abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:11:38 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214761167
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 14:02 schreef maily het volgende:

Staat op naam van de oudste dochter dus.
Is vernoemd naar...
Eigenaar is Abdelali.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_214763496
Zou de familie Bakhcha doorgaans Arabisch thuis spreken?
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:48:14 #78
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214763509
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:46 schreef amaranta het volgende:
Zou de familie Bakhcha doorgaans Arabisch thuis spreken?
Dat denk ik niet, die kinderen en moeders hebben een goed Nederlands/Amsterdams accent…
pi_214763543
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat denk ik niet, die kinderen en moeders hebben een goed Nederlands/Amsterdams accent…
Ik praat super plat Brabants maar thuis nog altijd Spaans. Ik heb noch in het Nederlands noch in het Spaans een accent.

Mijn ervaring (ook als leerkracht) is dat thuis toch wel vaak de moedertaal wordt gesproken, vooral als beide ouders uit hetzelfde land komen. Ik zie het bijvoorbeeld bij de Turkse kinderen uit mijn klas.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:57:57 #80
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214763587
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 19:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik praat super plat Brabants maar thuis nog altijd Spaans. Ik heb noch in het Nederlands noch in het Spaans een accent.

Mijn ervaring (ook als leerkracht) is dat thuis toch wel vaak de moedertaal wordt gesproken, vooral als beide ouders uit hetzelfde land komen. Ik zie het bijvoorbeeld bij de Turkse kinderen uit mijn klas.
Misschien gaan we er in de toekomst met zekerheid achter komen, ik hou het er voorlopig op dat het niet het geval is. Ook omdat moeders hier al bijna haar hele leven woont en alle kinderen hier geboren zijn…
pi_214763618
Na 7 kinderen naar de gyn voor nóg een kind, is het vreemd dat ik daar wat irritatie van krijg? Is onze zorg niet al voldoende overbelast en kostbaar genoeg?
pi_214763840
En wat een leuke familie zijn de Bakhcha‘s!
pi_214763846
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:00 schreef GereDathan het volgende:
Na 7 kinderen naar de gyn voor nóg een kind, is het vreemd dat ik daar wat irritatie van krijg? Is onze zorg niet al voldoende overbelast en kostbaar genoeg?
Ze hebben natuurlijk het 'recht' om nog een kindje te willen en begrijp wel dat ze wil weten of er niks in de baarmoeder zit wat er niet hoort.

Maar ik begrijp wel wat je zegt, op een gegeven moment is het ook gewoon goed met zoveel kinderen😅 (ik moet er ook echt niet aan denken)
pi_214763903
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:26 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ze hebben natuurlijk het 'recht' om nog een kindje te willen en begrijp wel dat ze wil weten of er niks in de baarmoeder zit wat er niet hoort.

Maar ik begrijp wel wat je zegt, op een gegeven moment is het ook gewoon goed met zoveel kinderen😅 (ik moet er ook echt niet aan denken)
Ik zeg ook bewust niks over checken van de gezondheid, daar is onze zorg wel voor natuurlijk. Maar dat is niet de reden van de afspraak en dat stuit mij tegen de borst.

Zou een soort van limiet op dit soort specifieke zorg en/of kinderbijslag geen slecht idee vinden. Je mag als maatschappij wat mij betreft wel grenzen trekken. Maar misschien past dat niet in dit topic. Laat ik als afsluiter wel opmerken dat ik ook niet aan zoveel kinderen moet denken, maar dat ik verder ook geen verdere moeite mee heb. Los dus van wat wij als maatschappij bij zou moeten dragen.
pi_214764045
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik zeg ook bewust niks over checken van de gezondheid, daar is onze zorg wel voor natuurlijk. Maar dat is niet de reden van de afspraak en dat stuit mij tegen de borst.

Zou een soort van limiet op dit soort specifieke zorg en/of kinderbijslag geen slecht idee vinden. Je mag als maatschappij wat mij betreft wel grenzen trekken. Maar misschien past dat niet in dit topic. Laat ik als afsluiter wel opmerken dat ik ook niet aan zoveel kinderen moet denken, maar dat ik verder ook geen verdere moeite mee heb. Los dus van wat wij als maatschappij bij zou moeten dragen.
Dit begrijp ik ook wel, want ze gaat erheen omdat zwanger worden niet lukt, wat me logisch lijkt op die leeftijd. Maar het is wat je zegt; hoort misschien niet hier. Maar heb wel dezelfde zienswijze als jij daarin.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:57:58 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214764096
Ik erger mij kapot aan die vader Iven Cudogham.

Wat een bemoeizuchtige schreeuwerige narcist is dat. Bah. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_214764528
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:57 schreef golfer het volgende:

Nogal ja. Ik zat me ook al kapot te ergeren aan t voorstukje van morgen met die opendag. Je bent geen 3, met je kinderachtige gedrag 🤢
pi_214764574
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:57 schreef golfer het volgende:

Hij was toch juist degene die tegen z'n vrouw zei dat ze het allemaal een beetje moest loslaten mbt de inrichting van het huis van hun zoon? Ik vond het wel mooi dat hij dat zei.
pi_214764581
En wat heb ik eindeloos veel respect voor de man uit het Rijnmondse gezin, 5 kinderen opvoeden die je zelf niet verwekt hebt.
pi_214764713
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:14 schreef Jeroboam het volgende:
En wat heb ik eindeloos veel respect voor de man uit het Rijnmondse gezin, 5 kinderen opvoeden die je zelf niet verwekt hebt.
En ploegendiensten draaien. Puur omdat dat meer knaken oplevert door de nacht toeslag etc. Leuk gezin ook.
pi_214764823
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:13 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Hij was toch juist degene die tegen z'n vrouw zei dat ze het allemaal een beetje moest loslaten mbt de inrichting van het huis van hun zoon? Ik vond het wel mooi dat hij dat zei.
Klopt. Ik vond hem deze aflevering eens een keer niet irritant. Die moeder vond ik echt heel vervelend gister en vooral vandaag. Alles regelen, overal mee bemoeien, alles hetzelfde willen laten want haar vader en hun verleden blablabla. Echt, donderstraal eens op en laat Jazz het lekker zelf uitzoeken. Je zag ook dat Jazz zich eraan ergerde... En ook altijd alles met de hele familie doen. Een grote chaos. Ik zou er zelf ook totaal gestoord van worden.
  Spellchecker dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:52:22 #92
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214765068
Thijmen die wakker moet worden.
Het is buiten nog donker, moeder doet de gordijnen open en het licht aan.
Lekker dan :')

En ze komen dus allemaal te laat .....

De Cudoghams met dat mos en die schepjes :D
  Spellchecker dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:54:05 #93
197773 crew  maily
pi_214765075
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:00 schreef GereDathan het volgende:
Ze zegt ook zelf: wij gaan ervoor zorgen en het opvoeden.
Als je plaats hebt voor 7 kinderen, dan ook voor 8.

Maar met je dochter naar de gyn .....
  Spellchecker dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:55:13 #94
197773 crew  maily
pi_214765080
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:13 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Hij zegt altijd dat ze van alles los moet laten.
Ook als de kinderen de deur uit gaan.
pi_214765776
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:52 schreef maily het volgende:
Thijmen die wakker moet worden.
Het is buiten nog donker, moeder doet de gordijnen open en het licht aan.
Lekker dan :')

Ik vind het echt niet kunnen dat doordat hij te laat komt, zijn 2 vrienden ook te laat zijn. Zou dat als ik dat als ouder van 1 van die vrienden wel ff aankaarten.
pi_214766024
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 07:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vind het echt niet kunnen dat doordat hij te laat komt, zijn 2 vrienden ook te laat zijn. Zou dat als ik dat als ouder van 1 van die vrienden wel ff aankaarten.
dat dus. En dan dat enorme trage gedoe, tanden poetsen op standje langzaam, tas nog moeten inpakken in de ochtend, schoenen nog moeten halen boven enz.

Ik zou hier niet goed tegen kunnen.
  Spellchecker woensdag 21 augustus 2024 @ 09:31:53 #97
197773 crew  maily
pi_214766248
quote:

[..]
Inderdaad. Eén of twee keer tot daar aan toe. ((En voor de vriendjes natuurlijk leuk dat ze ook op tv zijn))
pi_214767062
quote:

[..]
Die vrienden zeiden ook dat ze niet altijd op hem gingen wachten. Uiteindelijk hun keus om te wachten, als ouder zou ik ze dan wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat ze het in dit geval gewoon wel stoer vonden, zo voor de tv, en de consequentie van te laat komen maar op de koop toenamen ;)

Vroeger had ik ook een vriendin die vaak te laat was. Als we merkten dat wij dan ook te laat dreigden te komen, dan fietsen wij zonder vriendin alvast naar school. No hard feelings.
Shine bright like a diamond.
pi_214767367
Tja, hij heeft aan z'n ouders natuurlijk ook niet het beste voorbeeld qua timemanagement O-) :D
pi_214770672
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:54 schreef maily het volgende:

[..]
Ze zegt ook zelf: wij gaan ervoor zorgen en het opvoeden.
Als je plaats hebt voor 7 kinderen, dan ook voor 8.
Ik twijfel ook niet aan de goede intenties en ik twijfel er ook niet aan dat ze zelf liever stokjes van de grond zouden eten om hun kinderen fatsoenlijk te kunnen kleden. Ik vind het vooral een dingetje rondom de zorg, daar is de zorg wat mij betreft simpelweg niet voor.

Denk dat we allemaal wel snappen dat je je wel tot de zorg wendt bij een eerste en wellicht tweede kind, misschien een derde ook nog wel. Maar dat is toch wel een beetje de grens verwacht ik voor velen. Je moet op een gegeven moment ook accepteren wat het is, je bent meer dan ruim voorzien en er zijn genoeg andere mensen die niets hebben en hierdoor nog langer moeten wachten. Ook wordt de zorg onnodig duurder hierdoor, dat betalen jij en ik ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')