abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker zaterdag 20 april 2024 @ 22:33:40 #276
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213274781
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Goh, enorm giftig blijkbaar bij aanraking. Mijn huid raakt al snel geïrriteerd dus ik ga dat risico niet nemen. Ik kan in de moestuin niet eens met korte mouwen een courgette plukken zonder twee dagen jeuk te hebben.

Die gaan dus gewoon weg :W
Kijk vooral uit voor het gele melksap!!! Hardnekkige vlekken .....
pi_213274822
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:33 schreef maily het volgende:

[..]
Kijk vooral uit voor het gele melksap!!! Hardnekkige vlekken .....
:o
Daar heb ik meters en meters van staan naast het pad langs het huis, die ruk ik eens in de zoveel tijd allemaal ineens uit en dan loop ik een week met gele handen. Nog nooit last van gehad maar ik zal de volgende keer ook maar handschoenen aan doen dan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Spellchecker zaterdag 20 april 2024 @ 22:39:45 #278
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213274835
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Daar heb ik meters en meters van staan naast het pad langs het huis, die ruk ik eens in de zoveel tijd allemaal ineens uit en dan loop ik een week met gele handen. Nog nooit last van gehad maar ik zal de volgende keer ook maar handschoenen aan doen dan.
:Y
pi_213275166
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 20:46 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Klinkt als een fijne plek!

Heb je toevallig een foto gemaakt van de vleermuis of kun je vertellen waar je het dier hebt gevonden (bijvoorbeeld onder een zonnewering, of in een schuurtje)?

Boven dit soort wateren, langs de rand van de bebouwing, vliegen in de warmen maanden (vanaf mei tot augustus) in principe iedere avond vleermuizen. In de donkere uren zou je dan eens met een goede zaklamp boven het water kunnen schijnen, grote kans dat je ze ziet vliegen.
Ik heb een foto gemaakt inderdaad. Zal die morgen delen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213275823
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond stinkende gouwe in de bak langs fe oprit. Die passen niet in het plan dus ik heb ze uitgegraven en opgepot.

Zal ik ze ergens anders neerzetten of als onkruid beschouwen en weggooien?
Ik heb veel stinkende gouwe en prijs me ermee gelukkig als zijnde het overheersende onkruid.
Samen met hondsdraf is het wat ik hier het meest uittrek. Oh ja, misschien dat kleine eikjes in aantallen wel meer zijn. Esdoorn heb ik hier ook maar daar doe ik niks aan; die halen de 20 cm niet op eigen kracht, geen omkijken naar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 21 april 2024 @ 10:15:16 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213278575
Ik zag een filmpje op insta: schijnbaar zijn eenden gek op slakken! En in tegenstelling tot kippen, zijn ze niet geneigd te graven en krabben.

Ik kan ze niet in de tuin houden want op z'n best komt er een mini vogelvijvertje. Maar ik zie wel potentie voor een aantal mensen hier.
Resistance is futile.
pi_213278644
Ik vind je eerste plan voor het haagje het leukst, @Claudia_x Een soort rotonde :D

Bij alle foto's van gister vergat ik nog die ene waar ik eigenlijk voor kwam :')
Onder de rozen langs de schuur hebben we het lang zwart gehouden omdat er lelijk pierig gras groeide wat dan in de rozen klom. Vorig jaar heb ik er lievervrouwebedstro, maarts viooltje en nog een bodembedekker, die het onder de walnoot allemaal goed doen, naartoe getransplanteerd en dat is erg mooi geworden.

Het hekwerk eroverheen verhindert de honden daar te gaan liggen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213278666
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2024 10:15 schreef Seven. het volgende:
Ik zag een filmpje op insta: schijnbaar zijn eenden gek op slakken! En in tegenstelling tot kippen, zijn ze niet geneigd te graven en krabben.

Ik kan ze niet in de tuin houden want op z'n best komt er een mini vogelvijvertje. Maar ik zie wel potentie voor een aantal mensen hier.
Loopeenden worden daar commercieel voor ingezet.
  zondag 21 april 2024 @ 10:26:54 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213278777
quote:
84s.gif Op zondag 21 april 2024 10:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Loopeenden worden daar commercieel voor ingezet.
Als ik voor een nachthok en voer zorg met open verbinding naar de sloot achter ons huis, blijven ze dan terugkomen? Of zijn het meer nomaden die op een gegeven moment niet meer terugkomen? :+
Resistance is futile.
pi_213278812
quote:
5s.gif Op zondag 21 april 2024 10:26 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als ik voor een nachthok en voer zorg met open verbinding naar de sloot achter ons huis, blijven ze dan terugkomen? Of zijn het meer nomaden die op een gegeven moment niet meer terugkomen? :+
Mijn ganzen lopen niet weg in elk geval, ook al kunnen ze dat wel.
Bij vrijwel alle beesten doet voer wonderen.
pi_213279490
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2024 10:18 schreef sigme het volgende:
Ik vind je eerste plan voor het haagje het leukst, @:claudia_x Een soort rotonde :D

Bij alle foto's van gister vergat ik nog die ene waar ik eigenlijk voor kwam :')
Onder de rozen langs de schuur hebben we het lang zwart gehouden omdat er lelijk pierig gras groeide wat dan in de rozen klom. Vorig jaar heb ik er lievervrouwebedstro, maarts viooltje en nog een bodembedekker, die het onder de walnoot allemaal goed doen, naartoe getransplanteerd en dat is erg mooi geworden.
[ afbeelding ]
Goed gelukt, slim van het hekwerk.

Ik heb honderd jaar geleden ook eens LVBS ge'scheurd' en een deel naar de andere kant verhuisd. Nooit iets gezien tot dit jaar :D
pi_213280308
quote:
5s.gif Op zondag 21 april 2024 10:26 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als ze daar genoeg slakken en ander lekkers te vinden is kan je ze niet terug lokken met voer.
En loopeenden zijn niet inheems dus ik weet niet of het wel een goed idee is om ze vrij te laten want ze kruisen met onze gewone wilde eenden.
  zondag 21 april 2024 @ 13:19:57 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213281179
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
Als ze daar genoeg slakken en ander lekkers te vinden is kan je ze niet terug lokken met voer.
En loopeenden zijn niet inheems dus ik weet niet of het wel een goed idee is om ze vrij te laten want ze kruisen met onze gewone wilde eenden.
Hmm, misschien eens kijken hoe ik de wilde eenden zo gek krijg dat ze regelmatig op bezoek komen dan.
Resistance is futile.
pi_213283370
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 april 2024 21:19 schreef Seven. het volgende:
Vandaag flink gegraven. Ik had echt overkill aan struikspirea (het zijn er blijkbaar 8 :') ), welke ik op Facebook op gratis af te halen had gezet. Ook de boswilg mocht naar een nieuw huisje. En ik had nog wat loten in de tuin gevonden: zomereik, acacia en nog één die me ontschoten is. Alleen de forsythia's heb ik nog niet uitgegraven. Ik wilde ze eigenlijk houden maar ik heb er domweg geen ruimte voor tijdens de renovatie.

M'n Duitse collega komt morgen met een aanhanger om alles in 1 keer op te halen. Dus ze gaan emigreren :+ .

Ik denk alleen dat hij de 5 boerenjasmijn niet meeneemt want licht giftig. Misschien dat ik er daar zelf nog 1 van achter hou, leuke struiken!

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Tractor. O+
pi_213283403
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2024 10:18 schreef sigme het volgende:
Ik vind je eerste plan voor het haagje het leukst, @:claudia_x Een soort rotonde :D

[ afbeelding ]
Leuk! Ik ben zo'n fan van lievevrouwebedstro. Groeit lekker dicht, het blad is frisgroen en mooi van vorm en de bloemetjes zijn fraai.
pi_213283547
Nou, het haagje is geplant. Ik ben er blij mee.

Vijf jaar geleden:

@Hatseflats22: dit is het dode vleermuisje. Het lag bij ons op het terras, pal achter ons huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Claudia_x op 21-04-2024 16:24:28 ]
  zondag 21 april 2024 @ 16:35:53 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213283810
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:17 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]

Vijf jaar geleden:

[ afbeelding ]

@:hatseflats22: dit is het dode vleermuisje. Het lag bij ons op het terras, pal achter ons huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel beter zo Claudia! Benieuwd hoe dit er over 2-3 jaar uitziet, maar nu al een verbetering door de zichtlijnen wat op te breken.
Resistance is futile.
  zondag 21 april 2024 @ 16:49:58 #293
63722 z80
I fink you freaky
pi_213284004
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2024 13:19 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hmm, misschien eens kijken hoe ik de wilde eenden zo gek krijg dat ze regelmatig op bezoek komen dan.
Kraaiachtigen zijn ook dol op slakken. En die vogels zijn wat makkelijker te lokken. Een pot pindakaas, nog net bereikbaar voor de veelvraat, doet wonderen.
Enig nadeel. Eksters zijn ook dol op slakken, en pindakaas. Maar bij mij een niet geliefde gast.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 21 april 2024 @ 16:54:20 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213284065
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:49 schreef z80 het volgende:

[..]
Kraaiachtigen zijn ook dol op slakken. En die vogels zijn wat makkelijker te lokken. Een pot pindakaas, nog net bereikbaar voor de veelvraat, doet wonderen.
Enig nadeel. Eksters zijn ook dol op slakken, en pindakaas. Maar bij mij een niet geliefde gast.
Ja, de pindakaas wordt bezocht door kraaien, eksters, gaaien, kauwen, koolmezen, roodborstjes en een eekhoorntje. En 1 keer een specht gezien. Maar ik krijg niet de indruk dat de kraaien hier ook op slakkenjacht zijn :P .
Resistance is futile.
pi_213284165
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Leuk! Ik ben zo'n fan van lievevrouwebedstro. Groeit lekker dicht, het blad is frisgroen en mooi van vorm en de bloemetjes zijn fraai.
En het ruikt zo lekker!
  zondag 21 april 2024 @ 17:54:58 #296
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213284676
Nou wil ik ook Lvbs O+

Vandaag is het wel gelukt om een stuk van de windsingel aan te leggen O+

Voor:

En nu:

Ik heb een groep gemaakt van zwarte vlier, kardoen, artisjok, 3 kleuren hyssop en allium. En ook nog glansmispel, moerbei en aardbeiframboos in de buurt geplant.

Het plan voor volgende keer is om zo veel mogelijk van de eetbare struiken en bomen aan te vullen.

Overigens krijgt alles later nog bodembedekkers (Lvbs?) maar ik ga eerst de grotere planten neerzetten want anders heb ik helemaal geen overzicht meer.

Overigens gaat het goed met het wilde bloemenmengsel dat ik in plaats van een gazon heb gezaaid. Er ontstaan steeds meer bloemen.
Spoilers!
  zondag 21 april 2024 @ 18:09:39 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213284867
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2024 01:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb veel stinkende gouwe en prijs me ermee gelukkig als zijnde het overheersende onkruid.
Samen met hondsdraf is het wat ik hier het meest uittrek. Oh ja, misschien dat kleine eikjes in aantallen wel meer zijn. Esdoorn heb ik hier ook maar daar doe ik niks aan; die halen de 20 cm niet op eigen kracht, geen omkijken naar.
Daar zou ik me ook gelukkig mee prijzen! Hier helaas vooral veel grassen, brandnetels en distel. Ja en die esdoorns dan maar die zijn zo makkelijk te verwijderen, die tellen nauwelijks mee. Overigens worden ze hier wel serieus groot als je er niets mee doet.
Spoilers!
  zondag 21 april 2024 @ 18:10:20 #298
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213284878
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 16:17 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]

Vijf jaar geleden:

[ afbeelding ]

@:hatseflats22: dit is het dode vleermuisje. Het lag bij ons op het terras, pal achter ons huis.

SPOILER
Nice _O_ Is het net zo als het oorspronkelijke plan?
Spoilers!
pi_213285106
Ik heb een verrassingsstuk in mijn kas, daar gaat alle aarde in van gezaaide planten in die niet zijn opgekomen.

Vandaag deze gevonden achterin, de komende dagen gaat een groot gedeelte uit de kas, het wordt te warm nu.

Een Siberische abrikoos volgens Plantnet.

pi_213286672
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nice _O_ Is het net zo als het oorspronkelijke plan?
Ja. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')