abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213246602

Een ambtenaar is een natuurlijke persoon die is aangesteld in een openbare betrekking om, ondergeschikt aan een hoger gezag, een deel van de overheidstaak te verrichten. Afhankelijk van hun functie, leggen ambtenaren een zuiveringseed of ambtseed af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ambtenaruhhhh
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_213246609
Laatste post:

quote:
2s.gif Op donderdag 18 april 2024 10:59 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Net arbeidsvoorwaardengesprek gehad en zou bovenin schaal 11 ingeschaald worden. Even een proefloonstrook afwachten voor de uitkomst, en dan maar verder mijn hoofd erover breken :D
pi_213246745
Je bent nu manager in de openbare accountancy toch? AA of RA? Ben nieuwsgierig of dit voor jou veel inleveren zou zijn. Als je bovenin 11 ingeschaald wordt, zit je snel op je maximum, waar je binnen de accountancy wellicht ook wat meer ruimte hebt naar de toekomst toe. Maar het is net waar je je prioriteiten legt. Ikzelf zit wel goed als ambtenaar, meer is niet altijd beter. En sinds ik 6,5 km vanaf huis werk, denk ik bijna nooit meer aan het feit dat een leaseauto zo fijn zou zijn :D
pi_213246811
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:15 schreef Serinde het volgende:
Je bent nu manager in de openbare accountancy toch? AA of RA? Ben nieuwsgierig of dit voor jou veel inleveren zou zijn. Als je bovenin 11 ingeschaald wordt, zit je snel op je maximum, waar je binnen de accountancy wellicht ook wat meer ruimte hebt naar de toekomst toe. Maar het is net waar je je prioriteiten legt. Ikzelf zit wel goed als ambtenaar, meer is niet altijd beter. En sinds ik 6,5 km vanaf huis werk, denk ik bijna nooit meer aan het feit dat een leaseauto zo fijn zou zijn :D
Manager RA inderdaad.
En klopt, ik besef me dat dit wel het maximum is voor nu (even niet rekening houdend met doorgroeien).

Dingen als inleveren lease-auto en nu gelijk aan de top van de schaal zitten is wel jammer inderdaad. Maar aan de andere kant zou ik straks op fiets-afstand van het stadhuis wonen en met een veranderende gezinssituatie is het wel fijn om vaker / sneller thuis te zijn.
En ik weet dat ik geen partnerambities heb en nu dit toch op mijn pad komt...
pi_213246818
quote:
2s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:23 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Manager RA inderdaad.
En klopt, ik besef me dat dit wel het maximum is voor nu (even niet rekening houdend met doorgroeien).

Dingen als inleveren lease-auto en nu gelijk aan de top van de schaal zitten is wel jammer inderdaad. Maar aan de andere kant zou ik straks op fiets-afstand van het stadhuis wonen en met een veranderende gezinssituatie is het wel fijn om vaker / sneller thuis te zijn.
En ik weet dat ik geen partnerambities heb en nu dit toch op mijn pad komt...
Gewoon doen, groot deel van de week uit het raam kijken kan ook niet bij iedere andere werkgever. Dat moet je meenemen in je beslissing.
  donderdag 18 april 2024 @ 12:05:20 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213247175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:24 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Gewoon doen, groot deel van de week uit het raam kijken kan ook niet bij iedere andere werkgever. Dat moet je meenemen in je beslissing.
Je gaat van een situatie van te hard werken naar een situatie van niet zelden verveling.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 18 april 2024 @ 12:11:15 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213247235
@KaBuf beetje uit nieuwschierigheid..

Is het qua salaris een stap of juist een aderlating?
Je gaat natuurlijk wel naar een situatie van minder werken en overwerken, das ook wel een goodie.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_213247893
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:11 schreef phpmystyle het volgende:
@:KaBuf beetje uit nieuwschierigheid..

Is het qua salaris een stap of juist een aderlating?
Je gaat natuurlijk wel naar een situatie van minder werken en overwerken, das ook wel een goodie.
Het is vooralsnog een stap. Leasebudget is voor nu echter zo'n 900 euro dus dat moet ik er wel bij rekenen uiteraard, maar zelfs dan is het nog naar boven.
Wanneer ik mijn huidige salaris + leasebudget pak en dit omreken naar 36 uur, zou ik er een kleine 500 bruto op vooruit gaan. (Maar zit ik dus wel vooralsnog aan de max van de schaal)

En inderdaad, dingen als overuren neem ik zeker mee in mijn gedachte :P
pi_213247928
Heeft gemeente net als rijk standaard 13e maand? Denk het wel toch? Ik had niet gedacht dat je erop vooruit zou gaan!
  Moderator donderdag 18 april 2024 @ 13:22:08 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213248004
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:13 schreef Serinde het volgende:
Heeft gemeente net als rijk standaard 13e maand? Denk het wel toch? Ik had niet gedacht dat je erop vooruit zou gaan!
Nee, niet standaard. Bij mijn gemeente werken we met een individueel keuzebudget van ongeveer 17% van je jaarinkomen. Dat is opgebouwd uit vakantiegeld, eindejaaruitkering, etc.. Kun je (deels) uit laten betalen, of je kan er vrije dagen van kopen, of gebruiken voor een belastingvrije betaling van je vakbondsbijdrage, etc..

Ik ben RO en mijn salaris ligt ietsje lager dan in de private sector, maar daar staat een veel betere werk/privé verhouding tegenover.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_213248714
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Bij mijn gemeente werken we met een individueel keuzebudget van ongeveer 17% van je jaarinkomen. Dat is opgebouwd uit vakantiegeld, eindejaaruitkering, etc.. Kun je (deels) uit laten betalen, of je kan er vrije dagen van kopen, of gebruiken voor een belastingvrije betaling van je vakbondsbijdrage, etc..
Bij Rijks net zo, de 13e maand is opgenomen in IKB (Individueel Keuzebudget).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator donderdag 18 april 2024 @ 15:51:59 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213249347
IKB is overheidsbreed wel ene ding.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_213250073
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:51 schreef Rene het volgende:
IKB is overheidsbreed wel ene ding.
Bij de Politie vanaf 1 januari. Nu nog ouderwets vakantiegeld in mei en een eindejaarsuitkering aan het einde van het jaar.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_213250306
quote:

[..]
Nee, niet standaard. Bij mijn gemeente werken we met een individueel keuzebudget van ongeveer 17% van je jaarinkomen. Dat is opgebouwd uit vakantiegeld, eindejaaruitkering, etc.. Kun je (deels) uit laten betalen, of je kan er vrije dagen van kopen, of gebruiken voor een belastingvrije betaling van je vakbondsbijdrage, etc..

Ik ben RO en mijn salaris ligt ietsje lager dan in de private sector, maar daar staat een veel betere werk/privé verhouding tegenover.
Ja dat bedoel ik eigenlijk ook. Binnen accountancy vaak niet dus daar moet je met de vergelijking wel rekening mee houden. Als anderen iets vragen dan zeg ik altijd wel gewoon dat ik een 13e maand heb. Makkelijker uitleggen dan “geen vakantiegeld, maar wel IKB etc” :@

Ik zou verwachten bij de publics meer te kunnen verdienen als RA(al valt dat wellicht tegen als ik KaBuf’s posts lees?) maar vooral de ervaren vrijheid in mijn werk (zowel in uitvoering als in wát ik doe) maakt dat ik de overstap niet gauw zou maken.
  donderdag 18 april 2024 @ 17:48:00 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213250336
quote:

[..]

Wat is RO?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 18 april 2024 @ 17:48:40 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213250344
quote:
2s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:11 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Het is vooralsnog een stap. Leasebudget is voor nu echter zo'n 900 euro dus dat moet ik er wel bij rekenen uiteraard, maar zelfs dan is het nog naar boven.
Wanneer ik mijn huidige salaris + leasebudget pak en dit omreken naar 36 uur, zou ik er een kleine 500 bruto op vooruit gaan. (Maar zit ik dus wel vooralsnog aan de max van de schaal)

En inderdaad, dingen als overuren neem ik zeker mee in mijn gedachte :P
Kijk ook even naar je pensioen, ga je vaak ook op vooruit
  Moderator donderdag 18 april 2024 @ 17:51:32 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213250376
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:48 schreef Molo het volgende:
Wat is RO?
Een RA is een register accountant (financial auditor) een RE is een register edp-auditor (IT-auditor) en een RO is een register operational auditor (kijkt naar het geheel van een bedrijfsproces en niet alleen de financiële weergave daarvan).

Weet niet of dat iets duidelijker maakt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 18 april 2024 @ 17:56:10 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213250425
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Een RA is een register accountant (financial auditor) een RE is een register edp-auditor (IT-auditor) en een RO is een register operational auditor (kijkt naar het geheel van een bedrijfsproces en niet alleen de financiële weergave daarvan).

Weet niet of dat iets duidelijker maakt.
Yes dat is een stuk helderder :Y
  donderdag 18 april 2024 @ 17:57:54 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213250447
Die werk/privé balans is wel insane anders nu tov eerdere baan. Echt heel luxe om gewoon laptop uit te doen en klaarrrrr te zijn

Dat gezegd hebbende, zit ik in de trein naar huis en heb ik dus gewoon lekker weekend nu O+
pi_213250917
Ik heb dat dan weer niet. Mijn baan hiervoor was uitvoerend en toen was het inderdaad laptop dicht en klaar. Nu zijn er veel meer ad hoc dingen die gedaan moeten worden, ook op m’n vrije dag of ‘s avonds. Vooral als de wethouder iets wil. Maakt het leuk maar ook wel uitdagend met 3 jonge kinderen thuis.
Protčge moi de mes désirs.
pi_213251212
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 18:49 schreef arvensis het volgende:
Ik heb dat dan weer niet. Mijn baan hiervoor was uitvoerend en toen was het inderdaad laptop dicht en klaar. Nu zijn er veel meer ad hoc dingen die gedaan moeten worden, ook op m’n vrije dag of ‘s avonds. Vooral als de wethouder iets wil. Maakt het leuk maar ook wel uitdagend met 3 jonge kinderen thuis.
Ik neem aan dat die wethouder je rijkelijk beloond voor die uitbuiting
pi_213251318
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:13 schreef Serinde het volgende:
Stiekem is de overheid een hele riante broodheer geworden. Had een tijd terug daar een artikel over gedeeld hier. Commercieel is vaak niet zo interessant meer.
pi_213252133
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 19:23 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Stiekem is de overheid een hele riante broodheer geworden. Had een tijd terug daar een artikel over gedeeld hier. Commercieel is vaak niet zo interessant meer.
Behalve als je in de IT zit
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213252268
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:07 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Behalve als je in de IT zit
Denk ook zomaar dat dat ook enorm meevalt
pi_213252746
Is schaal 11 voor een RA niet aan de schrale kant? Dat is toch gewoon universitair niveau? Schaal 11 correspondeert met HBO voor mijn gevoel.

Toen ik zelf overstapte vanuit de fiscale hoek richting de overheid moest ik stevig inleveren.
Zu hause ist alles besser
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')