Ik schreef er later nog de pindasaus bij. Die hebben ze ook. Peper en zout-maalpotjes ook nog.quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:52 schreef Willewa het volgende:
[..]
Ja true, genoeg smaak. Maar bedoel, banaan en pindasaus zijn wel echt dominante smaken ook en maken het gruwelijk lekker.
En ja hoorde het, wel logisch, hier erg bekend vanwege Indonesische koloniale verleden, das niet in België.
Oh de pindasaus is er wel? En alleen geen banaan dus?quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:54 schreef mangalie het volgende:
[..]
Ik schreef er later nog de pindasaus bij. Die hebben ze ook. Peper en zout-maalpotjes ook nog.
Ah oke wist niet dat het in België niet zo bekend was..
Is het ook, maar wel een onderdeel in ketjap.quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:55 schreef mangalie het volgende:
[..]
oh dat is best wel een verschil toch?
yupquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:56 schreef Willewa het volgende:
[..]
Oh de pindasaus is er wel? En alleen geen banaan dus?
bijzonder weer al die beste stuurlui staan aan wal receptenquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:54 schreef spapaars het volgende:
Als er spek bij moet, dan zo
Moksi Meti
Misschien iets voor Randy om te maken.
[ afbeelding ]
ze zijn nog maar met 4 en gisteren was genoeg voor twee dagen, daar hebben ze vandaag nog een keer van gegeten met de lunchquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:58 schreef lojanda het volgende:
Het is niet echt veel.. als je de hoeveelheden van gisteren zag..
Poh dat is ook lekker. Is buikspek tochquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:54 schreef spapaars het volgende:
Als er spek bij moet, dan zo
Moksi Meti
Misschien iets voor Randy om te maken.
[ afbeelding ]
En dat is altijd goedquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:58 schreef Verida het volgende:
[..]
bijzonder weer al die beste stuurlui staan aan wal recepten
Ze maken daar lekkere recepten zoals ze in de familie maken, dus ouderwets zoals oma het maakte
quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:10 schreef mangalie het volgende:
[..]
Meestal wel om jouw posts hoor....Zo grappig die verzinsels
Ja hoor potje sambal gezien, glenn deed het buisje nasikruiden open om te ruiken, een potje peper en zout alles was erbijquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:41 schreef Verida het volgende:
[..]
Ze hebben geen "indonesische" invloeden bij het eten. Dus geen nasi kruiden, ketjap, sambal of bijv sateh saus.
Vind dat wel leuk aan de BE/NL edities, wat voor de een in hun land vanzelfsprekend is, kan wereldvreemd zijn voor een ander en dat krijgen we daardoor dan weer meequote:Op dinsdag 9 april 2024 17:52 schreef Willewa het volgende:
[..]
Ja true, genoeg smaak. Maar bedoel, banaan en pindasaus zijn wel echt dominante smaken ook en maken het gruwelijk lekker.
En ja hoorde het, wel logisch, hier erg bekend vanwege Indonesische koloniale verleden, das niet in België.
Dat hadden morgen ook graag weer gehad denk ik maar er zal weinig tot niets over blijven deze keer.quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:59 schreef Verida het volgende:
[..]
ze zijn nog maar met 4 en gisteren was genoeg voor twee dagen, daar hebben ze vandaag nog een keer van gegeten met de lunch
Nee, mama had alles geleverd wat Jimmy op het briefje had staan, ze was alleen de bananen vergetenquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:47 schreef Willewa het volgende:
[..]
Mist dus 2 best belangrijke smaakmakende ingrediëntenMaar alsnog prima te kanen.
ik reageerde op de post dat Glenn geen ketjap kent.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:00 schreef rinardo het volgende:
[..]
[..]
Ja hoor potje sambal gezien, glenn deed het buisje nasikruiden open om te ruiken, een potje peper en zout alles was erbij
Is zeker leuk en ook met de taal is het grappig.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:01 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Vind dat wel leuk aan de BE/NL edities, wat voor de een in hun land vanzelfsprekend is, kan wereldvreemd zijn voor een ander en dat krijgen we daardoor dan weer mee
Er was in een glazen pot kant en klare satesaus , hij dacht dat zn moeder die gemaakt hadquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:48 schreef Dutchgirl23 het volgende:
Satésaus kan hij maken met de pindakaas. Doe ik ook.
Pindakaas, melk, ketjap en sambal.
Haha ja precies. Ik hoor wel eens geklaag over BE/NL gemixt, maar ik vind het geweldig ;p Zou ook niet terug willen persoonlijk naar aparte edities, fijn volkje die Belgen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:01 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Vind dat wel leuk aan de BE/NL edities, wat voor de een in hun land vanzelfsprekend is, kan wereldvreemd zijn voor een ander en dat krijgen we daardoor dan weer mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |