abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 april 2024 @ 00:22:44 #276
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_213186528
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 23:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wie zou je willen helpen dan?
Geen wannabee-voetbalmanagers. Die mogen gewoon creperen onder een brug.
Prrrrr
pi_213186536
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2024 00:22 schreef mspoez het volgende:

[..]
Geen wannabee-voetbalmanagers. Die mogen gewoon creperen onder een brug.
Oke dan. :')
Ik zal niet snel nogmaals oprechte interesse tonen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 14 april 2024 @ 01:01:38 #278
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213200632
https://www.ad.nl/utrecht(...)de-keuken~a67c7f33e/
iedereen een kamer afstaan

De wetgever moet het kamertje verhuren volledig belastingvrij laten , bij verkoop of einde huurcontract hoofdhuurder komt het kamer onderhuurcontract dan automatisch ook te vervallen

Het aantal onderhuurders ligt bij / aan de toestemming van de verhuurder , wel melden dus

Voor veel alleenstaande woningzoekenden zou dit een prima oplossing zijn
Het moet wel opgegeven worden bij de verhuurder, ivm toeslagen als huur subsidie , de onderhuurder kan zich dan ook officieel inschrijven , het onderhuurcontract vervalt dan met het vervallen van het hoofdcontract

dit zou voor de alleenstaanden als studenten een absolute zegen zijn

quote:
Shirley en Norman verhuren hun zolderkamer aan een dakloze: ‘
We delen de badkamer en de keuken’
De kinderen zijn al een tijdje de deur uit, toch is er sinds kort weer reuring in het huis van Shirley en Norman uit Utrecht.

De twee verhuren hun zolder aan een man die door een scheiding op straat is komen te staan.
Deskundigen zien het aantal van dit soort ‘economische daklozen’ in de regio toenemen en denken dat de oplossing bij woningdelen ligt.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 14-04-2024 14:11:40 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213213555
Bijna alle voorstanders hiervan gaan niet al hun kamers verhuren en de keuken en badkamer delen. Het is een maatregel voor de minima, niet voor de rijken.

Rechts gezeik.
pi_213258084
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:45 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Zijn die huizen zo idioot goedkoop?
Die van mij ¤450 (dit verzin ik niet :') ) zonder huurtoeslag kan ik dit ook gewoon betalen.
pi_213258102
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:38 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Die van mij ¤450 (dit verzin ik niet :') ) zonder huurtoeslag kan ik dit ook gewoon betalen.
Met 4 kamers?
pi_213258129
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:39 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Met 4 kamers?
3 maar. Eerdere huis naast het centrum van Delft was ¤700 en 4 kamers in mijn uppie :7
pi_213258227
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Verder was dit een leuk idee geweest in een gezonde markt om mensen goedkoper te laten wonen. Nu is het een stuk minder vrijblijvend en krijg je dat we richting Amerikaanesque roommates gaan omdat het anders niet te betalen is
Ik denk dat er best wat mensen zijn die helemaal niet onwelwillend staan tegenover samenwonen met een huisgenoot. Maar als het samenwonen niet werkt: dan is er geen betaalbare woning te vinden en zit je vast.

Ook buiten dit experiment geldt dat mensen bijv. die al praktisch elders met iemand samenwonen hun woning aanhouden, omdat dat het enige is waar ze qua wonen op kunnen terugvallen als de relatie strandt.

De schaarste aan betaalbare woningen versterkt de schaarste dus ook nog eens.

Immers, als je erop kan rekenen dat je binnen een redelijke tijd alsnog weer een betaalbare woning kan bemachtigen zet je eerder de stap naar samenwonen zonder je woning aan te houden.
pi_213258252
Mijn zoon zit in een huurflat met 2 slaapkamers en een vaste trap naar zolder, hier kunnen makkelijk nog 2 slaapkamers gerealiseerd worden en een overloop. Zeker als het dak geisoleerd wordt wat wel in de planning zit van de wbv.
(Zet er drie dakramen in i.v.m. licht en lucht, gooi er vloerbedekking op, plafond en wandafwerking, twee deuren en klaar ben je.
Het enige waar hij dan mee zit is verwarming.)

Dus in zijn eentje ook een 3 tot 5 kamer flat.
  vrijdag 19 april 2024 @ 12:53:17 #285
3542 Gia
User under construction
pi_213258996
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:50 schreef Sorella het volgende:
Mijn zoon zit in een huurflat met 2 slaapkamers en een vaste trap naar zolder, hier kunnen makkelijk nog 2 slaapkamers gerealiseerd worden en een overloop. Zeker als het dak geisoleerd wordt wat wel in de planning zit van de wbv.
(Zet er drie dakramen in i.v.m. licht en lucht, gooi er vloerbedekking op, plafond en wandafwerking, twee deuren en klaar ben je.
Het enige waar hij dan mee zit is verwarming.)

Dus in zijn eentje ook een 3 tot 5 kamer flat.
En wat denk je van toilet en badkamer delen? Moet er niet aan denken om de remsporen van een huurder op te moeten ruimen, omdat hij/zij dat zelf niet geleerd heeft van moeders.
En de keuken? Afspraken over wie wanneer kan koken? Of verplicht samen eten?

Het gaat over wonen, niet alleen over slaapplekken.
  vrijdag 19 april 2024 @ 12:58:05 #286
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213259051
Misschien iets verzinnen zodat mensen in de bijstand kunnen samenwonen zonder er financieel enorm op achter uit te gaan.
  vrijdag 19 april 2024 @ 12:58:16 #287
3542 Gia
User under construction
pi_213259054
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:48 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik denk dat er best wat mensen zijn die helemaal niet onwelwillend staan tegenover samenwonen met een huisgenoot. Maar als het samenwonen niet werkt: dan is er geen betaalbare woning te vinden en zit je vast.

Ook buiten dit experiment geldt dat mensen bijv. die al praktisch elders met iemand samenwonen hun woning aanhouden, omdat dat het enige is waar ze qua wonen op kunnen terugvallen als de relatie strandt.

De schaarste aan betaalbare woningen versterkt de schaarste dus ook nog eens.

Immers, als je erop kan rekenen dat je binnen een redelijke tijd alsnog weer een betaalbare woning kan bemachtigen zet je eerder de stap naar samenwonen zonder je woning aan te houden.
Ook dit. En dit geldt ook vooral voor seniorenwoningen. Komt echt veel voor dat ouderen, 'illegaal', samenwonen. Ze houden 2 seniorenwoningen bezet en ontvangen zo 2x alleenstaande AOW. Gaan ze officieel samenwonen, vallen ze een heel stuk terug in inkomen. Akkoord het scheelt ook een huur (minus huurtoeslag). Maar dat weegt niet op tegen het lagere inkomen.

Daarom zou het goed zijn als AOW-ers en Wajongers, net als WAO-ers, niet gekort worden als ze gaan samenwonen. Dan gaan er veel meer samenwonen en komen er meer huizen vrij.
pi_213259353
Dit zal waarschijnlijk vaker gaan voorkomen, dat ouderen of ander alleenstaande senior (zoals ik) per anonieme brief of andere illegale actie van omwonenden geacht worden hun huis te verlaten. :N

Dacht het toch niet! :{w

Is wel een betaalartikel, maar de koptekst zegt al genoeg!

https://www.telegraaf.nl/(...)bejaardentehuis-gaat

https://www.telegraaf.nl/(...)oningen-bezet-houden
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  vrijdag 19 april 2024 @ 13:31:38 #289
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_213259414
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:25 schreef -Hakuna- het volgende:
Dit zal waarschijnlijk vaker gaan voorkomen, dat ouderen of ander alleenstaande senior (zoals ik) per anonieme brief of andere illegale actie van omwonenden geacht worden hun huis te verlaten. :N

De briefschrijvers hebben gewoon gelijk.
Verder zie ik geen enkele d/t-fout in de brief, dus ik verwacht niet dat de briefschrijvers fysiek geweld zullen gaan gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pedante_Mansplainer op 19-04-2024 13:37:33 ]
  vrijdag 19 april 2024 @ 13:34:56 #290
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_213259431
Dat gaat veel te ver, getuigt van weinig begrip en is bovendien erg onbeschoft! :{w

Niet bepaald de meest ideale buren die de andere buur een warm hart toedraagt, mag hierover best worden gezegd. :)

Zo werkt het uiteraard niet!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 19 april 2024 @ 14:04:49 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213259654
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:34 schreef Scjvb het volgende:
Dat gaat veel te ver, getuigt van weinig begrip en is bovendien erg onbeschoft! :{w

[ afbeelding ]

Niet bepaald de meest ideale buren die de andere buur een warm hart toedraagt, mag hierover best worden gezegd. :)

En nogal dom.
Er zijn namelijk geen bejaardenhuizen meer. Die zijn wegbezuinigd in 2012.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 19 april 2024 @ 14:09:35 #292
345631 Scjvb
pi_213259687
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 14:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En nogal dom.
Er zijn namelijk geen bejaardenhuizen meer. Die zijn wegbezuinigd in 2012.
Dat valt niet te ontkennen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_213259716
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:25 schreef -Hakuna- het volgende:

Aangezien jij op Fok altijd loopt op te scheppen over jouw ruime appartementen met teveel kamers voor een bodemprijs zou ik het voor jou wel karma zijn als er een asielzoeker bij in wordt geplaatst.
  vrijdag 19 april 2024 @ 14:18:06 #294
481998 K21
Cappuccino
pi_213259760
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:34 schreef Scjvb het volgende:

[ afbeelding ]

Zal ongetwijfeld nep zijn, maar wat zou ik lachen als er dan zo'n familie übertokkies voor in de plaats komt. Schreeuwende koters, een immer loslopende vechthont of twee, bankstel voor de halve liters op de stoep omdat de voortuin vol sloopscooters staat, junks die hun waar aan de deur komen halen en tot diep in de nacht subwoofers. _O_
pi_213259788
Ach ja, lekker tot je 70e in een studentenhuis wonen. Wie wil dat nu niet? Het stichten van een gezin is verder uiteraard uitgesloten, maar dat is ook prima want omvolking is sinds jaar en dag staand beleid.
  vrijdag 19 april 2024 @ 14:24:54 #296
345631 Scjvb
pi_213259813
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 14:18 schreef K21 het volgende:

[..]
Zal ongetwijfeld nep zijn, maar wat zou ik lachen als er dan zo'n familie übertokkies voor in de plaats komt. Schreeuwende koters, een immer loslopende vechthont of twee, bankstel voor de halve liters op de stoep omdat de voortuin vol sloopscooters staat, junks die hun waar aan de deur komen halen en tot diep in de nacht subwoofers. _O_
Kán ook nep zijn, uiteraard. ;)

Echter bestaan er in de samenleving helaas toch 'n handjevol van zulke weinig hartverwarmende omwonenden, maar dan wellicht voornamelijk in bepaalde 'mindere' buurten waar ikzelf nooit kom. :{w

En wat u zegt: wat daarvoor in de plaats mogelijk terugkomt. :D
  vrijdag 19 april 2024 @ 14:35:46 #297
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213259883
Hoogste tijd dat de EU komt met de bekende dwang regeltjes waar we niet onderuit kunnen: verplicht bouwen :B
pi_213260044
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 14:35 schreef Flow3r het volgende:
Hoogste tijd dat de EU komt met de bekende dwang regeltjes waar we niet onderuit kunnen: verplicht bouwen :B
Zou dat niet botsen met die andere verplichte EU regeltjes waar we niet onderuit kunnen zoals de stikstofregels?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 19 april 2024 @ 15:58:00 #299
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213260465
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zou dat niet botsen met die andere verplichte EU regeltjes waar we niet onderuit kunnen zoals de stikstofregels?
Er zijn meer dan voldoende huizen in Nederland. We hebben alleen de keuze gemaakt om onze economie verder op te blazen door 1,1 miljoen(!) arbeidsmigranten hierheen te halen.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_213260610
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:41 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
3 maar. Eerdere huis naast het centrum van Delft was ¤700 en 4 kamers in mijn uppie :7
Hooi nieuwe huisgenote <3

(En als je rijk bent, mogelijke partner. Moet van Hugo.)
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')