abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213226913
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:16 schreef pipster het volgende:
Ik heb van te voren aangegeven dat ik mijn eindtijd tussen de 4.15 en 4.30 verwachtte, daar heb ik mij prima aan gehouden kennelijk. Had ook wel het idee dat dat bij startvak vier paste. Maar wellicht dat er ook mensen gewoon een snellere tijd opgeven om zo in vak 3 te kunnen starten en alvast wat extra tijd hadden of om samen te kunnen starten met een sneller iemand.
Vergeet ook niet dat heel veel mensen te hard van start gaan tijdens zo'n evenement door de happening en adrenaline. Daardoor krijg je echt een mix van allerlei tempo's in die eerste paar kilometers.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213227110
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat heel veel mensen te hard van start gaan tijdens zo'n evenement door de happening en adrenaline. Daardoor krijg je echt een mix van allerlei tempo's in die eerste paar kilometers.
Voor de CPC stond ik (doeltemp 5:10/km) bewust achteraan in een iets te snel vak ( 5:00/km). Ik ben niet roomser dan de paus :X Ik heb mensen ingehaald die 8:00+ liepen waaronder een wandelaar en ben ingehaald door mensen die 4:00- liepen. echt een gigantisch verschil.

Als je beter gegroepeerd zit qua eindtijd dan heb je veel minder inhaal acties, minder opstoppingen/ongelukken/irritaties. OF iemand dan een positieve of negatieve split loopt maakt minder uit. Wel is er een goede flessenhals start nodig dan.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213227249
Ik ben er in theorie al uit voor volgend jaar 3,52km in 20 minuten ×12 voor een SUB 4 uur.
  dinsdag 16 april 2024 @ 14:07:09 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213227384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:32 schreef Evangelion het volgende:
Plannen voor forse uitbreiding Marathon Rotterdam: ‘Vervelend om lopers te moeten teleurstellen’
https://www.ad.nl/andere-(...)eurstellen~acf1f409/

Plannen voor 30.000. Volgend jaar minimaal 5000 meer dan nu.
Pfoe :o
NS, lezen jullie mee? })
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213227685
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 14:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
NS, lezen jullie mee? })
Die reden nu ook al extra (en bij andere grote (hardloop)evenementen ook), dus lijkt me wel. :)
pi_213227801
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2024 13:42 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Voor de CPC stond ik (doeltemp 5:10/km) bewust achteraan in een iets te snel vak ( 5:00/km). Ik ben niet roomser dan de paus :X Ik heb mensen ingehaald die 8:00+ liepen waaronder een wandelaar en ben ingehaald door mensen die 4:00- liepen. echt een gigantisch verschil.

Als je beter gegroepeerd zit qua eindtijd dan heb je veel minder inhaal acties, minder opstoppingen/ongelukken/irritaties. OF iemand dan een positieve of negatieve split loopt maakt minder uit. Wel is er een goede flessenhals start nodig dan.
Dat laatste denk ik ook idd, minder gedoe. Helemaal niet erg om hier of daar ingehaald te worden maar dit ging echt nergens over.
:)
pi_213227822
Ik heb een schema gevonden om op te bouwen naar 10 mijl *O*
En hopelijk ben ik daarmee dan ook in staat om mn volgende 10km een stukje sneller te lopen. Doel is onder 1:15 (team traag hier). Dat zou haalbaar moeten zijn.

En ik kreeg sis gelletjes aangeraden om uit te proberen dus die binnenkort eens aanschaffen.
pi_213229051
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 14:35 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Die reden nu ook al extra (en bij andere grote (hardloop)evenementen ook), dus lijkt me wel. :)
Geen busvervoer voor 9:00 uur naar Eindhoven tijdens de marathon in ieder geval.

Dus dan moet je behoorlijk haasten om je tas af te gooien én naar de start te rennen. Kleine meevaller dat ze je startnummer wel opsturen tegen meerprijs.
pi_213230989
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 15:01 schreef mignonne het volgende:
Wauw wat een fantastische tijd!!

Hier de 1/4 marathon in 1:22. Niet mn gewenste tijd van 1:19 maar close enough. Ik had wat moeite met de oneven weg in het kralingse bos en ook met de mensen die patsboem stil bleven staan bij de drinkpost. Kon er niet door :')
Maar... mn persoonlijke doel van alles hardlopen zonder te stoppen heb ik wél behaald en daar ben ik megatrots op *O*
Dit blijf ik een krankzinnige plek vinden om de waterpost te doen. En ongelijk, en de wegkant is juist een soort van kinderkopjes die met water spekglad worden. Snap ook wel dat je t ongeveer op 5km moet neerzetten bij een 10, maar toch.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_213231350
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 20:10 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dit blijf ik een krankzinnige plek vinden om de waterpost te doen. En ongelijk, en de wegkant is juist een soort van kinderkopjes die met water spekglad worden. Snap ook wel dat je t ongeveer op 5km moet neerzetten bij een 10, maar toch.
Hoe was jouw marathon dan :P
pi_213231619
M'n benen waren gisteren zo stijf als ik weet niet wat, maar vandaag is het alweer een stuk beter. ^O^

Hoe zit dat bij jullie?
pi_213231770
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:01 schreef chasse_friet het volgende:
M'n benen waren gisteren zo stijf als ik weet niet wat, maar vandaag is het alweer een stuk beter. ^O^

Hoe zit dat bij jullie?
Vorige keer ging beter. Toen had ik vakantie. ;(

Als ik een stukje wandel voelt het prima maar elke keer na een tijdje zitten is het weer moeizaam.
Wel OK verder. Maar niet "woensdag doen we wel weer 5k". Denk ik. :P
pi_213231885
quote:
99s.gif Op maandag 15 april 2024 11:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
Verslag! (pas op, sentimenteel :) )

Ik loop dit jaar de marathon van Rotterdam voor KWF. Mijn opa en oma ben ik kwijtgeraakt aan kanker, mijn schoonmoeder zal niet meer beter worden en de vriendin van m'n vader heeft het onlangs ook gehad (maar zij lijkt gelukkig schoon!).
Ik had al langer de ambitie om Rotterdam te lopen, maar nu kwam daar extra motivatie en een goed doel bij.

De trainingsperiode daar naartoe was matig, omdat mijn lichaam me vaak in de steek liet en ik een paar weken geleden nog wilde cancellen. Gelukkig hielp de peptalk van m'n trainer. Maar ik heb een hoop kilometers moeten skippen.

Gisteren bij de start merkte ik bij de eerste kilometer al dat het pittig zou worden. Mijn tijd van sub 4 uur heb ik toen al losgelaten en dat bleek een goed idee.
Na 7 kilometer begon m'n voet weer met het gebruikelijke klauwen waardoor het vertrouwen wegzakte. Maar de kramp die daardoor normaal gesproken uit ontstaat bleef uit. Ik liep heel vlak rond de 6:00/km tot zo rond de 27km.

De Erasmusbrug echter was enorm zwaar en een kantelpunt. Ik merkte dat ik het toen moeilijk begon te krijgen. Tempo zakte op de brug terug naar 7:00/km en daarna volgde die verrekte tunnel die omhoog ook veel te lang was en de verzuring echt z'n intrede deed.

Bij 30km sloeg de kramp definitief in m'n kuit en bovenbeen. Voor 't eerst wandelen, hardlopen, wandelen etc.
De gelletjes, water, banaan hielpen helaas maar heel beperkt. Ik heb de laatste 12 kilometer voor elke meter moeten strijden.

Strijden, omdat m'n schoonmoeder dat nu ook doet. "Wat stelt een marathon voor vergeleken met kanker?" Dat ging constant door m'n hoofd. Constant tranen in m'n ogen en dan kom je op kilometer 34; waar je vriendin een filmpje heeft opgenomen (op de grote schermen) met de echo van ons aanstaande kindje in haar hand. Godsamme zeg, toen brak ik.

Bij de finish stonden m'n moeder, m'n schoonouders, vriendin, vader en de vriendin van m'n vader die me over de finish heen juichten.

Ik weet het, een hoop sentimenteel gelul, maar voor mij een enorm beladen marathon waar het mij geen reet uitmaakte dat ik heb moeten wandelen (ookal denken sommigen daar anders over).

Ik heb het gehaald en ben gefinished in 4:45:13
quote:
6s.gif Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef pipster het volgende:
Mooi al die verhalen van al die topprestaties!

Ik heb in ieder geval een prachtige dag gehad en genoten van mijn marathon.
Om 9.45 afscheid genomen van vrouwlief, die moest in startvak vijf starten, ik stond in vier.

Daarna was 30 kilometer lang lekker rennen en zigzaggen (er lopen toch best veel mensen mee zeg). Tot kilometer dertig ging ik redelijk goed vooruit en zou ik zelfs de 6.12 kunnen halen. Maar daar liep ik in ene in de drukte, kreeg het heel erg warm en schoot mijn hartslag nogal omhoog. Ik herkende dit gevoel nog wel van een longrun en kwam toen kapot thuis aan. Dus meteen besloten die 6.12 los te laten en een tempo te zoeken wat ik wel een tijd vol kon houden. Dit ging prima tot de finish ik ben vanaf daar ook steeds wandelend langs de waterstands gelopen en heb rustig mijn water gedrongen om dan weer lekker verder te hobbelen.
Omdat ik het zo warm had was ik groot fan van de gele sponsjes met water. Steeds twee genomen één voor mijn nek en één voor mij gezicht.
Het bos wat velen kennelijk een lastig stuk vinden vond ik dan wel weer fijn, eindelijk de ruimte om een tempo voor mijzelf te lopen. En de relatieve rust beviel mij eigenlijk ook wel. Al werd er wel een renner door drie politieagenten vastgehouden die aan het gillen was dat hij verder wilde, de EHBO-ers vonden dit echter een minder goed plan. Het laatste stuk kreeg ik weer meer energie door mijn rustige lopen en er was dus nog wat ruimte voor een eindsprintje de laatste kilometer. De 4.12 is een 4.21 geworden, en dat is helemaal dikke prima :).

Daarna snel de app geopend om te zien waar vrouwlief uithing, die moest nog 7 kilometer dus ik heb lekker in het zonnetje gezeten in het uitloopvak en haar opgewacht bij de finish. Die supertrots ook de finish over kwam. Ze was bang dat ze eventueel de tijdslimiet zou halen van 5.30, maar ze had nog een klein halfuur over.

Al met een al een topervaring, maar het is wel een eind zeg...
Kleine klacht, als je met zijn vieren loopt, doe dat dan bij voorkeur niet met zijn vieren naast elkaar, zeker niet op de smalle stukken,....
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2024 12:27 schreef chasse_friet het volgende:
Mooi dat je het gehaald hebt Neo-Mullen! _O_

Zoals beloofd hier een wat uitgebreider verslag van mijn marathon:
De voorbereiding is eigenlijk helemaal perfect verlopen, geen training gemist, geen blessures, geen overbelasting en ik vond de lange duurlopen oprecht leuk omdat je dan ook op andere plekken komt dan je standaard rondjes.
Goed, de wedstrijddag:
Zoals te verwachten was door de zenuwen veel te vroeg wakker, ontbijtje gegeten en nog een tijdje gerelaxt voor ik naar het station fietste. Daar aangekomen waren er natuurlijk meer lopers die naar Rotterdam gingen, verder was het rustig op deze zondagochtend. In Tilburg overgestapt, waar het al een stuk drukker was, gelukkig nog een zitplaats kunnen bemachtigen, wat niet was weggelegd voor de reizigers die er in Breda nog bijkwamen.

In Rotterdam aangekomen even omgekleed en m'n tas afgegeven en gelijk maar doorgelopen naar het startgebied. Daar nog een collega tegengekomen die ook in startwave 3 stond.
Even later was het Lee Towers moment, wat wel leuk was, en de minuut stilte voor Kiptum was indrukwekkend.
Nadat de eerste waves vertrokken waren, was het de beurt aan onze wave. Ik had mezelf voorgenomen om gewoon lekker relaxed te lopen en niet teveel te focusen op een bepaald tempo, aangezien ik toch geen harde streeftijd had.
Uiteindelijk de eerste 10km gemiddeld 5:08 gelopen, wat ik daarna iets liet oplopen naar 5:15, wat ik makkelijk vol kon houden tot km 30. Daarna begon de vermoeidheid op te spelen en zakte m'n tempo tot 5:28, waar ik prima mee kon leven aangezien iedereen om me heen er ook behoorlijk doorheen zaten. Dit tempo kon ik nog wel 5 km volhouden, maar daarna voelden m'n benen echt leeg, m'n tempo zakte verder naar 5:52 en het voelde ontzettend stroperig. De verhalen dat een marathon pas begint bij km35 bleken dus bewaarheid te worden. Bij km 40 aangekomen ging het gewoon echt niet meer en heb ik ondanks het fantastische publiek (wat een absoluut gekkenhuis!) 2x een stukje moeten wandelen in de voorlaatste kilometer.
Daarna toch weer wat opgeladen en het laatste stuk wel kunnen rennen en ontzettend moe maar voldaan gefinished in 3:46:53.

Of ik een snellere tijd zou hebben neergezet als ik behoudener zou zijn gestart weet ik niet, maar het afzien in de laatste kilometers vind ik ergens ook wel mooi om meegemaakt te hebben.
Wat een helden hier! Echt heel goed gedaan!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 17 april 2024 @ 08:49:41 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213234363
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:29 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
[..]
[..]
Wat een helden hier! Echt heel goed gedaan!
Loop jij nog weleens een marathon?
  woensdag 17 april 2024 @ 09:02:40 #201
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213234464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:17 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Vorige keer ging beter. Toen had ik vakantie. ;(

Als ik een stukje wandel voelt het prima maar elke keer na een tijdje zitten is het weer moeizaam.
Wel OK verder. Maar niet "woensdag doen we wel weer 5k". Denk ik. :P
Als herstelloopje wel een goed idee :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213234628
Iemand nog een startnummer voor de 5km van leiden hebben?
:o

Ik kan onverwacht niet meer, alleen kan geen naam meer wijzigen dus je zal moeten lopen als Priscilla :P
Op anoniem
pi_213234764
Gisteren voor het eerst sinds de marathon van Rotterdam in 2022 (!) meer dan 10km gelopen. Ik heb vanaf 1 maand voorafgaand aan de marathon tot eind 2022 gekwakkeld met een flinke achillespeesblessure en sindsdien het lopen op een laag pitje gezet. Nu de goede mood weer te pakken met als doel de halve marathon van Eindhoven in Oktober :)
pi_213235576
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:49 schreef Quoi het volgende:

[..]
Loop jij nog weleens een marathon?
Jawel! Ik liep vorig jaar Rotterdam nog :)

Dit voorjaar wat meer de concentratie op de kortere afstanden. Eerst HM gelopen een paar weken geleden met een dik pr. En nu wil ik de komende weken nog pr's lopen op de 5 en 10 kilometer.
pi_213235646
Hoe gaat het met jullie tempo trouwens? Ik verbaas me er eigenlijk over dat ik nog altijd hetzelfde tempo kan lopen t.o.v. 12 jaar geleden (ik was 25 toen ik begon met hardlopen, ben nu 37). Uiteraard wel met een heel andere mindset aan het lopen inmiddels, maar in die zin merk ik soms weinig van het ouder worden.
  woensdag 17 april 2024 @ 11:33:54 #206
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213235673
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe gaat het met jullie tempo trouwens? Ik verbaas me er eigenlijk over dat ik nog altijd hetzelfde tempo kan lopen t.o.v. 12 jaar geleden (ik was 25 toen ik begon met hardlopen, ben nu 37). Uiteraard wel met een heel andere mindset aan het lopen inmiddels, maar in die zin merk ik soms weinig van het ouder worden.
Ik heb niet meer het tempo van mijn PR's. Toen kon ik een halve marathon in 1:42 en een marathon in 3:44 lopen. Ik trainde toen meer op de baan, maar heb mezelf ook uiteindelijk voorbij gelopen. Ik draag meer kilo's met me mee nu en ben geen lid meer van een hardloopvereniging, ik weet dus niet of me dat ooit nog op een gezonde manier lukt.
pi_213235701
Ik ben zelfs sneller dan 12 jaar geleden. Maar ja, toen was ik 32 jaar oud net begonnen met lopen. En nu loop ik alleen maar meer en sneller.
pi_213235725
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb niet meer het tempo van mijn PR's. Toen kon ik een halve marathon in 1:42 en een marathon in 3:44 lopen. Ik trainde toen meer op de baan, maar heb mezelf ook uiteindelijk voorbij gelopen. Ik draag meer kilo's met me mee nu en ben geen lid meer van een hardloopvereniging, ik weet dus niet of me dat ooit nog op een gezonde manier lukt.
Liep in 2013 ook de HM in 1:40, dat gaat me nu ook niet meer lukken (denk ik), maar 1:45-1:50 is denk ik best haalbaar met de juiste training en omstandigheden op de dag zelf.
pi_213235762
quote:
Zo rond mijn 30e kwam ik wel redelijk vooruit, al liep ik dan 1 soms 2 keer in de week. Daarna een tijd niet meer hardgelopen, nu weer opgepakt, maar 52 en een bmi van 26,5 zorgen er wel voor dat ik nu ook blij ben met een marathon van 6.06 (6.12 volgens de uitslag, maar ik heb iets van 42,8 km afgelegd) gemiddeld. Dam tot Dam ging in 5.31 vond ik ook best goed en de 30 van Schoorl in 5,51. Wil eigenlijk wel naar een gezond BMI weer, kilo of 6 tot 8 eraf, eens zien wat vooreffect dat heeft op mijn tijden. Aan de andere kant een lekker biertje op zijn tijd vind ik ook wel fijn dus ga niet alles aan de kant zetten. Ik heb wel heel veel plezier in het lopen en trailen en dat is het belangrijkste.

Op naar de Koning van Spanje, nog een paar weekjes en dan 22 km in de heuveltjes van Limburg.

[ Bericht 1% gewijzigd door pipster op 17-04-2024 11:56:18 ]
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_213235806
Ik ben team slow as f*ck :D
Maar ga volgende week aan de slag met tempo trainingen.

Vroeger liep ik wel sneller maar dat is gevoelsmatig want toen zonder horloge. Maar goed ik ben pas weer net een half jaartje begonnen dus t mag even duren.
  woensdag 17 april 2024 @ 11:49:11 #211
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213235823
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:21 schreef KapiteinIglo het volgende:
Iemand nog een startnummer voor de 5km van leiden hebben?
:o

Ik kan onverwacht niet meer, alleen kan geen naam meer wijzigen dus je zal moeten lopen als Priscilla :P
In 2019 vlak voordat de covid hier uitbrak liep ik in september met de naam Corona op mijn startnummer (Dam tot Dam loop). De mevrouw waar ik dat startnummer last minute van had overgenomen heet Corona. Krankzinnig toeval dat kort daarna de covid uitbrak 8)7
pi_213235835
Ik ben 6 jaar geleden begonnen met lopen, er zit bij mij nog steeds rek in. Over anderhalve maand maar weer eens poging wagen een nieuw PR op de 10km te lopen.
  woensdag 17 april 2024 @ 11:50:49 #213
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213235836
quote:
Ik loop nu harder dan 10 jaar geleden, toen ik 25 was. Heeft er vast mee te maken dat ik toen minder goed trainde, al is dat voor mijn gevoel helemaal niet zo. Best gek..
  woensdag 17 april 2024 @ 12:05:35 #214
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213236016
quote:
Ik ben nu minder snel dan vorig jaar, maar dat komt omdat ik vooral op afstand heb getraind. In theorie zou ik nu wel makkelijk sneller kunnen worden, aangezien ik veel meer kilometers heb gedaan dan ooit tevoren, maar daar heb ik geen zin in. :P

Ik geniet vooral van lange duurlopen en voel er weinig voor om mn pr’s (qua tijd) te verbeteren. Wil nu meer trails en ultra-lopen gaan doen, waarbij tijd van ondergeschikt belang is.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_213236044
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 12:05 schreef BOKA het volgende:
Ik geniet vooral van lange duurlopen en voel er weinig voor om mn pr’s (qua tijd) te verbeteren.
Zo sta ik er ook wel in hoor qua mindset. Ik wil met name comfortabel lopen en ben eigenlijk niet met tijden/pr's bezig. Maar dan verbaas ik me dus toch soms over een tempo dat ik vast kan houden van 11,5-12km/uur.
pi_213236282
Zo, ff paar dagen alle podcasts teruggeluisterd, socialmedia bijgewerkt, foto’s teruggekeken en ik moet alleen nog de NOS-uitzending en de Rijnmond-uitzending terugkijken en dan ben ik er helemaal klaar mee, nu nog even mijn dag afgelopen zondag in Rotterdam. Wordt een lang verhaal omdat ik het nu type op een laptop ipv telefoon:

Mijn (man, 35) oorspronkelijke doel was 3:15 als eindtijd. Ik ben vanaf kerst 2023 serieus gaan trainen en vanaf eind januari 2024 ging mijn 10-weken schema in. Heb totaal 519 KM gelopen als voorbereiding, wat precies 100KM meer was dan in de 2 voorgaande edities. Ik had deze voorbereiding ook 0 last van blessures of ander vervelend gedoe. Altijd weer een gelukje want ben op wintersport geweest en (zaal en veld)voetbal nog altijd 3x per week.
Ik zou de marathon wel alleen gaan lopen. Een vriend van me liep via KWF maar die mikte op een eindtijd van 4u.
Aangezien ik voorgaande jaren altijd moest haasten om op tijd te zijn (hond afgooien in Rotterdam, dan weer met de auto de halve stad door richting Delftse poort, gedoe) probeerde ik dat jaar te voorkomen door met de trein te gaan. Op Dordrecht zat de sprinter al gigantisch vol, maar de IC was relatief leeg waardoor we om 0908 op Centraal aankwamen. Snel bij NN spullen afgegeven, even poepen en de metro in en ik was om 0930 op Beurs. Alles volgens plan :Y)

De afgelopen maanden heb ik veel loopjes met 1 maat gelopen. Hij had NewYork gelopen in november en wilde wel met mij beetje mee blijven trainen. Lange loopjes, korte loopjes, vaak deden we het samen. Ik had al een paar keer tegen hem gezegd van joh waarom doe je niet gewoon ook mee? Je bent topfit! Maar nee, was allemaal moeilijk. Verhuizing die eraan kwam, kind net geboren, druk werk, blessures etc. Kortom, gedoe gedoe, hij zou niet meedoen. Hij wilde mij wel even bij de start zien, succes wensen en een gelletje aannemen die hij aan mij kon geven later. Kom ik bij de start aan, staat hij daar in vol hardlooptenue klaar en met een startnummer opgespeld! :D Hij had al weken stiekem een startnummer gekocht en pas afgelopen week online op zijn naam laten zetten, waardoor ik ‘m ook niet vond via hardloopsupporter.nl. Heel slim uitgedacht en een enorm toffe verrassing. We spraken af dat we samen voor 3:15 zouden gaan en als het niet lukte we wel samen zouden blijven lopen.
Eerste 1,5uur ging uitstekend. Bij Slinge pikten we iemand op van zijn hardloopclub die eigenlijk voor sub3 wilde gaan maar zich opgeblazen had en voor ons ging hazen zolang het kon. Op km 23 liet hij ons gaan, uiteindelijk is hij gefinished in iets onder de 4u. Vanaf km 24 had ik het zelf ook niet heel breed meer, je gaat toch je benen voelen en met 4:35 liepen we een aardig tempo. Ik blijf die Blaaktunnel een enorm onding vinden, je gaat van relatieve warmte en licht ineens een pikkedonker hol in. Word ook altijd een soort van duizelig erin. Daarna Blaak, Kanarie en Boezemsingel was een feest met relatief veel bekenden langs de route. Bij het 30/40km punt zag ik Anne Luijten nog aan de 40Km kant lopen. Toen kwam het bos. Ik wilde echt wat langzamer gaan lopen maar mijn loopmaat sleurde mij er doorheen: NEE NEE NIKS ERVAN IK DOE NIET VOOR NIKS MEE, DOORLOPEN KOM OP. Door hem het secondeverlies/km weten te beperken. Daarna uit dat koude bos die gigantische warme weg met die videoschermen op (blij dat ik kort-kort liep) Vanaf de Kralingseweg had hij het weer lastig en zo hielpen we elkaar mooi verder. Als je dan eenmaal in de verte dat 38KM bord ziet en vlak daarachter die brug weer van/naar de boezemsingel weet je dat je het gaat halen. Op het 30/40km punt kwam ik die kwf-maat van me tegen die mikte op de eindtijd van 4uur, hij zat op30 en ik op 40 toen. Voor mij een enorme opsteker en leuk hem te zien, voor hem direct het moment dat hij er nog 12 moest en ik 2…Op de coolsingel nog steeds samen met mijn loopmaat en precies dezelfde tijd gefinishd en zelfde moment over de finish. We hadden afgesproken dat we ook niet meer gingen sprinten – dat lukte uberhaupt niet meer.
Toen na een kleine massage en een lange douche lekker naar de kanarie gegaan en tot 2100 in de stad gebleven. Ik kon geen stap meer normaal zetten maar fietsen naar huis ging nog prima gelukkig.

Uiteindelijk een eindtijd van 3:16:09. Op het moment zelf had ik ’t gevoel dat ik die 10 seconden nergens meer had kunnen terugvinden en waarschijnlijk klopt dat ook, maar nu een paar dagen later denk je toch… maargoed zo blijft er altijd een doel over voor de volgende keer.

Heb er nu 4 gelopen, 4x Rotterdam
4:14
3:33
3:22
3:16

[ Bericht 0% gewijzigd door kalinhos op 17-04-2024 12:44:48 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_213236345
Wat een prestatie!! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')