Altijd mooi die Buck Rogers from the 25th century interieurenquote:Op zondag 14 april 2024 11:57 schreef RamboDirk het volgende:
Geen idee waarom er verbouwd moest worden. Op de foto's van funda ziet het er keurig uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kwestie van smaak natuurlijk maar ik zou er niets meer aan doen.
Dit zijn renders van hoe het huis er na een "flip" uit kan zien, geen echte foto's.quote:Op zondag 14 april 2024 11:57 schreef RamboDirk het volgende:
Geen idee waarom er verbouwd moest worden. Op de foto's van funda ziet het er keurig uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die plaatjes heeft de aannemer ze laten zienquote:Op zondag 14 april 2024 11:57 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier in Duitsland vragen ze zich doodleuk vier ton voor bouwvallen met een oliegestookte verwarmingsketel waar - getuige de schrootjes tegen de wanden - sinds de jaren '70 niets meer aan gedaan is. Ieder het zijne, maar je kunt je geld beter gewoon in de fik steken.quote:Op zondag 14 april 2024 11:53 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gelijkvloers en vrijstaand. Die vraagprijs is dus ingesteld op boomers die op hun oude dag een nieuwe stek zoeken en een godsvermogen aan overwaarde van het oude huis kunnen meenemen. Hier in de buurt gaan al die uitgeleefde bungalows waar al sinds de eeuwwisseling niks meer aan gedaan is ook voor de absolute hoofdprijs weg steeds.
quote:Op zondag 14 april 2024 12:02 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dit zijn renders van hoe het huis er na een "flip" uit kan zien, geen echte foto's.
Bedankt, Hans.quote:Op zondag 14 april 2024 12:03 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die plaatjes heeft de aannemer ze laten zien
Dat is nog aan de lage kant tegenwoordigquote:Op zondag 14 april 2024 11:45 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Meer dan een half miljoen vraagprijs voor zulke aftandse ouwe troep.
Dat hebben onze overburen ook gedaan; vraagprijs 690.000 euro en na aankoop het hele huis leeg- en kaal getrokken tot zelfs het er uit trekken van de plafonds om netwerkkabels te verleggen aan toe. Maandenlang gerenoveerd met o.a. een nieuwe badkamer, keuken en ramen er in en de werkzaamheden duren, drie jaar na aankoop, nog altijd onverminderd voort.quote:Op zondag 14 april 2024 12:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wat een verhaal, heb wel het idee dat er (nog) meer achter zit.
Dat een jaren '60 bungalow (groot) onderhoud nodig heeft is logisch, staat ook in de advertentie. Maar 2 á 3 ton verspijkeren in een huis van 5,5 ton? Dat doen ze zelfs in Kopen zonder Kijken niet..
Help ik heb een lamlendig kutwijfquote:
En wat moet je in godesnaam met deze foto's?quote:Op zondag 14 april 2024 11:45 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Meer dan een half miljoen vraagprijs voor zulke aftandse ouwe troep.
Dit zijn gerenderde foto's, waar zijn de echte?quote:Op zondag 14 april 2024 11:57 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk eens dom, ja ho maar.quote:Op zondag 14 april 2024 12:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dit zijn gerenderde foto's, waar zijn de echte?
Om met FOK! te spreken: "Moeten zij weten." Overwaarde creëren is natuurlijk ook niet heilig als je zelf zo'n investering het waard vindt. Als jouw overburen het pand na verbouwing voor minstens een miljoen zouden kunnen verkopen, is er geen vuiltje aan de lucht. En in de tussentijd hebben ze een huis dat precies aan hun woonwensen voldoet.quote:Op zondag 14 april 2024 12:52 schreef spicymchaggis het volgende:
Tegen de tijd dat ze klaar zijn heeft hen dat waarschijnlijk richting het miljoen gekost en dan woon je in een (weliswaar vrij groot en compleet onderkelderd) rijtjeshuis in een langzaam, maar zeker verpauperend klein Duits stadje.
De aannemer heeft gewoon de sleutel en er is duidelijk sprake van een conflictquote:Op zondag 14 april 2024 13:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Aparte reactie van de politie.
Er is wel een civielrechtelijke kantje aan het verhaal.
Maar inbreken, als in zonder toestemming een pand of terrein betreden, spullen meenemen waarvoor betaald is en spullen die niet van diegene zijn sowieso, is gewoon inbraak en diefstal.
De politie mag een aangifte in zo’n geval niet weigeren.
Ik zou mij daar drukker over maken, ook een verzekering gaat niet uitkeren zonder aangifte.
De aannemer mag natuurlijk wel zijn eigen spullen meenemen. En spullen die nog niet overgedragen zijn, horen daar ook bij.quote:Op zondag 14 april 2024 13:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Aparte reactie van de politie.
Er is wel een civielrechtelijke kantje aan het verhaal.
Maar inbreken, als in zonder toestemming een pand of terrein betreden, spullen meenemen waarvoor betaald is en spullen die niet van diegene zijn sowieso, is gewoon inbraak en diefstal.
De politie mag een aangifte in zo’n geval niet weigeren.
Ik zou mij daar drukker over maken, ook een verzekering gaat niet uitkeren zonder aangifte.
Omroep West: "Hallo aannemer, wat is jouw kant van het verhaal?"quote:Op zondag 14 april 2024 14:28 schreef stavromulabeta het volgende:
Maar goed, zonder de reactie van de aannemer (of iets als: "De aannemer wenst niet te reageren"), heb ik de indruk dat we maar het halve verhaal horen. Geen idee waarom Omroep West dat niet doet of vermeld, hoor en wederhoor lijkt me een journalistiek basisprincipe.
Dan hoort dat in dat artikel. Weet je in ieder geval dat er een poging tot zorgvuldigheid gedaan is. En dat de aannemer waarschijnlijk geen goed verhaal heeft.quote:Op zondag 14 april 2024 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omroep West: "Hallo aannemer, wat is jouw kant van het verhaal?"
Aannemer: "Ik wens niet te reageren."
Ja, ik dacht ook dat het in het artikel stond. Dit verhaal is dan te eenzijdig inderdaad.quote:Op zondag 14 april 2024 14:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dan hoort dat in dat artikel. Weet je in ieder geval dat er een poging tot zorgvuldigheid gedaan is. En dat de aannemer waarschijnlijk geen goed verhaal heeft.
edit: in het oorspronkelijke artikel staat: "Het gedupeerde gezin wil niet vertellen wie de aannemer is. Er worden juridische stappen ondernomen en bekendmaking van het bedrijf kan volgens de familie alleen maar voor meer ellende zorgen." Als ik journalist was, zou ik me verre houden van een verhaal waar ik de andere kant van het verhaal niet kan verifiëren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |