om ook aangifte te doen tegen Timmermans.
Wilders praat met VVD, NSC en BBB over de vorming van een kabinet. Hij reageert voornamelijk via X op gebeurtenissen. Dat heeft eerder in de formatie al tot problemen geleid en tot oproepen tot terughoudendheid.
Timmermans haalde in zijn toespraak op het congres in Apeldoorn ook uit naar de ,,permanente ‘twitter-incontinentie’” van de PVV-leider.
https://www.ad.nl/politie(...)ophitserij~ab4e2d56/
Hier komt echt geen rechter aan te pas.quote:Op zondag 21 april 2024 12:00 schreef Fok-it het volgende: [..] Mwah. Dit is denk iets te makkelijk. Een valse aangifte gaat over een misdrijf wat niet gepleegd is waarvan je weet dat het niet gepleegd is. Dit is een kwestie van een rechter die moet kijken of de term toepasbaar is op de woorden van Timmermans. Maar Wilders is natuurlijk niet strafbaar omdat hij er een huilie definitie van bedreigen op nahoudt
Dat geloof ik ook niet nee. Maar dit is wel een situatie waarin iemand het recht heeft om zich bedreigd te voelen en aangifte te doen. Itt iemand die daadwerkelijk vals aangifte doetquote:Op zondag 21 april 2024 12:51 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hier komt echt geen rechter aan te pas.
Je bedoelt datzelfde links dat 'From the river to the sea" loopt te zingen maar daarmee echt niet de genocide van Israël bedoelen?!quote:Op zondag 21 april 2024 12:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Links heeft verder geen enkel politiek verhaal dat stemmen trekt, behalve het verdacht maken van rechts en het oproepen tot geweld daartegen.
Ah, het probleem is NSC.quote:Op zondag 21 april 2024 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Die hebben nu geen meerderheid, hebben NSC nodig, en die ligt dwars.
Onzin. Als je zegt dat je iemand wat aan gaat doen, neemt de politie het ook niet aan. Als je zegt 'Ik ga je met een bijl slaan' dan is dat wel een bedreiging. Enorm verschil, waarbij het bij de eerste helemaal niet duidelijk is of daar geweld bij hoort. Die tweede is wel duidelijk. Het is niet zo dat je aangifte doet en het dan altijd maar voor de rechter komt, het is geen civiele zaak bij een aangifte. Die moet je dan zelf ook nog opzetten.quote:Op zondag 21 april 2024 11:46 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dat is dan aan de rechter om te bepalen of het bedreiging is. En Wilders mag het opvatten als bedreiging. In de verste verte is er geen sprake van valse aangifte.
Wat jij er van 'vindt' (met je "is") mag je zelf weten.
Dat mag ik hopen, gezien ik op GL gestemd heb.quote:Op zondag 21 april 2024 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Haha jij lijkt op een Groenlinkser.
De politie heeft het recht om er niks mee te doen, aangezien het duidelijk geen bedreiging is.quote:Op zondag 21 april 2024 12:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook niet nee. Maar dit is wel een situatie waarin iemand het recht heeft om zich bedreigd te voelen en aangifte te doen. Itt iemand die daadwerkelijk vals aangifte doet
We zouden dan ook aangifte kunnen doen tegen veel automobilisten, aangezien veel automobilisten de tragere weggebruikers ook demoniseren.quote:Op zondag 21 april 2024 12:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, gezien zijn uitspraak over een of andere moskee (alles er aan doen om het te voorkomen) neem ik aan dat een heleboel mensen die hard schreeuwen om aangifte tegen Timmermans ook gelijk even aangifte willen tegen Wilders. Hij sloot niet uit dat hij een kernbom op die moskee wilde gooien.
Ik doe de zeer gewaagde voorspelling dat er geen aangifte komt.quote:Op zondag 21 april 2024 12:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook niet nee. Maar dit is wel een situatie waarin iemand het recht heeft om zich bedreigd te voelen en aangifte te doen. Itt iemand die daadwerkelijk vals aangifte doet
Onzinnig frame, het is niet links dat 'From the river to the sea" zingt, het is juist extreem-rechtsquote:Op zondag 21 april 2024 12:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je bedoelt datzelfde links dat 'From the river to the sea" loopt te zingen maar daarmee echt niet de genocide van Israël bedoelen?!
Nee, komt niet bij de rechter (zie post hierboven)Een valse aangifte zal het ook niet worden, want er wordt niet eens een aangifte opgenomen.quote:Op zondag 21 april 2024 12:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah. Dit is denk iets te makkelijk. Een valse aangifte gaat over een misdrijf wat niet gepleegd is waarvan je weet dat het niet gepleegd is.
Dit is een kwestie van een rechter die moet kijken of de term toepasbaar is op de woorden van Timmermans. Maar Wilders is natuurlijk niet strafbaar omdat hij er een huilie definitie van bedreigen op nahoudt
Er zijn altijd wel idioten die dit soort Tweets van Geert Wilders letterlijk nemen.quote:Op zondag 21 april 2024 12:58 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik doe de zeer gewaagde voorspelling dat er geen aangifte komt.
Wat is dat toch altijd met 'demoniseren!'-roepers dat ze altijd zelf er alles aandoen om politici waar ze het niet mee eens zijn enorm zwart te maken? Je hebt in dit topic niets anders dan dat gedaan.quote:Op zondag 21 april 2024 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Timmermans (brrr, krijg die naam bijna niet uit mijn vingers, akelige man) premier wordt, is Nederland verloren.
Het is vooral de media die als een stel hyena's op dit soort taferelen duiken. En dat weet Wilders, dus daar maakt hij graag gebruik van. Henk en Ingrid zullen tijdens het consumeren van een Schultenbräu en een zak wokkels melding krijgen van een aangifte en de schade is aangericht.quote:Op zondag 21 april 2024 12:59 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel idioten die dit soort Tweets van Geert Wilders letterlijk nemen.
quote:Op zondag 21 april 2024 13:02 schreef Koffieplanter het volgende:
tijdens het consumeren van een Schultenbräu en een zak wokkels
Is het demoniseren als ik zeg dat ik iemand niet mag?quote:Op zondag 21 april 2024 13:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd met 'demoniseren!'-roepers dat ze altijd zelf er alles aandoen om politici waar ze het niet mee eens zijn enorm zwart te maken? Je hebt in dit topic niets anders dan dat gedaan.
'Een beter milieu'
Dat is niet wat je doet, dat weet je ook wel. Jeetje, wat zijn de rechtse trollen extra kinderachtig vandaag.quote:Op zondag 21 april 2024 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Is het demoniseren als ik zeg dat ik iemand niet mag?
Extreem links bestaat niet. Er zijn geen twee slechte kanten.quote:Op zondag 21 april 2024 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach man een bejaarde man die per ongeluk een s in de autocue ziet. En als we het hebben over een sfeertje creëren noemt Geertje zelfs zijn aanstaande coalitiegenoten enge mannetjes deze week. Dit is gewoon het zoveelste bewijs dat het politieke hoefijzer waar is en extreem rechts heel veel lijkt op de concurrentie aan de linkerflank. Extreem slachtofferschap opzoeken bij iedere scheet in dit geval.
Dat is niet wat je zei.quote:Op zondag 21 april 2024 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Is het demoniseren als ik zeg dat ik iemand niet mag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |