quote:Woordvoerder Isralisch leger: "Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Isral"
"Iran heeft tientallen drones gelanceerd richting Isral", dat zegt Daniel Hagari, de woordvoerder van het Isralische leger, in een toespraak op de Isralische televisie. De laatste dagen heeft Iran meermaals gedreigd met wraakacties voor de Isralische aanval op de Iraanse ambassade in Damascus in Syri. Volgens Hagari kan het "uren duren" voor de drones Isral bereiken.
Iraakse veiligheidsdiensten bevestigen aan persagentschap Reuters dat drones vanuit Iran over Irak richting Isral vliegen. Het Iraakse ministerie van Transport kondigt aan dat het luchtruim boven Irak wordt afgesloten voor al het vliegverkeer.
Het Isralische leger heeft de opdracht gekregen om de drones uit de lucht te schieten, zegt Hagari. Volgens de woordvoerder van het Isralische leger kan het "uren duren" voor de drones Isral bereiken. Ook het Isralische luchtruim wordt afgesloten.
Het luchtruim in Jordani was al afgesloten. De Jordaanse veiligheidsdiensten zouden ook gezegd hebben dat ze klaar zijn om "vliegtuigen of drones" die het vliegverbod schenden te onderscheppen of neer te schieten.
Wat vooraf ging:
Op 1 april lanceerde Isral een aanval op de Iraanse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus. Bij die aanval kwamen 16 mensen - onder wie 2 hooggeplaatste commandanten van de Iraanse Revolutionaire Garde - om het leven.
De Iraanse Ayatollah Ali Khamenei reageerde meteen dat Isral "moet en zal worden gestraft". De afgelopen dagen werd de dreiging vanuit Iran steeds groter. Gisteren zei de Amerikaanse president Biden dat een vergelding "eerder vroeger dan later" zou plaatsvinden.
Het Witte Huis bevestigt de aanval en zegt dat het Isral zal steunen en verdedigen tegen elke Iraanse dreiging. President Biden zit deze namiddag (lokale tijd) samen met zijn veiligheidsadviseurs om de situatie te bespreken.
Eerder vandaag had Biden omwille van de oplopende spanningen in het Midden-Oosten zijn weekendplannen in Delaware al geannuleerd. Hij keerde enkele uren geleden terug richting Washington "voor een spoedoverleg".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/13/conflict-iran-israel/
Als je te lui bent om even die linkjes te lezen van CNN en ISW welke ik gepost heb dan heeft het natuurlijk geen zin om antwoord te geven op domme vragen.quote:Op maandag 15 april 2024 19:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
En bom op een gebouw in Damascus beantwoorden met een paar honderd raketten en drones is dat ook.
Die tijd komt er sowieso wel.quote:Op maandag 15 april 2024 20:18 schreef Cilantro het volgende:
Voor Isral is die nu wel de beste tijd om te escaleren. Wachten totdat Iran een kernmacht is, is te laat.
Niet als ze terug het stenen tijdperk in worden gebombardeerd.quote:Op maandag 15 april 2024 20:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die tijd komt er sowieso wel.
En ze drukken bij 200 raketten op het lanceerknopje, zodat er dit keer ook echt 100 richting Isral gaan.quote:Op maandag 15 april 2024 20:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oke, dus dan sturen ze 500 drones ofzo die amper iets raken?
Ik vraag me meer af wat het Iraanse volk wil. Zitten die echt te wachten op een regiemchange?quote:Op maandag 15 april 2024 20:47 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Wat kan Iran eigenlijk? Afgezien van een hoop raketten afschieten niet veel.
Zo ver ik weet was 't een Iraans consulaat. Wat was 't dan wel?quote:Op maandag 15 april 2024 20:50 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Er is geen consulaat platgegooid. Wat een desinformatie weer.
Als ze al opstijgen:quote:Op maandag 15 april 2024 20:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oke, dus dan sturen ze 500 drones ofzo die amper iets raken?
Het gebouw met het witte hek eromheen is het consulaat.quote:Op maandag 15 april 2024 20:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo ver ik weet was 't een Iraans consulaat. Wat was 't dan wel?
Dat zou de ambassade zijnquote:Op maandag 15 april 2024 20:58 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Het gebouw met het witte hek eromheen is het consulaat.
[ afbeelding ]
Een ambassade kan uit verschillende gebouwen bestaan.quote:Op maandag 15 april 2024 20:58 schreef Cilantro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
1. Was geen consulaat.quote:
Matig jegens deze paralympirsquote:
Er zit natuurlijk meer ruimte in dan of een theocratie, of een corrupte koning.quote:Op maandag 15 april 2024 20:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik vraag me meer af wat het Iraanse volk wil. Zitten die echt te wachten op een regiemchange?
Lees wel dingen dat er mensen hopen dat Reza Pahlavi ooit als leider komt maar hoeveel mensen willen dat? En hoe goed is dat?
Ja, eigenlijk wel schandelijk richting onze verticaal uitgedaagde medemens.quote:
We kennen een soort van precedent:quote:
notthisshitagain.jpgquote:
Nee dat is de ambassade, het gebouw in puin is de consulaire afdeling van de ambassade.quote:Op maandag 15 april 2024 20:58 schreef Cilantro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denk niet dat we nog lang moeten wachtenquote:Op maandag 15 april 2024 21:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
notthisshitagain.jpg
Gaan we nu weer dagenlang krijgen dat het er nu cht aan gaat komen.
Hoop of denk?quote:Op maandag 15 april 2024 21:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Denk niet dat we nog lang moeten wachten
Het voelt gelukkig nog niet als zo'n 'ik wacht nog maar even met slapen'-avond, zoals zaterdagquote:Op maandag 15 april 2024 21:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Denk niet dat we nog lang moeten wachten
Je eerste foto is het gebouw wat er nog steeds staat. Zelfde hek, zelfde gevel.quote:Op maandag 15 april 2024 21:23 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat is de ambassade, het gebouw in puin is de consulaire afdeling van de ambassade.
Voor en na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij deze aanslag zijn twee Iraanse generaals en vijf officieren om het leven gekomen.
Klopt, dat is de ambassade. De consulaire afdeling maakt onderdeel uit van het complex, niet voor niets bevonden zich daar generaals en officieren.quote:Op maandag 15 april 2024 21:28 schreef Cilantro het volgende:
Je eerste foto is het gebouw wat er nog steeds staat. Zelfde hek, zelfde gevel.
Wat was het dan wel?quote:Op maandag 15 april 2024 21:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
1. Was geen consulaat.
2. Werd niet zomaar platgegooid zoals zij dat schetst in dat scenario.
Wel grappig dat dit soort propaganda als zoete koek gegeten wordt. Dan moet er al veel haat en jaloezie zitten.
Waarom zeg je dan "voor en na"?quote:Op maandag 15 april 2024 21:29 schreef Za het volgende:
[..]
Klopt, dat is de ambassade. De consulaire afdeling maakt onderdeel uit van het complex, niet voor niets bevonden zich daar generaals en officieren.
Hmmm, so much wrong with this.quote:Op maandag 15 april 2024 21:29 schreef Za het volgende:
niet voor niets bevonden zich daar generaals en officieren.
Gelukkig heb ik al het slaaptekort wat opgebouwd is ingehaaldquote:Op maandag 15 april 2024 21:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het voelt gelukkig nog niet als zo'n 'ik wacht nog maar even met slapen'-avond, zoals zaterdag
Nog steeds hoop dat serieuze shit uitblijft. Misschien ergens een dingetje op een basis ofzo en dan een sarcastische tweet met dat het wat Isral betreft nu concluded is.
Is dat zo?quote:Op maandag 15 april 2024 21:31 schreef Cilantro het volgende:
Het ingestorte gebouw stond nergens officieel te boek als ambassade/consulaat.
Kan jij proberen naar nieuwsberichten te linken in plaats van naar twitter berichten waar tegeltjesnieuwsheden op staan?quote:
Zeur niet zo, niemand dwingt je op de post te lezenquote:Op maandag 15 april 2024 21:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Kan jij proberen naar nieuwsberichten te linken in plaats van naar twitter berichten waar tegeltjesnieuwsheden op staan?
Het bericht heeft wederom geen bron, het is gewoon ongefundeerde troep.
Die waren toch onderdeel van de Abraham Accords?quote:
Vrijwel al je 'nieuwsberichten' zijn een tweet zonder enige bron van irrelevante accounts. Je zou ook iets kunnen doen met die kritiek.quote:Op maandag 15 april 2024 21:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zeur niet zo, niemand dwingt je op de post te lezen
Kun ja allicht niet een beetje varieren? Denk niet dat iemand zit te wachten op werkelijk elke tweet van meneer mevrouw the spectator index.quote:Op maandag 15 april 2024 21:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zeur niet zo, niemand dwingt je op de post te lezen
Nog niet, maar als ze samen tegen Iran gaan strijden zal het een kwestie van tijd zijnquote:Op maandag 15 april 2024 21:40 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Die waren toch onderdeel van de Abraham Accords?
Ik wel, geen zin om zelf op twitter te zitten.quote:Op maandag 15 april 2024 21:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kun ja allicht niet een beetje varieren? Denk niet dat iemand zit te wachten op werkelijk elke tweet van meneer mevrouw the spectator index.
Het verbaasd mij dat Iran niet in staat is om dit soort sophisticated precisie bombardementen uit te voeren op hoge Israelische personen. Ipv zo'n farce van een drone en raket aanval waar iedereen je over uitlacht.quote:Op maandag 15 april 2024 21:23 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat is de ambassade, het gebouw in puin is de consulaire afdeling van de ambassade.
Voor en na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij deze aanslag zijn twee Iraanse generaals en vijf officieren om het leven gekomen.
BREAKING 😱quote:Op maandag 15 april 2024 21:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kun ja allicht niet een beetje varieren? Denk niet dat iemand zit te wachten op werkelijk elke tweet van meneer mevrouw the spectator index.
Dan moet sugar daddy VS, wel even wat pegels af tikken, om de productie van Arrow 3 flink op te schroeven, want de rest van het Midden Oosten, heeft geen coole ballistische verdediging schild.quote:Op maandag 15 april 2024 21:39 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Israel, VS, Jordanie, KSA tegen Iran, Syrie en Irak.
Ze moeten een flink stuk omvliegen dus denk raketten.quote:Op maandag 15 april 2024 22:12 schreef Dr88 het volgende:
Spanning stijgt. Gaat Isral luchtaanvallen doen ? of raketten?
Vliegtuigen, dus.quote:Op maandag 15 april 2024 22:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze moeten een flink stuk omvliegen dus denk raketten.
Nou....quote:
Heel hard blaffen in de hoop dat de andere hond je niet aanvalt.quote:
quote:Op maandag 15 april 2024 22:28 schreef damsco het volgende:
Iran gaat hard in het kontje genomen worden
Nou; israel gaat niet hoog van de toren roepen dat ze iets gaan doen, en dan niks doen.quote:Op maandag 15 april 2024 22:40 schreef PzKpfw het volgende:
[..]![]()
Denk dat er weinig meer gaat gebeuren nu.
Je mag het draaien of keren maar als Trump president was, was er amper oorlog in de wereld. Meneertje biden komt aan de macht en we zijn op haar verwijderd van WW3.quote:Op maandag 15 april 2024 21:59 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dan moet sugar daddy VS, wel even wat pegels af tikken, om de productie van Arrow 3 flink op te schroeven, want de rest van het Midden Oosten, heeft geen coole ballistische verdediging schild.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abqaiq%E2%80%93Khurais_attack
En zelfs als er geld voor de brug komt, zal dat vast gecanceld worden, omdat die hersenloze Amerikanen, weer de verkrachter Oempa Loempa herkiezen.
Ik zie niet in wat dat met Biden of Trump te maken heeft.quote:Op maandag 15 april 2024 22:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Je mag het draaien of keren maar als Trump president was, was er amper oorlog in de wereld. Meneertje biden komt aan de macht en we zijn op haar verwijderd van WW3.
Maar ze zijn eigenlijk beiden veel te oud
Trump is zelf een joker.quote:Op maandag 15 april 2024 22:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat dat met Biden of Trump te maken heeft.
Het is gewoon maar net in welke periode je president bent. Het is niet zo dat Trump extra Jokers in z'n pakje kaarten heeft.
Veel.quote:Op maandag 15 april 2024 22:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat dat met Biden of Trump te maken heeft.
Ze blijven verder blaffenquote:Op maandag 15 april 2024 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heel hard blaffen in de hoop dat de andere hond je niet aanvalt.
Dat kan goed een vorm van angst zijn.
Vermoedelijk een raket die wel zijn doel kan raken?quote:
quote:Op maandag 15 april 2024 22:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vermoedelijk een raket die wel zijn doel kan raken?
Vrijbrief voor Netanyahu.quote:
China en rusland?quote:Op maandag 15 april 2024 22:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Vrijbrief voor Netanyahu.
Het kan gebeuren dat Iran, China en Rusland keihard gaan toeslaan en dat het alsnog escaleert. Of dat Netanyahu te ver gaat.
Ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op maandag 15 april 2024 23:01 schreef kurk_droog het volgende:
Volgens mij onderschatten mensen Iran hier behoorlijk.
Waarom zouden China en Rusland toeslaan?quote:Op maandag 15 april 2024 22:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Vrijbrief voor Netanyahu.
Het kan gebeuren dat Iran, China en Rusland keihard gaan toeslaan en dat het alsnog escaleert. Of dat Netanyahu te ver gaat.
Onwaarschijnlijk.quote:
Volgens mij niet.quote:Op maandag 15 april 2024 23:01 schreef kurk_droog het volgende:
Volgens mij onderschatten mensen Iran hier behoorlijk.
Ja, die woed omdat china en rus echt wel iran te hulp gaan schieten.quote:Op maandag 15 april 2024 23:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En daarom woedt er een oorlog in Oekraine.
Rusland kan Oekrane amper aan, die willen erop dit moment echt geen 2e front bij.quote:Op maandag 15 april 2024 23:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En daarom woedt er een oorlog in Oekraine.
quote:Op maandag 15 april 2024 23:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom zouden China en Rusland toeslaan?
Om een alliantie uit te dragen, alle drie de landen kampen met sancties uit het Westen en zullen sterkte moeten laten zien. Daarnaast duurt de oorlog in Oekraine alleen zolang door hulp van het Westen, Rusland wordt dan weer geholpen door Iran en China en Iran zal dit waarschijnlijk ook terug verwachten.quote:Op maandag 15 april 2024 23:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rusland kan Oekrane amper aan, die willen erop dit moment echt geen 2e front bij.
Isral heeft een hypermodern leger, daar zou Rusland een hele kluif aan krijgen.
En atoomwapens? Veel heb je er niet nodig om Isral te vernietigen maar Isral heeft ze ook...
Die was toch niet bedoeld als escalatie, "De zaak kan als afgerond worden beschouwd" etc.quote:Op maandag 15 april 2024 23:09 schreef Cuendillar het volgende:
die aanval van gisteren was lachwekkend slecht.
Wat zou Rusland moeten doen tegen Isral? Ik zie het niet.quote:Op maandag 15 april 2024 23:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
Om een alliantie uit te dragen, alle drie de landen kampen met sancties uit het Westen en zullen sterkte moeten laten zien. Daarnaast duurt de oorlog in Oekraine alleen zolang door hulp van het Westen, Rusland wordt dan weer geholpen door Iran en China en Iran zal dit waarschijnlijk ook terug verwachten.
Iran moeten helpen.quote:Op maandag 15 april 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat zou Rusland moeten doen tegen Isral? Ik zie het niet.
Boter bij de vis is wat ander dan 'elkaar helpen'.quote:Op maandag 15 april 2024 23:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
Om een alliantie uit te dragen, alle drie de landen kampen met sancties uit het Westen en zullen sterkte moeten laten zien. Daarnaast duurt de oorlog in Oekraine alleen zolang door hulp van het Westen, Rusland wordt dan weer geholpen door Iran en China en Iran zal dit waarschijnlijk ook terug verwachten.
Helpen met wat? Isral aanvallen? Waarmee? Wapens leveren? Waarvandaan?quote:
De komende aanval van Isral zal ook niet bedoeld zijn als escalatie. Daarna kan Iran de zaak ook als afgedaan beschouwen.quote:Op maandag 15 april 2024 23:20 schreef Za het volgende:
[..]
Die was toch niet bedoeld als escalatie, "De zaak kan als afgerond worden beschouwd" etc.
Dan zou rus de VS triggeren om zich er militair mee te gaan bemoeien.quote:Op maandag 15 april 2024 23:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zie letterlijk geen scenario waar Rusland zich er aan waagt om Isral aan te vallen en ook geen reden, tenzij Isral zelf Rusland direct zou aanvallen.
Ja, inderdaad.quote:Op maandag 15 april 2024 23:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
De komende aanval van Isral zal ook niet bedoeld zijn als escalatie. Daarna kan Iran de zaak ook als afgedaan beschouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
De aanval van Israel kostte 13 mensen het leven, die van Iran niemand.quote:Op maandag 15 april 2024 23:23 schreef Perrin het volgende:
De komende aanval van Isral zal ook niet bedoeld zijn als escalatie. Daarna kan Iran de zaak ook als afgedaan beschouwen.
KABOOOOOOM!quote:
dus? israel heeft iron dome en iron beam. Vooral die laatste is onuitputtelijkquote:Op dinsdag 16 april 2024 01:22 schreef BeriBeri het volgende:
Het is wachten op Hezbollah die zich ermee gaat bemoeien, die hebben 150.000+ raketten
Als die van Libanon een tweede Gaza willen maken moeten ze dat vooral doen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 01:22 schreef BeriBeri het volgende:
Het is wachten op Hezbollah die zich ermee gaat bemoeien, die hebben 150.000+ raketten
Dus daarom kwam de helft sowieso niet aan?quote:Op maandag 15 april 2024 23:20 schreef Za het volgende:
[..]
Die was toch niet bedoeld als escalatie, "De zaak kan als afgerond worden beschouwd" etc.
Kostte wel 1 miljard aan luchtafweer.quote:Op dinsdag 16 april 2024 00:33 schreef Za het volgende:
[..]
De aanval van Israel kostte 13 mensen het leven, die van Iran niemand.
Waarom doorgaan, dat is wel degelijk een escalatie en ook zo bedoeld.
quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kostte wel 1 miljard aan luchtafweer.
goedkoop. Want iedereen in de regio weet nu dat zelfs een massale aanval onvoldoende is om schade te doen. Daarnaast was het voor Iran ook niet gratis natuurlijk, die hebben ook een paar honderd miljoen er door gejaagd.En de economie van israel kan dat soort bedragen makkelijker opwekken. Straks met een grotendeels iron beam verdediging zijn de kosten nagenoeg nihilquote:Op dinsdag 16 april 2024 08:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kostte wel 1 miljard aan luchtafweer.
Dat zullen ze anders doen en niet met bommen.quote:
Iets meer informatie over n van je favoriete Twitterspeeltuinen - OSINT DEFENDERquote:
quote:OSINTdefender is a user of the social network X, which was previously known as Twitter. His posts often contain pro-Russian propaganda or blatant lies. Some of his publications have been a concern for many readers. For example, the story about Ukrainians being accused of a war crime for throwing a grenade at Russians or his praise of Russia's power and its geopolitical influence,
Just in!quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:45 schreef StateOfMind het volgende:
Accounts die elke scheet als BREAKING 😱😱😱 of JUST IN 😱😱😱 brengen neem ik sowieso met wagonladingen zout.
Niet omdat ze het niet probeerden. Israel gooide n bom. Iran schoot 300 raketten en drones af. Je kunt Israel niet verwijten dat dat Iraanse spul inferieure meuk is dat probleemloos uit de lucht werd geschoten. Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 00:33 schreef Za het volgende:
[..]
De aanval van Israel kostte 13 mensen het leven, die van Iran niemand.
Waarom doorgaan, dat is wel degelijk een escalatie en ook zo bedoeld.
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:56 schreef michiel_merk het volgende:
Mooi zo, vannacht niks gebeurd, zal hier wel bij blijven voorlopig.
Ik ben er nog niet zo zeker van..quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:56 schreef michiel_merk het volgende:
Mooi zo, vannacht niks gebeurd, zal hier wel bij blijven voorlopig.
Het lijkt me vrij dom om als israel te dreigen en daarna niks te doen. Dan zouden mensen kunnen denken dat het terug dreigen van iran de doorslag heeft gegeven. Gezichtsverlies is alles, daar in die woestijn.quote:
Verbaast me dat je het woordje gezichtsverlies berhaupt kent. Like gegeven.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gezichtsverlies is alles, daar in die woestijn.
Tuurlijk. Dat is iets waar anderen altijd last van hebben, ik niet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:20 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Verbaast me dat je het woordje gezichtsverlies berhaupt kent. Like gegeven.
Nog een like voor deze referentiequote:Op dinsdag 16 april 2024 12:03 schreef StateOfMind het volgende:
John Travolta en Nicolas Cage, die leden pas gezichtsverlies
quote:De Britse luchtvaartmaatschappij EasyJet schrapt alle vluchten van en naar Isral tot 27 oktober. Gisteren besloot EasyJet al om deze week niet meer op Isral te vliegen. Eind maart hervatte de vliegmaatschappij juist de vluchten van en naar Isral.
https://nos.nl/l/2516656#UPDATE-container-76864860
Iran gaat zijn handen vol hebben aan Israel. Grote kans dat die Rusland dan niet meer zo hard kunnen steunen. Dat geeft Oekraine weer mogelijkheden waardoor Rusland moeite zal krijgen Iran te steunen.quote:Op maandag 15 april 2024 23:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Iran moeten helpen.
De koude oorlog tussen het Westen en Oosten is weer vanouds en ik verwacht dat deze drie elkaar niet zullen laten vallen.
Hun plaat blijft hangen.quote:
Zelfde PR als Rusland?quote:
-Mocht Israel reageren dan zullen ze 10x zo hard terugslaanquote:
Gratis bier theequote:Op dinsdag 16 april 2024 14:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
-Mocht Israel reageren dan zullen ze 10x zo hard terugslaan
-Deze keer zullen we binnen een paar sec met een tegenaanval komen
-Zionistische regime zal verslagen worden
-Wij willen de-escaleren
-Al Aqsa zal bevrijd worden
Mis ik nog iets?
Zonder suiker mag ik hopen?quote:
Yeah right. Het was de bedoeling dat de hele wereld ze uitlacht. Geloof je het zelf?quote:
Eigenlijk bedoelde Iran het heel sympathiek deze aanval. Jeweettoch.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Yeah right. Het was de bedoeling dat de hele wereld ze uitlacht. Geloof je het zelf?
Aangezien je al een tijdje roept dat Israel disproprtioneel reageert, zou je het OK vinden als ze terugslaan met 25% van het aantal dat Iran afschoot? Dus met zo'n 75 bommen, kruisraketten, etc?
Kwajongensstreekquote:Op dinsdag 16 april 2024 14:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eigenlijk bedoelde Iran het heel sympathiek deze aanval. Jeweettoch.
Gebbetje tussen concurrenten in de regio. Niet te zwaar aan tillen.quote:
Dat doen ze al jaren.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:54 schreef Ali_boo het volgende:
Over Rusland gesproken, ze gaan wapens leveren aan Iran
Zou mooi zijn als Isral nu wapens gaat leveren aan Oekrane.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:54 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
[ x ]
Russian weapons help Iran harden defenses against Israeli airstrike
https://www.washingtonpos(...)sia-drones-missiles/
Oke, maar dat ontkent niemand toch ook?quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
Het is ook weer zo hilarisch ... het 'gepropageerde beeld' van het irrationele en monsterlijk regime van Iran.
Zou het ook kunnen dat dit gewoon de realiteit is en geen propaganda betreft? Een regime van een stel mullahs, dat vrouwen zonder hoofddoek neerknuppelt, zweepslagen hanteert voor vermeend overspel en demonstraties bestraft met stenigingen of publiekelijke executies.
Die raketten die ze zaterdag afvuurden, maakt Iran die zelf of hebben ze geschopt bij de Russen?quote:
Als ze lang door vergaderen krijgen ze eten op het werk, en anders moeten ze thuis zelf koken, dus ja.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:59 schreef Ali_boo het volgende:
Ze vergaderen nog steeds en lijken geen overhaaste beslissingen te nemen
[ x ]
Wat boeit het.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Die raketten die ze zaterdag afvuurden, maakt Iran die zelf of hebben ze geschopt bij de Russen?
Een betere wraak kun je niet hebben. Eerst je wapenleverancier uitschakelen en dan pas toeslaan.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:56 schreef Cilantro het volgende:
Zou mooi zijn als Isral nu wapens gaat leveren aan Oekrane.
Right. Ze kunnen hun eigen verliezen in Oekraine amper opvangen. Zelfs Servi is overgeschakeld naar de Rafale.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:54 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
[ x ]
Ja, maar dat is escalatie en rode lijnen etc.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:56 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Ik zou mijn geld terugvragen als ik Iran wasquote:
Jaquote:Op dinsdag 16 april 2024 15:47 schreef BMW1993 het volgende:
Denken jullie dat we over het hoogtepunt heen zijn van de escalatie tussen beide landen?
Wanneer? Ergens in 2040 ofzo?quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:54 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
[ x ]
quote:
Prima toch. Krijgen ze ook niet het verwijt veel te hard te reageren.quote:
Dan is de reactie helemaal geen reactie. Want dat deed Israel al.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Prima toch. Krijgen ze ook niet het verwijt veel te hard te reageren.
Als ze slim zijn blazen wat topmensen en wat kantoren van die moraliteitspolitie op. Geeft ze weer wat credit bij de Iraanse burgers.
De vraag is hoe Iran daar mee om zal gaan..quote:
Wat weet militairen nou over militaire zaken? Die militairen zouden in de leer moeten bij random users op fok.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Yeah right. Het was de bedoeling dat de hele wereld ze uitlacht. Geloof je het zelf?
Aangezien je al een tijdje roept dat Israel disproprtioneel reageert, zou je het OK vinden als ze terugslaan met 25% van het aantal dat Iran afschoot? Dus met zo'n 75 bommen, kruisraketten, etc?
Ik heb het over de leiders van de morality police. Die staan onder gezag van de ayatollah.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan is de reactie helemaal geen reactie. Want dat deed Israel al.
quote:🇮🇷🇮🇱🇺🇲 Absolutely NOT true. These are either wishful thinking or #disinformation campaigns. (Both in my opinion)
If something, the #Arab governments learned four things from the recent show:
1) The #US will only defend #Israel. For #Washington, #Arab govs don't account = no credibility for US commitments.
2) The US is not willing to enter a war for a 3rd country even if it was Israel. Conclude whatever you want concerning what the Arab govs can get out of this.
3) #Iran might not be able to hurt Israel or afraid of a serious/real confrontation given the expected devasting retaliation, but Iran can hurt very badly Arab govs relying on untrustworthy US & not afraid of them.
Why they should risk all this when they can just make a deal with #Tehran! (Which is the same thing the US is doing: seeking a deal with Iran)
4) #Israel is clearly can't survive without US support, and can't depend solely on its own capacity to "defend" itself. This undermines the whole wishful thinking claiming Israel can and would defend Arab govs vs Iran.
It's that simple in the current regional and international dynamics. No spinning can counter that argument.
quote:Ok, when I said the IRGC pulled its punches with its airstrikes, apparently I was almost comically underselling things.
Every ballistic missile that landed at Nevatim and Ramon airbase hit their intended target (by the looks of it, head-on).
But, for “some reason”, they evidently carefully avoided hitting obviously high-priority targets (such as the 50 odd hardened shelters and ammunition revetments) and C4ISR structures.
Of the confirmed hits, the IRGC cratered:
1x Guard Tower
2x ground vehicle repair depots
1x transportation aircraft maintenance facility (probably where the one C-130 was dinged up)
Oh, and they dropped a ballistic missile on top of the base’s officer’s swimming pool/rec center. You can see screenshots close-ups of what was hit prior to the attack via google maps attached here.
Veel Iraniers zijn gewoon pro die Ayatollah'squote:Op dinsdag 16 april 2024 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb het over de leiders van de morality police. Die staan onder gezag van de ayatollah.
Die gewoon whacken. Iraanse burgers, vooral vrouwen, zijn die lui spuugzat.
Het zijn Gelovigen, die zijn ouderwets en koken berhaupt niet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ze lang door vergaderen krijgen ze eten op het werk, en anders moeten ze thuis zelf koken, dus ja.
[ afbeelding ]
Het is allemaal wat lastig in te schatten voor een amateur maar hier zou je uit op kunnen maken dat Iran een signaal heeft gegeven dat ze kunnen raken wat ze willen, zonder daadwerkelijk iets nuttigs te raken.quote:
Veel ook niet. 'Weg met de Dictator' wordt nog regelmatig van de daken geschreeuwd.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veel Iraniers zijn gewoon pro die Ayatollah's
Gratis voedsel, daar zeggen Joden geen nee tegen!quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ze lang door vergaderen krijgen ze eten op het werk, en anders moeten ze thuis zelf koken, dus ja.
[ afbeelding ]
Ik ook nietquote:Op dinsdag 16 april 2024 18:20 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Gratis voedsel, daar zeggen Joden geen nee tegen!
Waarom zouden ze dat doen nadat een headhoncho van de RG is opgeblazen? Nu kunnen ze een tegenaanval verwachten. Bombardeer dan het complete vliegveld in puin. Wat ontplofte vliegtuigen maakt een tegenaanval lastiger en het maakt qua pr een veel betere indruk.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is allemaal wat lastig in te schatten voor een amateur maar hier zou je uit op kunnen maken dat Iran een signaal heeft gegeven dat ze kunnen raken wat ze willen, zonder daadwerkelijk iets nuttigs te raken.
Nopequote:Op dinsdag 16 april 2024 15:47 schreef BMW1993 het volgende:
Denken jullie dat we over het hoogtepunt heen zijn van de escalatie tussen beide landen?
Schot voor de boeg?quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen nadat een headhoncho van de RG is opgeblazen? Nu kunnen ze een tegenaanval verwachten. Bombardeer dan het complete vliegveld in puin. Wat ontplofte vliegtuigen maakt een tegenaanval lastiger en het maakt qua pr een veel betere indruk.
Daarmee zouden ze Rusland tegen de haren instrijken dat willen ze al twee jaar niet. Heeft schijnbaar te maken met Rusland in Syriequote:Op dinsdag 16 april 2024 14:56 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Denk dat ze het wel durven, maar strategisch gezien is het gewoon niet slim.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:33 schreef Discombobulate het volgende:
Israel durft dus niet echt hard terug te slaan. Prima.
Wat zijn de strategische nadelen?quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat ze het wel durven, maar strategisch gezien is het gewoon niet slim.
Dat is ook wat ik heb gehoord alleen is de situatie nu wel veranderd met de openlijke russische steun aan Iran.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarmee zouden ze Rusland tegen de haren instrijken dat willen ze al twee jaar niet. Heeft schijnbaar te maken met Rusland in Syrie
Iran kan echt wel heel wat terugdoen. En er is ook nog Hezbollah met 100k raketten en een flink leger.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat zijn de strategische nadelen?
Iran kan (lijkt 't) nauwelijks iets terugdoen en als ze Iran nu hard slaan zien Iran en de overige vijanden dat israel verdedigend en aanvallend heel sterk is. Hup, rammen die handel
Ben je gek, we beginnen pasquote:Op dinsdag 16 april 2024 15:47 schreef BMW1993 het volgende:
Ik denk niet dat Israel zich daar heel erg druk over gaat maken.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarmee zouden ze Rusland tegen de haren instrijken dat willen ze al twee jaar niet. Heeft schijnbaar te maken met Rusland in Syrie
Hezbollah durfde in oktober Hamas niet te helpen. Die speeches van die leider vergeten? Waarom zouden ze zich, nu Israel Hamas keihard heeft geraakt, dat nu wel ineens gaan doen? Waarom zou Hezbollah zich moeten laten vernietigen? Want als je denkt dat die een zachtere behandeling dan Hamas gaan krijgen mag je mij uitleggen waarom.quote:Op dinsdag 16 april 2024 19:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iran kan echt wel heel wat terugdoen. En er is ook nog Hezbollah met 100k raketten en een flink leger.
Dat de-escalerende van de Amerikanen werkt ook echt voor geen meter. Waar is de tijd gebleven dat Amerika voor de goede zaak opkwam?quote:
Niet dat ik geloof dat gequote bericht op waarheid berust, maar uitgesloten is het niet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 19:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat de-escalerende van de Amerikanen werkt ook echt voor geen meter. Waar is de tijd gebleven dat Amerika voor de goede zaak opkwam?
Landen die onderdeel uitmaken van het bekende as van het kwaad begrijpen alleen de taal van de dood.
"Isral durft ook niet hard terug te slaan blababla"quote:Op dinsdag 16 april 2024 19:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hezbollah durfde in oktober Hamas niet te helpen. Die speeches van die leider vergeten? Waarom zouden ze zich, nu Israel Hamas keihard heeft geraakt, dat nu wel ineens gaan doen? Waarom zou Hezbollah zich moeten laten vernietigen? Want als je denkt dat die een zachtere behandeling dan Hamas gaan krijgen mag je mij uitleggen waarom.
Nee, met de Joden in Rusland.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De meeste berichten: er is wel besloten wat er gaat gebeuren, maar nog niet wanneer, want de voorbereidingen zijn nog niet klaar.quote:
Steve geeft zijn publiek wat ze willen.quote:
Dat was de reden waarom Isral de VN resolutie niet wilde ondertekenen die Rusland veroordeelde voor de inval van Oekrane.quote:Op dinsdag 16 april 2024 19:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Israel zich daar heel erg druk over gaat maken.
Verwacht zelf niet al te veel eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 16 april 2024 20:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De meeste berichten: er is wel besloten wat er gaat gebeuren, maar nog niet wanneer, want de voorbereidingen zijn nog niet klaar.
Steve: "Breaking! Het kan elk moment los gaan!!"
Je kan het niet snel goed doen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 19:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet dat ik geloof dat gequote bericht op waarheid berust, maar uitgesloten is het niet.
De zwakte van de VS en het afbrokkelen van Pax Americana gaat enkel leiden tot meer en meer escalatie. De dictators grijpen hun kans. Met onderhandelen en appeasement ga je dat niet afwenden, integendeel.
some ministers call for attack on sensitive sites inside Iranquote:
quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
some ministers call for attack on sensitive sites inside Iran
Some, wat wil de rest dan, vraag je je af...?
Dat is inderdaad wat vele analisten aangeven. https://www.theguardian.c(...)ed-netanyahu-criticsquote:Op dinsdag 16 april 2024 18:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is allemaal wat lastig in te schatten voor een amateur maar hier zou je uit op kunnen maken dat Iran een signaal heeft gegeven dat ze kunnen raken wat ze willen, zonder daadwerkelijk iets nuttigs te raken.
Klopt...quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:01 schreef kurk_droog het volgende:
Als Isral iets gaat doen...en Iran blijft erbij dat ze dan weer reageren..dan stopt het dus niet.
Werd ook wel eens tijd.quote:
Lijkt me na dat gedoe van zaterdag toch wel logisch om je mensen op te roepen het land te verlaten? Noorwegen of all places zal echt niet nu ineens als eerste in de wereld informatie hebben dat Isral nu aan gaat vallenquote:
Blijkbaar is het reisadvies voor Iran al een tijdje op rood in Nederlandquote:Op dinsdag 16 april 2024 22:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt me na dat gedoe van zaterdag toch wel logisch om je mensen op te roepen het land te verlaten? Noorwegen of all places zal echt niet nu ineens als eerste in de wereld informatie hebben dat Isral nu aan gaat vallen
Ik ga niet zo lang zitten wachten. Of je gaat escaleren of je doet het niet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Volgende week vieren ze Pesach in Isral, dus een tegenactie zal naar verwachting daarvoor of daarna zijn en niet in die week zelf. Goed punt?
Daarna inderdaad.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Volgende week vieren ze Pesach in Isral, dus een tegenactie zal naar verwachting daarvoor of daarna zijn en niet in die week zelf. Goed punt?
Isral en de VS weten alles van de slagkracht van Iran hoor.quote:Op dinsdag 16 april 2024 22:24 schreef Tjacka het volgende:
Ik denk overigens niet dat de eerste aanval van Iran hun maximale capaciteit was en dat Isral hun land gaat overspelen.
Ja die zien hun droneleveringen in gevaar komen.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:08 schreef Aether het volgende:
Kremlin urges de-escalation between Iran and Israel
https://www.timesofisrael(...)een-iran-and-israel/
Israel is ook altijd gematigd geweest met steun voor Oekraine volgens mij. Maar als het uitloopt op een oorlog met Iran, dan zal Israel vroeg of laat ook wel in aanraking komen met Rusland idd.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja die zien hun droneleveringen in gevaar komen.
Klopt, het dilemma voor Isral is dat in zowel Rusland als Oekrane Joden wonen, vandaar de terughoudendheid.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Israel is ook altijd gematigd geweest met steun voor Oekraine volgens mij. Maar als het uitloopt op een oorlog met Iran, dan zal Israel vroeg of laat ook wel in aanraking komen met Rusland idd.
En dat maakt Isral dus geen haar beter dan andere religieuze kut landen. Lekker boeiend zou ik zeggen.quote:Op woensdag 17 april 2024 12:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt, het dilemma voor Isral is dat in zowel Rusland als Oekrane Joden wonen, vandaar de terughoudendheid.
Er wonen net iets meer moslims dan Joden in Oekrane maar dat weerhoudt Iran er niet van om wapens te leveren aan Rusland dus dat is iets te kort door de bocht.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:07 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En dat maakt Isral dus geen haar beter dan andere religieuze kut landen. Lekker boeiend zou ik zeggen.
Wel lachen dat Rusland escalatie in Oekrane geen probleem vindt...quote:Op woensdag 17 april 2024 12:08 schreef Aether het volgende:
Kremlin urges de-escalation between Iran and Israel
https://www.timesofisrael(...)een-iran-and-israel/
Haha, je hebt wel gelijk. Social media maakt het echt een bizarro world soms.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:33 schreef Akathisia het volgende:
Het zijn wel aandachtshoertjes met z'n allen h. Hou gewoon je muil en laat zien wat je durft.
Denk dat het allemaal niet heel spannend gaat worden. Zullen wat militaire doelen zijn, of Hezbollah ofzoquote:Op woensdag 17 april 2024 17:31 schreef Ali_boo het volgende:
Soon!
Maw kan over een paar uur beginnen maar ook over een paar dagen
[ x ]
Dat lijkt me wel jaquote:Op woensdag 17 april 2024 17:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat het allemaal niet heel spannend gaat worden. Zullen wat militaire doelen zijn, of Hezbollah ofzo
Zo speelt elk land gewoon het spelletje hoor. Uiteindelijk draait het gewoon om macht.quote:Op woensdag 17 april 2024 15:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel lachen dat Rusland escalatie in Oekrane geen probleem vindt...
Denk niet dat Iran passief zal toekijkenquote:Op woensdag 17 april 2024 17:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat het allemaal niet heel spannend gaat worden. Zullen wat militaire doelen zijn, of Hezbollah ofzo
Als het allemaal waar is, dan hebben ze wel heel veel vertrouwen in hun Iron Dome afweersysteem of ze zijn naef.quote:
Kan Iran zich voorbereiden. Beter was gelijk, nu hebben ze alle tijd voor de luchtverdediging of de boel onder de grond plaatsen.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:31 schreef Ali_boo het volgende:
Soon!
[ x ]
Ook al richten ze zich tot enkel militaire doelen, kunnen ze een reactie verwachten. Laat staan als ze een ''statement'' willen makenquote:Op woensdag 17 april 2024 19:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het allemaal waar is, dan hebben ze wel heel veel vertrouwen in hun Iron Dome afweersysteem of ze zijn naef.
Iran is er klaar voor,100%quote:Op woensdag 17 april 2024 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan Iran zich voorbereiden. Beter was gelijk, nu hebben ze alle tijd voor de luchtverdediging of de boel onder de grond plaatsen.
Ze stellen het gewoon een paar keer uit, puur om jou te pestenquote:Op woensdag 17 april 2024 17:33 schreef Akathisia het volgende:
Het zijn wel aandachtshoertjes met z'n allen h. Hou gewoon je muil en laat zien wat je durft.
En dan net als de ayatollah even rustig op de plee dacht te zitten..quote:Op woensdag 17 april 2024 19:59 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ze stellen het gewoon een paar keer uit, puur om jou te pesten![]()
[ x ]
Ja, alsof een leidend figuur bij de Iraanse republieken garde iets anders zou zeggen.... De kans dat iemand van het politbureau Stalin in zijn gezicht tegen durfde te spreken is waarschijnlijk vergelijkbaar grootquote:
Zoals die befaamde scene in Jurassic Parcquote:Op woensdag 17 april 2024 20:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan net als de ayatollah even rustig op de plee dacht te zitten..
Dat weet Isral maar al te goed. Ook zij zien liever weer de oude Iran waarmee ze bondgenoten waren. Dit is wel het momentum om toe te slaan.quote:Op woensdag 17 april 2024 07:12 schreef Aether het volgende:
Graffiti in Iran
https://www.timesofisrael(...)pport-for-jerusalem/
[ afbeelding ]
Strike Israel, we’ll do the rest on the streets.
[ afbeelding ]
War is the ace card for governments in crisis.
[ afbeelding ]
Israel, hit (the Iranian regime). They don’t have the balls to take revenge.
[ afbeelding ]
Graffiti in Iran boldly requests Israel to bomb the Supreme Leader's residence, revealing Iranians' extreme opposition to their rulers.
[ afbeelding ]
Die waren gehyped maar Isral is m.b.t. Iran best in een lastige positie. Iran is door haar grootte en geografie niet in te nemen zonder enorme slachtoffers aan de aanvallende kant, ook door Amerika niet. Te behouden is het al helemaal niet. Amerika gaat Iran dus niet proberen in te nemen. Iran blijft dus bestaan in haar huidige capaciteit.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:13 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Net als de Republikeinse Garde in Irak![]()
Onverslaanbaar
Totdat over een lange tijd niemand meer leeft van die het hebben gestart en het volk lekker blijft doorvechten met elkaar. Uiteindelijk is men daar al duizenden jaren bezig.quote:Op woensdag 17 april 2024 23:22 schreef kurk_droog het volgende:
Eens met hierboven, daarom zou Isral gewoon verstandig zijn om geen verdere actie te ondernemen onder het mom van deescalatie.
Maar goed, jammer dat die lui geen haar beter zijn dus die zullen wel weer gaan schieten waarna Iran hetzelfde doet tot je bij bovenstaande komt.
Die strike staat al jaren op de agenda. Worden ze in Iran niet echt nerveus van. In Isral is het wel wat nerveuzer. Dit is de eerste keer dat Iran direct reageert en van zich afbijt. Dat hadden ze niet zien aankomen. Nu weten ze dat Iran ze kan treffen als Iran dat wil en waar Iran dat wil. Dus het wordt stukken lastiger om er zover kleerscheuren mee weg te komen.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:31 schreef Ali_boo het volgende:
Soon!
[ x ]
Op zich goed nieuws, als Isral niet aan gaat vallen tijdens/rond Joodse feestdagen zitten we nagenoeg voor altijd goed.quote:Op donderdag 18 april 2024 09:31 schreef Ali_boo het volgende:
We kunnen met zijn alleen voorlopig rustig slapen
Tegenaanval zal plaatsvinden na de Pesach
[ x ]
Dat jij een poster van Khamenei boven je bed hebt hangen, is al wel duidelijk hoor.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die strike staat al jaren op de agenda. Worden ze in Iran niet echt nerveus van. In Isral is het wel wat nerveuzer. Dit is de eerste keer dat Iran direct reageert en van zich afbijt. Dat hadden ze niet zien aankomen. Nu weten ze dat Iran ze kan treffen als Iran dat wil en waar Iran dat wil. Dus het wordt stukken lastiger om er zover kleerscheuren mee weg te komen.
Beter dan die van Bibbi de genocide loverquote:Op donderdag 18 april 2024 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat jij een poster van Khamenei boven je bed hebt hangen, is al wel duidelijk hoor.
[ afbeelding ]
Moet er niet aan denken.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Beter dan die van Bibbi de genocide lover
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou van beide erg slecht slapen.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Khamenei is inderdaad vriendelijker voor vrouwenquote:Op donderdag 18 april 2024 17:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Isral kan ook Irans nuclear doctrine...quote:Op donderdag 18 april 2024 16:40 schreef Aether het volgende:
Iran could review its ‘nuclear doctrine’ amid possibility of Israeli strike
https://www.timesofisrael(...)y-of-israeli-strike/
quote:Op donderdag 18 april 2024 22:21 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Isral kan ook Irans nuclear doctrine...
... reviewen.
Wakkerquote:Op vrijdag 19 april 2024 03:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
A U.S. official confirmed to ABC News Israeli missiles have hit a site in Iran. The official could not confirm whether Syria and Iraq sites were hit as well.
-ABC News' Martha Raddatz
Begonnen dus. (terwijl FOK! diep in slaap is? anyone here)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |