https://www.ad.nl/economi(...)hamburgers~a383b998/quote:Albert Heijn gaat bij onder meer hamburgers, chipolata’s en gehakt ook rundereiwit toevoegen. Dit eiwit wordt gewonnen uit bloedplasma, dat normaal gesproken wordt weggegooid tijdens het slachtproces. ,,We voegen dit toe waardoor je voor een hamburger minder vlees van de koe nodig hebt.’’
Wat er niet gezegd wordt of dit kippenvlees is wat mechanisch van karkassen wordt gehaald, zogenaamd seperatorvlees.quote:Albert Heijn kondigt meerdere duurzame producten aan. Er komt kip-rundergehakt in de schappen te liggen (duurzamer en goedkoper dan half-om-half), ultra geconcentreerd wasmiddel, er komt minder vlees in hamburgers én producten krijgen een duurzaamheidsscore die de CO2-uitstoot aangeeft.
Jurriaan Nolles 16-04-24, 07:00 Laatste update: 08:06
,,Eigenlijk gek dat dit nog niet eerder is bedacht'', zegt Anita Scholte op Reimer, hoofd duurzaamheid bij Albert Heijn, over de nieuwe vleesvorm die bestaat uit een combinatie van rundvlees en kippenvlees. Want het is goedkoper (10 tot 20 cent per kilo), gezonder (want minder calorieën) en duurzamer dan de huidige half-om-halfvariant die bestaat uit runder- en varkensvlees.
De runder-kipproducten hebben 37 procent minder uitstoot per kilogram dan de reguliere variant, heeft de supermarkt zelf berekend. Kippenvlees heeft namelijk een lagere C02-uitstoot dan varkensvlees. Ter illustratie: voor de productie van een kilo kipfilet wordt 10,9 kilo CO2 de lucht in geschoten, blijkt uit cijfers van Milieu Centraal. Voor een kilo varkensfilet ligt de uitstoot op 12,4 kilo.
Dat staat vaak gewoon op de verpakking, niks mis mee want je kan het gewoon veilig verwerken. Zou zonde zijn om het weg te gooien.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)hamburgers~a383b998/
Ook gaat men kip/rundergehakt aanbieden
[..]
Wat er niet gezegd wordt of dit kippenvlees is wat mechanisch van karkassen wordt gehaald, zogenaamd seperatorvlees.
Zolang dit ook gewoon op het etiket staat vind ik het prima, sowieso bestaan al die supermarkt hamburgers voor een groot gedeelte uit toevoegingen terwijl een hamburger niks meer dan gehakt en zout zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mooi milieuverhaal, maar het gaat natuurlijk vooral om het strekken van het product. Dan denk ik, nee, dank je wel AH, maar als ik rundergehakt wil dan wil ik rundergehakt.
quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:37 schreef Domnivoor het volgende:
Ik probeer me voor te stellen hoe een half-kip-half-koe eruit ziet.
Lekker insecten eten.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
Klinkt bijzonder goor zeg. Blij dat ik vegetarisch ben.
LOLquote:Op dinsdag 16 april 2024 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met dank aan Midjourney.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cow & Chicken, the incest yearsquote:Op dinsdag 16 april 2024 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met dank aan Midjourney.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Andere supermarkten maken er net zo'n bende van. Vlees koop je bij de slager (en brood bij de bakker).quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:56 schreef Vincent_student het volgende:
Getverdemme. Ze zoeken het maar lekker uit daar bij Albert Heijn. Nu koop ik daar nooit meer gehakt of hamburgers. "Dat we daar nooit eerder op zijn gekomen."![]()
![]()
Paar dubbeltjes besparing per kilo. Veel geluk ermee daar.
Juist.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
Er wordt nooit wat weggegooid. Alles wordt gebruikt.quote:
Win-winquote:Op dinsdag 16 april 2024 11:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
En als je dat al niet was, dan word je het wel.
Het gros komt van de vleesboerderijen, waarna het dier naar een slachthuis gaat. Het dier wordt middels een pen in het hoofd verdoofd en zo geslacht.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:52 schreef grrrrg het volgende:
Is toch prima?
Ik snap dat de meeste mensen niet willen weten waar vlees vandaan komt
Zo'n beetje als een griffioenquote:Op dinsdag 16 april 2024 08:37 schreef Domnivoor het volgende:
Ik probeer me voor te stellen hoe een half-kip-half-koe eruit ziet.
Vermoedelijk niet heel smakelijk.
En ironisch gezien het liefst bij een islamitische slager, niet omdat ik daar nou zo'n fan van ben maar je weet 1000% zeker dat daar nooit zo'n linkse meute stampij komt maken om een dood dierquote:
Dat is geen rommel, is juist heel waardevol voedsel.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:17 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het gros komt van de vleesboerderijen, waarna het dier naar een slachthuis gaat. Het dier wordt middels een pen in het hoofd verdoofd en zo geslacht.
Vanuit daar wordt het ingepakt en naar de supermarkten vervoerd.
Maar blijkbaar heeft het slachthuis ook nog een extra afdeling, waar rommel als in de OP in wordt gespoten
Ander vlees in rundergehakt dat niet van een rund afkomstig is, is verkeerd aangeduid vlees en de compensatie die in vlees wordt verwerkt waardoor er minder vlees benodigd is voor het uiteindelijke product, is gewoon rommel.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat is geen rommel, is juist heel waardevol voedsel.
Heb niets tegen seperatorvlees, of tegen bloed. Maar als ik rundergehakt wil, wil ik rundergehakt, door de vleeswolf gedraaid rundvlees. Er wordt al genoeg met gehakt gerommeld, snippers uit de hele wereld worden verwerkt, of rund vet van het ene continent met te mager vlees van elders.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat is geen rommel, is juist heel waardevol voedsel.
Ik zou het in principe prima vinden. Ik heb ook niks tegen seperatorvlees. Waar het voor mij wel misgaat is wanneer labels als "duurzaam" en "gezond" worden gebruikt om producten die goedkoper zouden moeten zijn, vanwege goedkopere grondstoffen juist als duurder te verkopen of voor dezelfde prijs met "pluspunten" en daar vrees ik wel voor.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:52 schreef grrrrg het volgende:
Is toch prima?
Wat heeft weten waar je vlees vandaan komt er mee te maken dat men eiwit uit bloed halen wil om het door gehakt te mengen?quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:52 schreef grrrrg het volgende:
Is toch prima?
Die twee gaan toch vaak hand in hand? Hoe meer je van een rund weet te verkopen als vlees, hoe lager de milieuimpact per kilo vlees en hoe hoger de opbrengst. Zolang het duidelijk gelabeld is lijkt mij dat dubbel winst. Als dit (https://edepot.wur.nl/211109) factsheet nog klopt, werd bloed niet zo hoogwaardig verwerkt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mooi milieuverhaal, maar het gaat natuurlijk vooral om het strekken van het product. Dan denk ik, nee, dank je wel AH, maar als ik rundergehakt wil dan wil ik rundergehakt.
Ook gaat men kip/rundergehakt aanbieden
[..]
Wat er niet gezegd wordt of dit kippenvlees is wat mechanisch van karkassen wordt gehaald, zogenaamd seperatorvlees.
Alsof die allemaal niet net zo handelen, het alleen niet zeggen. Leer mij slagers kennen. Niet meer zo fris vlees behandelen met peroxide of halamide om het kiemgetal terug te brengen. Vlees van de vrijbank en noodslachtingen, een leuk partijtje kopen waarna een schip vol brits rundvlees dat wegens BSE aan de ketting lag was plotsklaps leeg.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:51 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Andere supermarkten maken er net zo'n bende van. Vlees koop je bij de slager (en brood bij de bakker).
Meer van het rund gebruiken maakt het nog lang niet klimaatneutraal. Het maakt het iets minder slecht. Iets.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:38 schreef Sapstengel het volgende:
Wel lekker makkelijk voor de AH. Wat afvalproducten door je vlees gooien en dus meer winst maken en tegelijkertijd lekkere virtue signal want "het milieu". En de linkse elite die bij AH shopt kan zichzelf ook lekker op de schouders kloppen. Ik eet vlees, maar het is wel een stuk klimaatneutraler zo!
Bij voorkeur een buitenlandse, daar heb je nog kwaliteit.quote:
Ditquote:Op dinsdag 16 april 2024 16:51 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Bij voorkeur een buitenlandse, daar heb je nog kwaliteit.
Ik haal tegenwoordig mijn vlees bij een poolse slager. Stond laatst een duitser naast me toen ik daar stond te wachten en die zei dat het vlees van de poolse slager de ouderwetse duitse kwaliteit heel dicht benadert. Vraag je gehakt, dan gaat er gewoon een stuk vlees naar keuze de gehaktmolen in terwijl je wacht.
Natuurlijk gaat het minder kosten, alleen niet voor ons!quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:38 schreef PiyeReloaded het volgende:
Gaat het minder kosten? Nee? Dan is het een scam.
Niets mis met bloedworst of balkenbrij, ook niet tegen seperatorvlees, klassieke cervelaatworst of andere zaken als pens, boudin Blanc of whatever. Het punt is, als ik gehakt koop wil ik gehakt, geen industrieel verwerkt bloedplasma uit Verweggistan.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Verwerk je als restaurant een beest van kop tot staart, dan ben je superhip. Doe je het als supermarktketen, dan is het ineens rommel.
Op zich vind ik het een prima om te kijken hoe je met restproducten die normaal in laagwaardige toepassing en terecht komen, een hoogwaardigere toepassing kunt verzinnen. Eigenlijk is het niets anders dan de moderne versie van bloedworst en balkenbrij.
Mee eens. Het moet wel goed gelabeled worden. Nu ben ik niet iemand die van de leg raakt omdat er in "vega kipstuckjes" geen kip zit maar het moet wel redelijkerwijs duidelijk zijn dat dit geen normaal gehakt is. Noem het desnoods ¨gehakt-fantasie" ofzo.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niets mis met bloedworst of balkenbrij, cervelaatworst of andere zaken als pens, boudin Blanc of whatever. Het punt is, als ik gehakt koop wil ik gehakt, geen industrieel verwerkt bloedplasma uit Verweggistan.
virtue signalquote:Op dinsdag 16 april 2024 16:38 schreef Sapstengel het volgende:
Wel lekker makkelijk voor de AH. Wat afvalproducten door je vlees gooien en dus meer winst maken en tegelijkertijd lekkere virtue signal want "het milieu". En de linkse elite die bij AH shopt kan zichzelf ook lekker op de schouders kloppen. Ik eet vlees, maar het is wel een stuk klimaatneutraler zo!
Waar kun je vlees kopen waarvan je ervan uit kunt gaan dat het kwalitatief goed is?quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alsof die allemaal niet net zo handelen, het alleen niet zeggen. Leer mij slagers kennen. Niet meer zo fris vlees behandelen met peroxide of halamide om het kiemgetal terug te brengen. Vlees van de vrijbank en noodslachtingen, een leuk partijtje kopen waarna een schip vol brits rundvlees dat wegens BSE aan de ketting lag was plotsklaps leeg.
Allemaal meegemaakt.
Ik koop het bij een bevriende horecaslager, bij de Hanos of bij een bioboer (Varkensvlees). Ik ga er niet vanuit dat het goed is, ik kan meestal aan het vlees zien hoe de kwaliteit is.quote:Op dinsdag 16 april 2024 19:23 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Waar kun je vlees kopen waarvan je ervan uit kunt gaan dat het kwalitatief goed is?
Ik heb geen zin om voor mijn boodschappen tig zaken af te gaan. Daarom haal ik gewoon alles bij de supermarkt, ook dat is prima te eten.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:51 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Ik haal tegenwoordig mijn vlees bij een poolse slager. Stond laatst een duitser naast me toen ik daar stond te wachten en die zei dat het vlees van de poolse slager de ouderwetse duitse kwaliteit heel dicht benadert. Vraag je gehakt, dan gaat er gewoon een stuk vlees naar keuze de gehaktmolen in terwijl je wacht.
Sommige mensen zijn snel tevreden, anderen zijn kwaliteit gewend.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om voor mijn boodschappen tig zaken af te gaan. Daarom haal ik gewoon alles bij de supermarkt, ook dat is prima te eten.
Ja lekker makkelijk als je gepensioneerd bent.quote:Op woensdag 17 april 2024 07:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn snel tevreden, anderen zijn kwaliteit gewend.
Is dit heel veel meer bijzonder dan de bloedworst die verderop in het schap ligt?quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:43 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Er wordt nooit wat weggegooid. Alles wordt gebruikt.
Het bijzondere is dat men het nu voor menselijke consumptie gaat gebruiken.
Kill...... me....quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met dank aan Midjourney.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de AH gaat dit minder kosten. Je kan beter AH aandelen kopen dan AH producten.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:38 schreef PiyeReloaded het volgende:
Gaat het minder kosten? Nee? Dan is het een scam.
Ik ben niet gepensioneerd hoor, ik werk gewoon. Elke zaterdag ga ik 2 supermarkten langs en de poolse winkel, waar ik ook oud papier en glas kan weggooien. Een wekelijks rondje, werkt prima.quote:Op woensdag 17 april 2024 07:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk als je gepensioneerd bent.
Dorpsslager is ook op zaterdag open.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:06 schreef Molo het volgende:
Thuiswerken en langs de dorpsslager kunnen tussendoor
Dè smoes om troep troeper te maken.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:08 schreef FlippingCoin het volgende:
De milieukaart wordt maar al te graag gepakt om gewoon meer geld te verdienen.
Ik ben niet gepensioneerd hoor, ik werk gewoon. Elke zaterdag ga ik 2 supermarkten langs en de poolse winkel, waar ik ook oud papier en glas kan weggooien. Een wekelijks rondje, werkt prima.quote:Op woensdag 17 april 2024 07:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Misschien niet representatief, maar het verschil in kwaliteit is gigantisch. Bovendien gun ik de lokale middenstand mijn geld veel meer dan zo'n AH miljardenbedrijf die de klant met troep afschepen.quote:Op woensdag 17 april 2024 10:30 schreef Gimmick het volgende:
Supermarkten hebben een marktaandeel van 85 procent als het gaat om vleesverkoop. Slagers 15 procent. Dus de fok-hipster crowd die allemaal naar lokaal gesourcete Poolse artisan slagers gaan ('vleesjuwelier' genoemd) is niet representatief.
Lekker op vrijdag gehakt van zes dagen oud nassen zekerquote:Op woensdag 17 april 2024 12:08 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dorpsslager is ook op zaterdag open.
En dit jaquote:Op woensdag 17 april 2024 12:09 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Misschien niet representatief, maar het verschil in kwaliteit is gigantisch. Bovendien gun ik de lokale middenstand mijn geld veel meer dan zo'n AH miljardenbedrijf die de klant met troep afschepen.
Alleen dit is al quatsch.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dit eiwit wordt gewonnen uit bloedplasma, dat normaal gesproken wordt weggegooid tijdens het slachtproces.
Ben ik niet, goed eten vind ik gewoon erg belangrijk.quote:Op woensdag 17 april 2024 07:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja.quote:Op woensdag 17 april 2024 07:54 schreef 111210 het volgende:
[..]
Is dit heel veel meer bijzonder dan de bloedworst die verderop in het schap ligt?
Dit plasma-eiwit wordt al jaren gebruikt in onder andere (goedkope) ham en carpaccio. Om kleine stukjes vlees aan elkaar te plakken zodat het beter te verwerken/verkopen is. Staat op de ingredientenlijst als varkens- dan wel rundereiwit.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:17 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja.
Bloed worst voor bloed wordt direct verwerkt.
Nu moet het eerste industrieel bewerkt worden om het bloed en plasma te scheiden en dan eiwit uit plasma.
Er moet weer eens geknutseld worden.
Dat zeg ik geknutseld.quote:Op woensdag 17 april 2024 16:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dit plasma-eiwit wordt al jaren gebruikt in onder andere (goedkope) ham en carpaccio. Om kleine stukjes vlees aan elkaar te plakken zodat het beter te verwerken/verkopen is. Staat op de ingredientenlijst als varkens- dan wel rundereiwit.
Dat snap ik, maar het is gewoon weer een truc om het beter te doen lijken dan het daadwerkelijk is.quote:
Het punt is, je quote mij zo dat het leek alsof ik dat schreef, maar het was een quote uit het artikel.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het is gewoon weer een truc om het beter te doen lijken dan het daadwerkelijk is.
Er wordt vrijwel niets weggegooid bij slachten, alles heeft een functie.
Goedkope ham, jaquote:Op woensdag 17 april 2024 16:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dit plasma-eiwit wordt al jaren gebruikt in onder andere (goedkope) ham en carpaccio. Om kleine stukjes vlees aan elkaar te plakken zodat het beter te verwerken/verkopen is. Staat op de ingredientenlijst als varkens- dan wel rundereiwit.
Nope, klopt, men neemt stukjes rundvlees en plakt die aan elkaar in een plastic tube met een diameter van een cm of 6-8 en daar wordt dan carpaccio van gesneden.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Goedkope ham, ja
Maar carpaccio??? Dat lijkt me stug, dat zie en voel en proef je toch meteen?
Maar ga je dan ook altijd voor je groenten naar een groenteboer, voor je kaas naar een kaasboer, voor je koek en taart naar een banketbakker, etc.?quote:Op woensdag 17 april 2024 12:04 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Ik ben niet gepensioneerd hoor, ik werk gewoon. Elke zaterdag ga ik 2 supermarkten langs en de poolse winkel, waar ik ook oud papier en glas kan weggooien. Een wekelijks rondje, werkt prima.
Je gelooft het misschien niet, maar inderdaad. Mijn vrouw haalt kaas op de markt bij de kaasboer, onze dochter is gediplomeerd bakker en werkt nu in de bakkerij bij de lidl en bakt de heerlijkste dingen op verzoek. De groente halen we meestal gewoon in de super, maar alleen als het er goed uitziet. Zo niet, dan gaat mijn vrouw in de loop van de week even langs de turkse groenteboer of haalt het op de markt. Ja, we zijn misschien een beetje verwend zo, maar eten wel altijd kwaliteit.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar ga je dan ook altijd voor je groenten naar een groenteboer, voor je kaas naar een kaasboer, voor je koek en taart naar een banketbakker, etc.?
Als jij meent dat AH goed vlees heeft, dan heb je nog nooit goed vlees gegeten.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:35 schreef grrrrg het volgende:
Die puristen hier zijn zo treurig
Niks mis mee met wat AH doet. Integendeel, dit is kwalitatief beter dan menig slagerij waar de poep bacteriën je om de oren vliegen.
Als jij meent dat AH slecht vlees verkoopt, dan is jouw smaak aangepast door je principes.quote:Op woensdag 17 april 2024 19:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als jij meent dat AH goed vlees heeft, dan heb je nog nooit goed vlees gegeten.
Bij de Turkse of Marokkaanse slagers ook zo fijn, geen bijzaken door je gehaktquote:Op dinsdag 16 april 2024 16:51 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Walgelijkquote:Op woensdag 17 april 2024 17:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nope, klopt, men neemt stukjes rundvlees en plakt die aan elkaar in een plastic tube met een diameter van een cm of 6-8 en daar wordt dan carpaccio van gesneden.
Als je dus ronde plakjes krijgt, weet je wat je krijgt.
Ik meen in deze aflevering te zien
https://kro-ncrv.nl/persb(...)van-waarde-carpaccio
Of anders was het deze
https://npo.nl/start/seri(...)/seizoen-6/plakvlees
Is idd zo ja.quote:Op woensdag 17 april 2024 23:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Bij de Turkse of Marokkaanse slagers ook zo fijn, geen bijzaken door je gehakt
Nee, ze worden gedood door de pen en daarvoor verdoofd, of met gas of met stroom.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:17 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het gros komt van de vleesboerderijen, waarna het dier naar een slachthuis gaat. Het dier wordt middels een pen in het hoofd verdoofd en zo geslacht.
Vanuit daar wordt het ingepakt en naar de supermarkten vervoerd.
Maar blijkbaar heeft het slachthuis ook nog een extra afdeling, waar rommel als in de OP in wordt gespoten
Nog iemand die nog nooit goed vlees gegeten heeft.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als jij meent dat AH slecht vlees verkoopt, dan is jouw smaak aangepast door je principes.
quote:Op donderdag 18 april 2024 08:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nog iemand die nog nooit goed vlees gegeten heeft.
Heeft niets met verheven smaak te maken, maar alles met de miserabele kwaliteit van supermarktvlees. Als je niet beter gewend bent, tja, dan denk je dat het zo hoort.quote:Op donderdag 18 april 2024 16:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ga lekker tegen iemand anders jouw 'verheven smaak' etaleren.
Eierlegende Wollmichsauquote:Op dinsdag 16 april 2024 11:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Cow & Chicken, the incest years
Ik koop zo af en toe vlees van de slager en dat is wel echt aanzienlijk betere kwaliteit dan van de AH hoor. Heeft weinig met principes te maken.quote:Op woensdag 17 april 2024 22:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als jij meent dat AH slecht vlees verkoopt, dan is jouw smaak aangepast door je principes.
Je bent niet van vlees en bloed? Je bent vegetariër en je eet vegetarisch.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:30 schreef Pizzakoppo het volgende:
Een Volkswagen is een prima auto. Een Lamborghini is een nog betere auto.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik koop zo af en toe vlees van de slager en dat is wel echt aanzienlijk betere kwaliteit dan van de AH hoor. Heeft weinig met principes te maken.
Als je altijd in een Golf 2 rondrijdt vind je dat een prima auto. Dan switch je naar een Audi Q8 en denk je, ja, dat is beter. Na een half jaar stap je weer eens in die Golf 2 . Op dat moment heb je een WTF ervaring. Wat een armoede.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Een Volkswagen is een prima auto. Een Lamborghini is een nog betere auto.
Maakt dat de Volkswagen een slechte auto? Nee.
Zucht....quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je altijd in een Golf 2 rondrijdt vind je dat een prima auto. Dan switch je naar een Audi Q8 en denk je, ja, dat is beter. Na een half jaar stap je weer eens in die Golf 2 . Op dat moment heb je een WTF ervaring. Wat een armoede.
Helemaal terug over het milieuverhaal gesproken.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je altijd in een Golf 2 rondrijdt vind je dat een prima auto. Dan switch je naar een Audi Q8 en denk je, ja, dat is beter. Na een half jaar stap je weer eens in die Golf 2 . Op dat moment heb je een WTF ervaring. Wat een armoede.
Ik eet liever minder echt vlees, dan evenveel bloedplasmavleesquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Helemaal terug over het milieuverhaal gesproken.
Een Golf 2 persoon heeft, al is het vaak niet een keuze, een veel kleinere voetafdruk dan een Audi Q8 persoon.
Helemaal eens. Dat gerommeld met vlees, kweekvlees, etc,quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik eet liever minder echt vlees, dan evenveel bloedplasmavlees
Bij een voorbeeld gaat het om de essentie van het voorbeeld, wat er mee gezegd wordt. Het gaat niet om het voorbeeld zelf.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:02 schreef BertV het volgende:
[..]
Helemaal terug over het milieuverhaal gesproken.
Een Golf 2 persoon heeft, al is het vaak niet een keuze, een veel kleinere voetafdruk dan een Audi Q8 persoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |